*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

Mulla on kotidoppler ja napanuora aiheuttaa sellattee viuhviuh äänen ja sit on sanottu et vauvan sydänäänet muistuttaa enemmän koppotikoppoti ääntä :) en tiedä kuuluuko istukasta samanlainen ääni ku napanuorasta, mutta kyllä sä sitten erotat sydämensykkeen kun se on todellaki erilainen ku viuhviuhviuhviuh..tsemppiä...en alussa löytänyt sydänääniä puoleentuntiin ku en osannut erottaa mutta meepä täältä kuuntelemaan esimerkkiä: http://www.fetaldopplerfacts.org/tools/tools-fetal-doppler-sounds.php

Heippa taas kaikille! :wave:

Juupelille hurjasti voimia jaksaa hankalassa tilanteessa!

Ja kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille paljon paljon onnea :heart:

Yritän muistella edes jotain mitä täällä on kyselty:
kahvi ei maistu mulle vieläkään ollenkaan. Välillä on ollu kyllä niin hankalia aamuja, että oon toivonu että kavi maistuis, mut kun ei niin ei. Ennen raskautta aamu ei lähteny ollenkaan käytiin ilman paria kupillista kahvia, mutta nyt en oo voinu kuvitellakaan kaatavani sitä nassuuni. Hyh hyh. Paha.

Nimiä vauvalle on heitelty ilmaan ja tytön nimestä ollaankin jo päästy yksimielisyyteen, mutta pojan nimestä ei tulla varmaan koskaan pääsemäänkään.. Miehen ehdotukset on sellasia joita en vois ajatellakaan ja varmaan mun ehdotukset sit miehen mielestä myös. Ei oo helppoa. Tosta nimen "vasrastamisesta" sen verran että meille kavi niin että olin jo lapsena itse sanonu minkä annan tyttövauvalle nimeksi. Ja olin yhä edelleen samaa mieltä viime vuonna, kunnes.. oltiin mieheni tädin vauvan ristiäisissä ja hupskeikkaa, vauvan nimeks tuli ihan sama (kyllä, myös toinen nimi) kun mitä olin ajatellu. En ollu kyllä ikinä maininnu näille ihmisille nimeä että ei tota oikein voi varastamiseks sanoo mutta kyllä kuitenkin otti kaaliin.

Omaa napaa sitten vähäsen: Mä oon ollu ihan kamalan kipeä. Ei oo jaksanu kahteen päivään kättä nostaa.. Ja koko eilisen päivän sitten oksensin. mikään ei pysyny sisällä. Ei edes vesi. Kuumetta ei oo edes ollu kovin paljoo (37,5), mutta kyllä on muuten ollu laiska olo. Ei tollanen kyllä enää voi mitään raskauspahoinvointia olla, varmaan ihan rehellinen vatsatauti iski. Ja sit tietysti piti mielessään käydä kaikki taudit läpi listeriasta toksoon. Ja tietysti huoli tuli maha-asukin puolesta kun tuntuu ettei se mitenkään voi kestää tollasta hengissä. Nyt onneks alkaa olo helpottaa enkä oo oksentanu kohta 14 tuntii. Jipii.

Muistakaa siis pestä kätenne hyvin kun liikutte tuolla (nyt on vissiin kaiken maailman tauteja liikkeellä), en toivo kellekään samanlaista tautia!

Mä pääsen huomenna onneks taas ultraan, kun kuulun sellaseen tutkimusryhmään (yks erikoislääkäri tekee väikkäriä ja pyysi mua sellaseks verrokkipotilaaksi) Kiva nähdä miten Himppu on selviytyny äipän vatsataudista.

Tulipa kirjoteltua pitkästi, mutta tällasta se on kun kirjottaa harvoin

:LOL: Päivänjatkot!

Nappi ja Himppu 13+3

Ihana ilma ulkona B) Käytiin kuopukseen kanssa aamulla pitkä lenkki tekemässä,kun esikoinen eskarissa,sitten vielä käytiin kahvilla kaverin luona,joka asuu ihan meidän lähellä. Nyt vaan lötköilen koneella,kun kuopus nukkuu päikkäreitä ja isompi touhuaa omiaan.

Mä päätin,että nyt alkaa terveellisempi elämä,kun pahoinvointi on lähes väistynyt :snotty: Ei enää rasvaisia ruokia pitkin päivää yms. Ja liikuntaa,lähinnä lenkkeilyä,ainakin 4kertaa viikossa. Kyllä huomaa kuinka vatsalle on kerääntynyt turvotusta,kun on viimeisen kuukauden vain maannut ja syönyt ja oksentanut. Mutta nyt tuli loppu :D

Nimistä: meillä ei kyllä ole mietittynä mitään nimiä tytölle eikä pojalle(tai no miehellä on jo useamman vuoden ollut pojan nimi,mutta musta se on kamala :LOL: ). Molemmille tytöille ne nimet on vaan muotoutunut,kun ovat syntyneet. Meillä ei myöskään ole yhtään toisiinsa sointuvat nimet tytöillä tai,että alkaisivat samalla kirjaimella yms.

Galluppi vaunuista: On vähän ehkä aikaista :D mutta millaiset vaunut olette ajatelleet ostaa? Ja kenellä jo ennestään lapsia,niin käytättekö vanhoja vaunuja?
Me ostettiin kuopukselle 2006 Brion kombi yhdistelmävaunut,värinä punainen-beige-ruskea ja kovalla kantokopalla. KOvasti tykättiin vaunuista ja erityisesti kovasta kantokopasta,joka oli mukavan "viileä" myös kesällä,kun oli tilaa. Nämä vaunut otetaan käyttöön myös tulevalle...mutta mies sanoi,että jos onkin poika niin sitten hän kyllä ostaa uudet. Kuopus on vauvan syntymän aikaan juuri täyttänyt 3-v,joten taidetaan sitten ostaa seisomalauta hänelle vaunuihin.

[/b]Mitä teette ruoaksi tännän? :D Mä teen kanakeittoa ja karjalanpiirakoita+munavoita :p

:hug: kaikille sitä tarvitseville ja onnea iloisista ultrakuulumisista! :flower:

Eevi ja etana rv 11+5(elän siis ultran antamien päivien mukaan)

vaunuG: me ollaa kans mietitty Brion Kombeja, varmaan sit 2009 vuotiset ja värinä violetti tai muu suht neutraali väri (netistä kahtelin ni violetti ol niistä vaihtoehdoista neutraalein) ja kovalla kantokopalla myös täällä :wave: Tai sit emmaljungat. Mut riippuu mihi päädytään sit ko oikeesti niis vaunukaupois kierrellää =)

Eevi muute, eiks luulis et rasvane ja raskas ruoka ei just sillo menis alas ku on ollu pahoinvointia? :D tai nii mä oon sen ymmärtäny ja mulle ainaki maistu vaa kylmä ja kevyt ruoka sillo ko niit harvoja kuvotusoloja oli :p

Ja ruoasta ei tietoa.. Jos sitä jotai keksis :D

Hohhoijaa ja päivää kaikille!

Vetästiin sitten tossa viikonloppuna sellaset yrjötaudit koko porukka että pois alta :x
Ekaks mies tuli viikon reissulta kotiin ja alkoi yöllä yrjöömään ja 40 kuumetta.No hän tokeni sitten pe:na siitä jo aikas hyvin mutta la iltana poika sitten aloitti oksentamaan ja sitä jatkui ilta kasista aamu viiteen.Ja sitä pyykin määrää...huoh, kun ei millään kerennyt pyyhettä alle laittamaan kun tuli niin äkkiä!Meillä sit aamuyöllä pesukone jylläs ja olin vaihtanut eräänkin lakanan ja yöpuvun sekä pojalle että itselle, kukaan ei siis ollut saanut unta.Poitsulla vielä kuumetta tollaset 39,7 ja eikun Panadolia peliin...
Sittenpä alkoi meikäläisen vuoro...aamuyöstä aloitin, hemmetinmoisessa horkassa vapisin ja mies yritti rauhoitella sairasta lasta.Vielä sunnuntai-iltana vaan oksetti ja makasin olohuoneen lattialla su iltana telkkarin pauhatessa, mies ja poika huutamassa ja multa vaan taju lähti.Ukko jo huhuili että ootkos enää hengissä, no just ja júst!

Jotain ollut viissiin noista kotitöistä eli täss kyllä meillä taas punnittiin tuokin homma eli mies hoiti kodin ja lapsen tosi ihanasti kun itte olin ihan tajuton.
Yleensä mä siivoan ja teen ruoat mutta hirmusti se hoitaa poikaa kun on kotona (viikko töissä,viikko kotona) ja laittaa pyykkiä koneeseen jne.

Meillä muuten toi nimiasia meni kanss aika hienosti kun mun veljelle syntyi 1,5 kk aikaisemmin kans poika ja kun tulivat kattoo meidän poikaa niin puhutiin hänestä jo tuolla tulevalla oikealla nimellään ja he menivät siinä vaiheessa ihan valkoisiksi ja sanoivat että heidän pojastaankin tulee samanniminen!!!!!!!!!!!!
IIikkk, sisarusten lapset samannimisiä ei ikinä ajattelin.Itkuhan siinä pääsi ja ajattelin että miksi he eivät ole kuunnelleet kun olemme puhuneet pojasta nimellä.
Mietittin kiivaasti uutta nimeä mutta sitten päätimme että laspet ovat eri sukunimellä ja paskat mehän ei muuteta.
Samoin kun meillä olis ollut tytölle nimi jo valmiina ja sanoimme sen kaikille ett jos tyttö tulee niin hän on se ja se niin eikö hittolainen miehen serkun tytölle laitettu tää nimi (3kk vanhempi meidän poikaa), silloin kyllä ajattelin että haistakaa huilu ettekö te keksi itse omia nimiä.

Tuli muuten rakenneultraan aika 21.11.Taas tuntuu ettei tuolla masussa ole ketään mutta ehkä hänkin on aivan järkyttynyt tästä äipän oksentelusta, jospa kaikki on kumminkin hyvin.

Nyt taitas eka kertaa kahteen päivään maistua ruoka :p

Päivänjatkoja vaan täältä yrjönhajuisesta huushollista.

Lis69 12+4

Heissan! Nyt pikakirjoitus =) Mullakin on Lis69 smana päivänä rakenneultra! Meen naistenklinikalle klo 13. Moneltas sulla aika on? :wave: Jos nähtäiskin! Oli pakko nopeasit kirjottaa vaikka nyt kiirus..

Hyvää päivänjatkoa mametsut! :flower:

millipilli
Vaunu-g, meillä on esikoisella Brion Novat 2005 malli eli ihan samat kuin Kombit, mutta pehmeällä kopalla ja mä vihaan niitä vaunuja... niissä on ollut NIIIIIIN paljon kaikkee ärsyttävää pikkuvikaa, että on kyllä viimeiset Briot mitkä meidän perheeseen hankitaan. Toinen ikuisen vihan kohde on meidän Carenan Easy -matkarattaat :D Noilla Brioilla kuitenkin mennään myös tän tulevan vauvan kanssa kun ei mitään himolenkkeilijöitä olla ja mäkin melkein autolla liikun kaikki matkat. Kova koppa vaan hankitaan noihin vaunuihin.

Ai niin... tässä tää mun oireeton raskauteni nyt sitten on. Viikkoja 13+2 ja viimeisen kolme päivää oon yökkinyt läpi vuorokauden

millipilli & Frank 13+2

Eli tänään oli ensimmäinen ultra kello 08:00... Kaikki ok vauva näytti voivan hyvin ja ultran mukaan viikkoja oiskin sitten enemmän eli nyt 12+3. Päivittäjälle: mun LA:n voi muuttaa eli uusi on 11.04.2009 P.S Veikkauksen kohdalle POIKA ;) Tässä vielä kuva pikkuisesta :heart: :heart: :heart: http://www.aijaa.com/v.php?i=2825991.jpg

Musta tuntuu että mä meen ihan eri suuntaan ku suurin osa täällä.
Mulla on tissit helpottanu, ne on ihan normaalit jälleen, mitä nyt vähän isommat. :p
Pahoinvointi edelleen vähän kiusaa, mutta aamulla vedetyt sämpylät helpotti kummasti!
Mut turvotus on tällä hetkellä masusta pois kokonaan, ja paino on tippunu kilon! :eek:
No ehkä se johtuu vaan huonovointisuuden tekemästä ruokahaluttomuudesta.
Sen sijaan tosiaan sellainen kova pallon reuna tuntuu just häpyluun yläpuolella. Mun sisko arveli että mulla on varmaan aika paljon tilaa mahassa, että ei ala hetkeen viel näkyy/tuntuukaan missään raskaus silleen. Hänellä itelläänki alko eka odotus näkyy vasta rv20 tienoilla ja mä olen vielä isokokoisempi (en siis lihava vaan tosi pitkä ja aika isoluinen).

No mutta tällasta jauhantaa vaihteeksi.

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille.

Onnea myös Juupelille hyvästä päätöksestä. Vaikka varmasti tulee olemaan rankkaa, niin mun mielestä oli tosi hyvä että päätitte pitää pikkuisen. :heart: Ja tosiaan jos on taipumusta masennukseen, niin kannattaa varmaan hoidattaa. Ota asia puheeksi neuvolassa. Vauvan ja oman jaksamisesi ja miehesikin jaksamisen puolesta olis parasta, että molemmat menisitte neuvolaan ja puhuisitte tästä. Voimia koko perheelle.

Kadakille ja unicornille voimia tummasävyiseen odotteluun. :hug:

Laala ja Punkero 11+0 (tämän viikon jälkeen jos vähän helpottais huoli?)

Onnea ultrassa käyneille hyvistä ultrakuulumisista.
On muuten ihanan selkeä tuo baby2003:n ultrakuva. :)

Mulla on sen np-ultran jälkeen vahvistunut tunne että masussa asustais poika. Se mistä lie tunne tulee, ei oo tietoa. Ja eilisen neuvolan ja sykkeiden kuuntelun jälkeen se tunne vaan vahvistui. Tosin mä luulen että vaihtuu vielä tässä matkan varrella kun aikaa kuluu. :xmas:

VaunuG: Itse olen nyt mieltynyt Teutonian Fun System:iin (eikä miehelläkään ole mitään niitä vastaan ;) ), sopis hyvin meidän kriteereihin eli pitää mennä kasattuna pieneen tilaan, olla kevyet ja kapeat (ja kuitenkin tilavat sisämitoiltaan), saada erillisen kopan ja vielä että voi liittää turvakaukalon runkoon. Toinen vaihtoehto on Emmaljungan Nitro City, joka on tulossa markkinoille ja odotankin että pääsen katsastamaan ne livenä. Ja mikäli Teutoniaan päädytään niin todennäköisesti tilataan ne Saksasta. Vaan onhan tässä vielä aikaa miettiä, mutta tällä hetkellä nämä on aatokset.

Ruttana & Salamatkustaja Beanie 13+6 :heart:

Heibba kaikille!

Mulla ois sellasta kysyttävää että mitä mieltä ootte hiustenvärjäyksestä nyt raskausaikana..?Kun mulla on ihan järkyttävä juurikasvu(vaalennan hiuksia) ja haluaisin värjätä mutta luin netistä kaikenmaailman juttuja...
Kätilö sano että voi värjätä,ilkee nainen netissä haukku jonku kuka oli värjännyt raskaana.
Yritin itse ajatella järjellä mutta enhän mä pysty kun olen raskaana :LOL:

misstar 13+4

Iltaa. :hug: Kaikille tarvitseville. Tsemppiä ja voimia!

Huomenna olis sit se kauan odotettu np-ultra.. Jännittää niin maan pirusti, en varmaan nuku silmäystäkään ens yönä.. Onneks on jo klo. 10 niin ei kauheen kauaa tarvitse kärvistellä.

'Hiustenvärjäyksestä en olisi huolissaan, aion sitä itse tehdä jos vaan niikseen tulee. Edellisessä raskaudessa värjäilin ja terve tyttö tuli =)

Just juu, eipä kelpaa isi nukuttajaks esikoiselle. Must go. Palaan huomenna ultrakuulumisien merkeissä. Pistäkeehän mammat peukut (ja varpaat) pystyyn! :D

Miracle: joo siis se rasvanen ja raskas ruoka sai mut aina oksentamaan,mutta kun mieli teki niin oli pakko saada :LOL: Ja tosiaan hyvällä ruokahalulla söin ja hetken päästä :x No,mutta nyt alkoi terveellisen ruoan aikakausi... :LOL: vähän maistelin kyllä karkkeja tuossa illalla... :whistle:

Kyllä kai niitä hiuksia voi värjätä ihan normaalisti myös raskausaikana.ainakin itse ole,mutta tietysti jos vain voi niin laittaa vähän kevyempiä värijuttuja...juuri niinkuin jouskis ehdotti. Onhan se kyllä niin,että nykyään on tosi paljon kaikenlaisia vaarallisia aineita/kemikaaleja,joista me "tavalliset ihmiset" emme mitään tiedä. Sitten tulee niitä epämääräisiä oireita joiden syytä ei tiedetä.

Lis69 karmeaa toi yrjötauti kyllä,yök!!!! Onneksi olette jo paranemaan päin... Pienillä lapsilla erityisesti viho viimeinen tauti,kun se yrjö tulee niin se tulee, ja sitten on joka paikka siinä. Itselläni oli viimeksi yrjötauti 2,5-vuotta sitten(koputtaa puuta), yöllä alkoi,tavaraa tuli molemmista päistä. Kesti 12h ja sit alkoi järkyt vatsakivut ja tuli limatulppa ja tajusin,että vatsakivut olivat supistuksia...Sairaalaan ja olin 7cm auki. Oli kiva synnyttää,kun oli edellisen yön ja aamun yrjönnöt,oli voimat hiukka lopussa.

Jaahas,tulipas taas juttua...nyt jatkan Rakkauden anatomian katsomista

:wave:

Eevi ja Etana 11+5

heippa odotusiskot, =) rattaista kattelin tommosia ku Phil&Teds -sport ne semmoset päällekkäin olevat tuplat. meillä on ennestään emman graco matkarattaat jotka on musta olleet ihan helmet =) ja sitten herculeksen rattaat jonka pyörät on sellaset donitsit ettei sporaan mahdu, muuten ihan ok.

joku kyseli milloin on muut lapset syntyneet, meillä syntyi rv 37.
ja painoa on tullut tässä raskaudessa 1kg.
hiuksia oon värjännyt ekassa raskaudessa ja värjään tokassakin ihan huoletta.

halitus elämykset kaikille, :hug:

:wave: matkataan aamulla pariksi viikkoon kanarialle.

Hyvää pian alkavaa lokakuuta kaikille Huhtihelunoille! :heart:

Mulla olo aivan lostava, joku vääntää mun volyyminappia koko aika kaakkoon, kova touhu päällä koko ajan ja lenkille tekee mieli myös jatkuvasti. Ihanaa, tervetuloa toinen raskauskolmannes!! :heart: :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista Oxford ja pietu! :D

Juupeli: voi ei, :hug: mitä vuoristorataa olet joutunut tunteitesi kanssa kulkemaan :hug:. Toivottavasti asiat kääntyvät parhain päin.

Hui, mitoralla :hug: Onneksi selvisit säikähdyksellä!

mammanen: myös minä olen ihan vakuuttunut että olen tuntenut selviä vauvan liikkeitä jo muutaman päivän ajan :heart:. Sitä vaan olen pähkäillyt että voiko ne näin aikaisessa vaiheessa tuntua :eek::eek:. Mutta näköjään! :D Muistelen että esikoisesta tunsin liikkeet vasta joskus rv 19 tietämillä ja siksi ihmettelenkin että voiko olla että liikkeitä tuntuu niin selvästi jo nyt!? Mites muut?

Hani: Onpa kenkku tilanne totta tosiaan tuo nimijuttu :/! Muakin ottaisi aivoon jos kävisi noin. Ehkä teidän on vaan kaivettava nimikirja esille ja yritettävä ihastua toiseen nimeen? Mua ärsytti esikoista odottaessa kun tuttavat varailivat kummeja. Meillä oli sellainen periaate että kummit kysyttiin vasta vauvan syntymän jälkeen. Ärsytti sitten kun miehen sisar ehti "varata" miehen toisen sisaren lapsensa kummikseen, jota me olimme ajatelleet. Ja tämä toinen vauva syntyi siis kuukausia meidän vauvan jälkeen. Eipä viitsitty sitten alkaa "tukkanuottasille" tuossa kummiasiassa, löytyihän noita ihania kummiehdokkaita ihan liiaksikin asti ;).

tutsa: ihanaa, hyvää reissua! :wave:

Tällaista tänne, huomenna paukkuu TAAS viikot, miten tää aika menee niin kauheen nopeesti nyt, ennen np-ultraa ja pahan olon viikkoina se suorastaan mateli.

Alkuperäinen kirjoittaja tutsa:
heippa odotusiskot, =) rattaista kattelin tommosia ku Phil&Teds -sport ne semmoset päällekkäin olevat tuplat. meillä on ennestään emman graco matkarattaat jotka on musta olleet ihan helmet =) ja sitten herculeksen rattaat jonka pyörät on sellaset donitsit ettei sporaan mahdu, muuten ihan ok.
Ihan vain vierailulla ketjussanne....mutta nuo P&T:n rattaat on hyvät ja en vaihtaisi muihin. Näppärät kuin mitkäkin.

kerpeleen mahakivut ja yläkropan nipistykset :kieh: :kieh: :kieh:

Huomenna on aika np-ultraan,mutta onneksi pääsen tänään pikakäynnille neuvolaan kuuntelemaan sydänäänet ja antamaan pissanäytteen..
Neuvola täti sanoi puhelimessa että kirjoittaa tämän päivän saikkua ja huomenna täytyy ultrassa puhua että pääsisi lääkärin vastaanotolle..

jännittää aivan sikana, koska ekassa raskaudessa ei näin aikaisin ollut mitään vaivoja, rv7 tuli hieman tiputtelua, mutta onneksi ei ollut km.

Taas pitkään aikaan ei oo jaksanu kirjottaa, on kohta 2 viikkoa ollu selkä niiiiiin kipee ja lonkka lähtee alta, pomokin roikkuu kurkussa sairaslomien takia :(

noo, muuten ollu ollu suht ok, lukuun ottamatta tätä edelleen jatkuvaan aamuhuonoaoloa, jos ei 30min sisällä heräämisestä laita jotain suuhun niin ylös tulee. mutta jotenkin kummassa samantien kun syö se olo katoaa.

nyt tarttee lähtee konttaamaan töitä kohti :(

Nellah ja 13 + 3

Onko joku muu huomannut sellasta että närästäis ihan sikana?
Mä joka aamu herään hirveeseen närästykseen ja vaikka kuinka väsyttäis ja olis aikaa viel nukkua, niin ei oikeen kunnolla pysty ku on niin kurja olo...
No tänä aamuna, kun mies heräs 5.30 niin mä heräilen silloin aina kans hetkeksi (siinä vaihees yleensä on jo sattuva pissahätä), niin sanoin sille että tekiskö mulle sämpylän. Söin sit sämpylän sängyssä ja jatkoin unia. Huomattavasti parempi olo lopuille unille. :D Ainoo että nyt ku heräsin niin taas jo oksetti. Kyl tää on viehättävää.

Muuten alkaa olee jo paljon parempi olo taas. Kunhan muistan syödä niin olo pysyy aika hyvänä. :)

Vielä 9 yötä ultraan! :kieh:

Laala ja Punkero 11+1

Tervehdys mammat! On niin paljon tekstiä tullut sitten viime käyntini, etten edes yritä kommentoida.

Eilen oli np-ultra, ja huh, kaikki oli hienosti. Vastasi viikkojaan ja pienen tönimisen jälkeen suostui kääntyilemään riittävästi. Turvotusta oli 1 mm, joten ihan ok. Menin kuitenkin vielä veriseulaan, jonka tulokset tulevat vasta viikon-kahden päästä. En kuitenkaan ole niistä huolissani. :heart: :heart: Helpotuksen jälkiaalloissa menin ja ostin pari pientä bodya, vaikka muuten en olekaan vielä sortunut :ashamed: :LOL:

Oxford: mulla on la päivää ennen sua, ja mäkin olen Kättärille menossa, ties vaikka osuttais samaan aikaan.

Vaunuista ei mulla ole vielä mitään tietoa, täysin tuntematon tieteenala.

Isovanhemmat muuten toivat ulkomailta tuliaisiksi aivan säälittävän pienen ja söpön asukokonaisuuden, kun olivat kuulleet uutisesta. 50 cm, joten täytyy toivoa ettei tulokas olisi kovin iso.

Kertokaapa kokeneet, millaiset vaatekappaleet (sisävaatteet) ovat vauvalle olleet mielestänne käytännöllisimpiä ja mitkä taas turhia. Potkarit/puolipotkarit, vai erilliset sukat, kietaisubodyt vai jotkut muut, pitkähihaiset bodyt vai haalareita, vai mitä ihmettä sitä pitää kaappeihin kevätvauvalle haalia? Ensikertalaisen hölmöjä pulmia.

Tilia ja vauvanen 12+1

Yhteistyössä