+++HUHTIKUUSSA PLUSSAAVAT, toukokuuta suunnittelevat+++

Ranskis :hug: ja tsemppiä uuteen yritykseen!

).( Hitto näitä piina päiviä! Aamulla eka ajatus oli, et hoh hoh|O ...mitä mä oikeen kuvittelin, et enhän mä nyt mitään raskaana oo! Sit etova olo (joka sekin on varmaan vaan kuviteltua) ja jännät nipistelyt alavatsassa sai taas miettimään, että josko kuitenkin?!
Senkin puolesta ois ihan "todennäköstä", et oisin raskaana, ku oon lapsesta asti sanonu, et mun vauva EI synny loppuvuodesta et se on jo lapsen kaltoinkohtelua :LOL: Sillon, kun alotettiin tää yritys ois la osunu huhti-toukokuun vaihteeseen ja sanoin, et kevät, kesä tai syys vauva ois NIIN ihana, mut ihan varmaan mun la on sit vast joulukuussa...nyt ois kyl ihan kiva se joulu vauvakin ;)

Tiuhti83 kp23/26-32
 
Tiuhti.. Niin samoissa mennää, mulla tänään 24/29-31.. Jaiks, mielialat vaihtelee välillä toivon että, ei ois tärpänny ja taas muljahtaa onnen tärinät tärpista, välillä olen ihan varma et tärppi käyny ja sit taas 100% varmuus että ei todellakaan ole tärpänny... Miten nyt muka voisi ekassa kierrossa ja yhdestä täsmälaakista..
Huomenna kun palataan mökiltä niin teen ovis testin... Väittävät, et siitä saattaa näkyy plussa jo ennen r.testiä..

On tää jännää...
 
Tiuhti: Ihan samat mietteet! Ite oon helmikuussa syntynyt ja aina pitänyt vääryytenä jos joku rassu syntyy loppu vuodesta :D Oon tässä suunnitellut, että jos nyt raskaudun niin la ois 19.12. Mä pidän sen mahassani vaikka väkisin sen kaksi viikkoa, että tulee tammikuulle :D

).( Välillä tärpännyt olo, kunnes taas älyän tiputtaa itteni pilvilinnoista.. Tuskinpa nytkään kun ei oo aijemminkaan.
 
anastacia: jos mä olen nyt raskaana, ni tammikuulle pidän jalat ristissä. Mulla on menny kaikki yli sen 2 viikkoa, että mahdollisuus on tammivauvaan. Mä haluisin alkuvuoden lapsen siksi, että lapsi saa lisävuoden olla ihan vaan lapsi ilam reppua selässä.
 
Anastacija ja Toivoliini Ihan sama juttu...välil kuvittelen olevani raskaana ja välillä oon ihan varma, et turha toivo! Mielialat vaihtelee kokoajan ja päähän ei mahdu muuta, kun vauvakuumetta ja piinapäivien miettimistä! Mikäli nyt raskaana oisin, ni meille tulis se joulukuun vauva, koska mulla ois edessä sektio...siin ei jalkojen ristiminen auta :LOL: Jäi esikoisen maailmaantulosta sen verran pahat vauriot etten saa synnyttää enää alateitse!
 
Minä olen kans laskeskellu että jos tässä kierrossa tärppi kävis niin la olis 9.1 :) Ja jalat pysyis ristissä sinne tammikuun puolelle. Kuopus syntyi viikkoa aiemmin..

Vitsi että pelottaa jo valmiiks alkuraskaus.. Mie oon tähän mennessä tullu aika hyvin raskaaksi, mutta keskenmenoja on kaksi taustalla. Jotenkin ahdistaa jo valmiiks vaikka miten yrittää ettei etukäteen ressaa :/

Ootteko päässet alkuraskauden ultraan kellä on on km takana?
 
Täällä myös piinaillaan täyttä häkää. Jos nyt tärppäis niin la aika ois 25.12. Kyllä meille jouluvauva kelpaisi :) Tänään taitaa olla dpo 5-6. Vielä viikko pitää odottaa testausta, en malta odottaa.
 
Anastacija: No voi harmi... Jos nyt näin käy ettei myöhästä plussaa (?) tule niin toivotaan sitten tammivauvaa 2013 teille :) Toisaalta siulla on vasta kp 27, sehän voi vielä tilanne muuttua parissa päivässä.
 
Joo Anastacija testailin jep jep ja silkkaa negaa, maha onkin niin kipeä että menkat alkais kohta piakkoin. Itse en toivoa herättele mistään plussista enään oli ja meni tämä kierto. Taas sitten uuteen kiertoon katse. Mulla on nyt sitten dpo 11 jos sulla anastacija 12.
 
No niin nyt ne sitten alko menkat samantien tältä istumalta. Lasketaanko se sitten tämäkin päivä mukaan siihen kiertoon vai sitten vasta huominen jos lasken tän päivän niin kierto ois sen 29pv. ? Helps me. Joku joskus meinaan laitto et jos illalla alkaa niin ei lasketa alkamispäiväksi vaan vasta seuraava.
 
alisa10: Onnea uuteen kiertoon, jospa seuraavasta sitten tammivauva :)

Toivoliini: Tai sitten toisenlainen hormonihäiriö ;) Kohtahan sie pääset testaileekkin :)

Kääk, aika tuntuu pysähtyvän, tulis nyt ke niin pääsis eroon tästä härvelistä ja Oikee yritys vois alkaa ;)
 
Sone* Mä niin tiedän ton tunteen tosta kierukan poistosta. Voi miten onnellinen olo mulla oli sen jälkeen, kun se lääkäri heilutteli sitä härveliä kädessään, silloin mä tiesin, että ratkasu on oikea (tosin sen jälkeen mä en ole ajoittain ollut ollenkaan siitä niin varma:whistle:).
Huomenna mun on varmaan PAKKO hakea testi.. Ihan vaan testailun iloksi ja itseään viihdyttämään. Edelleen mä EN usko et oisin raskaana, eka kp ja 1 laaki..ei voi onnistaa.. ja ei ole mtn oireitakaan, mutta saa nähdä nyt.
 
Aliisalle tuosta luteaalivaiheesta (oviksesta menkkoihin), metku.net:

Yksi merkki ongelmista voi olla nk. luteaalivaihe eli aika ovulaatiosta kuukautisten alkuun. Normaalisti tämä on 12-16 vuorokautta. Liian lyhyt luteaalivaihe aiheuttaa sen, että kohdun limakalvo rapistuu liian nopeasti ja kun alkion siihen pitaisi kiinnittyä ei se onnistukaan. Alle 9 vuorokauden luteaalivaihe on liian lyhyt raskauden onnistumiselle. Alhainen keltarauhashormonin määrä ei myöskään pysty ylläpitämään kehittyvää raskautta vaikka kiinnittyminen onnistuisinkin. Keltarauhashormoni myös rentouttaa kohdun lihaksia. Alkuraskauden kohdun supistelu saattaa olla merkkinä alhaisesta keltarauhashormonin tasosta.
 
Aliisa: Täältä Mist oli se aikoinaan mun kirjottama tieto: "Jos vuoto alkaa yöllä tai illalla kello 18 jälkeen, kuukautiskierron ensimmäiseksi päiväksi lasketaan seuraava päivä."


Muoks. Vielä lisäys, mun lutis on viime kiertoa lukuun ottamatta (16) ollut aina 12-13 päivää.
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas, jaahas. Jäänyt taas päivittelemättä. Täällä mennään taas kp 1/22-27 ja yk 10 starttasi juurikin. Tällä hetkellä tekis lähinnä mieli unohtaa koko lapsi, kun nää joka kuukausi tulevat pettymykset muuttuu koko ajan pahemmiksi. En pysty kuvittelemaan, miten pahalta ne pettymykset tuntuu, kun on joutunut odottamaan jo vuosia.

Tsemppiä taas kaikille ja koitetaan pärjätä!
 


Ilmoitathan listaan tulevat lisäykset/muutokset selkeästi erillään boldattuna ja/tai eri värillä, kiitos.



tiistai 10.4.

KUUMEILEVAT
Nimimerkki................Kiertopv:t........Ikä.......Toive.....Yritys
MaybeSomeday........76/28-35......25v......2.lapsi.....yk4
Rakkauspakkaus83...75/36-38.......28v......2.lapsi.....yk5
Vogue......................64/29............25v......2. lapsi....yk2
aliisa10....................30/30-36.........28v......2.lapsi.....yk3
Anastacija................28/26-29........28v.....1.lapsi.....yv1,5
Toivoliini..................26/29-31..........34v......5.lapsi.....yk1
Tiuhti83..................25/26-32.........28v.......2.lapsi.....yk'9'
jenni_noora..............23/28.............27v......1.lapsi......yk3
Lily-87.....................23/31-34........25v.......1.lapsi.....yk3
Lara_84...................20/25-28....................1.lapsi.....yk1
macy gray................18/30-34.........31v......2.lapsi...yk28(OI9)
ÄitiliiniX5..................18/28-30.........29v......6.lapsi.....yk5
Sunflower11.............14/24-35...................3.lapsi....yk17
Rulla-Katriina............11/28-30........33v.......2.lapsi.....yk5
Ansku83................10/30-31......28v.......1.lapsi......yk14/yv1,5
Sone*....................7/30...........28v..........3.lapsi......yk1
MolliMelooni.............6/30-35.........33v.....2.lapsi.....yv5
Ranskis...................6/??...............29v......2.lapsi.....yk1
Sopla.....................4/30-31...........31v.....1.lapsi.....yv2
Keltakukka...............1/22-27..........28v.....1.lapsi......yk10
Moona83.................?/??................29v......3.lapsi.....
Manzu.....................?/??...............27v......4.lapsi.....





PIINAILIJAT
Anastacija.........dpo13
aliisa10.............dpo12
Toivoliini...........dpo7







HAAMUILIJAT






PLUSSANNEET 2012

Huhtikuu:

Maaliskuu:
Tähtitaimi...29.3......35v....2.lapsi.....yk7

Helmikuu:
Micaela.......21.2.....26v.....1.lapsi


Tammikuu:
Mantu82......2.1.....29v......1.lapsi.....yk1
Ranskis......17.1................2.lapsi.....yk1
New..........17.1......21v......1.lapsi....yk1
Jensar........26.1.....32v......2.lapsi.....yv2




Plussanneet 2011
Helmikuu: Pikku-Saara, Neiti-81, koiksa-79, Gabrielle, Matilda-08, Epa_88
Maaliskuu: MiiJane76, EevaN, Mariel85
Huhtikuu: äiti x4, Viena, mileon, Mango86, Miimau, Camilla31, Jul, Viola30
Toukokuu: Maira, Lisey
Kesäkuu: Rhonda74, Emmuska10, Viola30, PIKKUVIIKINKI
Heinäkuu: Minnarun, Bla-bla, SiSa78, xamora, Midia
Elokuu: Lintsa, vomppis, Hanspili
Syyskuu: LepikonHeta, Tuulia81, kissendaal, pillipöllö, Sanmar82
Lokakuu: Tiituliini, Barbamama35, Laurelle
Marraskuu: Kati82, mirkku76
Joulukuu: Rakkauspakkaus83,Ellamae, Metku, Krumeluu





Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:

Listaa päivittää: Ansku83

Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:

kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina = yv) Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km? = yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
(ku = kohdunulkoinen, tm = tuulimuna)

Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen (Days Past Ovulation). Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (ovistestiplussa = dpo -1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita.






Räjähtävää plussakuukautta kaikille!!




 
Toivoliini Vielä on kuitenkin toivoa!!
Keltakukka :hug:

).( Täällä harkitsen, että olenko malttamaton ja käytän heti yhden testiliuskan! Toisaalta, jos se ois nega ni sais ehkä hiukan edes mielenrauhaa. Vaikka nyt on kyllä vahvasti sellanen olo että menkat alkaa, mut kuitenkin se raskauden mahdollisuus pyörii jatkuvasti mielessä!
 
Tiuhti: Mulla on huomen aamuksi apteekin oma ja sitte tilasin 10kpl herkkiä testejä, jotka toiv saapuu viimeistään torstaina:D. Aion kyllä ottaa tästä kuumeilusta kaiken irti ja testailen omaksi ilokseni:D.

Toivo ei ole tosiaan menettetty ja mua ei kyllä edes haittaa vaikka ne menkat sieltä tulis..

Mutta tee sinä nyt TIUHTI se testi ja tule sitte hetki kertoo tulos;).

Mulla tänään vapaapäivä ja päähän ei ole tosiaan mahtunu muutakuin kuumeilua:heart:
 

Yhteistyössä