HUHTIKUUN MASUJEN PINO

A0205 harmaana
Meikäläinen myöskin 10 pvän saikulla, vauva ilmeiseti päällään painaa Iskias-hermoa, eli mukavasti pakaraa ja reittä vihloo... :/
Ens viikon torstaina lääkäri saa katsoa jatkon, mutta mielelläni minä töihin menen, jos vain kankku kestää...

Huomenna olisi jatkoa 4D-ultraan, eli kävästään uudestaan katsomassa pikkuista :heart: Jos vaikka sitä naamaakin näkisi tällä kertaa :D

Galluppia taisi olla iästä, eli minä 24 ja mies 25.

Eipä tässä ihmeempiä, huomenna lisää :wave:

A0205 & Oikku 25+4 ;)
 
huomenta taasen kaikille... :)

nyt on täälläkin satanut hiukkasen lunta.. olin tuossa koiran kanssa aamulenkillä ja samalla sitten hiukan pihaa putsailin.. kulkuväylät vain selviksi. mies saa sitte hoitaa loput kun tulee töistä..
kyllä se lumi vaan on ihmeellinen juttu. heti tulee paljon valoisampi aamu ja mielikin on paaaaljooon virkeämpi..

mitäs muut on ajatellut tänään puuhastella? mä varmaankin ajaudun tuonne sohvan nurkkaan kattoon jotain leffaa.. =) ei oikein ole muutakaan.. kaupoille en tosiaan jaksa mennä kiertelemään kun populaa on enemmän mitä laki sallii... :whistle: ja onneksi on jo kaikki lahjatkin hankittu. ruokakaupassa pitänee vielä käydä mutta se sitten joko pe tai la..

tänään aattelin ruuaksi laittaa jotain lihapataa joka saa olla melkein koko päivän uunissa.. ainakin viimeksi siitä tuli aivan sairaan hyvää.. :p tulee jo nyt nälkä.. =)

mutta ei sen kummosempia tällä kertaa..

jalava ja smurffi
 
Lisko
Huomenta :)

Kyseltiin päivän puuhasteluista, no nyt pitäisi alkaa tekemään tuo etätehtävä, ehkä parissa tunnissa sen saan ja sit lähden kaupoille ostaan viimeiset joululahjat kun tuli rahatkin, joita olen odotellut, että pääsen shoppailee, uudet äippähousutkin pitäisi hommata, mutta katotaan jääkö virtaa niitä alkaa ettimään, ensin ainakin ne lahjat on saatava. Sit olis pyykin pesua tiedossa, saa perjantaina vaatetta mukaan kun lähdetään porukoille jouluksi ja ollaan siellä uuden vuoden yli :)

Tänne ei tämän ihmeempiä taas, palailen.

Lisko ja "pikku- neiti" rv 24+0 :heart:
 
Huomenta,

Täällä päivä menee töissä istuessa. Onneksi ei enään kauhea kiire ole niinkuin nyt kuukauden verran on ollut. Saa alkaa pikkuhiljaa jouluun valmistautumaan. Huomenna pitäisi puoleen päivään jaksaa vielä töissä puuhailla, mutta sitten alkaa loma, jippii B)

Kohtapä minullakin uusi viikko pyörähtää käyntiin. Tosi nopeasti aika menee. Pari kuukautta enään äitiyslomaan. Tajusin jopa eilen ilmoittaa virallisesti töihinkin sen loman alkamisajan.
Joulun jälkeen voisi sitten oikeasti alkaa katselemaan vaunuja ja sänkyjä.

Unohdin taas jo kaikki gallupit, miten voikin pää tulla näin hataraksi =)
Hauskaa joulun odotusta huhtikuun masuille :wave:

Nupsuliina ja Eppu 25+6 :heart:

Ja rofiilissa vähän vinksallaan oleva kuva masusta viikonlopulta :)
 
unelma harmaana
terve pitkästä aikaa. itsellä on mennyt oikeastaan ihan hyvin, lapsoset olivat viikon kestävässä mahataudissa ja toissa yö oltiin sairaalassa tytön kaa nesteyttämässä häntä=( onneksi auttoi ja voi nyt todella hyvin ja tauti voitettu. eipä oo meidän perheessä oo koskaan ennen oo ollu nuin rajua oksennus ja ripulitautia.miehelle ja minulle ei tauti iskenyt. viikkoja itsellä nyt 21+4 =) ja ikäskyselyyn niin itse olen 26 ja mieheni 27.hyviä joulun odotuksia kaikille=) :xmas:
 
heippa taas kaikille!
tämä mamma se on jo seitsemännellä kuulla =) niin se aika vaan menee,muistan kun joskus alkusyksystä ajattelin että jouluna oon jo 7 kuulla että sillon sitä ollaan jo pitkällä ja massu kasvanu ja vauva potkii,no muuten nyt onkin niin mutta ei musta varsinaisesti tunnu että viä kauheen pitkällä ois :whistle: liitoskivuista vois kyllä luulla että kohta jo synnyttään lähössä mutta muuten tuntuu viä aika kaukaselta synnytys jne..onneksi,mua sitten kauhistuttaa se :eek: siis vauva toki on ihana saada tietenkin mutta se synnytys sitä ennen :/ jospa siitä synnytys tapa keskustelusta ois jotain hyötyä mulle että paremmalla mielellä voisin loppu ajan ootella.. niin ja se ikä kysely on multa mennyt ohi..elikkäs v82 oon syntynyt,kerkeen saattaan neljännen lapseni maailmaan ennen kun täytän 25 =)tuli noista hankinnoista vauvalle mieleen että minä se en uskalla luottaa siihen ultraan,en voi vaunujakaan ostaa ennen kun vauva syntyy kun vaihtoehdot ovat joko vaaleansininen tai pinkki..jos äitipolilla sanotaan että poika niin sitten ehkä mutta yhteen ultraan en kyllä luota..mielessä vielä kuinka esikoisesta sanottiin 3 ultrassa että on tyttö ja terve poikahan sieltä tuli =) ihana sellainen,onneksi en sillonkaan ollut luottanut ultraan..ei ollut kun pari tyttöjen vaatetta mitä silloin olin ostanut.
ädä ja hippula 24+0 :heart:
 
heippa!!

ihanaa kolme vapaata!!!haettiin esikoiselle isompi pinnis :heart: tuleva pikkuinen saa sitten isoveljensä vanhan pinniksen..yritän poikaa saada päikyille että ittekkin pääsisi :D hän piristyi kun nukahti hetkeksi autoon.meillä tänään joulusiivous meininkiä kunhan saadaan päikyt alta pois.miehellä saikkua niin saadaan koko talo "pestyä" :heart: sitten mennään anopille kahville ja viedään pojan pienenpi pinnis sinne odottamaan uutta uinujaa :heart:

hauskaa päivänjatkoa :xmas:

ps.vähänkös jännittää huominen rakenneultra :heart: mulla ei ole kyllä enää kumpikaan olo..ensin ajattelin että saan pojan aivan ehdottomasti mutta nyt olen alkanut jo tyttöjen tavaroita katsomaan.täällä ei ole tapana ultrassa kertoa kumpaa odottaa.no katsotaan sitä sitten huomenna.nyt menen päikyille vaikkei poika kyllä vieläkään luovuttanut :headwall:

gismo ja pikkuinen 21+3 :wave:
 
päivää kaikille!!

Kävin jo aamusta ostelemassa joulukuuseen koristeita kun olivat puoleen hintaan myynnissä.. ja sit ostin uuden lautapelin jouluksi.. toi alkaa olla jo perinne et jouluna pelataan jotain uutta peliä..

tällepäivälle ei oo ohejlmassa muuta kuin ruuan laittoa ja siivoilua..ihan tavallista siis.. kunhan sais noi meidän riiviöiset välillä päikkäreille niin sais ite tehä rauhassa jotain..

oikein hyvää keskiviikon jatkoja kaikille!!
4 yötä jouluun on... :xmas:

t:gemini + masukki rv 25+1 :heart:
 
Lisko
Huh huh, onpas ollut kiireinen päivä eikä loppua näy :/ Sain sen tehtävän huomiseksi tehtyä ja joululahjoja kävin ostaa niin kuin aioin, vielä yksi puuttuu :( En yksinkertaisesti jaksanut enää mennä sitä ostamaan, jäi itelle ostamatta paitakin, housut kyllä löysin, ihan kivat tollaset sametthousut :) Nyt on lahjatkin paketoitu paitsi se yksi joka pitää hakea huomenna tai lauantaina.

Juups, lähden tästä taas tien päälle, haen pojan tarhasta ja miehen töistä, jos sitä sitten kellahtaisi tuonne sohvan pohjalle \|O

Lisko

Ai niin joku puhui, ettei ole uskaltanut yhtään vaatetta ostaa sen mukaan mitä ultrassa on sanottu vauvan sukupuoleksi, minä ostin yhden aivan ihanan vaaleanpunaisen mekon ja sukkahousut :) :heart: Siis ihan pakko oli joku yksi asuste saada joka on tytölle :whistle: :) Sitten jos tulee poika, niin lahjoitan tuon jollekin joka seuraavaksi tytön saa :) :heart:
 
Blaah, mua ahistaa tänään kaikki :( Töissä on ollu niin kiireistä ettei ajatuksetkaan meinaa pysyä mukana, illalla olen sitten niin rättiväsyny, etten jaksa mitään tehä. Joulukin on ihan justiin enkä mitään saa aikaseks kun oon niin väsyny. Lahjat on onneks ostettu, mut nyt tuntuu, että ruokakaupassa käyntikin on jo ihan ylivoimaisen vaikeaa :/ Voi että kun sitä vielä pari kuukautta jaksas olla töissä... Lapsetkin aistii tämän väsymyksen ja tappelevat keskenään koko ajan, kaiket illat.... ja sehän saa tietysti minut entistä kireämmäksi :ashamed: Vapaapäiviä ei ole ollut yhen yhtäkään sitten ton parin viikon kesäloman jälkeen (viikonloput toki vapaata) joten kyllä nyt rupeaa jo tökkiin tää touhu \|O :headwall:

Onneks nyt joulun aikaan saa olla edes vähän aikaa kotona ihan rauhassa!


Minä palaan, kunhan osaan olla positiivisemmalla mielellä :kieh:
 
No moi!

Tänne oli tullut päivän aikana tekstiä paljon, tosi hienoa! =)

Eilisiä neuvolakuulumisia... Hb on pysynyt hyvänä ilman raudan popsimista, eli oli nyt 135. Painoa tullut yhteensä noin 5kg, sopivasti siis. Verenpaine oli hyvä, sen kanssa mulla ei oo ennemminkään ollut mitään ongelmia. Nyt otettiin rhesustekijän takia verikokeet, mullahan se on negatiivinen ja siksi otetaan noi verikokeet kolme kertaa raskauden aikana. Olikos täällä muita joita piikitellään tuon takia? Toivotaan, että vasta-aineita ei oo alkanut vereen kerääntymään... Sf mitta oli 22, mennään keskikäyrän ja yläkäyrän puolessa välissä. Kaikki siis oli hyvin. Lääkäriaika on tammikuussa ja sitä ennen pitää mennä sokerirasitukseen. Se tehdään 26-28 viikolla.

Pitäis kans noi kelan anomuspaperit laittaa menemään eteenpäin, kunhan sais aikaiseksi. Kerkiäähän nuo. =)

Lenkille pitäis tänäiltana mennä, kun on taas monta päivää ollut välissä, ettei oo tullut urheiltua ollenkaan ja hyväskää kuitenkin oon syönyt. Pitäis tää joulunalusaika vielä malttaa ja sitten jouluna vasta herkutella kunnolla ilman mitään oman tunnon tuskia! Varmasti on lääkärineuvolaan mennessä paino sitten noussut paljon!!! Mutta jouluna en kyllä ala sitä miettimään. :whistle:

Hyvät illan jatkot akoolle!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 24+3
 
Moi
Minä olen käyttänyt närästykseen Rennietä, neuvolasta suositeltiin ja mulle ainakin on auttanut :) Onneksi se vaiva on muutenkin välillä vähempänä, eli välillä voi syödä melkein mitä vaan ilman närästystä.

Siivoilin tänään keittiön kaappeja, tai oikeastaan melkein päivä meni yhen kaapin perusteelliseen siivoamiseen, sinne oli jotenkin kertynyt kaikkea tarpeetonta vuoden aikana :kieh: Mutta nyt ei sieltäkään
tavarat tipu varpaille ovea avatessa.. Lisäksi tuuletin vuodevaatteet ja laitoin puhtaat tyynyt ja lakanat. Nyt on sitten oikein reipas olo itellä ja joulusiivoukset enää perussiivousta vaille valmiit :xmas:
Illan jatkoja kaikille mammoille!
 
Hyvä, että muitakin ahdistaa, kun vaan mua...

Mä hajoon näitten muuttolaatikoitten keskellä. Siis näitä on ihan joka paikka täynnä. Tosi ikävä yrittää edes saada joulutunnelmaa kotiin, kun on niin paikat täynnä. Muutto olis 6.1, eli loppiaisena, joten on ollut jo pikku pakkokin pakkailla tavaroita muuttokuntoon. Tänään sentään saatiin joulukuusi tuotua sisään ja lasten kanssa koristeltiin se kauniiksi. Onneksi päästään pois kotoa aaton- ja joulupäivien ajaksi.

Sitten vielä ahdistaa tuo kuopus, kun sen syöminen on ollut taas tosi huonoa. Se sairastaa keliakiaa ja just tänään käytiin lastenpolilla taysissa, kun poika on valitellut mahaansa koko syksyn. Paino ei ole kauheesti sillä noussut vuoden aikana, pituutta on kylläkin tullut. Mutta huoli on kuitenkin iso. Ja sit kun se ei syö, niin mä olen sitten huolesta hermona.

Mulla kans on toi rhesustekijä negatiivinen ja joudun piikille taas rv 26. Onneksi ei ainakaan aiemmin ole ollut sen kanssa mitään ongelmia...

Nyt on pakko ottaa omppu (karkkia tekee mieli) ja mennä soffalle vähän rentoutuun...

Huolestunut Nasu-Masu 23+4
 
neuvola kuulumisia... eli painoa raskauden alusta tuullut 700g
hb oli noussut 124 , paineet olivat huimat 90/62 (ei ihme että välistä pyörryttää oikein uralkalla....), sf mitta oli 19cm ja viikkoja nyt siis 22+2

loistavasti on mennyt.... nyt pitäis viiä noi työn anatajan paperit ja varata se uusi aika sokeri rasitukseen kun vko:lla 25 kaikki ok ni uusitaan nyt.... 26-28 viikolla....toivottavasti kaikki ok ettei tartte ruveta neula tyynyksi....

jee kahden viikon päästä alkaa taas bailatino ja saa vähän liikettä näihin koipiin.... katotaan kuinka pitkälle jaksaa mennä mukana.... ainoastaan nopeimmissa alkoi rankan työpäivän jälkeen painaa pohkeissa liikaa mutta on kuitenkin niin rentouttavaa......
 
Lisko
Minäkin olen närästykseen ottanut rennietä kuten esikoisenkin aikaan, hyvin on auttanut.

Painoa en ole enkä aio miettiä varsinkaan nyt joulun aikana, syön niin paljon kinkkua ja torttua kun nassu vetää :whistle: :p Huomenna selviää tämän hetkinen paino tilanne, sit 16.1 on lääkäri neuvola, joten siellä saan tietää paljonko kiloja joulu toi tullessaan :whistle:

Hömpölle jaksuja, eiköhän se olo siitä taas kohene :) :flower: Minulla on niin ylä- kuin alamäkiäkin tämän jaksamisen kanssa, että...... :/ Välillä tuntuu (kuten eilen) että raskaus väsymys on tipo tiessään, niin jo tänään olen ollut niin rätti väsynyt, ettei ole tosi \|O Katon salkkarit ja houkuttelen pojan unille, huomenna on taas lähdettävä liikenteeseen 7.15 kun minulla on kasiin kouluun meno :/ \|O

kelan paperit vein reilu viikko sitten ja tänään toimitin sinne vielä yhden lapun, nyt pitäis olla kaikki, että voivat alkaa käsittelemään.

Joo ei kai tässä auta kun laittaa pyykit kuivumaan ja sit salkkarit :)

Lisko ja "pikku- neiti" edelleen rv 24+0 :heart:
 
Ei meidän neiti sitten vieläkään halunnut näyttäytyä :kieh:
Eli sikäli turha reissu tuli Helsinkiin....

Painoa oli vauvalle tullut viikossa 140g, eli nyt painaa huimat 840g :D
Hieno kuva saatiin pohkeista, pää edelleen niin rutussa, kahden puolen kohdunseinämä ja istukka yhdellä puolella...eli ei ollut mitään toivoa nähdä nassua...
Mutta pääasia tietenkin on, että kaikki hyvin.
....Mun ei tarvitse enää kuin ajatella syöväni jotain, kun alkaa aivan kamala närästys...Eli jos vanhat "uskomukset" jos pitää paikkaansa, tulee vauvalle pitkä tukka :D

eipä tässä muuta, Soffan pohjalle :wave:

A0205 & Oikku 25+5 ;)
 
heissan taas =)
vasen pohje alkaa temppuileen.siinä suonikohjut edellisestä odotuksesta ja nyt kramppaa joskus yöllä sekä särkee.ostin hiruroidia,saa nähä auttaako.
mitä se sitten on kun palaan töihin ja olen jalkojen päällä 8h.....
masussa ollut nyt hiljaisempia päiviä.muutama potku tullut kun vetää vaakatasoon ittensä,mutta annas olla jos silloin kutsun lapset kattomaan niin heti loppuu :LOL:
olen alkanut enemmän miettimään kumpikohan on tulossa...kai sinne 4d ultraan sitten kun on viikoja lisää.
toisaalta on kivaa pitää se yllärinä....

:wave:
 
huomenta kaikille!

täällä on aika huonosti nukuttu yö takana. jotenni se uni ei vaan tullut.. ja näin aamusin kun mies lähtee töihin niin tuntuu hölmöltä vain loikoilla kun ei uni tule.. :/
mulla on tänään uusi neuvolalääkäri aika... toivottavasti saan vielä saikkua. meinaan noi yöt ei ole kovin helppoja. tuntuu että päiväunetkin on parempia kun yöunet.. no iltapäivällähän tuo sitten ratkee..

ihanaa.. mies teki tänään mulle aamiaisen ja anto heti aamusta mun synttärilahjan... :heart: sain toivomani dvd:n ja sitten sain vielä ihanan hajuveden.. ja miehen vanhemmilta sain lahjaksi lahjakortin vaatekauppaan jonka aion sitten alennusmyynneissä törsätä.. :whistle:
elikkäs tänään tuli mittariin sitten 23 v..

eipä tässä sen kummosempia heti aamutuimaan..

ai niin minäkin olen käyttänyt sitä rennietä tarpeen vaatiessa närästykseen.

jalava ja smurffi
 
unelma harmaana
terve. eilen käytiin koko perhe kattoon vauvaa ultrassa=)vauvalla kaikki hyvin ja enkähän jo usko ja uskalla ostaa vaatteita pojalle=) :D nimikin jo keksitiin=)painoarvio oli 400 grammaa.oli todella mukava ultraaja ja tilanne oli todella mukava=)kohta taidan lähtä jouluostoksille.hyviä jatkoja=)

onnellinen unelma rv 21+5
 
onnea hyvistä ultrakuulumisista.

Uudelle tervetuloa mukaan.

Närästykseen meilläkin rennietä. Nyt ei oo kyllä alun jälkeen juurikaan närästäny, mut joulu on taas joulu on taas... :xmas:

Mulla on ollut loppuviikko, ja viikonloppu rauhallisempi suppareitten kanssa, mutta eilen sitten taas supisteli oikeen kunnolla. Onneks ei oo kuin kaks päivää enää töitä.

Kävin aamulla neuvolassa ja taas oli pojan sykkeet, 130 kuten meidän esikoistytölläkin. Kohdunpohjan korkeus oli 22.5cm. Muuta ei sitten mitottukaan kun viime viikolla oli muut siellä lääkärissä. Pakkausta varten sain laput jo alkukuusta, kun kävin hakeen kun oon myyny sen pakkauksen, niin sais tulla mahd. pian. Nyt sain sen lapun joka menee synnytyssairaalaan.

Mie oon nyt alkanu miettiin et jos en haluaiskaan tietää etukäteen kumpi on tulossa. Mut eiköhän me kysytä. Mie tavallaan toivon tyttöä, mut nyt on tuntunu jonnin aikaa et se taitaa sittenkin olla poika. Mut saas nähdä.

heppuli ja emma/eetu 24+5
 

Yhteistyössä