*HUHTIKUUN MASUASUKIT*~**Marraskuussa**

hyvää sunnuntaita mammat :wave:

täällä käyn aina teidän kuulumisia lukemassa, mutten itse hirveesti jaksa kirjottaa :ashamed: hani kiitos poikapäivityksestä :flower: siihen veikkauksen kohdalle voit myös pistää pojan, oiken meni! :D

voimia kaikille jatkotutkimuksiin joutuville :hug: toivon sydänmestäni että kaikki tulee olemaan hienosti jatkossa ja että meillä kaikilla on terveet pikkuiset sylissä keväällä :heart:

onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille, ja tsemppiä tulevaan rakenneultraan :D mulle rakenneultran jälkeen sanoivat että on varmaan viimeinen kerta kun näette vauvanne ennen synnytystä :eek: niinhän se on jos kaikki sujuu hyvin!! nauttikaa siis siitä kun näette pikkuisen ruudulla ja isukki ehdottomasti mukaan!!

pakko tänne kommentoida tuota "hiustenvärjäys-ketjua" :LOL: en ymmärrä kuinka aina samasta asiasta saadaan noin pajon tappelua aikaan!! kaikki tekee niinkun omaksi ja vauvan parhaaksi näkee, eikä sitä tulisi kenenkään arvostella!! pakko itsekkin myöntää että on monia juttuja mitä olen syönyt ja vasta myöhemmin kuullut että voi olla haittaa...
värjäsin vaaleaksi hiukset rv 11 ja 18 ja värjään myös jatkossa juurikasvun piiloon.

mies tunsi ensinmäistä kertaa vauvan potkut tänään :heart: tunsi vain ihan hipaisuja, nyt potkii taas niin kovin että näkyy vatsan päälle ja mies ei ole kotona :kieh: ihanaa kun joka päivä kaveri potkii äitiä :heart: toivottavsti sitten isompana osaa pitää potkut niin että hengittään pystyy :whistle:

ihanaa kun on lunta ja joulu fiilis :xmas:

JJ-t ja masu 21+2

miinulainen;ymmärtämättömän työnantajan takia lopetin työt kun lääkärikin totesi sen hyväksi ratkaisuksi.Väänsin ensin kättä kaikkien kanssa,olin yhteydessä liittoon jne.Oikeus mun puolella mutta psyykkistä kiusaamista ja siitä aiheutuvaa stressiä vaikea selittää.Joten purimme yhteistuumin sopparin ja en täten onneksi joutunut karenssiin vaan saan joskus sitten tammikuun lopulla ansiosidonnaista.
Lääkäri sanoi että tästä ajasta kuuluu nauttia.Olisi voinut saikkuakin antaa mutta just noi ilmoittamiset että saikulla sai aina aikaan sellaisen kolmen pvn shown wttä huh.
Ymmärrän sua täysin!

Hiuksia värjään kuten jj-t.kin,ja tulen jatkossakin tekemään.

iltaa mammat ja kiitoksia onnitteluista!! :) joo kyl miekii hiuksia aion värjätä ihan niiku ennenki... ei nyt juttu luista, pää jotenki ihan tyhjä :whistle: mut mut.. jos palaan sit ku on taas jotai asiaaki :D

ziki ja nuutti 18+2

Hejps!
Ulrakuulumisista...onnea ja niille jotka elävät vielä epätietoisuudessa :hug:
Mä oon ollu nyt töissä viikon ja tuntuu tosi hyvältä. Vaikka oonkin TOD.väsynyt päivän jälkeen, olen iloinen,että pääsin takaisin.
Meillä huomenna olis rakenneultra ja pikkusen jännittääkin. Vauveli kyllä touhuaa mutta ainhan sitä on pieni jännitys päällä, että onko kaikki kunnossa. Otamme siis kaiken vastaan sellaisena kun se annetaan :)
Voimia ihan kaikille omien tunteiden kanssa ja voikaa hyvin.
Superheppuli ja MaijaEemeli rv20

Pysy Miinulainen lujana sen ääliö työnantajan kanssa! Sulla on ihan täysi oikeus kaikkiin mahdollisiin sairauslomiin, joihin osasyynä on työ. Laittaa ketuttaa tollaset pomot :kieh:

Onnea ziki uuteen kotiin. Pääsetkö tekee vaavalle omaa huonetta?

Superheppulille onnea ultraan! Eiköhän MaijaEemeli siellä hyvin voi :)

Meijän superheppuli mahassa potkii just tälläki hetkellä
:heart: . Mieski eilen tunsi ku tää piti oikee kunnon potkunyrkkeilyharkat masussa. Viime kerrasta oliki aikaa ja mies alko vähä kaipailee potkujen tuntemista :).

Mäki aion hiuksia värjätä. Kaikki tekee niinku parhaaks näkee ja kenelläkään ei oo MITÄÄN näyttöä värjäyksen haitoista, mut hyödyistä puhuu sädehtivän näkönen äiti :LOL:. NI. :D

Säde ja muru 20+2

PIDÄ VAIN PINTASI miinulainen
Raskaana olevaa naista EI SAA irtisanoa, ei edes vedoten siihen, että työpaikalla menee huonosti ja pitää irtisanoa sen takia, ainoa syy taitaa olla se, että firma menee konkurssiin

miinulainen Mä varmaan sanoisin tuollaiselle työnantajalle, että raskaus ei ole sairaus, jonka vuoksi jään pois töistä, vaan sairaaksi teet sinä käytökselläsi....

Niin, jos uskaltaisin :eek:

Mutta tsemppivä sinulle. Jaksuja! :hug:

Ihan järkyttävää millaisia työnantajia VOI olla! :eek:
TODELLAKIN PIDÄTTE PÄÄNNE ja vedätte liitot ja työsuojeluihmiset ja kaikki mukaan, ei tollasta VOI hyväksyä nykyaikana! :kieh: :kieh: :kieh: Mä täällä melkeen puin nyrkkiä teidän puolesta! Ihan käsittämätöntä!!!

Onneks en oo työelämässä, ja opiskelupaikoissakin on oltu tosi joustavia. :) Jotenki ne on vissiin tottuneet siihen että opettajalinjalaiset hankkii lapsia jo opiskeluaikana? Useammalla on jo lapsia, yks äiti tekee auskultointia, vaikka vauva syntyi vasta syyskuussa. Sillä onkin sit välillä aina vauva mukana yliopistolla tai Norssissa. :D

Aivan ihana keli edelleen!! Käytiin iltakävelyllä, lunta tulee ihan hirveesti, näkyvyys pari metriä ja tuuli jotain 20m/s. :D Nyt juodaan kuumaa kaakaota! :) Tää talvi on jo voittanu viime talven, ainakin täällä Turussa! :D Huominen ja tiistai ainakin pitäs olla viel lumisia pakkaspäiviä, keskiviikosta ei tiedä tuleeks lumena vai räntänä ja to-pe sit onki +5 ja vesisadetta luvattu, joten täytyy nauttia nyt pari päivää täysillä! :heart:

Viel kaks viikkoa ja päivä rakenneultraan! Miten jaksan odottaa sinne asti? (saatika huhtikuulle? :LOL: )

Laala ja Punkero rv18+5.

Arvatkaapa mamit, olin tänään kummitytön synttäreillä ja siellä oli vieraana kuukauden ja neljä päivää vanha pikku herra. Voi herranduudeli kun hää ol pieni ja söpö. Vaikka olikin syntyessään 55cm pitkä! Huh! Arvatkaapa olinko kädet ojossa kun vauvan äiti sano isälle, että anna vauva jollekin. Mä voin ottaa :LOL: Tulispa jo kevät. :heart:

Ja kyllä vaikka tommonen kikkarekeli osukin just tänään kun piti ajaa se melkein sata km per suunta niin nautin SUURESTI tuosta että lunta on. On niin paljon valosampaa. Ja jotenkin kun on lunta, on niinkuin talvi ja talven jälkeen tulee kevät.. ja se huhtikuu :heart:

Ou, unohdin; että meidän vene on vielä meressä.. Ukolla alkaa olla aika kiire saada se ylös sieltä ennen ihan oikeaa talvea. Pidetään peukkuja että ens viikonloppuna saadaan se kuivalle maalle.

Miinulainen saikkua vaan, olin itse työn antajani ensimmäinen naistyöntekijä joka oli raskaana ja yritin hakea erityis äitiyslomaa (joka sallitaan tällä alalla), siihen tarvitaan työterveyslääkärin suositus (joka ylläripylläri en koko raskaus aikana saanut tavata, hieman siis firmaan kallellaan), liitosta kehottivat hakemaan saikkua, jota sitte hain ja töistä jäin supistelujen ja selkäkipujen takia saikulle kuudennlla kuulla kokonaan, tämän jälkeen työterveyslääkäri otti minuun yhteyttä itse (tosin liian myöhään, koska sairasloma oli jo kirjoitettu).tänä vuonna raskaaksi tullut työkaverini sai sitten erityisäitiys loman heti kun raskaus alkoi olla tiellä työssä. Se eritiysäitiysloma tulee työnantajalle edullisemmaksi kuin työntekijän sairasloma.kysele kelasta. Siitäpä syystä en olekkaan koko kotona olo aikana ollut yhteydessä työnaantajaani, muutakuin postitse virallisten lippulappujen ja ilmoitusten kautta.oli odottanut mua työihin heti äitiysloman loputta.hah. oon jo päättänyt etten koko lafkaan mene muutakuin irtisanomisajaksi enää.mutta se siitä.
tänää mulla on neuvola.toinen kerta koko raskaus aikana. ehkäpä kuulen sydän äänet ensikertaa?ihanaa. =)
ja lumen tuoma valoisuus.mä nautin.

halitus elämys kaikille niille jotka sen tarpeessa on :hug:

AAM
Miinulaiselle Tsemppiä ja jaksuja :hug: Paa ne liiton heput siellä toimimaan !! tommoinen kusipää työnantaja on laitettava ruotuun ! :kieh: :attn:

). ) käytiin eilen katsomassa Lippulaivalla ilotulitusta ja hyvin näkyi huolimatta rankasta snödiksestä :) oli se ilo vetää pientä anhkiossa perässä kun suu oli tuiskusta huolimatta kuin hangonkeksillä :D
Hirrrmuinen myllyrrys masussa aamu viidestä eteenpäin.. tyyppi intoutui riehumaan niin että vatsanahat vain kupruili.. :whistle:

Tömmöisiä mut nyt tovi töihin :wave:

AM / hippunen 20+0 :eek: RÄTS POKS

Ihanaa.Tein just meijän lumityöt,isäntä nukkuu kun yötyö kutsuu.Olipa virkistävää vaikka paikoin ei kovin kivalta tuntunut.Nyt laitoin miehen auton lämmitykseen ja lähen sillä liikenteeseen.Jos kävisi kirjastossa ja kirppiksellä pyörähtämässä

milky 18+3

hänen tarvitse toimia kuin tämän miehen tässä :LOL:

http://www.youtube.com/watch?v=bmqacriJ-O0&feature=related

G: Minkälainen on lumitilanne? Meillä on ainakin puoli metriä ja lisää tulee koko ajan. Asutaan siis Loviisassa ja säätiedotus kyllä lupasikin tähän etelärannikkolle lisää lunta. Nyt kyllä riittää jo että kiitos, voi jo lopettaa.. :eek: Mä en pääse veneellekään kun aura ei ole vielä käynyt..
Koiraakin voi pitää vapaana, on niin paljon lunta ja se on niin hienohelma ettei halua mennä hankeen kahlaamaan eikä se muutenkaan uskalla lähteä kovin pitkälle. Eipä silti, se varmaan uppoaisi kokonaan hankeen jos sinne menisi vaikka säkää silläkin on n. 65cm.

miinulainen hui kauhistus mikä hirviöpomo sulla! kovasti tsemppiä ja ota kaikki apu mitä liitosta, työsuojeluvaltuuteluilta ja lääkäreiltä saat. ei tuommoista kyllä pitäisi joutua kärsimään raskausaikana. käsittämätöntä että jotkut työnantajat kehtaakin käyttäytyä noin!! :kieh:

ziki hienoa että muutto takana ja kovasti onnea uuteen kotiin!

superheppuli onnea ultraan! samoin muille tänään vauvansa näkeville :)

lumitilanne vaikka rakastan lunta ja talvea ja on ihastuttavan kaunista, niin kyl toi sade vähitellen sais jo lakkaa... :whistle: meinaan aamu ei ollu ihan paras, ku kaivoin autoa lumen keskeltä vajaa puoli tuntia hangesta ja en tiä hajosko koko pohja, kun lopulta väkisin runttasin sen irti kinoksesta.. :whistle: pistin vaan turvavyöt päälle ja totesin vauvalle, että nyt mennään, piä kii. no, sit mentiin ja jäätiin jumiin (silleen et tukin toisen kaistan), lapioitiin taas lisää ja sit uus yritys. lopulta pääsin irti ja huomasin, et lumi oli irrottanu myös sivupeilin siitä metalli-/muoviosasta, mut lopulta sain sen napsautettua paikalleen silleen, et auto näyttää kuin oils laillista ajaa. ei siitä peilistä mitään kuitenkaan nää, ku roikkuu niin alhaalla. mut onneks tajusin ottaa villasukat töihin, koska luonnollisesti olin ihan märkä hiestä ja lumesta tänne päästessäni ja melkonen vilu päällä. joo, töihin meni tosiaan yli tunti autolla, ku normi on 20-30min. huomisen oon sit etänä ku on päivällä neuvolaki. en ala ajeleen eestaas.

no siinä päivän valivali. oikeesti kyllä tykkään tosi paljo talvesta mut rajansa tosiaan kaikella ja vois vaikka säästää lunta lopputalvelleki :D ei sitä helsingissä kuiteskaan riittävästi tuu oleen!

hiustenvärjäys mä raidotan hiuksia ihan normaalisti. värjänny en oo vuosiin muta varmaan jatkasin sitäki samaa tahtia jos olis koko päässä väri.

liikkeet tunsin lauantaina ekaa kertaa liikkeet masun päältä :heart: oih miten ihanaa!! vauva on muutenkin viime aktivoitunut valtavasti, mm. su aamuna potki ja myllersi kolmisen tuntia masussa ja tää äippä oli niin myytyä ja rakastunu et ei mitään rajaa. vissiin vauva on nyt saavuttanu jonku kriittisen koon koska liikkeet tuntuu nyt myös ton etuistukan läpi edessä ja selkeesti vimie viikkoa paremmin ja enemmän joka puolelta :) nytkin myllertää ja väliin pikku potkuja tulee, maailman ihanin tunne!!

joo, lopuks toivon vielä että kaikki ultraan ja neuvoloihin menijät todella pääsevät sinne liikenne- ja lumikaaoksesta huolimatta. ja voikaahan kaikki hyvin ja ja olkaa liukastelemattaja jumittamatta kinoksiin!

t. manna + lilli 21+5

AAM
Ääh ihan hävytöntä, mun serkku on kaikessa hiljaisuudessa saanut vaimonsa kanssa pienen pienen tyttövaavan :heart: laittoi juuri s.postiin kuvia !! :D :heart: :) apua kun hän on syötävän suloinen... LUOJA !! ei kyllä auta tähän halipulaan :D :LOL:

Heippa!

Laala Asun Lahdessa ja meillä on täällä ihan hillittömät hammaslääkäri jonot.Mutta ei se silti sais vaikuttaa siihen että raskaana olevat ei sitten pääse h.lääkäriin ennen synnytystä! :kieh: Mun kaverit ketkä on nyt muutaman vuoden sisään saanut lapsia niin on päässeet miestensä kanssa h.lääkäriin nopeasti mutta en tietenkään sitten minä.Mutta tuolla tais joku sanoa että systeemit muuttuneet ihan lähiaikoina.Ärsyttää,miksi täytyy aina tinkiä tosta terveydenhuollosta jos jossain pitää säästää.

Miinulainen Mä oon täällä ihan raivoa!!Mistä noita k***päitä löytyy.Mulla loppu työsopimus just viikko sen jälkee ku r.testi oli positiivinen mutta meillä(hartwalliin panimolla) suhtauduttiin tosi hyvin kaikkiin raskaana oleviin.Ne ennemmin pakotettiin tekemään löysempiä hommia tai saikulle kuin että ois pitänyt ite anella jotain muita hommia..
No mutta joutuupahan maksamaan sulle sitte korvaukset jos meinaa toimia laittomasti.

Lumitilanne: Me ollaan tällä hetkellä Enonkoskella ja täällä on ihan törkeesti lunta.Ihanaa.Tultiin perjantain niin sillonki oli jo paljon lunta kun Lahdessa ei ollut kuin pari senttiä..Ainut vaan että eilen sähköt pätki ihan koko ajan ja päivällä poikki monta tuntia :kieh: Lahteenkin on kuulemma tullut paljon lunta mutta veikkaan että kotiin kun loppu viikosta mennään niin siel on taas plussaa ja ne sulaa pois :(

Misstar 21+3 (piti oikein jj-t:ltä tarkistaa että ollaanko muka jo noin pitkällä :) )

Heips!

Lumitilanne:tuli eilen ehkä 10 cm ja tukka meinas lähtee kun kävi roskat viemässä.POitsu huuti kun hinaaja kun rattailla tultiin iltapäivällä kotia kun varmaan sattui toisen naamaan kun lunta tuli ihan laakana toisen pullukkaposkille :( .Niin ja Kuopiossa asutaan

Neuvolassa sitt käyty ja terkan mukaan ei tartte olla huolissaan siitä aivojen koko jutusta.
Sanoi ett jos jotain olis tosiaan hätänä niin ei ne ois mulle uutta aikaa 4 vkon päähän antaneet ja varmaan siinä ultraus tilanteessa olis jo kätilö lääkärin paikalle kutsunut.

Hemppa oli 138, sydänäänet (sen verran mitä kiinni sai) oli siinä 147-154 välillä.
Verenpaine 129/82 ja Sf mitta 21 cm.

Ja voi viulu....mä joudun sokerirasitustestiin kun lähtöpainoindeksi on yli 25 vaikka tällä hetkellä painoa tullut vasta 3,6 kg.
Ai että mukavaa :(

Liikkeitä tuntuu kokoajan enemmän ja vähemmän ja illalla kun käy nukkuu niin kaveri tosissaan monottaa että hei mamma äläs makaa mun päällä, mää tukehdun!
:wave:

Jospa tässä jaksais sen 3 vkoa ja toivoa että kaikki todella on hyvin...siitä on nyt lähdettävä :/

Lis69 20+3

Tänään oli sitten kauan odotettu rakenneultra! NuuttiKyllikillä oli kaikki asiat hyvin; kaikki mitat vastasivat viikkoja ja kaikki rakenteet olivat kunnossa.
Sukupuolesta kätilö kyseli et halutaanko tietää, jätin päätäntävallan miehelleni ja yllätyin aika lailla kun hän siihen, jotta täti kertoo vaan jos suostuu kaveri näyttämään. Mieheni kun on tähän asti ollut sitä mieltä, et pidetään itteemme jännityksessä huhtikuuhun saakka... Noh, kätilö joutui vähän aikaa haeskelemaan ja kappas kappas, neljäs poika on tulossa meidän huusholliin keväällä :heart: Hani pääsee taas päivittämään yhtä kohtaa etusivulta...

Miten teillä muilla on nyt suurinpiirtein keskivälissä raskautta ton väsymyksen kanssa? Itselläni varmasti menossa virkein jakso. Toki illalla kun pääsen sänkyyn uni tulee heti kun pää koskettaa tyynyä, mutta enää en tarvitse nukkua päikkäreitä niinkuin vielä pari viikkoa sitten. Jos vanhat merkit paikkansa pitävät tonne 30 viikolle asti olo pysyykin suurinpiirtein samanlaisena, sitten taas päikkärit tulevat kuvaan. Nyt pitäs tehdä kaikki hommat esim. suursiivous näillä voimilla :)

Hauskaa talvista iltapäivän jatkoo vaan kaikille :heart:

NK 20+1

Heippa mammat. :)

miinulainen: Tsemppiä tuohon tilanteeseen. :hug:
On se ihan pöyristyttävää miten on noita k-päisiä työnantajia olemassa. Mutta itselleenhän hän hallaa tekee noilla laittomilla uhkailuillaan ja muilla.

Onnea NuuttiKyllikille hyvistä ultrakuulumisista. :)

Lis69: Sanottiinko sulle millä viikolla se sokerirasitus tehdään? Mulla sama edessä, jonka neuvolatäti kertoi jo heti alkuun kun oli tuo painoindeksi hiukan yläkanttiin.

zikiziki: Onnea uuteen kotiin. :flower:

LumitilanneG: Kyllä riittää.. ja tarpoa saa tuolla kinoksissa vaikka nyt iltapäivästä sentään oli suurin osa aurattu. Mutta on se varmaan näky lyllertää tän mahan kanssa tuolla ja yrittää pysyä pystyssä. :xmas:

) .) Töissä taas saikun jälkeen ja kyllä täytyy sanoa että ei toi istuminen kyllä hyvää tee. Paikat on ihan jumissa kun lähtee liikkumaan ja pakko onkin nousta ylös ja kävellä käytävää eestaas, jotta ees jotenkin kulkee.
Ja lisäksi kun töissä epäily kosteusvauriosta niin ei senkään puolesta kestä olla. Hyvä jos taas viikon pystyy kunnes taas pihistään. :/

Maha tuntuu kasvavan vauhdilla ja vaikka tossa viikonloppuna tuntui että ois pienentynyt niin kyllä se totuus tais ihan toinen olla. :whistle:
Ja erityisen ihanaa on se, että vauveli potkii äitiä ahkerasti. :D

Ruttana & Beanie 21+5 :heart:

Ja vielä väsymyksestä. Mulla olo kaikkea muuta kuin pirteä. Tai sanotaanko että aamulla/aamupäivällä olo on vielä ihan pirteähkö, mutta kyllä se siinä yhden jälkeen alkaa väsyttämään siihen malliin että päikkärit olis poikaa. Ja usein iltasella pötkähdänkin tuohon sohvalle katsomaan töllötintä ja kuinka ollakaan niin siitä sitten herää joskus tunnin päästä. :saint:

Onnelliset terveiset Kättäriltä! Rakenneultrassa kaikki mallillaan ja viikkoja tulikin mittojen mukaan 19+1, mutta kätilö sanoi ettei ala vaihtaa LA:ta vaan mennään niillä viikoilla millä tähänkin asti, eli 20+1. Sukupuolesta saatiin varmuus...TYTTÖ!!! Siis me mentiin ihan sekaisin miehen kanssa kun molemmat on salaa toivonu tyttöä ja nyt se on melkein totta. Meille sanottiin ekassa ultrassa että pojalta näyttää, mutta älkää rynnätkö liikaa sinisIä vaatteita ostamaan. Onneksi ei niin tehtykään. Ollaan niin onnellisia! Nyt tuli kyllä omaa napaa ihan tarpeeksi.
Meidän kohdalla ei siis mieliteot eikä sykkeet kerro sukupuolta.
Voikaa hyvin ja inhottaville esimiehille haistakoon huilu ja suksikoon Sudaniina! Itselläni kokemusta myös :hug:
Superheppuli ja MaijaEemeli 20+1 :heart:

Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille :)

Keuhkoputkentulehdus se sitten taas.. ja antibiottikuurin sain sekä 3 päivää saikkua. samalla kun mainitsin tälle omalääkärille että alkaa painavien nostelu töissä olee aika tuskallista niin sanoi että hän voisi kirjoittaa koko loppuajan saikkua mutta sitä varten pitäisi varata oma aika :| Siitä sitten pomollekkin puhuin ja oli sitä mieltä että olisi mun kai parempi jäädä jo pois kokonaan ettei tarvii aina miettiä koska oon pois ja koska töissä :/

Poikakin sitten päikkäreiltä herättyään valitti että koti pyörii.. mittasin kuumeen niin 38.2 :( että tässä sitä sitten sairastellaan kun ensimmäiset kunnon lumet olis maassa ja olis päässy pulkkamäkeen :'(

Nellah ja 21+2 (ultran mukaan 22)

Onnittelut ultrakuulumisista itse-kullekin :heart: isot tsempit myös jatkotutkimuksiin joutuneille.

mulla on tasan viikon päästä rakenne-ultra...huih! :eek: no onhan sitä odotettukin jo monta kuukautta! Vihdoinkin se on eessä, ja mua jännittää aivan hirmuisesti mutta on sellanen tunne että kyllä kaikki on Kapriksella hyvin. :heart:

Tasuripäivä niin piti tulla ihan sen vuoks vaan piipahtamaan! ;) se on enemmän ku sata hevosta tää puolivälikin, nyt siis enemmän viikkoja takana kuin edessä---ainakin jos ei mene yli-aikaiseksi niinkuin esikoinen! Toivo elää että saan suunnitellun sektion ja se tehdään hyvissä ajoin..Pitää alkaa rakenne-ultran jälkeen selvitteleen mitä kautta pääsen lantion röntgenkuviin.

jahas, nyt otan lasillisen glögiä kun esikkokin nätisti pisti nukkumaan!

Gardenia ja Kapris 20+0 =) :heart:

Yhteistyössä