+++HUHTIKUUSSA PLUSSAAVAT, toukokuuta suunnittelevat+++

Jep, miulla alkaa myös viikkoa ennen menkkoja rinnat oireilemaan. Miulla nimittäin alkoi pistely eilen niin arvelin sen olevan jotain ovulaatioon liittyvää. Ja se on nimenomaan sellaista pistelyä mikä tulee rintojen sisältä. Ei oo arat. Sit tänään sukkapuikkokipuja. Joko ovis nyt sit meni tai se on tuloillaan. Onpa taas älyttömän hölmöä pähkäilyä!!! :D

Mites Lily ja muut piinailijat?? :)
 
Sone Mulla yleensä alkaa 3-4 päivää ennen menkkoja sellanen turvonnut tunne rinnoissa. Viime kierrossa oli 8 päivää ennen menkkoja ja mäkin olin ihan varma, että tärppäsi... Vaan ei. Muistan, että rinnat turposivat ensimmäisessä raskaudessa hyvin nopeesti ja oli kipeet, oli sitten helppo uskotella itselleen että plussa se on :D

Mulla olis lisäkysymys palstasiskoille: Miltä tuntuu ovulaatiokipu? Onko teidän limat oikeesti venyvää vai mitä? Mä en koskaan tunne mitään ja limatkin tuntuu aina samalta. Mietin että jollen ovuloikkaan ikinä tai jotain :O
 
Rulla, mie en kyl osaa sanoa oviskivusta muuta kun että uskosin että tää miun sukkapuikkokipu olis sitä. Eli ihan kun tökittäs puikolla... Ja limoista en kyl täl hetkel osaa sanoo mitään kun miulla oli vuoden kuparikierukka niin koko sen ajan jotain vuotoa.
 
Täällä lähti piinapäivät käyntiin eli tikutin eilen kp 12 oviksen ja olin inssissä. Mulla ei oo aikasemmin ollut oviskipua, mut nyt oli ekan kerran jomotusta tuolla vasemmalla puolella, missä lääkäri sanoi follin olevan. Ja se muuttu myöhemmin illalla "kuukautiskivuiksi". Enää ei tunnu mitään eli ehkä se meni jo ohi, vaikka LH-huippu olikin siis eilen aamulla. Varmisteltiin sit vielä illalla miehen kanssa ;) Nyt sit taas jännäilemään :).
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Ja Rulla mulla on todistetusti (verikoe S-Prog) ollut ainakin muutama ovis, vaikka en oo mitään tuntenutkaan. Ja esim. viime kierrossa tuli ovisliman kaltaista jo pari päivää ennen kuin sain positiivisen testin ja pelkäsinkin, et meniköhän se ovis jo. Tässä kierrossa eilen lorahti pari kertaa tosi paljon valkkaria ja samoin tänään kerran, mut se ei oo yhtään sellaista venyvää. Joten mun on ainakin vaikea päätellä noista mitään...
 
Rulla: Mulla on yleensä tullut menkkamaiset juilinnat samana iltana jos aamulla oon ovis plussan saanut. Kestää 5min- jotain. Nyt oon vasta alkanut paremmin niitä huomioimaan. Limat on ehkä runsaammat, tulee pöksyyn ja jää siihen märkänä kiinni (ei siis ole kuivunutta v.vuotoa).

Lily: Plussalle vahvistumisia!

).( Nonih, nyt on käyty aukkarissa! Ja kipua oli! Oli paljon terävämpi kipu kuin menkkakipu. Onneks lekuri älys siirtää sitä palloa, kun tais osua kohdun seinämään ja aiheuttaa sen takia ylimääräistä tuskaa. Ja sitten kun mulla on pieni kohtu, niin joutuvat hieman tyhjentämään sitä palloa. Onneksi toimenpide oli nopea. Mutta kipu ei ollut ylitsepääsemätön. Alle otin tuntia ennen paramax 500:n ja hieman ennen aukkaria toisen samanlaisen. Tuubat oli auki ja näytti kauniilta.
Johtfolli näky, ovis on siis ihan lähellä. Limis vaan oli taas ohkanen, mutta siitä lekuri sano ettei tarvii stressata. Millähän sitä nyt saisin paksunnettua?? Ja jos nyt ei tärppää, niin ens kuussa sitten Letrozol actavista avuksi.
 


Ilmoitathan listaan tulevat lisäykset/muutokset selkeästi erillään boldattuna ja/tai eri värillä, kiitos.



sunnuntai 22.4.

KUUMEILEVAT
Nimimerkki................Kiertopv:t........Ikä.......Toive.....Yritys
jenni_noora..............35/28.............27v......1.lapsi......yk3
Lily-87.....................35/31-34........25v.......1.lapsi.....yk3
macy gray................30/30-34.........31v......2.lapsi...yk28(OI9)
Sunflower11.............26/24-35...................3.lapsi....yk17
Rulla-Katriina............23/28-30........33v.......2.lapsi.....yk5
Ansku83................22/30-31......28v.......1.lapsi......yk14/yv1,5
Sone*....................20/30...........28v..........3.lapsi......yk1
MolliMelooni.............18/30-35.........33v.....2.lapsi.....yv5
Ranskis...................18/??...............29v......2.lapsi.....yk1
Sopla.....................16/30-31...........31v.....1.lapsi.....yv2
Keltakukka...............13/22-27..........28v.....1.lapsi......yk10
Anastacija................12/26-29........28v.....1.lapsi.....yv1,5
aliisa10....................10/30-36.........28v......2.lapsi.....yk4
Tiuhti83..................10/26-32.........28v.......2.lapsi.....yk'10'
Toivoliini..................9/29-31..........34v......5.lapsi.....yk2
Lara_84...................4/25-28....................1.lapsi.....yk2
ÄitiliiniX5..................2/28-30.........29v......6.lapsi.....yk6
Moona83.................?/??................29v......3.lapsi.....
Manzu.....................?/??...............27v......4.lapsi.....


Taustalla
MaybeSomeday, Rakkauspakkaus83, Vogue




PIINAILIJAT
macy gray...........dpo15
Lily-87................dpo15







HAAMUILIJAT






PLUSSANNEET 2012

Huhtikuu:

Maaliskuu:
Tähtitaimi...29.3......35v....2.lapsi.....yk7

Helmikuu:
Micaela.......21.2.....26v.....1.lapsi


Tammikuu:
Mantu82......2.1.....29v......1.lapsi.....yk1
Ranskis......17.1................2.lapsi.....yk1
New..........17.1......21v......1.lapsi....yk1
Jensar........26.1.....32v......2.lapsi.....yv2




Plussanneet 2011
Helmikuu: Pikku-Saara, Neiti-81, koiksa-79, Gabrielle, Matilda-08, Epa_88
Maaliskuu: MiiJane76, EevaN, Mariel85
Huhtikuu: äiti x4, Viena, mileon, Mango86, Miimau, Camilla31, Jul, Viola30
Toukokuu: Maira, Lisey
Kesäkuu: Rhonda74, Emmuska10, Viola30, PIKKUVIIKINKI
Heinäkuu: Minnarun, Bla-bla, SiSa78, xamora, Midia
Elokuu: Lintsa, vomppis, Hanspili
Syyskuu: LepikonHeta, Tuulia81, kissendaal, pillipöllö, Sanmar82
Lokakuu: Tiituliini, Barbamama35, Laurelle
Marraskuu: Kati82, mirkku76
Joulukuu: Rakkauspakkaus83,Ellamae, Metku, Krumeluu





Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:

Listaa päivittää: Ansku83

Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:

kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina = yv) Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km? = yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
(ku = kohdunulkoinen, tm = tuulimuna)

Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen (Days Past Ovulation). Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (ovistestiplussa = dpo -1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita.






Räjähtävää plussakuukautta kaikille!!




 
Viimeksi muokattu:
Heippa... Mää oon jääny tälleen vähän sivummalle kuten varmaan olette huomannut, mutta käyn kyllä aina välillä lukemassa teidän juttuja :)

Lilylle viivanvahvistumisia!!! :heart:

Itse toissapäivänä testasin negan, jälleen... Oon melkeimpä varma, että tässä kierrossa en edes ovuloinut, koska mulla on normaalisti todella kivulias ovis ja nyt ei ollut.. Mulla alkaa oleen todella turhautunut olo jo, koska aina olen tullut erittäin helposti raskaaksi ja nyt en sitten millään... Tiedän että puoli vuotta on lyhyt aika, mutta mun hermoille se on ERITTÄIN pitkä aika :( MULLA ON TUNNE, ETTÄ EN EDES VOI SAADA ENÄÄ LAPSIA LISÄÄ :'( Oho, se tuli isolla :D (tuo tunne tulee varmaan siitä kun puoli vuotta sitten mulla löyty papakokeessa jotain muutoksia)... Mutta toivon teille muille plussaonnea!!!






*muoks* Mulle voi päivittää KP1 ja YK6 :(
 
Viimeksi muokattu:
Lily joko testasit uudelleen? Täällä malttamattomina odottelen ja toivon hyviä uutisia :)

ÄitiliiniX5 ei kannata papamuutoksista huolestua liikaa, ne on usein ohimeneviä, ainakin, jos ovat lieviä. Mulla todettiin jo ensimmäisessä papaseulonnassa (25v) lieviä muutoksia, joista ei kuitenkaan enää vuoden päästä kontrollissa näkynyt jälkeäkään, eikä sen koommin. Jos olet tähänkin saakka raskautunut helposti, niin eiköhän se vielä onnistu :) Vanhemmiten se ehkä ottaa enemmän aikaa. Tsemppiä!
 
Äitiliinix5 - Hei!:wave:

Itselläni todettiin ihan perus papa kokeessa 2010 CIN3 tason solumuutoksia= syövän esiaste.
..säikäyttihän se immeisen lapsen, pelko iski kauhia!:O

Tehtiin kolposkopia. Värjätiin alue(kohdunkaula)etikkaliuoksella ja ottettiin koepalat.
Mielestäni ei tuntunut papa koetta kummemmalle.

Kokeiden pohjalta sitten tuo CIN3 löydös ja miulle tehtiin Loop-konisaatio(sähkösilmukkahoito)

Loop-konisaatio eli sähkösilmukkahoito

Sähkösilmukkahoitoa voidaan tarvita, jos kolposkopiassa (eli emättimen tähystyksessä) tulee esille muutoksia, jotka vaativat hoitoa. Sähkösilmukkahoito voidaan suorittaa joskus myös kolposkopian yhteydessä, jos lääkäri katsoo sen tarpeelliseksi. Sähkösilmukkahoidolla kohdunkaulasta voidaan poistaa kudosta, jossa solumuutos on havaittu. Kudoskappale voidaan lähettää tutkittavaksi ja vastaus saapuu noin 4-6 viikon kuluessa.

Hoidon jälkeen verenvuoto emättimestä on normaalia. Jos alkaa esiintyä lämmönnousua, pahanhajuista vuotoa, kipuja tai vuoto muuttuu hyvin runsaaksi, on syytä olla yhteydessä lääkäriin. Toimenpiteen jälkeen on syytä välttää uimista, yhdyntää ja tamponin käyttöä noin 3-4 viikkoa tulehdusriskin vuoksi.


Loop hoito kyllä tuntui - en voi kieltää ja reagoin v a r s i n h i n voimakkaasti adrenaliinille(lääke, jota antoivat)
..kestihän sen kumminkin..
Lääke vaihtoehtoja on muitakin ja kannattaa niistä tarvittaessa jo edeltä lääkärin kanssa jutella.

Adrenaliini teki olon ahdistuneeksi, tärisytti, sydän hakkasi rinnassa..ei kiva mutta onnksi toimenpide oli nopea.
Lääke tekee monelle juuri tuollaisia tuntemuksia.

Tämän toimenpiteen jälkeen on ollut jo kaksi kertaa kontrolikäynnit(papa 6kk välein)ja vastauksena - ei solumuutoksia.=)

Älä siis kovin ole huolissasi, ajoissa huomatut muutokset,(sännölliset papa montrollit siksi tärkeät)on yleensä hyvin hoidettavissa.

Mukavaa kevään odottelua ja sitä toivottua raskautta.:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Olen unohtanut tyystin käydä tänne päivittämässä tilannetta. On ollut vähän ylimääräisiä murheita tässä, joten on kaikki "ei niin tärkeä" jäänyt taka-alalle. Elikkäs täällä mennään uutta kiertoa jo KP 4.
 
Ana Jokos on ovis bongailtu?? :D :heart:

MG ja Lily Mikä tilanne teillä??? Jänskättää jo...!! :D :heart:

Mulla on vähän sellanen juueiehkäentiiäjospasittenkin fiilis....jotenki tuntu et jotain olis tapahtunu tässä kierrossa, mut tapahtuko oikeesti vai kuvittelinko, se selvinnee piakkoin! :D
 
Tänään saatu testiin kaksi yhtä vahvaa viivaa eli raskaana ollaan :) Oireina nyt rinnat varsinkin nännit niin pirun kipeet ja arat, palelu, kaikki hajut/tuoksut käy herkästi nenään ja alavatsa nippailee välillä.
Jotenkin ei vielä vaan usko sitä että joku pieni tuolla sisällä nyt kasvaa ja odottajiin pitäisi tästä varmaankin siirtyä :)
Laskettu aika kuukautisista laskettuna niin olisi 24.12.2012 eli maailman paras joululahja :heart:
Mutta varmaan muuttuu ekassa ultrassa kun tuo kiertokin on sen 34 päivää.
 
Mahtavaa, Lily-87, onnea matkaan! :flower:

Täällä oli yllätyksellinen päivä. =) Mulla oli huomiselle varattu se seurantaultra, onko noilla pistoksilla ollut mitään vaikutusta. Varauksena oli se, että jos tulee lh-huippu, niin pistän pregnylin ja mennään vanhoilla nuoteilla. Digissä on ollut hädin tuskin näkyvissä testiviiva ja nollaa näytti vielä aamulla. Nyt sitten pärähti hymynaama tauluun! Juhuu! Pistin prgenylin ja mut voi laittaa
piinailijoihin dpo-1!!

=) =)
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Lily: Onnea!! Vauvaliimaa!

Ansku: Noh. Se lekuri sano sillon että mun folli ois 17mm (ite en muista kokoa, mutta mies muistelee sen puhuneen jostain 17mm:stä. Sehän siis joutu olemaan mun mukana siellä :) ) Aamulla testi oli hailakka, ei vielä plussa. Päivällä sitten alko mahaa hieman pistelemään ja kävellessä askellus aristi oikeaa munista, missä siis tämä johtofolli on. Tossa n. tunti sitten tein testin kun oli noita kipuja, wondfo oli jo melkein plussana kun päätin diginkin samaan näytteeseen dipata ja hymynaamahan siihen pärähti. :)
Eli: mulle voi päivittää DPO-1 :)

).( Onneks tuli jo aamulla jumpattua, olikin kyllä todella liukkaat paikat ja ihmettelin kun en ollut plussaa ennen sitä saanut. Oispas kiva jos tämä plussa aalto ottas minutkin kyytiinsä. Työtoverin lisäksi nyt sattui hyvä kaverinikin plussaamaan, heillä on kakkosen yritystä ollut suunnilleen saman verran kuin meillä tämän ykkösen kanssa.

Muoks. Viimeksi en jakanutkaan teidän kanssa sitä tietoa, että meillä hauskasti sattui olemaan sama lekuri tässä tuuban-uä:ssä kuin mitä oli ekalla käynnillä. Me siis käydään julkisilla enkä siksi olettanut saavani samaa lekuria vielä kun ajan saaminen oli niin hilkulla.
 
Viimeksi muokattu:
Heiii.. Mä oon tosiaan oppinu nyt tjottailemaan, kp 11 ja tänää piti ihan laskea kp:t kun en ollu muistanu koko asiaa.. Ja kävelin apteekin ohi, ilman että ostin ovis testejä... Ihana vapauttavaa.. Kun vaan osais nyt olla tällee rauhakseen. Mulla meni viime (eka yk) kierrossa ihan SIKANA rahaa ovis raskaustesteihin, veikkaisin jotain 120e..hups.. Että ihan hyvä jos osaisn nyt olla tällee tjottaillen.
 
Toivoliini// Kuulostaa hyvälle, varmasti vapauttavaa. =)

ON Meillä jää kyllä tämän oviksen hyödyntäminen yhteen kertaan, kun ei vaan jaksapystykykene. Ollaan koko perhe kipeänä, miehellä kohta viikon jatkunut yskä, mulla vaihtui yskä kurkkukipuun ja lapsi on kuumeessa ja yskässä. Kyllähän ne siittiöt siellä pari päivää elää, niin ei tarvitse jatkuvasti olla täydennyksiä pumppaamassa tilalle.
 
Paranemisia Mollimeloonille!

Toivoliini, toivottavasti miullkain tää höyry vähän rauhottuu :saint: Se on tää alkuinnostus nyt päällänsä! Tosin miulla kyllä vaihtelee enää mielialat laidasta laitaan tän asian tiimoilta..
 

Yhteistyössä