*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

AAM
Enkeli juu siis meitin mies jos yrittäis luistaa synnytyksestä sen perusteella että se on saannut siitä traumoja niin :kieh: minä jos joku siitä traumoja ois pitänyt saada..
kyllä se nyt sen verran toisen tukena siinä pitää pystyä olemaan, eihän herranjee sinne haaraan tartti päätä työntää :D mä oon niin ehdoton :ashamed: just esim jos jotai kävis mulle niin.. se ois siin..

Ruttana täältä kans kilauttaisin tai kävisin näytillä, ihan oman hyvinvoinnin kannalta ja mielenterveyden vuoksi. :/ ei voi pahitteeks olla..
ilmoittele miten tilanne etenee :hug:

AM & hippunen 27+3 :heart:
 
Nyt on sitte sokerirasitus takana, ei ollut niin paha kuin luulin, 2 tuntia meni mukavasti kirjaa lueskellessa. Huomenna sitten saa tulokset... tai ehkä jo tänään iltapäivällä.

Töihin menosta... Marras- joulukuussa takasi, isäntä haluaa jäädä kotiin naperon kanssa, toimii meillä paremmin tämmönen järjestely, minä kun en tykkää kotona möllistellä vaan pitää päästä menemään, vaikka sitten vain töihin =)

Tuosta Kelasta vielä... Kun neuvolassa sanottiin että tuet tulee edellisen vuoden tulojen mukaan, ja käskivät laskemaan että onko 2007 vai 2008 suuremmat tulot, jos suuremmat 2007 niin lähettää hakemus joulukuussa, ja jos 2008 on suuremmat niin lähettää vasta tammikuussa hakemukset että se lasketaan 2008 vuoden tulojen mukaan (osaan taaa selittää...). Eli onko näin...?
 
symppis, se menee kyl edellisen vahvistetun verotuksen mukaan ja riippuu mun käsityksen mukaan lasketusta ajasta, ei siitä koska on paperit laittanut. Eli edellinen vahvistettu verotus on vuoden 2007 kun laps syntyy vuonna 2009. Jos haluaa uudempien tulojen mukaan, ni sit ne täytyy erikseen sinne Kelaan toimittaa ne tiedot, siitä en tiedämitään kun mun tuloni on pysyneet käytännössä samana.
 
Tsemppiä Unicorn lepoon! Ja Milkysternille osanottohalaukset rakkaan koiran poismenosta :hug: Niin ja Hanille unettomiin öihin voimia! Ja Ruttana, soita soita vaan, mieluummin liian herkästi kun, että jäät miettimään!

Eilen käyty neuvolassa ja samalla oli lääkäri:
RR 120/60, painoa tullut viikossa +300g ( vaan, vaikka oli 5 viikkoa edelliskerrasta ja joulut ym tässä välissä! :) )
Pissa ok
Hb 125, eli kivasti viime kertasesta 113:sta noussut raudalla :)
Pötkö rt:ssa ja SF-mitta 26, eli ihan pikkusen keskikäyrän yläpuolella
Kohdunsuulla kaikki hyvin, kiinteä ja 3cm jäljellä, huh :heart:

Mua jännitti onko supistelut saanu jotain tuola aikaan, mutta onneks ei :) Ja sydänäänet oli meilläkin 145 ja jos Solinalla on tyttö tulossa, niin olisko sit meilläkin?? Kun ne on joka kerta ollu tossa 145 tuntumassa... No joo, ei sitä voi noin ajatella, I know, mutta tuli vaan mieleen :)

Seuraava neuvola mulla vasta 4 viikon päästä, eli eipä vielä tiuhentunut...

Seuraavan lapsen ajankohtaa oon haaveillu jo mielessäni vaiks ens vuoden lopulle, mutta katotaan nyt miten homma lähtee tän yhden kanssa käyntiin...

Nimistä, hain eilen nimikirjan kirjastosta ja mies kysyi, et mitäs me sillä tehdään, kun eikös ne oo jo päätetty!! Ohhoh, mun ehdotukset on menny siis läpi ja nyt ne on jo päätetty! :D Enpäs olis uskonu, et se käy noin helposti! Todennäköisesti mä kyllä vielä mietin ne moneen kertaan uusiks :x

Solinalle kiitos yömaidonvalumisen-estovinkistä :wave: Kävin eilen hakemas Lindexiltä sellaset pehmeet saumattomat liivit ja niillä oli mukava nukkua yö, liivinsuojien kera :)

Tein tänään inventaarion meidän vauvan vaatteista ja täytyy sanoa, et kyllä noilla jo aika pitkälle pääsee! En oo ite ostanu paljon mitään, mutta kun ollaan paljon saatu sisaruksien lapsilta kierrosta ja sit oli toi äippäpakkaus ym. Niin totesin, et ei tarvi nyt ostaa, ku jotkut vaaleet 56 housut ja ehkä yks kummallekin käyvä body. Sit on vaaleeta jo niin, et lisäks voi ostaa sit tytön tai poitsun väriä, kunhan tiedetään kumpaa :) Ootteko muuten vielä miettiny minkä verran vauvalle laitatte päälle, kun kotiudutte sairaalasta?

Meillä alkaa tänään valmennus :) Ihan kiva mennä, vaikka itelle sieltä ei pahemmin uutta tuu.. Mutta miehelle kuitenkin ja sit jos vaikka tutustuis johonkin lähistöllä asuvaan odottajaan, niin sais keväälle vaunulenkkiseuraa :heart:

Ai nii, synnytyksen jälkeen liikuntaa oon aatellu alottaa vaunuttelemalla. Jos sitten syksyllä menis jumppaan, alustavasti jo miestä siitä informoin ja se oli heti valmis antamaan mulle vapaailtoja :heart: Mutta, katotaan sitäkin lähempänä, kun nähdään, miten arki alkaa rullaamaan.

Toivotan jo kaikille hyvää viikonloppua, toivottavasti toi arska jatkaa paistamistaan yhtä ihanasti lähipäivinäkin :wave:

Zukkis ja Pötkö 28+0, poks!
 
Heippa mammat!

Ihan ekaksi, olen varmasti tosikko tai muuten vain erilainen tämän asian suhteen, mutta voitaisiinko jättää huora-sanan käyttäminen muualle näiltä sivuilta? Jotenkin tuo, oliko se Outisonin, käyttämä nimitys terkasta särähti niin pahasti minun korvaan että tuli ihan paha mieli terkan puolesta. Huonosti asiansa esitti minunkin mielestä mutta tuo huora-nimitys on kuitenkin maksullista naista tarkoittava ja sitä tuskin tuo terkka on ollut. Ehkä olen nyt liian hormoonien vallassa ja empatisoin tuntemattomia kohtaan mutta oli pakko sanoa mielipiteeni. Toivottavasti Outison et loukkaannu, ei ole mitään sinua kohtaan vaan tuota sanaa kohtaan.

Miekin kävin taas antamassa verikokeen noiden maksa- ja sappiarvojen tarkastamiseksi. Toivottavasti ei oo mitään häikkää vaikka jonkin verran kämmeniä, jalkapohjia ja mahaa kutittaakin. Luulen kyllä että pakkasilla on ollut vaikutuksensa ihon kutiamiseen.

Vaunuttelua olen miekin suunnitellut synnytyksen jälkeiseksi liikunnaksi ennenkuin alan sitten taas itsekin jumppia ohjaamaan. Ja tosiaan, suoran vatsalihaksen treeniä kannattaa välttää ensialkuun ja aloittaa vatsatreenit poikittaisen vatsalihaksen vahvistamisella. Jälkitarkastus on hyvä odottaa ennenkuin alkaa isommalti rehkiä. Mutta eiköhän se oma olo taas kerro aika paljon ja vauva todennäköisesti rajoittaa luonnollisesti aikatauluakin, joten liian nopealta tehotreeniltä varmaan välttyy luonnostaankin.

Tuntuu kyllä että tuo Kela tekee monesta asiasta liian vaikeaselkoista. Itse odottelen vielä päätöksiä kun jätin vasta hakemuksenkin viime viikolla. Tsemppiä kaikille jotka päätösten kanssa painivat!

Zukkis: Kotiin tuloa ja ensimmäisiä viikkoja varten ostin ihanan vakosamettisen kevyttoppapuvun jo syksyllä alennusmyynnistä. Sittenpähän katsoo sään mukaan että miten paljon ja mitä laitetaan alle. Ihan pihalla tuosta että miten paljon vaatetta päälle pitää laittaa mutta uskon että eiköhän siihen sitten opi. Pikkuinen pipokin saatiin joululahjaksi, joten eiköhän tuolta kotia selvinne vaikka matkaa onkin se noin 140 kilsaa.

Nyt taidan lähteä päiväunille kun on ollut vähän heikko ja huimaava olo, ehkä johtuen tuosta verikokeesta, en tiedä.

Sanni-Maria ja pikkunen 30+5
 
Moi kaikille!

Hani: kylläpä kuulostaa kurjalta tuo sinun tilanteesi :hug:. Olisiko teillä mahdollista vaihtaa pojan kanssa huoneita?

Synnytyksen jälkeinen liikunta: kevään ja kesän aion vain vaunutella ja muuten lenkkeillä oman voinnin ja jakamisen mukaan. Oon päättänyt että kilojen poissaamisella ei saa olla niin kiire että esimerkiksi imetys siitä häiriintyisi. Syksyllä voisi alkaa sitten pikkuhiljaa jumpat ja toivottavasti ratsastuksenkin taas. Kunnon treenit ja ruokavalion säätelyn aloitan vasta sitten kun imetys aikanaan loppuu. Tai siis ainakin nyt kuvittelen ;). Mulla kävi samoin kuin esim. millipillillä, että imetys ei vienyt kiloja pois, vaikka täysimetin n. 5kk - paino pysytteli samoissa lukemissa missä kotiuduin synnäriltä. Ruokahalu oli jotain ennenkuulumatonta mulla imetyksen aikaan, joten siinä lienee syy ;).

Imetyksestä nautin kovasti esikoisen aikaan ja toivon että se onnistuisi hyvin myös tämän toisen kohdalla :heart:

Vauvan syntymäpäivän ennustelusta: henkisesti olen varautunut siihen että yli menee tämäkin toinen vauva, esikoinen kun syntyi viikolla 41+4. Just tuossa vähän aikaa sitten katselin kalenteria ja huomasin, että pääsiäisen pyhät osuu tuonne 10-13.4 :). Olisi kiva jos vauva syntyisi ennen pääsiäistä, niin mies saisi sitten pari "ilmaista" vauvalomapäivää ennen varsinaisen isyysloman alkua :). Toki ois myös kiva jos synnytys käynnistyisi vasta pääsiäisenä, silloin mies olisi kotona ja päästäisiin kätevämmin lähtemään sairaalaan, ja saataisiin tyttö mummulaan hoitoon. ;)

Jos mies ei pääse (lue: esim. ehdi) synnytykseen mukaan, niin sitten haluan synnyttää yksin. En halua että kukaan "ulkopuolinen" on mukana synnytyksessä, ainakin äitini kanssa saattaisi mennä totaalisesti hermot :D.



Oma paisuva napa: Mulla neuvolakäynti takana, ja vähän huolia sen myötä: Toinen pissan proteiiniarvoista oli plussalla, ja mulla saattaa olla hiivasienitulehduksen poikasta :(. Koskaan aiemmin mulla ei ole ollut hiivaa, eikä nää virtsakokeen arvot hälytelleet. Nyt joudun viemään lisänäytteet labraan ja siellä katsotaan että mistä oikein on kyse. Nyt kaipaisinkin kokemuksia teiltä muilta mammoilta tuosta hiivasta: kannattaisko mun hakea jo nyt käsikauppalääkkeitä? Eikös ruokavaliolla voi korjata noita oireita?

Tässäpä vielä dataa tuolta neukkakäynniltä:

rv 29+0
paino +450g/vko, yht painonnousua 5.2kg
paineet 106/48
pissa +-/-
sf 27cm (tismalleen keskikäyrällä ;))
tarjonta RT
sykkeet 130-140
liikkeet ++





 
Hei!

Heti ensialkuun omanapaisia kuulumisia:

Eilen oli lääkärineuvola, jossa sain myös maanantaisen sokerirasituksen tulokset. Kaikki olivat ok, huh. Seuraavassa yhteenveto muista arvoista:

rv 25+4
paino +600g/vko, yht painonnousua 5.4kg
paineet 128/75
pissa ok
sf 24cm
tarjonta jäi epäselväksi
sykkeet 140
liikkeet ++
Hb 110
Kohdunkaula kiinteä, kiinni ja 3 cm pitkä

Mutta liitoskivut olivat sen verran ärhäkät, että sain viikon verran saikkua. Ihan hyvä, sillä tuo lantio murskaantumistunne on tosi ikävä. Tosin kuvittelin, että olisin saanut vain pari päivää, mutta käyhän se näinkin. Toivottavasti kivut kuitenkin laantuvat siten, että ensi viikolla voin jatkaa töitä.

Vakuutushakemuksen laitoimme eilen vihdoin postiin. Nyt jännitetään, että myöntävätkö sitä vai ei. Voi olla, etteivät noiden menneiden kokemusten vuoksi.

Milkylle :hug: lemmikin menetyksen vuoksi. Se satuttaa aina.

JJ-t: Mäkin olen jo pariin kertaan pelästynyt sitä, että vauva on välillä ollut tunteja tosi hiljaa. Joinain päivinä potkiskelu on alkanut vasta myöhään iltapäivällä ja silloinkin vaimeana. Olen kuitenkin yrittänyt lohduttautua sillä, että ehkäpä hänellä on vain rauhallisempi päivä tai sitten liikuskelee jotenkin sen suuntaisesti, etten vain tunne mitään. Mutta tiistaina oli kyllä jo tosi lähellä, etten rynnännyt äitiyspolille tarkistamaan tilannetta.

Joku taisi kysellä sitä, että mitä arvelee vauvan syntymäajankohdasta. Mä epäilen vahvasti, että meillä tulee ennen laskettua aikaa. Lähinnä uskon tähän sen vuoksi, että se kohdun väliseinämä hieman altistaa sille. Lisäksi on suurempi todennäköisyys, että vauva on perätilassa, jolloin aion kyllä turvautua sektioon. Ja sehän tehdään käsittääkseni yleensä vähän ennen laskettua aikaa, kun suunnitellusta sektiosta on kyse.

emmielle halit rd:n vuoksi. Onneksi suhtaudut siihen noin positiivisesti!

Meillä mies tulee synnytykseen. Hänelle itselleen se ei ole mikään "must-juttu", mutta minulle kyllä. Toisaalta hän oli myös keskeytyksessä mukana ja normaalisynnytys (toivottavasti on sellainen) on kyllä varmasti molemmille paljon helpompi asia. Sillä kertaa kun ne minun kivut ja tuskat, joita hän joutui todistamaan, eivät johtaneet mihinkään hyvään.
Jos mies ei jostain syystä kuitenkaan pääsisi synnytykseen, niin luulen, että pyytäisin hyvää kaveriani.

Ruttana ota nyt ihmeessä yhteyttä Kättärille. Parempi ottaa vähän aiemmin kuin myöhemmin. Kyllä tuo kuulostaa siltä, että varmasti pyytävät sinua sinne käymään.

Ventti ihmetteli noita sokerirasituksen raja-arvojen heittoja eri paikoissa. Itsekin huomasin, etten olisi paastoarvolla 4.9 läpäissyt tuota Solinalle tehtyä testiä. Muut kyllä mahtuivat noidenkin raja-arvojen sisälle. Jotenkin hassua, että niissä on tuollaisia eroja...

Tinkatar ja Pikkiriikki 25+5
 
meillä mies kyllä tulee synnytykseen.. esikoisenkin synnytyksessä oli myös mukana. sanoi mulle heti kun saatiin tietää että kakkosta ootetaan niin et hän ei sit synnytykseen mukaan tule kun ei kestä katsoa mua tuskissa. vastasin et joko tuut tai mä häivyn(tosin vitsillä mielestäni) vastasi heti et ok. joten asia siinä tosin kyl viel juteltiinkin et miksi haluun sen mukaan synnytykseen joten mies oli jo halukkaasti mukana vaimoaan tukemassa.

labrassa kävin aamulla ja nyt pitäis vaan lepäillä..


onko muilla sama tunne? alusta asti on ollut tyttö olo, ultrassa saatiin tietää jo marraskuussa et kumpi tulee mut silti vahva tyttö olo.. tekis mieli hommata ultra aika ja käydä tarkistuttaan vaiika ei ole tärkeä asia mut mietityttää tommonen.. kun kaikki kuitenkin on sinistä niin mitä jos onkin tyttö!? tosin itsekin näin ne vehkeet siellä ultrassa mut voisko ne olla jotain muuta kenties :LOL:

unicorn ja vaavi 26+6
 
unicorn miulla on alusta saakka ollu tosi vahva poikaolo mut ultrassa sanovat että varmasti on tyttö.. :whistle: oon vieläki ihan hämilläni tästä asiasta.. ku en oikee osaa ostaa mitää tyttömäisii juttuja, ni aika paljo kaikkii neutraalei juttui hommannu.. mie luotan siihe sukupuolee sitte ku ite näen livenä vauvan :)

tosta miehen mukanaolosta synnärillä ni mie kyllä veikkaan et meillä voi kyl mennä sillee et mie tuen enemmin miestä ku mies miuta! :LOL: :LOL:
 
Mullakin oli koko alkuraskauden vahva tunne tytöstä, enkä pohtinutkaan muita vaihtoehtoja. Mut niin siellä vaan lääkärin mielestä pikkupippeli vilahti. ;)
Silti mulle oli hirveen vaikea uskoa et musta tulee poikavauvan äiti.

Meillä mies aikoi tulla synnytykseen mukaan. Se oli hänelle oikeastaan itsestään selvä juttu. Mä en niinkään välttämättä kaipais edes itse ponnnistuksiin kaveria, vain avautumisvaiheessa tuki ois tarpeeseen. Mutta en tokikaan miestä kiellä tulemasta, onhan se iso asia myös hänelle.
 
tervehdys mammat !

Tämä mamma on nyt joutunut tyksiin pakkovuode lepoon. Alkoi sunnuntai-iltana kovat supistukset ja viikossa kohdun kaula oli lyhentynyt ollen silloin 1cm ja ulkosuu sormella auki, sisäsuuta ei edes uskaltanut kokeilla. Nyt siis täys makuu vain vessassa saan käydä.
Huomenna lääkäri katsoo tilanteen uudelleen onko rauhoittunut vai edennyt. Estolääkitys on siis päällä vaan silti tulee muutamia supistuksia. Hieman pelottaa tuo huominen.
Viikkoja on vasta tosi vähän, joten rukoilen että vauvat vielä masussa viihtyisivät vaikka kuulemma nyt selviytymismahdollisuudet ovat erittäin hyvät. Mutta kyllä keskonen on aina keskonen.

Näin siis meillä.

Vuffi + tyypi rv 27 +1 :heart: :heart:
 
mulla oli ihan ekoilla viikoilla poikaolo mut vaihtui sit nopee tyttöoloon, joka säilyny vahvana ja kun ultrassa sanoivat, että tytöltä vaikuttaa kaikin puolin, niin olihan ihan että jepjep tuo tiedettiin jo ;) :D et olis aika ylläri jos poika nyt tuliskin :p ihan mahdollista silti, ei nää olot ja ultrat ennenkään mitenkään erehtymättömiä oo ollut :D
 
vuffi kovasti tsemppiä! :hug: kuulostaapa hurjalta, mutta kyllä ne lääkärit silti oikeassa ovat että hyvät mahdollisuudet pienilläsi jo pärjätä. toivotaan tietysti silti että ainakin muutaman viikon vielä malttaisivat kasvaa msun sisällä!
 
vuffi voimia :hug: , toivottavasti vauva malttaa olla vielä sisällä. Oletko saanut jo kortisoonipiikit?

Mä taisin saada saumurinlangat laitettua, ainakin tilkku on täynnä ompeletta, täytyy vaan äkätä mitä lankaa pitää vielä hieman kiristää.

Miehen tulosta synnärille. Ei ole tietoa, olen kyllä sanonutkin, että riippuu aivan tilanteesta. Jos lähtee ennen viikkoa 32-34 synnytys käyntiin niin terkan mukaan pitää mennä joka tapauksessa lanssilla polille. Ja toi esikkokin on tuossa, että varmaan mennään esikon ehdoilla, jos esikko sattuu vaikka kuumeeseen niin ei mun mielestä ole kamalasti järkeä lähteä viemään hoitoon.. tai jos pitää lähteä keskellä yötä niin sekin pitäisi miettiä. Mutta kai tuo pitäisi sopia ja kysyä sitten voiko viedä hoitoon jonnekin vaikka keskellä yötä, mun ei auta jäädä kotiin odottamaan aamua jos supparit alkaa vaikka kl 02, esikkokin syntyi 6,5 tunnissa. Mies sanoi jossain vaiheessa, ettei tule mukaan, mutta en sitten tiedä.. Viime kerralla se poistui hetkeksi jossain vaiheessa huoneesta kun oli tehnyt pahaa. En kyllä tahdo että vain mun takiani väkisin tulee mukaan jos pahaa tekee.. Täytyy sitten olla yksin ja tosiaan toi esikko vaikuttaa asiaan aikalailla.

jaahassu ja Sammo 28+2
 
Oi voi, toivottavasti vuffin pikkuiset pysyy viel molemmat sisällä... Onneks 27 viikon jälkeen on jo tosi hyvät mahdollisuudet selvitä! Malta levätä!

Meillä kans on mies tulossa synnytykseen mukaan ehdottomasti! ei muusta ole ollut puhettakaan, lähinnä mistä ollaan juteltu että aikooko hän uskaltaa leikata napanuoran jos saa. :LOL: Niin ja olen jo valmiiks sanonu, että saa olla vain pääpuolella, jalkopäähän on ihan turha mennä pyörtyilee.. :LOL: Eikä ole onneks mistään mukaan ehtimisestä kyse, varmana ehtii mukaan kun käy vaan töissä ilman mua, kaupassakin käydään aina yhdessä, eli mies ei takuulla oo missään karussa sit h-hetken tullen oli se milloin vain. :D

syntymisajankohdasta uskon, että syntyy n. viikon yliajalla. Molemmilla siskoilla menny kaikki synnytykset yliaikaisiksi... Ja esikko vissiin muutenki usein menee yli.

) .) Tänään oon lähinnä ollu. :D Laitoin ruokaa ennen ku mies tuli kotiin, tai siis niin että pizzan otin uunista kun mies tuli ovesta sisään. :) Sai sit heti syödä töiden jälkeen. Kyllä huomaa että ei oo itellä enää vatsalaukun kapasiteetti sama ku ennen, tuun ehkä puolesta siitä määrästä täyteen mitä normaalisti syön. Ainoo että nytkin väkisin syön kaiken niin että oon sit ihan ähkystä kipeenä. Pitäis varmaan vähän rajottaa. :LOL:
Punkero on ollu vaihteeks yliaktiivinen. :D Johan se eilisen olikin rauhassa.
Niin ja vauvavakuutuksen eka lasku tuli tänään. :) Mies oli että ahaa, tienaanki seuraavat kaks päivää turvaa meidän prinsessalle. ;) Hyvä asenne, kun yleensä se on ihan rikki ku tulee vakuutuslaskut, kun ne on aina isoja summia kerrallaan. :LOL:

Laala ja Punkero rv26+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja unicorn85:
onko muilla sama tunne? alusta asti on ollut tyttö olo, ultrassa saatiin tietää jo marraskuussa et kumpi tulee mut silti vahva tyttö olo.. tekis mieli hommata ultra aika ja käydä tarkistuttaan vaiika ei ole tärkeä asia mut mietityttää tommonen.. kun kaikki kuitenkin on sinistä niin mitä jos onkin tyttö!? tosin itsekin näin ne vehkeet siellä ultrassa mut voisko ne olla jotain muuta kenties :LOL:

unicorn ja vaavi 26+6
Mulla on yhä ihan sama tunne..Katotaas vaan niin kyllä meille ne typyt tulee :LOL:
 
Vuffille jaksuja sairaalaan :flower: Toivottavasti vauvelit malttais vielä hetken olla masussa.

Meillä mies tulee mukaan synnytykseen ja on sen mitä pystyy olemaan. Näiltä näkymin kaveri lähtenee kans mukaan kun vähän epäilen tuota miehen mukana oloa. On sen verran sairaala- ja verikammoinen että saas nähdä. Miekin vähän luulen, että ennemminkin mie tukisin miestä kuin mies minua. Tietty oishan siinä se hyvä puoli että oman kivun sijaan keskittyis enemmän siihen pysyykö mies tolpillaan :LOL: Jotenkin luulen, että avautumisvaihe on miehen aikaa ja sitten ponnistusvaiheessa tehdään vahdinvaihto ja kaveri tulee kehiin... No, saas nyt nähdä.

Talvitie kyseli hiivasta. Ehkäpä kannattaa soittaa neuvolaan. Minulle sekä neuvolan terkka että lääkäri suositteli canestea noista ilman reseptiä saatavista. Mulle tulee hiiva tosi helposti ja nyt ihmettelen kun ei ole ollut raskauden aikana kuin syksyllä antibioottikuurin aikaan. Vasta kuitenkin söin toisenkin lääkekuurin ja hiivaapa ei tullutkaan. Lääkkeet siihen olin kyllä jo varolta pyytänyt. Ekan lääkekuurin aikaan sain emätinpuikot ja nyt toisen aikaan ois ollut jo tabletti kun raskaus oli niin pitkällä. Mut kysäse neuvolasta helppiä jos kerran ensimmäistä kertaa eläissäsi nyt raskauden aikana epäilet hiivaa.

Sanni-Maria ja pikkunen 20+5
 
Ja sitten ( .)

Soitin kättärille ja käymään pyysivät.. Eli nyt on käyty.
Supistukset eivät olleet onneksi muutoksia saaneet aikaan, mutta ultralla näkyi että kohdunkaula(?) sisältä on auennut, mutta sisäsuu kuitenkin vielä kiinni. Ja se ulkosuu edelleen sormelle auki.
Sitten yllärinä sain kuulla että mulla on b-strepto kolmella plussalla. :/
Ja "hauskinta" tässä on se, että kun se näyte on 17.12 otettu ja mulle soitettu 22.12, että pitää jättää uus pissanäyte ja tuolloin kysyin tuosta näytteestä sanottiin että se on negativiinen. :eek:
Mutta kyllä se vaan sitten on positiivinen silloinkin ollut. :kieh:
Hyvähän on nyt tietty se, että sen tietää ja sovittiin lääkärin kanssa että kokeillaan penisilliinikuuria näihin oireisiin vaikka itse tulehdusta se ei mihinkään viekään ja antibioottitippa on sitten odotettavissa kun synnytyksen aika koittaa.

Kauhein tunne tulee tietty siitä kun on netistä lukenut mitä pahimmillaan tuo voi vauvalle aiheuttaa vaikka suurimmalla osalla kaikki meneekin hyvin. Mutta onko sitä niin onnekas itse vauvan kanssa. :|
Vaan ei auta murehtia.

Ja jotain hyvää niin sain tietää sokruarvot ja ne oli ihan huiput. :D
Se pikapaastoarvo oli ollu 3.8 eli aikasta alhaisen kuuloinen, mutta sitten viralliset tulokset.
Paastoarvo 4.2, 1h 6.5, 2h 6.1. =)

Ja vielä tuosta kättärikäynnistä niin vauvalle saatiin taas ajantasainen painoarvio ja tällä hetkellä pikkuinen on 1427g. :heart:
 
AAM
vuffille parempia vointeja.. :hug: ja just ku menin taivastelemaan missäs mahtaa mamma olla.. :|
toivotaan että kaksoset viihtyisivät parin-neljän viikon ajan ainakin vielä kohdun lämmössä :) jouduitko nyt siis h-hetkeen asti olemaan sisällä ? :eek:

Milky onpa komia kuva profiilissa.. hänkö on nyt siis poisnukkunut ?:hug:

AM & hippunen 27+3 :heart:
 
Mies synnytykseen tulee kyllä ja ihan on hälle selvää ollut alusta asti että tulee 2 kertaa aijemmin jo ollu niin tuttua puuhaa =)

Huomenna pitäs lähteä risteilylle tukholmaan.. ja että voi ihmisen olla vaikeeta löytää sellaset kengät kaapista jota voisin sielä käyttää. ukko pisti hanttiin kun sanoin että haluan piikkikorot jalkaan :kieh:

kysyin viimeksi vielä neuvolalääkäriltä että voinko turvallisesti vielä näillä viikoilla matkustaa niin sanoi ettei oo mitään ongelmaa kun laivalla mennään ja ruotsissa ei oo mitään pahempia terveysriskejä kuin suomessakaan. ja onneks laivassa on aina lääkäri paikalla jos jotain sattuu

Nellah ja 28+5
 
vuffille jaksamista ja pidetään peukut pystyssä että pysyvät vielä siellä mamman masussa :hug:

Nyt sitt väninää ja valitusta....mies oli kotona melkein 4 vkoa ja jumalatonta känitystä ja kettuilua joka asiasta meikä veti noi viikot ja entäs nyt???
Lähti tänä aamuna töihin eikä tiedä milloin tulee (ajaa kemikaaleja ja keikat epämääräisen pituisia) ja meikä täällä kipeän lapsen kanssa itkua tihrustaa kun on niin ikävä!!!!!!!!!
Aina tässä vaihees mä muistan miten mukava se on ja miten paljon auttaa mua kaikessa..eipäs sitä silloin muista kun se on täss paikan päällä
Taidan olla itsekkin tulossa flunssaan kun kurkkuun koskee.
Poika hirmu nuhassa ja yskässä ja nyt mennään saunaan ottaa eukalyptys höyryjä että saisi nukuttua ens yön, sitt kun vielä sais sille noita nenätippoja laitettua niin saatas nukkua molemmat. :'(

Tosta miehen mukaan tulemisesta synnytykseen niin tulee tottakai jos vain saadaan sillä hetkellä pojalle hoitaja.Oli mukana sektiossakin vaikka joutui sitt pois kun mut nukutettiin mutta alkuperäinen suunnitelma piti enivei.

Jännä muuten miten helpotti toi ikävä mieli kun sai sen "sanoa" elikkäs kirjoittaa tänne.
Poitsu muuten ikävöi kanss isäänsä koska kokoajan mun kyljessä ja sylissä.Nytkin niiskuttaa tossa ihan vieressä :snotty:

No mutta nyt sinne "höyrysaunaan" räkää irrottaa...

LIs69 27+6
 
vuffi :hug: sinne sängynpohjalle.

Mies synnytykseen tulee mukaan jos kerkiää, saa nähdä mihin tahtiin saadaan hoitaja esikoiselle ja mihin tahtiin toinen synnytys etenee. Mä olin esikoista synnyttäessä ihan pinna kireellä miehelle, että passitin sen huoneen nurkkaan istumaan ja käskin olla hiljaa, en tahtonutkaan lähelle, ennen ponnistus vaihetta :D siinä jäi kaikki musiikit sun muut soittamatta.

Tänään kävin neuvolassa, kaikki melkein ok,hemppa vaan 105 ja sf-mitta pieni näille vkoille.alakäyrän alapuolella mennään, joten neuvola taas ensivkolla. tosin en osaa olla huolissaan koska esikoisen kanssa ihan sama homma, muksu oli niin painuksissa lantiossa ettei maha kasvanut missään vaiheessa kovin suureksi.Ja mun lantio kipuilee siihen malliin että uskon tämänkin toukan siellä majailevan.

eip.muuta.illan jatkoja

=)
 
vuffi Voimia lepoon! Ja kädet ristissä täällä, että kaikki menisi hyvin teillä. Jännittää jo ihan puolesta.

milkysternKaunis kuva! Voimia myös sulle!

Mies synnytykseen Tuleepi mukaan. Töihin ollaan jo ilmoitettu, että jos tarttee nopeaan lähteä niin lähtee... Viimeeksi tuli leikkuriin suoraan yövuorosta valvottuaan. Naama vitivalkoisena jännityksestä ja unen puutteesta. Hyvä, ettei pöördynyt, mutta hyvin meni kuitenkin :)

Epäilys Jotenkin sellainen olo, että tämä kakkonenkin leikataan. Voin olla pöhelö, mutta siltä tuntuu...

Tarvikkeista Esikoinen oli kova puklaamaan. Nyt mietin, että käyn etukäteen ostamassa vinon pinon harsoja, koska niitä meni silloin aikoinaan paljon. Ja ovat kyllä vieläkin käytössä meillä. Nimittäin esikon kasvopyyhkeinä :whistle:

Tonen jutska mikä tuli mieleen, on vaunuihin pyöränsuojat. En tiedä kuinka nyt onnaa, mutta esikoisen sain välillä sisälle nukkumaan vaunuihin ja ne oli kätsät esim. kylppärin ovelle, kun ei pikkuista uskaltanut jättää korvakuulolle siis näköetäisyydestä. Siis ajelin vaunut ihan sisätiloihin suoraan ulkoa ja ne suojat vaan renkaiden päälle. Oli kätsät... Ja mulla oli myös ekana jouluna mummilassa vaunut vauvan nukkumapaikkana. Kärräsin vaan sisälle ja nukuttelin siihen yöksi.

Tää temppuilee nyt, kun ei suostu mustaamaan tekstiä... Ties mitä tepahtuu, kun tämän lähetän, mutta antaa nyt sitten olla.

-Liivinsuojia: niitä on myös hankittava mukaan suoraan synnärille. Minä olin pulassa ilman niitä.

- Jälkivuoto: Pärjäsin pelkillä pikkuhuosun suojilla. Ja tää oli varautunut ties kuinka isoon määrään siteitä. Niitä on vieläkin :p No ompahan varuilta. Sektion jälkeen "tyhjennys" oli niin massiivinen, että enää ei tullut kuin pikkuista tiputtelua...

-Teho-osasto: Katsoitteko? Itkin melkein silmät päästäni. Vissiin raskaushormonit vaikuttaa. Mutta mä tykkäsin juuri ko.lääkäristä kovasti siinä sarjassa :'( Yksi mun lempisarjoista.

Huomenna paukkuu viikot täälläkin, ollen nyt 28+6

Jatkoja kaikille :)








 

Yhteistyössä