*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

Jaksamista päivään Milkylle. Eläinystävistä luopuminen ei ole helppoa.

Vaavimasu: Joo, en edes tiennyt tuollaisista luontaistuotteista vaan ajattelin vaan nuo ässät ja liikunnan ottaa ohjelmistoon. Jos tekis sitten koko taloyhtiön lumityöt ;) Mie oon valmistautunut siihen että esikko kun on kyseessä niin pitkään saattaa tositoimet kestää ja luulen kyllä että yksilöllisiähän nuo synnytyksen kestotkin ovat. Moni on näilläkin palstoilla puhunut että käynnistetty synnytys ois hankalampi mutta kaverini kumosi tuotakin väittämää eli kaikki on niin erilaisia kokemuksia erilaisilla ihmisillä. Mutta tosiaan, noista luontaistuotteista ei ollut minulla edes aavistustakaan.

Vauveli aloitti näköjään taas aamuhikkailut. Kovin on liikkuvainen tapaus ja välillä tuntuu että haluaa jo itekin tunkea nahkan läpi maailmaan kun niin kovasti mylttää. Parasta nuo liikkeet, muuten ei varmaan oiskaan pirteä olo näiden kaikkien vaivojen keskellä.

Hyvää päivänjatkoa mammoille!

Sanni-Maria ja pikkunen 30+4
 
Manna lateksi maaleilla saa maalata (siis vesiohenteisilla),mitä lähes kaikki sisäseinämaalit on. pohjamaalaukseenkin käy lateksi (ellei seinä ole erikoiskäsitelty tai maalattu kosteutta kestävällä lateksi maalilla kuten Lujalla). Ja pohjat voi pestä ihan fairy vedellä , irrottaa rasvan ja lian siinä missä maalipesukin (mikä siis tehdään ennen pohjamaalusta) =)

milkylle :hug:

vauvan syntymästä on tunne että etuajassa tulee, esikoinen syntyi rv37.saas nähdä.huomenna neuvola. =)

päivän jatkoja.
 
AAM
Hjuometa !! :wave:

Milky :hug: :(

Misstar sinne poliisille ilmoitus vaan menemään !! se on niiden työtä PERKELE !!!
mitäs vakuutusyhtiö sanoi soititko jo sinne ?

Niinnu pohjolassa on meilläkin ja tänään ole menossa iltapäivällä hakemaan vauvavakuutuksen NYT KUITENKIN :D Mut useilla pitää olla aikasemminkin.. Oliko joku fennia poikkeus ? kannattaa soitella äkkiä ! :eek:
271 maksaa muistaakseni nyt mutta sen saa hyvityksenä kun sit ottaa sen hoitovakuutuksen 3 kk kuluessa syntymästä kun ilmoittaa v.yhtiöön mikä on vuodessa sen apaut 300 eur.. hinnoissaan siis on.

) .) lääkäri+neuvola käyty pissa ok, hemppa 126, sf oli 25cm eli 5,5 cm nousu kk sisällä. Kohdunkaula sisätutkimuksessa n. 3 cm ja oli kiinteä, which is jees.. :) Kaikki ok muutoin ja syke vaavalla olikohan jotai 148-150 hujaikoilla ja mun paineet 121/66. Ja paino mitä mä pelkäsin et ois kauheesti noussut niin +568gr eli 72 kiloa exaktisti :D
Seuraava käynti on 4.2.09 mun edesmenneen isoäidin nimpparina ja kolme päivää ennen esikoisen synttäreitä :) eli ramppaus alkaa kahden viikoin välein sitten. Kolmas lekurineuvola on sitten viikoilla 34-35 hujakoilla eli vikaa kertaa silloi ja seuraavaks on synntys :eek: IIK MYÖ ollaan pitkällä !!
KOHTA MEILLÄ ON VAUVAT KAIKILLA !!!! no joillakin useampi :D

mitäs muuten vuffille kuuluu ja oliko joku muukin joka odotti useamipia lapsukaisia :wave:

AM / hippunen 27+2 :heart:
 
milky voimia rankkaan päivään :hug:

vauvan syntymästä mä oon pelännyt jo viimeset 2kk että kaveri syntyy jo kun on näitä supistuksia ja vaivoja :ashamed: olen siis aika varma että aiemmin syntyy. toivon todella että päästään viikon 37 alkuun edes.. no eihän sinne ole kun se n. 7 vk :eek: hui kuinka aikaa juoksee :D

tää on kyllä ärsyttävää :kieh: monta päivää vaavi potkiskeli hienosti ja aina illalla aloitti kunnon rumban joka oikein sattui. no illalla oli potkut paljon helempiä ja vähemmän ja sama juttu nyt tänään :( äitiä kiusaa ja huolettaa tahallaan kummiskin :headwall: saman teki noin viikko takaperin kun oli monta tuntia ihan hissukseen ilman liikkeen liikettä :'(

allusmammalla hienoja neuvola kuulumisia :D tosiaan se aika juoksee...

synnytysvalmennus taisi olla siis aika turha vai?? me ei siihen ehditty kun ne tampereelta sen lopetti. ei siis varmaan menetetä yhtään mitään..?

eka yö, jonka nukuin tosi huonosti |O tästä se varmaan alkaa..pitäis mennä väsyneenä nukkumaan niin olis helpompaa tuo nukahtaminen :D mua kun ei väsyttäny yhtään, muttei ollut mitään tekemistäkään. perjantaina taas neuvola ja viikon päästä lääkäri..

JJ-t ja maha 28+5
 
milky jaksuja siulle!! :hug:

voi juma ku mie hukun tähän räkään!!! |O kyl sitä taas osaa arvostaa sitä terveenä oloa taas ku täst parantuu... toivottavasti muut mammat selviävät ilman tällästä tautia, ei oo kivaa normaalistikkaan saati sit vielä ku toi pikkukaveri masussa.. :( mut toivottavast sil on kaikki hyvin, kovin on ainaki potkuissa poweria ollu :D

ziki ja mimmi 25+5
 
Tervehdys kaikille!
Ensinnäkin Milkylle :hug: Tiedän omasta kokemuksesta, miten vaikeaa lemmikistä luopuminen on.

Noita galluppeja oli kauheasti, mutta tässä muutamia mun kokemuksia eli rintapumpusta sen verran, että hommasin ekan kanssa sen Ainun käsipumpun, mutta käyttämättä jäi kun maitoa pursui melkein korvista.. mitään kumeja tai maidonkerääjiä en ole käyttänyt.
Lasketusta ajasta veikkailen, että tämä kolmaskin vauveli syntyy etuajassa, kuten siskonsakin. We´ll see :)

Ai niin, mullakin oli neuvolalääkäri eilen. Valitettelin selkäkipua, sillä töiden jälkeen hyvä kun pystyn kävelemään ja nukkuminenkin on vähän niin ja näin kun kivasti viiltelee tonne vasempaan kannikkaan. Lääkäri vain tokaisi, että venyttele välillä :eek: Sanoin, että olen kyllä yrittänyt venytellä ja jaloitella, mutta ei ole auttanut. Sitten se käski pitämään enemmän taukoja... Täytyy varmaan mennä toiselle lääkärille, joka olis vähän myötätuntoisempi. Muuten kaikki oli ok, vauvan sykkeet 138-145 ja kohdunsuu "kiinteähkö": Hemppa oli 119, mutta se kuulemma riittää.
 
Sori tulee vaan ) .)
Aamul oli se sokerirasitus. En saanu heti tietää mitään sokeriarvoja, kuulen ne sitten tiistaina neuvolassa, samalla otettiin myös perusverenkuva. No mutta, menin sinne ihan törkeen väsyneenä ja huonosti nukkuneena, ja iloiseksi yllätykseksi hoitaja sanoi paastoarvoa ottaessaan, että kun tää sokerirasitus yleensä alkaa jossain vaiheessa tekee olon hirveen väsyneeksi, niin heillä on sitä varten sellanen peti tuolla mihin voi mennä sit nukkuu, että haluanko sinne... :D no mähän olin ihan että JEE! Ja nukuin molemmat odottelutunnit. :D Joten testi meni oikein mukavasti. :LOL: Toivottavasti sieltä viel tulee sitten mukavia tuloksia eikä mitään kohonneita arvoja... ;)

Mut sellasta... muuta en sit ookaan oikeastaan tehny tänään. lähinnä vähän soittanu viulua ja sit soittanu pianoa ja laulanu punkerolle lastenlauluja. :D

Laala ja Punkero rv26+1
 
tuosta synnytyksestä,että mikä on veikkaus millon syntyy,niin toivon hartaasti että vauva pysyy vähintään laskettuunaikaan masussa. vaikka pikkasen pelkään että syntyy etuajassa,toivottavaasti ei. meillä kummiski normaaliin aikaan syntyneet on painaneet pikkasen yli kolme kiloa ja on se parempi niin,ku alle 3. mutta pääasia että synnytys menisi hyvin ja vauva voi hyvin.ja minä kans=)

synnytysvalmennukseen me ei mennä,kerran käytiin ja tuttua puuhaa ku on niin ei tarvi käyä enää=)

eikä tosiaan meillä kauaa enää mene ku vauvat syntyy!! kyllä ne vaan nuo viikot poksuu nopeaa..=) ihanaa :heart:

seuraava nla on jo 6.2,elis reilu 3viikkoa,vaikka eilen kävin. sielä on ihan kiva käydä..=)

pai ja nuppu 27+1
 
Enpä oo taas aikoihin kirjotellu kun on aika menny uutta kotia sisustaessa.

Hankinnoista: Kaikki on ollu lähestulkoon valmiina esikoisen ajoilta. Yhdistelmät ja kestot on tainnu olla ainoat uudet hankinnat. Vielä on ostamatta vauvalle kotiintulovaatteet ja vaipat, tutit ym. pikkutilpehööri.
Pienimmät vaatteet on jo lipastossa pestyinä ja viikattuina ja kestotkin on käyttövalmiina. Pinnasänky on kasattuna meidän makkarissa. Ei juurikaan puutu enää muuta kuin vauva. :D

Eilen oli lääkärineuvola rv 28+0 ja siellä oli kaikki mallillaan. Nyt oottelen rv 36 olevaa lantionmittausta ja viimeistä ultraa, jossa mitataan vauva. Jännittää että minkä kokoinen vauva on tulossa kun edellinen syntyi imukupilla ja synnytys ei ollut ihan helpoimmasta päästä.

Tänään rv 28+1 :heart:
 
Misstar: poliisi on ystävämme, joopajoo. Ilmoitusta vaan, eikös jo vakuutusyhtiökin sen vaadi, että on tehty?

Emmie, tervetuloa joukkoon, täällä ollaan kans ruokavaliolla, huomenna seuraava paastoarvon kontrolli. Mä oon ku mikäkin nisti kun on jatkuvasti kyynärtaipeet rei'itettyinä ja mustelmilla. :D

Ruttana, kiitos tiedosta (kelan sivut). Tämä malttamaton vois taas kuluttaa yhden avainluvun ja mennä ihmettelemään sinne. :saint:

Laala, epistä! Missä olit testissä kun nukkumaan pääsit? Toiset sai vaan istua odotustilassa, mua on sorrettu! ;)

JJ-t, tää oli nimellä perhevalmennus, eli Turun terveystoimen järjestämiä massaluentoja erilaisista aiheista, eilen oli eka kerta ja se oli kyl aivan turha ainakin selvästikin sekä mulle että Laalalle, ja varmasti suurimmalle osalle siellä olleista. Neuvolan synnytysvalmennus ei oo vielä alkanut, toivottavasti se olis hyödyllisempää.

Voihan video, olin laskenut sen varaan, että pääsen tuohon lähellä olevaan opiskelijaruokalaan syömään, mutta sielläpä ei sit olekaan mitään laktoosivammaiselle tänään. Kaikki vaan vähälaktoosista, inte kiva. On sit ilmeisesti pakko muuttaa suunnitelmia ja tehdä illaks suunniteltu sapuska jo nyt... Ärsyttää tommoset hylat, ne vois kokonaan poistaa valikoimista, kun ei täysin laktoositon voi semmosia syödä kumminkaan. Mur!

ventti ja viuhti 28+2
 
ventti kävin Kirkkotiellä otattamassa sen verikokeen. Sinne kun menin niin se odotustila oli jo ihan täynnä mummoja jotka oli kaikki sen näkösiä että et kyllä tuu mun viereen. :kieh: Onneks heti kutsuttiin sisään, eikä tosiaan tarvinnu sit niiden väliin tunkea. :D Ja tosiaan se sänky oli siinä heti "tiskin takana" ja sermi vaan välissä, et aika monet sosiaaliturvatunnukset ehtisin kuulee ennen ku nukahdin. :LOL:

Sit mun siskolle selitin siitä perhevalmennuksesta se oli ihan että "toihan on hienoa kun tollasta järjestetään, että ei kaikki oo opiskellu yliopistossa, että äidiks pääsee sellasetkin ku ei välttämättä saa ees peruskoulua suoritettua kunnolla, sellasille toi voi olla tosi hyödyllinen.." Se on kyl totta, mut en tiedä vaivautuuks sellaset sit tollasiinkaan tilaisuuksiin paikalle.
Ootko muuten ventti tulossa 2.2. sinne kirkkotien synnytysvalmennukseen?

) .) pitäis ehkä keksiä jotain muutakin syötävää tänään ku riisikakut ja viinirypäleet... :whistle:
 
nyt sit lääkäris käyty ja taas pehmenny kohdunkaula.. mittaa sillä oli 2cm.. sairaalaan meinas laittaa lepoon mut mitäs mä tolle meiän poitsulle sit tekisin eli kotona ollaan ja toivotaan ettei poitsu vaadi äitiä ihan koko ajan juoksemaan perässä.. niin joo ja kohdunsuu oli kiinni.. lääkärin kans puhuttiin et jos edes maaliskuulle päästäs vaavi masussa niin hyvä.. mitä pitempäään niin sitä parempi.. huopmenna labraan viemään pissa näyte ja sitten siellä otetaan vielkä viljely emättimestä.. ja ens viikon pe taas uus neuvola vaik kävin eilen mut parempi näin..

unicorn ja vaavi 26+5
 
Oon taas ihan kypsä.. voin kyl sanoo et jos joku turkulainen meinaa runosmäkeen muuttaa, niin ei kyl kannata runkun neuvolas käyä... niin paska paikka.

Se neuvolanhuora valitti mulle mun painon noususta (tällä hetkellä +11kg) ja siitä että sf on "ihan liian paljon" eli 28cm. Mitä täällä teiän juttuja lueskelin ja mun mutsin neuvolakorttiin omaani vertasin, niin ihan normaaleja noi luvut kyllä on... vituttaa sekin että niin kauan ku tääl asutaa ni joudun ja lapsi joutuu sil samal harakal käymään tarkistuksis. Niin ja sekin, että oon ennen raskaaks tulemista laihtunu 20kg, niin mua ei hirveästi liikuta jos mulle muutama kilo lisää tulee. Kyllä ne aina pois saa. Jäi niinku niin paskan maku suuhun tosta neuvola käynnistä... taas.

Vakuutus otettiin Turvasta. sielt saa muute vakuutuksen 2kk ennen laskettua asti.

rv26+4
 
AAM
outison :hug: kurjaa että neukkatätskä on pyllystä :( teil ei pysty sit vaihtaan ? kun ei selkeesti kemiat skulaa yhteen? toi sf mittakin voi ihan hyvin heittää jos muksu siellä on perätilassa esim.. :kieh: VITSI !! ja jos toisella on painonpudotustausta niin vähän vois kyllä kiinnittää huomiota siihenkin.. kumma eukko.
sullakin on la mun jälkeen ja kakkonen mullakin tulossa... ei toi niin paljon heitä musta :/ :|
outison älä unias moisen takia menetä, mokomaki terkkahoro :headwall:
 
ventti jaa teillä oli se perhevalmennus.. meillä kanssa niitä olisko 3x 2h. kyllä ne miehelle varmaan ihan tarpeellisia on. itselle tuskin, kun sitä pyörii kaiket päivät täälä netissä ja lukee kaikki vauvaopukset, niin tuskin hirveesti on hyötyä :/

oletteko osallistumassa?? meillä olis huomenna sellanen tapahtuma uusille vanhemmille, kun oma seurakunta esiintyy. eli varmaan pappi siellä puhuu perheen tärkeydestä tms... onko kukaan ollut tälläsessä tai menossa?? mua kun vähän mietityttää että mahtaa olla turha reissu, en tiä.. :ashamed:

unicorn voi harmi :( sulla ei tilanne hirveen hyvälle myöskään kuulosta. oli siis ihan sairaalalepoon laittamassa :eek: outoa, mulla sama juttu kaks viikkoa sitten. ei kyllä kunnolla pehmennyt, mutta silti. mä kävin ma laboratoriokeskuksessa, missä emättimestä otettiin näyte ja ajan sain vasta sillon, vaikka viikkoa ennen soitin. sitten siellä hirveet jonot muutenkin, että kannattaa varata aika!! eikös se niin ole että ne tekee vain siellä tuulensuussa näitä emättimestä otettuja viljelyjä..? toivottavsti pääset pian ja lepäile rauhassa :hug:

vauva on vähän alanut aktivoitumaan :D oli taas pakko kuunnella dopplerilla ja sillä se jumpsutti :heart: kauheen alhaalla kaveri olskelee ja tuntuu sille että se olis tosiaan poikittain ja ihan alhaalla masussa, niin kova masu tuolta alhaalta on ja alkanut myös sivuille leviämään :ashamed:

päivän kohokohta tänään, kun mennään anopilta hakeen mihen vanha kehto vauvasängyksi ja saadaan niiltä myös upouusi rikkaimuri :D JEE JEE!!
 
varoitukseksi kaikille, että asiat voi olla myös vähemmän hyvin. elikkä meidän poika ei osaa nukkua. taas on kaksi yötä putkeen valvottu ja päivät tietty myös. pää on ihan sekasin

eilen kun mulla oli se neukku aamulla niin siinä sattu vaikka mitä väsymyksen takia.

lähtiessäni kotoa, unohdin tietysti kaikki palautettavat paperit.
ulkona huomasin että mulla oli anopin takki päällä
lekurissa marssin ensin jonottamaan labraan, mikä oli sinäpäivänä kiinni.
vaihdoin odotushuonetta ja huomasin olevani siellä väärään aikaan. 45 min etuajassa.
menin vessaan ottamaan pissi näytten ja onnistuin suihkuttamaan paidan etumuksen litimäräksi, oli siinä ihmisillä pällisteltävää ku siellä istuin märkänä.
kun lääkäri teki sisätutkimuksen hän tokaisi että täällä alhaalla on pää. ja minä siihen hölmistyyneenä, ai vauvan pää?? ja ukko naureskeli ja totesi et juu kyllä vauvan pää.

meni hetken aikaan sinäpäivänä päätä selvitellessä ja odotin yötä, jonka huonoksi onneksi jouduin taas valvomaan ja kuuntelemaan 10 min välein huutavaa poikaa |O
mitähän ensi yö taas tuo tullessaan??

pomo minulle silloin sanoi kun esikkoa odotin, että ei kannata tehdä lapsia kun ei saa enää koskaan nukkua. minä en häntä uskonut, mut näin meidän kohdalla se on mennyt.
kannattaa tosiaan miettiä että niinkin voi olla.
 
millipilli
Hanille jaksamisia valvovan esikoisen kanssa! Minkäs ikäinen teidän poika nyt olikaan? Mä kateellisena kuuntelin muita oman pojan ollessa pieni kun toisten vauvat nukkui viidenkin tunnin pätkiä... no, meillä poika nukkui yönsä 1v4kk ikään saakka 2-3 tunnin pätkissä. Eli 2-3 tunnin välein heräili yöt läpeensä joka ikinen yö siihen saakka kun pidettiin unikoulu.
Nyt ikää 2v8kk ja nukkuu pääasiallisesti yönsä hyvin. Tosin toki niitä heräilykausia tulee välillä vieläkin.

 
millipilli meidän poika on nyt 1v8kk.
minkälainen unikoulu teillä pidettiin? me ollaan kyllä kokeiltu kaikkea, mut jos sais jotain vinkkiä.l luulen kyllä et meidän kohdalla tää johtuu siitä et poika ei siedä nukkuessaan yhtään mitään ääntä. totutella kyllä ollaan koitettu. meillä oli ennen lämmitys pelkällä sähkövastuksella ja nyt jos halutaan esim. lämmintä vettä niin pitää pitää öljypannua päällä. no se on sit tietty pojan huoneen vieressä ja sinne ainoastaan kuuluu sen pytyn ääni. ja se käy 15 MIN VÄLEIN!! eikä sitä voi esim. yöksi laittaa kiinni ku alkaa sit kolisee sen takia ku suljetaan. muita huonevaihtoehtoja ei ole kun mun kanssa ei pysty nykkuun kun herää pelkästään siihen jos käännän kylkeä tai ihan mitä vain.
 
joo monelle herää täs vaiheessa aina kysymys, et mitä ihmettä sit tapahtuu ku vauva tulee.
noh mä haluan ison perheen ja näille ainki pienen ikäeron. samalla valvomisella se sit täsä menee. ja mä vielä luotan et on tää kakkonen parempi nukkumaan ja ehkä pystyy nukkumaan vaikka isoveli kiukkuaa.
no tästä sopasta ei enää irtikään pääse et täytyy vaan kattoo mitä elämä tuo tullessaan.
 
--
Heissan. Sokerirasituksessa käyty ja täytyy kyllä sanoa että oli kamala kokemus. Se paasto ei sopinut mulle kyllä yhtään. 12h siis piti olla syömättä ja juomatta. Muuten meni hyvin mutta siinä vaiheessa kun piti antaa aamupalaa lapsille niin iski hillitön pahoinvointi ja päänsärky.
Noh, sain kuitenkin vietyä lapset hoitoon ja pääsin labraan.
Sitten piti saada se litku alas.... noh, menihän se. Pahoinvointi sentäs helpotti sen jälkeen mutta ei päänsärky.
Ei auttanut muutakuin suunnistaa rasituksen jälkeen apteekkin hakee panadolia.
Mutta nyt se on ohitse ja huomenna saan tietää tulokset.

Heti aamusta onkin lääkärineuvola.

Käyvin sitten rasituksen jälkeen vähän kaupoilla ja mukaan tarttui pari pientä pientä bodya ja pikkupöksyt. Tytölle =) Sekä unipuku.

Meidänkin kaveri muuten tykkäsi kovasti siitä rasituksen sokerilitkusta. Koko kaksituntien kävi kova vilske masussa.

Posti toi myös kaksplussan tilaajalahjan, sellaisen matkasyöttötuolin. Toivottavasti siitä on sitten iloa, vielä en vain ole kerennyt tutustumaan.

Kiva lukea aina muiden neuvolakuulumisia. Saa vähän kuulla että miten muilla mennyt.

Kelasta tuli tänään paperit että täytän ja tarkistavat kotihoidon tuen. Kun sehän periaatteessa loppuu kun jään äippälomalle, mutta en muistanutkaan että noista kahdestakin voi vähän saada. Ihan kiva jos niin käy... Edes pieni lisä siihen minimiin.

Synnytyksen jälkeinen liikunta: En ole kyllä yhtään miettinyt. Katselee sitten mitä jaksaa kunhan on toipunut sektiosta.



Jee, mies sai tänään viriteltyä antennin piuhat paikalleen ja nyt meillä toimii makkarissakin telkkari.
Mä taidan majoittua tänne tästä lähin mahani kanssa sitä katsomaan kun totuus on että sängyssä saa tämän mahankin parhaimpaan asentoon ja lepoon.



Ei tunnu, vaan tiedän että vauveli tulee syntymään ennen laskettua aikaa. Minulla siis edessä suunniteltu sektio ja tämän hetkisen tiedon mukaan se tehdään viimeistään rv 38 päivää ei sentäs vielä ole kerrottu mulle.
Mutta meidän neiti tulee näkemään päivänvalon viimeistään rv 38. Aiemminkin jos ongelmia tulee, toivottavasti ei.

Näin muuten viimeyönä ensimmäisen synnytysuneni tässä raskaudessa. Ja oli muuten seko.
Olin sairaalassa vuodelevossa. Ja ystäväni (joka ei ole edes raskaana) tuli sinne ja sai tytön. Mutta minä hoisin sitten tätä tyttöä. Jolla oli niin iso pää ettei vauvojen lakkikaan mahtunut.
Noh, sitten oli minun vuoroni mennä sektioon. Sektion jälkeen sanottiin ettei se onnistunut ja vauva on yhä mahassasi.
Minut passitettiin kotiin. Ja lääkäri tuli sitten sinne leikkamaan minut uudestaan. Makasin sängyllä ja lääkäri aloitteli leikkausta... siihen heräsin.

Ruttana, miekin olen nyt ostellut tyttövauvan vaatteita ja mm. 2 vaaleanpunaista tuttia. Nauroinkin miehelle että kerran kaksi eri lääkäriä kahdessa eri ultrassa on tyttöä veikanneet niin tyttöä me nyt odotellaan. Ja jos sieltä sitten löytyykin vehkeet jalkojen välistä niin eikait tuo kaveri pahoja traumoja saa vaikka vaaleanpunaista tuttia lutkuttaisikin =)

unicorn85 koetehan ottaa nyt mahdollisimman rennosti. Toivotaan että supistelut pysyisivät kurissa.
Meillä on ollut kokoajan varasuunnitelmana että jos mut määrätään vuodelepoon niin sitten ei taida olla muita vaihtoehtoja kuin laittaa lapset (4v ja 2.5v) hoitoon.
Vaikken sitä tahtoisikaan, mutta eipä sitä sitten muita vaihtoehtoja ole.
Toivotaan että siltä vältytään.


Hanille jaksamista, kyllä sitten eläkkeellä saa nukkua. Ei nämä kullanmurut ikuisuuksia asu kotona ;)


t: Solina sekä kirppu Neiti rv 26+3
 
millipilli
hani, laitoin Y:tä sulle.

Mulla on vähän sellainen kutina, että vauva saattais syntyä ennen LA:ta. Esikoinen syntyi täsmällisenä poikana laskettuna päivänä. Synnytyksen kestokin oli oikein täsmällisesti toimisto aika 7-16 :LOL: :LOL: :LOL:

Niistä neuvolakäynneistä oli puhetta jossain välissä. Mä olin se jolla alkoi käynnit olla nyt kahden viikon välein. Eli edellinen oli 27+ ja seuraava on sitten 29+
 
Meni aika tiukoille tuo mun vakuutus, huomenna oli vika päivä palauttaa kaikki laput :whistle: tänään kyl saatiin paperit kuntoon ja kiikutinkin sit ihan konttorille asti. Fenniassa meillä siis kaikki vakuutukset ja saadaan musta tosi hyvät alet. Meillä omavastuu hoitokuluissa 50e sairautta tai tapaturmaa kohti ja vuosimaksu on 220e ja odotusajanmaksu 90e. Eli musta aika kohtalainen paketti, mukaan luettuna kaikki muut ehdot. Muilla yhtiöillä olis tullu ainaki 100e kalliimpi.. If:iltä saa muistaakseni kanssa vielä 2kk ennen laskettuaikaa sen vakuutuksen..

Hitto, mulla on huomenna se saamarin sokerirasitus. Oon nyt ollu 15min "paastolla" ja nälkä ja jano iski samoin tein. Pitäis samalla kiikuttaa plv sinne labraan, mut mistä mä revin ne pissat ku tässähän kerkee kuivuu ihan rusinaks.. Onpahan ainakin vahvaa tavaraa sitte näytteenä.. Meillä paasto siis klo. 20-08 ja lasin vettä saa ottaa.

Milkysternille isot :hug: Tuli ihan tippa linssiin myötätunnosta.

Vauvan syntymä ennen laskettua aikaa olis ihan kiva joo, mut luulen et epätodennäköistä. Pelottaa että tulee superiso vauveli. Siskokaan ei ollu mikään ihan pieni (syntyi rv 39+1, 3650g/51cm)

Tietääkö joku että tarviiko mun "irtisanoa" kotihoidontuki vai loppuuko se automaattisesti kun äippärahakausi alkaa?? Ja tarviiko esikoisesta siis hakea erikseen sitä jotain hoitorahaa?

Unicorn85, nyt sitte vaan lepoa mahdollisuuksien mukaan as much as possible.. Toivotaan että pikkunen pysyis masussa vielä kuukauden jos toisenkin!!

Synnytyksen jälkeinen liikunta Mitä se on??? No ei vaiskaan, koiran kanssa päivittäin varmasti ulkoilua ja sitte ihan vaan vaunuttelua, voikun tulis nätti kesä. Himoliikkuja en oo koskaan ollutkaan..

Piin *poks 27 poks*
 

Yhteistyössä