*HUHTIKUUN MASUASUKIT*~**Marraskuussa**

AAM
heissulivei :wave: terveisiä rakenneultrasta.. :D

babylle voima:hug: toivottavasti tulis hyviä uutisia viikon lopulla..
iltsu hui :eek: onneks ei mtn käynyt.. miettinytkin että koska vetäsen megalipat =/ täytyypi olla extravarovainen...
ruttanalle rentouttavaa odotusta lopun ajaksi... eip tartti töillä stressata.. :whistle: varmaan oli kunnon syy kun sut lepuuttaa viideksi kuukaudeksi.. :)

). ) vaava voi hyvin ja oli virkkuna. räpsi kuvatuksia mutta neitimme ei suostunut näyttämään kunnon poseerauskuvaa... eli siis metsiin meni mun poikaolot ja kellejä ei näkynyt kuvissa. Sanoi että tuossa pitäisi näkyä söhryjä ja tavaraa:lue kassit ja letku, mutta tyhjää on ja häpyluut loistaa olemassa olollaan :D :LOL:
en tiedä olinko hieman hämilläni uutisesta mutta mies oli ihan aurinkoa :D hän ja hänen enneunensa.. :xmas: Oireiltaan siis odotus on ollut samanlainen kuin Allua odottaessa.. joten se siitä ja sen huhupuheista että tyttöä odottaessa kauhiat tunnemyrskyt ja pahatolot.. |O
No sitten päätin mennä arvauskeskukseen katsotuttamaan kurkkuani joka on räikeän punianen ja kipeä, ajattelin jo että olin saanut pojalta korvatulehduksen ja/tai jotain muutakin.. kattia kanssa istuin siellä 3,5 tuntia turhaan ja sit piti lähteä pois kun oli seuraava "meno" tai siis menossa sinne kohta.. |O KETTU !! no ei muuta kun päivystykseen vaan iltapäivällä.. siinä vaiheessa oli niinko jäljellä 5 ihmistä mun edessä ko lähdin ja laskin että en kerkee appointmettiin vaikka päälläni seisoisin jos odottamaan jään sinne. Että JEP pitäis vaan mennä yksäriin ja maksaa ittensä kipeeks !!

Nyt täytyypi mennä :wave:
Sii juu siskot

AM & neiti-hippunen 20+3 :heart:

tinkatar, outison, piin, jaahassu, eloveena, allusmamma ja helinä onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower: toivottavasti en unohtanut ketään, on niin kova ultrassa käyntitahti menossa :)

baby2003 tsemppiä odotteluun punktion tuloksista :hug: ainakin se on nyt ohi ja toivottavasti ihan pian saatte hyviä uutisia. ja ensi kerralla sitten parempi onni ajokokeessa! yritä vaan tsempata ja pysyä rauhallisena. muistan kyllä miten vaikeaa se oli, kun itsekin ekan kerran epäonnistuin.

säde saas nähdä törmäilläänkö la ikeassa kun meillä ihan samat suunnitelmat :) öö, paitsi enpä yhtään tiedä mihin ikeaan oot menos, me vantaalle :D

iitsu-natsu hyvä ettei käynyt pahemmin! yritetään nyt pysyä kaikki pystyssä. mäkin paras puhuun, ku lopetin 24km työmatkapyöräilyn vasta muutama viikko sitte, ku alko oleen jo liukkaat tiet yöpakkasten jälkeen... :whistle:

KELAn paperit mulla oli neuvola rv 21+1 ja sain paperit + todistuksen, jolla hakea äitiyspakettia ja rahhaa :D meidän henkilöstöihminen lupas onneks (tai öö, kuuluu varmaan sen töihin :) ) auttaa mua paprujen täytössä ensi viikolla. vitsit en malttais odottaa päivääkään et saan sen ihanan paketin hypisteltäväksi :p

tsemppiä kaikille saikkulaisille ja erityisesti outisonille ja muille, joilla töissä raskasta eikä oo tullu mitään ymmärrystä työnantajalta eikä saikkuakaan/erityisäitiyslomaa myönnetty. toivottavasti kaikki pääsee tosi pian nyt pois raskaista hommista!!

ruokahalu ei todellakaan mitään ongelmia, eli napa vetää hyvin mut toisaalta, närästys alkanu hillitseen mun herkuttelua... :kieh: ärsyttävää kun mä tykkään syöpötellä just iltasin ja nythän se ei onnistu ollenkaan kun närästys yöllä pahinta.

sf-mitta mulla neuvolassa rv 21+6 oli 18,5cm ja se on hyvin keskikäyrällä viikkoihin nähden.

tänään oon muuten melkein säikähtäny miten voimakkaita vauvan potkut on olleet! aamulla ja taas äsken on tullu kunnon muksauksia ja alan uskoon kokeneempia, et jossain vaiheessa ne oikeesti voi sattuakin ja myös herättää kesken unien. mut ihana et potkut vahvistuu ja vauva kasvaa, sehän tässä tärkeintä on ja olen yhä aivan innoissani jokaisesta ihanasta liikkeestä, mitä tuolta masusta lähtee :heart: mut jänää silti et 3vkoa sitte ei liikkeet vielä edes tuntunu ja nyt tuntuu jo ulospäinkin tosi selkeesti.

Voikaa hyvin ja nauttikaa talvesta liukastelematta!!

t. manna + lilli 22+1

säde kuulostaa tutulta =) paitsi et sain pari vkoa sitte töistä uuden kännyn ja siinäon GPS, minkä ansiosta me osataan nykyisin minne vaan, aiemmin oltiin kuuluisia myöhästymisistä kun aina eksyttiin... :whistle:

:wave:

baby2003 :hug:

Outison Pyydäppä saada neuvola-lääkärille aika noiden supistelujen ja työ-olosuhteiden kanssa. Eivätkö ole neuvolassa mitenkään reagoinu?

ruttana :hug: toivottavasti lepo on hyödyksi. Saanko kysyä mistä saissu tuli?

( . )
Neuvola kuulumisia. Rv 22+2
Painoa lisää tullut 1,6 kg ( 3 vkossa :ashamed: ) kokonais painonnousu 5,6 kg :whistle:
rr 103/59
hemppa 127
sf 23 (tätä mittaa on tullut 3 vkossa 5½ cm lisää ) :eek:
syke + 151 ja liikket ++

Kelaan paperit ja todistuksen sain.
Ja ensi viikolle varattiin aika neuvola-lääkärille, joka saa ton kohdunsuun tilanteen kurkata, kun noita supistuksia satelee.

Iitanen rv 22+2

Alkuperäinen kirjoittaja Iitanen:
ruttana :hug: toivottavasti lepo on hyödyksi. Saanko kysyä mistä saissu tuli?
Kiitos halista. :flower:

Saikku tuli mulle lähinnä työpaikalla olevasta kosteusvauriosta johtuen. Ja koska mä astmallani+toisella keuhkosairauksella oireilen enempi töissä eikä lääkäri voinut nostaa enää mun lääkeannostusta (eikä olisi nähnyt sitä järkeväksikään), niin lopputulos on tässä. Mä oon ollut niin maassa koko päivän vaikka tiedän että tää on mun ja vauvan parhaaksi. :ashamed:
Tuli vaan niin puskan takaa koko juttu ja mä oon työstäni tykännyt tosi paljon. :/

Lääkäristä Mullakaan ei ole ollut yhtään neuvolalääkäriä vielä mutta sisätutkimus(vai mikä onkaan) tehtiin np-ultran yhteydessä..

Onnea kaikille ultrissa käyneille ja hyviä uutisia Lis69 ja baby3003:lle :hug:

Helou!

Rakenneultra on nyt sitten takana ja voin sanoa etten enää ikinä usko omiin tuntemuksiin tai mihinkään uskomuksiin :LOL: :LOL:
Joko arvasitte...?
Eli sieltähän löytyi hyvinkin selvästi pippeli ja pallit :LOL: Saatiin oikein kuvakin sukukalleuksista :LOL: :heart:
Eli nyt tietää että tähän taloon tullaan vielä tekemään tämänkin jälkeen lapsia :kieh:
Minä aion todistaa sen vääräksi että yhet tekee vain yhen laisia ;)
Moni tuttu on saanu kolme poikaa ja sen jälkeen luovuttaneet kun luulevat että se seuraavakin on poika..No..Meillä kyllä yritetään niin kauan ku vain tarttee että saadaan se rinsessakin.. :D
No kierreltiin siinä kaupoissaki ja ostin jo ihanan lämpösen puvun ja yhden bodyn ja housut.. Kaikki pieniä ja sinisiä..Jotenkin on sellanen olo että haluan äkkiä osteleen vaatteita tälle herralle ku oli niin ihania prismassaki että oisin ostanu heti jokaista vaatetta yhen ku oli niin söpöjä..Nyt uskaltaa ostaa kun tietää jo sukupuolenki...
Ettei vain pitäis paikkaansa että jokainen raskaus on erilainen ja että pahat olot mulla ainaki vain pahenee ja muutenki olot pahenee :eek:
Sanoin ukolle että must aolis ainaki ihana sellanen iso perhe et ois 5-6 lasta ellei enemmänki :LOL:
Ei ehkä kuitenkaan kymmentä..
Nimikin saatiin mietittyä autossa takas tullessa.. ;)

Juu mutta onnittelut myös muille hyviä uutisia saaneille!!!
Meillä tosiaan mitat kaikki ok ja kaikki näytti oikein hyvältä..

Nyt pitää päästää toi ukkeli koneelle...

Vaavimasu ja napukka 20+1

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista, jotka sellaisia ovat saaneet.

Minulla rakenneultrassa löytyi toisen munuaisaltaan lievä, 4,6 mm laajentuma, jonka vuoksi halusin ja pääsin äippäpolille ultraan. Kävin kyllä yksityiselläkin ja kaikki ultraajat löysivät vain tuon yhden jutut - kaikki muu oli kunnossa. Punktio äippäpolilla minulle olisi voitu tehdä ikäni vuoksi, mutta lääkäri oli sillä kannalla, että yleensä vain tuollaisen löydöksen perusteella ei lisätutkimuksia tehdä. Eivät myöskään asiaa enää seuraa siellä, vaan menen sitten ihan normaaliin ultraan.

Toki mielessä kuitenkin pyörii kaikenlaista, mutta keskenmeno, jonka riski punktiossa kuitenkin on, pelotti niin, että kromosomitestiä en ottanut. Täytyy vaan elää pienen pelon kanssa. Varasin kyllä ensi viikolle vielä 4D-ultran, jospa se vielä mieltäni rauhoittaisi.

On varmaan jo kyseltykin, mutta oletteko hankkineet vaunut jo?

Ajattelin ostaa todennäköisesti Teutoniat, vaikka aika vaikeeta on valita, kun merkkejä ja malleja on niin paljon.

Huomenna on jo perjantai - mukavaa, koska tää viikko on madellut. Ja ensi viikolla alkaa joulukuu!

mimuli ja Taimi 21+4

Oon vähän :| . Nimittäin nyt jo muutamana päivänä mulla on selässä ollut oikealla puolella aika lähellä rintsikan olkainta semmonen jännä kiristävä tunne. Miehelle sanoin saunassa tästä ja hän sormella paineli justiinsa sitä kohtaa joka kiristää ja siinä on tatuointi. Miksi ihmeessä sitä nyt kiristää.. Se on kuitenkin ollut tuossa jo.. öö.. kokonaisuudessaan 9 vuotta, n. 4 vuotta sitten sitä suurennettiin. Onko kellään samanlaista kireyttä tatuoinneissa? Mistähän se voisi johtua..

Huomenna tasan puoliväli! JAIKS! :heart:

Lisäys
Loviisassa on tuo pikku pingviini nettikauppa ja siellä on näköjään brion combi rattaita tarjouksessa. Ovh 699? ja nyt alennettuna 499?. Jos jotakuta kiinnostaa moiset :) Itse ihastuin nyt noihin filuu merkkisiin.. taidan käydä katsomassa joku päivä paikan päällä.

http://www.pikkupingviini.fi/

teppana miulla on tatuointeja lapaluussa,alaselässä,ja alavatsassa.. en oo kyl havainnu itellä tollasta ongelmaa.. vatsan ja alaselän tatuointia rasvailen iha päivittäin ettei vaa repeis.. ei oo kyl ainakaa vielä tullu raskausarpii mihinkää.. (joo kop kop puuta vaa :D ) voisko olla iho vaan erityisen kuiva siitä kohtaa?

mimulille voimia :hug: toivottavasti löydöksestä ei loppupeleissä ole mitään haittaa. Ymmärrän hyvin tunteesi meidän omien hankaluuksien takia.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista.

Kivaa alkavaa viikonloppua kaikille, nyt ei jaksa kirjoittaa omaa napaa eikä mitään. Täälllä me pörrätään ihan ok. Väsy kamala.

Babylle halit myös!

k&alien 21+4

heipsan mammat! :) ulkonaha on kiva ilma :eek: koiranki joutu kantamaa pihalle ku pisti ulko-ovella jarrut lukkoo :D pakko hehkuttaa, en joutunu viime yönä käymää pisulla kertaakaan!! (ketään varmaaa kiinnosta) :D mut mie ainaki inhoon sitä yli kaiken ku herää yöllä siihe. :kieh:
kivaa ku pontso myllää masussa melkei kokoajan, ja huomaa kyl päivittän kuinka vahvistuu potkut :heart:
onks iha normaalii ku vauva pyörii masussa et tulee välil sellane tosi inhottava paineen tunne häpyluun kohille? pyöriiks se niin kovin sit siel et se tuntuu sellai inhalle?? oon iha pihalla näist :D

ziki ja pontsoliini 19+0 ihanaa ku aika menee nopee!!! :heart:

Helou mammat!

Eipä ole tullut taas aikaan kirjoiteltua, lukemassa oon toki käynyt mutta jotenkin ei ole saanut vaan aikaiseksi kirjoittaa. Laiskistuu tässä odotuksen edistyessä näköjään...

Hienoja ultrakuulumisia on monet saaneet ja niille joilla on jotain häikkää löytynyt niin tsemppiä ja voimia! Toivotaan että kaikki kääntyy parhain päin.

Itseäni meinaa välillä harmittaa kun sukupuoli ei selvinnyt siinä rakenneultrassa mutta eipä tuo niin paljon mieltä vaivaa että lähtisi varaamaan aikaa lisäultraan. Voihan se olla että se haarojen väli näkyy sitten seuraavissa ultroissa, tai sitten ei.

Pikkunen potkii ja myllää täällä sen verran reippaasti että möyrinnät näkyy selvästi jo mahan päälle. Ja vasta tuskailin sitä, etten ollut liikkeitä vielä tuntenut. Niin se aika menee. Tajusin tuossa vasta alkuviikosta että herranen aika, sitähän ollaan 7. kuulla jo! Tosin isäntä ei vieläkään tajua tuota kuukausijuttua ja onhan se vähän hassusti jos ajattelee nyt että 7,8,9 eli 2 kk laskettuun aikaan ja nyt on kuitenkin vasta joulukuu tulossa. Siis jos aattelis niin niinkuin miekin aattelin ennen kuin tiesin mitään näistä raskausviikoista ja kuinka puhutaan että on seitsemännellä kuulla (siis että voi olla just täyttynyt se 6 kuukautta ja kolme kk vielä jäljellä) ja kun käytännössä 40 vkoa = 10 kk... En tiiä ymmärsikö kukaan mitään tästä miun sepostuksesta mutta enivei.

Tänään pikkujouluihin syömään! Jee! Toivottavasti vaan ruokaa riittää kun viime vuonna samaisissa bileissä loppui eväät kesken :kieh:
Ruokaa ei tosin saa uppoamaan samanlaisia annoksia kuin ennen ja joku yö tuossa oksensinkin sen takia että olin syönyt liikaa. Muistelen että joku oli huomannut saman itsessään.

Joko on porukalla joulu mielessä? Ihana kun tietää että joulun pyhät on tulossa ja saa nauttia olosta. Ja se jouluruoka on niiiiiiin hyvää!

Sanni-Maria ja pikkunen 23+6

:LOL: Älä osta mitään päivän kunniaksi varasin meille turvakaukalon. Päädyin nyt sitten kuitenkin siihen britaxin baby safe plussaan ilman sitä telakkaa. Oli niin halpa että en voinut jättää tilaisuutta käyttämättä =)

AAM
ja niin lupasin myös minä että älä osta mitään päivänä yritän edes olla ostamatta... :ashamed: :xmas: joo ja kattia kanssa.. hypistelin vaavan bodyja ja pitihän sieltä sitten niitä vaaleanpunaisia ostaa ihan vain muodon vuoksi.. sille serkun tytölle.. AS IF !!! :LOL: :D :saint:

*muoks*
Sanni-M. niin-in moni elää uskossa että raskaus on sen 9 kk :D :LOL:

onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille ja tsemppiä mimulille, toivottavasti 4D poistaa teidän huolet :hug:

siis onko tänään älä osta mitään päivä?? just kun suunnittelin palkkapäivän kunniaksi lähteväni katsoon mamma- ja vauvanvaatteita (taas vaihteeks... :whistle: ). no, onneks ei huomenna, kun sillon vasta shoppaa aionkin, vauvanhuone ois nimittäin suunnitteilla kalustaa ja ehkä siinä sivussa vähä muutaki tarttuu matkaan :p

mies haluaisi 4D-ultraan jotta näkis vielä vaavin ja sais muistoksi sen dvd:n. olikos joku käynyt ja paljon maksaa pk-seudulla? esim. femedassa, jonka kotisivuilta en kyllä löytynyt mitään hintatietoa. ja onko se ultra musta-valko vai väreissä? voi olla tyhmä kysymys, kun kai siellä kohdussa aika pimeetä (ja tummanpunasta?) on... :D

mukavaa vkl!

t. manna + lilli 22+2

Hei vaan kaikille :wave:

Onnea hyvistä ultra kuulumisista niitä saaneille ja voimia huolien (pienien ja suurien) kanssa kamppaileville.

Meikä on saikulla vielä noiden supistusten kanssa tuonne ens ke asti, jolloinka äitipolilla kontrolli. Eilen illalla viimeksi oli kipeitä supistuksia ja rohkenen epäillä, että näinköhän enää töihin palaan. Pomokin toivoo, että jäisin saikulle loppuajaksi, niin olisi hänen helpompi palkata sijaista. Päivät vaan tuppaa olemaan pitkiä kun mitään ei saa tehdä. Eilen keräsin lastenhuoneesta lelut lattialta ja järjestelin vähän paikkoja ja sitten tulikin niitä suppareita :( , joten nyt otan sitten ihan iisisti.

Vauva voi hyvin ja möyryää kovastikin. Toissa iltana mieskin tunsi ekat potkut käsiinsä =) .

Pahoinvointia on päivittäin mutta enää ei tarvitse joka päivä pönttöä halia (ainoastaa pari kertaa viikossa). Yöt menee muuten hyvin, paitsi että jalat tupaa puutumaan kun selällään nukkuu ja kyljellään tulee paha olo :( .

Eilen huomasin, että rinnoista tihkuttaa maidonsekaista nestettä :| .

Meillä vauva nukkuu rottinkisängyssä meidän makuuhuoneessa ja siirtyy siitä sitten pinnikseen omaan huoneeseen.

Hankinnoista sen verran, että vaunut (Emmaljungan city crossit, citykopalla) ollaan hankittu, muuta ei vielä =) .

Viikonloppuja toivotellen Miinulainen +hymy 18+

Manna: me oltiin Femedassa 4D:ssä ja se makso jotain 165 euroo tai sinne päin ainaki. Se näkyy silleen jännästi sepiana eli sellasena ruskehtavana. DVD on kiva ja sitä on näytetty isovanhemmillekki. Näkyy tosi selkeesti ku vauva juo lapsivettä jne. Kuvat on sit mustavalkosia. Mul on profiilis yks btw. Sulla pitäis näkyy viel selkeemmin kaikki piirteet ku mä olin vasta viikolla 18+4 ja oot nyt jo yli 22. Lisäks Femedassa ultraa se bruno cacciatore ja se oli tosi kiva :). Kyllä meistä tuntu, että saatiin rahoillemme vastinetta. Ei silti käyty kunnallises ultrassa, joten se ehkä vaikutti kyseiseen oloon.

Zikiziki: mul on ainaki välillä ihan kauheeta painetta. Välil oikee sattuu ja alan kuvittelee et se on tulossa ulos :LOL:

vaavimasu onnea pojasta. sullahan oli se infrapunasauna firmaas tilattuna?eikös sen käyttö ole raskaana kielletty?muistelisin vain..asikkaillehan se tietysti on, mutta tiedät sanoa.. :)

zikiziki täällä vihloo kanssa häpyluu, kuin sukkapuikoilla pistelis. ne on niitä liitos kipuja, kun paikat venyy ja paukkuu, mulla jatkui ekassa raskaudessa vielä synnytyksen jälkeenkin ja loppu vasta parikuukautta imetyksen jälkeen :|

täällä on kanssa parissa vkoss potkut masussa koventunut ja isänpäivästä asti tuntuneet ulkopuolelle selkeesti. sf-mitta oli 17 ja vkkoja silloin 21+1

:hug: kaikille.

Soitin tänään sinne sairaalaan kun ei postiakaan tullut, pikavastaus oli valmis eikä sitä kuulemme lähetetä edes kotiin vaan 2-3 viikon päästä lopulliset vastaukset jos ok postissa jos ei soitetaan. Eli siis yleisimmät down syndroomat 21, 18 , 13 ja mitä niitä oli on poissuljettu eli niitä meiän vauvalla ei ainakaan ole. :heart: Masuvauvan sukupuoli: POIKA :heart: :heart: :heart: Taas meni oma arvaus oikein ja sen kiinalaisen taulukon mukaan. =) Eli semmosia kivoija uutisia, maanantaina vielä 4D- ultraan!

Kaikille hyvää viikonloppua ja mimulille :hug: toivottavasti kaikki ok.

baby2003 onnea hyvistä uutisista ja POJASTA :flower:

sädeI kiitos tiedoista! kävin kurkkaan kuvan, olipa ihanan näköinen poju teillä :heart: ja tosi selkeesti näkyy piirteet jo vkolla 18!! onko muuten tuo 165e ennen KELA-korvauksia? me ei niitä varmasti saataisi, koska käytiin jo kättärillä rakenneultrassa.

mulla vihloo häpyluun kohdalta ja jatkuu ylös kohtua pitkin. ei onneks pahasti tai usein mut oon miettiny et neuvolalääkärille asiasta mainitse. tuo ei siis mitenkään häiritse liikkumista ja oloa, mutta väliin pistää ja vihloo. on ollu ihan alkuraskaudesta asti ja silloin neuvolassa sanottiin, et kohdun kasvukipuja.

vauveli möyrii taas masussa, niin parasta kun tuntee liikkeet, ei voi töissäkään olla hymyilemättä :)

Manna Me käytiin Felicitas-klinikalla Kampissa 4D-ultrassa sillon kun esikoinen oli masussa, vk 28+.. 4D-Kuva tosiaan oli semmonen punaruskeasävyinen, kuvat tuli meillä myös mustavalkosena. Hinta oli kela-korvauksen jälkeen 167e, eli tyyristähän tuo on. Me siis oltiin myös np- ja rakenneultrissa kunnallisella puolella.. Jossain on sanottu että ne on tiukentaneet tota korvausten jakamista, mutta enpä oo silti kuullu että kukaan ei olis saanu.

Onnea baby2003 pojasta ja hyvistä alustavista uutisista :heart:

Yhteistyössä