*HUHTIKUUN MASUASUKIT*~**Marraskuussa**

baby2003 siis ne löysivät jotain ja laittoivat eteenpäin mutteivat viitsineet selittää sulle? |O hoh hoh, onpas ammattitaitoa taas. Mulla tuli jotenkin mieleen tosta softmarkkerista, että voisko se olla jotain pehmytkudoksiin liittyvää? En siis ollenkaan tiedä varmasti. Googlella ainakin nopeasti vilkastuna viittaisi sydämen ultraan. Kerrothan sitten kun tiedät paremmin.

(.) Meilläkin rakenneultra takana. Kaikki kunnossa =) Kaveri oli vaan semmosessa asennossa ettei ultraaja pystynyt katsoa sydäntä kunnolla joten mennään parin viikon päästä uudestaan. Sanoi kyllä monta kertaa että kaikki on kunnossa, tahtoo vaan nähdä vielä, ehkä vauva on paremmassa asennossa ja sydänkin on vähän isompi. Ja mainitsi myös että kun mulla on tota peitettä; elikäs PLÄSKIÄ! :LOL: Mulla kun tuolloin oli viikkoja 18+3. Ihmetteli kyllä että aika aikasessa vaiheessa ultrataan ylipäätään, yleensä haluavat tehdä vko 20+. Ou, ja se kysta... sekin oli vielä sielä. :ashamed: oisin niin paljo toivonu et se olis hävinny eikä näin ollen aiheuttais päänvaivaa..

Muutoin kaikki ihan kunnossa, semmosia pikkusia tönäisyjä tuntuu silloin tällöin.

hammaslääkäri-g Jokos muut mammat ovat käyttäneet raskausajan tarkisuksensa? Kävin marraskuun alussa ja multa löyty 3 reikää.. IIK! en kyllä ollukaan käynyt ainakaan 7 vuoteen. Lekuri sanoi myös että ikenet vuotaa jonkin verran verta, kuuluu kuulemma raskauteen. Sekin vielä. Parin viikon päästä taas. Ja käyttäkää nyt hyvä sisaret tuo tarkistusmahdollisuus, pääsee vielä jonon ohi kun on tiine :saint:

Baby2003 Mäkään en niistä kauheasti tiedä mutta tässä se mitä tiedän :hug: Eli toi kaksi markeria on kai just se raja millon lähetetään jatkotutkimuksiin.Ja kaikki kellä on tehty noita löydöksiä niin ovat kuitenkin sitte olleet terveitä(siis ketä mä tiedän).Ja muistaakseni kaverini vielä sanoi että harvemmin mitään löytyy...Eli varmasti kaikki on sitten kuitenkin hyvin!! :hug:

Baby2003: Itsellänikään ei ole asiasta kokemusta, joten valitettavasti en voi siinä auttaa. :( Toivotaan että kaikki on kuitenkin ihan hyvin. :hug:

HammaslääkäriG: Hyvä kun tuli muistutettua. On pitänyt ja pitänyt varata se aika ja aina yhtä monta kertaa se on jäänyt. :ashamed:
Mutta nyt otin asiakseni ja soitin ajan. Ensimmäinen vapaa tarkastusaika löytyi 22.1. Jotta pitkään saa siltikin odottaa, mutta pääasia että sen kuitenkin sai. ;)

Ruttana & Beanie 21+2 :heart:

AAM
Hammis: mä kun yritin aikaa varata tässä taannoin niin sanoivat että sä vasta kävit että tervetuloa v 2010 seuraavan kerran... :eek: mut ehkä ne osaisi ottaa kun toi raskaus niin sen takia. :xmas:

) .) hittolainen poika sai siitä amoxinista allergisia oireita ja mä tonttu vein sen tarhaan vielä :headwall: no soitin ja pyysin että tarkkailevat sitä.. jos mene pahemmaksi ihottumat nilkoissa tai lähtee leviämään päivän aikana niin ehdin vielä lääkäriin ettei tartti päivystykseen taas lähteä istumaan. Voi pjaska.. :( :kieh:

Massu pitää muutoin kovaa elämää ja tökkiessä vastailee ja tai jättää vastaamatta :)
esikko ei oo ehtinyt vielä tuntemaan liikkeitä, on niin kovin kärsimätön odottamaan..

Pää ihan tyhjä.. :|
Am & hippunen 19+4 :heart:

Hammas(v***n)lääkäriG Joo kävin siinä sylkitestissä&tarkastuksessa mutta aikaa sain ootella noin kaksi kuukautta.Ja sillon kun varasin aikaa en saanut varattua miehelle vaikka neuvolasta annettiin lappu että perheenjäsenet pääsee myös... :kieh: Sitten nyt vihdoin kun oli se tarkastus niin se maksoi 41e!!Mulla oli yksi alkava reikä ja sain ajan huhtikuulle ja la siis 3.4!!IHME TOUHUA!!Niin ja sillon kun varasin aikaa ja soitin sinne puhelinvaihteeseen niin kun sanoin että aika pitkä aika siihen tarkastukseen on että olen raskaana niin nainen totesi että ei se kuule tähän mitenkään liity :eek:
Nyt tuli ne sylkitestin tulokset kaikki muuten ok mutta mun syljeneritys on vaan puolet normaalista,johtuen ilmeisesti hormoneista.Ja mulle siis on nyk. ihan törkeen kuiva suu :p Ja käytän siihen sellasta apteekin "tekosylkeä":)

Supistuksista Ei oo varmaankaan ollut kerta en osaa sanoa :whistle:

Baby2003 :flower: :hug: Täällä pidetään peukkuja ja laitan koiranki tassut osottamaan taivasta kohti :)

Koirasta puheen ollen, se just söi kakkansa. Nice.

Hammaslääkäri
: olin varannu hammaslääkärin jo helmikuussa ja elokuulle sain ajan. Just siis sopivasti :). Mitään ei löytyny. Ainoo, et normaalis tilanteessa viisaudenhampaat oltais otettu pois. Laitto lähetteen suuhygienistille, joka otti sit hammaskivee pois ja kerto raskaudenajan hampaiden hoidosta. Ihan kiva reissu, sitä kiven poistosta huolimatta. Sai mutki käyttämää aktiivisemmin hammaslankaa ;). Mistään sylkitestistä mulle oo ees mainittu :eek:

Meen nyt koko viikonlopuks tekee töitä. Ihanaa ku on sellanen olo, että jaksaa. Saa vähän rahaaki. Onha toi hoitamine ajoittain aika fyysistä, mut luulen et masuasukki, mä ja mun kohtu pärjää :D.

20 tänään pokspokspoks jei

baby2003 olipa kurja ettet saanut lääkäriltä enempään selityksiä mutta uskon monen muun tavoin täällä että seuraavassa ultrassa on kaikki jo hyvin. tsemppiä odotteluun ja isosti :hug:

teppana, ventti, mitoralla, mammanen ja pietu onnea hyvistä ultranäkymistä :flower: kylläpäs meillä riittääkin ultrassa kävijöitä, ihana aina lukea kuulumisia :)

hammaslääkäri mä sain (asun itä-helsingissä ) ajan tarkastukseen viikossa ihan ilman lappuja kun ilmotin olevani raskaana :D olin ihan ihmeissäni miten noin nopee sai ajan kun helsingissä raskaana olevat ei PERIAATTEESSA pääse jonojen ohi ja idässä erityisesti palvelut tökkii, mutta meidän terveysasemalla kuulemma käytäntö et jos ei joku vahvista aikaa viikkoa ennen käyntiä, niin sitten saa antaa raskaana oleville =) tosi mukavaa! ja oli kiva kun lääkäri sanoi et seuraavan kerran nähdäänkin sitten vauvan kanssa, kun hänelle tulee ekat hampaat =) mulla ei siis ollu reikiä, jee :D

verenvuodot ja limakalvot alkuraskaudesta tihkui nenästä jos piti niistää, mut nyt kun en oo sairastellu niin ei oo ollu ongelmia. tosin kerran kun pupuiltiin vähän aktiivisemmin lyhyen ajan sisään, niin tuli verta alapäästä... säikähdin ihan kamalasti, mutta kaikki oli kunnossa, ilmeisesti vaan limakalvot kuivat tmv. ja täytyy sanoa että vaikutti valitettavasti vähän myös rakasteluun, ei ole sen jälkeen uskaltanut niin usein nautiskella :/

nimistä meillä (=mulla) nimet valmiina tytölle ja pojalle =) mies vähän nikottelee mut synnärin esitietolomakkeeseen pistän ainaki omat suosikkini. toivottavasti niitä ei kuitenkaan tarvita vaan saa sitten katsoa rauhassa miltä pikkuinen näyttää ja miettiä nimen sen mukaan =)

aurinkoista ja rentouttavaa viikonloppua, voikaa hyvin!

t. manna + lilli 21+2

KLIK!!! * Masukuva rv 20+2 * KLIK!!!

- profiilista löytyy sama ((..paina F5:sta jos näet harmaavalkoisessa vaatetuksessa - pitäs olla musta paita :D )
:)

Hammaslääkärigallup: Mie en nyt ees varannu aikaa. Jotenki tuntuu, et tän vuojen puolella kuitenki juossu ni ei tuo oo niin paljoa tilanne muuttunu. Hammaskiveä voisin poistattaa, mut se sit maksaa. Tarkistus ainoostaan täällä ilmanen (ja se pitää ite varata).

Nimistä: Meillä alkaa olla nyt varmat nuo nimet kummallekin, vaikka luulen, jotta tytön nimi jää kokonaan käyttämättä =)

Ja vielä noista nenäverenvuodoista: Apteekista saa nenätippoja, semmosia öljytippoja, joita miule suositeltiin poikaa oottaessa. En muista oliko joku A-vita tms. eli paikallisena hoitona sai käyttää raskaana ollessa. Suosittelen.

Joulu: Jokos muilla alkaa olla häslinki päällänsä? :D Mie täs oikein listaa teen, jotta mitä pitää muistaa ja tehä ennen joulua! Lahjat on mietittynä kummimuksuille ja muille läheisille. Sapuskatki pyörii mielessä (kuinka ollakaan!). Joulukortit laitan heti kuun alussa matkaan.. Ja hitto ku tekis mieli jo laitella valoja ja verhoja ja ja ja ja... VAIKKA MITÄ! Esikoisellakin on jo pari joulukalenteria, ku ovat muut tuoneet.. Ite haluun kans oman! Isäntä saa luvan ostaa miule sen salmiakkikalenterin :LOL:

.........mie alan höyrytä :D

pietu- ja oikku rv 20+3

Nyt apua :'(
Kysistä soitti aamulla se kätilö joka teki mulle sen rakenneultran keskiviikkona ja kertoi että kun hän ei oikein ollut varma kun mittasi niitä aivoja (sai arvot 0,9 ja 0,8) ja ovat kuulemma niin lähellä raja-arvoa joka on 1 että näytti kuvia lääkärille ja jos halutaan niin uusi ultraus rv:lla 24.

Mä menin ihan shokkiin enkä osannut kysellä mitään, antoi ajan 15.12 klo 13.20 ja sanoi ett ei aihetta huoleen heillä vain on rutiini että lääkäri katsoo kun menee tonne arvojen lähelle!!!!!!!!!!!!

EI AIHETTA HUOLEEN, no mihnkäs sitten :'(
MIes lähti just aamulla töihin ja mä yritän olla kauhean reipas vaikka nytkin itken niin paljon että hyvä kun ruutua näen.
Onko kellään mitään kokemusta asiasta?Tai tietoa voinko tosiaan olla huolehtimatta.
On varmaan elämäni pisimmät 3 viikkoa tulossa.Miten tässä osaa olla miettimättä? :'(

Mäkin olin niin iloinen että kaikki olis kunnossa kun kaveri vaikutti niiin virkeältä...vaikka kyllä se kätilö sanoi että kaikki on todellakin kunnossa he vaan haluavat tarkistaa asian ja tää tarkistusultra on vapaaehtoinen.
Mulla on neuvola maanataina ja pitänee kysyä terkalta mitä tää meinaa...pahimmillaan.

Tää on ihan hirveetä :( .Näen jo kauhukuvia että tulee keskeytys ja joudun synnyttämään tän vauvan joka jo tuntuu niin omalta kun liikkeitäkin tuntuu koko ajan.
Suokaa anteeksi nyt tämä surkuttelu mutta jonnekkin on pakko purkaa ittensä kun ei voi huolestuttaa läheisiä.
Mä rukoilen että tää on väärä hälytys.

Lis69 20+0

AAM
Lis69 :hug: kilautat sinne ja kysyt tarkemmin mitä siellä on epäselvää ja selvität. Siellä mä ainakin huomaan että paha olo "puolittuu" jos on tietoinen "mahdollisista vaaroista" jos niitä nyt on... on se kumma kun tommoi menevät sanomaan selvittämättä. :ashamed: Voimia !

Voi Lis69, nyt vaan koitat jaksaa, minä ainakin tiedän tunteen ja ei siihen oikein mikään auta. Helpointa on koittaa olla ajattelematta koko asiaa, mutta se 'ajattelemattomuus' ei taas ole yhtään helppoa.

(.) Kaveri kävi just kylässä 2 v ja 8 kk poikien kanssa. Siinä sain vähän esimakua perhe-elämästä kiukkujen ja vaipanvaihtojen yms muodossa :) Tänään oon ollut taas vähän huonovointinen. Taidan ottaa päiväunet, kun teen tänään etänä töitä kotoa käsin. Läppäri ollut nenän edessä koko aamun lukuunottamatta tuota vierailua.

Pietu, joulusta, pitäisi noi häätkin saada ensin alta pois ja sitten miettiä joulua...menee vähän tiukille, mutta ajattelin ostaa lahjat vasta silloin juuri joulun alla. Mun tehtävänä on tehdä ainakin porkkanalaatikko, äiti yleensä tekee muut ruoat. Asutaan lähekkäin. Jos oikein reipastun, leivon myös joululimppua ja joulukakkua, mutta saattaapi jäädä tekemättä :)

Pikaisesti omat jutut: Tänään 19+0, profiilissa "mahani". Jään varmaan pian nettipimentoon muuton takia, täältä katkiaa kohta netti, en tiedä milloin avautuu sit uudella asunnolla.

Hei hei ja kovasti voimia ja tsemppiä kaikille sitä tarvitseville! :hug: Itsellä rakenneultra 5.12. pelottaa mennä...

Lis69 voimia sulle :hug: ei ole ikinään kiva kuulla tuollaisia uutisia..

mulla itellä rakenneultra 4.12 ja jännittää ihan kamalasti.. esikoista odottaessa kun ei vielä tienny kaikesta, mutta nyt toista odottaessa pelkää kaikenlaista..
mulla oli viime jouluna tosi paha keskenmeno, eikä kohtu meninannu millään tyhjentyä ja oli tulehtunu pahasti..ei ollu kaukana ettei koko kohtua poistettu :( meni aika kauvan aikaa että tää uus raskaus alkoi..mutta nyt koko ajan pelko persuuksessa että kaikki menis loppuun asti hyvin.. ei oikeen osaa nauttia tästä pienestä ihmeestä:)
t: lumi-enkeli rv 18+3 :heart:

Kiitos Pietu kohtalotoveritsempityksistä :) ja jaksamisia myös sinulle :hug:. Tänään on ollutkin ihan ihmeen hyvä päivä taas (kop kop puu kopisee), kävin esikoisen kanssa rattaiden kanssa kävelyllä kirjastossa saakka (n. 2km suuntaansa). Aika hitaasti matka taittui kun toiseen nivuseen jomotti, mutta kiva oli maleskella kun oli niin hyvä ilmakin. Toivottavasti osaisivat nuo liitoskivut pysytellä poissa :kieh: :kieh: .

JouluG: Mulla puikot ja virkkuukoukku viuhuu illat pitkät kun esikoinen on unten mailla. Ajattelin siis pehmeitä paketteja valmistella jouluksi sen minkä ehdin. Joulukorttikuvaukset esikoisen kanssa on myös mielessä. Piti kuvata tyttöä joulutamineissa jo viime viikolla, mutta eikö tuo sitten ottanut ja kaatunut päin pöydän jalkaa, ja näin tonttu sai mustelman silmökulmaansa. Nyt kun mustelma on häipynyt niin pitäisi kuvata, että ehtii tilata kuvakortit sitten ennen korttien postitusta. Muuten en ole vielä jaksanut joulusta stressata. Ai niin, jouluvalot virittelimme pari päivää sitten kun tuli lunta :).

misStar: olipa tosiaan ihmeellistä touhua siellä teidän hammaslääkärissä :eek: . :eek: Ethän sä nyt millään voi mennä hampaan paikkuuseen huuhtikuussa, joko sulla on pieni nyytti kainalossa tai sitten niin iso maha ettei sen kanssa välttämättä pötkötetä selällään niin pitkää aikaa! Mä kävin tarkastuksessa esikoisesta muistaakseni joskus viikolla 32, ja silloinkin oli siinä ja siinä että pystyinkö tarkastuksen vertaa köllöttelemään selällään kun tuli jo huono olo. Välillä muistaakseni piti nousta ylös ja vähän huokasta.

MisStar: Missä ihmeen takapajulassa sä asut jos ei hammaslääkärissä tajuta että raskaus vaikuttaa? Ainakin Hesassa ja Turussa pääsee jonojen ohi jos on raskaana. TAi sit niille on omat jonot, en tiiä miten se toimii, mut esim isosisko kun Hesassa ekaa odotti ja soitti hammaslääkäriaikaa, niin puolella vuodella aikaistui ajan saanti. :LOL:

Lis69 toivotaan ettei oo kyse mistään huolestuttavasta! :hug:

).) Mua muksauteltiin eilen. :D En tietty tiedä oliko vauva vai mun mielikuvitus, mut käsittääkseni mielikuvituksen tuotteet ei tunnu kädelle mahan päälle? :D Ih ih, täytyy tänäänkin vetää varmaan jotain makeeta illal ennen ku menee petiin. ;)
Toivottavasti tulis kunnon muksautuksia lähipäivinä niin sais lopullisen varmuuden siihen että edelleen siel masussa hengis ollaan, niin jaksais paremmin rakenneultraan, johon on vielä YLI 2 VIIKKOA aikaa... :kieh: :heart:
Ah ja edelleen talvisää jatkuu. Mä tykkään kovin. :heart:
Niin ja yks ystävä kun kuuli että aiotaan kestoilla, niin sano että hän kerää meille "vaippapaketin" kun hän on ite ommellu paljon vaippoja! :D (kuulemma mm. Pul-taskuvaippasysteemejä ja joitain kuori+sisävaippoja, mm. täysbambuisia sisävaippoja :eek: ) Jee!!!
Nyt syömään ennen ku närästys tappaa mut.

Laala ja Punkero 18+3

MOIKKA KAIKILLE SAIRAAN PITKÄSTÄ AIKAA!!!! :heart:

Minä olen ollut ihan täydellisesti monta viikkoa kirjoittelematta tänne, ei ole sen kummemmin ollut asiaa. Olen voinut hyvin kyllä. :) Ja oon kyllä käynyt vilkuilemassa teidän kirjoituksia, ONNEA SUURESTI kaikille joilla onnellisia kuulumisia neuvoloista ja ultrista!! :flower:

Halaus kaikille. Ja voimia teille hirmusti, joilla oksetusta on edelleen tai on epäselvyyttä jotenkin asioissa. :hug:

Itse vihdoinkin olin mieheni kanssa rakenneultrassa tänään, sitä oltiin kyllä kauan odotettu. TYTTÖ se siellä köllötteli ja kaikki hyvin :heart: :heart: Niin onnellisia olemme.

Hani voisitiko etusivulle päivittää tyttöasian? :wave: thanks!

Hymyä harmauteen ja joulumieltä jo.. =)

pietu- siinä salmiakkikalenterissa, ainakin viime vuonna oli se keskimmäisen rivin salmiakki aika pahaa.. jäi syömättä. Senpä takia olen ajatellut itselleni dumle-kalenterin ja sitten sen veikkauksen raaputuskalenterin. mies saa olla ilman kun ei niistä välitä :)

lis69 :hug: Kyllä kaikki varmaan selviää parhain päin.

Lis eiköhän siellä kaikki ole hyvin! Ajattele se vain rutiinitarkastuksena :hug:

Mie sen kaatumisen (ku eile aamulla töihi mennessä kaaduin pepulleni sivuttain) vuoks huolehin, enkä ollu varma, että onko mytyllä kaikki ok ni soittelin neuvolaan. Sano, et tulisin käymään ku jos liikkeitäkää ei juuri oo sen kaatumisen jälkee tuntunu (sitä ennen taas oli ja tos välissäki ehk jotai kuplintoja oli, mut en ollu varma). Ja hyvin löi pieni sydän siellä! Sf-mitanki otti, se oli 20cm.

Kaikki hyvin!

Onko se hammaslääkäri siis ilmainen? Kumma ku neuvolantäti ei mulle oo ollenkaan asiasta maininnu!:/ Mut tiesin, et ainaski JKL:s saa ilmasen tarkastuksen, ku kamu sillo kolmise vuotta sitte synnytti, ni sillo raskausaikana ois voina käydä. Mut se sai siit mu muistaakseni iha lapun.. Ja ny mu piti kysyy tota neuvolassa, mut en muistanu!! Siel mietin vaa, et mikä se oli mitä piti kysyä, mut ei se sit muistunu mielee...

Täällä siis poksahti vkot!!

SS & mytty 20+0

AAM
hei muuten tervetuloa enkeleille :) :D :wave: *unohdin tuossa aikasemmassa toivotella* :ashamed:

Funkkis onnea likasta .. :heart: ihemttelinkin missä luuhasit ko jossain vaiheessa olit ihan alvariinsa äänessä :D vuffia kans kaipailin.. :hug: MUT pääasia että voitte hyvin.

Joo noi hammaslääkärikäytännöt on ihan hanurista ja erilaisia pitkin maata joten niitä ei kannata ihmetellä :headwall: :| pyllystä i say...

Joulu mä oisin niin laittamassa mutta ukko on niin antijoulutyyppi että sai mut toisiin aatoksiin hetkeksi vielä MUTTA joulukuussa vedän vetimet esille ja julistan sen saapuneeksi meillekin sanoi ukko mitä tahansa :xmas: |O kyllä nyt lapsenkin hyvä oppia meillä että joulua saa (ja pitää meillä )juhlia vaikka ei joku perheenjäsen joulutyyppiä olisikaan.. EIK JEH ? :D

nyt kotio AM

Alkuperäinen kirjoittaja Lis69:
Nyt apua :'(
Kysistä soitti aamulla se kätilö joka teki mulle sen rakenneultran keskiviikkona ja kertoi että kun hän ei oikein ollut varma kun mittasi niitä aivoja (sai arvot 0,9 ja 0,8) ja ovat kuulemma niin lähellä raja-arvoa joka on 1 että näytti kuvia lääkärille ja jos halutaan niin uusi ultraus rv:lla 24.

Mä menin ihan shokkiin enkä osannut kysellä mitään, antoi ajan 15.12 klo 13.20 ja sanoi ett ei aihetta huoleen heillä vain on rutiini että lääkäri katsoo kun menee tonne arvojen lähelle!!!!!!!!!!!!

EI AIHETTA HUOLEEN, no mihnkäs sitten :'(
MIes lähti just aamulla töihin ja mä yritän olla kauhean reipas vaikka nytkin itken niin paljon että hyvä kun ruutua näen.
Onko kellään mitään kokemusta asiasta?Tai tietoa voinko tosiaan olla huolehtimatta.
On varmaan elämäni pisimmät 3 viikkoa tulossa.Miten tässä osaa olla miettimättä? :'(

Mäkin olin niin iloinen että kaikki olis kunnossa kun kaveri vaikutti niiin virkeältä...vaikka kyllä se kätilö sanoi että kaikki on todellakin kunnossa he vaan haluavat tarkistaa asian ja tää tarkistusultra on vapaaehtoinen.
Mulla on neuvola maanataina ja pitänee kysyä terkalta mitä tää meinaa...pahimmillaan.

Tää on ihan hirveetä :( .Näen jo kauhukuvia että tulee keskeytys ja joudun synnyttämään tän vauvan joka jo tuntuu niin omalta kun liikkeitäkin tuntuu koko ajan.
Suokaa anteeksi nyt tämä surkuttelu mutta jonnekkin on pakko purkaa ittensä kun ei voi huolestuttaa läheisiä.
Mä rukoilen että tää on väärä hälytys.

Lis69 20+0

:( Voin kuvitella että tuntuu pahalta ja olet järkyttynyt, itse eilen sain myös ikäviä uutisia, maanantaina lapsivesitutkimukseen. Voimia :hug: :hug:

teppana: Aih! Liekö siule osunu joku p*skaerä :D Tai sit mie vaan niin ahne, etten huomannu :p Tuo Dumle ei muuten kuulosta yhtään hassummalta.. vois vaihteeks senkin hommata (kohta kaikki maholliset :LOL: )

Onnea kaikille ultrakuulumisista! Ja Lis69:lle jaksamisia!

Yhteistyössä