guess tosi tökerö kommentti anorektikolle arvostella leviämistä, vaikka tietävätkin että ei oo lihomisesta kyse... :kieh: Toivottavasti tajuat jättää moiset kommentit omaan arvoo(ttomuutee)nsa. :hug:
vakuutuksista pitäis itekin miettiä noita vakuutuksia. Joku otetaan, mut kun se vissiin pitäis ottaa siitä yhtiöstä missä kotivakuutus on, ja meil on kotivakuutus IF:llä ja en oikeen oo vakuuttunu IF:n vakuutuksen hyvyydestä... Mun sisko oli tehny Excel-taulukon eri vakuutusten ominaisuuksista, ja päätyivät omalla kohdallaan Pohjantähteen, sain sen kuvan että siellä on ainakin kattava vakuutus ja pienet omavastuut. Toinen sisko oli kysyny niiltä minkä vakuutuksen ottivat, ja ottanu saman, ku tietää että tää ensinmainittu tekee kaiken hyvin perusteellisesti...
).) Olin neuvolassa. Hb 132 (mulla ei oo varmaan ikinä ollu niin hyvä!), pissa puhdas, vauvan syke 155 ja ei HIV:iä, kuppaa eikä muutakaan kummaa (sain siis verikokeiden tulokset).
Se neuvolatäti yritti mitata sf-mittaa, mutta sit luovutti: "tää on niin pieni, ettei saa mitattua".
Arvioi sit sormimitalla, että on puolvälissä häpyluusta napaan. Sanoi että oikeen hyvän kokoinen kohtu. Sit kuunneltiin tosiaan sydänääniä, ja samantien ku laittoi dopplerin anturin mahalle, alkoi se ihana viuh-viuh-viuh-viuh.
Vähän se siirtyi siitä alta välillä, mut löytyi heti.
Niin piti viel kysyä, että annetaaks muissakin neuvoloissa sellanen esitietolomake synnytyssairaalaa varten, mihin pitää täyttää kaikki nimiehdotuksista alkaen?!
Olin vähän w00t, kun pitäis joulukuun neuvolassa tietää nimiehdotukset synnäriä varten.
Ai niin. En tiedä keräänkö verta nenästäni (Vaihteeks) ja vetääks kaikki täällä herneet sieraimiin, mutta mielestäni oli mielenkiintoinen linkki:
http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_2005/2-3_2005/mita_suomalaiset_vauvat_syovat_/
Laala ja Punkero rv14+0 (jee uus viikko taas käyntiin)