*HUHTIKUUN MASUASUKIT*~**Marraskuussa**

Huomenna aamulla vihdoin rakenneultra plus lääkäri.. Saikku taitaa jatkua, supistelee edelleen päivittäin ja nyt "paineen tunteella".. Sanoin just miehelle, että jos ultrassa näkyy aamulla vieläkin penis ja kivekset niin mä uskon että poika se on. Viimeksi sanottiin "varmaksi", vaikka eihän noi ultrat ikinä ole satavarmoja, jos asuttais jenkkilässä voisi varmaan saada isot rahat jos ultratta sanotaan toista mikä syntyy :LOL: :LOL:

Jänskättää huominen, vauvalla pitäisi kaikki olla kuitenkin hyvin, kun viimeksi tarkastuskäynnillä pari vko sitten ultratessa katsottiin aika paljon rakennetta, mutta toi kohdunsuuntilanne ja sen mahdollinen muutos hirvittää. Harmi ettei mies pääse tällä kertaa mukaan, onneksi on ollut kaksi kertaa ultrassa mukana.

Moikka!
Rakenneultrasta terveisiä! kaikki oli kunnossa ja juuri niin kuin pitää. Sukupuolikin selvisi, poikahan se siellä majailee=) Oli niin ihana nähdä toinen. Heti piti käydä ostamassa muutama vaaleansininen pikkunuttu. Mäki käyn päivittäin lukemassa teidän juttuja,mut harvemmin kirjoittelen, mutta mukana ollaan joka tapauksessa=) Nyt töiden pariin!

Tänään päästään uuteen kotiin!!! :D :D :D :D :D :D :D Eilen testattiin isännän kanssa jo sauna, hyvät löylyt! =) Veeti ollut pari yötä mummulassa poissa muuton tieltä. Hirveänä tykännyt olla, ei ole yhtään ollut ikävissään. Yötkin menneet tosi hyvin. Mitähän jätkä sanoo tänään kun näkee uuden huoneensa yms. :)

nuuttikyllikki, niinnu ja superheppuli onnea hyvistä ultrakuulumisista!

lis69 täysin samaa mieltä neuvolan tätisi kanssa, että jos epäilisivät siellä jotain oikeasti olevan vialla, niin olisit kyllä saanut pikaisen lähetteen jatkotutkimuksiin ja asiasta olisi mainittu jo ultrassa. toivottavasti et enää huolehdi kovasti.

nellah ja jaahassu parempaa vointia!

).) käytiin aamulla neuvolassa josta sai mm. läjän KELAn lomakkeita ja esitteitä. onneks meil on firmassa henkilöstöosasto ja palkanlaskijat, itse en kyllä osais niitä aikoja ja rahoja laskea... toivottavasti saan edes ne perustiedot täytettyä :| mut muutoin taas oikein mukava nla-käynti ja kaikki ok. verenpaine 116/72, hb 129, painoa alusta tullu 4,5kg, vauvan sykkeet taas n. 150 ja sf-mittaki otettiin ekaa kertaa, oli 18,5cm ja meni just keskikäyrälle :) eka nla-lääkäri on sit just ennen joulua. mitä siellä muuten tapahtuu erona perus nla-käyntiin?

meillä mies tunsi eilen vauvan ekat liikkeet :heart: myllerrystä, potkuja ja muljahteluja tuntuu jo väliin kävellessäkin ja jatkuvalla syötöllä kun istuu tai pötköttelee. ihana et on eläväinen vauva!

t. manna + lilli 21+5

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja manna8:
).) käytiin aamulla neuvolassa josta sai mm. läjän KELAn lomakkeita ja esitteitä. onneks meil on firmassa henkilöstöosasto ja palkanlaskijat, itse en kyllä osais niitä aikoja ja rahoja laskea... toivottavasti saan edes ne perustiedot täytettyä :| mut muutoin taas oikein mukava nla-käynti ja kaikki ok. verenpaine 116/72, hb 129, painoa alusta tullu 4,5kg, vauvan sykkeet taas n. 150 ja sf-mittaki otettiin ekaa kertaa, oli 18,5cm ja meni just keskikäyrälle :) eka nla-lääkäri on sit just ennen joulua. mitä siellä muuten tapahtuu erona perus nla-käyntiin?
t. manna + lilli 21+5
nyt siis vasta eka nla-lääkäri käynti ? mulla oli eka neuvolalekurikäynti melkein heti ekan sen neuvolan jälkeen joskus viikolla 12 ?
Meillä teki normi alapäätutkimuksen kaulalla ja käsikopelolla ja kollas munasarjat.. ja sit :heart: -äänet kuuntelutti pikapikaa.

Toka lekurikäynti on sit myöhäsemmillä viikoilla..

plus sit et on jorvissa ne kaks ultraa. polimaksulla siis.. (muka maksuton :D )
noi on ainoa lääkärikäynnit koko aikana espoossa.

AM & hippunen 20+1 :heart:

noni neuvolassa käyty..

hemppa oli vähä noussu eli nyt 124
painon nousu 675g/viikko!!!! hui hitto! :O eli oli taas kuukaudessa tullu pari kiloo lisää :/ yhteensä tullu 5 kiloo :O
ekan kerran saatii kuulla sydänäänet, vaik vauva kovin monotteli doppleria :D syke oli 140
verenpaine on onneks myös vähä noussu nyt oli 114/73, ei oo enää huippaustakaa nii paljoo..
ja ekan kerra mitattii sf-mitta ja se oli 17 eli pikkusen yläkäyrällä mennää..

nyt vaa ootellaa sitä rakenneultraa joka ois 16.12... jänskään iha hirveesti jo sitä.. :)

ziki ja karatekid 18+4
:heart:

Onnea hirmuisesti hyvistä ultrakuulumisista (tipuin jo kärryiltä, ketkä kaikki käyneet) ja onnea uusiin koteihin myös!

Vauva on potkinut ja möyrinyt tänään oikein kunnolla ja olen salaa katsellut huuto.netistä ihania vauvatavaroita. Meillä on edelleenkin yläkerran toinen makuuhuone sisustamatta ja siellä on muuttolaatikoita (muutosta jo melkein vuosi...) ja nyt pitäisi vähän suunnitella siitä sitten lastenhuonetta. Iiks ihanaa.

zikiziki, me varmaan pidetään seinät valkoisina, se on iso huone ja haluaisin sen jakaa jotenkin kahtia niin että sinne jäisi sohvanurkkaus (tv, xbox jne) ja sitten olisi selkeä oma osasto vauvelille. Ehkä alussa pinnasänky kumminkin tulisi meidän makuuhuoneeseen. En tiedä.

Mites teillä muilla, missä vauva tulee nukkumaan ensimmäiset kuukaudet?

Ai niin, neuvolassa käyty ja hemppa oli laskenut kamalasti. Ei ihme, että on tullut uudelleen huonovointisuutta ja kamalaa väsymystä pienen pirteämmän hetken jälkeen. Se on nyt 126, mutta ennen aina ollut 140-150 välillä, joskus ylikin. Lisärautaa ei tietty vielä suositella, mutta olo kyllä vaatisi, kun oma kroppa on tottunut pörräämään paksummalla verellä :)

Eka neuvolalääkäri on vasta juuri joulun alla ja samalla sitten saan ne KELA-paprut, eivät suostuneet vielä eilen antamaan, vaikka kysyin.

k&alien 21+1

myö aateltii alkuu pitää pinnasänky mein makkarissa ainaki tissivaiheen ajan.. sit siirtää omaan huoneeseen.. =) miulla oli eka neuvolalääkäri vissii joskus viikolla 10-11.. seuraava on vissii sit tammikuun lopussa..terkkari on ollu täs kuukauden välein..

vauvan nukkumisesta meillä olis tälle kakkosellekkin oma huone ja mua himottais vähän laittaa vauva sinne jo aika pienenä nukkumaan jos sit siitä tulis parempi nukkuman ku esikosta. haluisin kyllä imettää myös pitkään et se kyllä sit melkein romuttaa sen idean. esikkokin söi yöllä rintaa noin vuoden ikään saakka. isoa lasta ei millään kyllä jaksa yöllä sylissä imettää. tiiä sitte et mitä pitäis tehdä.

pesänrakennusvietti on mulla pärähtäny päälle ihan ryminällä tässä puolenvälin jälkeen. mikä on ihan kiva kun alkaa näin joulun alla, nin on koti ihanan siisti jouluna =) joka päivä täytyy keksiä jotain uutta siivottavaa ja laitettavaa. vauva jutut säästän ensi vuoteen vaikka sormia syyhyttäis jo :LOL: väsymystä on vielä aika ajoin varsinkin silloin kun poika valvottaa yön.

allusm helsingissä eka nla-lääkäri vasta vkolla 26-28 jos kaikki ok. se 13-14 vkon lääkäri on poistettu ilmeisesti säästösyistä :(

lastenhuone meil koko huone sisustamatta ja tuntuu ettei löydy mieluisia kalusteita. etenkin hoitopöytää vaikea löytää, kun haluisin tummaa puuta. mietinki just et pärjäiskö jos ostais ihan vaan tavallisen lipaston vauvan tavaroille ja sit hoitotason pinniksen päälle? seiniin meil tulee valkosta ja yks vaalee limenvihree. ja vauvan ajateltiin nukkuvan ensin meidän huoneessa, en millään jaksa uskoa et keskellä yötä siirtysin imettään toiseen huoneeseen.

AAM
Unijärjestelyt meillä kans totuttuun tapaan aion pitää vaavan cribin sängyn vieressä ja jos on yhtään kuten edellinen versio niin saisi nukkua kaksikuisena jo omassa huoneessa pinniksessä täydet yöt (7-8h:D) unistapauksessa siis :whistle: mene ja tiedä mun säkällä tulee kuitenkin joku saakelin yökukkuja koliikkivauva kun ekan kanssa pääsin niin "helpolla".. :headwall: :D ois niin Murphyn lakimaista.. :kieh:

Lastenhuone esikoinen saa vauvasta seuraa ainakin toistaiseksi kunnes muksut kasvavat.. :) eli oli tyttö tai ei niin huone jää semmoi jääsiniseksi mikä oli meidän taloon muuttaessa.. :D tietämättäni valitsin huoneiden väriksi hailakan vaaleansinisen joka on itseasiassa tosi kaunis minusta. Huone pitää tosiaan uudelleen järjestää :| |O *which i absolutely HATE* eli olen huono organisoimaan ja sisustamaan muutenkin :ashamed: ukon hommia totally..

ultrakuulumisista onskutoivotukset myös :flower: heppulille, niinnulle ja NK:lle
maltan tuskin odottaa omaani joka on ylihuomenna :eek: *panic*

AM & hippunen 20+1 :heart:

Heippis taas..

Mun muistil vaikee taas lähtee kommentoimaan toisten juttuja vaik mieliki tekis.. mut monta :D :D :D :D ultrakäynneistä ihmisille ja onnea uusiin koteihin...

Meil oli ultra sit tänään ja voisin jos pääsisin niin mennä kattoon masuasukkia pian uudelleenkin.. Hienoja kuvia sain siitä ja liikkuvaiselta kaverilta näytti.. Istukka oli hyvin etuseinäs et ei ihme ku ei oo niitä liikkeitä vielä oikeen tuntunu..

Niin ja ne liikkeet.. nyt oon mäki vihdoin pari potkuuki tuntenu.. hentoja pieniä mut selviä potkuja JEEEEEEE.......masuki yhtäkkiä jotenki pullahtanu ja ruvennu kivasti muistuttaan ittestään jatkuvasti ku liikaa hösää.. vaikka vähä haittaaki välil menoo niin oon onnellinen et tuntuu jo ihan raskaanaolevalta vihdoin.. Saa pistää miestä taas enemmän töihin.. :whistle:

Harmitaa tässä raskaudessa semmonen et ku oon tämmönen ruokavammanen niin viimeks pystyin puolesta välistä syömään kaiken näköstä ilman oireita.. ja nyt ei oo semmosesta tietoo.. :( Herkempi oon melkeen vaan ollu saamaan niitä allergiaoireita.. et en saa sit täs raskaudes nauttia hamppareista ja suklaasta ja muista herkuista vaik vähä oon odotellu.. :'(

Meil olis tarkotus siirtää toi poika nyt nukkumaan täs joskus sinne omaan huoneeseensa uuteen junnusänkyyn.. ja uus pikkunen saa sit pinniksen joka jää meidän sängyn viereen asustelemaan.. Toivon et mennään uuden kans samoil systeemeillä ku ekanki, eli et vauva menis aina nukkumaan omaan säkyynsä ja imetyksen sit koittaes jäis mun viekkuun loppuyöks ku kumminki ite nukahdan..

Olikohan muuta.. Aina teidän juttuja lukies tulee kauheesti kerrottavaa mut ku rupeet sitte kirjottaan niin ei muista mitään.. just just oman navan asiat tulee mieleen..

kuulemiin Elov. + Hose 19+2

Nellah ja Tutsa Missä te oikeen ootte töissä ku noin helpolla voitte erityisäippäriä/ sairaslomaa saada?? Mä oon kylmävarastossa hommissa, missä joka päivä nostelen raskaita laatikoita yms ja lattia on kova ja kylmä ja mul on joka ilta jalat ihan paskana ja päivittäin supistelee niin että on pakko pysähtyä ja hiastaa tahtia.

Mistä huolimatta en ole saanut sairaslomaa työterveyslääkäriltä. että mitä paskaa.

toka neuvola takana ja kaikki hyvin sf-mittaa oli 17,painoa tullut 4kg.paineet alhaset ja hemppa 109, elikä rautaa naamariin lisää jos pakki kestää :D
mullakin on eka neuvolalääkäri vasta tammikuussa, ens viikolla varailen aikaa.

me asutaan vielä yksiössä, ja haaveissa olisi edes kaksio, ennen kuin pikkuinen ehtii syntyä saataisiin edes esikoiselle oma huone, nyt nukutaan kaikki samassa huoneessa vielä..

ja sydän äänet kuulin tänään ensimmäistä kertaa

:heart: :heart: :heart:

onnea ja halauksia kaikille joille tarpeen tulee. :hug:

Outison Erityisäitiyslomalle jäädään usein heti alkuraskaudesta, jos katsotaan ettei työympäristö ole turvallinen sikiön terveydelle. Siihen tarvitaan lääkärin todistus ja työnantajalta vahvistus, ettei muuta työtä ole heillä tarjota. Kela korvaa erityisäitiysloman. Sitä kannattaa hakea, jos on töissä tekemisissä esim. kemiallisten aineiden ja liuotteiden kanssa.

AAM
) . )megapötsi.. äh puuh nyt on kupu täynnä kinuskikakkua... :x oli tulosalueemme johtajan 20v työhistorian juhlistamishetki ja olihan sieltä pakko haalia kakkua niin että pahaa oloa pukkaa.. :headwall: :headwall: :headwall: :D

ollut oikein puuhakas päivä kun työt' on ollut vähempi niin olen ehtinyt tehdä lapasia pojalle ja espanjan läksyt tuhertaa :D oikein "työntäyteinen työpäivä" :)

tulipas omaa napaa :LOL:

onnea Helinälle ultrasta :hug: mahdatko tiirailla ultrakuvia suurennuslasilla siellä ;) ? mä olen niin megautelias etten malta olla kysymättä ultraajalta josko se vois kurkkasta tai antaa osviittaa kumpi tulee.. :xmas:

Onnea ihmisille hyvistä ultrakuulumisista!

vauvan nukkumisesta aiotaan perhepetiä harrastaa ainakin pari ekaa kuukautta. Toki pinnis saadaan myös, se tulee meidän makuuhuoneeseen myös. :)

).) Tasaviikkoja tänään taas. :) Olin taas yhdessä koulussa sijaisena, viidettä luokkaa opettamassa. :) Ihanaa oli, huomenna uudelleen! Kivaa kun tulee vähän "ylimääräistä". ;)
Kirjotan lisää myöhemmin, nyt miestä viihdyttämään.

Laala ja Punkero rv19+0

Yhteistyössä