*HUHTIKUUN MASUASUKIT*~**Marraskuussa**

baby 2003 onnittelut hyvistä uutisista!

kuinka vahvasti luotatte tuohon ultralla määriteltyyn sukupuoleen? uskaltaakohan sitä sitten lähteä vaateostoksille vai noup? vaatteet kun tuppaavat olemaan joko vaaleanpunaisia taikka -sinisiä, olisi kiva löytää neutraaleja mutta niitä vähempi tarjolla.

iltsu ja beibe 19+1

Alkuperäinen kirjoittaja iltsu-natsu:
baby 2003 onnittelut hyvistä uutisista!

kuinka vahvasti luotatte tuohon ultralla määriteltyyn sukupuoleen? uskaltaakohan sitä sitten lähteä vaateostoksille vai noup? vaatteet kun tuppaavat olemaan joko vaaleanpunaisia taikka -sinisiä, olisi kiva löytää neutraaleja mutta niitä vähempi tarjolla.

iltsu ja beibe 19+1
Itse en luota ultrassa kerrottuun sukupuoleen, paitsi 4-d ultralla jos Bruno Cacciatore on asiaa tutkimassa ;)

Itse sain siis lapsivesitutkimuksen tuloksien perusteella tietää kromosomit =) :heart:

Heipsuli :wave:

Itse en myöskään 100% luota ultran arvioon sukupuolesta, mutta kyllä sitä on ultran jälkeen kummasti vaaleanpunaista ja mekkoja tullut kotiin. :whistle:
Eli sen verran sitä luottoa on niin ultraan kuin omiin tuntemuksiinkin. ;)
Tänään viimeksi löysin edullisesti ihanan bamsebodyn ja -sukkikset sekä nallepuh farkkumekon kirppikseltä. Niin ja sehän piti olla se älä osta mitään päivä. :ashamed:
Toki paljon on neutraalejakin vaatteita on tullut hankittua, joten eiköhän nämä nyt jo saisi riittää ja odottaa sitten kun vauveli syntyy. :xmas:

Onnea baby2003:lle hyvistä uutisista. :)

Vauvan liikkeistä: Itse olen myös huomannut kuinka on ihan viime päivinä vahvistuneet ja näkyy päällepäin potkut jo enempi ja mikäs sen mukavampaa. :)

Ruttana & Beanie 22+2 :heart:

Hellou kanssasiskot.

Mä en tiedä alanko huolestua, kun mä en oo tuntenu liikkeitä kunnolla useampaan päivään ja aloin itseasias miettii että kuin kunnolla niitä ikinä oon ees tuntenutkaan.. En hyvin. :ashamed: Mä en oikeesti jaksais odottaa sinne ultraan asti että tietäis että kaikki on hyvin. Viel yli viikko pitäis jaksaa. :eek: Mä olin varustautunu viime ultran ja neuvolan jälkeen tähän seuraavan etapin odotteluun silleen että ajattelin et johan ne liikkeetki alkaa ennen tuntumaan, ja nyt kuitenki oon joka liikkeestä taas epävarma onko se liike vaiko ilma kiertää mahassa... :ashamed:

Vääh oon kipeekskin tulossa ja huomen mennään laivalle ja oon vaan stressannu koko viikon. Maha kyl kasvaa, joten kai se vauva siel edelleen hengis on... Hirveitä kipuja alavatsan alueella kun liikun. :/

Sori on taas valivali mun päivä...

Laala ja Punkero rv 19+3

Baby2003, onnea hyvistä uutisista!! =) Mä kans luotan Brunon sanaan tässä asiassa :D.

Manna: se olis e 160 jotain korvausten jälkee, mut kukaa ei meilt kysyny et ollaanko oltu tai menossa kunnallisee ultraa. Äippäkortti oli muutenki jääny kotii ni sieltäkää se asia ei tarkentunu. Mutta tosiaa puhelimes mulle sanottii, että käytännöt on tiukentunu. Se on sit tohon joku 50 lisää ilman korvauksia.

Laala: tiedän tunteen vaikka oma ultra oli jo. Ihan tärisin siel vastaanotolla ja viikkoon en varmaa nukkunu ku olin iha varma et vauvalla on jokin vialla. No isohuulinen poika (isänsä poju) siel oli, jolla näytti kaikki olevan kunnossa :heart: . Luulenpa, että sulla käy samalla tavalla... Tosin huulista ja sukupuolesta en pysty sanoo :D

21 paukkuu ja poksuu tänään!

iltoja, jo tänään olen ollut rauhallisemmin mielin vauvan suhteen, enkä usko, että kromosomeissa olisi vikaa ja jos munuaisallas oireilee vielä syntymän jälkeen, siihen on kyllä hoitoja, jos tarvitsee.

Minä luotan sukupuolen määritykseen ultrassa. Olen käynyt niin monta kertaa ja viimeksikin lääkäri totesi, että todella selvästi näkee sukupuolen eli sen, että on poika.

hyviä öitä, mimuli ja poika 21+4

Heippa kaikille todella, todella pitkästä aikaa!

Raskauspahoinvointi vei kaikki halut, kirjoitushaluja myöten. Aloin saada pahoinvointia jo ajatellessani kirjoittamista :D Pientä ehdollistamista, kun niin monesti joutu mennä yökkimään suoraan koneelta. No, onneksi on taakse jäänyttä elämää, kesti vain n. 19 viikkoa :ashamed:

Raskaus on sujunut hyvin ja vauvan potkut voimistuu päiväpäivältä. Oikeasti vasta nyt tunnen potkuja muutenkin kuin kovasti kuulostelemalla. Minulla on istukka etuseinämässä, joten vaimentaa potkuja tehokkaasti.

Sokerirasitukseen menen joulun ja vuodenvaihteen välillä ja toivon hyviä tuloksia tietenkin. Kaikissa raskauksissa minulla raskausdiabetes on ollut niin eiköhän se tässäkin raskaudessa ole totuttuun tapaan. Tässä raskaudessa olen painon saanut onneksi pidettyä jotenkin kurissa, en ole vielä lähtöpainossakaan vaikka jo ylipuolenvälin mennä porskutetaan.

Surkeeta kun vähenee sateen johdosta mutta joulua jo odotan kovasti. Kaikki joulukortit olen kirjoittanut ja lahjat olen ostanut yhtä vaille. Mulla onkin tavoitteena aina, että viikko ennen joulua voin rauhassa tehdä palapeliä :xmas:

Mukavaa aikaa kaikille ja palataan.

SydänAlma ja Nyysä 22+5

kadak mulle tuli sama vauvalehden mainos kotiin kirjeitse ja mä menin samaan lankaan.. Tilasin sen ja otin sen kantopussin kaupanpäälle. Vaihetoehtona olisi ollut hoitolaukku. =)

Mä olen kuullut monesti tosta Cacciatoresta ettäon oikein oiva lääkäri. Mutta taidan silti jättää 4d:n väliin, ainakin toistaiseksi.

Morjens.

Oon ollut koko viikon flunssassa, siksi myös hiljaa. Mutta hengissä ollaan koko poppoo taas.

babylle :flower: hyvistä uutisista, ruttanalle hyvää saikkua, onhan se hyvä, että lääkäri attelee sun ja vauvan etua vaikka uskon, et hetkeks ihan järkyttyy kun lykätään saikulle tollai, sydänalma, moi taas, mukava kuulla et on edes nyt helpottanut pahoinvoini,on sitä riittänytkin sulla! iltsu-natsu, no, meille ei nassikka näyttänyt joten ei oo mitään mihin uskoa, mutta oon ymmärtänyt, et pojan näkee selvemmin, eli jos selkeesti on vehkeet niin on poika, muuten voi olla kumpi vaan, laala, kyllä ne liikkeet alkaa vielä tuntua, en mäkään pahemmin tuntenut ennenkuin yhtäkkiä huomasin ihan kunnon muksautuksia, ja hyvinkin voi mennä 20+ viikoille ekakertalaisella, toivotan uskoa ja positiivista mieltä! :flower:

Vielä kaikille TYKSin tuleville asiakkaille: Turun seudun odottajissa on vilkasta keskustelua TYKSin vuodenvaihteen jälkeisestä hlökuntapulasta, siellä puuhaillaan adressia aiheesta, ja kaikkia kaivataan mukaan kunhan saadaan asiaa hiukan vielä eteenpäin. Eli Loimaalta siirretään 2009 synnytykset TYKSiin ja henkilökuntaa ei aiota silti lisätä. Valmennukset ja tutustumiskäynnit lopetetaan myös vuodenvaihteessa. Kiva, eiks je?

Happy weekendiä vaan kaikille kaikesta huolimatta!
ventti + viuhti 21+5

ventti mäkin kuuluisin noihin turunseudun odottajiin. kävin joskus kaua sitte sinne ilmoittautumassakin, mut kas kummaa kun mua ei taas noteerattu mitenkään eikä lisätty listaan niin ei ollu kyl mitään intoa kirjoittaa sinne sit mitään.

mä en ollu ees tajunnu tota tyksin tilannetta :eek: :eek: ja maaliskuu on muutenkin tosi ruuhkaista aikaa synnyttää et rupes ihan hirvittää. meiltä pääsis kyl oikeastaan nopeammin saloon et nyt rupean oikein tosissani sitä vaihtoehtoa harkitsemaan ja jos pääsis sinne sit tutustumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Hani-:
ventti mäkin kuuluisin noihin turunseudun odottajiin. kävin joskus kaua sitte sinne ilmoittautumassakin, mut kas kummaa kun mua ei taas noteerattu mitenkään eikä lisätty listaan niin ei ollu kyl mitään intoa kirjoittaa sinne sit mitään.

mä en ollu ees tajunnu tota tyksin tilannetta :eek: :eek: ja maaliskuu on muutenkin tosi ruuhkaista aikaa synnyttää et rupes ihan hirvittää. meiltä pääsis kyl oikeastaan nopeammin saloon et nyt rupean oikein tosissani sitä vaihtoehtoa harkitsemaan ja jos pääsis sinne sit tutustumaan.
Kääk, syyllinen löytyy täältä kun katson peiliin... nyt menen nurkkaan häpeämään! :'( Muistan, että kävit siellä, mutta en ole lisännyt sua listaan. Olen pahoillani! (Tarkistus todistaa: 18.9. klo 16:06) Tarkoitus ei ole ollut mitenkään syrjiä tai muutenkaan olla epäkohtelias, ei varsinkaan omaa huhtilistaemoa kohtaan. Rupes kauhistuttamaan montako muuta oon jättänyt listoittamatta, jaiks. *tarjoaa kukkia sovinnon eleenä* :flower: :flower:

Nyt kun on lukenut noita TYKSin juttuja, niin kuulostaa aika hyvältä toi sun tilanteesi, että on toinenkin mahdollisuus. Varsinkin jos pystyy hiukan tilanteen mukaan valitsemaan, kun nyt ensin nähdään alkuvuodesta miten hommat siellä tyksissä toimivat. Karmivaa on ajatella, että joutuu menemään ensikertalaisena täysin vieraaseen paikkaan ilman valmennusta ym.

Kuulostaaki mukavalta toi meininki turkkusessa päin. Tulee hyvinki turvallinen olo odottavalle äidille :headwall:

Omaa napaa sen verran, et eilen illalla ku lehteä sängyssä lueskelin niin potkut tuntu niin kovilta, että aloin tuijottamaan mun mahaa. Kannatti, se meinaa nousi oikee kunnolla ku vauva potkas kovasti. Taidanki laittaa taitavat kummisedät opettaa vintiölle jalkapallon saloja ;). Oma mies ku ei kauhee kova urheilija oo :D.

Tänää oltii myös tuhlaamas lahjakorttia ja 170 ostettiinki pieni läjä vaatteita :heart:.

Mä en jaksa vielä huolestua Turun tilanteesta. On niitä lapsia synnytetty kotonakin ja ihan henkiin on jääneet! :kieh: Okei, itse en suostuisi synnyttämään kotona, ja synnärilläkin mieluiten niin että koko osaston henkilökunta on puolen minuutin varoituksella avustamassa. :LOL:

).) Tänään taas HUOMATTAVASTI parempi päivä! :D
Oltiin siel risteilyllä ja mä oon ihan imarreltu, ku miehelle hain drinkkiä niin multa kysyttiin PAPEREITA. :LOL: Ite join ihan hirveesti niitä lasten drinkkejä... :D Tai siis vähintään yhtä monta drinkkiä join ku mitä mies joi alkoholiannoksia. :p Ja karkkia iltapäivän. :)
No nyt siitä kiittää punkero, hirvee meuhkaaminen mahassa.. Nyt kun ehdittii kotiin niin Punkero potkas miestä kädelle!!! :heart: Eka kerta ku mies tunsi meidän pienen! Ja mä olen ollu koko viikon ihan stressissä kun on niin hiljasta. No se on tietty johtunu vaan siitä että ite oon koko ajan menossa ja kiireessä, ei ehdi ees rauhoittua pikkuisen tunnustelemiseen. :whistle:

Ostin laivalta meidän pienelle IHANAT Teddykompaniet;in puputossut! Kyllä kelpaa nyt pientä sit esitellä puputossuissa. :LOL: Sellaset tosi pehmoset missä on pupun naama jalkaterän kohdalla ja sellaset pitkät korvat sit mitkä nousee pystyyn (nilkkaa vasten) ku pukee tossut jalkaan. ;)

Nyt on sit mulle karkkia muutamaksi viikoksi, ihanat Sagaformin viskilasit ja miehelle kaks pulloa viskiä (viskit makso yht. 90?, joten ei oo ihan viikonvaihdeviinoja vaan pitäis varpajaisiin asti riittää...)... :)

Jeii mulla on hyvä fiilis. Hyvin syöty ja rentouduttu (mitä nyt vähän humalaiset äijät käveli mahaa päin, se vähän ahdisti) ja pienen villikointi mahassa taas rekisteröity! :)

Laala ja Punkero rv 19+4

Ensimmäistä kertaa kirjotan "odottajiin" =) vaikka kaikkea olen lukenut raskauden edetessä ja ruokahimoista käynyt jo mainitsemassa sen palstalla, eli olen kuopiossa asuva 25v esikoista odottava ja huhtikuun 15 pv on laskettu (tulinhan nyt oikeaan paikkaan ? :)
Rakenne ultrassa sain viikolla 19+6 (laitto kyl papereihin et 20+0?) tietää että poika on , mies huomasi itse ekana , muttei sanonu mitään kun reisiluuta mittasivat, minä en huomannu katsoin monta asiaa ýhtäaikaa :LOL:
superplussaa tuli taas liikkuvuudesta ja aivan tutkimuksen lopussa toinen sit nukahti kun niin kovasti mukelsi koko ajan, ai niin ja työnimi on ollut alusta asti elmeri =) taisi olla ihan oikea enne ! eipä tässä muuta, kovasti pikkusta odotan ja silitelen massua
musta tulee äiti ? ! =)

kaikille teille kanssa odottajille äityleille onnea ja hyvää vointia molemmille

mamonen ja elmeri 20+3 :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

tyksin aiasta: koska loimaalla loppuu synnäri toiminta? joidenkin tietojen mukaan olisi jo loppunut toisten mukaan vuonna 2009... onko tarkempaa tietoa? sairaalan nettisivuilla ei ole tietoa asiasta. harkitsemme sinne synnyttämään menoa jos vielä huhtikuussa toiminnassa, mutta onko?

iltsu-natsu: en tiedä tarkemmin, mutta tässä Turun Sanomien jutussa sanotaan, että vuoden alusta:
http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2008-11-22,104:2:578004,1:0:0:0:0:0:

Kannattaa varmaan suoraan sieltä Loimaan sairaalasta kysyä.

Tervetuloa mamonen! Ihan oikeaan paikkaan oot eksynyt. :)

(.): maha paisuu, ja mä en oikeesti muuta tekis ku nukkuisin, just taas vasta raahauduin sängynpohjalta ylös. Pakko päästä liiviostoksille, tissit on paisuneet niin ettei enää topitkaan meinaa mahtua päälle... :eek:

Kertokaas mulle, minkä verran harkkasuppareita on normaalia? Onko ihan ok vielä, jos kivuttomia versioita on joka päivä, välillä useita päivässä, vaikkei suuremmin itteensä rasita? Koska pitäis mennä lääkäriin, ja ootteko ihan arvauskeskuksessa käyneet, vai omalla gynellä vai missä? Työterveyshuolto ei varmaan kelpaa. Oon ihan pihalla, kun tähän mennessä on kaikki mennyt niin hyvin.

ventti + viuhti 21+6

ventti miulla ei oo ollu ollenkaa harkkasuppareita.. tai en oo ainakaa tiedostanu niit :D paitsi muuton jälkeisenä yönä heräsin siihe ku masuu "poltteli" aika kovin.. oiskoha ne voinu olla niitä???

ziki ja pontso 19+2

Ziki, mäkin siis oletan, että nää on niitä. :) Kuvauksista päätellen ovat, eli alavatsa menee ihan semmoseks kovaks ja hiukan ahdistaa kun se on semmonen jäykkä (niinkuin lihaskramppi, siis), mutta ei varsinaisesti satu. Ja sitten se menee ohi. Kestää välillä vaan 10sec, ja välillä saattaa jäädä päälle ehkä minuutiksi (en nyt kyl oo sekuntikellolla mitannut).

v. 21+6

...ja sieltä tuli just yks... ja alkaa mennä ohi... ja loppui.

ventti: Harkkasuppareita on täälläkin, eilen oli useita päivässä ja niihin liittyi menkkamaista jomotusta. Mutta luulisin silti että on ihan normaalia. Onneksi kuitenkin tiistaina on neuvola, joten silloin saan sieltä kysyttyä asiasta. :/

Ruttana & Beanie 22+4 :heart:

ventti en ole sulle mitenkään asiasta vihainen kun en edes katsonu ketä päivittäjänä oli, mut siis ei mua ketään mukaan toivottanu tervetulleeks ni et yksin kyllä ole syypää siihen et into lopahti. ei muistella pahalla, minä en ainakaan =)

tänään jossain vaiheessa rupeen rukkaa joulukuun pinoa, JIPPII!!!

Hani- :heart:

Ruttana kuulostaa just samalta kun mullakin eilen erityisesti! Mulla neuvola vasta 10. pvä, mutta ehkäpä odottelen sinne asti kunhan ei tuu mitään muita tuntemattomia tuntemuksia.

Kääk, siis huomenna on oikeesti joulukuu jo! Ja mulla ei oo vielä joulukalenteria... katastrooofffi! :D

v+v 21+6

Yhteistyössä