*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

täällä kans yks ihan turun vierestä. ennen asuttiin turussa,mut omakotitaloon muutettiin oman rauhaan.
h&m olen ostanu äippävaatteita ja tykännyt niistä kovasti.

viime raskaudenalku oli mulla myös tosi vaikea ja sillo höpistiin et ei tuu enempää. no taas ollaan samassa jamassa. tahtois vaan kuolla pois et nää kärsimykset loppuis |O onneksi tän pitäis helpottaa parin viikon sisään mulla. kauhistuin kun huomasin et nyt ke pyörähtää jo 10 viikko käyntiin :eek: :eek:

muuten raskausaika on kyllä ihanaa kun pääsee tän helvetin alun yli. apteekista piruttani kysyin et onko jotain pahoivointiin ja ne naureskeli et se on kuule vaan kestettävä :$

 
heip Hani ja muut pahoinvoivat,

mä muistelin joskus lukeneeni, että raskauspahoinvointiinkin on jotain lääkettä, mitä voi käyttää jos pahoinvointi on tosi rankkaa. En nyt kyllä varma tästä asiasta ole, ehkä neuvolassa tietävät?

B-vitamiinin pitäisi myös auttaa, mutta siitä on jo taidettu aikaisemmin puhuakin...
 
AAM
ON ).( : täällä syöty ensimmäinen super(us)mies voileipä :D *VAROITUS oksuvaara*
ruispala ja päälle lenkkimakkaraa :p mistähän kumman syytä se siihen eksyi... :whistle: kas kun en laittanut ketsuppia ja kurkkua sit se olis ollut jo megaversio siitä :D

:hug: kaikille pahoinvoiville... :( :( :hug: :hug: se on alussa ja lopussa se palaa närästyksen muodossa iloitsemaan takaisin... mulla se lopun pahoinvointi oli pahempaa siinä siis käytännössä oli puke maksu suussa 24/7 ah autuutta... :x :x joo ja ei tosiaan mikää jenkkipurkka vienyt sitä tastea pois.. :LOL: :kieh:

:heart: :lla AM
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista :flower: Itse tästä lähden kohta samaiseen operaatioon ja toivon koko sydämestäni, että voin tulla hyvien uutisten kera takaisin :heart: Ei tämä päivä kyllä muuten oo kovin hyvin menny, huonoa oloa ja auton rengas hajosi!!!
rva pikkumyylle paljon haleja ja voimia tulevaan koitokseen :heart:
Kaikille pahoinvoiville myös haleja :hug: :hug:

annuli333 ja pikkarainen 8+2(toivottavasti)
 
Paljon voimia kaikille huonoja uutisia saaneille :hug:

Uusille tervetuloa ja mukava kuulla hyviä ultrakuulumisiakin!

Pahasta olosta: Luulin pari viikkoa sitten että nyt helpottaa mutta kissan villat. Viime viikko meni taas oksennellessa eikä tänäkään päivänä ole ollut mikään erityisen hyvä päivä. Mulla pahenee tämä olo aina iltapäivästä ja illalla onkin sitten jo mitä kamalin olotila. Toivon kyllä että kohta muuttuisi paremmaksi. Harkitsen jo kovasti Sea-band rannekkeen hommaamista mutta menisi täällä varmaan tilaustavaraksi kun asustellaan niin pienellä paikkakunnalla että ovatkohan edes apteekissa kuulleetkaan koko värkistä... Onko kellään kokemusta tuosta vehkeestä?

Kävin tänään neuvolassa ja terkka ei onnistunut löytämään dobblerilla sydänääniä. No, sitten onnistui hommaamaan mulle samantien lääkärille ultraan ja itkuhan se meinasi tulla kun käytävällä vähän aikaa odottelin. Onneksi pikkuinen siellä käsiään heilutteli ja sydän sykki vilkkaasti, joten kaikki hyvin. Kovasti oli kasvanut jo kahden viikon takaisesta ultrasta, joten ainakin pikkunen saa riittävästi ravintoa vaikka minun paino onkin hieman pudonnut edelleen. Onneksi välillä on parempia päiviä ja silloin ruoka pysyy sisässä, joten ei tarvitse minnekään tippaan lähteä. NP-ultraakin sain ajan kahden viikon päähän, joten taas on jotain mitä odottaa...

Mammahousut pitänee täälläkin ottaa kohta käyttöön ja eiköhän tuo ala kohta paljastumaankin ulkopuolisille että missä mennään. Muutamat ovat kuulemma jo huomanneet.

Viikonlopun kaason tehtävät meni onneksi hyvin ja inkivääritee (tai sitten muuten vaan) auttoi jaksamaan koko pitkän päivän. Eilen olin kyllä todella väsynyt kun viikko meni kuitenkin valmisteluja tehdessä. Itku on täälläkin ollut viikon verran herkässä ja vielä perjantai-iltana oksensin ja itkin sitten sitä miten väsynyt oli ja pelkäsin seuraavan päivän koetusta. Kait sitä jotenkin alitajuntaisesti tsemppaa kun on jotain tärkeää, en tiedä.

Nyt jännätään miten töissä jaksaa kun kesäloma otti ja loppui. Muutaman kerran on jo tänään tuntunut siltä että päiväunet ois kova sana. Terkka kyllä sanoi että jos vaikka loppuviikosta tuntuu väsymys ja olo ylivoimaiselta niin hän kirjoittaa saikkua, joten aika hyvin ne tilanteeseen neuvolassakin reagoi. Onneksi työnantajakin jo tietää ja ymmärtää tilanteen :)

Sanni-Maria + öttiäinen 10+2
 
Hei! Vieläkö mahtuu mukaan joukkoon? Varovaisesti voisin tänne hiipiä. Tänään saatu raskaustestillä vahva plussa ja kovasti toivotaan, että kaveri pysyisi matkassa loppuun asti. Ensimmäistä odotellaan ja laskureiden mukaan la ois 30.4. Sairaalana TAYS

Wendy + mini 5+5
 
Heips!!

Täälä ilmottautuisin kanssa onnellisena odottajana mukaan! :heart:

Tällä hetkellä LA 7.4, mutta torstaina selviää sitten vielä tarkemmin. B)

Esikoinen kyseessä ja TAYS on minunkin sairaalani. :wave:

7+6
 
Uusille tervetuloa :flower:

Huomenna taas töihin puhkumaan ja puhisemaan :LOL: Tänään olin kotona kuopuksen kanssa ja toivottavasti huomenna voin paremmin. Tänään tuli aivan kauheet vihlonnat ku harjoittelin koelaulua varten oli pakko lopettaa ku sattu ihan sikana. Täytyy kokeilla kohta uudestaan. Ihan ku joku olis repiny mun nivusta :(
Odottelen edelleen ylihuomista ekaa ultraa. Kaikille aurinkoa iltaanne :heart:
 
Miracle: Pikkusen repesin tuolle käyttämällesi lyhenteelle, tuli jotain muuta mieleen kuin Sanni-Maria... Mutta asiaan, tuo on siis sellainen ranneke, jonka väitetään ihan kliinistenkin tutkimusten mukaan vähentävän matkapahoinvointia sekä raskauspahoinvointia. Ne tulee molempiin ranteisiin ja niissä on sellaiset pisteet jotka vissiin jonkun verran painavat ranteissa olevia akupisteitä. Goolgettamalla jotakin niistä löysin ja muutamat kommentit olivat siellä ihan kannustavia kokeilemaan. Bongasin nuo jo aikaisemmin mutta tänään vielä neuvolan terkkakin niistä mainitsi kun hänelle oli viime viikolla tullut joku sähköpostikirje joissa noista mainittiin. Ei tosin osannut sanoa vielä tarkempaa tietoa kun oli vasta pyytänyt sieltä lisätietoja ja tutkimustuloksia. Ajattelin että hittolainen jos tää olo kestääkin vaikka jonnekin viikolle 16 asti niin onhan siihen vielä 1,5 kk aikaa... Pälli leviää aikasemmin tään kuvotuksen takia :x
 
Uusille jälleen tervetulotoivotukset :wave:

Rva pikkumyy Iso hali sinne vielä :hug: toivottavasti pääsette pian uudestaan mukaan.

Gimli ultrakuulumisia odotellaan...

Mä meinasin tänään seota Henkkamaukan lastenosastolla kun kävin ostamassa pojan tuoreelle serkulle 50cm vaatekerran... vielä pystyin hillitsemään itseni enkä ostanut omalle vauvalle mitään vaikka mieli teki :D ja voi apua kuinka ihana se pikkumies oli :heart: :heart: :heart: on se vaan niin eri asia kun joku läheinen saa vauvan, vaikka nyt näenkin töissä joka päivä vastasyntyneitä.

Huomenna eka neuvola... pitäis vaan vielä täytellä kaikki laput valmiiksi kun täällä meillä lähetetään esitietolomake jne. kotiin valmiiksi. Niin ja pitäis mies metsästää myös täyttämään oma alkokyselynsä. Torstaina nähtiin iltapäivällä miehen kanssa ja seuraavan kerran sunnuntaina hetken aamulla... ollaan kyllä nukuttu saman katon alla, mutta hereillä ei olla nähty. Tänään piti miehen olla vapaalla, mutta ihana yrittäjän arki. Työntekijä sairaana joten mies taas koko päivän töissä.

hapamperi & Frank 7+5
 
ventti mä varasin ajan Turun YTHS:ltä, ja silloin vain kysyin että onko mahdollista YTHS:n puolesta päästä kurkkaa vauvaa, ja kysyivät sitten että millos tulet. Silloin olis ollu n.2vk jonot, mut en halunnu niin pian aikaa, koska halusin että syke näkyisi varmemmin, joten otin vähän myöhemmän (3vk päähän siitä soitosta).. Voihan tietysti olla että voit saada jonkun peruutusajankin hyvällä tuurilla vaikka samalle päivälle...
Sanoin sit vaan että kun on tätä vauvahaavetta YTHS:n puolella hoidettu (pco siis mulla) niin meinasin jos pääsisin. :D Sanoivat sit kyllä että myöhemminkin voin viel päästä uusintaan jos haluan, mut kunhan varaan ajoissa ajan "kun tää ei oo mikään kiireellinen asia". (no ei se kyllä olekaan sillä tavalla).

).( vähän on ällötystä tänäänki ollu. Hirmuisesti odotan sitä varhaisultraa jo. Mies otti koko sen päivän töistä vapaaksi! :D Sanoi että jos kaikki on hyvin, niin käydään sen porukoille kertomassa (joo tiedän että ei oo 12 viikkoo täynnä viel pitkään aikaan, mut kyl sukulaisille pitää kertoo vähän aiemmin! ;) ) ja jos ei ole kaikki hyvin, niin eipä sen jälkeen työ maistuis muutenkaan... :whistle: Joten hyvä ratkaisu. :) Kyllä mä nyt toivon ja vähän uskonkin että kaikki on ihan ok. Prosentit ovat puolellamme! :)

Laala ja punkero rv 5+3.
 
Iltaa kaikille! Ultrassa on nyt sitten käyty. Jännitti niin paljon etukäteen, ettei oo varmaan koskaan jännittäny. Pitkän hiljaisuuden jälkeen lääkäri käänsi kuvaruudun minuunkin päin ja pieni vauvanalkuhan siellä näkyi ihan oikeassa paikassa :heart: Sydän pamppaili yhtä kovaa kuin äidinkin sydän kaikesta jännityksestä =) Oli ihana tunne! Koko vastasi 8+3 eli aika lailla oikein, menkoista olis 8+2. Nyt on tällä erää ainakin hyvin helpottunut olo =)
Tuo ranneke kuulostaa ihan kokeilemisen arvoiselta asialta. On meinaan välillä niin etova olo ja se saattaa tulla ihan tyhjästä aivan yllättäen. Mutta en edelleenkään valita! Onnellinen kun olen jokaisesta oireesta :) Nyt vain neuvolaa odotellessa, 2 viikkoa ja 2 päivää. Aikamoisia eroja tuntuu olevan siinä, milloin eka neuvolakäynti. Oli sittem ensimmäistä kertaa asialla tai kymmenettä. Meillä ei toivoakaan päästä enne 10. vkoa.

annuli333 ja pikkarainen 8+3
 
guess: meillä sukulaiset ollu tosi iloisia, nuo mummut olleet hieman järkyttyneitä.. äitee ei ees halannu, kuten tuosta esikoisesta kuullessaan. En tiiä, tuli vissiin niin puun takaa. Siis kun ensimmäinen täytti vasta vuoden. Itelle tämä on ollu ihan selvää et toinen perään vaan. :) Mut pikkuhiljaa kunhan tottuvat ajatukseen niin ovat varmasti tosi onnellisia.

Mulla ollu nyt kolme päivää öklötys.. :x Pojan kakkavaipan vaihto tuntuu ylivoimaiselta. Pyykkipoika nenässä ja sokkona yritän kopeloida, ei pysty katsomaan. Ja jääkaapin ja roskiksen haju.. :x :x :x tiskirätti haisee ihan hirveälle vaikka on viime viikolla vaihdettu, juurikin sen takia kun haisi pahalle. Mut yhtä pahalle haisee tuo uusikin. Eilinen päivä oli ihan kamala. Isäntä vielä pyhitti koko viikon ainoan vapaapäivänsä veljelleen, jonka kanssa tekivät jotain säätöhommia molempien kotiteattereihin. Minä vaan märisin... sit laitoin miehelle viestin että tarvitsen sitä ehkäpä jopa enemmän kuin veljensä. Sit se ainakin vähän ymmärsi että minua väsyttää ja on paha olo. Sit illalla haettiin kaupasta jotain mitä mulla tekisi edes vähän mieli. No otin viinirypäleitä ja nekin on jo loppu. Huomenna haettava lisää.. Ihania olivat kylmät viinirypäleet heti aamusta! Niiden voimin pääsin neuvolaan ja sen jälkeen maistui jo puurokin. Mulla on toistaiseksi iltaa kohti helpottanut.

Neuvolassa oli kaikki ok, hb oli 135, paineita en nyt muista.. :/ Paino oli 63. Pituus 165. Pisu puhdasta. Eipä siinä, lappuja täyteltiin ja vino pino esitteitä kainalossa kotiin. Vauva-lehden antoivat ilmaiseksi. Ultra on 17.9. Vasta!!! Menisin alkuraskauden ultraan mutta kun lähin yksityinen ultraaja on yli tunnin automatkan päässä.. En oo kyl ees ottanu selvää paljon se maksaisi. No jospa sitä jaksaa tuohon 17.9. asti odottaa... :/



JoannaH ja Hippu 6+3 näillä näkymin.
 

Yhteistyössä