+++ HUHTIKUUSSA PLUSSAAVAT, toukokuuta suunnittelevat +++

Sunflower Joo etköhän sä loppuviikosta voi kokeilla testata.. :) pidetään kaikki sormet ja varpaat pystyssä! :D

Ansku AIJAI, kuulostaa jo kipiältä... :O

Tuuska Tosiaan, tervetuloa mukaan! :)

Täällä mä oottelen josko kierto olis kohtuu normaalina pysyny ja illalla alkais perinteinen tiputtelu..Huomenna pitäis sit olla jo täys rytinä päällä!Tosin voihan se olla että menee loppuviikkoonkin ennenku alkaa..Selkää kyllä jomottaa, kuten myös munasarjoja, et tuskin joutuu kovin kauaa odottelee enää.. :)
 
No juu, oli tuo kyl aika taisto. Onneks en antanu lääkärille periks edes niitten magneettikuvien diagnosoinnin jälkeen! Huomenna tulee loppu tuomio ku on jälkitarkastus tuon polven kanssa. Viime perjantaina se turpos sillee et tuntu että nahka ratkee, mut 'normalisoitu' yön koholevon aikana onneksi! Nyt se alkaa jopa muistuttamaan polvea! :D
 
Moi kaikki, taas kerran :)
Onko plussia kuulunut? Olen ollut niin kiireinen, että on taas jäänyt paljon juttuja lukematta. Toivottavasti menkkoja ei ole kellään näkynyt :kieh:
Itsellä ihan outo peli menossa tuolla alakerrassa. Tosiaan nyt dpo 7. Dpo 1 ja 2 tuli veristä vuotoa, se loppui sitten kuin seinään. Ovulaatiosta en tiiä tapahtuko sitä ollenkaan (vaikka mistäs sitä muutenkaan tietää), kun limailu oli epämääräisempää kuin yleensä. Kivut kyllä tuli normaalisti ja juuri oikeana kiertopäivänä. Mutta nyt sit on noiden dpo 1 ja 2 päivien jälkeen ollut pari päivää ns kuivempaa ja sitten aukes hanat. Tulee ihan solkenaan kirkasta, jonkin verran venyvää valkkaria. Siis tosi reilusti. Eilisen oli kohtu jotenkin kipeä, jomotteli ja tänä aamunakin oli vielä sellainen olo että sieltä vetää suonta tms. Ja kohdunsuuta kun painaa, koko kohtu aristaa. Että saapa nähdä. Mun tuurilla on kuitenkin joku ja pahasti pielessä. Raskaustoiveita koitan pitää kurissa, on ollut kaikkinensa niin outo nyt tämä kierto.

Tsemppiä kaikille!!! :hug:
 
Heippa =)

Tuuska: Tervetuloa joukkoon mukaan!:)

Ansku: Kuulostaa hurjalta ja ikävältä tuo sun onnettomuus! Pikaisia paranemisia sulle!:)

Viola: :hug:

Ihania nuo raskauteen osallistuvat miehet :heart: :)

ON: Koulun kanssa on taas niin kiire, että tämä projekti onneksi pysyy hallinnassa. Tällä menolla hyvin maltan odottaa lauantaihin, jolloin ajattelin testata mikäli ei kuukautiset sitä enne ala. Kohtua nipistelee ajoittain, muuten ei mitään muita tuntemuksia.

Ihanaista pääsiäisen odotusta ja kevään jatkoa kaikille ja tsemppiä kiertoihin! :)
 
Tuuskalle teretulemast!:flower:

Mulla oviksen jälkeen limat vähentyy ainakin hetkeksi ja rinnat kipeytyy parin päivän sisällä oviksesta. Noiden lisäksi loppukiertoon kuuluu vilunväreet, pyörrytystä, pahaa oloa, masennusta, itkuherkkyyttä ja mielialan muutoksia yleisestikin:D Lisäksi ruokahalu paranee:popcorn:
 
Jensar Kuullostaa ihan samoilta oireilta, siihen ku vielä lisäksi kuvittelee vielä olevansa raskaana niin tulee vielä kourallinen lisää oireita :D :LOL:
Onko muuten kenelläkään kokemusta, että jos normaalisti rinnat kipeytyy ovulaation jälkeen, mutta jossain kierrossa ei kipeytyneet. Oliko plussa kierto vai jääkö ovulaatio tapahtumatta?

Itse kyllä tikutin ovulaation, ettei siitä pitäisi olla kyse, no voi tosin olla, että huomen aamulla on taas tuttu kipu rinnoissa.. Seurataan :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta laatikoiden keskeltä!

Meillä on siis muutto tulossa, enää 2,5 viikkoa aikaa! :D Vaan ah ihanuutta yrittää pakata raivolla ja järjestellä ja tehä inventaariota siitä mitä on ja mitä viskataan menemään, JA samalla pitää koti lapsen takia jotenkin kotina eikä vaan laatikkovarastona.. :) Sitten pitää tietysti tehä hankintoja ja ommella verhoja ja muuta aikaa vievää, ja tietysti myös huolehtia säännöllisistä ruoka-ajoista ja leikkiä pienen kanssa. Poika on ollu kyllä ihmeen kärsivällinen vaikka mun on pitäny hoitaa asioita, kuitenkin uhmaikää lähestyy ja sen kyllä huomaa! :heart:

Eipähän juuri ehi miettiä mitään oviksia sun muita, vaikka seki tässä lähipäivinä pitäis olla! Hyvä juttu vaan.. Mä odotan muuttoa ihan innolla, muutetaan kerrostalosta rivariin. Me ollaan koettu kerrostaloelämä lapsen ja kahden isohkon koiran kanssa hankalaksi, vaikka monillehan se sopii. Okt olis ihanteellisin, mutta siihen ei vielä rahkeet riitä.

Tervetuloa Tuuska (mäkin vastaliittyneenä täällä toivottelen..)

Kissendaal voihan se olla sitä itteäänki!! Toivottavasti! Mä kyllä myös pelkäilen aina välillä pahinta ja googlailen sitten "oireet".. :ashamed:

Oviksen jälkeisistä tuntemuksista sen verran, et varsinki raskauden jälkeen mulla on kuulunu ihan normikiertoon vaikka mitä perinteisiä raskausoireita, huonot olot, vatsan pömpötykset sun muut mistä sillon pojasta tiesin et olen raskaana. Se on ihmeellistä miten ihminen (minä ainakin) voi unohtaa mitä edellisissä kierroissa on ollu tuntemuksia ja muita, ja sit joka hiton kuukausi miettii onko tää ja tää tuntemus merkki raskaudesta eikä muista että näinhän se on joka kuukausi.. Mulla siis ainakin näin, aina mietin mikä kuuluikaan normi kiertoon, ja sitten tietysti epäilen kuitenki aina raskautta..
 
Tuuska: Mulla on ollut jokunen kierto missä rinnat ei kipeytyneet, mutta en ollut niissä tikuttanut ollenkaan joten en tiedä sitten ovulaatiosta. Ainakin menkat tulivat silloin ihan kuin pitikin eli oletan oviksen olleen. Joskin tuo kipu on voinutkin olla niin vähäistä etten ole noteeranutkaan...:confused: Ekassa raskaudessa en huomannut mitään kipeytymistä eikä ollut kyllä muitakaan oireita (pms-tyyppisiä) satunnaisia nippailuja lukuunottamatta. Tokassa joka osoittautui kohdunulkoiseksi oli rinnat ihan normaalisti kipeenä ovulaation jälkeen heti, jo päiviä ennen plussaa.
 
Pitäisköhän sitä ihan huvin vuoks testata tänää jahka posti joskus tulee testien kera?Ellei ne menkat ala ennen sitä..Turhaa se kylläkin on, mut.. :D

Mä arvasin et tää menee tähän kyttäämiseen kun sen pirun testipaketin menin tilaamaan... :LOL:

Muoks.

Ei tartte testailla, kyllä mun kroppa toimii näemmä kuin kello, siitäkin huolimatta että välillä pistetää pakkaa sekasin.. :D Eli vessareissulla jo pientä punaista limailua ilmassa, kyllä se siitä vielä tänää lähtee, eli kp1/28 tänään tiedossa!

Nyt sit aletaan daamit tositoimiin! :D
 
Viimeksi muokattu:
Maira mä en pysty olemaan testaamatta jos testejä on kaapissa... Inhottavaa jos joutuu pettymään, mutta sitä vaan niin kovasti toivoo ja haluaa tietää.. Nyt yritän testata vasta ku menkat myöhässä, mutta tiedän etten onnistu ku oon tilannu jo mammaksi.fi:ltä valmiiksi testejä :D:D
ilmoittele tuloksesta jos testin teet, pidän kovasti peukkuja
 
No negahan se taas tuli :( Harmitaa hirveesti... On tää niin pirun toivotonta hommaa :'( Voi miksi?! Tää on taas niitä päiviä kun kaikki ohikulkijatkin tuntuu olevan maha pystyssä... Lisäks kuulin, että yhdet tutut alkaa yrittää uutta lasta. No eihän siinä muuten mitään, mutta kun on alkoholismia ja sen tuomia ongelmia perheessä (työttömyyttä, rahapulaa, parisuhdeongelmia, edellisen lapsen kehityksessä ongelmia). Niin kannattaisko ensin hoitaa omat asiansa kuntoon? Ihmettelen vaan... Ja voitte olla varmoja, että tällasilla tapauksilla napsahtaa heti ekasta kierrosta! Niin kävi sen edellisenkin lapsen kanssa...

No joo... Tää taitaa olla vähän huono päivä kun tulee vaan katkeraa tekstiä :whistle: Mutta haluan kiittää teitä ihanat kanssasisaret kaikesta tuesta ja tsempistä :hug: Ootte ihania :heart: Ja mä NIIN toivon teille kaikille pikaisesti plussia! =)

Ja eiköhän tää fiilis tästä taas nouse... Keskityn nyt haaveilemaan tammivauvasta, niin ei harmita niin kovasti :rolleyes: Tulis nyt se täti vaan nopeesti kylään, niin pääsis uuteen kiertoon... Mullahan noi Luget viivästyttää menkkoja aina muutamalla päivällä (noin neljällä päivällä). Että tässä tapauksessa tädin viipyminen johtuu ikävä kyllä vaan Lugeista. Sen takia mä itse asiassa lopetin Luget jo tänään, vaikka ohjeen mukaan pitäis käyttää kierron loppuun saakka (dpo 14 asti siis), mutta koska plussaa ei tästä kierrosta tule, niin en näe järkeä "tuhlata" Lugeja turhaan... Suurin syy tähän on kyllä se, että haluan menkkojen myöhästyvän mahdollisimman vähän, että pääsin uuteen kiertoon nopeemmin ;)
 
Sanoisko tätä nyt vaikka päivän piristykseksi, olkaa hyvä;

Tunnistaako kukaan itseään alla olevasta, itse lukeudun "Gangsta rap" kohtaan tällä hetkellä:LOL:

Työ

Ps.klikkaa tuosta Työ-linkistä...
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Sisa: Onko se plussan saaminen täysin mahdotonta tässä kierrossa vielä?
Toivon sinulle kovin sitä plussaa!!
Ja ymmärrän ajatuksesi, vaikka itse vasta näin vähän toiveillut. Silti on niitä päiviä kun tuntuu että kaikki on raskaana tai nämä ketkä yrittää raskautuu heti ja se ottaa välillä koville.
Jaksuja :heart:
 
Sunflower11: Kyllä se on mahdotonta... Luulen niin : / Tai siis onhan mulla tullu kerran aikaisemmin sellanen myöhäinen plussa, mutta se tarkoitti keskenmenoa. Siksi en niitä myöhäisiä plussia halua, kun tiedän mitä ne mulla meinaa. Mulla on kuitenkin jo kaks keskenmenoa viimeisen puolen vuoden sisällä ja kolmatta en enää halua... Kiitos tsempeistä :hug:

Maira: Sovittu :D Toi on hyvä suunnitelma! =)
 
Sunflower11
Sisa: Ok, harmillista :( mutta pidän peukkuja TODELLA korkealla että ensi kierto on sinun ja mairan kierto ;) ja toki muidenkin!!

Jensar: Lukeudun tuonne viimeiseen vaikka kotona olenkin.. ollut jo 3v.. :LOL:
 
SiSa78: Onko mahdollista että ovis oliski ollut myöhemmin...? Tiedän silti tunteen ja se kirpaisee aina vaikka siihen kuinka asennoituis...:hug:

ON: Oonkohan mä ihan päästäni vialla kun päätettiin miehen kanssa että ei mennäkään vielä syksyllä hoitoon vaan lähetään reissuun viikoksi:whistle: Hoidot siirtyis sitten vasta vuodelle 2012 kun pitää rahaa säästää niihin kuitenkin...Mulle tais tulla joku paniikki kun piti alkaa soittelemaan aikaa ja yhtäkkiä tuntui että ajatus IVF:stä alkoi ahdistamaan ja tuli pelkoja jos ei kaikki meekään hyvin? Tais joku trauma kuitenkin jäädä siitä vuoden takaisesta sairaalarumbasta ja leikkauksesta:( Eiks se oo kuitenkin niin että hoitoon kannattaa mennä vasta kun on VARMA tunne siitä että se kannattaa ja haluaa panostaa siihen ihan täysillä, eikä silleen että no mennäänpäs katsomaan niitä hoitoja siitä huolimatta vaikka luomutärppiä haluttaiski:confused:

En mä tiedä ehkä mun mieli muuttuu mutta saahan sen matkanki peruttua vielä keväämmällä jos ne hoidot alkaa enemmän houkuttamaan...:p
 
Viimeksi muokattu:
Jensar: Sehän on vaan hyvä, jos malttaa rauhassa odotella, eikä ole kiirettä päästä hoitoihin. Itsestähän se on kiinni, mikä sopii kellekin :) Mä oisin varmaan heti juoksemassa hoitoihin, kun se ois mahdollista :D Tuo sinun asenteesi on musta hyvä! Oispa mustakin tuohon... Ja lomaviikko kuulostaa todella hyvältä. Kaikki tuollainen mukava muu ajateltava varmasti vähentää stressiä tästä vauvaprojektista :) Niin siitä mun oviksesta... Testasin sen digillä, joten en usko että ois ollu myöhemmin...

Sunflower11: Kiitos :hug: Ja sovitaan myös, että tämä kierto on se sun kierto ;) Plussatuulia!!!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea plussanneille!

Pahoittelut negan saaneille sekä tädin kohdanneille :hug:

Tervetuloa uusille!

Mulla hajosi tietokone niin olen ollut jokusen päivän nettipimennossa, mikä on ollut pahalle nettiriippuvaiselle kova koettelemus :kieh:

Toukokuuta täällä kovasti suunnitellaan ja odotellaan.. Tämä kierohan meni siis aivan tyysti harakoille, ei minkäänlaista raskautumisen mahdollisuutta... Sen verran molemmilla stressia ja murhetta nyt ollut muusta niin eipä ole paljon enää seksi innostanut : / No, se pitää tuntemusten mukaan mennä ja kun ei huvita niin ei huvita... Siispä menkkoja odotellaan ja kohti uutta kiertoa toivottavasti uudella innolla!
 
SiSa78: No sitten se ovis on kyllä varmaan ollut, ei se digi oo voinut ainakaan näyttää väärää huippua. Jospa ovis ei ookaan tullut tai sitten ne luget vaan tehostaa sitä luteaalivaihetta sulla:confused: Toivottavasti menkat alkaa sitten nopsaan ja pääset seuraavaan kiertoon:p

Mä olin tossa alkuvuodesta jo suuna ja päänä lähössä niihin hoitoihin ja olin alustavasti jo soitellutkin klinikalle mutta sitten tuli joku hetkellinen ahdistus siitä jos kaikki mahdolliset vaikkakin epätodennäköiset riskit tuliski just mulle. En halua riskeerata kuitenkaan liian hätäisesti mitään, oli tosiaan sen verran pelottavaa jo se munatorven repeäminen vuos sitten kun pelkäsin jo että käy huonosti ja kun yksi lapsikin jo on:heart: Tavallaan en haluaisi olla itsekäs ja ajatella vaan omaa murhetta kun ei toista tule, kun kuitenkin mulla on samaan aikaan mahdollisuus olla maailman paras äiti yhdelle.:saint: En tiedä, varmaan odottelen ihan rauhassa ja jos siltä tuntuu että raskauden odotus ahdistaa taas enemmän niin pitää vaan elää sitten sen mukaan. Eli ehkä oviksen jälkeisessä masennuksessa mä oon jo linjat kuumina soittamassa sitä aikaa, kuka tietää :p
 
SiSa No jos kerta plussaa ei nyt näy, niin puhallan sulle rättipäivätuulia, oltais samoilla kiertopäivillä... ;) :D Mielummin varmaa kuitenkin ottaa ne menkat kun elää siinä tuleeko vai eikö? epätietoisuudessa taas...

Jensar no eihän siinä, omaan rauhalliseen tahtiin niitä mahdollisia hoitoja katselemaan.. :) Mä tavallaan ymmärrän hyvin sun "paniikkias"... Toivottavasti se luomutärppi ihme sattuis! :) :hug:

nepari Mukava kuulla sinustakin, jos nyt ei ole innostus riittänyt niin ehkä sitten ensi kierrossa tosiaan! :) Näin toisena nettiriippuvaisena olen kokenut kännykän selaimen erittäin oloa helpottavaksi.. :D

Mä ilmoittauduin jo tonne tammikuun toivottuihin, nyt kun en aatellu hyväksyä mitään feikkiplussia, aito sen olla pitää.. :D Päätin myös sen että jos käy niin huono tuuri että taas tulee eteen ku niin meillä loppuu toisesta haaveilu. Toivottavasti niin ei kuitenkaan käy.
Sinällään vähän hassua edes ajatella vielä tuollaisia kun menkat vasta alkoi, mut kuitenkin tuntuu siltä etten halua näitä juttuja kokee kovin montaa kertaa.

Nyt kun vielä sit löytäis aikaa jostain siihen itse toimintaa tuolla kammarin puolella oikeeseen aikaa kuusta... :LOL:
 
Maira: Kiitos ja mä oon samoilla linjoilla että sellaiseen rumbaan ei huvittais enää ja tosiaan kun saa itsensäkin puolesta pelätä eikä vaan surra sitä menetettyä alkiota...:confused: Tavallaan oon aina aatellu että keskenmenokin olis parempi kuin ku:t. Jos mulle sattuis enää ku:ta, menisin suoraan hoitoon enkä enää yrittäis luomusti. Tuskinpa se olisi enää mahdollistakaan silloin ja tavallaan olisi tarkoituksenmukaisempaa mennä niihin hoitoihin. Ton aukiolon tutkitutan tuosta torvesta kyllä jos ei syksyyn mennessä oo ollu mitään yritystäkään tärppiin. Saapahan varmuuden siitäkin sitten jos ei se tärppäämättömyys oliskaan väärän puoleisesta oviksesta kiinni :rolleyes:

Mulla alkaa vuoto jo lopahtamaan ja vasta KP5, saa nähdä enteileekö se aikaisempaa ovista, yleensä on vuoto kestänyt reilu 7 pvää ja ovis ollu vasta lähempänä kp20 (ylikin). Toisaalta kipuja on väärällä puolella joten en nyt kauheesti jaksa mitään toiveita herätellä oviksen suhteen ainakaan vielä.:headwall:
 

Yhteistyössä