*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

Täältäkin voimahaleja :hug: rva pikkumyylle, kyllä veti vähän mietteliääksi.
Mies on ollut pari yötä poissa ja kurjan olon kanssa täällä yksin on kamppailtu. Varhaisultra jännittää nyt entistä enemmän. Törkeetä, että kroppa antaa kaikki raskausoireet tuulimunastakin. Koskaan ei voi olla varma, onko kaikki hyvin vai ei. No, se selviää ensi viikolla. Pahoinvointi hellitti vähän eilen, mutta tilalle tuli kamala kiukkuisuus. Kaikki harmittaa. Murh.

Hauskaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille! :)
 
Mullakaa ei ultraan oo enää ko neljä pvää :heart: Ja nlakin on jo maanantaina! Ihanaa! =) Tiistaina lääkäri! Viimekshää mul oli lääkäri just sinä pvänä ku km vuoto alkoi ja nyt TAAS on täsmälleen samalla vkolla eli 7+5 se lääkäri. Ny vakaasti haluan uskoa, et historia EI toista itseään! :saint: B) :heart:
 
Tänä aamuna ei maistunut enää kahvi. Ei varsinaisesti ole paha olo, mutta kahvia en nyt juo. normaalisti juon kaks isoa kuppia joka aamu. Yritin juua kun mies oli keittäny, mutta eka hörppy veti naaman semmoseen irveeseen että päätin kokeilla teetä.

Joku kyseli mahakivuista, mulla oli esikoisen aikana alkuraskaudesta tosi kipeitä "kramppeja", mitä lie. Ihan kaksinkerroin kierin lattialla. Kuuluvat tietääkseni asiaan. :)


 
voi rouva pikku myytä... :ashamed: jaksamisia sulle.. :hug:

itelle tuli nyt kauhea huoli omasta raskaudesta...:( hui kauhia.. tuliko muille sellainen fiilis, että jos minunkaa pikkuisellani ei ole kaikki hyvin? :ashamed: mun mielest mulla ei ole edes nii kauheasti oireita niinku ensimmäisestä... :eek: jos jollain olisi samanlaisia huolia nii voisi vähän tukea minun huoltani? :ashamed: plussasin kyllä dpo 10 jo... et yhdestä keskenmenostani plussasin tosi myöhään ja tiputteli koko ajan kunnes rv6 meni kesken... millaisia kokemuksia/tietoa teillä muilla on keskenmenosta?

 
Ikäviä uutisia Rouva Pikkumyy! Voimia toivottelen minäkin... :hug:

Mami87: Oireettomuus ei välttämättä ole merkki siitä että joku olisi vinossa. Jokainen raskaus on erilainen. Näin ainakin sanoi lääkäri. :)

Vaavimasu: Missä synnytit altaaseen? Olenko ymmärtänyt oikein ettei se ole kaikissa sairaaloissa mahdollista?
 
Tuolta lokakuisista Rouva Pikkumyylle tulin toivottamaan paljon haleja....Laitoin sulle tonne +35 odottajiin oman tarinani, toivottavasti en lisää sillä ahdistusta, halusin vaan sanoa, että älä luovuta ennen kuin olet aivan varma....
:hug:
Kirppiina ja masukki 32+1
 
Nyt on alkanut itsellä täällä tosi kovat menkkamaiset mahakivut ja se säteilee selän puolelle..mahakin menee sekasin, ilmeisesti tästä johtunee...hieman pelottaa et onko normaalia mutta kaipa se on sitä kun kohtu kasvaa ja tällä hetkellä mulla olis menkat jos en ois raskaana...oon joutunut panadolia ottamaan kipuun joka ei kovin helpolla hellitä vaan on pitkäaikaista.

Minski ja pirpana 8+2
 
Voi rouva pikkumyy :hug: :'( Lohduttavia sanoja en osaa sanoa :snotty:


Omaa napaa.. Mein äiti oli viimeyönä nähny unta kolmosista :eek: Ei siin muuta vikaa, mut äiti on aina ennustanu tapahtumat unissaan :D Vähän rupes jännittään tiistain ultra :/
 
pahoittelut myös täältä rouva pikkumyy :ashamed:

täällä alkoi sitten eilen illalla se oksentaminen..mikään ei pysy sisällä ja pakko vaan olla vaaka tasossa.. ja kun isäntäkää ei ole kotona niin pitää tää yksin kattella telkkua ja yrittää pinnistellä...onneksi kissa pitää edes seuraa =)
ihanaa kuulla teidän hyvistä ultra kuulumisista..

viikonloppuja kaikille!!
 
Rouva Pikkumyylle vielä lähetän lämpimiä ajatuksia ja voimia :hug: :heart: Tuosta sun ultrakuvasta, edellisessä raskaudessa mulla näkyi samankaltainen tumma, pieni alue sikiöpussin vieressä, ja silloin gyne sanoi, että se on luultavasti verta. Pelästyin kauheasti, ja kyselin siitä tarkemmin vielä käynnin lopuksi, niin sitten gyne vähän otti takaisin sanojaan, ja sanoi, että se voi olla verta tai sitten joku "varjostuma" tms, mikä johtuu siitä kun sikiöpussi kasvaa ja ottaa tilaa... En ihan (tai siis yhtään!) ymmärtänyt mistä oli kyse, mutta seuraavalla viikolla kontrolliultrassa se oli hävinnyt, joten kaipa se jokin varjostuma tms vaan oli. Tästä ei nyt ollut paljon apua, mutta tuollaisia arvauksia mulle silloin annettiin.

~
Kiitos kovasti ultraonnitteluista vielä kaikille :heart: :)
Ja tervetuloa uusille huhtikuisille!! :wave: :) tinjamin kiva nähdä sua tällä puolen!! :)

Nyt on sellainen olo että kohta lentää laatta ellen saa jotain ruokaa suuhuni, joten pikaisiin kuulemiin!! =) :heart:

Kesis ja huvikumpu 7+1 (6+4)
 
Rva pikkumyylle oikein paljon voimia ja halauksia :hug: :hug: Kyllä tuo vetää niin sanattomaksi...

Mä olen aika pihalla et mistä olette jutelleet, ollu pikkusen kiirusta tän viikon ku mies oli Portugalissa niin piti koko kolmikkoa yksin kaitsea aamua/iltaa/yötä. Onneksi olo on hyvä, ei pahemmin edes väsytä. Mut mulla on kyllä kaikissa raskauksissa ollu ihan ok olo, ei juuri kuvotusta tai muutakaan. Huomenna varaan ajan neuvolaan ja eka ultraan. Se ultra varmaan sattuu jonnekki 2 viikon päähän. Ei jaksais odottaa!!! :D

Onnea kaikille teille joilla oli hyviä ultrakuulumisia :heart:

Nyt kuopus haisee sille itselleen joten pitänee lähteä putsaamaan vaipan sisältö :LOL:

ooti ja pieni ihme 4+6
 
itelle tuli nyt kauhea huoli omasta raskaudesta... hui kauhia.. tuliko muille sellainen fiilis, että jos minunkaa pikkuisellani ei ole kaikki hyvin? mun mielest mulla ei ole edes nii kauheasti oireita niinku ensimmäisestä... jos jollain olisi samanlaisia huolia nii voisi vähän tukea minun huoltani? plussasin kyllä dpo 10 jo... et yhdestä keskenmenostani plussasin tosi myöhään ja tiputteli koko ajan kunnes rv6 meni kesken... millaisia kokemuksia/tietoa teillä muilla on keskenmenosta?

Itsellä km toukokussa ja nyt rv 7+4 ja varmistin sen alkuun yksityisellä ja sykehän siellä näkyi,huH!
Nyt kumminkin pientä kuvotusta ja väsymystä lukuunottamatta ei ole oireita joita oli esikoisesta vaikka minkälaisia.Joten huolestunut olen vähän itsekkin.
Toi edellinen oli mennyt kesken 6+3 ja vuoto alkoi vasta 9+2 jolloin sitten tehtiin lääkkeellinen tyhjennys.Mä kyllä tiesin jotenkin koko ajan että en ole raskaana kun mulla hävis jotenkin ne pienetkin oireet mitkä oli alussa.
Nyt kun ylläpitää tätä hienoista kuvotusta ja jumalatonta nälkää!!!!Niin ajattelen että jospa tää kumminkin on totta.

Ei hätäännytä vielä, mulla on ainakin toinen raskaus ja monesti sanotaan että raskaudet on erilaisia.

Jaksamista sinne



























Mulla km 05/08 ja nyt ollaan rv 7+4 kävin nimittäin yksityisellä ultrassa ja siellä näkyi syke :/ :/ :/ :hug: :hug:
 
Mul on suhteellisen luottavainen olo tän raskauden suhteen. Ja muutenki oon päättäny ressata ja surra vasta sitten jos jotain aihetta on. Nyt vain nautin :heart:

Tosin tänää ekaa kertaa meinas oikeesti oksettaa iha kunnolla, et ois voinu tulla ylöskin. Heräsin jotai kasin maissa miehen kelloon ja sit nukuin ja mies tuli ysi maissa. Sit myöhemmi menin viel uuvellee nukkuu ja siin ko yritin uudellee nukahtaa ni se huono olo iski iha yhtäkkiä. Ei mitään ennakkovarotuksia. Äkillisesti vaa tuntu, et ny oksettaa ja kunnolla. Ryntäsin vessaan ku olin varma, et tulee ylös. Sit se olo menikin ohi. Menin uuvellee petiin ja taas tuli olo et no nytkö. Mut ei. Seki meni sit vain ohitte. Eli onneks ei tarvinnu pönttöö mennä halailee =)

Semmosta oon vähä miettiny, et mitä ihmettä mä teen jos alttarille kävellessä sit tulis oksennus?! Se ois iha mielettömän noloo :D Sit ainaskii kaikki sais tietää, et oon raskaana. Sillo häissäni oisin siis vkolla 9+2 jos oikein pikaisesti laskin. Voi kumpa ne häät menis hyvin!
 
Mami 87 ja Lis69: mulla myös samanlaisia pohdintoja täällä. Ollut siis aiemmin keskeytynyt keskenmeno, joka neljä viikkoa myöhemmin ultrassa vasta huomattiin vko 13. Ja nyt on taas oireet lopahtaneet samoihin aikoihin 9. viikolla. Viimeksi mulla tuli myös huono aavistus, että kaikki ei ole hyvin. Harmittaa että en uskonut itseäni, vaan odotin kuukauden päässä olevaa ultraa. No, nyt en oikein tiedä mitä pitäisi ajatella. Aika epätodennäköiseltä tuntuu että kävisi ihan samalla tavalla kaksi kertaa peräkkäin, joten ehkäpä on vaan kyse harhaluuloista. Viikon päästä ultraan, sitten se selviää...
 
Ja mulla siis on nyt lääkäri vkolla 7+5. Aiemmin sain keskenmenon täsmälleen samana pvänä ja tuolloin oli myös siis lääkäri. Menkkojen mukaan laskettuna ois ollu 8+5 ja se kirjattiin tietoihin, mutta tikuttelin oviksen niin se oli myöhemmin. Nyt siis voisin pelätä, et toistaako historia itseään. Mutten jaksa. Suren sitten jos aihetta tulee, en ennen :)
 
Hei, ilmottautuisin varovaisesti joukkoon mukaan, jos mahtuu? 18.8. testasin ensimmäisen haamun, mikä sittemmin vahvistunut. Joka päivä olen testannut varmistaakseni, että kaveri pysyy matkassa mukana :) Neuvolaan soitin ja sain arvioiduksi lasketuksiajaksi 30.4. Joten nippanappa mahtunen tähän pinoon mukaan, mikäli kaikki menee nyt hyvin. Tänään varasin ajan varhaisultraan 13.9. Silloin menkoista laskettuna rv7+1.

Rouva Pikkumyylle lähettäisin kovasti haleja ja voimia. Tilanteesi liikutti kyyneliin asti. Voin kuvitella miten rankalta tuntuu :'(
 
Voi Rouva pikkumyy, olen niin pahoillani. Iso halaus täältäkin :hug:

Ja isot onnittelut taas kaikille jotka ovat hyviä uutisia saaneet!

Minski26: Mulla on noita ihan samoja kipuja. Välillä sattuu todella ikävästi, säteilee selkään ja maha menee sekaisin. Ei kauheen hehkeetä. Alkoivat noin 6+ ja jatkuvat vaan.. Mutta kuulemma toi on ihan normaalia. Mulla ainakin oli kohtu ihan selkärangassa kiinni, eli todella taaksepäin kallistunut ja se ilmeisesti aiheuttaa noita kipuja. Sisuskalutkin menee ihan uusiks :LOL:

Me käytiin tänään ultrassa. Taas jännitti ihan kamasti, vaikka kerran oon pienen sykkeen jo nähny.. huolissani pohdin jo aamulla että mitäs jos siellä ei enää olekaan mitään. Mutta toukka oli kasvanut hienosta ja nyt saatiin jo kunnolla mitattuakin. Pituutta oli jo kokonaiset 14mm ja sykekin näkyi hienosti. Siellä se kaveri jo liikutteli itseään. Lasketuksi ajaksi varmistui ultran mukaan 6.4. Eli mun omissa laskelmissa mennään. Eli 7+5 tänään. Olinkin ihan varma että neuvolatädin 4.4 on pari päivää liian aikasessa. :heart: Oon tietysti vieläkin huolissani, mutta mua yritettiin lohduttaa, että nyt riski keskenmenoon on enää tosi pieni. Kai se pitää alkaa uskoa että meille vauva tulee.

Nappi ja se tyyppi jonka työnimi vaihtuu joka päivä 7+5
 
Voimia Rouva pikkumyylle :hug:

Itsellä lähes koko ajan hirvee paniikki, että jos kaikki ei olekaan kunnossa. Oireet kyllä jatkuu, mutta heti jos ei ole pahaolo niin paniikki iskee. Kuinka aikaisessa vaiheessa toi pahoinvointi voi alkaa helpottaa? Tietääkö kukaan? Ens tiistaina on varhaisultra, toivon kovasti et kaikki olis hyvin ja pikkuinen sydän siellä pamppailis.
 
mulla on ollut jo muutamia päiviä sellainen olo, että ei mussa voi kasvaa mitään.. huoh.. kiva odottaa torstaihin että pääsee ultraan. Täytyy toivoa parasta
viime yönä näin unta, jossa ultrassa löytyi kaksi pientä sykettä. :whistle: :whistle:
 
Rouva Pikkumyylle jaksamista ja halirutistuksia :hug: Voi kunpa voisin jotenkin helpottaa oloasi. :'(

Miracle: Toivottavasti et oksaa alttarille tai muuten häiden aikana. Muista aamusta asti napostella jotain pientä että pysyy sokeri kuosissa ja pahan olon tullessa poistut vaan tyylikkäästi taka-alalle voimaan pahoin. Onnea häihin!! :flower:

Noomi: Tervetuloa joukkoon :wave:

Onnea jaahassulle ja muille ultriin! Mukava lukea teidän ultrakokemuksista. Varsinkin niistä positiivisista.

Mua vaivaa se tosi paljon ettei mulla ole ollut vielä ultraa ja se on vasta 11.9. Kaikki raskausoireet ovat kadonneet. Epävarmuus iski jo. En oo 'siitä tunteestakaan' enää niin varma kuin ennen. Voih...

Emmukka ja bébé 8+3
 
Emmukka: Kiitos vinkeistä, pistetään testiin maanantaina...

Rouva Pikkumyy: :hug: Jaksamista.

Täällä kärsitään totaalisesta huonosta olosta, tää on ihan mahdotonta. Tänään oon singahtanut pöntön luokse jo ainakin tusinan kertaa, mutta ylös asti ei tule. Aivan hirvittävä oksetusolo vaan koko ajan. Ihma kyllä sain kaupassa käytyä kun pakko oli, muuten ei pysty oikein mitään tekemään. Aamulla oli tunnin verran ihan hyvä olo, mutta siihen se sit loppuikin. Täytyy vaan toivoa, että tää tarkoittais, että tuolla on joku joka tän aiheuttaa. Taidanpa soittaa maanantaina ja katsoa jos sais sen varhaisultran varattua ennen kuin pääsee neuvolan kautta joskus viikolla 11-12. Tietäis edes että kärsii syystä jos siellä joku näkyy. Mies on onneksluottavainen, että kyllä siellä joku on, ja jaksaa enimmän osan aikaa olla jopa suht ymmärtäväinen mun oksetusvalitukseni kans. :LOL:

Muuten sitä täälläkin mainittua pinkeyttä löytyy etumuksesta, ja nää mun omput alkaa olemaan jo appelsiinitasoa, liivit täyttyy ihan mukavasti ja ennen sopivat ei edes mene päälle. Arkuus ja paisuminen alkoivat jo ennen plussausta, melkeinpä samantien. Mahassa välillä muiluu, mutta ei kyllä mitään suurempia vihlaisuja ole ollut. Vatsanseutu näyttää pulleammalta kuin ennen,ja ne pari kiloa painoa on yhä normaaliin painoon verrattuna ekstraa. Sen sijaan kynnet ja ripset kasvavat vauhdilla, iho on hiukan rasvoittuva, mutta muuten mukavan sileä ja siisti, että jotain positiivistakin oiretta. ;)

Pöntön moikkailun lomassa hyvää viikonlopun jatkoa kaikille toivottaapi
ventti. 7+4

(...ja kohta mennään taas...meistä tulee pöntön kans tätä menoa parhaat kaverit)
 
voi kun täällä tuli niin monelle pelokkaat fiilikset rouva pikkumyyn tarinasta :hug: nyt kaikki vain pää pystyyn ja luottavasin mielin! :heart:

luin että viikolla 7 alkaa aineenvaihdunta nopeutumaan ja syke nousee 25 prosenttia. onko kukaan huomannut olossaan näitä muutoksia? mä huomasin eilen kaupungilla, ettei sitä niin vaan ryntäilty kaupasta toiseen :ashamed: ja toisella hädällä saa myös käydä useammin kun yleensä :ashamed:

(.) mies teki pihvejä ja riisiä. koko kämppä haisee ihan rasvalle ja meinaa oksu lentää :x onko muilla tätä rasvan hajun öllötys-juttua..? siis se käytti ihan rypsiöljyä, mutta ei tee hyvää, ei!!oksentanut oon vaan kerran, oon oppinut hyvin että koko ajan pitää syödä tai juoda niin pysyy kaikki mahassa :D

JJ-t ja mussu 7+4
 
Tuleepa nopealla tahdilla tekstiä tänne huhtikuisten pinoon =) Ei tahdo mukana pysyä =)

Olipa kyllä tosi ikäviä uutisia rouva pikku myyllä. On se vaan niin julmaa, että oireet saattavat olla ilman todellista syytäkin. Toivotan voimia ja rohkeutta uuteen yritykseen rouva pikku myylle.

Hani! Lisäätkö mulle tuonne listaan synnäriksi OYS. Kiitos :)

:wave:
 

Yhteistyössä