*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

mä suunnittelen synnytyksen jälkeiseksi liikunnaksi runsasta vaunuttelua. En oo mikään himoliikkuja, enkä oo ikinä oikeen ollut, mutta olis ihan kiva jos painon sais alle 80 sit joskus synnytyksen jälkeen. Mä en kauheesti oo välittäny painosta koko tänä vuonna kun tiesin että yritetään lasta, niin ajattelin että mitä turhaa laihdutella yrityksen aikana ku sit sitä painoa tulee kuitenki raskauden aikana, joten paino on ollu siinä 80 tietämillä koko ajan. Nyt tosiaan jo yli 90. Mut edelleenki mun BMI olis tällä hetkellä "vain" 27, mikä on aika vähän kun miettii että oon tosiaan raskaana. :D Ja siis pituutta edelleen yli 180senttiä... ;)

) .) Mies teki sairaan hyvää ruokaa. Hampurilaisia sisäfilepihveillä ja sit uppopaistettuja lohkoperunoita (Tehty siis ihan perunoista, ei mistään pakasteista).. om nom nom. :D Punkerokin tykkäs. ;)

Laala ja Punkero rv26+1
 
Liikunnasta synnytyksen jälkeen: oon kyl aatellu et heti ku kykenen ni alan vetää sellast hikilenkkii et pois alta!! :LOL: mahollisimman äkkii saatava ylimääräset pois, ihan oman mielenterveyden kannalta.. :) joskus teininä ollu vähä pyöreempi, ja siitä hirveet traumat..'
 
millipilli
No nyt mä ylitin itseni ja sain vihdoin naputeltua ton sähköisen äitiyspäivärahahakemuksen :LOL: :LOL: :LOL: huomenna vielä pitää heittää KELAan noi liitteet niin sitten on sekin asia VIHDOIN pois päiväjärjestyksestä
 
Moro pitkästä aikaa! :wave:

Paljon kaikkea mielenkiintoista ootte täällä jutelleet, täytyy pistää oma lusikka vielä sekaan soppaan :D

Ensinnäkin milkysternille lämmin :hug: koiruliinin johdosta :heart: :heart:

Neuvolakäynnit alkaa mullakin olla jo parin viikon välein, neuvolalääkäri oli 25+ ja nyt sitten seuraava taviskäynti 28+, siitä seuraava taas 30+ (Helsingissä asutaan). Ihan kivaa sinänsä, mutta tuli ihan sellainen olo, että herregud onko tää raskaus jo niin pitkällä :saint:

Sokerirasituksessa kävin ekassa raskaudessa sukurasitteen vuoksi (isälläni oli II tyypin diabetes), mutta tässä raskaudessa siitä ei ole ollut neuvolassa puhetta. Olin kuullut juttuja cokiksen makuisesta litkusta, mutta mun drinkkini koostui ihan tavan vedestä ja sokerista :x Juominen teki tosi ilkeetä, mutta sain neuvolassa oman lepohuoneen, missä oli sänky ja kasa lehtiä. Ei yhtään hullumpaa :D

Vauvan syntymä Esikoisen syntymä käynnistettiin, joten jotenkin luulisin, ettei tämä pikkukakkonenkaan synny ainakaan ennen laskettua aikaa. Tosin 4D-ultran mukaan tulossa on esikoista paljon pienempi vauva; esikoiselle arvioitiin 4D:ssä la:n painoksi 4 kg, ja rv 42+2 syntyessään hän painoikin 4,2 kg. Uuden tulokkaan syntymäpainoksi taas arvioitiin 4D:ssä 3,3 - 3,5 kg. Joten voihan se olla, että toinen lapsi putkahtaa ulos oikein sutjakkaasti (toivossa on hyvä elää B) ) Muutoin käynnistyksestä jäi erittäin hyvä mielikuva, en kokenut sitä mitenkään rajuksi. Tosin eihän mulla vertailupohjaakaan ollut.
Mutta varmaan johtuu ihan siitäkin, että paikat sinänsä olivat jo melko kypsät synnytystä varten, kun 42+1 aloitettiin käynnistys.

Hankinnat on periaatteessa pulkassa, lähes kaikki tarvittava on esikoiselta tallessa.
Toki vielä pitäisi hankkia uusi patja pinnikseen, vaippoja ym "hoitopöytäsälää". Niin ja kantoliinan ajattelin nyt hankkia. Tyttömäisiä vaatteita on nyt tullut hieman osteltua :ashamed: esikoinen kun on poika, niin täytyy nyt pari vaaleanpunaista vaatekappaletta tytölle hankkia :ashamed: =)

Imetys toivottavasti sujuu yhtä hyvin kuin esikoisen vauva-aikana. Täysi-imetin suurinpiirtein sinne 6 kk:n ikään, ja 9 kk:n iässä lopettelin. Näppärää se todellakin oli, kun aina oli ruoka mukana eikä tarvinnut pulloja pestä. Ihan missä vaan ei musta kuitenkaan ollut imettäjäksi, mutta eipä se maidontuloa mitenkään häirinnyt. Jos oltiin julkisilla paikoilla ja vauvalle iski nälkä, niin etsin jonkun rauhallisen sopen tai lastenhoitohuoneen, missä imettää.

Nimet pyörii mielessä, neljä erittäin varteenotettavaa ehdokasta löytyy, niistä yksi on molempien, siis sekä miehen että minun, suosikki. =) Mutta täytyy nyt katsoa sopiiko nimi vauvalle sitten vielä syntymän jälkeen, ennen kuin mitään lyödään lukkoon :)

Kelat ja vakuutukset täälläkin hoidettu, vakuutus Tapiolasta ja Kelasta äitiysavustus rahana.

Töihin ei ole kiirettä heti takaisin, en ole esikoisen ja tämän raskauden välissäkään ollut töissä vaan maaliskuussa tulee vuosi hoitovapaata täyteen. :) Ajattelin olla kotona ainakin 2011 syksyyn asti, jolloin tämä uusi vauva olisi n. 2 v 5 kk ikäinen. Tai sitten venytän vielä töihinpaluuta seuraavaan vuodenvaihteeseen asti. Näin siis on ainakin suunnitteilla, mutta voihan se olla että tilanteet ja mielipiteet tässä vielä matkan varrella muuttuu. B)

Mulla on Avent Isis-rintapumppu, sellainen ihan käsikäyttöinen. Ihan hyvä peli mun mielestä, mutta syystä tai toisesta multa ei hirveästi herunut maitoa pumpulle, mutta vauvalle kyllä hyvin :snotty: Aluksi kylläkin, mulla parin ekan viikon jälkeen se tuntui olevan työn ja vähän tuskankin takana. Saapa nähdä miten tällä kertaa käy.

Piin mä kyselin just sähköpostitse Kelasta tällä viikolla noista samoista kuin sinä, eli esikoisen kotihoidon tuista ja muista, tässäpä vastaus kopsattuna:
"Riippuu kotihoidon tuen ja vanhempainpäivärahan määrästä se, jääkö kotihoidon tukea enää maksettavaksi vanhempainpäivärahakauden alettua. Mikäli vanhempainpäiväraha on suurempi kuin kotihoidon tuki eikä maksussa ole ollut kotihoidon tuen tulosidonnaista
hoitolisää, niin kotihoidon tukea ei jää maksettavaksi.

Mikäli Teille ei ole maksussa kotihoidon tuen hoitolisää, niin Kela antaa automaattisesti tarkistuspäätöksen/lakkautuspäätöksen kotihoidon tuesta kun vanhempainpäivärahapäätös on tehty. Muussa tapauksessa Kela lähettää Teille kirjallisen tarkistuspyynnön kotihoidon tuesta."

Kesis ja Nuppu 27+5
 
zikiziki heti synnytyksen jälkeen ei kannata suunnitella alkaa teholaihikselle jos aikoo imettää. Meinaan kova laihtuminen voi lopettaa maidontuotannon. Mä just sen takia en aio ottaa mitään stressiä niiden kilojen lähtemisvauhdista (kunhan joskus lähtevät), että haluan ettei mun imetys oo ainakaan siitä kiinni.

) .) Ostin mun äidille Siljan päiväristeilyn mun Masterilla, kun sillä ei oo mitään pankkitunnuksia... Ja nyt sit Siljan sivuilla luki että jos matka on hommattu luottokortilla niin pitää esittää luottokortti siinä vaiheessa ku hakee maihinnousukortit. Voi äly mun tarvii ilmeisesti mennä lauantaiaamuna siljan terminaaliin seitsemän jälkeen jotta äiti saa lippunsa.. Huooooh, miks ne ei voi kertoa tuollaista seikkaa ENNEN maksutapahtumaa... :kieh:
 
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

TULKAA JOKU LANGOITTAMAAN TOI SAATANAN SAUMURI :saint:

Äiti jätti pikaisesti saumurin ja ompelukoneen, tunnin taistelin saumurin lankojen kanssa. Lankoja oli katkennut ja osa muuten vaan väärin pujoteltu (ainakin kuvan mukaan) Sain kuitenkin ilmeisesti pujoteltua kaikki uudestaan oikein kun tilkulle tuli hyvää jälkeä ja sainkin yhden liivinsuojan tehtyä, sillei hirveän pitkälle päästä. Kun oli sitten TAAS puolesta välistä suojaa toinen alalangoista sanonut sopimuksensa irti.. Ajattelin että jos vaikka siteisiin sitten ompelisin imutkiinni koneella, avaan ompelukoneen paketin niin eikös olekin niin, että siellei ole langan lankaa :kieh:

MULLA MENEE HERMOT :kieh: :kieh: Jos en huomenna saa lankoja menemään niin pakko soittaa äiti apuun, kai se juju saumurissa on sitten niissä kireyksissä, mutta kun mää en tahtois äitiäni kattelemaan kun yritän vääntää suojia kun se sanoi mitä sanoi.. Mut jos ei muu auta niin pakko ja sitten jos se tulee auttamaan niin kokeillaan kyllä vain isoimmilla liivinsuojilla (leikkasin kahta eri halkaisijaa).. PERKELE, eikö sitä vain voisi mennä nukkumaan ja raivota huomenna tolle koneelle? Sitä vaan tuli ajateltua, että suitsait tosta noin vaan senkun painelee niin hienoa jälkeä tulee.. JUst JOO

jaahassu ja Sammo 28+2
 
Heippa taas! :)

Paljon oli taas tullut tekstiä, te ootte ahkeria kirjoittajia.

Milkysternille voimia koiran menetyksen johdosta, se on rankkaa. Mut onneksi meillä ihmisillä on kuitenkin on suotu mahdollisuus päättää lemmikin rauhallisesta ja kivuttomasta lähdöstä.

Mulla ei ole työpaikkaa odottelemassa, joten siinä mielin voin huoletta ajatella hoitavani pientä kotona niin pitkään kuin tarvis vaatii. Ajattelin kylläkin nyt keväällä hakea ammattikorkeaan, mut jos ovi aukenis jättäisin paikan viel vuodeksi roikkumaan... Harmitti kyllä, kun mulla loppu työt just marraskuussa, niin täytyy pärjäillä pienemmällä äippärahalla.

Ilmoittauduin tänään sinne mammajumppaan, josta jo aiemmin kait kirjoitin. Onpa mukava saada jotain tekemistä ja samalla nähdä muita odottavia äitejä, kun itsellä ei kukaan kaveri odota.
Synnytyksen jälkeen olen ajatellut aloittaa reippailun hiljakseen, oman jaksamisen mukaan. Koirat onneksi liikuttavat päivittäin aika tehokkaasti ja ens kesänä sit ne vaunulenkitkin. Salille en ole vielä suunnitellut meneväni, mut onneksi kesä on tulossa ja voi liikkua monipuolisesti pihallakin. Pyörä hyötykäyttöön. ;)

Olen odotellut pari viikkoa soittoa neuvolasta, mut ei kuulu. Hoitajan ois pitänyt soitella mulle seukki lääkäriaika, kun ei sillon saanut annettua helmikuulle aikaa kun viimeksi kävin... Saapas nähdä kuinka pitkälle venyy, itsestä ois kyllä jo mukava et tsekattais onko kaikki ok. Varsinkin kun nyt on alkanut välillä supisteleen oikeen urakalla... Täytyis kai vähän hiljentää tahtia...

Mä en ole edes harkinnut muuta kuin imetystä, jos se vain suinkin onnistuu.. Mä en ole hirveästi kyllä miettinytkään asiaa, se menee sit omalla painollaan enkä ota siitä hirveästi stressiä. Tarkoitus olisi kyllä totutella pieni myös pullolle, niin saa mamma välillä hengähtää. Julkisilla paikoilla mä en ainakaan tällä hetkellä pysty ajattelemaan mettämistä, vaikka en mä kyllä paheksukaan ihmisiä jotka niin tekevät.. Aika näyttää. :)

Nimiä olen jonkin verran pyöritellyt, lähinnä omassa päässäni. Miehelle en ole jaksanut niistä höpöttää kun tuntuu ettei mikään käy, muttei kyllä itsekään asialla vaivaa päätään. Miehet :kieh:
Mutta kyllä kai siinä loppujen lopuksi sovintoon päästään ja jos ei päästä, minä määrään. :whistle:

Öitä äideille ja masuille!
Min-na ja pieni 25+2 (vissiin..)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Laala:
zikiziki heti synnytyksen jälkeen ei kannata suunnitella alkaa teholaihikselle jos aikoo imettää. Meinaan kova laihtuminen voi lopettaa maidontuotannon. Mä just sen takia en aio ottaa mitään stressiä niiden kilojen lähtemisvauhdista (kunhan joskus lähtevät), että haluan ettei mun imetys oo ainakaan siitä kiinni.
ai en tota oo tullukkaan ajatelleeks :eek: hyvä ku sanoit, kiitos laala :)
On se hyvä ku joku jotain tietää näist ku itellä ei oo mitään hajua mistään!! :LOL:
 
Huomenta

Taas näitä aamuja kun väsyttää heräiltyään 3 kertaa yön aikana ja uskokaa tai älkää sillä ei oo mitään tekemistä mun taaperon kanssa |O se nukku nätisti heräten vain kerran yölllä yskimään.

oon 2 päivää touhunnu vissiin vähän liikaa kotona kun eilen taas kramppas pallea ja selkä katkee ihan just. riitti sitten lakanoiden vaihtaminen 4 sänkyyn ja pyykinpesu, kauppareissut, parturissa käynti pojan kanssa ja mun selkä on sen jälkeen totaalisen loppu :( mut kaipa tämä tässä menee

tilasin saunalahden liittymän viime perjantaina ja ei vieläkään oo tullu :kieh: kyllä mainoslause pitää täysin paikkansa "säästöä joka minuutti" onhan se säästöä kun ei oo sim-korttia :kieh:

Nellah ja 28+5
 
AAM
raskausajankilot onkohan tuo yhdeyssana ? ei kai :D :whistle:

mulla ainakan ei jäänyt lähes yhtään ja liikuntaa en harrastanut kutakuiten ollenkaan, söin monipuolisesti ja vaunuttelin paljon. Imetyksellä sain suurimman osan pois. Ja laitoksellehan jää apaut kuus kiloa.. :| heti kättelyssä.. vauva apaut 4 istukka 0,5 kg, lapsivedet, kertyneet nesteet näin alkuun :)

Ja kuten tuossa Laalaa sanoi nin jos imettää niin ei kannata alkaa laihiksia harrastamaan :/ voi olla että se imetys kärsii sitten..

Uni: jumalauta tuo unien näkeminen on rasittavaa, tuntuu kun ei ois nukkunut ollenkaan, heräsin varmaan 1,5 tunnin välein ja varmaan se 4-5 kertaa ja ihan hämäriä unia, näin mm meidän edesmenneistä freteistä unta, varmaan tuo Milkyn tilanne, sit jotai Thaimaa juttuja ku kaverit on sinne lähdössä pian lomalle.. :xmas: , sitte oli jotai vauva ja synnytysjuttuja.. *screwball* :headwall: :LOL:
Ei varmaan tee tää tuleva virustauti untakaan paremmaksi.. no jos tän päivän jaksais ja huomisen sinnitellä töissä niin sit o viikendi ja saa elbata..

AM & hippunen 27+3 :heart:
uh kaverilla on illalla 4D :p vähän jänskättää sen puolesta
 
Äippärahatilitystä: Nyt tilitän vaan kun mua niin ketuttaa toi hiton Kela. joo vein sinne tiedot palkastani viimeiseltä 6kk koska mulla on tulot noussu vuoden 2007 verotuksesta..euroissa puhutaan 450?korotuksesta ja kun lasken sen niin se on enemmän kuin 20prossaa vuoden 2007 kuukausituloista, mutta se ei nyt sitten riittänytkään...mä en tajua et miten muka ei ole riittävä palkan nousu...en tajuu koko systeemiä.....sori tilitys, mut ihmettelen vaan ja tuskin ne mua huijaakaan Kelassa mut silti toi tuntuu niin oudolta et tavallinen tallaaja eli mä en tota ymmärrä ellei joku selitä mulle sitä kädestä pitäen. mä meinaan luulin et parempaan rahaan riittää se et palkkatulo on noussu 20prossaa tai enemmän.
 
heippa..

semmosta piti kysellä, että onko teillä kaikilla tulossa mies mukaan synnytykseen..? meillä ei ole vielä varmaa..mies sai "kammon" viimekerrasta, vaikka olikin aika helppo synnytys..se on aika herkkä.. :( ja nyt en tiedä ketä pyytäisin varuiksi mukaan, kun tuntuu siltä että mies olis se ainoo ja oikee(tuki ja turva)..mutta ei toista voi pakottaakkaan :(

lumi-enkeli+masuasukki 26+2
 
Meillä on lupautunu tulemaan synnytykseen mukaan, tai ei tarvinnu ees kysyy ku se oli sille niiku itsestäänselvää :) Ainoo ehto mitä oon sanonu, ni haarojen väliin ei sitten saa kurkkia!!! :kieh: johan reppana sais kauhee traumat ku näkis sen verisen toosan :LOL:

ziki ja mimmi 25+6
 
meillä kanssa oli itsestäänselvyys että mies tulee, mutta jos jostain syystä ei pääsis niin äiti olis mulla listalla seuraava :saint:

neuvolasta soitti labratulokset: ei mitään vakavaa, vaan ärhäkkä hiiva :eek: enkä ole mitään huomannut :ashamed: eikös se joillain ole ihan oireetonkin..?

mä lähden nyt vaappumaan kaupungille. katsotaan mitä saan ostetuksi kun olis pitkä lista tavaraa ja niin vähän rahaa :headwall:

JJ-t ja maha 28+6
 

--
Lääkärineuvolasta kotiuduttu ja kaikki kunnossa.

Eilisen sokerirasituksen arvot sain ja ne ovat oikein hyvät.

Paasto 4.7 (4.8) 1h 9.2 (10.0) 2h 5.7 (8.7) Suluissa siis ne raja-arvot. Mutta alle jäi,niinkuin vähän arvelinkin ja voi olla huoletta sen puolesta.

Painoa oli tullut kuukaudessa 400g Eli kokonaispainon nousu tässä raskaudessa on nyt tasan 1kg
Mukavaa että välillä nousee edes vähän vähemmän kun aimmissa on noussut tämänkin puolesta.
Joten en osaa olla huolissani vielä ainakaan näistä raskaus kiloista. Mielenkiinnolla odotan miten se nousee nyt loppuraskaudessa ja mitä vaaka näyttää sitten tytön syntymän jälkeen.

Mua ei ainakaan edellinen imetys laihduttanut yhtään. Eli siihenkään ei voi luottaa.... Mutta sitä mennään niillä kiloilla mitkä siunaantuu. Ja imetyksen jälkeen katsotaan sitten tilannetta uudestaan.

Tosiaan ei raskausaikana saa edes laihduttaa. Siis tottakai normaalia urheilua ja terveellistä syömistä. Ja jos kiloja tippuu niin hyvä vain. Mutta laihduttamalla ei saa laihduttaa.
Ja monesti pitää syödä vähän tukevammin jotta ravinteikasta maitoa riittää.
Joten ne laihdutukset ja dieetit kannattaa jättää siihen kun imetys loppuu.

Mutta tuosta neuvolasta vielä. Verenpaineet 132/88 tosi hyvät mulle. Seurailen niitä kotona ja soittelen sitten neuvolaan jos nousevat.
Pissa puhdas. Hemppa 115

Vauva liikkuu hyvin ja syke 145

Kotona tajusin ettei mitattu sf mittaa, mutta jospa sitten enskerralla.
Sisätutkimuksia tms ei tehty kun vasta perjantaina äippäpolilla ne katsottiin.

Lääkäri oli taas kauhean huolissaan minun jaksamisesta kun hoidan kotona noita kahta vilkasta viipeltäjää ja on sitä mieltä että apua pitäisi saada.
Mutta jospa tässä vielä sinnittelisi. Sitten tietty jos supistelee pahasti tai myrkytystä pukkaa niin hoitaja on hommattava. Mutta toistaiseksi pärjätään kyllä.

Seuraava neuvola on helmikuun alussa. Eli mitäs siihen on, reilut 2 viikkoa?



Milkysternille iiiso halaus ja osaantotto. Koira on nyt paremmassa paikassa missä ei ole kipuja.
Mie pelkään tuota päivää kun joskus se on meilläkin edessä ( koirulit 8v ja 7v)
Mutta kyllä se suru helpottaa ajan kanssa ja teille jäi kauniit muistot



Minski pitäisikö sun tehdä siitä päätöksestä valitus tai selvityspyyntö. Mun mielestä sen pitäisi mennä kuitenkin niin että kela laskee sen kannattavamman vaihtoehdon asiakkaalle.

Lumi-enkeli, toivottavasti teillä mies vielä muuttaa mielensä. Tai löydät jonkun toisen johon voit luottaa siinä tilanteessa.

On tulossa oma mies mukaan synnytykseen. Jo ihan senkin takia saa luvan olla paikalla kun sektion jälkeenhän mie jään paikattavasti ja joudun pakosta hetkeksi eroon vauvasta niin on pienellä sitten iskä edes paikalla kokoajan.


Ollaan lähdössä viikonloppuna äitini luokse ja pikkusiskoni 9v synttäreitä juhlimaan. Ajateltiin sitten että mummo voisi jäädä lapsenvahdiksi ja käydään kahdestaan syömässä ja ehkä leffassakin. Kun viimeksi ollaan oltu... öö, en edes muista.
Ja kohta se ei taas onnistu kun en minä vauvaa raaski moneenkuukauteen jättää hoitoon.


Taisi tulla taas kilometrin mittainen viesti, mulla on vähän huonotapa kirjoitella aina pitkästi.


t. Solina ja neiti Kirppu rv 26+4


P.s vauvan asennosta. Tämä tyttö heittelee voltteja ja kääntyilee vielä kovasti joten aina se asento tuntuu muuttuvat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Solina83:
Mun mielestä sen pitäisi mennä kuitenkin niin että kela laskee sen kannattavamman vaihtoehdon asiakkaalle.
Näin mullekin Kelasta sanottiin kun vein hakemusta. Itse haen sen viimeisen vahvistetun verotuksen mukaan, mutta palkanlaskija oli mulle sanonut että merkitsevät heidän liitteeseen joka tapauksessa viimeisen 6kk:n tulot. Tästä siis mainitsin Kelasta ja jos niin kävisikin että ne olisivat suuremmat niin Kela käyttäisi niitä hyväkseen äippärahapäätöksen teossa.
 
Ja huomenta vaan kaikille.

Mä tässä arvon ottaako yhteyttä kättärille vaiko ei.. Supistuksia tulee edelleen, jonkin verran parin viime päivän aikana on muuttunut kivuliaammiksi, ei kuitenkaan sietämättömiksi. Mutta joskus ottaa esim. selkään. Ja eilen illalla oli lyhyin väli 6min. Tosin tuo ei toistunut.
Viimeksihän polikäynnillä sain ohjeen ottaa herkästi yhteyttä, mutta onko tämä nyt aiheellista vielä vai pitäiskö vielä odotella. :|

Näinkin yksinkertainen asia eikä tiedä miten pitäisi tehdä, kun ei halua antaa kuvaa että on liian hätäinen. :ashamed:


Ruttana & Beanie 29+1 :heart:
 
Ruttana, soita ihmeessä. Osaavathan ne sitten siellä sanoa kannattaako tulla käymään vai voitko vielä katsella kotona.
Ja jos pääset käymään ja jos ja kun toivottavasti kaikki on kunnossa. Niin saat ainakin mielenrauhan. Ja jos ei kaikki olekkaan ok niin eikö olekkin hyvä että tilanne tarkistetaan.

tulehan sitten infoamaan mitä sanottiin

t: Solina ja likka
 
millipilli
Huomenia... kohta starttailen koulun penkkiin. Poika jo aamulla lähti päiväkotiin saunomaan :D

Ruttana, soita ihmeessä kättärille. Ei siitä soittamisesta mitään haittaa ainakaan ole.

Synnytyksestä, mies tulee tälläkin kerralla mukaan. Ei traumatisoitunut edellisellä kerralla vielä :D mutta jos mies ei tulisi niin luultavasti mun ykkösvaihtoehto olisi joko äiti tai sitten miehen veljen vaimo.

Mulla imetys ei vienyt yhtä ainutta kiloo pois... päin vastoin :whistle: synnärille jäi kiloja jonkun verran, mutta niistä muutama tuli imetysaikana takaisin ja on jäänyt tähän päivään saakka. Tän raskauden alkaessa mulla oli siis edelleen kahdeksan kiloo esikoisen odotusaikana tulleista neljästätoista.

Muksaa päivää kaikille!

millipilli & Frank 28+4
 
Kiitos suuri tuesta.
Mä taisin vasta eilen tajuta ton koiran merkityksen omassa elämässäni ja mikä sen paikka mun sydämessä on.Tämä poismenohan ei sinänsä ollut yllättävä (pidemmän aikaa tiedossa että näin kkäy)ja luulin olleeni henkisesti valmiimpi.Koirahan oli jo 10vee että ikääkin oli.Mutta onneksi on lupa surra.Eilen itkin sitten pääni tyhjäksi.Nyt mukavan nätit ja turvonneet silmät. :ashamed:

Huomenna onkin sitten taas neuvola,ei mun mielestä ollut lekurin kaa,vaan vasta seuraava.

Raskauden jälkeiseksi liikunnaksi on taatusti tehokkainta mulla toi vaunujen kaa ulkoilu.Silä mies aina 2vkoa putkeen töissä,käväsee vkl kotona.Siinä ei pahemmin viikolla sitten lähetä mihinkään juttuihin pienen vaavin kanssa.

Ja synnytykseen mies tulee mukaan ,mikäli sikäli vaavi tulee niin että kerkee. :D

milky 25+6
 
Hohhoijaa, verikokeissa käyty taas tänään otattamassa paastosokerit. Nyt on molemmat kyynärtaipeet taas rei'itettyinä. Tähän paastoamiseenhan alka melkein tottua... NOT! Ihan väskä olo taas. Huomenna sit lääkärineuvola, siellä saan tuloksen, jonka olis parasta olla kunnossa.

Kävin TYKSin labrassa ja siel oli taas yks piha muutettu rakennustyömaaks, joten jouduin sompailemaan ympäri sairaala-aluetta, et pääsin edes rakennukseen sisälle. Prkl, ei minkäänlaisia opasteita missään, oli kuulemma ollu asiasta joku ilmoitus Turun Sanomis viikonloppuna, just joo, koko kaupungillehan tulee TS... nälkäistä, raskaana olevaa naistahan kannattaa juoksuttaa ja ärsyttää. Onneks ei mitattu verenpainetta. :saint:

Solina, aika jännät nuo rajojen vaihtelut, meillä päin paastoarvon raja on 5,3! ja toi vika 8,5. Samaten ihmettelen tosissani tuota, et osalla on paasto 10h ja osalla 12h. Lisäks on must outoa, että siinä itse kokeessa kaikille juotetaan sama määrä sitä sokeria, oli oma paino sitten 40kg tai 90kg. Luulis, että se oma painokin jotenkin vaikuttais. Olis vaan jotenkin luottavaisempi olo näiden asioiden suhteen, jos olis edes yhtenäiset käytännöt ja rajat joka puolella. Nyt tuntuu, että noissa sokerijutuissa mennään jollain mutu-tuntumalla vaan.

Mies synnytykseen, ensin se oli sitä mieltä, ettei tuu lähellekään koko sairaalaa (ei oikein tykkää sairaaloista), mutta sittemmin on myöntänyt, et olis ehkä parasta tulla mukaan, jos synnytys kestää vaikka 30h niin ikävä olis mun olla siellä itekseni. :) Eli eiköhän se tule, paitsi jos on sektio tms. niin ei suostu saliin tulemaan, tai lähtee siinä vaiheessa pois. Mutta luulen, et se todellinen reaktio nähdään sit huhtikuun alussa kun on tosi kyseessä. Ketään muuta en kyl keksi, jonka sinne ottaisin. Äitiäni en ainakaan!

Sit täytyy taas hoidella työasioita vaihteeks, kiva olla sairasLOMALLA, kun saa tuntikaupalla tehdä joka päivä töitä. Onneks ei sentään tarvi paikalle raahautua, onhan sekin jotain, varsinkin kun suppailee jo ihan näinkin. Jaa niin, Kelan sivuilla oli vihdoin, että paperit saapuneet, melkein viikon kesti niiden mennä siitä tiskiltä käsittelijälle. :eek:

ventti + viuhti 28+3
 
Sokerirasitus onpi nyt ohi. Ja voi elämä että oli tylsää hommaa.. Meinasin nukahtaa koko ajan. Mulla kanssa taipeet näköset ku pahemman luokan nistillä, tullu sen verran usein rampattua ja nyt jäi jotenki yli-isot jäljetkin. Paastoarvo oli 4.8 (eli kai ihan ok), muut tulokset tulee huomenna.. Litkua ei onneks tarvinnu juoda kun kaks ja puoli mukillista, mutta pahalle se maistui vaikka pelkkää sokerivettä olikin. Vika kulaus oli aika tuskanen, mahdollisimman nopeesti kun piti koittaa se juoda..

Ukkeli ei muita vaihtoehtoja oo pitänykkään kun että tulee mukaan synnytykseen, itsestäänselvyytenä sitä pitää. Tulis varmaan vaikka väkisin jos koittaisin sanoa että etpäs tuukkaan. Mut varmaan sitte siskon raahaan mukana, jos jotain sattuu eikä tuo pääsekään..

Ja jee jee, sain ajan neuvolalääkärille kahden viikon päähän, johan sitä on ootettukin. On joo kumma kuinka ihan Helsingin sisällä nää vaihtelee ihan pirusti. Eikös Allusmammalla ollu jo tyyliin kaks-kolme lekuria takana?
 
moi mammat ja masut =)

ruttana totta kai soitat kättärille! mäkin olen soitellut sinne äippäpolille useamman kerran ja paljon pienemmistä asioista. esim joskus vkolla 18 tuli tippa verta pyyhkiessä (oltiin kerranki oltu aktiivisempia sängyssä :whistle: ) ja vaik tiesin et varmaan sitä, niin kyllä helpotti puhua kätilön kanssa et joo, eihän tässä mitään.... soittaminen ei ole koskaan turhaa, kyllä ne sit sanoo milloin kannattaa tulla käymään ja milloin riittää tilanteen seurailu kotona. ei tartte ite arpoa ;)

en oo miettiny raskauden jälkeistä liikuntaa vaikka himoliikkuja olen. mut jos miettii niin varmaan se siihen vauvan kanssa vaunulenkkeilyyn menee. kun on toipunut masu ja paikat kunnolla, niin voisi jotain jumppaa ja juoksua taas kokeilla, mutta vasta sitten kun vauva selviää ilman tissiä tunnin, pari :p kiire mulla ei oo palautua entisiin mittoihin ja oon myös fysioterapeutilta ymmärtäny ettei esim vatsaliikkeitä saa ruveta tekeen ennen kuin on raskaudessa levinny masulihasten väli kuroutunu entiselleen. mut se mitä mua tulee ikävä on ettei vuosiin päästä enää yhdessä töitten jälkeen kaksin miehen kaa salille tai uimaan. taitaa vaihtua vaunukävelyihin nekin, eiköhän sekin kivaa oo =)

mä sain eilen VIHDOIN äitiyspaketin :D arvatkaas menikö ilta sitä ihastellessa?? söpöin oli musta se talvihaalari tumppuineen, turhin naisten kortsu ja ylipäätään ne kortsut ja liukastusvoiteet. siis tuskin on heti mielessä seksi sitte?? myös kestovaipat oli musta kivoja, vaikutti just sopivan helpolta niin käytön kuin pesun suhteen. tommosia voisin ostaa lisää. muita vauvan vaatteita en niin (kauheesti) hypistelly, vaikuttivat jotenki niin jättimäisiltä kun oon ostanu lähinnä 56-62cm, et mietin kelle nää oikein on?? :eek: ihan ku se meidän beibe ei koskaan kasvais :D

meillä mies tulee synnytykseen mukaan, niinks totta kai! ja zikin tavoin mä kyllä ehdotan ettei kauheesti mun alapäätä sit katselis kun repeilen ja vuodan verta ja ties mitä. enempi mä sitä tartteen yläpään hoitoon :LOL:, kun uskon et kaipaan apua rauhottumiseen ja tsemppailuun.

hyviä vointeja!

t. manna + lilli 29+1 :heart:
 

Yhteistyössä