*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

Mulle on palautunut tää järjetön väsymys;meen klo22 unille ja kuudelta ylös ja olo on kuin yliajetulla.Jos saan yli 10t unet niin olo parempi,mutta ei mua kaheksan aikaan nukuta ja sit toiseks jäis kaikki muukin tekemättä.

Mulla on kans lähinnä lihonnut ja turvonnut olo..tulis kunnon masu niin ei siinä mitään.

AAM
Mammanen :hug: kurjat että kipuilee sun vaan pitää ottaa relammin luulisin...
Tutsa ilmoilisin pomolle ja palkanlaskijalle soittaisin ja kysyisin kuinka rahojen kanssa menee koska nehän maksaa sun vanhempainrahas kuiten eikö ?
Guess olipas tökerös toimintaa työssä sulle :( ei tarttis kuitenkaan vaikka malli ootkin nin kohdella kuin lihakimpaletta tyyliin "on joo vähän läskiä ja leveempi tuosta" kyllä pistää vihaksi :kieh: :kieh: :eek: :hug:
KirjaG miesten osa joo vähän köyhä ja ukko luki ekaa odottaessa sen äidille- puolen kans sain paremman käsityksen...

). ) Neukkulasta sanoivat että mun pitää alkaa napsimaan lisää rautaa 115 oli hemppa ja kivakiva siitähän seuraa sit umppaa vielä LISÄÄentisten päälle, joku muu kohtalotoveri mulla täällä oli :wave:, sanoi että huomas siitä ko oon kalpeampi ja väsyn näköinen :xmas: Aha itse en ollut huomannut..? :) whar evör...
Närästystä on ja muillekin jakaa ja sitä ei helpottanut tuo ryb&deckerin juoma !! ;) kiitti vaan sille joka ehdotti :D kauhia ilmavaivakkeet tuli ja ryöhtyjä.. :x

Tässä tiivisettty versio.. *sadattelua vieläkin*
Ainiin ja ukon kanssa ollaan menossa viettämään mun kolmekymppisiä Flamingon vesialtaalle ja minigolfiin marraskuun alussa ja sit illalla syömään ja klubille jos jaksetaan.. jee ! vähän äksön tsksöniä.. ja muksu pitää dumpata jollekin hoitoon, toinen pieni :heart:

Huomenna on jo arkiviikon puoliväli jee !! :D :LOL: jos jotai positiivista hakee...

AM & hippunen 15+1 :heart:

bai thö vei muistakaahan kopioda jatkossa aina viesti ennenkö lähetätte ettei käy niinko mulle.. :kieh:

Kiitokset Nellah, guess ja Allusmamma

Nää vaivat oli jo eilen niin kamalia, että tietty heti meinasin pahinta. Tänään neuvolassa pissa puhdas ei proteiineja. Turvotus johtuu ihan siitä, että vatsa ei toimi, pääkipu tod.näk niska-hartia seudun kivuista/jäykkyydestä (nukun nimittäin niin hassusti kylellään, joka on mulle tosi epäluonnollinen asento, niskat kipeytyy) ja väsy siitä, että hemoglobiini oli tpahtanut roimasti. Nyt ekaksi ruokavalio hoito ja sitten rautalääkitys, jos ei onnaa. Eli kaikille löytyi hyvä ja selkeä syy. Onneksi mulla on ihana neuvolatäti. Vatsantoimintaan uutta lääkitystä kokeiltava vielä... Ja se ristiselkäkipu saattaa muuten vaan kuulua tähän raskauteen.

Näytin "tätille" missä kohdassa liikkeet tuntuu ja sieltä kohdilta kuului myös sydänäänet hyvin. Huitelivat 148-150 tienoilla. Verenpaineetkin olivat hyvät. Joten ei siis myrkytystä :) Huh.

Mies mukana G: mulla mies on ollut henkisesti mukana hela tiden. Neuvolakäynneillä ei ole ollut, mutta lähtee rakenneultraan, joka on ensi kuussa. Siis rv20 paikkeilla. Mulla on perussairaus, joten noita ultria tulee hiukka normaalia enemmän. Esikoista odottaessa mies oli kaikilla käynneillä mukana, ja nyt sitten sanoi ettei ihan kaikkiin lähde, että on pojan kanssa kotosalla. Kyllä varmaan tulisi jos pyytäisin. Mutta jos sitten loppuraskaudesta hyppisi enempi mukana.

Tää lähtee nyt hakemaan syntyvälle vauvalle vakuutusta. Vähänkö ajoissa, mutta parempi näin päin. Sitä haetaan rv16-27 sisällä. Eli tiedoksi, jos joku haluaa vauvansa vakuuttaa.

T:mammanen+pinkki(?) 16+4

guess: Olipa tylyä kommenttia toimistolla..ehkäpä se oli vain kateudesta johtuvaa, kyllä sun mahas sivusta ainakin, kun oon kuvia katsellut, raskausmasulta näyttää..ja ei varmasti mene aikaakaan kun sulla on jo iso maha ja toivoisit et se ois vähän pienempi :hug:
Kerhoon en oo muutamaan otteeseen päässyt jostain syystä katselemaan kirjoituksia, mut sit oon tajunnut etten ole kirjautunut kaksplussaan ollenkaan vaikka sinne kerhoon olenkin kirjautunut sisään..mut voi olla et siel on jotain väliaikaista hämminkiä...

mammanen: hieno juttu ettei mitään pahempaa..varmasti kivi vierähti sydämeltä..

Mies mukana G: aviomieheni on ollut mukana kaikilla neuvolakäynneillä ja kaikille aikookin tulla mukaan jos vain töiden puolesta onnistuu että on paikkakunnalla..12.11 on seuraava käynti meillä kun on tuo rakenneultra..ja mies on ollut alusta asti hienosti tukena ja tehnyt ruokaa, siivonnut..aivan ihanneaviomies :heart: :heart:

t.Minski27 ja pirpana 16+5

Vakuutuksesta: kannattaa OIKEASTI ottaa se syntymättömän lapsen vakuutus, meillä on Tapiolassa esikoisen vakuutus ja on todellakin maksanut itsensä jo moninkertaisesti takaisin! korvat putkitettiin ja kitarisat poistettiin yksityisellä ja vakuutus maksoi ( n.1500 ?) samoin kaikki korvakierteet yms. mikä tahansa sairaus ollaan käyty hoidattamassa huoletta yksityisellä, eikä tarvi jonotella arvauskeskukseen tai päivystykseen. Suosittelen lämpimästi jokaiselle!

semmosta! takas töihin....

Gardenia ja Kapris 15+1

pika oma napa: kotona ollaan saikulla ja taas menossa nouvolaan. viikonlopun ajan ollut huimausta ja päänsärkyä. outoa oloa alavatsassa. eilen oli oikeen kunnon menkkajomotustakin :'(

fysioterapeutilla olin eilen selän takia ja selvästihän sielä mun lantion luut ovat eri korkeudella ja niitä pitäis tässä sitten raskauden aikana yrittää saadaa kuntoon :kieh:

neuvolassa katsotaan pissa, verenpaine ja varmaan hemppa. en tiedä mitä muuta tää vetämätön ja huono.olo voi olla kun joku olisi noista huonosti. voi kun tulisi selvyys :saint:

eilenkin menin nukkumaan kymmeneltä ja heräsin tossa ennen yhtä vasta, eli helposti taas unta palloon 14 tuntia |O ei mikään maiilman paras fiilis siis :ashamed:

JJ-t ja mussu 16+4

juu kyllä sydänäänet kuuluu hienosti, enemmän pelkään että on pissatulehdus tai alkava raskausmyrkytys.. ja sitä ettei sitä huomata jos en toimi heti kun tulee sellanen fiilis ettei kaikki ole hyvin. sen uskon että pikkuinen on kunnossa :heart:

jouskis mä palailen sitten neuvolan jälkeen tuonne kerhon puolelle siitä mammajumpasta. jos mikään ei ole vialla niin saattaa olla vaan huonosta kunnosta, raittiin ilman puutoksesta ja tästä syysilmasta johtuvaa väsymystä. haluaisin kovasti sinne jumppaan, katsotaan mitä täti sanoo..

hemppa mulla oli viimeksi 114 ja alotin rautaa syömään joka toinen päivä kun ne ei raskaana olevalla pidä sitä vielä alhasena :eek: kyllä sitä vähän miettii josko omilla teoillaan sain parempaa oloa: raitista ilmaa, liikuntaa ja terveellistä ruokaa!! ja ulkona sataa vettä :kieh:

AAM
tsei tsei oisko hemppa ko tekee vetämättömän olon tunnistan ainakin samoja oireita... :whistle: ekstra rautaa kehiin vaan !!? ja hiivakin saattaa hiippailla huomaamatta alakertaan... :wave: täällä ainakin tehnyt joskus niin r.aikana.. sit jos on rmyrkytys niin.. no sitä se ei varmastikaan ole :hug: ei saa ainakaan ajatella heti sitä. Huutele kun syy selviää ja :hug: ollaan meki fiksumpia oireittemme kanssa :)

tutsa mulla on hoitovapaa "anottu" tän vuoden loppuun joten mun pitää nyt sitten anoa sitä lisää tammi-helmikuuksi jonka jälkeen jään sitten äitiyslomalle.
Se hoitovapaa kun ei jatku automaattisesti.Jos sulla siis ei lopu toi hoitovapaa ennen äitiyslomaa niin sitt sä vaan ilmoitat työnantajallesi milloin jäät äitiyslomalle ja täts it.
Näin ainakin mun mielestä.
Mä aion nyt jäädä reippa 30 päivää ennen äitiyslomalle koska mulle on ihan sama kummasta päästä se äippäloma vähenee kun en jaksa kauan enää tällä HIrmupalkalla (248e)/kk kun saan tota äippärahaa paaaaaalllljooon enemmän =)

Tulin just kasvohoidosta, aah ja nyt tässä kaffetta hörpin ja nautin kun saa vaan olla
ja öllöttää.
Kävin muuten taas verikokeissa joku munuaissairauksia tutkiva juttu... me kun otetaan kaikki mahdolliset testit mitä tarjotaan.

Mutt nyt ton kaffen ja keksin kimppuun.

Päivänjatkoja mammelit
B) B) B) :flower:

joo elikkä: valkuaisaineet ja jotkun hiutaleet (???) hieman koholla pissassa. verenpaine koholla (80/147) ja sitten täti oli huolissaan kun kerroin siitä paineentunteesta ja paisuneesta alavatsata vasemmalla puolella. se sanoi ettei se voi millään olla vauva joka siellä luuraisi koska se on vielä niin pieni ja kohdussa niin paljon tilaa ettei se voi mitenkään näkyä ja tuntua ulospäin :/

sydänääniä kuunneltiin ja vahvat oli taas kunhan sai vauvan edes hetkeski paikalleen :heart: täti naureskeli että perkule kun ei perässä pysy kun potki ja vaihteli paikkaa aina kun kunnon äänet kuului :LOL:

huomenna neuvolalääkärille, joka tutkii sitä pttia, ettei olisi mitään vakavanmpaa, kuten myoma tai jtn.. otetaan pissanäyte labraan ja emättimen seinästä näyte myös. :D

on ihan hyvä fiilis kun näin tosissaan mut otettiin ja pääsee kunnolla tutkiin onko joku oikeasti hätänä. raskausmyrkytyshän tosiaan tulee vasta aikasintaan yli 20 viikoilla niinkun ss sanoikin. mutta en tiedä josko jotain sen oireista voisi jo alussa bongata.

saas nähdä mitä huomenna löydetään :/ mutta kyllä tosiaan jos vähänkin omaa oloaaan miettii onko normaalia niin neuvolaan vaan :attn: ei kannata jäädä kotio märehtimään, koska sillon voi tulla jotain vakavampaa!! :attn:

JJ-t ja mussu 16+4

Lis69, ahaa, kiitos valaisusta, täytyne hankkia raskaustodistus neuvolasta jo postittaa se mokomalle =) .

vakuutuksesta meillä on esikoisella vakuutus, se ennen lapsen syntymää otettu, kertaakaan ei olla lekurissa käyty, elikkä hukkaan on meillä mennyt, toisaalta positiivista tietysti ku lapsi on terveenä pysynyt.

jj-t mulla on ainakin hempasta johtuvaa pahoinvointia, oli koko viime raskauden ja joudunkin syömään tupla annoksen rautaa päiväs, eikä silloinkaan noussut normaali lukemiin.ja pakki rupee reistaa liiasta raudasta. tosin on aina ollut kovin alhainen hemoglobiini..koita kestää :hug:

ihmettilin kotona tätä rauhaa ja hiljaisuutta, esikko olikin löytänyt kosteus pyyhepaketin ja nyppinyt ne lattialle.luulisi jo tähän mennessä oppineen että ainakun on hiljaista, tehdään jonkin moista tuhoa.

:D tiedättekö muuten kuka on suomen kovin tyyppi? No ransu koira. Arvaatteko miksi? siksi, että se on esiintynyt telkkarissa yli 20 vuotta, jonkun tamperelaisen nyrkki perseessä eikä ole valittanut kertaakaan.. :LOL: :LOL:
no joo.päikkärit jäi väliin. =)
päivä jatkuu hämärän puolella :D

guess tosi tökerö kommentti anorektikolle arvostella leviämistä, vaikka tietävätkin että ei oo lihomisesta kyse... :kieh: Toivottavasti tajuat jättää moiset kommentit omaan arvoo(ttomuutee)nsa. :hug:

vakuutuksista pitäis itekin miettiä noita vakuutuksia. Joku otetaan, mut kun se vissiin pitäis ottaa siitä yhtiöstä missä kotivakuutus on, ja meil on kotivakuutus IF:llä ja en oikeen oo vakuuttunu IF:n vakuutuksen hyvyydestä... Mun sisko oli tehny Excel-taulukon eri vakuutusten ominaisuuksista, ja päätyivät omalla kohdallaan Pohjantähteen, sain sen kuvan että siellä on ainakin kattava vakuutus ja pienet omavastuut. Toinen sisko oli kysyny niiltä minkä vakuutuksen ottivat, ja ottanu saman, ku tietää että tää ensinmainittu tekee kaiken hyvin perusteellisesti... :LOL:

).) Olin neuvolassa. Hb 132 (mulla ei oo varmaan ikinä ollu niin hyvä!), pissa puhdas, vauvan syke 155 ja ei HIV:iä, kuppaa eikä muutakaan kummaa (sain siis verikokeiden tulokset). :D Se neuvolatäti yritti mitata sf-mittaa, mutta sit luovutti: "tää on niin pieni, ettei saa mitattua". :p Arvioi sit sormimitalla, että on puolvälissä häpyluusta napaan. Sanoi että oikeen hyvän kokoinen kohtu. Sit kuunneltiin tosiaan sydänääniä, ja samantien ku laittoi dopplerin anturin mahalle, alkoi se ihana viuh-viuh-viuh-viuh. :D Vähän se siirtyi siitä alta välillä, mut löytyi heti.

Niin piti viel kysyä, että annetaaks muissakin neuvoloissa sellanen esitietolomake synnytyssairaalaa varten, mihin pitää täyttää kaikki nimiehdotuksista alkaen?! :eek: Olin vähän w00t, kun pitäis joulukuun neuvolassa tietää nimiehdotukset synnäriä varten. :LOL:

Ai niin. En tiedä keräänkö verta nenästäni (Vaihteeks) ja vetääks kaikki täällä herneet sieraimiin, mutta mielestäni oli mielenkiintoinen linkki:
http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_2005/2-3_2005/mita_suomalaiset_vauvat_syovat_/

Laala ja Punkero rv14+0 (jee uus viikko taas käyntiin)

Kyl mä sain ainakin sen esitietolomakkeen, missä kysyttiin noit kaikkee. Ja mä en vieläkään ymmärrä ku eikös se viuh viuh ääni oo sitä istukkaa tms ja se kops kops vasta on sitä sydämen sykettä??

Ja joku oli kans tehny vertailua ni pohjantähti kai oli parhaimmast päästä. Veritaksella ei oo omavastuuta mut se on sit hitusen kalliimpikin ku pohjantähden vakuutus. Pitäs ottaa selvää siitä pohjantähden vakuutuksen omavastuusta ja mitä se vakuutus korvaa..

AAM
mä en muista mistä puhuin silloi aikasemmin mutta vanhasta masukuvasta sanoin laittavani.. liittyikö niihin poika ja tyttöarvailuihin ? :/ *raapii päätään*
no tuossa on huvitukseksenne 40+5 ja tuosta 3 päivän päästä oli poikaliini meillä :heart:

eihän tuo nyt niin iso ole =) eihän ? ukkokin katteli vieressä ja tokaisi et kai sä noin iso ollut.. :LOL:

AM

millipilli
Allusmamman innoittamana, tässä mun masu rv 39+4 ja niin ikään tuosta kolmen päivän päästä poika syntyi:

guess, ei sulla olis sen kerhon kanssa käynyt niin että tietokone on ollut pitkään auki ja oot kirjautunut joskus monta tuntia aiemmin? Jos on kirjautuneena, mutta ei käytä konetta vaikka pariin tuntiin niin pystyy kyllä edelleen nimimerkillään kirjoittamaan, mutta ei pääse lukemaan Y-viestejä eikä pääse kerhoon. Kokeile kirjautua ulos ja sitten uudestaan sisään.

Me oltiin tänään puoli päivää Ideaparkissa ostoksilla ja illalla vielä kävin tunnin kävelyllä sateessa. Nyt sitten issias huutaa hoosiannaa...

millipilli & Frank 16+2

Yhteistyössä