*HUHTIKUUN MASUASUKIT*~**Marraskuussa**

Onnea taas kaikille hyvistä ultra kuulumisista!! :) :)

Manna Mä meinaan tehdä silleen sitte ku lähden vaunuja ostamaan että otan mukaan jonkun mun kavereista kellä on jo lapsia.Kun mietin iteki että en mä tiedä millaset on parhaat..niin nehän sen kokemuksesta parhaiten tietää.Mulle käy muuten kuiteski sillee että myyjä myy mulle jotku ylihintaset-surkimus-vaunut.

Mua ärsyttää noi kaikki uskomus jutut..Mutta ei siis se että täällä puhutaan :) vaan se kun mä en itse usko niihin.Niin ärsyttää kun kaikki tutut koko ajan tyyliin "ihan turha kuule mitään vaaleanpun./sin. hommata,poika/tyttö se on" :kieh: Lopetin itse miettimisen kun päätettiin että ei sukupuolta haluta tietää niin nyt ärsyttää kun muut jankkaa siitä koko ajan (siis kaverit ette Te :) ).

Ihanat imetysliivit siellä sivustolla mihin Nuuttikyllikki oli laittanut linkin.Kerrankin imetysliivit mitkä näyttääki hyvältä..OOh sori mä oon vaan niin pettynyt noihin meidän äitiysvaate valikoimiin.

Nyt mä lopetan tän kirjottamisen kun en muuta tee ku marisen joutavia..Tuntuu ku ois jotain menkkaoireita siis pään sisällä.Kiukuttaa ja tekis mieli käyttäytyä ku joku teini-ikänen :p

Iltaa naiset!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja toivotaan, että niitä kuullaan paljon lisää :).

Peg Peregon Trio P3 Modular system kuulosti niin hienolta, et oli pakko käydä kattomassa miltä sellaset näyttää :D. Hienot oli! Me ollaan mietitty niitä Brio singejä, mut täytyy tammikuus käydä testaamassa ja tsekkaamassa eri vaihtoehtoja. Tammikuus on alet ;).

Mä sitä istukan sijaintia oon tässä miettiny. Mullahan se kuulemma on ihan edessä, mut kyl mä tunnen potkut ja mieski tunsi potkut ihan tosta edestä jo viime viikolla. Kai se on mahdollista? Jopa näillä viikoilla...?

Miten paljon teillä supistelee? Mul on joka päivä muutamia kivuttomia harkkasuppareita. Kohtu kovettuu ja kestää noin puol minsaa. Ei varmaan vaarallisia, mut mainitsen siit kuitenki huomenna ku soittelen neuvola-aikaa.

MisStar mul on ollu iha samat fiilikset pari päivää. Vituttanu ihan suunnattomasti (anteeks kielenkäyttö) ja mies joutunu kärsimään. Raskauden piikkiin kaikki vaan ;).

Mun mielestä kaikki viime päivien masut oli vähän sellasia tyttömasuja, mut sit katoin omaa masua ja totesin et en mä tiiä kumpi masu mulla on vaiks poika tuleeki :p.

Hei onnea muuttoihin, autojen huolloille ja hankinnoille, ultriin ja mammanvaate ostoksiin!

Säde ja äitin nasupoju 19+5

PS. Meillä on pojalle nimi jo valmiina :heart:

Vaavimasu mulla menee "vatsalihakset" sillee kaistaleeksi, kun nojaan taakse päin ja jännitää vatsalihakset. :D ja kiinalaisen raskauskalenterin mukaan meille ois tulossa poika. :D Mutta oikeesti en vielä tiedä kumpi on tulossa. :heart:

onnea ultrassa käyneille! :flower: :heart: vihdoinkin sain tänää viimoset kamat pakattua, ja huomenna pitäs mennä vähä siivoilee uudelle asunnolle ja muutto ois sit lauantaina.. (muute ois perjantaina mut pitää laskee ukko firman pikkujouluihi) saa nähä mite kykenee sit lauantaina kantelemaa :D mut onneks on tulossa paljon apuja kavereilta.. :)
ihanaa kun tuntuu noi liikkeet jo iha päivittäin, eilen illalla oli kiva kattella telkkarii ku pikkuinen pyöriskeli masussa, ja aamulla heräsin siihen kans(veikkaan et kaveril oli nälkä ;) )
mie oon alkanu syömää iha hirmusesti!! :eek: pakko vissii alkaa vähä rajottaa, varsinki noitten rasvaisten ruokien syöntii :ashamed: äske huomasin että olin syöny kokonaisen kurkun telkkarii katelles :D mut sellasesta ahmimisesta ei onneks haittaa oo :D
tinyAngel tervetuloa joukkoon :)

ziki ja nuutti 17+5

Mä jännään kadakin puolesta täällä! Eiks sil ollu tänään ultra, ja ei oo naisesta mitään kuulunu? Kun sehän jännäs sitä ultraa kun oli ollu silloin nt-ultrassa sitä turvotusta...? Toivottavasti on kaikki hyvin. :heart:

Tervetuloa tinyangelille! :D

).) Ollu jotenki kurja ja pahantuulinen olo tänään (oliks sitä muillakin ilmassa?)... JA nyt viel päivän päätteeksi jätin vasemman käden nimettömäni auton oven väliin ja se sinertää ja on turvoksissa, ja mä opiskelen ammattiviulistiksi (siis joo, opiskelen kahdessa paikassa, yliopistolla matikkaa ja Turun musiikkiakatemiassa musiikkipedagogiksi)!!! :eek: Mä en kestä jos siitä on nyt murtunu jotain! En uskalla mennä lääkäriin tänään ainakaan, katon miltä tuntuu huomenna sormi! :(
No, jotain hyvää, syksyn viimeinen opetusharjoittelutunti tänään takana, jos hetken vaikka taas hengähtäis ja ottais rennosti. :)
Oli muuten tänään illalla yhtäkkiä maha ihan kipee ja sellanen kova pallo, että sattu ku istuin... :/
Ja edelleenkään ei potkuja. Mä alan hermostuu. :(
Anteeks huonotuulisuus, en tiiä mikä on.

Laala ja Punkero rv 18+1

Laala jospa sie nousit vaa väärällä jalalla :p Ja ei kai tuollaisesta nyt sellaista haittaa vois olla, et ura vaarantuis sentäs? Ja potkujen tuntemattomuudest ei kannata olla huolissaa. Jospa siula o vaa istukka etuseinämäs vai mite se ny sanotaa :hug: Paraski mie toki puhumaan.. Mut mulle ois helpompi ollu jos en alun alkaenkaa ois tuntena mitää, sit en ois sitä vähääkään hermostunu. Mut eiköhä ne liikkeet sieltä ala tuntumaan parin vkon päästä :heart:

Elikkä rakenneultrassa käyty tänään.. ihan onnesta mykkyrällä :heart: Kaikki oli niin kuin pitääkin ja laskettu aika täsmentyi 3.4. Se taitaa olla tuolla etusivulla vielä 5.4., mutta jos Hani jaksat sen päivittää sinne niin kiva =) Vaikka ei kai se päivän päälle oo..eipä se sillon 3. päivä synny kuiteskaan :) 345g oli pienokaisen painoarvio ja viikot siis 20+5.
Ja sukupuolihan selvisi kun sitä niin auliisti meille esiteltiin, eli pikkuvekotinhan sieltä jalkovälistä löytyi :heart: Tyttöveikkaus meni siis pieleen, mutta ihanaa näinkin päin. Saan varmaan monet pissasuihkut päälle, kun oon noita tyttöja tottunut hoitamaan :LOL: Uskomattoman onnellinen olo, kun kaikki oli niin hyvin :heart:
Ihanaa, että muutkin oli saaneet hyviä ultrakuulumisia, onnittelut niistä!

Mullakin on noita harjoitussuppareita ollut vähän väliä.. onneksi ei kipeitä, mutta kyllä ne vähän liikkumista rajoittaa. Tulee niin jäykkä olo koko kroppaan :( Ja kävelykin muuttuu vaappuvaksi pikkuhiljaa...

Mukavaa odotusta taas kaikille ja TinyAngeltervetuloa joukkoon :flower:

annuli ja martti 20+5

Kivaa kuulla teidän ultrakuulumisia.. ja onnittelut niistä.. =)

Jännittää oma ultra viikon päästä jos vahingossa näkiskin sen vekottimen siel haarovälis ku niin kovasti toivon tyttöö ja jos sit toisen pojan saan niin haluun tietää sen vasta ku pullahtaa sisuksista ulos.. vähä mä oon kauhee.. kyllähän mä sitä lasta rakastan ihan yhtälailla kumpi se sitte onkaa..!!!!! Toivon muuten kans et jengi ei rupee mun mahaa arvaileen samaisesta syystä.. Viimeks 90% arveli et poika tulee niinku tuliki.. ja nyt en kestä jos taas arvaillaan poikaa.. :ashamed:

Mull ei sit vielkään oo potkuja eikä supistuksia vaik tuol viilettäes onki jo välil pikkusen masuun ottanu et pitäny vauhtii hiljentää.. Tuntuu et toi esikoinen vie niin paljo huomiosta et masu ei saa mitään huomiota.. välillä käy huono omatunto kolkutteleen..

Tänään oltiin vähä shoppailees ku uuden talvitakin tarttin, ja jopa sit löysinkin, ihme ja kumma... mut ihan loppumetreillä sattu pikku onnettomuus et tuo pikkumies kiipeillessään tippu sit rattaista pää edellä... :eek: Pikkusen säikähdin!!! Onneks on kaveri ollu ihan normaali ilonen ittensä koko illan sen jälkeen, et ottamustelmalla selvittiin...

Tosi hellusta lukee tein juttuja noist autohankinnoista ja muista ku ite sillon esikoista odotelles kans ensimmäinen hankinta lasta varte oli farmariauto.. Nyt sitä suunnittelee jo et jos viel useammanki muksun yrittäs saada niin vois hommata semmosen jonku pakun täyspenkitettynä.. :whistle: Tupla rattaita oon kyllä yrittäny kattella mut NIIIIIIN vaikeeta on se homma.. Yksityisrattaissa oli ongelmana ku niistä miljoonista kivoista piti vaan valkata kivoin niin nyt ei meinaa sit pariikaan kivaa löytyy.. :headwall:

Huomenna jos lähtis pikku-ukon kans taas käymään avoimes päiväkodis ku itkun kans viimeks lähettiin kotiin päikkäreille ku olis ollu niin kivaa.. :'( ja jos mami vaivihkaa kertakerralta tutustuis muihin mammoihin.. :D

TinyAngel wellkommen ja pirteitä päiviä Masukkaille mammoille..
:xmas:

Elov. & Hose 18+3

Kaikki ok!!! Vihdoin pääsin koneelle pitkän päivän jälkeen. Kiitos tuesta kaikille! Sikiötutkimusosaston lääkäri sai hyvät kuvakulmat sikiöstä ja tutki tarkasti varsinkin sydämen rakenteet ja virtaukset ja koko ajan kertoi meille, miltä mikäkin näyttää. Aluksi pidin silmät kiinni, kun pelkäsin niin hulluna, mikä alien siellä onkaan, mutta kaikki siis oli oikeilla paikoilla. Lääkäri muutti pari kuvaa 3D:ksi ja saatiin söpöt kasvokuvat mukaan. Olo on niiiiin huojentunut mutta sekava vieläkin. Pitkäraajainen kaveri oli ja kaikkien mittojen viikot vastasi n. 19-20 viikkoja.

En ehtinyt lukea muiden juttuja vielä, mutta luen kyllä :)

kadak & pikku-alien 20+2

Huomenet taas kaikille...

Eilen sitten sain taas kunnon pyörrytyskohtauksen töissä..Onneksi oli vain kaveri jolle sillon tein..Tyviväriä levittelin yhen jakauksen ja sitten aina maahan kyykkyyn vähäks aikaa..Sitte oksettiki ja aamulla jo oli kurkku kipee.. Sitte varmaan rupes nouseen kuumekkin kun tärisin kokonaan kylmästä..No saatiin tyveen levitettyä väri pikkuhiljaa nin menin siten pötkölleen ja koitin saada jonkun muun tekemään loppuun työn..Mut ei onnistunu..Ite sitte äkkiä sutasin latvaanki värin ja sit pesinki..Serkku onneks tuli käymään niin se sit föönas :LOL:
Onneksi oli sit vain kavereita sille päivää tulossa nin peruin ja menin vanhemmilleni nukkuun ku patistivat sinne syömään ja levähteleen..

Nyt vasta alan uskoa että tässä raskaudessaon parempi ottaa enemmän itteään huomioon kun on kerran paljon hankalampaa..Edellisissä raskauksissa olen ollut melkein normaali lukuunottamatta nivuskipuja..Nyt sitten tuntuu ettei kotitöitä pysty tekekeen kun on ihana naatti ja masuun pistää jne...

Onnittelut kaikille ultrissa käyneille!

Eloveena
Tiedän ton tunteen..Toisesta olisin niin kovasti halunnut tyttöä että ärsytti kun kaikki sano että poika ja sit ku rakenneultrassa selvis et oliki poika niin ei se silti pahalle tuntunut..Ja tottakai lapsi on aina rakas oli se sitten kumpaa sukupuolta tahansa! Niin olen nytkin ajatellut että tyttöä toivon,mutta jos on kolmas poika niin siitä vaan.Yhtä tervetullut on kuin prinsessakin..

Nyt olis tasan viikko rakenneultraan..Miten ihmeessä maltan oottaa...
Tää päivä taitaa olla parempi levähdellä kotona joten pitää kohta siirrellä asiakkaita jollekkin muulle päivälle.. Harmi kun se työntekijä ei vielä ole alottanu...

TinyAngel tervetuloa vain joukkoon!

Kertokaas muutkin mausnkasvattajat tosta vatsalihasjututsta ja siitä luiden kipeenä olemisesta.. :D

Mutta nyt minä lähden sohvalle levähteleen enneku vien pojat hoitoon..

Vaavimasu ja napukka 19+1

kadak ihana että kaikki oli hyvin! Nyt on sitten ilmeisesti kaikki perusteltu huoli kadoksissa ainakin hetken? :) Voit alkaa nauttimaanki tästä raskaudesta? :flower:

Suukkosuulle hmm, jos oikeen pahasti sormi menis, että esim joku nivelside tai joku olis siel menny tai sormi vääntyis niin että vaikuttaa liikeratoihin, niin kyllä siinä olis jo ura vaarassa. Mut onneks nyt vaikuttaa siltä että ainoa sormen liikkuvuuteen vaikuttava tekijä on pelkkä turvotus, että sen laskemista odottelen. Kipeä sormi ei muuten ole, ellen kohdista siihen voimaa. Eli viulua en voi soittaa ainakaan pariin päivään. :( Niin ja vauvan liikkeistä... mulla siis istukka on juuri etuseinämässä.

).) Ainakin heräämisen jälkeen tänään parempi päivä... Riitti että katsoin pihalle niin oon taas lapsen intoa täynnä. :D Mä RAKASTAN lunta ja lumisadetta!!! Kunhan pysyykin lumena (niin on ihme kyllä ennustettu) ja tulis mahdollisimman paljon lisää!!! :D :D Ainoo että aamulla herättyäni eka mieliteko olis ollu lähtee laskee mäkee, ja tajusin nyt vasta että mä en varmaan saa tehdä niin...? Tulee liikaa tärinää? :kieh: Täytyy ehkä tyytyä antamaan miehelle lumipesuja iltapäivästä. :D Voiski leipoa ton ekan piparitaikinan pois tuolta kaapista tänään. :D

Laala ja Punkero rv 18+2

TinyAngel tervetuloa :)

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille.

Joku pohdiskeli istukan paikkaa tossa aijemmin, mulla oli myös vielä np-ultrassa istukka kohdunsuun päällä mutta onneks ei ole mitään vuotoja ollut. oli nyt rakenneultrassa siirtynyt jo takaseinämään pois tieltä :) kätilökin sanoi että ei oo harvinaista että vielä np-ultrassa se istukka on kohdunsuulla.

Ollaan nyt kohta kaksi viikkoa oltu ilman autoa ja vähän alkaa kiristää noi työmatkat kun saa 2h päivässä viettää bussissa/ootellen bussia. onneks sitten pappa soitti eilen sanoi että viimeistään ensviikolla saadaan auto =)

mutta nyt aamupalaa pikaseen ja töihin :wave:

Nellah ja 20+5

Päivityksiä täältäkin suunnalta...Ultrassa käyty eilen ja kaikki näytti olevan hyvin.Sukupuolta ei suostunut näyttämään joten arvailujen varaan jää.HEristi vaan kättä nyrkkiin.Ainoa seikka joka alkoi huolestuttamaan on mun RR joka oli 138/88,oli p*skanmakuinen tiimipalaveri ennen neuvolaa joka ilmeisesti nosti paineita.EI näköjään sovi ottaa stessiä töistä.Muuten kaikki ok täällä suunnalla.
Mites muuuten noitten kela hakemusten kanssa.Lasketaanko se 20% suurempi raha ½v ennen laskettua aikaa,vai äitiysloman alusta ½v vai siitä kun 154 täynnä?Mulla meinaa on suuremmat tulot jos sen saa hakea 154 jälkeen.

Ihanaa Kadak että kaikki oli ultrassa hyvin. :)
Ja onnea muillekin hyvistä ultra kuulumisista. :)

TinyAngel: Tervetuloa joukkoon mukaan. :wave:

SädeI kyseli niistä supistuksista.. Täällä suppailee jonkin verran päivittäin ja ei mitään kivuliaita, mutta tuntuu kuitenkin. Ja ärsyttävästi on sellaista menkkajomotusta toisinaan. Vaan liene sekin kuuluu asiaan. :|
Onneksi pikkuinen liikkuu kuitenkin päivittäin, joten sen puolesta ei ihan panikoitumaan asti pääse. :ashamed:

Ruttana & Beanie 21+1 :heart:

AAM
kesis, lis69, kadak ja annuli333.. olikohan muita ? :D :hug: ultrista isohalit !

Laalan sormelle iso puhallus.. :( toivottavasti ei mtn pysyvää jää jos viulistiksi halajat, ja Eloveenan pikkasen otsakuhmulle vaan myös parannuspuhalluksia..

) .) täällä poika taas kipeänä :( varmaan ensin yhden täysinäisen työviikon olla töissä vaihteeksi kun iski sitten silmä- ja korvatulehdus samaan aikaan :kieh:
Päivystyksen lääkäri kertoili että sama bakteeri voi aiheuttaa molemmat ja määräs antsit joten kotona nyt ainakin nää kaksi päivää perjantaista en tiä vielä.. :headwall:
masukuva tältä aamulta..

Ultraa odotellessa tasan viikon päästä :) :heart:

eip muuta kummempaa...
AM & hippunen 19+3 :heart:

Heips vaan pitkästä aikaan.

Tämä mamma on ollut todellisessa nettipimennossa kohta kuukauden. Olen joutunut saikulle supistusten ja väsymyksen takia ja kotona ei vieläkään nettiä ole. Hulluksi meinaa tulla vaan ei auta valitus. Odotellaan että tulis joku hyvä tarjous avauksesta.

En tosiaan lukenut kuin ihan päällisin puolin kirjoittelujanne paremmalla ajalla sitten.

Monilla on jo ultrat onnellisesti takana onnittelut niistä. Itsellä on vasta 2.12.
Kotona todella ollaan lepäilemässä. Kohdunkaulan tilannetta ei olla kuitenkaan kertaakaan katsottu että jännitää siksikin tuo ultra ja TYKS käynti. Siitähän alkaa mulla seurannat sitten TYKS:ssä vissiin aikast tiheään. Saapi nähä.
Vauvat liikkuu jo ihan mukavasti mutta jotenkin olis odottanut että kun niitä siellä kaks on niin liikkeetkin tuntis jotenkin erilailla. Mutta A on niin alhaalla ja "syvällä" etten just tunne sitä ja B:n vissiin käänytynyt niin ettei kunnon muljaisuja tule joka päivä.
Vatsan kasvu, joo olin jotenkin ajatellut että se on jo tosi iso, mutta ei se niin kummallinen ole kun katseli teitin kuvia. Vielä en saanut lisättyä omaa tänne. Paremmalla ajalla sitten sekin.
Nää oli tällaiset pika oma napakuulumiset.

Vuffi rv 19+1 :heart: :heart:

heippa kaikille. haluaisin ilmottautua uutena huhtikuista odottavana mukaan. laskettu aikani on 21.4. toista odotan (esikoinen kolme vuotias) ja sairaala tays.. sukupuolta en osaa lähteä arvaileen =) (jos vaikka rakenneultrassa selviäis) pääasia kuitenkin että olisi terve..
t. lumi-enkeli rv 18+2

Yhteistyössä