HUHTIKUUN MASUJEN PINO

kaikki normaalisti... välillä tulee edelleen sellanen olo et onko mönkijäinen elossa vai ei kun on vielä aika hiljaista sorttia.... ensi viikolla on rakenne ultra ja mieski halusi tulla mukaan kattomaan mönkijäistä... sillo olis viikkoja 19+2 hiukan jännittää.... seuraava neuvola vasta 22.12 jotta saadaan samalla sit tehtyy noi kelan paperit..... olen ollu hiuka heikolla kirjoittamisella ko toi iso kone edelleen epäkunnossa ja inhoan tavallaan tätä läppärillä kirjoittamista kun kirjaimet mulle liian lähekkäin....
 
Tinni, voihan olla että sulla on etuistukka, jolloin liikkeet tuntuvat usein myöhemmin ja/tai vaimeampina. Mulla kuopusta odottaessani oli etuistukka ja liikkeet tuntuivat rv 20 aikoihin. :)

Ja nyt kaksosia odottaessa toisella on taka- ja toisella etuistukka. Varmoja liikkeitä ei ole vielä tuntunut, vaikka jossain vaiheessa niin luulinkin.

Rv 20+1
 
Huomentapäivää tännekin! :)

Mullakin on nyt tässä raskaudessa tuo etuistukka ja liikkeet tunsin vasta 18+5, vaikka kovasti kuvittelin jo aikaisemmin tuntevani :ashamed:
Kyllä se jonkin verran vaikuttaa (neukantädin mukaan noin viikon ;) ) että onko istukka edessä vai takana.

Vispilä, en jaksannut lukea koko pinoa, mutta tiedätkö kaksostesi sukupuolet, vai haluatko edes tietää :) ?
Kertookohan ne muuten helpommin tuon sukupuolen, jos odottaa kaksosia :/ ? Mä olen aina ollut tässä luulossa, korjatkaa jos olen väärässä.

Tänään vois leipoa joulutorttuja lasten kanssa :p ja paino senkun nousee... :kieh:
Hyvää viikonlopunjatkoa kaikille!

Poppy ja pippuri 20+6 :wave:
 
Huomenta.

Mä näin taas vauvaunta. Muistaakseni joskus ennemmin jo mainitsin siitä, että joka raskaudessa oon jonkin verran nähnyt vauvaunia, mutta ikinä unessa ei oo sukupuoli paljastunut. Joko vauva on ollut puettuna täysin valkoiseen tms. No nyt näin unta, että olin synnärillä. Olin jo synnyttänyt ja siellä seinällä oli jonkunlainen päivän taulukko, mihin laitettiin synnyttäneen nimi ja sitten joko vaaleensininen tai vaaleenpunanen langanpätkä osoittamaan vauvan sukupuolta. Noooooooh meidän kohdalla oli sekä vaaleanpunainen ja vaaleansininen lanka, että näin taas.... :LOL:

Tänään olis se joulunavaus, mutta kyllä tää ilma sitten latistaa tunnelman aivan kokonaan. Ehkä siellä kuitenkin pitäis lastenkanssa käydä. Saa nähdä.

Hyvää lauantaita vatsakkaille!! =)

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 20+6
 
..mie en oo unii nähny..mut miul on kauheen varma tyttö olo..ja sokeriet seurataan viel viikko ilman insuliinii.. mut kuulema olis aika kohallaan ja sanoinki että ei miut haittaa ko muistin että 8v sitten miun sokerit pysy rtuokavaliol kurissa ja sit synnytykses todettiin että istukan oli toisel reunal jo kalkkeutumist ..eli oli osittain jo lakannu toimimast.. mut ONNEKS kesti loppuun asti.. nyt en titoista riskii ota...

muuttohommelit rassaa koko perhettä..mut kai se siitä tasottuu ko pääsee uuteen kotiin..luulisin...

painoo on tullu sairaalan vaakan mukaan tasan kilo ja vilkul on kaikki oikeen hyvin...aatella että eilen oli jo kolmas kerta kun toisen näin.. :heart: .. ja kaks ultra kertaa ainaki ois viel jälellä jos ei tuu yllätyksiä..toivon että ei ainakaan negatiivisia yllätyksiä...

mut nyt tuonne siivous hommiin...

Kaikille mukavaa viikonloppua hämärästä ilmanalasta riippumatta... :wave:

sari ja vilkku 21+4
 
Lisko
Unet: olen nähyt about 3 kertaa vauvaunia :) Eka unessa synnytin sen keskos tytön ja viikkoja vauvalla oli jotain 20-23, mut selvisi kuitenkin :) Sit ne kaks unta on ollut sellasia epämääräisiä, ettei sukupuolesta ole ollut tietoa. Sanoisin, et raskauden perusteella veikkaan tyttöä, mutta mutta saa nyt nähdä, sit se selviää kun synnärille päästään :) Molempi parempi :heart:

Mitähän minulla tuo neuvolan vaaka näyttää ens perjantina :whistle: Vähän jänskättää :/ Nytkin syön tässä samalla juustonaksuja ja tuplaa:whistle: :p

Joo pitää kai se alkaa englannin tehtäviä tekemään, saa ne edes tämän viikonlopun aikana valmiiksi. Opinnäytetyönkin näytin opettajalle ja hän oli tyytyväinen, pientä fiksausta vaille valmis, kiva :)

Lisko ja pikku- kummitus rv 20+3 ja unten mailla oleva poitsu 2v 3kk :heart: :heart:
 
Me ollaan mummolassa, pitäis kohta kotiin päin lähteä ajelemaan. Vauva eilen kovasti potki. :D

Minun mummo joutui tänään sairaalaan.. Just ovat ambulanssilla viemässä kuopioon.. :'( Vuosi sitten tehty tosi iso sydänleikkaus..

Eipä tässä nyt muuta..

Rv 18+2.
 
jalava harmailee
heippa!

tervetuloa uusille mukaan. :flower:

on taas ollu niin kiire ettei ole kereny kirjoittaa eikä ees lukemaan mitä on tullut tänne taas..meillä on tosi rankkaa töissä ja eikä asiaa todella helpota se että tuo selkä ei kestä. mun pitäs mennä sinne lääkäriin uudelleen, mutta en kehtaisi. kun en halua jäädä ns. raskauden takia saikulle. toivottavasti joku ymmärsi mitä ajan takaa. sitten vielä tuli uudelleen räkätauti. ihan kamalaa ku ei saa nenän kautta hengitettyä. mutta eiköhän se tästä taas mene sitten.
laskin tuossa juuri että tulee jo 10 päivää putkeen töitä. kiva kiva. sitten on vain yksi ainokainen vapaapäivä ja silloinkin on sitten rakenneultra. eli se on ens torstaina. ihanaa niin näkee sitten meidän smurffin köllimässä...

se kyllä jo liikkuu ihan kiitettävästi ja monottelee mutta en ole tuntenut vielä mahan päälle liikkeitä. tosin en hirveästi ole kerennyt siihen edes keskittumään.
elikkäs nyt tulevana torstaina on rakenne ultra ja sitten vasta joulukuun puolessa välissä on seuraava neuvola aika. ja silloin laitetaan kuulemma kelan paprut.

juuh.. nyt jotenkin aivotoiminta jäsähti.. joten taidan jatkaa toisella kertaa enempi..

jalava ja smurffi
 
Jospa kirjottaisin kuulumisia taas. Kun oon tässä välissä ollu osan aikaa nettipimennossa ja sitten lasten kasnsa päikseen niin ei oo jaksanu enään iltasella kirjottaa riviäkään.

TÄällä maha kasvaa ja tuossa eilen mittasin mahan ympäryksen niin se oli 115cm. :whistle: Että herää kysymys että minkälainen valas mustakin tulee kun loppu lähestyy. Viikolla ostin kaupasta mustaherukka mehua kun on tuota turvotusta tullu jonkin verran niin sillä oonkin saanu nyt sitten olovanaan oloa kevyemmäksi ja kyllä oonkin saanu sitten kaikki yöt kulkea vessassa. muuten on olo ollu aika hyvä. Joka päivä oon jonkinlaiset päiväunet kun tuntuu että iltasella on niin tiltissä että ei jaksa tehä mitään. JA torstaina kun olin vapaalla nii jouduin laittamaan muutaman kerran oikasemaan kun rupes vauva muistuttamaan olostaan ja olin ollu pystyssä muutaman tunnin. Potkuja tunsin eilen jonkin verran ja ne oli oikein kunnon rummutuksia mutta nyt taas oli hiljasta että taitaa tuo olla toisinpäin kohdussa taikka sitten onkin istukka edessä että sekin vaimentaa niitä liikkeiden tuntemisia.

Tänään töissä siskon appivanhemmat onnittelivat mua odotuksesta mutta jotenkin ei osaa olla kamalan ilonen kun on vaivoja ollu enemmän mitä laki sallii. Ei mulla oo poikien aikana ollu tällästä. :ashamed:

Huomenna puoliväli on sitten totista totta....Ja siitä parinviikon päästä mulla on rakenneultra. Neuvolakin näky olevan vasta 12.12 että kelan paperit ja täytyy varmaan pyytää työnantajalta palkkatodostuksen mutta vielä en oo päättäny että otanko pakkauksen vai rahan. Onko kellään tiedosa että muuttuuko pakkaus vielä ennen kun on pakko viedä paperit kelaan?

pillipulla 19+6
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2006 klo 09:40 Poppy ja Piper kirjoitti:
Vispilä, en jaksannut lukea koko pinoa, mutta tiedätkö kaksostesi sukupuolet, vai haluatko edes tietää :) ?
Kertookohan ne muuten helpommin tuon sukupuolen, jos odottaa kaksosia :/ ? Mä olen aina ollut tässä luulossa, korjatkaa jos olen väärässä.
Kysyin 19+5 rakenneultrassa tuosta, mutta ei kaksoset ollu oikein hyvissä asennoissa. :/ En tiedä kertooko helpommin. Kotkassa ei neuvolan th:n mukaan oikein mieluusti kerrota, tosin kuopusta odottaessani kerrottiin kun kauniisti kysyin ja sitten vielä yksi lääkäri kysyi että haluanko tietää. :D Ja olisi nytkin kerrottu jos olisi vain nähty... Ja sanottiin että eiköhän sen mulle joku kerro kun on vielä ultria jäljellä. Toivon niiiiiiiin kovasti, että edes toinen olisi tyttö. Myönnän suoraan että petyn jos tulee kaksi poikaa, mutta sekin on yksi syy miksi haluan tietää; haluan ehtiä sopeutua ajatukseen. :/
 
Jee! Eilen illalla nostin kilon käsipainoja, pyörittelin ranteita, käytin sellasia ööh... mitäs ne on... no sellasia käsipuristimia, jotka kai vahvistaa sormia tai jotain ja hieromarullalla vielä hieroin käsiä ja nyt huomasin että kädet ovat paljon paremmassa kunnossa! Toivottavasti ei pahene, vaikka kyllä pelkään että pahenee. Pitää tänään uusia "käsitreeni", heh.

Tänään kauppaan, ajattelin tehdä laatikot pakastimeen valmiiksi.

20+2
 
daa
Hei taas!
Onko muilla ollu päänsärkyä? Mulla ollu koko viikonopun ihan hillitön päänsärky, panadolia menee, mut en viittis niitäkään jatkuvasti nappailla... Huomenna neuvola, pitää vissiin siellä mainita asiasta. Saattaa tulla sanomista myös painon noususta :/ , tuntuu et koko ajan on nälkä(ja syön kyllä vaikkei nälkä oliskaan...)
Huolettaa kans tuo vauvan liikkeittein vähyys, tosi harvoin tuntuu mitään.
No, nyt pojan kanssa aamupalalle!

daa & baby 20+4
 
Lisko
Päänsäkyä on ollut minullakin, mutta nyt kun kysyttiin, niin eipä ole varmaan viikkoon tarvinnu panadolia napsia *koputan puuta* Yhteen väliin oli varmaan 1-2 viikkoo koko ajan vähän kipee :/

Liikkeitä tuntuu minullakin vain vähän, mutta tuntuu kuitenkin päivittäin, sellasia muljahduksia tunnen, tuo etuistukka sen varmaan minullakin tekee, et ei kunnon potkuja vielä tunne, mutta eiköhän ne sieltä tule :) Kerran olen tuntenut "kunnon" monotukset ihan alamahassa :)

Me tästä mennään pojan kans iskä herättää ja sit lähdetään uimaan :)

Hyvät sunnuntain jatkot :wave:

Lisko rv 20+4
 
Mulla kans päätä särkee välillä kovasti mutta en ole vielä särkylääkkeitä ottanut siihen, kun muutenkin joudun tuota aspiriinia päivittäin syömään.. Pelkäsin jo että liittyy taas siihen raskausmyrkytykseen mutta ei ilmeisesti kun on niin hyvä verenpaine.

Ajateltiin leipoa tänään Tuulikin hilloleipiä. :p

Rv 18+3. :wave:
 
ItkuPotkuRaivariHermoromahdusMasennus!! :'( :headwall:

Mä oikeesti alan epäilemään jotain (ohimenevää toivottavasti) masennusta :/
eilen tuli kaikki pahaolo ulos monen tunnin järjettömällä itkemisellä..
Mies ei vaan ota tajutakseen että mulla on paha olla ja tarviin senkin apua ja tukea..
oon ollu tosi pahantuulinen ja hermostunut jo kauan aikaa,mieskin varmaan eroa harkitsee päivittäin kun oon oikea tyranni :ashamed: tytöllekin tulee huudettua ihan ihme jutuista,raukka kärsii ihan syyttä!!

no huomenna on nla niin ajattelin ottaa siellä puheeksi tämänmjos osaisivat jotain neuvoa antaa..
Tällainen pikku purkaus tälle päivää,gallupitkin unohtui tuossa jo :ashamed:

itse kysyn sellaista että vuotaako jo rinnat?!
mulla tuli toiessta rinnasta tänä aamuna sänkyynkin vähän nestettä kun pikkuisen oli rinta puristuksissa (makasin kyljellään), saunassa kun hieroo niin tulee kans..
mies parka sai maistiaiset kun hieman lujemmin imaisi nännistä muutaman vko sitten:whistle: :LOL:
traumojahan tuo taisi siitä saada kun oli suu täynnä "maitoa"..

BR ja "poika" 19+1 :wave: <br><br>
 
Moikka! Mullakin on kovasti pääsnsärkyä ja etenkin työpäivinä.Neuvolassa sanottiin, että on normaalia särkeä päätä. Väsymys vaan ei ota lähteäkseen ja päiväunia ei pysty ottamaan, kun kotona häärii melkein 2,5 v tyttö. Sulle ja muillekin jotka miettii kannattako jäädä sairaslomalle raskauden takia, niin sanon, että kannattaa jäädä jos siltä tuntuu. Itsellä neuvola 1.12 ja aion pyytää sairaslomaa, kun en jaksa tehdä kunnolla töitä.
 
Blue Rush, vuotaa rinnat. Tosin imetän vielä kuopusta. :D Varmaan kohta alan lopetella, tavallinen maito menee hyvin myös.

Joo ja nyt kädet taas kipeänä. :kieh: Siivosin, tiskasin ja kävin kaupassa, a-u-t-s. :headwall:
 
Sunnuntaita :wave:
Päänsärkyä on mullakin ollut päivittäin jo viikon verran, ilman lääkkeitä oon kyllä sinnitellyt...Toivottavasti ei kauaa kestä :/

Aamulla olis neuvola, täytyy puhua noista supistuksista, edelleen niitä tulee 4-8kpl päivä...ja siis kipeitä..
Ihan sama teenkö jotain vai istunko vaan paikallani, mutta tasaisin väliajoin niitä tulee.

Oikku se jaksaa pyöriä ja hyöriä monta tuntia päivässä, välillä tuntuu että nukkuuko se ollenkaan :eek:
Vikkelästi liikkuu kyljestä toiseen, ja liikkeet näkyy toosi hyvin ulospäin.
Että onneksi ollaan jo tässä vaiheessa, pystyy itse vähän arvioimaan pienen vointia, ei tarvitse olla niin huolissaan koko aikaa.

Mutta kirjottelenpa huomenna neuvola kuulumisia enemmän :wave:

A0205 & Oikku 22+2 ;)
 
Maanantaita kaikille!

Niin se taas uus viikko alkaa, ja marraskuu on kohta lusittuna... sieltä se joulu tulee kovaa vauhtia! =)

Päänsärystä sen verran, että mulla se on kans vaivannut välillä enemmän ja välillä vähemmän. Panadolia oon joutunut syömään. En nyt kuitenkaan joka päivä, mutta kuitenkin.

Rintojen vuotamisesta mulla tulee nestettä toisesta, jos sitä vähänkään puristaa. Mutta ei vielä paljoa kuitenkaan.

Mitään kummempaa vaivaa ei tälläkään hetkellä oo. Lenkille meen illalla, sovittiin jo kaverinkanssa siitä. Kiva päästä vähän raittiiseen ilmaan tuulettumaan ilman lapsia!! =) Tai no tuleehan toi pikkuhäjy mukaan, mutta silti... :D

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy uusilla lukemilla, eli 21+1
 
Lisko
Maanantaita täältäkin :wave:

Minulla ei ole vielä tihkunut maitoa rinnoista ei puristamalla eikä muutenkaan :) Näin kyllä siitäkin unta joskus pari viikkoo sit, et lakanat olis ollut yltä päältä märkänä kun rinnat niin vuoti :eek: :D

Meillä olikin lyhyt päivä tänään, päästiin jo kotiin, piti vaan istua kaheksasta yhteentoista niin meinas pikkunen hermostua kai mahassa :whistle: Alkoi sätkimään siinä kesken kaiken :) Vähän väliä sai jaloitella kun alkoi koskemaan selkään ja takapuoleen, nyt laitan pitkäkseni ennen kuin haen miehen ja pojan, eli eiköhän tämä tästä taas :)

Lisko ja pikku- kummitus rv 20+5 :heart:
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen kun oli kone rikki. Mulla tihkuu toisesta rinnasta maitoa mutta toisesta ei ollenkaan. Vauvan liikkeetkin on ruvennut tuntumaan selkeämmin :heart: Mulla on myöskin ollut ajoittain päänsärkyä. Puoliväli häämöttää täälläkin kohta ja rakenne ultrakin olisi pariviikon päästä niin se aika menee eteenpäin vielä kun tulis vauva maha niin olisi kivaa =)
Terveisin Maria ja elmeri rv 18+3
 
Moikka!

Miulla ei oo maitoa tihkunu, oon kokeilli puristamallakii, mutta ei tuu mitää.

Myös päänsäryltä oon välttyny hyvin.

Myös joululahjat alkaa olla jo kasassa, kaikille lapsille on, enää vaa omille vanhemmille ja appivanhemmille.

Huomenna mennää Lappeenrantaa ultraan ja käydää samalla sit viimoset lahjat ostamassa. Isännälle oon ostanu kylpytakin ja sit ajattelin törsätä ja ostaa meille yhteisex videokameran. Siitä on ollu niin monta kertaa puhetta, mutta aina se on jääny hommaamatta. Ja jos ei nyt osta kun lapset on pieniä, ni millos sitten.

Miulla on yx vuvauni jääny mieleen, en muista et oonko kertonu. Olin kuiotenkii synnärillä yksin, kun mies piti auton korjaamista tärkeempänä kun lähtee miun mukaa :kieh: Eikä yhtää ymmärtäny, et mix olin äkänen, ihmettili vaan että onkö tajuu, että auto pitää olla kunnossa :LOL: Joopa joo, oikeesti ei ikinä tekis nii, mentäs vaikka taksilla, jos auto on rikki!

Meillä puoliväli tuli eilen täyteen, tänää 20+2

Rouva80 ja "sisko"20+2
 

Yhteistyössä