*HUHTIKUUN MASUASUKIT*~**Marraskuussa**

Jippii.Lunta tuli.Meidänkään ei pitänyt alunperin autoa vaihtaa,mutta mies oli sitten sitämieltä että farmari on pakko.Myönnän kyllä että onhan se noin paljon helpompaa lastata tavarat ja vaunut kyytiin.Mies se sitten ajelee mun kaksiovisella urheiluautolla töihin tulevaisuudessa.

Vatsa kasvaa,olo on ok,onneksi painoa eikai huisisti ole tullut lisää.Entisenä kontrollifriikkinä en ole raskaudenaikana kuitenkaan kotona vaa´alla käynyt kuin ehkä kaksi kertaa :kieh:

Päivä kerrallaan tässä mennään ja kattellaan kuin käy.rakenneultraa oottelen mutta se vasta 8.12.Olen mennyt jo sekaisin viikoissa.Olisikohan nyt menossa 17+6(taitaa jopa olla)

Heh. Meidän ainoa autopakko on se, että on pakko olla auto. :D
Meidän auto on tällainen:
Mutta siis sellainen kirkkaansininen, ei haalea. :D Neliovinen sentäs! :D Ei sinne paljoa mee, mutta vaunujen runko menee takaluukkuun, kyl kopan aina jonnekin sit tunkee. :D Ja sit kun siihen vaihtaa ratasistuimen, niin se menee koko paketti takaluukkuun. :D Valittiin siis vaunut ihan sen perusteella että mitkä menee autoon. :D Viel pitäis varmistaa että kaukalo mahtuu viel takapenkille, mut luulis, kun autos on sentään valmiiks jo ISOFIXit odottamassa. :D

).) Hiukan suututti aamulla kun menin puol ysiksi koululle että meen antaa tukiopetusta yhdelle pojalle jolla on ongelmia matikassa ja sit se ryökäle ei tullu paikalle ollenkaan! :kieh: Lähdin lohdutukseksi sit kaupungille... Kävin ostaa itelleni kolme masutuubia. :D Ihanaa, näyttää ihan sairaanhyvältä ruskea masutuubi kun on siis siniset farkut ja sininen (oikeesti liian lyhyt tän masun kanssa) paita. :D Sit ostin novitan muksu-neulelehden, äidille lähtee siitä tilaus. ;) Meidän pienelle "tilaan" sellaisen ihanan villahaalarin mikä siel oli. :heart: Villa on ihana materiaali ympäri vuoden! Hengittävä mutta lämmin.
Sit ostin kynsilakkaa itelleni. :p Oon ihan rakastunu kaikkiin kynsilakkoihin nyt, kun aiemmin ei oo ikinä ollu kynsiä joita lakata, ku oon ollu krooninen kynsienpurija... Mut nyt vihdoinki pari kk sitten oon lopettanu kynsien puremisen! :D Vaikka kynnet on pakko pitää lyhyinä soittamisen takia (tai siis vasemman käden kynnet lähinnä..), niin ne on sentään kauniin malliset nyt, kun en syö niitä! B)

Ah kuinka hyväntuuliseksi lumi saakaan mut. :LOL: Tai sit on vaan hyvä päivä. ;)

Laala ja Punkero edelleen 18+2

Heisan mammat!
Onnittelut kaikille ihania ultrakuulumisia saaneille! :flower: :)
Me joudutaan vielä tasan kaksi viikkoa odottelemaan ultraa, mutta onneksi tänään oli neuvola ja kuuli taas sydänäänet, kyllä se vaan on niin ihanan kuulosta :) Sydänäänet oli 160 ja hoitajakin sanoi että oikein hyvät äänet, hyvin pikkuinen siellä myös liikkui. Painoa ei oo tullu kun 200g koko raskauden aikana, mutta eiköhän sekin tuosta nousuun käänny.

Mua on ruvennu jotenkin jännittämään, että kumpikohan sieltä on tulossa. =) Alussa mulla oli ihan poikaolo, mutta nyt on ruvennu kääntymään tyttöoloksi. Ja täällä kun ei rakenneultrassa sitä kerrota, noh täytyy yrittää miehen kanssa sitte kurkkia mitä siellä jalkovälissä näkyy, jos pikkunen suostuu esittelemään :D Tuosta sydämen sykkeestä (edelliskerralla oli 170) monet sanonu että tyttö olis tulossa ja myös masun muodosta, ehkä siitä myös mun tyttöolo tullut sitte, äh ei sitä tiiä :)

Onko teillä kellään tullut koskaan raskauden aikana verta nenästä? Mulla ei oo kun muutaman kerran lapsena joskus tullu ja nyt tuli toissa yönä, eilen illalla ja tänä aamuna.. tosi inhottavaa kun ei yhtään tiedä milloin rupeaa vuotamaan, saa koko ajan olla mukana iso kasa paperia. Täytyy apteekista käydä kysymässä jotain tippoja, joita saa raskaanaollessakin käyttää, jos niistä ois apua.

Liikkeitä oon tuntenu jo joinakin päivinä ihan selkeästi, ei kuitenkaan joka päivä tunnu mitään, mutta pian nekin varmaan voimistuu :)

Vaunuja ollaan katteltu ja ollaan päädytty hankkimaan Emmaljunga duo edge vaunut. Meiän mielestä tosi laadukkaat ja tilavat vaunut, joita monet on myös kehunut.

Tulipas vaan aika omaa napaa, sori :ashamed:

Hyviä vointeja kaikille mammoille! :)

Sannismami ja masuvauva 17+4

Moikka mammat =)

ihan ekaksi kadak sulle erityisisot halit ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :hug: kaikille muillekin, vissiin ainakin kesis, happy79, lis69 ja annuli kävitte ultrassa eilen, toivotan kovasti onnea, ihana että kaikki on vauvoilla kunnossa =) mutta kadak on kyllä niin pajon joutunut epävarmuudesta kärsimään, että sinulle jos kelle toivoo kaikken parasta loppuaikaa raskaudessa. toivottavasti uskallat nyt nauttia odotuksesta täysillä!

tinaAngel ja lumi-enkeli tervetuloa mukaan!

misStar hyvä idea vaunujen hankinnan osalta! pitää varmaan itsekin rekrytä jokuh kaveri mukaan. hyviä vinkkejä on kyllä tullut, mutta tosi erilaisia. ja ehkä mekin odotellaan vuodenvaihteen alemyyntejä, vaikka appivanhemmat vaunut kustantaakin =)

laala älä huoli, vaikket tunne vielä liikkeitä. en minäkään tuntenut tuossa vaiheessa mutta sieltä ne sit yhtäkkiä alkoivat :heart: mulla myös esikoinen ja istukka edessä siis. liikkeitä, möyrintää ja pikku potkuja, tuntuu nykyisin etenkn näin iltapäivisin. oonkin todennut et meidän pikkuinen on kyllä päivällä aktiivisin, vaikka joka paikassa lukee et iltayö ois vauvojen riehunta-aikaa :D tai sit mä vaan nukun niin sikee etten huomaan mitään :D

suppareista ja kivuista kipuja on välillä alavatsalla ja sivuilla, suppareista ei tietoakaan, tai sit en vaan tunnista niitä(?).

parempia vointeja vaavimasulle, AM:n pojulle, laalalle ja kaikille muille kipuileville ja heikko-oloisille!

Ja valivali lopuks, Helsingistä katos jo lumet :( Aamulla oli pikkasen maa valkeana mut nyt ei mitään...

t. manna + lilli rv 21+1

sannismami mun piti sen verran tulla kommentoimaan tota nenäverenvuotoa. mullakaan ei yleensä tule verta nenästä. toisesta sieraimesta saattaa joskus tipotella. mut edellisen raskauden aikana ja tän raskaudenaikana, mulla on tullut verta nenästä joka päivä. kummastakin sieraimesta. saa olla vähän väliä rätti nokassa. johtuu limakalvoista. joskus kuulemma ikenetkin saattaa vuotaa verta.

Los raporttos:
rakenneultra takana, ja kaik kunnos, huh... melkein ehti jo jännittää (hyvä ettei ajettu ohi koko paikasta;))
331g painoarvio ja sukupuolesta ei tietoa eikä edes vinkkiä.

Eilen illalla/yöllä keskusteltiin Viuhdin kans: ensin se tökkäs, sit mä kevyesti painelin takas samasta kohdasta; pienen tauon jälkeen tuli uus töms, ja taas vastasin ja sit tuli sieltäkin vastaus samantien. Kuutisen kertaa toisiamme tönittiin. :D Ei oo ennen vastannut eikä koskaan ole noin pitkään samaa kohtaa muksinut, et kyl selkeesti reagoi mun paineluun. Vähäks hianoo!

Ja vihdoin pääsee lounaalle, onneks on opiskelijaruokalat!

ventti ja tarkkaan syynätty viuhti 20+3

Hani, kiitos, hyvä tietää että on normaalia. Sitä vähän ajattelin ja neuvolassakin sanoi että taitaa johtua kuivista limakalvoista. Käydään tänään apteekissa kysymässä, jos ois jotain joka siihen mahdollisesti auttais, tuun ilmoittamaan sitten :) Ja Hani, kun kerkiät niin päivitätkö mulle veikkaukseen tyttö olon :) kiitos :)

Heippa pitkästä aikaa!

Pariin viikkoon en ole täällä käynyt edes lukemassa (sorry, oon ollut seuranpetturi), jospa nyt taas sitten välillä vähän tiuhempaan :wave:

Paljon iiihania ultrakuulumisia, onnittelut kaikille! :heart:

Mä oon innostunut neulomaan ja virkkaamaan näin talven tulon kunniaksi :). Pukin konttiin olen tehnyt parit pitsikaulahuivit ja villasukat. Saas nähdä kuinka paljon ehdin vielä tehdä ennen joulua! Täältä löytyy muuten ihan huippuihania neule- ja virkkausohjeita sekä aikuisille että lapsille: http://www.garnstudio.com/index_lang.php, kannattaa läydä katsomassa ken käsitöistä tykkää!!

Mullakin siis viikot poksuneet niin että myt mennään jo 21+, meneepä vauhdilla toi aika!

Viime viikko oli tosi tuskainen, kun liitoskivut yhdistettyineä nivus- ja issiassärkyihin oli aivan hirveät. Olin tosi pahantuulinen ja ärsytti kun ajattelin että tällasta kanaemotaaperrustako tää mun elämä on sitten seuraavat 20 viikkoo. No lauantai-iltana tapahtui huima käänne: otin panadolin päänsärkyyn ja tajusin että alapään kivutkin kaikkosivat. Siinä sitten tuli kivuttoman olon kunniaksi vähän (tai enemmänkin :whistle: ) kuherreltua ukkokullan kanssa. Ja mitäs mitäs, kivut ovat olleet sen jälkeen kokonaan poissa! Voisko sii olla että vauva vaihtoi asentoa (kenties lemmentouhuista ärsyyntyneenä ;) ) ja paine alapäässä katosi sen seurauksena?! Miehen kanssa ollaan vaan todettu että nytpä tiedetään lääke tähänkin vaivaan :D. Vinkiksi vaan muillekin liitoskivuista kärsiville... :whistle: ;)

Minäkin olen pohdiskellut vaunuasiaa (siis tuplarattaat hakusessa) nyt oikein olan takaa. Taidan päätyä hankkimaan Brion Double Wave -vaunut, kun meillä entisetkin on Briot ja olen niihin ollut tyytyväinen. Noissa miellyttää erityisesti heittoaisa, joka varmaan ihan kätevä keksintö olla olemassa. Onko jollakin huonoja kokemuksia (hyviä tai huonoja) noista Double -waveista?

Talvitie ja tällä hetkellä tekonimetön massumurmeli 21+1

Heippa tyttelit!

Nenäverenvuodosta: Mullakin muutaman kerran tullut, aikaisemmin ollut ennemmälti samaa vaivaa joskus lapsena. Nyt onneksi tullut vain niistämisen yhteydessä ja rauhoittunut onneksi kunnon painamisella. Kaikki kropan limakalvot on raskausaikana verevämmät joten helpommin sitten vuotaavatkin.

Vaunuista: Joskus aiemmin hehkutinkin sitä kun vaunut tulivat eli meille tilattiin I'coon Espritin Flying E - yhdistelmät. Harkitaan saman sarjan turvakaukalon hankkimista sillä sen saisi yhdistettyä tuon vaunun runkoon, joten toimisivat ekan vuoden myös "matkarattaina".

Täällä vaivaa ihan kauhea väsymys. Alussa miulla ei ollut mitään erityisempää väsymystä joten poden sitä alkuraskauden kuuluisaa väsymystä varmaan sitten nyt. Hemppa on kuitenkin ihan ookoo, joten ei pitäisi johtua siitäkään. Ja luntakin on jo maassa, joten ei pitäisi harmaudenkaan väsyttää. Onneksi kohta on joulu ja saa vähän huilata työhommista. Ja jumpatkin jatkuu enää reilut kaksi viikkoa, sitten voi vaihtaa mammaliikunnan puolelle eli kävelyä ja kuntosalia.

Joku kaipaili niitä vauvan kanssa jumpattavia liikkeitä, en muista enää kuka, mutta laitan niitä huomenissa niin kaikki innokkaat, jolla jo pikkunen on kotona, pääsee testailemaan. Me esikkoa odottavat tyydymme sitten vielä jumppailemaan nuken kanssa (pitäsköhän toivoa sellanen joululahjaksi kun ei taida olla jemmassa... )

Kirjastosta kävin muutaman etunimikirjasen kun tuli vähän paniikki eilisen neuvolareissun takia. Palautin siis sairaalan esitietolomakkeen ja voimpa sanoa että pojan nimi tuli vetäistyä aikalailla hatusta. Terkka sitten kyllä sanoi että jos hätäkasteen joutuu antamaan niin sitten sitä ei niin vain saakaan vaihdettua eli normaalin nimenvaihdon kautta pitää vaihtaa jos haluaa. Pojan nimiä on vaan niin hankala keksiä vaikka poikaa enemmän toivoisinkin. Tytölle olisi jo useampikin mieluisa nimi olemassa. Onko muut miettineet vielä nimiä?

Sanni-Maria ja pikkunen 22+5

Paljon Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista!! :) :flower:

Ja tervetuloa joukkoon "enkelit!"!

...Painoin vahingossa "vastaa"-painiketta eli ette ihan noin helpolla musta pääse :D

"Hyvä" että muillakin oli ollut vähän kakkapäivä eilen..Mullakin tänään paljon parempi ja tännekin oli tullut iso kasa lunta.Varmaan sulaa kyllä kohta pois kun on asteet ihan nollan tuntumassa :( .

Tänään oli neuvola.Kaikki oli ihan niinkuin pitääkin.Paino oli noussut vihdoin kaksi kiloa.Jee.Mä oon niin kovasti odottanut tätä lihomista kun oon aina ollut ihan luikku.Rakastan nykyisiä tissejäni ja lantiota :D Mies välillä mulle naureskelee kun illalla peilailen itteäni hymyssä suin :LOL:
Ja se Sf-mitta oli nyt viikolla 20+6 18cm.

Sannismami Mulla on ollut muutenkin aika herkät noi nenän limakalvot...Alkuraskaudessa vuoti jonkun verran mutta ei enää ja ihan normaalia on että vuotaa :) Mä käytin a-vitamiini tippoja ennen mutta en ole niitä nyt raskaudessa käyttänyt että en tiiä onko nyt sopivia...

KADAK jeejeejee, ollaan varmaan kaikki huojentuneita sun puolesta =)

Uusille tervetuloa!

Soitin tänää varatakseni aikaa neuvolaan ja kyselin samalla niistä supistuksista. Terkka sano, että jos niitä tulis rasituksessa ja ne olis kipeitä niin pitäis varata lääkärille auki josko siellä jotain avautumisprosessia olis tapahtumassa, mut tälläset kivuttomat ja levossa tapahtuvat on ok. Suositteli kylkiasentoa, ku selällään mulle niitä on tullu. Neuvola 1.12 ja sillon mietitään vielä kannattaako varata lääkärille aika :). Sit jotenki rauhotti ku puhuin vielä kummitytön äidin kanssa ja silläki vastaavia ollu. Tyttö synty sit kuitenki 41++ viikolla.

Puoliväli poksuu!!

Kaikki oli hyvin rakenneultrassa,paino 300 g ja hirveä vauhti päällä tyypillä siellä.
Istukka ei onneksi ollut kohdunsuun päällä enää.
Sukupuolesta ei mitään tietoa kun oli niin vauhdikas kaveri että hyvä kun sai trapelliset asiat se lääkäri katsottua.
Ei siis aiottukaan sitä sukupuolta kysyä mutta jos ois ite voinu vähä arvailla ;)

Voi samperi, kaikki teksti hävis mitä kirjotin.. noh, lyhykäisyydessään uusiks..

Eli käytiin tossa apteekissa ja ostin niitä keittosuolatippoja tuohon nenäverenvuotoon. Suositteli niitä, mutta A-vitamiini tipoissakin luki että voi käyttää raskauden ja imetyksen aikana, mutta päätin nyt kokeilla noita keittosuolatippoja. Toivottavasti niistä on apua :) Jotenkin se A-vitamiini kuitenkin särähtää korvaan..

Sanni-Maria Meillä on tytölle jo nimi valmiina, mutta pojalle on tosiaan munkin mielestä vaikeampi keksiä. On meillä pojallekin jo vaihtoehtoja, mutta ei oo mikään vielä kolahtanu niin kuin tytön nimi. Mutta eiköhän sitä pojallekin jonkun kivan keksitä :)

Masu murisee, syömään siis :)

Tervetuloa mukaan kaikki uudet ja onnea odotukseen! :)

Onnea kaikille ultranneille ja kiitos hurjasti kannustuksestanne :) Ihanaa kuulla hyviä uutisia meillä ja muilla. :flower: Meillä mies oli huolissaan, kun ei nähnyt pojan pippeliä, hihih. Sitä ei kyllä mun mielestä etsittykään.

Lis69, meilläkin kaveri hermostui ultraa ja alkoi potkimaan sitä :) Nyt siis tosiaan voi alkaa jo uskomaan, että raskaanahan tässä ollaan ja mahdollisesti siis äitiysloma tulossa. HUrjaa. Elämä muuttuu niin kokonaan ja en oo ollut niin pitkään pois töistä ikinä teinivuosien jälkeen!

Sanni-Maria, nimistä, sama homma täällä, poikien nimiä on todella vaikea keksiä, mutta tyttöjen taas tosi helppoa. Ja poikahan täällä masussa köllii. No, onneksi tässä on aikaa.

Vakuutukset, ajateltiin ottaa ja täytyy yrittää pyytää tarjouksia muutamalta eri yhtiöltä. On huolta sitten vähemmän :)

Vaunut, katellaan ensi tuttujen vanhoja ja jos ei löydy kivoja, niin sitten pitää ostaa jotkut iihanat uudet :)

Maha on välillä pieni ja välillä iso ja turvoksissa. Aamuisin, kun makaa selällään, on vaan hassu kumpu tuolla alamasulla.

Ai niin, kävin eilen Flamingon P.O.P.:ssa, ei ollut hirveesti mammavaatteita, mutta ihan kivoja. Ostin sieltä mammatalvitakin. Se on niiiin tilava ja lämmin ja saa vuoren irti sitten keväällä. Täytyy varmaan lainata kohta miehen toppahousuja, omat tuskin menee päälle.

Onpas Vaavimasulla ja Mannalla samanlaiset massut!

Säde1, harkkasuppareista, mulla tuntui ekat, jotka siis tunnistin sellaisiksi, eilen mammojen fysioterapiasession jälkeen ja tänään on kiristänyt kanssa pari kertaa. Ihan kivuttomia onneksi.

Vuffille tsemppiä kahden kaverin kanssa :)

Tervetuloa Lumi-enkeli ja TinyAngel.

Sannismami, raskauden alusta asti on ollut nenän limakalvot tosi kuivat ja herkästi tulee verta niistäessä...eiköhän se liity tähän siunattuun tilaan :)

baby2003, toivottavasti asiat selviävät nopeasti, en osaa sanoa yhtään, mitä nuo löydökset tarkoittavat :(

Kadak & pikku-alien 20+3

HANI, laitatko lasketuksi ajaksi 6.4., on koko ajan ollut pikkuinen vähän isompi kuin kuukautisten mukaan!

Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
Lähettivät jatkotutkimuksiin :/ kyllä tuli aika shokkina.. vaikka ne eivät 100% varmuudella mitään tarkoitakkaan. Onko muilla käynyt samanlailla ultrassa? Tai tutuilla?
Mitä tuo tarkoittaa?
:hug: Toivottavasti kaikki hyvin kuitenkin :hug:

NenäverenvuotoOn mulla ihan järkyttävää. Nenää ei voi niistää yhtään ettei alkaisi heti vuotamaan. Limakalvot on ihan kuivat ja rikki kokoajan. Muutenkin syksyisin ja talvisin on nokka herkillä, töissä on pölyistä ja siihen lisäksi tämä raskaus niin arvaahan tuon :headwall: Ikenetkin tuntuu herkästi vuotavan :/

Iitanen rv 21+2

Heippa kaikille!

Tervetuloa pinoon uudet :heart:

Täällä myös hyviä ultrakuulumisia. Kaikki oli kunnossa niinkuin pitääkin. Istukka kiinni takaseinässä, että siksi nuo liikkeet tuntunevat niin hyvin. Ja tyttöhän sieltä olisi tulossa. Ei näkynyt kivespusseja, vaikka eihän sitä koskaan varmuudella voi tietää.

Mun sf-mitta on hillitön näillä viikoilla.Ja maha on kaaamalan IIIISO. Eli mitta oli 21cm. Huh. Mutta maha muistanee vissiin edellisen raskauden ja kasvaa nyt tosiaan nopeammin.

Mulle on iskenyt rannekanavan oireyhtymä, joka pitää takuu varmasti hereillä öisin. Kiva herätä aamuvuoroon töihin, kun hereillä ollaan oltu lähes kaikki yöt. Väsy on kamala. Ensi viikolla lääkäri tätä asiaa varten.

Mammanen pussit silmien alla ja pinkki 20+6

Tällä kertaa oon kyllä itsekeskeisistä itsekeskeisin ja sepostan ensin oman navan ympäriltä :)

Tänään oli rakenneultra. Kaikki oli rakenteellisesti ok. Kovin oli vilkas tapaus =) Istukka edessä, mikä selittänee liikkeiden tuntumisen lähinnä kyljissä. Aikaisempien ongelmien osalta nyt tarkistettiin kohdunkaula ja -suu eikä niissäkään mitään ihmeitä. Ilmeisesti tää eläjä painaa välillä varsin kovaa päällä kohdunsuuta ja johtuu siitä - ultrankin aikaan puski :D Kooltaan tää on samaa luokkaa ku esikoinenki. Laskettua aikaa 2 pvää isompi eli menis sit tätä meikäläisen "omaa laskettua aikaa = todellisen mahdollisen hedelmöityshetken mukaan :D " jopa 5-6 pvää isommaksi! Tän ultran tiimoilta vahvistu meikäläisen tunne lapsen sukupuolesta. Melkein voisin vannoa, et kyl meille tulee keväällä lopullisesti ukkovalta :LOL: Sykkeitä ootan 5.12. neuvolan osalta mielenkiinnolla.. (Muita juttuja karvojen kasvu ym. et olettaisin samoja oireita olevan ku esikoisestakin oli :) ja kyllähän tuo kuvakin vähä sinnepäin viittas..) Ai niin.. koosta vielä sen verran, jotta samalla tavalla on vartalomitta pieni niin ku oli esikostakin, sit reisi ja pää isompia eli vissiin pitkää ja hoikkaa tarjolla jälleen xD

Hani-: Päivitätkö tuonne etusivulle, jotta poikaa oletan odottavani :D

Eloveena ja TinyAngel: Tervetuloa joukkoon! :)

Kaikille onnittelut ultra- ja neuvolakuulumisista! :heart:

Sf-mitasta: rv 19+3 16cm (esikoisesta 20+3 18cm)

SusseN: Hyvä se on ajoissa hommata. Ei sit kerralla oo hirveetä ryysistä ja toisaalta loppuajan voi vaan olla ja mahollisesti nauttia/valittaa olostaan :D

Usvametsän neito: On se hyvä, että se koiran omistaja oli vastuuntuntoinen ja otti hyökkäyksen tosissaan. Toivottavasti veljelles ei jää koiriin kammoa :(

zikiziki: Yks asia miks ostettiin oma talo oli tuo muuttaminen.. Yhellä aikaa oli sen verran muuttoja, et oikeesti alko hermot palaa. Tiedän siis tunteen, ku muuttaminen v*tuttaa :/

Sanni-Maria: Meillä otettiin esikoiselle se vakuutus Fenniasta. Kilpailutettiin kaikki yleisimmät yhtiöt ja tää osottautu halvimmaksi ja parhaiten korvaavaks meijän mielestä. Ja kyllä tuo miusta on hyvä olla olemassa. Koskaan ei tiä millonka iskee korvatulehuskierre tms. Meillä Fennia korvas mm. pojan alun polimaksut lastenosastolla olemisesta. Suosittelen kyllä. Myö otetaan tällekin. (Kannattaa muistaa, että usein tuo vakuutus on otettava 2-3kk ennen laskettua aikaa, riippuen vakuutusyhtiöstä.) Hintaa muuten en tähän hätään muista..

Talvitie: Tiän niiiiiin tunteen! Täällä painitaan noijen kipujen kans.. Jotain järkkyä :/ Jaksamishali sinne oikein isosti! :heart:

No mutta.. Nyt nautiskelemaan hetkinen ihan vain olemisesta ennen nukkumaanmenoa =)

pietu- ja oikku 20+2

Mulla on kanssa limakalvot aika hajalla.. valuu verta sekä yläkautta että alakautta (ei sentään etupuolelta) ja kumma kyllä, nenästä ei valu verta vaan suusta :kieh: yhden kuurin jo syönyt jotain limakalvoja korjaavaa lääkettä mutta eipä tuosta mitään apua ollu. toi palleatyrä kun ne vetää surkeeseen kuntoon.

tänään on ollu jotenkin tavallista tukalampi olo.. ahistaa tosta pallean kohtalta.. alkaa jo toissäkin tuntuu siltä ettei mitään voi kohta enään tehdä ja silti pitäs muka olla töissä vielä 3kk.. tuskimpa olen..

Olin kävelemässä töistä bussipysäkille niin tuli sellanen vähän niinku supparikipu masuun.. pitäs kai puhua neuvolassa.. mä vaan kun en oikeen tiedä millaset on omat supparit kun niitä en oo koskaan kokenu kun harjotusmoudossa esikoista oottaessa.. oli kyllä paljon lievempi kipu kun mitä tipalla aikaan saadut supparit.

mutta kaipa se on sänkyyn kömmittävä peitonalle...

Nellah ja 20+5

baby2003: Ei aavistustakaan. En osaa yhtään auttaa. Voimia, toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. :hug:

Nimistä: Tytölle on ollut nimi valmiina jo kauan ja pojalle keksin tänään nimen kun nukutin esikoista. Oli tosi yllättävää että mieskin hyväksyi mun nimiehdotuksen heti kun esikoisen aikana ei meinannut kelvata mikään. :)

Tänään rv 20+2 :heart: Ultraan vielä 4 päivää..

Miula muuten ei oo ollu koskaan nenäverenvuotoa ennen ku esikoista oottaessa yhen kerran vaan ratkes ja vuoti :eek: Nyt vasta muistin.. Molemmissa raskauksissa on sit tietyssä lämpötilassa (lähinnä just joku sauna tai lämmin suihku) tehny semmosen tunteen, et ihan ku tekis painetta nenään ja tuohon nenänvarteen + otsaan. Nyt ei oo verta vuotanu.

Limakalvoista sit täytyy sanoa sen verran, et itellä alapään limakalvot todettiin esikoisen syntymän yhteydessä hauraiksi. Yli tunti meni tikkaamiseen, ku tikit leikkas jatkuvasti läpi.. Pari kertaa kätilö hädissään näytti "limparetta", joka roikku tikissä. Ei kuulema kovin montaa tapausta oo samanlaista nähny.. Toivottavasti nyt ei ois sama. Aika kenkku ku tuon myötä tikkejä ihan hitosti sit alapäässä :/

pietu-

Mulla kans hyvin harvoin nenä vuotaa verta (eläessäni vuotanu ehkä neljästi enintään) ja nyt niistä yks oli sillo aiemmin täs raskaudessa. Aamulla vaan heräsin ku alko vuotaa ja luulin eka "nuhaks" mut menin silti kipin kapin veskii ku mietin, et jos onkin verta. Onneks menin =)

Yhteistyössä