HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Moikka

Täällä yksi tosi matti-myöhäinen Länsi-Vantaalta.
Olen seuraillut juttujanne syksystä asti ja nyt sain vihdoin kirjauduttua mukaan.
Laskettu aika on 22.4. Kotosalla on mies ja 11-v poika. Miehen tyttäret kuuluvat tiiviisti perheeseen ja käyvät joka toinen viikonloppu.
Nyt on ihanaa; vietän hiihtolomaa, lepäillä pitäisi, mutta kaupat houkuttavat. Töitä jäljellä reilu 2 viikkoa..

t. Isabella + vaavi 31 + 2 (tai jotain..) :)
 
jalava harmailee
en pääse jostain syystä kirjautumaan.. tai pääsin mutta "heitti" mut jotenki ulos.. näää sivut on kyllä sitte taas oikein kunnossa!! \|O \|O

Tervetuloa isabella mukaan!! :flower: :flower:

tekis mieli kanssa joku isipaketti koota.. mutta taitaa jäähä laiskuuttaan tekemättä.. onhan sillä syntsät nyt tällä viikolla niin saa jotain hellimistä.. =)

oon ollu melkein koko päivän lietsuussa.. luuhannu siis kylässä koko päivän. piti tulla vain syömään kotiin ja koiran kanssa hiukan ulkoileen ja vielä pitäs kaupassa käydä... mutta onhan tässä vielä pari tuntia aikaa mennä sinne kauppaan.. :whistle:
kuitenkin jää niin viime tippaan ettei sit tuukkaan mentyy ku huomenna vasta..

jotenkin nyt outo olla kotona kun mies ei oo tähän aikaa.. yleensä jo hyvissä ajoin iltapäivällä kotona ja nyt siellä työreissussa niin on orpoo olla.. mutta hyvää tekee olla hoiukan pidempään erossa.. =)

mutta nyt vois tuonne sohvalle mennä ihan hetkeksi ja sitten sinne kauppaan!

jalava ja smurffi 31+4
 
Meinaa tosissaan mennä hermot näihin sivuihin, kun aina nää tökkii... Jospa nyt onnistuis...

Tänään käytiin vähän ostoksilla ja siellä vierähti aika tovi. Loppuvaiheessa alkoi olo olemaan jo tosi hankala. Supisteli ja kohdunsuulla viilteli. Taitaa olla meikäläisen soppailut soppailtu. Ostin itselleni digikameran, kun miehellä on sellainen järkkäridigikamera, jota en kyllä sairaalaan ota, kun on niin iso ja kallis, että parempi jättää se kotiin. Ja kuitenkin haluan itsekin kuvailla vauvaa sairaalassa, kun ei mies siellä kuitenkaan kokoajan ole.

Valittikos joku muukin sitä valkovuotoa??? Mulla kanssa on alkanut taasen lisääntymään tuo ikävä vaiva. Tuntuu, että kokoajan on housut märkänä. Ja mä inhoon pikkuhuosunsuojia, joten täällä pestään ahkerasti pikkaripyykkiä...

Siitäpä tulikin mieleen, että lhden laittamaan pyykit kuivuun...

Nasu-Masu 32+3

Niin ja vielä Isabellalle tervetuloa joukkoon!!!<br><br>
 
Nää sivut on kyllä nyt aivan super rasittavat!Mikäköhän vaivaa ku on tosi hitaat ja mä kun oon aamulla tänne kirjottanut ja nyt en mistään löytäny omaa tekstiäni:(
Enkä edes enää muista kaikkia gallubbeja:(
Mut jotakin.....
Rinnat on vuotanu jo varmaan viikolta 17 asti,toivottavasti riittää maitoa vaavillekki ettei aivan tyhjiin kuiva :D
Pesuaineista oli jotain mä oon kans pessy jollain omo sensitivellä ja hajusteetonta huuhteluainetta käyttäny....
Ootteko kuinka paljon varannu 50-56cm vaatteita? Minkälaisia?

Ja joku noista kestovaipoista kirjotti jotain.Olen kans ajatellu et niitä vois koittaa ja tehdäkkin ite.Mites se oli et esim niitä imuja voi tehdä vanhoista froteepyyhkeistä?minkä kokosia ja tarviiko jotain muutakin kangasta joukkoon,sattuuko joku tietään??:)
Suures käsityölehdes tais nyt olla ohje noihin vaippoihin vois vaikka koittaa.....

Uudelle tulijalle tervetuloa!!! :hug:

Täälä kaikki muuten hyvin,flunssa vielä vaivaa.Viime neuvola käynillä oli kaikki ok painoa tullut nyt jotain 7 kiloa sf mitta oli 29,pissa puhdas ja hglobiini hyvä:)


Vilma & vaavi 31
 
Uudelle tervetuloa! :wave:
minä sitä valkovuotoa täällä tuskailin yksi päivä, erittäin rasittavaa!!
Hetken jo luulin että siitäkin vaivasta selvisi sillä alun vuotamisella mutta höpönhöpö,uudestaan :headwall:

50-56cm vaatetta on jonkin verran (unisex) ja jos vielä ultraan pääsen varmistamaan että onko tyttö niin ostan lisääkin vähän ;)
Tytöllä meni nekin tosi pitkään päälle!
Esikoisella niitä meni paljon ja pitkään kun on sellainen pikkukirppu ollut aina (synt. 2980g 46,5cm)

Kaikista parhaimpina pidin esikoisellakin kietaisubodyja!
Tuokin on niin jännä juttu että kietaisuvaatteista toinen tykkää ja toinen ei taas yhtään!
Mikä sen helpompi tapa pukea pieni vauva kun ei tarvite pään yli mitään vetää =) <br><br>
 
Isabella tervetuloa :D

mulla on tunnin päästä se sokerirasitus.eilen ei sitten kyllä yhtään helpottanut pojan kanssa.koko päivän rutisi ja kiukutteli.oli yhtä juhlaa lähteä tämän kanssa sitten kauppaan kun potki ja puri kun häntä puin.ei syönyt mitään ja masu oli löysällä.katoin suuhun niin siellä niitä poski-ja kulmahampaita tulossa.supot ja panadol ei auta.vien huomenna lääkäriin jos sama homma jatkuu.alkaa olla ihan loppu itsekkin kun ei päästä edes ulos kun taas ihan älyttömät pakkaset.onneksi mulla on se sokerirasitus niin pääsen täältä kotoa pois ilman poikaa.miehellä on iltavuoro niin hänestä ei juurikaan hyötyä.

meillä ei ole kuin noita 56cm vaatteita eli en ole ostanut ollenkaan 50cm..mutta eipä niitä taida olla täällä kuin henkkamaukassa..tarvii parit bodyt vielä ostaa jotka olisi 50cm.pojalla oli parit ja olivat ihan ihan kivoja kun olivat sopivia.menee ne kyllä tosi nipeasti pieneksi..

no niin mä lähden sinne suihkuun että kerkiän sinne sokerirasitukseen.joten heippa!!!

gismo ja kyllikki 30+3
 
:snotty: huomenta.. :snotty: ..täällä iski äitiinki nuhamato..ja varmaan taita olla kuumettakun..pitää vaan käydä ostaa uus mittari ko entinen meni rikki.. :ashamed: ..

turvottaa ihan *sikana* ja muutenkaan ei oo kauheen ihana olo..

eilen 5v sano.." isi kato äiti on ko kypsä kurpitsa.. :LOL: ".. :snotty:

eilen olivat äpolilta yrittäneet soittaa..mut olin yläkerrassa ja en ehtiny puhelimeen ja sit vasta illalla muistin että puhelin pirahtí päivällä.. :ashamed: ..

no kohta soitan sinne ja kysyn mitä heillä oli..jos vaikka sanoisivat *saisko olla sektio.. ;) *..luulen että asia oikeesti on taas se että sokerilääkäri ei otakkaan vastaan sillon 2.3.07..vaan taas saisin jonku uuden ajan..

no se siitä..näin muuten painajaista sellasesta, että pyydettiin miun äiti lapsen vahiks kun mie olin sairaalassa tehtailemassa miehen avustuksella utta vauvaa...no kun kotiuduin..suoraan synnytyksestä ;) niin äitini oli tukehduttanut tyynyillä meidän 5v:n ja 2v:n :eek: :x :\| :headwall: :'( ..ja selitti asian vaan niin että mitä mie muka niin monella lapsella teen..vähempikin riittää...

eli miun pitää ihan oikeesti pyytää jotain apua muuta kun 'terroristi mummo' muuten mie en lähe koko sairaalaan..
 
huomenta.

niin taas pakkasta pitää.. -22 mittarissa. hui siellä olikin kylmää kun koiran kanssa olin. koirakin alkoi tassuja nosteleen siihen malliin että ulkona ei viihdytä kauaa..

mä nukuin tosi huonosti viimeyön. nyt on ihan tönkkö olo. taidan kohta mennä tuonne sohvalle jos sitten vaikka sais nukuttua vielä hetken.. kun eihän tässä mihinkään kiire ole..

mulla ei montaakaan vaatetta ole jotka olis 50/56 pitää ostaa vielä ehkä pari niin ei tarvi sitten miettiä. mutta niitä yökkäreitä pitänee varailla.. :whistle: sitten kun lähtee ostoksille..

mutta ei nyt sen kummempia

jalava ja smurffi 31+5
 
Huomenta.

Isabella tervetuloa mukaan, vielä ehtii. =) :wave:

Täällä on pakkasta tällä hetkellä 27 astetta, kylmä on!!! Neuvola olis puoli yheltätoista, mutta saa nähä pääsenkö sinne. Siskon piti tulla ammaksi, mutta ilmoitteli, että auto takkuilee. Äitille soittelin, josko hän pääsis, mutta saa nähä mitä hällä sitten auto sanoo... no kohta se selviää. En kyllä lastenkans lähe neuvolareissulle ollenkaan.

Mä just mietin, että pitäis kans käydä vielä shoppailemassa 56 senttisiä vaatteita joitakin. Just niitä unipukuja sais pari ostaa lisää ja bodejakin varmaan tarttis vielä. Jaksais vaan näillä ilmoilla lähtee tuonne seikkailemaan.

Flunssa alkaa sen verran nyt olla ohi, että lämpöä ei enää oo eilisestä asti ollut, mutta pää on täynnä räkää edelleen. Siksi tuntuu olokin tosi raskaalta.

Eilen kattelin jo jonkinverran valmiiksi synnärille mukaan otettavia juttuja. Pitää muistella vielä mitä tuohon pinoon täytyy lisätä. Aivan varmasti jotain puuttuu. Vauvallekkin katoin vaatteet jo valmiiksi. Ompahan nekin sitten kateltuna. =)

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 33+3
 
Aurinkoista huomenta B)

heti alkuun, vielä kun muistan Isabella, tervetuloa :D

Ja sitten piti vielä kommentoida yökkäriasiaa sen verran, että kakkosella käytin myös unipussia.
Oli aika kätevä, ja pieni vauva vielä viihtyykin siinä :)

Täällä kanssa yö mennyt persiilleen, esikoinen herätti tyyliin puolen tunnin välein, että voiko tulla viereen kun pelottaa... :/
Siinä sitten yöllä hätisteltiin möröt pois, ja kun pääsin vessa rumban jälkeen rauhottumaan, alotti Oikku venyttelyn :/
Että siis väsyttää \|O

Toissa yönä näin hassun unen, olin ilmeisesti kotiin pyörtynyt, ja heräsin sairaalassa. Pienen tyttövauvan äitinä. Vauva oli kalju (mikä olis hyvin hassua, koska meillä molemmilla ollut hirveesti tukkaa) ja painoi 2980g ja oli 49cm pitkä.
Missään ei mikään tuntunut, eli enpä tiedä mistä sen oon ulos lykännyt :/ :whistle:

Mutta näin ne unet alkaa tuntua todellisilta, kun laskettu lähenee :)

Huomenna vika lääkäri, ja toivottavasti samalla myös pientä koko arviota :whistle:

A0205 & Oikku 34+5 ;)
 
heippa kaikille ja isabellalle tervetuloa :heart:
tänään oli istukkaultra eikä ole esteenä enää normaalisynnytykseen.on siis noussut kohdun mukaan ylös.
viikkoja huomenna tasan 31 ja paino-arvio pojalla nyt 1,5kg elikkä siro poika tulossa edelleen.ovat veikanneet n.3kg syntymäpaino.

synnytystapa-arvioon menen huhtikuun alussa jossa meinasin puhua siitä sterilisaatiosta,mutta sitä tossa kysellessäni sain sellaisen vastauksen ettei se oliskaan niin helppoa saada sitä....
mukama mieli muuttuu...höh,mun ei ainakaan kun ikää kohta 36 ja kolmas lapsi.
katsotaan miten käy.
hankalampaa se olisi jälkeenpäin hoitaa kun taas olisi toipilas kotona :D

no mutta onneksi nyt vaavi ainakin on kasvanut,koska aloin huolestuun kun mulle ei oo kiloja tullut kuin 3kg.onneksi siis näinpäin.
 
naranga harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2007 klo 20:02 Nasu-Masu kirjoitti:
Meinaa tosissaan mennä hermot näihin sivuihin, kun aina nää tökkii... Jospa nyt onnistuis...

Tänään käytiin vähän ostoksilla ja siellä vierähti aika tovi. Loppuvaiheessa alkoi olo olemaan jo tosi hankala. Supisteli ja kohdunsuulla viilteli. Taitaa olla meikäläisen soppailut soppailtu. Ostin itselleni digikameran, kun miehellä on sellainen järkkäridigikamera, jota en kyllä sairaalaan ota, kun on niin iso ja kallis, että parempi jättää se kotiin. Ja kuitenkin haluan itsekin kuvailla vauvaa sairaalassa, kun ei mies siellä kuitenkaan kokoajan ole.

Valittikos joku muukin sitä valkovuotoa??? Mulla kanssa on alkanut taasen lisääntymään tuo ikävä vaiva. Tuntuu, että kokoajan on housut märkänä. Ja mä inhoon pikkuhuosunsuojia, joten täällä pestään ahkerasti pikkaripyykkiä...

Siitäpä tulikin mieleen, että lhden laittamaan pyykit kuivuun...

Nasu-Masu 32+3

Niin ja vielä Isabellalle tervetuloa joukkoon!!!
Piiiiiiiiiiiiiitkästä aikaa tervehdys :wave:

Neuvolassa kävin viime viikolla ja vanha tuttu hiivahan se löytyi jo toisen kerran tämän raskauden aikana.
Mulla on se hyvä(kö?) puoli, etten kutia tai oirehdi muuta kuin runsaalla valkovuodolla kun mulla hiiva. Tosin kyllä tuo runsas vuotokin nyrppii ihan tarpeeksi
Sydänäänet olivat 127 mikä vielä normaalin rajoissa, mutta tuntuu, että tän kaverin sydänäänet vaan laskee koko ajan, ekalla kertaa 170, sitten 150-160 pari kertaa ja sen jälkeen 130+risat ja ny enää ton 127. Tosin olivat alux selvästi viimex nopeemmat, mutta sitten kai raasu alkoi nukuskelemaan tai sitten vain "karkasi" anturin alta. :eek: liekö sitten rauhallista sorttia
:/

Mitä hiivalääkitystä ootte käyttäneet (1 vai 3 pv:n )ja miten tehonneet?
 
Isabella tervetoloa joukkoon mahtavaan! :wave:

Täällä ollaan juuri herätty neljän tunnin päiväunilta :eek: On tainnu siis olla vähän univelkaa....talo on kuin myrksyn jäljiltä enkä mitään jaksa, en vaan jaksa tehdä.

Itseasiassa tulin vain kertomaan, että sain vihdoinkin profiiliin laitettua kuvan, masun ympärys 92cm.

Jaksamisia muille, menen keittään kahvia josko se sais tämän mamman hereille :saint:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2007 klo 15:20 hömppö kirjoitti:
Isabella tervetoloa joukkoon mahtavaan! :wave:

Täällä ollaan juuri herätty neljän tunnin päiväunilta :eek: On tainnu siis olla vähän univelkaa....talo on kuin myrksyn jäljiltä enkä mitään jaksa, en vaan jaksa tehdä.

Itseasiassa tulin vain kertomaan, että sain vihdoinkin profiiliin laitettua kuvan, masun ympärys 92cm.

Jaksamisia muille, menen keittään kahvia josko se sais tämän mamman hereille :saint:
Voi mahoton, kun sulla on pieni masu :)
Siis ihana :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2007 klo 15:23 A0205 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2007 klo 15:20 hömppö kirjoitti:
Isabella tervetoloa joukkoon mahtavaan! :wave:

Täällä ollaan juuri herätty neljän tunnin päiväunilta :eek: On tainnu siis olla vähän univelkaa....talo on kuin myrksyn jäljiltä enkä mitään jaksa, en vaan jaksa tehdä.

Itseasiassa tulin vain kertomaan, että sain vihdoinkin profiiliin laitettua kuvan, masun ympärys 92cm.

Jaksamisia muille, menen keittään kahvia josko se sais tämän mamman hereille :saint:
Voi mahoton, kun sulla on pieni masu :)
Siis ihana :)
Juuh, pieni on kantajakin, ja matkustajakaan ei taida jättiläiseks keretä :D Ei silti, oon välillä ollu oikeesti huolestunuki mutta vauva kasvaa omaa, tasaista tahtia.
 
Neuvolassa käyty!
Mielenkiintoista sinänsä,että siellä oli sijainen ja tulokset ekan kerran "kummallisia".

Sokeri oli yhdellä plussalla,ja pitää mennä labraan sokerirasitukseen(?)
Sf sentin vähemmän kuin viimeksi?
Painokaan ei ole noussut?
Laitetaanko muualla heti rasitustestiin,kokemuksia?

rv 32+0
painonnousu/vko +50g (viimeksi 923g/vko!)nousu yht.n.8kg
RR 108/72,uudestaan mitattuna 100/68
U-Gluk. +
hemppa 115
sf 28cm (viimeksi 29cm)
rt
syke 140
liikkeet ++

Olen nyt vähän ymmälläni? :/

 
PICASSO: Tuo sf-mitta on ainakin vähän kiinni ottajasta, eli jos on kaksi eri terkkaa ottanut mitan, niin se voi ihan helposti heittää... Se vähän riittuu kuinka "alhaalta" ne sen mitan ottaa...

Nasu-Masu 32+4
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2007 klo 17:18 Nasu-Masu kirjoitti:
PICASSO: Tuo sf-mitta on ainakin vähän kiinni ottajasta, eli jos on kaksi eri terkkaa ottanut mitan, niin se voi ihan helposti heittää... Se vähän riittuu kuinka "alhaalta" ne sen mitan ottaa...

Nasu-Masu 32+4
aivan.mulla oli eri hoitaja viimeks ja sai ihan eri lukeman kuin edellinen,eli siis ei ollut oikeestaan yhtään kasvanut masu vaikka oli.ja mun oma hoitaja ei osaa edes ottaa sitä vaan painaa ihan älyttömän kipeesti häpyluuhun kun painaa mitan siihen.seuraavalla kerralla aion sanoo siitä sille!
 
Mullakin oli tänään neuvola, kaikki ok.

Viikkoja nyt siis 34+0.
Painoa tullut +450g/vko, yht. 13,5kg.
Verenpaine 123/72.
Pissa ok.
Sf-mitta 33cm.
Lapsivettä normaalisti.
Raivotarjonta.
Syke +135 ja liikkeet ++.

Seuraava käynti 2viikon kuluttua, pelkkä th. Lääkäri rv37 eli 3viikon kuluttua.

Salakavalasti kääntyy raskaus siis kohti loppuaan ja jo nyt iskee pientä haikeutta, vaikka rankka raskaus onkin ollut.. Meille kun ei tän jälkeen välttämättä enää tuu lisää lapsia - tai ei ainakaan useampaan vuoteen..

VAUVANVAATTEISTA: mulla aika paljon 56cm, kun menee meidän lapsilla suht pitkään (pieniä ja hoikkia). 50cm kans jonkin verran. Paitsi et noita YÖASUJA sais varmaan olla enemmän, kun jostain löytäis sellaisia nepparillisia. Ja mistä löytäis PUOLIPOTKAREITA, tykkäisin kovasti pitää niitä vauvalla.. Kietaisupaidat ok, mutta parhaat sellaisetkin ovat kyllä BODEJA, koska pelkkä paita ei meinaa vauvalla pysyä, vaan nousee aina selästä tai jostain..

Jotain piti vielä kommentoida, mut unohtu..
UUSILLE ainakin tervetuloa.

Orapihlaja ja sykerö34+0
 
hippu76 harmaana
Heips!

Mulla oli viime neuvolakäynnilla paino laskenut 500g kahden viikon aikana...ajattelin, että tuollainen voi olla kiinni turvotuksista ym., vaikka kyllä kieltämättä itseäkin mietitytti vauvan kasvu - kun vielä sf- mittakin teki notkahduksen käyrällä.

Tuo sf- mitta on kyllä todella kiinni mittaajastakin...ja terveydenhoitaja sanoi ainakin mulle, että laskut ja notkahdukset on ihan normaaleja, seuraavalla kerralla voi olla eri juttu. Ja kyllä ne niitä mittoja tarkkaan seuraa, jos jotakin huolen aihetta ilmenee.

Vaatteista; olen saanut paljon vaatteita kavereiden "kierrätysringistä" ja nyt ensin tulikin 50-60 senttisiä ja ns. neutraaleja värejä, kun ei vielä tiedä kumpi tulee. Sitten taas vauvan kasvaessa tulee isompia kokoja - aina kun vaate rikkoontuu tai kuluu kovasti, heitetään pois ja lisätään taas omia seuraavalle käyttäjälle. Tosi kätevää!

Täytyy lähteä syömään, heipä hei

t. hippu ja pikkunen 33+2
 
Muistinpas..

Eli NARANGALLE siitä hiivalääkkeestä: mulla parhaiten tehonnut 1päivän canesten (tai joku vastaava) yhdistettynä siihen rasvaan mitä myydään siinä yhdistelmäpakkauksessa. Yleensä mulla raskauden aikana ollut useampi hiivatulehdus ja niillä on lähtenyt. Nyt rv34 ja vielä ei yhtään tulehdusta - liekö syynä se, että runsaasta VALKOVUODOSTA huolimatta (terkut kanssakärsijöille :wave: ) en ole käyttänyt tällä kertaa pikkuhousunsuojia, vaan pessyt tiuhempaan pikkareita..

Orapihlaja taasen
 
neuvolakuulumisia:

Paino: +569g/vko
RR: 120/60
Sf: 31cm
Pikkuise sydämensyke: 158 luokkaa :heart:
Pissa: puhdas
Liikkeet: ++
Tarjonta: RT
Turvotus: +

Kaikki hyvin. :) Oma terkkari oli lomalla, mutta sijainen oli oikein mukava ja asiantunteva eläkkeellä oleva vanha neuvolatäti. Näytti meille kuviakin millainen pikkuinen noin suunnilleen nyt on ja millaisessa asennossa. Jutteli isänkin kanssa vauvasta ja isän tuntemuksista.

miranda + masuli 32+2 :heart:
 
jalava harmailee
no niin nyt on sitten käyty kaupassa.. :) eilen en sitten sinne päässyt. ostettiin jopa jo täytetkakku tarvikkeet kun pitää miestä varten se sitten väsätä.

mutta nyt..

jalava ja smurffi.. :wave:
 

Yhteistyössä