HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Hei

Mulla kans tuntuu liikkeet tuonne alas. Potkut tuntuu ylhäällä, mut tää tyyppi yrittää kaivautua käsillään ulos tuolta. Välillä käy tosi ilkeesti. nYt on pari päivää ollu hiljasempaa suppareiden kanssa, mut huomenna taas töihin. Saas nyt sitten nähdä. Jos oikein supistelee, niin torstaina kun mulla on neuvola pyydän tätiä kirjottaan loppuviikon saikkua. Sillon tuliski vähän pidempi joululoma. Joulun jälkeen vasta keskiviikkona töihin.

Ikää mulla on 25, kerkeen kyllä ennen vauvan tuloa täyttää 26. Mies on mua tasan vuoden ja 2 viikkoa nuorempi.

Mie perjantaina kävin koko pinon läpi ja kopsasin omista kirjotuksista raskauspäiväkirjan. Oli muutes kova homma, mut ihan kiva tuli. Tulostin sen ja ajattelin liimailla johonkin hienompaan kirjaan, jonne voin väliin liimailla mahakuvia ja ultrakuvia jne. Saa sitten vauva sen isompana jos haluaa. Kun saattaa olla et kakkosen kohdalla tulee vauvakirjaa täytettyä vähän huonommalla menestyksellä kuin esikoisen aikaan.

Mie olen 5-lapsisen perheen esikoinen, enkä koe olevani suurperheestä. Sitten jos lapsia on 6-7 niin alkaa oleen suurperhe kasassa.

Mie tein herkkua viime yönä. Paistoin joulukinkun. :p :xmas: Ja tulipa muutes tosi hyvää! Ollaan koko päivä oltu kylästelemässä, mutta kohta kun mennään kotiin lämmitän kinkkua ja lanttulaatikkoa ja syön italian- ja punajuurisalaatin kera. Pottuja meillä ei ikävä kyllä ollut, mut meneehän se noinki. Sit siellä on vielä muutama eilinen tortillakin jäljellä. Jos ottais ne huomenna töihin evääksi. Miehän lihon kuin syöttöporsas tätä menoa... :ashamed:

Mutzi älä välitä ulkopuolisten harmaiden kommenteista.

jees kohta alkaa maajussi-finaali.

Viikonlopun jatkoa.

heppuli ja emma 24+1 taas uusi viikko käynnissä =)
 
heippa kaikille!

nyt on neuvolassa sitten käyty. täti kirjoitti mulle torstaihin asti saikkua ja sitten antoi neuvolalääkärin ajan ja sanoi että varmaan sitten jatkaa sitä saikkua..
jotenkin niin helpottava fiilis että nyt ei tarvi stressata.

kyllä se olikin rankaa olla töissä. 4 päivää olin ja tee n kaupanalan töitä niin tiedättehän miten kiire sitä sitten näin joulun alla on!

kirjoittelen myöhemmin lisää.. nyt meen päikkäreille.. =)

jalava ja smurffi
 
ikäg; vajaa kuukaus vaille 36v

valvottaa yöllä...tai sit johtuu kun ei oo miun sinisii verhoi ikkunassa... :/ ..

potkuja ja muita kuksahduksii milloin mihinkin.. varsinkin jos sanon 5v.lle että *sano siskolle...* ja tarkoitan meidän 8v neitiä....mut jospa tyttelin toive toteutuis ja tulis pikku sisko...

ihana tunne kun aamusokerit oli ihan kohallaan... :D

sari ja vilkku 24+6<br><br>
 
Hei!

Tää tirriäinen liikkuu ihan hirveesti :D ei tuo eka liikkunut näin paljoa, sillon tällön potkas, tää ei taida nukkua ikinä? Toivottavasti ei sit valvo yötä päivää ku syntyy!

Joulu lähestyy, ihanaa! nyt alkaa pikkuhiljaa tuleen joulu fiilikset päälle :heart:
Eilen leivottiin tytön kans piparit ja loppuviikosta muut herkut ku oon vapaalla ennen joulua. toivottavasti nuo lumet pysyis ja tulis ihan vähä lisääkin, pääsis se pukkikin sillä petterillä tulemaan.

ja sit alan valmistautuun töihin :/

Triine 21+5
 
Maanantaita vaan kaikille!

Synkästi alkaa tänävuonna joulu... Miehen serkku joka on meidän erittäin hyvä ystävä ajoi perjantaina rekan kans kolarin.. makaa nyt teholla ja todennäköisyys on että ei selviä.. olisi pitänyt jo lauantaina herätä leikkauksen jälkeen.. mutta ei ole herännyt.. toivo alkaa olla pikkuhiljaa menetetty.. :'(

No jos jotain omaa napaa viel kirjoittelis.. niin vauva on kovin vilkas tapaus.. herään joskus aamuyöllä kun mökeltää massussa ihan urakalla..

niin ja ikäG vastaus 23v. mittarissa..

täytynee mennä joulua laittamaan vaikka fiilikset meinaa olla aika olemattomat..

t:gemini + masukki rv24+6 :heart:
 
lääkäri kuulumisia:
kohdunsuulla ei kauhean hälyttäviä kun oli kanavaa sen 3 senttiä eli ei ollu lähtenyt lyheneen,tosin ulkosuu on auennu mutta toi kanavan pituus on kuulemma tärkeempi.sisäsuun tilannetta ei ilman uä:tä nyt sitten tiedäkkään.seuraava lääkäri on 8.1 eli seuraillaan nyt tiheesti :) synnytystapa käynti tulee mulle noin rv 33,lähete laitettiin kun on tuo taipumus syöksysynnytyksiin niin sen verta suunnitellaan mitä voidaan..
muuten kaikki oli ok,sydänäänet vauvalla 145 :heart:
joulua odotellessa =)
ädä ja hippula 23+5
 
moikka kaikille..

voi gemini :hug:

omaa napaa hiukan..elikkäs selkä kipeä.saikkua en tahtoisi hakea kun joulun kuitenkin olen töissä.en halua pilata jonkun toisen joulua että joutuu vapaalla töihin tulemaan.otin äsken yhden panacodin ja toivon ettei siitä tule mitään väsymystä tai tokkuraista oloa.muuten tulossa ihan liian pitkä työpäivä.olen siis menossa vasta illalla töihin.

soitin ifille kun joulukortteja ei kuulu eikä näy mutta sanoivat että ovat ilmeisesti postissa..just joo.

no menen tästä syömään jotain herkkuja kun olen jo karkkilakkoa pitänyt 6pv :D

gismo ja pikkuinen 21+1

ai niin ikäG 22-vee meikkis mies on kohta 26-v
 
Terve!!

Jouluviikkoa sitten eletään, viikonloppuna oltiin oikein kaksi kertaa kirkossa. Keskimmäisen lapsen kerhon juhla oli lauantaina, ja eilen oltiin sitten illalla laulelemassa koko perheen voimin kauneimpia joululauluja. =)

Ikää kyseltiin, täytin syyskuussa 28v. Mies täyttää tammikuussa 32v.

Huomenna on neuvolapäivä, saapa taas nähdä miten se paino on noussut... nooh, otetaan ne ylimääräiset kilot sitten pois odotuksen jälkeen, jos niitä tulee!

Vauva potkii kyllä välillä niin ilkeästi tuonne kohdunsuulle, että joskus tuntuu, niinkuin sen jalka tulis tosiaan tuonne emättimen puolelle... ei oo kivan tuntuista. Mutta välillä sitten se tuntuu olevan pää alaspäin, kun kovemmat liikkeet osuu jo kylkiluihin.

Nyt meen laittamaan pyykit kuivumaan. Hyvää jouluviikon alkua kaikille!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy saanut kasaan jo viikkoja 24+1 :heart:
 
Moi
Kävin tuossa äskettäin neuvolassa ja paino on nyt tosiaan alkanut nousta, 1275g viikossa tullut edellisestä käynnistä! Ups..Maha kyllä sitten jo näkyy ja tuntuu jo :LOL: Ekasta neuvolasta tähän tullut nyt siis yhteensä 6,3kg. Mites teillä muilla?
Niin, ja ikägallup: 28v

Terkuin Epuli 25+2<br><br>
 
Ikä galluppiin: Minä olen 25 ja mies 24.

Kyllä oli kiva ilma ulkoilla kun aurinko paistaa ja on pakkasta ja luntakin maassa! :)

Inhottavaa kun ei ole mattoja lattialla. En viitti laittaa ennen kun keskiviikkona siivoaa ja tuo sit pojan pikkukuusen sisälle. Saa koristella sen jo sitten. :)Koko joulu kun ollaan mummolassa.

Niin ja painon noususta.. ei ole paino noussut vielä mihinkään.
Rv 21+4.<br><br>
 
Lisko
Ihan ekaks geminille :hug: :ashamed:

Joo, niin ne vaan teoriat taas alkoi viikon tauon jälkeen, aamulla kävin vaan hakemassa etätehtävät koululta ja niitä olen tässä nyt väkertänyt, aamun/ päivän, huh huh \|O Niin ja lopputyönkin sain vihdoin tulostettua, laitettua kansiin ja palautettua, katotaan tuleeko pumerangina takaisin :whistle:

Kylläpäs meilläkin möyritään täällä jo oikeen olan takaa :D Ei enää ole niin, et silloin vaan pyörähtelee kun makaan ja koitan levätä vaan nyt sitä möyrintää ja potkuja tulee jo ihan vaikka touhuan jotain :heart:

meillä on torstaina neuvola, sitä odotellessa :)

Lisko ja "pikku- neiti" rv 23+5 :heart: ( eikä oo enää montaa päivää kun mekin siirrytään 7:lle kuulle :whistle: :D )
 
Gemini-04 :hug:

Neuvolassa tänään kävin, paino noussu viime kerrasta 2,8 kg :whistle:
sf mitta 20 ja hb 103.. rautaa vaan nassuun edelleen. Jos ois ollu alle 100 ne ois laittanu mut tayssiin. Et juuri ja juuri siltä vältyttiin.

Ei mitään muuta ihmeempii, kelan laput sain täytettäväks, ja niin joo ohjeet lantionpohjalihasten harjoitteluun..

Siivonnu sit täs nyt oon TAAS :$

Pitää ruveta valmistautuu miehen kummitädin 55 vee synttäreille :wave:

Miron äiti ja "Sisu" 22+4
 
Lisko
Oceano: tervetuloa :wave:

painonnoususta: minulla oli viime neuvolaan mennessä tullut 3,1kg muistaakseni, torstaina selviää mitä on tapahtunut nyt viime kerran jälkeen :whistle:

Joo nyt katson salkkarit ja sit suihkuun ja nukkumaan, jaksaa huomenna aikaisin lähteä liikenteeseen.

Lisko
 
Hei kaikille!

Taas on aikaa vierähtänyt viime kirjoittelusta...

Ensiksi Geminille minulta myös :hug:

G: ikää minulla 30 vee ja painoa tullut tähän mennessä 6 kiloa ( hui ).

Terkkarilla oltiin viime keskiviikkona ja hb oli laskenut aika paljon, mutta pysyi vielä 124:ssä ( aloituslukema 146 ). Painoa oli tullut eniten tähän mennessä, jopa 600g/vko - olin juuri edellisenä iltana työpaikan jouluruokailussa ja tuli ehkä santsattua vähän liikaa :ashamed:

Kilpirauhaskokeille sain käskyn, kun tuo pulssi on tykytellyt sen verran tiheään...mites teillä muilla? Onko ollut satunnaisia rytmihäiriöitä tai muuten nopeaa lepopulssia?

Huomenna alkaa taas työt pienen tauon jälkeen, saa nähdä mitä selkä tykkää erilaisesta nosteluista taas. Joulu menee minullakin töissä, joten eipä ehdi paljon kotona olla - ensi vuonna sitten :)

Oikein rauhallista ja herkullista joulunaikaa teille kaikille!

t. hippu ja pikku 24+0
 
Heippa vaan kaikille!

En oo jaksellu pitkään aikaan kirjoitella, on jotenkin ns. veto pois, ei jaksa kiinnostuu mistään... Tyhmää :/

Tänään oli neuvola: Hb oli 120, verenpaineet ja pissa ok, paino noussu taas vähän... nyt ois jo tullu 12 kg... Nyt on kyllä jo turvotustakin, että sellaista kivaa!
tammikuun 2. päivä olisi sokerirasituskoe, se olis pakollinen, koska olin hiukan ylipainoinen alkaessani odottaa, esikoiselta siihen ei tarvinnu mennä, joten nyt kokemus uusi...

Vaavi potkii vatsassa todella paljon ja mulla myös tuonne alhaalle välillä niin lujaa, että oikein sattuu!

G: Eli niinkuin nimimerkistä varmaan arvaa, olen nyt 33 vuotias, täytän todennäköisesti vauvan syntymän jälkeen 34 eli jos vauva syntyy lasketun ajan tietämillä, mutta jos menee tasan kaksi viikkoa yli, vaavi syntyy just mun syntymäpäivänä! Saa sit nähä kuin käy!

Joulu alkaa lähestyyn, huomenna ois esikoisen eskarijoulujuhla.

Mukavaa joulunalusaikaa kaikille!

Maarit73 ja vaavi 24+1

 
Iltaa.

Oceano tervetuloa pinoon!! Meillä on sama laskettu aika. Minne oot menossa synnyttämään?

Pitää mennä kattomaan big brother voittajan ekaa viikkoa... kun nyt satuin hokaamaan, että semmonen tv.stä tulee. =)

Öitä!! :wave:

-Häjy
 
Oceano: Tervetuloa!

Syntymähäjy: Meillä on sit samanikäset ukot, miullakin täyttää 32 tammikuussa!

Tänne ei edelleenkään mitään uutta, huomenna aamusta neuvola. Pelottaa ihan tuo punnitus :x

Miulla on jääny aika heikoille nuo lantiopohjan lihasten harjottelu, enne ja jälkeen ekan syntymän :ashamed: En vaa ikinä muistanu enkä jaksanu. Mutta vielä toistasex on pissa pysyny suht hyvin sisällä :D

Vauva on myös täällä alhaalla, mutta liikkeet ei tee yhtään kipeetä. Alkaa kyll olla jo senverran voimakkaita, että joskus häiritsee, mutta yleensä niitä mielenkiinnolla tunnustelee.
Miulla on jotenkin sellanen olo, että tää vauva on ns miun, esikoista ootettii yhessä molemmat innoissaa, mutta nyt ei mies enää oo niin innostunu ollu. Tai siis ei pidä käsittää väärin, kovasti oottaa kyllä uutta vauvvaa, mutta oli niin hellyyttävä esikoista oottaessa, joka ilta pusutteli mahaa ja jutteli ja kokeili, nyt harvemmin. On vielä niin tuon esikon lumoissa, ettei oikein muita meinaa mahtua maailmaan =) Yx päivä tästä mainitsin ja oli ihan ihmeissään, että eikö hää oo olla samanlainen. Nyt sit parina päivänä vähän enemmän kokeillu liikkeitä ja muutenkin :)

Mutta ei aiuta, nukkumaan on mentävä! Tuun neuvolakuulumiset kertomaan joku päivä!

Öitä :wave:

Rouva80 ja "sisko" 23+2
 
huomenta kaikille!

genimille iso :hug:

ja uudelle tervetuloa joukkoomme! valitettavasti nimimerkki meni vielä hiukan ohi... :ashamed: joku jo tuossa kysäisikin minne päin olet menossa synnyttämään ja tyttö vai poika fiilis..? =) ( taidan olla hiukan utelias tapaus näistä tyttö poika jutuissa... :ashamed: )

sitten omaan napaan..
olen sitten koisinut aika paljon eilisen aikana. otin kahdet noon 3 tunnin päikkärit ja sitten normaalit yöunet päälle.. mies jo nauro mulle että miten pystyt nukkumaan noin paljon..? :whistle:
mutta viime torstaista nukkunut tosi huonosti niin joskushan ne univelat tulee otettua kiinni..
mutta tänään on tuntunut ainakin hyvälle aamulle kaikkien unien jälkeen... =)

aattelin tänään joulutorttuja tehä ja sitten ekan satsin riisipuuroa.. nami.. torttuja en oikeastaan syö ollenkaan ei ole oikein minun makuuni mutta se puuro... :p se on sitten hyvää... katotaan mihin innostus sitten riittää...

tänään on myös aika sinne fysioterapeutille tuon selän takia. toivon että sieltä löytyisi minulle jotain apuja.. mutta onneksi toi selkä on nytten ollut hyvänä jo hetken eikä ole tarvinnut ottaa särkylääkettä siihen.

eilisestä neuvolasta. hb oli 127
pissa oli puhdas
ja sitten se sf mitta 20
ja painoa oli tullut 200g viime käyntiin..

olikohan kaikki nyt noin.. =) muisti tekee tepposia tullut ilmeisesti demmentaali kylään.. :LOL:

ihana pakkasaamu.. meillä oli tänään 6.5 astetta pakkasta. kunhan hiukan vielä sitä lunta tulisi jouluksi niin ihanaa olisi. tosin eilen ne vielä väitti että lunta on tulossa mutta ennen aattoa sitten tulee joku lämmin ilmavirta jossa saattaa sulaa sitten pois... pitäkäämme peukkuja ettei niin käy..

hauskaa tiistai päivää kaikille mammoille!

jalava ja smurffi
 
Huomenta!

Täällä olo on tosi kipeä. Viikon ollut erittäin sitkeä flunssa, mikä ei helpota millään. Toivotaan, että jouluksi paranisi.

Pahoinvointi oli kohtalaisen pitkä. Loppui tuossa 2 viikkoa sitten. Sairaalassa käytiin välillä tipassa ja vissyn voimalla mentiin pitkään eteenpäin. Siitäkin huolimatta, että mikään ei pysynyt sisällä on painoa tullut 5kg lisää. Liikkuminen on hetkittäin vaikeaa. Selkää rupee särkeen heti, jos kävelee pidempiä reissuja. On nuo ulkoilut jääneet tuohon kotipihaan ja lähikauppaan suurimmaksi osaksi :D Muuten onkin ollut ihan hyvä olo. Ei väsytä laisinkaan.

Saan unta vasta 24.00 aikoihin ja herään yöllä 03.00 ja valvon usein puoli tuntia - tunnin. Aamulla herään seitsemältä. Mites muut saa unta?

Niin ja K-HKS on meidän synnytyssairaala :) Ultrassa veikkasivat poikaa ja pojalta tämäkin on tuntunut :D

Oceano 24+2

IkäG: Minä 22 ja Ukkeli 24<br><br>
 
heipä-hei!!

Jäin sairaslomalle pariksi viikoksi eilen, kun tämä väsymys on mennyt ihan yli. Lisäksi on unettomuutta öisin ja stressiä töistä. Katsoin siis parhaaksi jäädä hetkeksi lepäämään ni sitten taas jaksaapi paremmin.l

Äitiys- ja vanhempainrahahakemuksen laitoin menemään viime viikon lopulla. Äitiysloma alkaa täällä siis 9.3. eli vielä olisi reilu pari kuukautta töitä jäljellä. Nyt odotan innolla äitiyspakkauksen saapumista. :)

Joulua on kovin laitettu ja lahjoja osteltu. hiukan mietityttää kun tuon joulun ympärillä höösään ja pitäisi levätä. Itse aatoksi mennään kyllä vanhempieni luokse Turkuun, ni siellä sitten saan levätä. Tämä joulun odotus on kyllä mukavaa kunhan ei ota liikoja paineita valmisteluista. Nyt on vielä enemmän joulun tuntua kun on hiukan pakkasta tullut ja satanut aavistus lunta. :xmas:

Ikägallup: Itse olen 25 ja mies samanikäinen.

painoa on tullut yhteensä noin viiden kilon paikkeilla.

miranda + masuli 23+1 :heart:
 
Hei kaikki!

Ja uusille tervetuloa mukaan!

Mä kävin eilen LÄÄKÄRISSÄ noiden SUPISTELUJEN TAKIA TAAS: kohdunsuu on hieman pehmennyt, joten nyt olen saikulla 3.1 asti ja odotan kutsua ä-polille missä katsovat tarkemmin kohdunkanavan mitan. Huolettaa kyllä, kunpa vauva tajuaisi pysyä masussa vielä pitkään pitkään..

JOULU otetaan täällä vastaan siis hyvin maltillisesti, en uskalla kovin riehua ja siivouksen jätän kokonaan miehen harteille.

Saa nähdä miten meidän SAVONLINNAN reissun käy (27.12-1.1 oli tarkoitus olla). Riippuu siitä miten kutsu ä-polille tulee ja mitä siellä sanovat.. Vitsi ku esikoisellekin jo ehtinyt kertoa miten mennään reissuun sen kummien kaa ja mitä kaikkea kivaa tiedossa..

Nyt huilaamaan, illalla haluaisin käydä työpaikan pikkujouluissa edes hetken.

Orapihlaja ja sykerö (rv24+6, sf-mitta 23cm)

ps. IkäG: mä oon 28v
 
moikka kaikille!!

eilen töissä meni tosi hyvin kun otin ne panacodit..aamulla sain nukkua puoli yhdeksään asti mikä on ihan luksusta mulla ja selkä ei nyt ole kipeä.otan niitä panacodeja kuitenkin varuiksi mukaan töihin.jos niilä jaksaisi sitten tän loppu vuoden vielä töissä olla.hermot aivan riekaleina ja väsymys aivan älytön..tuntuu että mieli ihan maassa kun koko ajan jotain stressiä.tällä hetkellä ottaa nuppiin noi joulupyhät kun olen ne kaikki sitten töissä :'( joka päivä...anteeksi tämä vali,vali..voisi asiat olla huonomminkin.
niin ja ensi joulun saan kotona olla toivottavasti.tai siis niin että kaikki menisi hyvin.

väsyttääkö muita???mutta silti ei välttämättä saa unta kun jalat levottomat ja koko ajan pissahätä ja sitten hups onkin jo aamu ja esikoinen heräsi :( vielä tämä yksi iltavuoro ja sitten kolme vapaata :D

miehen kanssa sovittiin että mennään jouluostoksille perjantaina.jee..ja torstaina rakenneultran jälkeen ostelemaan jouluruokia.se on jo ihan pian :heart: kivaa!annoin esikoisen avata yhden joululahjan jo kun niitä on niin monta ja oli pakko hänen hiukset saada leikattua.turhaan hänelle noin monta pakettia ostettiin kun kävin tänään anopilla pojan hakemassa siellä oli paketti vaikka anoppi on jo lahjat antanut niin oli vielä jotain ostanut..samoin mun vanhemmat ja pojan kummit on paketteja hamstrannut.ihan liikaa noin pienelle pojalle (1v 2kk) tarvii ensi jouluna olla viisaampi.


mutta mutta lähden synkistelemään sinne töihin
:ashamed:

gismo ja pikkuinen 21+3<br><br>
 
Lisko
Ihanaa huomenna etäpäivä ja ei ole edes paha toi tehtävä joka pitää tehdä :) Torstaina sit vielä yks päivä koulua ja sitten olisi se kauan odotettu joululoma ja pikku joulu torstai- iltana :) Viimeiset joululahjat käyn ostaa huomenna, pakko kun muille päiville on ihan riittävästi tuota hommaa..

Meillä oli eilen ja tänään pakkasta 15 astetta! :eek: Ihan talvi fiilis siis ollut kun vähän valkoinen maakin on vielä kaiken lisäksi :) Me asutaan tällasella alueella jossa on yleensä vähän enemmän tuota pakkasta kuin muualla kaupungissa, tarhan pihassakin katoin aamulla niin oli enää -7, pääasia et vähän pakkastaa :xmas: Vaikka kai se jo torstaiksi lämpöasteita tännekin lupasi :/ \|O

Mitähän kommentoitavaa oli, öööööööööö..... en muista enää, mutta ens kerralla sit lisää taas :) :wave:

Lisko ja "pikku- neiti" rv 23+6 :heart: (auts, huomenna taas mennään uusille viikko lukemille ja uudelle kuukaudelle :eek: :) Aika menee niin nopsaan, etä...... =) )
 

Yhteistyössä