*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

Joku kyseli mahakivuista, mulla oli esikoisen aikana alkuraskaudesta tosi kipeitä "kramppeja", mitä lie. Ihan kaksinkerroin kierin lattialla. Kuuluvat tietääkseni asiaan. :)

Kiva tietää oikeest nyt et normaalia toi kipu on kun kasvaa, eilen oli aika mojovat kivut:/ On tullu mieleen et jos olis tuulimuna niin näkyykö ultrassa silloin ruskuaispussikin? Vähän on hölmö kysymys mutta tepä tiedätte:)
 
Arvatkaa mitämä tein tänään? :snotty: Ostinpa sitten mammahousut ja viikkoja kasassa 5 :whistle: :LOL: Oli ihan pakko, mitkään housut ei päälle mee kun puristaa inhottavasti...turvotus niin valtava :whistle: :eek: Ihmettelen kyllä, kun oman kokoiset mammahousut siis ostin, niin jotenkin hankalaa oli saada se resori mahan päälle vedettyä jo nyt :ashamed: Olen ihan normaalimitoissa, mutta tohon masuun kertyny täytettä ennestäänkin onhan tää kuitenkin jo neljäs raskaus, seli seli... :whistle: :xmas: Toivottavasti pian laskeutuis tää turvotus, mutta mammahousut saa jäädä :LOL:
 
Rouva pikkumyylle iso voima :hug: en osaa edes kuvitella miltä sinusta tuntuu

Noomi: minä kans plussasin 18.8 ja laskettu aika myös noiden useimpien laskureidin mukaan 30.4. neuvolaa enkä ultraa en ole vielä varannut. Katotaan koska saan ekan nevola ajan niin jos sit vaikka kävis siellä varhaisultrassa :D Meillä päin kun ultra vasta joskus vk:lla 10-14.
Huomenna ajattelin soitella sinne päin!

Oireista on ollut puhetta. Mullla ei oikein ole muuta kun painon tunne tuolla alavatsalla. Aineenvaihdunta mulla on muutenkin vilkas, joten en nyt vielä ainakaan tuosta pissimistiheyttä laskea oireiksi =)
KAhvin juonnin olen lopettanut aiemmissa raskauksissa melko pian. Nytkään ei kyllä tee mieli, aamulla juon teetä.

Tiistaina pitäis palata kesälomilta töihin. Vähän jännittää jos alkaakin kaamee pahoinvointi et kuinka pärjään ja missä vaiheessa täytyis pyytää kevyempiä hommia kun olen kaupassa välillä osastolla jossa joutuu nosteleen painavia laatikoita :ashamed:

No päivä kerrallaan ja ihanaa sunnuntai päivää, täällä näyttäis paistavan jo aurinko. Täytyykin siis suunnata pian ulos :p

Matonen ja Tiku 4+3(?)
 
Alkuperäinen kirjoittaja amena:
Ikäviä uutisia Rouva Pikkumyy! Voimia toivottelen minäkin... :hug:

Mami87: Oireettomuus ei välttämättä ole merkki siitä että joku olisi vinossa. Jokainen raskaus on erilainen. Näin ainakin sanoi lääkäri. :)

Vaavimasu: Missä synnytit altaaseen? Olenko ymmärtänyt oikein ettei se ole kaikissa sairaaloissa mahdollista?
Oulaisissa synnytin.. Juu eihän niitä ole jokapaikassa vielä noita alataita..Mutta jos löytyy niin kannattaa kyllä kokeilla!

Noomi:Tervetuloa vain meidän kasvavaan joukkoomme :D

Pahaa oloa havaittavissa todellakin yhä..
Anoppilaankinuutinen eilen saatiin kerrottua esikon kautta jaihan mielissään olivat..Eli vähän vapaammin saa nyt olla..
Voi kun pääsis itsekkin jo sinne neuvolaan ja ultraan siinä samalla..
Itelläki vähä pelottaa ton pikkumyyn tapahtuman jälkeen..
Ehkä sitä täytyy vaan olla luottavaisin mielin kun ei aiemminkaan ole mitään ongelmia ollut ja aina on vaavi löytynyt.
Ihana olla kun on nenä tukossa koko ajan kun tää flunssa vaivaa..Nenäsumutteitakaan ei sais käyttää,mut olen kyllä sitä aina yöksi laittanut että saa nukuttua...B-hepatiittirokotuksen viimeinen osa jäi ottamatta kun ei sitä suositella varsinkaan näin varhaisessa vaiheessa laittaa..Eli uusiksi koko rokotus sitten kun en ole enää raskaana...Töiden takai sen jouduin ottamaan...
No,mutta nyt tekis mieli taas äidin tekemää kaurapuuroa..Ei itellä ole edes kaurahiutaleita niin hyvä tekosyy psitää äiti töihin :LOL:
Ja tunnetustihan äidit tekee parasta ruokaa :LOL:
Viimeraskaudessa äiti sai aina paistaa lettuja :LOL: (asuvat meistä n 700m päässä)
Tuuosta voiski keksiä pienen gallupin edellisten raskauksien himoista ja onko ollut samoja tai onko jo nyt ilmaantunut jotain...?
itselläni oli ekasta se että niitä rahkavaahtoja piti syödä n 5kpl päivässä :LOL:
Tokasta oli nuo letut ja sitten minttujäätelö...Nyt ei ole vielä tullut mitään varsinaista kun on niin alussa..
Mutta nyt jään odottelemaan puuronkeittäjää ja yritän pitää aamupalan sisällä siihen asti..

 
Mulla ei ollut himoja, mutta usein teki amppari jätskiä mieli ja silloin olikin aina mehujäätä pakastimessa. Muttei ollut sellaista tunnetta että nyt on pakko saada,äkkiä ostamaan.

Nyt taas tekee hedelmiä mieli ja niitä ollaan ostettu joka kerta kaupasta. Ihan hyvä kun muuten syödään aivan liian vähän hedelmiä. Makeat luumut ja nektariinit :p :p
 
Heippa ja tervetuloa uusille! =) Mä oon odottanut koska tulee joku jolla olis LA 28.4. mutta ei oo vielä näkynyt. Meidän esikoisen LA oli tuo kolme vuotta sitten ja samaisena päivänä sitten syntyikin. :)

Mä oon täällä nyyhkinyt puoli aamua... meidän pojalle syntyi tänä aamuna pieni serkkupoika 36+0 mitoin 2930g ja 47cm :heart: :heart: :heart: :heart: Ihanaa kun serkkuja on paljon. Pojalla on viisi serkkua nyt ja kaikki asuu ihan lähellä meitä ja serkuista vanhin on puoli vuotta poikaa vanhempi.

Mullakaan ei varsinaisesti ollut himoja esikoista odottaessa. Alussa lämmin ruoka ei maistunut (kuten ei oikein nytkään), mutta suolakurkku teki kauppansa. Ja ihan lopussa teki koko ajan mieli jotain kylmää juotavaa joten kiskoin Ville Vallaton -mehujäitä oikein urakalla.

hapamperi & Frank 7+4
 
Matonen mä mietin samaa, palaan huomenna lomalta töihin ja edessä on mm maito ja hevilaatikoiden nostelu... :/ not sou nice ku yskäisykin repäisee alavatsalta...

Vaavimasu mulla on semmone mielikuva ettei koko b-hepatiitti sarjaa tartteis ottaa uusiks, vain se/ne mitkä on jääny.. mulla kans meinaa jääkaapissa vielä yks b-heprokote joka piti koulun vuoksi ottaa ens kuussa. että sitten vaan viimeinen kun ei enää imetä tm :)

Talvis & Nuppu 4+4
 
enkeli05 haha mullakin kaikki norm. housut puristaa!! :D käytän tällä hetkellä kaikkia trikoisia, tai jos menen johonkin niin sitten farkuista nappi auki ja tunika päälle :D ihan hirvee turvotus myös täällä!!!

(.) mä en tajuu.. musta tuntuu et melkeen kaikki raskausoireet on hävinny, ei mulla oo enään niin paljoa kuvotusta, tissiarkuutta... !?!? mitäköhän toi tarkottaa..
valkovuotoa tulee ja paljon ja itken helposti ja tietty toi masu on turvonnu... mut ei ole muita.. pelkään niin että tää menee kesken.. :/ , mutta ennen esikoistani kun minulla oli km ni meni vko:lla 7 ja sillon tuli vuotoa jo vko:lla 6 .. Siitä oon varma et jos tässä raskaudessa rupee nyt tiputtelee, ni sit se menee kesken..

sori tällänen mielialapurkaus!

Nemu 4+6 (5+1)
 
mehiläinen
Tervetuloa kaikki uudet ja onnea paljosti kaikille plussanneille

Itse olen tässä hieman koittanut ottaa rauhallisesti ja poiketa täällä vaan silloin tällöin. Viimeksi ultrassa kun kävin siis ihan siinä alkualkuraskauden kun koitetaan selvittää laskettua aikaa niin sanottiin et viikot 5 ja jotain...No huomenna sitten olis uus aika sinne. En halunnu ottaa aikaa mikä olis ollu viikon päästä ekasta. Nyt olis kai viikot 7 ja jotain sitten sen lekurin arvion mukaan. Voi kun se nyt siellä näkyisi näpsäkästi se pikkuruinen sydän. En tiijä jännittääkö vai pelottaako..

Pahoinvointia on ollut ja teurasta väsymystä. Eilen oli vieraita koko päivän ja mä vaan haukottelin koko ajan. Myös vatsa on ollut ihan sekaisin tän pari viikkoa siitä meitin plussasta alkaen. Onko muilla samanlaista oiretta? Kahden ekan kanssa en ainakaan muista tällaista

Ja äitiyspakkaus me kyllä meinataan ottaa. Edellisestä pakkauksesta kun jo se 6v aikaa. Mä olen myös antanut kaikki vauvasysteemit pois lukuunottamatta kahta paitaa ja yksiö oöksyjä + vauva-ammetta. Mites missä vaiheessa tuo pakkaus vaihtuu sitten? Tai milloin saa jo sen 2009 pakkauksen? En kans ihan älyinnostunut ollu väreistä, mut ei kai se jos se on tullakseen niin. Tarpeeseen tulee kummiskin.
 
Sunnuntaipäivää,

JJ-t kirjoitteli aineenvaihdunnan ja sykkeen muutoksesta viikolla seitsemän ja sen olen kyllä huomannut. Liikun päivittäin, mutta nyt alkaa portaissa hengästyttää ja välillä on pidettävä taukoja. Vastakivuista sen verran, että pitkään kärsin ummetuksesta, mutta tänään sitten vatsa on löysällä vaihteeksi. Närästyttää, on täysi olo ja välillä nälkä.

Mulla on ruokahalu lisääntynyt valtavasti, vaikka tietyt hajut saa voimaan pahoin. Jollen syö säännöllisen usein, alan palella ja voimaan pahoin. Onko muilla samaa ilmiötä? Tämä ei tietenkään tiedä hyvää painolle, joten sitten kertyy varmaan liian kanssa, mutta minkäs voit. En muista aiemmin, että noin konkreettisesti olisi reagoinut ravintoon raskausaikana.

Illalla sammun kuin saunalyhty, vaikka päikkäritkin tulisi otettua, mutta aamulla on sitten helpompi herätä, kun nukkuu riittävästi.

Tuo Rouva Pikkumyyn tapaus sai kyllä minutkin ajattelemaan, että ensi viikon ultrassa ei varmaan enää näy sykettä, kun takana on kaksi perättäistä keskeytynyttä keskenmenoa juuri näillä viikoilla. Yritän vain tämän viikon selvitä pääni kanssa ja varaudun pahimpaan. Ikää kun on jo paljon, pakostakin ajattelee niitä kohonneita riskejä. Oireet kuitenkin ovat aika vahvoja nyt, joten toivon kuitenkin parasta.

Kaikille rentouttavaa sunnuntaipäivää,
 
Kiitos kaikille osanotoista jne! :flower:

Ihan kummallista olla raskaana kaikkine oireineen edelleenkin, mutta tärkein puuttuu sikiö-rakas Pirpanamme_ Tälläistä en toivo kenellekkään!!! :ashamed:

Huomenna , kaikki sitten selviää lopullisesti, iltapvllä olen viisaampi asian suhteen! :ashamed:

Muille masukeille paljon hyvää vointia : Toivon sydämestäni! :heart:

Rva Pikkumyy :wave:
 
mehiläinen, sama vika täällä, maha on ollut sekaisin jo jonkin aikaa, välillä enempi ja välillä vähempi, mutta jatkuvasti kuitenkin. Tiedä sitten onko osasyynä tämä jatkuva syöminen.

Täytyy mennä raivaamaan kämppää, alkaa mieheltä loppua ymmärrys mun pahoinvointiani kohtaan, kun en oikein oo saanut mitään aikaseks viime päivinä. No, tänään on ehkä hiukan parannusta eiliseen, et jospa sit sais jotain hyödyllistä tehtyä. Oon vähän huono sietämään oksuoloa, siksi päällä totaalinen apatia tän takia. :'(

ventti. 7+5 :x
 
tere kaikki :wave: mä voisin ainakin toistaseksi liittyä teidän joukkoon... viime keskiviikkona tein testin ja kaks viivaahan siihen tuli, vaikkakin oli kp 4 ja verta vuosin. pari päivää tuhruttelin menkkojen jälkeen, mut nyt on loppu ja toivekkaana tässä ollaan et josko pikkanen olis pysyny matkassa :)
LA olis laskureiden mukaan 26.4 eli 5+0 mennään
 
Mehiläinen Mulla vatsa toiminut tuplatehokkuudella heti plussaamisesta lähtien. Vessassa saa ravata paljon useammin, ku ennen. Ihan outoa, kun aina ennen ollut niin luotettava masu :eek:

Onko täällä porukassa innokkaita juoksijoita? Oon alkanut miettimään kuinka pitkiä ja rankkoja lenkkejä uskaltaa juosta. Juoksen useamman lenkin viikossa ja välillä parin tunnin lenkkejäkin. Toimii terapiana ja vähentää stressiä ja uupumista, joten kokonaan en ole luopumassa. Millaisia kokemuksia teillä liikkumisten suhteen...seuraatteko sykkeitä, tuntemuksia ym?

Noomi- ja pikkuinen 4+2
 
Luulin jo että olen outo kun on niin turvonnut olo jo näin alkuvaiheissa mutta näemmä se on sitä teilläkin :attn: .Rupee kanssa pikkuhiljaa oleen olo ettei noi housut mahdu jalkaan;ei ainakaan tiukat farkut.Onneksi ratsastushousut ovat venyvät=)

Mistä olette mamma-housut ostaneet?
Onko täällä joku muu turun suunnalta?

rv 5+3
 
Rva Pikkumyylle :hug: todella surullista, jaksamisia huomiseen.
Mä olen jo oppinut ettei se stressaaminen edesauta yhtän mitään eikä ketään. Tässä raskaudessa olen osannut ottaa rennommin, (tosin johtuen osaksi voimakkaista oireista). Keskiviikkona eka ultra ja luulen että sillon jännitän, ainaki hetken.
Mahakivuista oli puhe ja ainaki mulla niitä on ollut ja maha ihan sekasin. Hengästyn TOSI pienestä ja huimaa. Huomenna tarttis mennä töihin.
Voimia kaikille ja tämä lähtee nyt penkomaan kellarista äitiyshousuja :LOL:
 
Noomi, olin just aloittanut juoksemisen, mutta pari viikkoa on ollut niin öklö olo, etten ole yksinkertaisesti voinut juosta. Muutaman kävelylenkin sain tällä viikolla aikaiseksi. Joskus olen kuullut varoittelua liian kovasta harjoittelusta, ettei sikiölle tulisi happivajetta, mutta varmaankin vasta silloin loppuvaiheessa pitää olla varovaisempi, ettei tee mitään superrääkkiä.

Mahasta - tämän viikon jouduin kulkemaan nappi auki housuista ja tänään kävin ostamassa äitiyshousut HM:ltä ;) vaikkei ultrassakaan ole vielä käyty. Ne on onneksi sellaiset tosi matalaresoriset, joista ei kukaan edes arvaa, että ovat mammaosastolta, mutta ovat tooosi mukavat!

6+5
 
rva pikkumyylle lämpöiset halit ja paljon voimia :hug: :heart: Toivottavasti pirpana löytää vielä tiensä teille :heart:
Itsekin täällä kamalan olon ja huolen kanssa koitan sinnitellä. Menneellä viikolla on kolmena päivänä tullut vaalean ruskeaa tuhrua, mutta välillä ei mitään! Tosi ahdistavaa... Oireita on kyllä vaikka muille jakaa, kuvottava olo koko ajan, ihan sama syökö vai ei. Ja väsymys.. voisin torkahdella koko ajan. Huomenna on sitte ultra, vasta 17.40. Pitäs sinne saakka jaksaa sinnitellä. Pelottaa aivan hirveästi!!! Ei auta kun toivoa parasta :heart: Onko kellään tietoa, minkälainen lääkäri on Anne Talvensaari-Mattila? Pitää vastaanottoa ainakin Oulussa Gynekossa. Toivottavasti on empattinen ja ymmärtäväinen. Ajattelin, että jos kaikki ei ookkaan hyvin niin itkuhan siinä tulee ja paha olo. Viime keskenmenossa sain nähdä ihan tarpeeksi sitä, ettei ketään kiinnostanut. Törkeintä oli kun olin sairaalassa lähtötarkistuksessa 1 vrk keskenmenon jälkeen, tutkiva lääkäri kysyi kun itkeä tuhrustin koko ajan, että mikäs se noin itkettää? Voi helekkari että pisti vihaksi, mutta olin liian väsynyt ja surullinen sanoakseni mitään. Mutta pitää toivoa parempaa onnea kaikin puolin tähän raskauteen :heart: Tulen sitten huomenna kertomaan kuulumisia!
 
Talvis: Olen ollut kaupassa töissä myös aiempien raskauksien alettua, mutta kassalla ja palvelutiskillä joten sellaista kovin raskasta ei siinä ole ollut paitsi loppuvaiheessa pitkä seisominen tai istuminen.. Nyt Harmittaa jo valmiiks jos "joutuu" taasen kassalle moneks kk:ksi enne äippälomaa. Se ei vaan sovi tälläselle tärpästikkelille ;)

Himoista; ei kummempia muistaakseni ole ollut aiemmin.
Äitiyspakkausta ei varmaankaan oteta kun olen säästänyt haalarit, makuupussin, osan vaatteista edellistä, joten ajattelin sijoittaa tällä kertaa kunnon vaunuihin kun tyttöjen aikaiset on jo heitetty kaatopaikalle...

Tänään on tehty pihahommia ja käytyä pyöräilemässä vähän väliä kun esikoinen oppi menneellä viikolla ajamaan ilman apupyöriä ja voi sitä menoa... Vielä ei suurempia kolhuja ole tullut *koputtaa puuta*

Nyt pannarille :p kokeilin uutta reseptiä, mannapuuropohjainen!

M
 
rva pikkumyylle voimia ja uutta yritystä kunhan pää kestää. :hug:

Musta tuntuu että mä oon ihan outo tapaus. Mun mielestä mulla ei ole mitään raskausoireita. Tai siis nännit on arat, mut muuten rinnoissa ei tunnu miltään. Masussa on välillä nipistelly, mut ei mitään.. Väsyttää kyllä ihan sairaasti, mut ite mietin että johtuu vaan työstä... Mies kyl sano etten oo koko kesänä ollu näin puhki, vaikka oon tehny välillä kahtakin työtä... Eilen ja tänään sellasta krapulamaista oloa... Mut silti ei tunnu ollenkaan että olisin raskaana. :kieh: Siis yritän ehkä jotenki kieltää tätä ettei tulis niin kovia takaiskuja? Oon kyllä neulonu jo KAHDET villavaippahousut, kun oli ihan pakko saada tehdä jotain pikkuiselle, mut silti... :D
Tein silloin pari viikkoa sitten jotain kymmenkunta testiä ja viiva vaan vahvistu, mut olo edelleen silti epäuskoinen. No, jos se siitä selkiintyisi 9.9. olevan ultran myötä...

Äh sori olen sekava... :p

Laala ja Punkero rv 5+2

ps. Laskurien mukaan meidän pikkuisen sydän alkaa sykkimään ylihuomenna jos kaikki menee niinkuin pitää. :heart:

pps. mielihaluista... Ei mielihaluja paitsi viili... Mut enemmänki ruokia joita EI tee mieli...

ppps... mieheltä terveisiä että jos raju ailahtelevuus ja itkeminen kummallisista asioista on raskausoire, niin oon 100% varmasti raskaana. :kieh: :p :LOL:
 
voimia rouva pikkumyylle. :flower: :hug:

liikunnasta sen verran, että uutta rankkaa harrastusta ei kannata aloittaa, mutta jos kroppa on tottunut liikkumaan niin omien tuntemusten mukaan.Sikiön happi vaje on uhka vasta loppuraskaudessa.
mulla on brakannut nivuset viime raskauden aikana ja imetyksen (hormoonit pehmitti sen verran ) ja taas on vasen nivunen alkanut jo kiukuttelee ja sisäreidet sekä alavatsa ei kestä oikein treeniä :|

Galluppiin: Vielä ei ole mielihaluja tullut, esikoista odottaessa söin sinppia mitä kummallisimpien asioiden kanssa (lemppari oli banaani -sinappi yhdistelmä, mutta myös omenat meni ) siis dippasin hedelmän sinappiin kuin makkaran konsanaan joka haukulla :LOL: .nyt kuvottaa ajatuskin :x
olo on ollut kyllä kuvotuksen kannalta parempi paripäivää, toivotaan että jatkuu näin.

onnea kaikille ultraan menijöille :heart: :heart: :heart:
 
Rouva Pikkumyylle voimia ja halauksia :hug: todella surullinen uutinen teillä.

Tervetuloa kaikille uusille ja onnitteluja +uutisista. Meitähän on jo tosi iso porukka.

Itsellä jännittää jo niin kovasti huominen ultra :( onko huomenna muita ultraan menijöitä? huomenna pitäis olla rv7+0.

Pahoinvointi on löytänyt tiensä tännekin, kamalan etova olo ollut jo monta päivää. Piti käydä salmiakkia ostamassa kun se ainakin näyttäis maistuvan :p
 

Yhteistyössä