HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Laskiaissunnuntaita!

Mie en kans haluu synnytykseen ketään muita kun mieheni, ei tulis mieleenkään. Ja jkos se ei jostain syystä sit pääsiskään, niin varmaan sit yksin ähellä :)

EKKS:ssä ei perhehuoneita ole, joten sitä ei tarvii edes miettiä. Ei kyllä enää olis ajankohtaistakaan, kun täytyy jonkun kotona olla esikoisen kanssa. Silloin olis kyllä tosiaan ollu tosi kiva olla perhehuoneessa, kun esikko synty.

Maitoa ei tihku, paitsi pieni pisara saattaa tulla, jos oikein puristaa. Toivottavasto alkas sairaalassa herumaan! Esikko meni 5kk puolix tuttelilla ja rintamaidolla, sen jälkeen pelkällä tuttelilla. En saanu täysimetettyä ollenkaan, kun maito ei vaan riittäny. Sillon oli siitä kovinkin paha mieli, mutta en ota siitä toisen kohalla stressiä. Meillä on ainakin läheisyyttä saanut, vaikka ei kokonaan pystynytkään imettämään.

Vakuutuksen otossa meille kävi just niin, että muisteltiin sen olevan 2kk ennen syntymää, vaikka olikin 3kk (lähivakuutus). Ei sitten sitä saatu :ashamed: Nyt vakuutus alkaa, kun vauva täyttää 2kk, jos jotain sattuu ennen sitä, ni menee sitte omasta pussista.

Täällä myös yksi, jolla syöminen on karannu käsistä :ashamed: Tai en ruokaa niin älyttömästi syö, mutta karkkia menis joka päivä sellanen 300g pussi.. Onnex tuo mies vähän on esteenä, mutta sekin kun on töissä, ni salaa täällä kotona herkuttelen ja sit tulee aina morkkis... On tää kummallista, kun ei pysty pitämään itteään kurissa :kieh:

Miulle tuli tässä ihan yx kax mieleen, että ei olla älytty ostaa vauvalle vaippoja!!!!! Kaikkee isompaa on vaa miettiny, että onko, mutta olis ne vaipatkii ihan kivat olla :D Ostetaa koko 3-6kg, eli ei sitä kaikkein pienimpää. Ja niille vinkix, jotka ekaa vauvaa oottaa, ni ei kannata älyttömästi varata noita pieniä vaippoja, vauva kasvaa ihan älyttömän nopeesti, meilläkin alko sit jo kiristää, kun liikaa niitä ostettiin varastoon.

Tänää oli ihana löhöpäivä, sain aamulla nukkkua pitkään, kun mies heräs esikon kanssa ja sit lepposaa ulkoilua ja vielä päikkärit. Ja illalla vielä käytii potkuttelemassa. Hyvää ruokaa tehtii, valkosipuliperunoita ja kunnon pihvit pitkästä aikaa! Eilen olikin toimintapäivä ja se kyllä tuntu jo olossa. Jotenki ei haluis vielä tässä vaiheessa luovuttaa, mutta kun oikeesti ei jaksa enää touhuta niinku vielä muutamaviikko sitte. Ja olis kiva esikoisen kanssa pulkkailla yms. mutta kun ei jaksa :ashamed: Kai se olis parempi vaan vähän löysätä ja ottaa rennosti nää viimiset viikot!

Onko muualla muuten tapana tuoda rotinoita, kun vauva syntyy? Vai tuleeko suku/kamut vaan kylään ilman tuomisia? Täälläpäin on tapana tuoda rotina, perinteiset olis karjalanpiirakat ja munavoi, täytekakku ja rinkelipulla. Onnex kaikki ei enää niin noudata perinteitä, meilläkin oli toivomus, että mielummin suolasta kun makeaa ja hyvin meni perille esikolta, saatii vaa 4 täyskäriä :D Sitä oikeestaan taas jo oottaa kielipitkällä, kun saa kaikkea hyvää! :p Nii, ja sit vielä tuodaan tietty vauvalle joku vaate tai lelu. Ihan mukava perinne sinäänsä, ettei ite tartte miettiä enää tarjottavia, kun muutenkin on tekemistä ihan riittävästi.

Tääll käy mahassa parasta aikaa hirvee mellestys, yleensä ajottuu tuohon 21-22. Muuten en päivällä ehi silleen seurata, tuntuuko liikkeet aina samaan aikaan, mutta tällee illalla kun rauhottuu itekkii, ni liikkeet huomaa.

Taidan vielä lähtee ettii, jos olis lakutoffeeta jäljellä, jos sais vaikka pihistettyä ilman että mies huomaa ;)

rouva80 ja "sisko" 32+1
 
heippa!!!!

taloo koitetaan nyt saada urakalla valmiiksi... on nimittäin miehellä huhtikuussa leikkaus ja selkäleikkauskin tiedossa... että ei jäisi kovin paljon vaiheeseen sitte.... melkein kaikki väliseinät nyt pystyssä... muutamaa vaille.... jäin viimeviikolla saikulle että ei minusta niin kovin suureksi avuksi ole mutta jotain kuitenkin pystyn tekemään.....ainakin kävelemään harjankanssa pisin lattioita ja pölyttämään :D :LOL: siinä mä oon hyvä..... ja tietty cyprocin loistavalla avustuksella....

nyt siis rv 30+6 menollaan ja huomasin yhen ittee kummastuttavan seikan.... tissit vuotaa... siis kävin suihkussa ja vetäsin yöppärin päälle ja tulin koneelle... toinen käsi painoi rintaa kuntässä "makailin " aloin ihmettelee et mistä mun yöppäri kastu kun ei mitään märkää lähellä ni oikeesta rinnasta tihkuu lähes koko ajan ... apuva.... ei kai nyt mitään synnytystä enteile etuaikaan.... tiedän et suht normaalii kuitenkin mutta esikosta ei näin paljon koskaan falskannu.....

nimistä kinataan lähes jatkuvasti samoin kummeista.... katotaa tuleeko tälle möllille nimee ollenkaan....

:D jos tosiaan laitetaan se mölli kirjoitettuna punaisella tai sinisellä :kieh: :kieh: ei tarttis leikki kinata koko ajan....

tinni ja mölli 30+6
 
heippa!

niin se taas on yksi viikonloppu lähempänä meidän huhtikuuta.. =) meni ihan kivasti miehen kanssa aika. ihanaa vaan nauttia vielä kahdenkeskisestä ajasta minkä saa..

me ollaan otettu tapiolasta se vauvavakuutus.. muistaakseni oli tosissaan 3kk ennen la. ja tapiolassa mielestäni oli vielä että piti olla muitakin vakuutuksia siellä.. korjatakaa jos en nyt muista oikein.

perhehuonetta olemme aatelleet toivoa. mutta eihän sille sitten mitään voi jos ei satu vapaana olemaan. kuitenkin pääasia että on asiantuntevaa apua lähellä jos/kun sitä tarvitsee.

A0205: miten meni telkkari reissu??? oliko kivaa?? =)

täällä on nyt sellainen 15 astetta pakkasta. ainakin toistaiseksi ollut kiva ilma kun ei tuule. mutta lupashan ne aika kovaa viimaa..
sitten olen huomannut että kyllä se kevät tulee väistämättä. aaamuisin on jo tosi aikaisi valoisaa. kun miettii jotain joulunaikaa niin tähän aikaan aamusta oli vielä ihan sika pimeää.. mutta nyt jo on ihanan valoisaa.

heitämpä nyt pientä galluppia: mitäs mieltä te olette euroviisuvoittajasta? siis tää hanna pakarinen.??

ite olen sitä mieltä ettei sillä välttis voiteta mutta ihan kiva. ja ei ole samanlainen kuin lordi.. ja aamulla tulikin töllöstä että euroviisuehdokkaissa on tapahtunut sukupolvenvaihdos.. mikä ihan hyvä juttu.. :whistle:
ja onhan se niin ettei koskaan saa kaikkien mielestä "parasta" ehdokasta. niin se vaan menee.


hm.. joku kirjoitteli niistä vaipoista. me ollaan ostettu pamppersin ihan sitä pienintä yks paketti. ja en aatellut ostaa enempää niitä kun sit ei tiedä käykö ne. eli katotaan sillä yhellä paketilla alkuunsa.

sit sellasta aattelin että mulla ei oo muuten oo yöpukua olleskaa vauvalle.. tai sellainen mikä siinä äp pakkauksessa "haalari" tms. mutta minkäs lainen olis hyvä yöllä? tietty pehmoinen kangas mutta mikä olis kätevä sitten vaipan vaihdon kannalta??

no nyt ei enempiä. hyvää viikonalkua kaikille mammoille!!

jalava ja smurffi 31+3
 
Maanatai aamuja!

Oi kun on taas loistelias yö takana....piru tota selkää ja pakaraa ku eivät anna mun nukkua..... :kieh:

Nimistä kirjottelen sen verran, et on valmiina nyt molemmille sukupuolille...enkä usko et enää vaihtuu!

Tänää on kymmeneltä neuvola, et pääsee sit kuulemaan miten paljo on kilot lisääntyny ku toi karkki ym. kyl maistuu vaikkei ruoka ookkaan niin maistunu.

Onko kellää muulla ollu pyörrytystä ja muutenkin heikkoa oloa...mulla on, mut ei oo kuitenkaan kyse siit et ois mitää tautia saanu.
Aion todellakin pyytää lähetettä tonne äitipolille, meijän vaavin liikkeet ku on vähentyny parin päivän aikana yli puolella, eikä tää oo mikää superzembaloija ollu muutenkaan missää kohtaa.

Meil ei kans voi tota perhehuonetta ajatella....synnytän tän tiedon mukaan LAS:ssa ja siel ei enää niit oo.Eipä se ny muutenkaa oikeen ois ollu helppo järjestää, ku on toi esikoinen..koira ja kissa.

Mulla alkaa itellä tuntuu, et voi ku oltas kuukaus pidemmmällä.....
On niin malttamaton...haluis jo tutustuu kunnolla tähän meijän nyyttiin....
Toivottavasti siel ny on kuitenkin kaikki kunnossa....
meijän neuvolas ku ei pysty ultraa ottaa ni on sit ain reissattava tonne lohjalle!

Palailen sit neuvola ym. kuulumiset myöhemmin.

Kata&hemmo tasan 31
 
Huomenta!!

miehellä oli varmaan ihana herätys kun mä huusin hänelle täällä kurkku suorana :D menee niin kovin hermot kun yks vaan nukkuu ja pojan kanssa mä sain taas herätä.mies käy töissä että kyllä mä ymmärrän että väsyttää mutta hänellä oli koko viikonloppu omaa aikaa niin kyllä mäkin sitä haluan.vaikka sitten tunnin näin aamulla ennen kuin hän menee töihin..olen tosi väsynyt muutenkin kun poika herää nyt vähintään kerran yössä itkemään ja itse en saa unta kun selkä särkee..anteeksi tää vali vali.pakko tulla tänne valittamaan muuten pistän ton ukon kohta ulkoruokintaan :LOL:
pakko lisätä vielä että mä teen aina kaikki kotityöt.hänen ei tarvii edes lamppuja vaihtaa.mä tankkaan jopa hänen auton :D

musta tuntuu että olisi vaikka kuinka paljon vielä ostettavaa vauvalle.harmittaa vaan kun ton pomon kanssa mennyt näköjään sukset ristiin niin tuskinpa hän vaivautuu ilmoittamaan kelaan kun siirryn kelan sairaspäivärahalle.mulla jäi viimeksikin kun jäin esikoiseta äippälomalle niin koko palkka tulematta kun hän "unohti" ilmoittaa.soitin itse sitten niin sain jotain rahaa..ärsyttävä kun ei voi hommiansa hoitaa.kuuluu mulle ainakin talvilomarahat tulla kun olen jo lomani pitänyt eikä rahoja kuitenkaan näkynyt.

tarvitsi vähän laittaa listaa että mitä kaikkea tarvii ostella..vaippoja meijänkin täytyy.ajattelin myös niitä 3-6kg liberoja ostaa.oli ne pamperssitkin hyviä olikos ne niitä 2-5kg??jäi meilläkin niitä kyllä parit kaappiin kun menivät nopeasti pieniksi.

mua närästää nyt koko ajan.syön mitä vaan niin koko ajan närästää.

teki mieli aamulla niin kovin kirota kun oli taas pakkasta -15 astetta.sit saa naama jääs tuolla taas mennä
:eek:

Euroviisut mä en yhtään tiedä edes millainen se pakarisen biisi on??? ei ilmeisesti kovin mukavaa vastaanottoa saanut???

tosiaankin huomasin myös niin kuin jalavakin että aamut on valosampia.ihanaa!!aina vaan lähempänä kevättä :heart: silloin meidän pikkuiset syntyy.mulla alkaa muutenkin tällä hetkellä olla mitta täynnä tätä raskautta.siis selkäkipua ja tätä pirun väsymystä..tällaista voimatonta oloa.myöskin inhoan noita äippävaatteita ylikaiken!!!ja omaa peilikuvaa!!!
anteeksi tää mun huonotuulinen viesti.vähän hormooni-ja väsymyrskyisä olo.taidan mennä suihkuun ja yksin lenkille jos vaikka auttaisi..

gismo ja kyllikki 30+1
 
Maanantaita! :wave:

Ihanaa, mulla on jopa kaks TODELLA hyvin nukuttua yötä takanapäin! :) Siis uskomatonta, miten mä olinkin poikki viimeviikolla ku noi jalat aina vaan piti hereillä *huoh*. Mut nyt oon kahtena yönä saanu nukuttua tosi hyvin!

Meillä ei oo oikeen kummallekaan nimiä mietitty valmiiksi. Jotenki tää koko raskaus on ollut niin erilaista ja epävarmaa....ja ihan tässä itekki kauhistuttiin miehen kans kun hoksattiin, että eihän tässä totta vieköön kovin paljo aikaa enää oo :eek: Siis jos tääki syntyy samalla viikolla kun pojat niin ei ois ku 4 viikkoa :eek: Ja mitään ei olla saatu aikaseks, eikä mitään vauvan juttuja laitettua valmiiks joten siinäpä tekemistä tuleville päiville. En vaan millään jaksais, en tiiä mikä mua vaivaa.....lähinnä kai se, että mä en yksinkertaisesti jaksais lähetä kauppoihin.

Synnytykseen otan vain miehen, mikäli sekään kerkiää mukaan. Jos sattuu just töissä oleen kun lähtö tulee, niin joudun lähtemään ambulanssilla. Mut mitään ylimääräisiä en todellakaan halua sinne kattoon :kieh: Eipä se ulkopuoliselle ees ois mitään herkkua nähtävää, minä kun aina oksennan sieluni pihalle synnytyksen aikana :x

Viime viikolla kävin muuten siellä painoarviossa (eli rv 32 tasan) niin arvioksi annettiin 1400g joka käytännössä tarkottaa, että semmonen 3kiloinen vauva on tulossa mikäli loppuun asti mennään. Samaa tahtia kasvaa kun isoveljensä.
:)

Huoh, kai se täytyy tästä lähtä laittaan pyykkiä koneeseen ja jos sitä sais ees noita astioita vähän kerättyä pois. Mä en oikeen mitään pysty tekemään kun seistessä tulee valtava paineen tunne alapäähän :/ Siis kipeetä tekee seisoa. Mulla on muutenki toi intiimialue niin turvoksissa että aivan kauhistuin, kun yhtenä päivänä sen hoksasin :ashamed: Onneks ei kuitenkaan oo suonikohjuja (ainakaan vielä!) joten jospa tää palautus ennalleen kun vauva on syntyny.

t. hömppö
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2007 klo 18:53 H-E-P-P-U-L-I kirjoitti:
Blue rush etkös ollut täältä kemi-tornio alueelta? Mulla olis yksi sellainen pinnasängyn päälle laitettava hoitoalusta, jossa sellaset tapit ja kovike pohjassa, niin ylimääräsenä. Väriltään sininen. Muutamalla eurolla voisin sen myydä pois kulkumasta.
Moi!
Joo Kemissä asustelen :wave:
Meidän pitäisi saada se sänky tässä piakkoin joten pitänee varmaan ainakin mittoja hieman katsoa että käykö taso siihen..
Voisin ilmoitella sitten ja jos se passaa sänkyyn niin ihan mielellään ostaisin pois =)

Täällä sitten flunssa iskenyt miedän porukkaan :headwall: Voi että on vetämätön olo..
Yö meni huonosti nukkuen kun tyttö 2v taas leikki ihan vauvaa ja piti nokkamukissa mitoa kannella sille yöllä jne ja kaiken kukkuraksi se päätti sitten 5aikaan tulla meidän viereen nukkumaan!! :eek:
Tuota ei kyllä ota tavaksi :kieh:
 
Heissan!

Olin reissussa vanhempieni luona ja kyllä nyt huomasi,että taisi olla viimeinen pitkä (n.2½h) ajomatka tän mahan kanssa.Oli raskas reissu...
Ihanaa olla taas kotona,ja nukkua omassa sängyssä! :p

Mulla tuli eilen illalla joku yhtäkkinen synnytyspelkopaniikki! :x Meinasin ihan hysteeriseksi mennä kun tajusin,että aika alkaa käydä vähiin.
Missään synnytysvalmennuksissa ei olla oltu eikä sairaalassa olla käyty tutustumassa...
Oliko täällä joku,joka ei mene synn.valkkuun?
Tuli sekin mieleen,että jos se on ihan "tyhjän" päiväistä,niin jättäiskö väliin?Ainoa mikä siellä kiinnostaa,niin se hengitystekniikka,josko siitä olis itse tilanteessa apua kuitenkin.


Ahdas olo alkaa olemaan jo,ja maha kuitenkin kasvaa vielä paljon.
Meillä liikkeet myös muuttuneet,tuntuvat nyt möyryämiseltä,eikä niin teräviltä potkuilta kuin aiemmin!

Voi että,miten onkin tällänen BLÄÄH-olo! :\|
Taitaa väsymystä olla.

(...laskiaispullahimosta:sekin meni ohi,kun viikonloppuna tankkasin niitä oikein kunnolla...mikähän himo seuraavaksi tulee..?)


Pikasso & Poikanen 31+5
 
RHW
Ei menna mekaan synnytysvalmennukseen. Kaikki kaverit jotka on kayny on sanonu, ettei siita oikeastaan ole mitaan hyotya (tosin eihan se sita tarkota etteiko siita ois hyotya MEILLE). Mut mulla ei vaan ole energiaa/mielenkiintoa niin paljon. Ja varsinkin tyopaivien jalkeen viimenen asia mita haluan teha on lahtea kattomaan synnytysvideoita tms... :ashamed:

Voi etta ois nukuttanu taas tana aamuna, vaikka on ollu viikonloppu vapaa. Sita vasyy tosi pienistakin asioista - olin ihan poikki kun olin koonnu Ikean lipaston eilen! Huh!

Syntymahajy: kiva kuulla, etta nautit Lontoon-reissustasi. Kaikki paikat on aina kivoja kun niissa kay lomalla...ei silla etteiko Lontoo ois kiva, mutta kun taalla on asunu n. 9 vuotta, niin sita alkaa nakemaan asiat ihan eri valossa. Mutta joka paikalla ja maalla on hyvat seka huonot puolensa, tottakai. Mutta meidan lapset ei tuu menemaan kouluun tassa maassa, se on jo paatetty. SUomen koulusysteemi on aivan mahtava kun vertaa tanne.

Lomailusta puheen ollen kylla sellanen viikon loholoma tekis nyt hyvaa! Jossain vahan lampimammassa ilmastossa. Siita voiskin tehda kyselyn, etta kuinka vanhoja teidan lapset ovat olleet kun ekan kerran lahditte reissuun ulkomaille heidan kanssaan?

Hyvaa viikonalkua kaikille!

RHW & Tummy Tenant 30+3
 
synnytysvalmennuksesta: en ajatellu sinne mennä. ainaki ne mitä siinä paperilla lueteltiin niin ei oikein innosta. ja sitten se oli vielä niin lähellä laskettua aikaa jotta voi olla aika epämiellyttävää jo istuskella siellä.
synnytyssairaalassa varmaankin menemme käymään kuitenkin. täälä järjestetään joka viikko joku tutustumiskäynti sinne.. niin sinne sitten menemme ehkä jossain vaiheessa.

nyt on oikeesti hermot jotenkin kireellä!! :snotty: imuroin äsken ja imuri sai kyllä kyytiä!!!!! aarghh..
ehkä asiaan vaikuttaa se että soitin ihan huvikseen anopille ja se oli heti että ne tulee kylään nyt päivällä.. sanoin että en ota vastaan vieraita kun en jaksa nyt! no sitte se veti herneen nenää ja alko että jo on kumma kun miniä välttelee häntä jne. sanoin sitten p.erkele tulkaa sitte ja muista jos alat yhtäänkin arvostelee mitään niin sitä saa mitä tilaa!!!
nyt oon niin kiukkuinen!! oon jo valmiiksi miettinyt että mitäs sitä sitten laukoo sille jos se alkaa jotain mariseen.. :whistle:

jalava ja smurffi :snotty:
 
Mullakin kilahti äsken,ja en oikein edes tiedä mistä/miksi?! :whistle:
Tai no joo,piti etsiä pinniksiä myyviä liikkeitä netistä,ja niitä ei löytynyt tarpeeksi,tai sitten niissä ei ilmoitettu mitään hintoja.
Voi piip. :x

Onneksi viinirypäleet rauhoitti tilanteen ja palasin koneelle.
Elämä on sitten tosi vaikeeta.
Oikein nolottaa.

Hei,vastailkaas tohon mun pesuainekysymykseen!
 
mie muuten pesin/pesen bioluvililla eka satsi meni hajusteettomalla mutta sitten toiset laitoin samalla colorilla kuin omatkin vaatteet.. jotta katotaan sitten miten meitin käy huhtikuussa, alkaako iho oireeleen tms.

suositus kait on että sensitivellä ja hajuusteeton??
 
valmennuksesta..esikoisen aikana en käyny.. oli niin tönkkö hoitsu ettei neuvonu enkä ossannu ominpäin lukee neuvolan seiniltä lappuja.. :whistle: ..tokan kohalla kävin ja niillä opeila on sitten kaks nopeeta poikaakin saatu aikaseks...
enkä mee nytkään.. jotenki tuntuu että synnytys on lähempänä kuin kukaan arvaakaan.. turvottaa niin hiikatisti..paineet kohoilee ja sokeri ei pysy aisoissa..

joten voipi olla että jos tohtori niin määräilee niin synnytys onkin jo maaliskuun puolella..saa nähä miten käy.. :xmas: ..

sari+ vilpertti 33+6
 
Moi!
Tänään onkin sit eka äippälomapäivä. :) Pakkasta -15astetta. Makuuhuoneen seinät pitäis vielä hioo ja maalata, niin ne olis sit väliaikasesti kunnossa. Tarkotus jossain vaiheessa tapetoida, mut sen voi tehdä vaikka kesällä.

Mä ostin pesuaineeks Omo sensitive coloria ja huuhteluaineeks Comfortin purea. Taidan kyllä laittaa sekaan hiukan normaalia huuhteluainetta, niin saa hiukan tuoksua vaatteisiin.

Mulla on rinnoista vuotanu maitoa jo viikolta 22. Alkuun vähemmän ja yleensä rinnat oli tosi kipeet. Niitä oli pakko puristaa, niin helpotti. Yleensä ei oo tapana puristella tissejä. B)

Me otettiin vakuutus Tapiolasta. On voimassa heti syntymästä lähtien. Tapiola vaatii, että on myös koti-/maatilavakuutut, että saa sen.

Meille on mun äiti kantanu vaippoja. Hiukan arsyttää, kun ei voinu kysyä tarvitaanko. Meinasin käyttää kestoja, kun tuota roskaa tulee muutenkin. Toi vielä jotain ihme merkkiä, niin saa varmasti jokaisen pissan jälkeen olla vaihtamassa. Sillä kun on tapana ostaa aina halvinta.

Onko kukaan tehnyt itse kestovaippoja? Ajattelin kokeilla, jos sais väsättyä. :whistle: Voi kyllä jäädä mun taidoilla yritykseks...

Nimistä meillä on pojalle suurinpiirtein valmiina. Jotenkin ollaan koko ajan ajateltu, että tää on poika. Varmaan täytyy yrittää miettiä myös tytölle.

Mun puolesta täällä saa kiukutella. Pakkohan sitä kiukkuaan on jonnekin purkaa. Ja kun tuntuu, että jostain syystä kaikki täällä ymmärtää, hermo menee ihan pienestä asiasta. :D

t. Pirkkis ja Toukka 31+3
 
valmennuksesta oltiin esikoisesta ja ainoastaan koin mielenkiintoiseksi sen sairaalassa olevan valmennuksen.neuvolassakin oli valmennus mutta se oli ihan sama kun olisi lukenut pari odotus-lehteä..

vakuutus meillä otettiin niin kuin esikoisellekkin lähivakuutuksesta 3kk ennen laskettua-aikaa..

maitoa ei ole tullut.ei tullut esikoisestakaan vasta kuin ihan vimpoilla viikoilla :D

No niin tulin noihin galluppeihin vaan vastailemaan.tänään mennään shoppailemaan siskon ja pojan kanssa :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2007 klo 10:51 pikasso kirjoitti:
Mullakin kilahti äsken,ja en oikein edes tiedä mistä/miksi?! :whistle:
Tai no joo,piti etsiä pinniksiä myyviä liikkeitä netistä,ja niitä ei löytynyt tarpeeksi,tai sitten niissä ei ilmoitettu mitään hintoja.
Voi piip. :x

Onneksi viinirypäleet rauhoitti tilanteen ja palasin koneelle.
Elämä on sitten tosi vaikeeta.
Oikein nolottaa.

Hei,vastailkaas tohon mun pesuainekysymykseen!
Mä oon pessy samalla aineella aina vauvan vaatteet kun omanikin. Että kyllä sä voit. Laita vaikka vähän vähemmän vaan ainetta kun ei niissä nyt mitään tahroja kuitenkaan oo.

Onneksi mun ei tartte nyt enään miettiä sitä sänky juttua mutta meillä on hakusassa minne vauvan vaatteet kun kaverin kauppaama hoitopöytä ei mahu meijän makkariin.Että taas tuntuu että meillä on aivan liian pieni huusholli...Että pitäis johonkin saakutin rottinki koriin ne tukkia mutta kun ei ainakaan netistä löytyny sellasia mitkä mahtuis meijän kirjahyllyyn kun en viitti avohyllyyn pistää...Ja tuumasin sille että se pitäis melkeen ensviikonloppuna käydä huonekaluliikkeissä koska melkeen pitää kaikki olla valmiina ainakin kuukautta ennen mulla kun meillä poijat on etuajassa tullu kumpikin.

Meillä mä oon ottanu fenniasta tuon ennen syntymää olevan vakuutuksen. Pojille oon ottanu vasta sitten kun ovat syntyneet. mutta nyt sitten ajattelin että jos vaikka ottais kun ei sitä koskaan tiedä mitä näillä pikkunen menee keltaseksi ja joutuu keskolaan. Että senkin vuoksi se on hyvä. Ei ainkaan nyt tuu mitään rajoituksia vaikka ei niitä oo poikein kanssakaan tullu. Ja meillä nuo vakuutukset on ollu tosi tarpeen....Nuorin on yksityisellä on putkitettu kun ei kunnallsella puolella tajuttu enään mistään mitään ja mulla meni hermot.

Me isännän kasnsa puhuttiin tässä yksilta saunassa että pitäis varmaan taas ruveta miettimään laajennusta mutta se pitäis olla nyt sitte lopullinen ja sellanen että enään ei laajenneta. Meillä pitäis olla isompi keittiö ja vielä olis tarvetta parille makkarille...ja isommalle kodinhoitohuoneelle...Mutta täytyy varmaan ruveta sitten pikkusen miettimään ja piirtelemään hahmotelmia että mites sitä nyt sitten tästä eteenpäin... ;) <br><br>
 
No nyt on sitte neuvolassa käyty.

Aika lungisti se tuntu ottavan ton ku sanoin et liikkeet on vähentyny....
oonkohan mä jotenkin epänormaalin ylireagoiva....???
Äitiyspolille tarvitaan lähete, enkä siis sitä nyt saanu, ei kai auta muu ku uskoa et kaikki on hyvin. :\|

Verenpaine oli 122/75
Painoa tullu kuukaudessa 3,3kg lisää eli kyl sitä viel saa pullaa vähän syödä...nyt yhteensä 10kiloa tullu koko aikana.... :ashamed:

Kohdun pohjan korkeus oli 30 ja sykkeet vaavilla 150.

Hemoglopiini oli laskenu ny 108 eli joudun rautakuurille....siinä siis syy väsymykseen.

Meille kävi kans niin et myöhästyttiin tos vakuutusasiassa, mut meil alkaa tälle tulokkaalle vakuutus sit neljän päivän ikäsenä....toivotaan et mitään ei oo sitä ennen!

Mulla on kans vuotanu rinnat aika ajoin tuolt rv.20 alkaen, varsinkin iltasin jos sattuu johonkin nojaamaan ni saa kyl läntit paitaansa!

Mitäs muuta...tekis mieli mennä nukkumaan...esikko on talvilomalla ni ei taida onnistuu välttämättä....dream on girl!

Mä ostin kans noit liberon vaippoi 3-6kg yhen paketin...

Sit viel pesuaineist...mä oon pessy kaikki vaatteet ihan samoil aineil ku muutenkin...toivotaan et mitää reaktioita ei tuu....oon kyl silittäny kaikki, et ehkä se auttaa vähän.

Tässä kaikki tältä erää...

kata&hemmo
 
Hyvää viikon alkua kaikille!!

Pesuaineista voisin kans kommentoida sen verran, että samoilla aineilla oon nyt pessyt vauvan vaatteet, kuin omatkin. Sitten, jos vauvalla ilmenee, että on herkkä iho, täytyy siirtyä joihinkin hellävaraisempiin aineisiin. Meillä kaikilla muilla lapsilla on iho ollut sellainen, että se on kestänyt ihan normaalit pesuaineet. Toivottavasti tulevallakin on.

Matkustelusta lasten kanssa: me ei olla ulkomailla käyty lastenkanssa vielä ollenkaan. Meillä kun mies on semmonen, että sitä ei helposti liikkeelle saa minnekkään ulkomaan reissulle. Minä taas voisin reissata vaikka joka kuukausi, jos rahavarat antaisivat myöten. Mutta kotona lapsia jo kuus vuotta hoitaneena, mulla ei hirveesti sitä ylimääräistä oo... ja tällähetkellä asuntolainan lisäksi otettu autolaina ei helpota tilannetta. Mutta aion reissata taas, kun talous vähänkin helpottaa. Ja pikkuhiljaa voi tietenkin säästöön pukata rahaa. =)

Mulla flunssan sairastaminen jatkuu, lämpöä äsken oli 37,5 ei onneksi paljoa, mutta kuitenkin sen verran, että vetää olon veteläksi. :\|

Mä täällä oon jännännyt tuon maaliskuun pinon katjuskaa, hän kun on mennyt synnärille, lapsivedet jo menneet ja supistukset pikkuhiljaa alkamassa. Voi että, kohta me ollaan kaikki tuossa jännässä tilanteessa ja alkaa vauvauutisia hetkenpäästä tännekkin tulemaan. Ei malttais odottaa!!! :D

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 33+1
 
Aurinkoista päivää kaikille B)

Jalava, telkkarissa meni hyvin, satuttiin vaan istumaan just väärällä puolella, ni ei meitä näkynyt kuin vilaukselta. Mutta oikein kiva kokemus :D

Pesuaineista, samalla pesin millä muidenkin. Laitoin vaan huomattavasti vähemmän ainetta, kun eihän ne tosiaan likaisia ole.

Synnytykseen en juu muita huoli, edes mitään harjoittelijoita.
Jotenkin tuntuu että kaksi kätilöäkin ja oma mies on liikaa :whistle:

Vierailijoita otan mielelläni vastaan, musta on ihana kun ihmiset haluaa tulla.
Viimeksi pääsin vasta synnytyssalista huoneeseen, kun jo oli kaikki valmiina odottamassa siellä :D
Aika hätäisiä :D
Mutta ei todellakaan ole mitään esteitä, jos en vaan kipeä ole. Nytkin tuleva kummitäti varmisti, että kai hän pääsee hetikatsomaan kun vauva syntyy, eikä vasta seuraavana päivänä.

Rotinoita ei täällä ole ollut tapana viedä, mutta toki aina sairaalaan on viety äidille suklaata, ja vauvalle jotain ihanaa ensi pehmolelua tai nuttua.

Vakuutus otetaan tottakai, mutta vasta syntymän jälkeen.
Esikoisella kun on astma, on vakuutuksen ansiosta säästetty tuhansia euroja, mutta kakkonen ei ole ikinä koko vakuutusta vielä tarvinnut. Eli toivotaan ettei tämä kolmaskaan :)
Mutta on hyvä olla olemassa.

Hmm...oliko muita galluppeja?! :whistle:

Maitoa tihkuu täälläkin, välillä enemmän, välillä vähemmän.
Puristaessa on tullut alusta asti, taitaa olla vielä edellisestä imetyksestä jämät jäljellä :whistle:

Ei kai, taidan lähteä hetkeksi pötkölleen, vielä kun on mahdollisuus :wave:

A0205 & Oikku 34+3 ;)
 
Täällä vietellään odotetun talviloman ensimmäistä päivää laiskotellen ja nautiskellen... Loman jälkeen vielä pari viikkoa töitä ennenkuin saa lopullisesti työasiat jättää.

Neuvolassakin kävin aamusella, ja kaikki ihan ennallaan, turvotusta melkoisesti edelleen, eniten ärsyttää, kun jalkapohjat on ihan pinkeenä, niin aristaa kävellä. Painoa tullut tähän mennessä 14kg, vaikka mässäilyt olen jättänyt mahdollisimman vähälle... :ashamed:

Neuvolatäti laittoi äippäpolille lähetteen pari viikkoa sitten kun sf-mitta oli siellä käyrän alaviivojen alapuolella, että tarkistetaan nyt varmuuden vuoksi istukan toiminta. Tässä olen pari viikkoa odotellut sitä aikaa, soitellutkin neuvolan tädille, kun ei kuulunut. Ja nyt sitten tänään soitti siinä neuvolakäynnin yhteydessä sinne polille, niin olivat hävittäneet sen lähetteen kokonaan ja sain heti huomiselle ajan. Toivottavasti kaikki on hyvin, kun tähän mennessä ajattelin vain, että ei kai siellä mitään huolestuttavaa ole, kun eivät kiirettä pidä...

Mekin myöhästyttiin tuosta vauva-vakuutuksesta, oltais muuten otettu se,mutta eipä osannut ajoissa toimia.

Mulla ei ole maitoa tihkunut vielä yhtään, eikä ole supistellutkaan vielä kertaakaan. Tai kun ensimmäinen odotus on, niin ei mulla ole mitään tietoa, miltä ne tuntuvat. Ainut kipu on, kun joskus nousee ylös ja lähtee kävelemään, niin häpyluuta kolottaa. Aika vähällä näitten kipujen ja kolotusten kanssa olen päässyt. Enemmänkin ahistaa ja puuskututtaa vaan.

Vaippoja ei olla vielä ostettu yhtään, kai niillä äippäpakkauksen vaipoilla pari päivää pärjää?? Sitten lähetän miehen kauppaan. Me ajateltiin kokeilla noita kestoilujuttuja, mutta ehkä parin viikon päästä syntymästä, kunhan ensin tilanne vähän rauhoittuu.

Meillä äitini oli sitä mieltä, että tulisi "avuksi" synnytyksen jälkeen joksikin aikaa, mutta ilmoitin kyllä aika suoraan, että kiitos tarjouksesta, mutta halutaan mieluummin opetella asiat ihan omassa rauhassa. Mulla ainakin menisi hermot jos olisi vielä äiti nurkissa pyörimässä. Semmoinen yksi yö on ihan maksimi, kun sitä ihmistä kestää... Anoppi ja appiukko on taas ihan toista maata, maailman kultaisimpia ihmisiä.

Jaahas, nyt voisi istahtaa ompelukoneen äärelle ja ruveta harsojen kimppuun. Ostin 10 metriä harsoa, ja katsotaan miten niiden ompeleminen onnistuu.

Odotus-lehdessä oli muuten ihana vinkki ommella vahakankaasta (ja toimii kai millä tahansa kankaalla) kuoret neuvolakortille. Meillä on ainakin sellaiset tosi tylsät Tapiolan mainoskuoret siinä, että kaipaavat kyllä piristystä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2007 klo 11:43 kata kirjoitti:
Meille kävi kans niin et myöhästyttiin tos vakuutusasiassa, mut meil alkaa tälle tulokkaalle vakuutus sit neljän päivän ikäsenä....toivotaan et mitään ei oo sitä ennen!
Mistä saa tuollaisen vakuutukesn, että alkaa 4pvä ikäisenä? :wave:

Mitähän luulette tällaisesta;
Liittyen tuohon vakuutukseen.

On laitettu laput Tapiolaan jo joulukuussa eli 4kk ennen la:ta (tapiola vaatii 2kk ennen) ja sieltä on parikin krt tullut lisäselvityspyyntöjä eli tekevät kyllä hakemukselle ihan selvästi jotain..
Mutta kun päätöstä ei kuulu eikä näy!! :eek:
Eihän se päätöksen tarvitse tulla 2kk ennen la että se saadaan? :ashamed:
Kai se riittää, että sitä on hattu ajoissa?
 
blue rush: en tiedä miten on sitten sen päätöksen kanssa. kannattaa nyt ehkä soittaa sinne tapiolaan ja kysäistä asiasta. ja jos tulee jotain ongelmia yrittäkää ainakin saaha että olis niiden syy ja saatte sen vakuutuksen! en siis halua peloitella teitä. meillä tuli päätös noin 1kk hakemuksen jätöstä tai sieltä tuli suoraan lasku siitä ei mitää erillistä päätöstä.. ja maksu oli muistaakseni tän kuun vika...
näin meillä.. ja lisäänj vielä että tapiola on kyseessä.

ei oo anoppia vielä näkyny..!! :\| kai se tulee just sitte kun alkaa väsyttää ja tekis mieli päikkärit ottaa.. :headwall: :headwall: niin se aina menee.

A0205 hyvä että oli kiva ilta teillä. katoin sun viikkoja ja hui kauhistus kun on jo lähellä.. ;) alkaa jo jänskättää sun puolesta.. :whistle:

jalava ja smurffi 31+3<br><br>
 

Yhteistyössä