HUHTIKUUN MASUJEN PINO

heippa!!!

Mulla oli tänään se varmuusultra, kaikki oli hyvin pieni papunen siellä uiskenteli ja sydän pomppi niin pirhanan nopeesti.. :heart: :heart: :heart:
hihii.. vaikka olikin "vain" noin pieni niin kyllä se herkisti jotenkin. ja sitten sainkin pari lisäpäivää siis jihuu ei mikää iso juttu menkkojen mukaan tänään 6+3 niin 6+5 olikin ultran mukaan.. :p

mutta mutta.. siellä hyvinkäällä minuapa sitte hoiti se sama lääkäri joka viimeksi minulle tokas ettei tänne tulla kun pää kainalossa.. hah kun siinä sitten uudelleen tervehdittiin ja esittelin tietty itteni.. niin sanoin ettei nyt vieläkää ole pää kainalossa ja taas olen täällä.. lääkäri siitä sitten hiukan säpsähti ja totesi että taisi olla vain huono päivä. sen jälkeen "hoti" ja esitteli kaikki niin ihanasti.. :kieh: :kieh: sainpas sanottua sille.. kun niin aattelin ettei kyseinen lääkäri enää minuun koske!! :whistle:

en oo mitään hankkinut vielä meidän pavulle mutta eiköhän tässä nämä alet tule jouluna ja silloin varmaan hankkia jotain. kaikki pitää hankkia tai ruinata sisaruksilta.. äippäpakkauksen otan aivan ehdottomasti!! =)
ei ehkä aina kaikille silmää miellyttäviä vaatteita tms.. mutta mun mielestä se on tosi käytännöllinen.

mutta nytten toivotan perjantain jatkoja.. :)

jalava 6+5
 
naranga harmaana
Tänään neuvolassa pikaisesti kävin ultrassa ja nyt kuukautisten mukaan 8+5, mutta ultran mukaan vasta 8+2, joten toi laskettuaika nyt sitten 11.4.

On se velhoa nähdä se vajaan parin sentin "mötkäle", vaikka meillekin on tulossa jo nelonen.
Aina se vaan jotenkin herkistää mieltä ja sitä vaan haluasi tuijottaa sitä ultrakuvaa loputtomiin :D
Miehelle ehdin vasta sitä kuvaa vilauttamaan töissä, mutta kunhan se kohta kotiutuu, niin kai sitä pitää taas tarkemmin tarkkailla hetki :heart:

Mutta nyt täytyy jatkaa surffailua, kun ei ole ehtinyt moneen päivään netissä käymään B)

 
mä oon käytännössä asunu kakspäivää töissä ja te ootta tänne tosi ahkerasti kirjottanu...Minä oon ollu melkkoonen laiskimus...

Kuulumisia sen verran....Olo tila on tällä hetkelläkin aivan syvältä. Oksettaa kaiken aikaa söin tai olin syömättä ja illat on kaikkein pahimmat.

Mulla on olemassa vaunut kaukalo ja sitterin varmaan ostan uuden ja vauvan vaatteita täytyy kirpparilta ottaa ja kiertää kattellen kun oli siskon kanssa kuitenkin puhetta että jos jaetaan pienet ja ostetaan kumpikin niitä sitten lisää kun rupeaa kahen pojan jäljiltä olemaan huonoja.

Pakkauksesta en tiiä otanko...Se raha minkä siitä saa on loppujen lopuksi aika olematon. Että se mitä siinä sisällä on niin se on paljon arvokkaampi. Mutta katsellaan..jos se on tämän hetkinen pakkaus on niin en huoli on niin sininen että niitä on kyllä omasta takaa mutta jos vaihtuu nini täytyy sitä stiten kattoa uudestaan. Vielä en oo mitään ostanu vauvaa varten mutta jos sitten vaikka kun oon ensimmäisessä neuvolassa käyny.

pillipullla 7+5
 
Täällä tulee yks masu lisää joukkoon. Meille tuli tälläin ihana yllätysvauva. Kaksi lasta on, 4v ja pian 2v. Tuntuu ettei vieläkään oikein käsitä mitä on tulevan, mutta tässä pikku hiljaa.
Ompa täällä immeiset aikasin päässyt neuvolaan ja ultraan. Ei täällä meillä mennä ku n. rv 9-10 neukkaan ja sitten on vain yksi ultra (normaali raskaus) niin siinä rv 18 hujakoilla.
 
heips!mulla kyllä ihan selkeesti on iltapahoinvointi,eilenkin oli koko päivän (aamun liian kauan syömättä kohtausta lukuun ottamatta)tosi hyvä olo mutta sitten kaheksan jälkeen iski kauhee ällötys,ihan järkky olo :x en voinu kuvitellakkaan et söisin tai mitään,menin sitten nukkuun ja sillä se lähti..mutta kyllä tää vaan silti on niin helppoo verrattuna aikasempiin et jos kaikki on viäl oikeestikkin niinkun pitää niin olenpa minäkin saanut sitten yhden "normaalin"alkuraskauden =) juuri huomasin että 2v sitten kuopuksesta olin 9 rv jo tiputuksessa,nyt kun viikkoja jo yli 8 niin en usko että mulle enään mitkään kauheet olo tilat tuleekaan kun ei viikkojakaan voi kauheesti ainakaan vähempää olla kun siä ultrassa kuiteskin kävin..ajatella kuinka paljon viime raskaudessa oon jo tähän mennessä oksennellu kun tästä viikon päästä ei enään pystyssä pysyny..ja mulla oli sillon vielä 4 v esikko ja 5kk ikänen vauva :eek: onneks nyt pääsen helpommalla =)
ädä ja hippula 8+3
 
SHV
Mulla on ensi viikolla varmistusultra, että onko siellä asukkia vai ei. Ruskuaispussihan siis löytyi mutta sikiötä ei ollut siinä vaiheessa havaittavissa :( Ihan täysillä on samat raskausoireet kuin alussakin, mutta tuulimunaanhan liittyy myös se, että sitä kaikin puolin kuvittelee olevansa raskaana.. Nyt on jo aika ok olo sen suhteen, etten jaksa enää stressata, kävi miten kävi. Pahallehan se toki tuntuu, mikäli sieltä ei vauvaa löydykään, mutta ei se murehtimalla muutu miksikään. tai no, en osaa oikein selittää, miltä nyt tuntuu :ashamed:
 
ihmettelyä
Kopioin tämän viestini tänne, kun samoissa mennään...jos joku osaisi auttaa...

Oli pakko tulla kysymään täältä jos tietäisitte...
Eli mistä voi johtua kun valkovuoto (anteeksi tämä seuraava inha kuvaus) muuttui minulla nyt 6+4 kellertäväksi ja ihan todella, todella vähän rusehtavaksi??????
Sitä tulee hyvin vähän, ehkä muutama tippa päivässä, ja nyt tullut kahtena päivänä, yksi täysin vuodoton päivä välissä...
Voiko olla kyseessä emättimen limakalvot kun rakastelun jälkeen hieman kirvelee emätintä?????Mulla oli hiiva, joka hoidettiin noin 1,5viikkoa sitten...
Olen käyttänyt lugeja vajaa pari viikkoa positiivisesta testistä, voiko se vaikuttaa??nyt en ole laittanut lugeja viikkoon...ja menossa siis 6+6...Vuoto ei siis ole veristä!!

:ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed:

SUUNNATON KIITOS JOS JOKU OSAISI AUTTAA!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2006 klo 11:19 ihmettelyä kirjoitti:
Kopioin tämän viestini tänne, kun samoissa mennään...jos joku osaisi auttaa...

Oli pakko tulla kysymään täältä jos tietäisitte...
Eli mistä voi johtua kun valkovuoto (anteeksi tämä seuraava inha kuvaus) muuttui minulla nyt 6+4 kellertäväksi ja ihan todella, todella vähän rusehtavaksi??????
Sitä tulee hyvin vähän, ehkä muutama tippa päivässä, ja nyt tullut kahtena päivänä, yksi täysin vuodoton päivä välissä...
Voiko olla kyseessä emättimen limakalvot kun rakastelun jälkeen hieman kirvelee emätintä?????Mulla oli hiiva, joka hoidettiin noin 1,5viikkoa sitten...
Olen käyttänyt lugeja vajaa pari viikkoa positiivisesta testistä, voiko se vaikuttaa??nyt en ole laittanut lugeja viikkoon...ja menossa siis 6+6...Vuoto ei siis ole veristä!!

:ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed:

SUUNNATON KIITOS JOS JOKU OSAISI AUTTAA!!
joko hiivan jälkeen emättimen limakalvot vieläkin hieman rikki jos on ollut paha hiiva tulehdus tai hiiva ei ole edes lähtenyt kokonaan tai sinulla on emätintulehdus,eli suosittelisin käymään lääkärissä,raskauden aikana hoitamaton hiiva tai tulehdus ei ole mikään pikku juttu!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2006 klo 11:12 SHV kirjoitti:
Mulla on ensi viikolla varmistusultra, että onko siellä asukkia vai ei. Ruskuaispussihan siis löytyi mutta sikiötä ei ollut siinä vaiheessa havaittavissa :( Ihan täysillä on samat raskausoireet kuin alussakin, mutta tuulimunaanhan liittyy myös se, että sitä kaikin puolin kuvittelee olevansa raskaana.. Nyt on jo aika ok olo sen suhteen, etten jaksa enää stressata, kävi miten kävi. Pahallehan se toki tuntuu, mikäli sieltä ei vauvaa löydykään, mutta ei se murehtimalla muutu miksikään. tai no, en osaa oikein selittää, miltä nyt tuntuu :ashamed:
mulla vähän sama tilanne..parin viikon päästä uusinta ultra et onko siellä elämää vaiko pussi vaan. torstaina kävin siellä ultrassa ja viikkoja oli 6+2 eli voi olla et hedelmöitys on tapahtunu myöhempään ja sen takia vielä pussi vaan vasta näkyvissä...toivotaan parasta!!! onneks on ihana mies kuka jaksaa kannustaa ja tukea...kävi miten kävi!

hirvee pääsnsärky ollu nyt kahtena päivänä ja rinnat on niin kipeet että ei voi edes koskea.

kaisuli
 
Moikkelis!

Ihan ekaks vaihoin sit nimimerkkiäni (entinen rupes kyrsii :whistle: ja sehän oli karina78)

Mut mulla on ollu tkolmen pvän ajan kamala pääkipee, samoin ala- ja ylä selkä :(
tisut on turvonnut ku pullataikia :whistle: isäntä tykkää :D mun oli pakko ottaa käyttöön pojan ajalta jäänet imetysliivit ku ne on nyt just hyvät, ei purista mut tuke hyvin.

Miten teidän muitten vaatteet mahtuu päälle? Mulla on jo käytössä äitiyshousutkin :whistle:

Jännä vaikka paino tippuu nii housut ei kumminkaan mahu jalkaan :headwall: (en siis laihuta, mut se vaan tippuu, niin ku pojan aikanakin)

Mut hyvät viikonlopun jatkot kaikille... :wave:
 
tulin kertoon että..oon kaks päivää himoinnu käärretorttua ja nyt kun sitä sain niin oon syöny jo 4 tai ehkäpä peräti 5 palaa ja suunnittelen hakevani taas lisää :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: lapset nukkuu joten yksinäni voin täällä herkutella :whistle: eipä muuta tällä erää :D
ädä
 
Heippa!

ädä sanoi että tekee mieli kääretorttua.. mutta mulle on tullut fasun suklaa :ashamed: :ashamed: :ashamed: ei sitä kyllä tarvis yhtään teehdä mieli, kun on muutenkin hiukan liikaa tuota painoa tossa valmiina.. toinen mieliteko on hernekeitto.. :whistle: en tiedä miksi mutta on nyt jo viikon verran himoinnut sitä.. ja huomennapa sitä saa.. herneet on likomassa ja huomenna keittoa vaille.. =)

eipä tässä sen enempiä..

jalava 6+6
 
Nasu-Masu harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2006 klo 11:12 SHV kirjoitti:
Mulla on ensi viikolla varmistusultra, että onko siellä asukkia vai ei. Ruskuaispussihan siis löytyi mutta sikiötä ei ollut siinä vaiheessa havaittavissa :( Ihan täysillä on samat raskausoireet kuin alussakin, mutta tuulimunaanhan liittyy myös se, että sitä kaikin puolin kuvittelee olevansa raskaana.. Nyt on jo aika ok olo sen suhteen, etten jaksa enää stressata, kävi miten kävi. Pahallehan se toki tuntuu, mikäli sieltä ei vauvaa löydykään, mutta ei se murehtimalla muutu miksikään. tai no, en osaa oikein selittää, miltä nyt tuntuu :ashamed:

Moi SHV!

Mulla oli sama tilanne, että näkyi vain ruskuais- ja sikiöpussi. Siitä viikon päästä kohdussa näkyi jo pienenpieni "papu". Ja sykekin löytyi. Viikko ja oli tokan ultran aikaan menkoista laskettuna 7+2, mutta sikiö vastasi viikkoja 6+ jotain... Joten jos sullakin on vaan hedelmöitys tapahtunut myöhemmin....

Älä vielä heitä toivoa!!! :hug:

Nasu-Masu 8+0
 
hömppö pikaseen
Tänään on ollut ihmeellisen hyvä päivä. Oon jopa saanu siivottuakin, tähän asti kaikki on jääny miehelle :ashamed: Kylläpä sitä osaakin arvostaa hyvää oloa ihan toisella tavalla, kun on monta viikkoa tehny lähempää tuttavuutta vessanpöntön kans!

Äitiyspakkauksen ajattelin ottaa, koska edellisen lapsen kohdalla en sitä ottanu. Muita tarvikkeita taitaa olla, tosin vaunut tekis mieli vaihtaa isompiin/parempiin..... nuot meijän entiset vaunut on kyllä mielestäni tavallista kapeammat, tai sitte uudet vaunut on levenny :D

Tulipa vaan mieleen, että miten teillä joilla on useampi lapsi on toisen/seuraavien synnytys mennyt? Onko suurinpiirtein samaa kaavaa noudattanu kuin ensimmäisen synnytys (rv, kesto ym) vai onko kovastikin synnytykset poikenneet toisistaan?
Meillä ensimmäinen syntyi rv 37+1, synnytys kesti vähän päälle 5tuntia, ponnistus 8min, poika 2500 g. Toinen synnytys 37+2, synnytys 1t20min,
 
hömppö taas
höh, lähti menemään toi viesti omia aikojaan :saint:


Niin, siis toinen syntyi 1t20min, ponnistus 3 min, poika 2550g. Eli aikalailla samallalailla molemmat, toinen vaan tuli hiukan nopeemmin. Tosin toinen synnytys oli niin raju, etten toista kertaa haluais sitä kokea. Tämmösiä mietteitä tällä kertaa, miten lie tullutkaan toi synnytys tässä vaiheessa mieleen :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2006 klo 18:58 hömppö taas kirjoitti:
höh, lähti menemään toi viesti omia aikojaan :saint:


Niin, siis toinen syntyi 1t20min, ponnistus 3 min, poika 2550g. Eli aikalailla samallalailla molemmat, toinen vaan tuli hiukan nopeemmin. Tosin toinen synnytys oli niin raju, etten toista kertaa haluais sitä kokea. Tämmösiä mietteitä tällä kertaa, miten lie tullutkaan toi synnytys tässä vaiheessa mieleen :whistle:
juu minulla kanssa kuopus syntyi samassa ajassa ja painoi 2740g rv 36+6..ja synnytys oli kyllä kauhee,ponnistusvaihekkin oli niin tuskaa vaikka poika niin pieni,ekan synnytys oli 11h 10min ponnistusvaihe 15min ja syntyi rv 38+6 (3200g/49cm)toisen synnytys oli 2h 30 min ja ponnistusvaihe 5min ja senkin koin pahempana kun ekan..syntyi rv 38+2(3080g/50cm)kauhuissani olen tästä seuraavasta..neuvolan esitieto lomakkeeseenkin asiasta jo mainittin ja synnytys toiveisiin ajattelin kirjata sitten pidemmällä toiveeni siitä että kalvoja ei rutiinin omaisesti heti puhkastaisiin jne.jos vaikka sais vähän hitaammin etenevän synnytyksen :/
 
ädä: niinpä, kyllä se mullaki toi eka synnytys oli huomattavasti helpompi, vaikka kauemmin kestikin. Jotenkin toi toinen synnytys oli vain niin raju ja kivulias, että tuntu etten pysy hommassa enää mukana. Enkä kerenny edes synnytyssaliin, kun sairaalaan mentiin 20min ennenku poika synty :ashamed: Kyllä siinä oli semmonen hässäkkä, että mieskin tais vähän jo hätäillä :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2006 klo 20:52 hömppö kirjoitti:
ädä: niinpä, kyllä se mullaki toi eka synnytys oli huomattavasti helpompi, vaikka kauemmin kestikin. Jotenkin toi toinen synnytys oli vain niin raju ja kivulias, että tuntu etten pysy hommassa enää mukana. Enkä kerenny edes synnytyssaliin, kun sairaalaan mentiin 20min ennenku poika synty :ashamed: Kyllä siinä oli semmonen hässäkkä, että mieskin tais vähän jo hätäillä :D
mää oli onneks salissa kun käynnistettiin..kalvot puhkastiin ja lääkäri sanoi tulevansa kohta laittamaan tipan että saadaan supistuksia..no ei mitään tippoja tarvittu ku heti alkoi kauheet kivut,ei alkua tai loppua,poltti niin pirusti ja sitten rupes lantioon sattuun kauheesti ja kiljuin miehelleni että tee ny jotain ja sit tuli kätilö ja vauva syntyi parilla ponnistuksella..olin kyllä niin jossain muissa maailmoissa ettei paljoo oo ees muistikuvia..ja sit jotkut tuli sanomaan et wau,pääsippä sää helpolla :kieh: kätilö sanoi hyvin kun synnytystä käytiin läpi et onhan se selvää et jos homma mihkä on tarkotettu menevän monta tuntia tapahtuu tunnissa on toiminta todella rajua ja tunne sen mukainen..no mutta jospa me nyt saatas sitten nää vauvat synnyttää rauhassa :D
 
Lauantai iltaa kaikille!!

jes täällä alkoi ruoka etomaan:) siis tekee mieli syödä jne mutta kun olin kaupassa en pystynyt piimälimppua ostamaan yök!!!yleensä mun herkkua!! :D no hyvä vaan jos ruoka ei maistu( viime raskaudesta tuli painoa 20kg!!! tosin kaikki kyllä lähti)
Huomaan kyllä jo nyt että alavatsa turvonnut.

hurja oli ädän synnytys kertomus :heart: tovottavasti mun toinen synnytys olisi helpompi kuin eka.no luulisi ainakin.palkinto siitä on niin suuri että mitä sitä suremaan :D

eipä mulla muuta!alan nukkumaan \|O mies lähti metsästämään tupakkaa (kun hän ei polta enää kun plussasin) niin menossa nyt sitten ryöstämään äitinsä ja isänsä tupakka varastoa.voi elämä kun hänellä heikko luonne :D :D :D no ei vaan,hyvin hän pärjää =)
 
Joku täällä kyseli äitiyspakkauksesta....Ilolla otamme vastaan, kun esikoista odotamme. =)
Ääh, olo on aina vaan surkea. :( Viisi viikkoa on nyt ollut ympäri vuorokautista pahoinvointia, hajuaisti on valitettavasti aivan yliluonnollinen (ja kaikki tietysti haisee järjettömän pahalle), maha on kuin valtava ilmapallo ja kipeä, naama kukkii, närästää mahdottomasti, väsyttää ja nyt alkoivat selkäsärytkin. Bläääh! :ashamed: Pakko oli tulla tänne valittamaan, kun ei olla vielä tästä raskaudesta oikein kerrottu, joten eipä voi kenellekään muulle ulista. :p
Miron Äitille: Jos päivittelet etusivua, voit laittaa kohdalleni, että lapsi on siis ensimmäinen ja synnytyspaikka tod. näk. Tays. :flower:
:)
 
Lauantai-iltaa täältäkin!

Nukkumaan olen kohta menossa, mutta sitä ennen vielä lukemaan viestejä täältä ja kirjoittamaan omat kuulumiset pikaisesti...

Tänne ei oikeastaan kovin ihmeellistä kuulu...aika samallailla voidaan kuin aiemminkin. Pahoinvointia ei edelleenkään ole eikä muutakaan vaivaa, jos väsymystä ei lasketa. Aika vain tuntuu kulkevan äärettömän hitaasti... kumpa vain menisi hiukan nopeammin. :kieh:
Äitiyspakkauksen otan ehdottomasti vastaan, kun esikoinen on tulossa. Muutamia vaatteita olen kirpputorilta ostanut jo ja kaupastakin ennen kuin sain tietää raskaudestani. :whistle: Olen katsomassa käynyt kaupoissa vaatteita nyt...kovin on ihania värejä tällä hetkellä, mutta kauppaan ovat vielä jääneet.
Neuvola on tiistaina, kuten aiemmin olenkin maininnut. Joten sieltä kuulumisia seuraavaksi. =)

Nyt nukkumaan. \|O

miranda + masuli 7+5<br><br>
 
mää oon täällä taas ihan varma että tämä pikkuinen ei kuiteskaan ole enään hengissä :( :( :( luin tuolta keskenmeno puolelta kuinka joku äiti joka kokenut keskeytyneen keskenmenon kirjoitti että hänellä oireettomuus ei ollut merkki siitä että kesken menee vaan liian aikaisin loppuneet raskausoireet :eek: hänellä oli siis yksi lapsi josta ei ollut mitään oireita mutta tämä joka meni kesken oli juuri niin kuin minulla että oireet alkaa normaalisti mutta loppuu liian aikaisin,minä oon viimeks oksentanu rv 7+0,kyllähän mulla oireita on edelleenkin mutta vähenemään päin..miten ihmees voin oottaa ylihuomiseenkaan et pääsen sinne ultraan tai sitten jos siel sanotaankin et sydän ei syki enään :'(
ädä ja hippula 8+4
 
Johnukka

Ädä mulla ihan samoja tuntemuksia. En oo kyl kokoaikana oksentanu ja pahoinvointikin on ollut lievää etomista vain ajoittain. Väsymyskin on hieman helpottanut, mutta tissikipu on yhtä voimakkaana kuin ennenkin. Ja se vatsan turvotus on hieman vähentynyt... Toisinaan aattelen, että kuvittelen vaan koko touhun, et oon raskaana... vaikka kolme testiä + ollutkin, tekis mieli ostaa viel yks, mut en taida viitsiä :(

Mul on varhaisultra vasta reilun viikon viikonpäästä, mua pelottaa ja jännittää mitä seiltä löytyy :'( En oo ees uskaltanu lueskella sitä keskenmenopalstaa, ku pelästyisin vaan enemmän :ashamed:

Pidetään peukkuja ja toivotaan kaikkein parasta :hug: toivottavasti mieli tekee vaan tepposet! Toisaalta onhan sitä kai vielä pakko varautua kaikkeen mahdolliseen vaikkei sitä haluaisi.

Voi olla vähä sekava visti, ku ei oikein tuo ajatus kulje... mutta eiköhän siitä asia selviä :/

Johnukka 6+3
 
kerrankin voi oksentamisesta olla iloinen :x =) puhuin tossa miehen kanssa ja nousin tuolilta nopeesti ylös että vastaan puhelimeen niin mitä viä..iski hirvee olo,hyvä kun vessaan kerkesin ja kaikki sappinesteet tuli pihalle :x en nimittäin ollu syöny ku jugurtin kahdeksalta..en sittenkään ole oireeton =) ehkäpä tämä neljäs kerta nyt on vaan sitten helpompaa..
taidan muuten olla huhtikuisten hulluin :LOL:
 
SHV
Itse tässä just töissä pohdin sitä, että miten ihmeessä sitä selviää kovin pitkälle töissä, sairaanhoitajana toimin, kun esim. tänään piti yksin nostaa ihminen tien viereltä ylös ja ajoittain yksintyöskennellessä on noita tilanteita, että joku kaatuu tms. Nostoapua ei ole saatavilla.

Varovasti koetan siis edelleen ajatella olevani oikeasti raskaana, ensi viikollahan tuosta saa sitten tarkempaa varmuutta...
 

Yhteistyössä