*HUHTIKUUN MASUASUKIT*Joulukuussa

hyviä iltoja... =)

Täällä touhuttu koko päivän perheen kesken kaikenlaista ja äskön sain letut valmiiks... :p
painonnoususta et on tullut 4,9kg... :ashamed: esikoisesta tuli 17kg nii taitaa täki pysyä samoissa lukemissa kunhan ei nouse enemmän.. :whistle: Mites muiden viikonloppu on mennyt? ite oon jo hankkinut kaikki joululahjat et mites on muiden joululahjojen hankinta? mut kai mä taas lähen kattoo tuleeko telkasta mitään..:) paljon jaksamisia Lis69 ja uskotaan et kaikki on hyvin :)

mamiti87 ja VaaviPrinsessa 21+1 :heart:
 
zikiziki: no, voidaa aina leikkii et ollaa kaksoset saatu. Tissii koira ei kuitenkaa saa :D

Joululahjat on ostettu ja kaikki on valmiina :). Ostin oikee jouluks uuden hameenki ja ostin sen vero modasta. Ihanaa ku muoti on sellasta, et löytää vaatteita muualtaki ku äitiysvaaterekiltä. En tajuu, miks pitäis mummoutuu ku tulee raskaaks.. suurin osa noista äitiysvaatteist on iha kauheita :kieh:.
 
Säteelle kiitos "vinkistä", taidanki painua vaihteeks Vero Modaan, mä olen ihan kyllästyny suurimpaan osaan mammavaatteista. Yhdet mammafarkut on ja yks odotushame, ja ne on ihan ok, mut kyllästyttää käyttää tasan kahta alaosaa. :kieh: Paitoja on vaikka kuinka, ku oon ostanu pari masutuubia, niin menee siis kaikki vanhat paidat vielä ihan ok näköisesti. :)

Nyt takas Idolsin pariin, toivottavasti Koop voittaa. ;)

Laala ja Punkero rv 21+5
 
täytyy avautua kun ahistaa :ashamed:

menin sitten huutamaan poikien vaatepaketin ja nyt pelkään sen olevan paha ennen, samoin kaikki kotona olevat vauvan vaatteet on käyty läpi ja otettu erikseen neutraalit, kovasti tekisi mieli pestä ne ja laittaa valmiiksi, jotenkin vain kolkuttaa takaraivossa, että se tuo pahaa onnea, eihän tässä ole kuin 4,5 kk laskettuun aikaan :ashamed:
Olen koko ajan valmistautunut henkisesti siihen, että vietän jouluni laitoksella, supistelee päivittäin edelleen, hieman ehkä vähemmän kuin ennen tiistain piikkiä. Jotenkin olisi vain turvallisempi mieli siellä laitoksella olla, jos supistukset jatkuvatkin. Noh tiistaina pääsen taas näytille polille

nukkumisesta nukahtaminen menee puolille öin, ei tule väsy aikaisemmin. Onko mikään ihmekään kun saikkulla olen ollut lokakuun puolesta välistä lähtien. Välillä on kausia, että yöllisen vessareissun jälkeen saa kaksi tuntia tehdä jotain, että saa unta, toisinaan nukun koko yön heräämättä. Aamupäivällä tai viiden kuuden aikoihin illalla väsyttää, muuten ei.

Jollain oli myös "sokki" lapsen sukupuoli arvio ja niin oli minullakin. Jotenkin pettynyt olin kun kuulin, että poika tulossa ja ihan vain siksi että pelottaa osaanko mä kasvattaa poikaa kun en ole ollut poika koskaan ollutkaan. Ja siitäkös tulikin paha omatunto. Kun eihän sillä ole mitään väliä, nyt vain harmittaa kun kaupoissa kattoo poikien vaatteita ja ne on mun mielestä suurimmaksi osaksi kaameita, työkoneita tai hirviöitä. Toisaalta monista prinsessamekot yms ovat kamalia..

Muutenkin aivan ihana paskaäitipäivä ollut tänään.. Esikko haettiin tänään yökylästä ja täällä on kaikki käyneet sen jälkeen toistensa hermoihin :'( onneksi höpöttelin aika kauan esikon kanssa ennen unihaleja ja pusuja
 
Tuosta nukkumisesta... Mulla kanssa jonkunverran on ollut unettomuutta aamuyöstä, olen siis täysin aamunvirkku ja keskipäivän torkku. Meidän kaksi ja puolivuotinen kun ei nuku ihan joka päivä unosia niin siinä mamma sitten nuokuskelee. Suurin ongelma mulla on levottomat jalat. Ihan kauheeta kun jalat alkaa käymään kun väkkärä yöllä ja ei seisahu ei sitten millään :eek: Lisäksi on alkanut kiusaamaan tuttuakin tutummat suonenvedot.

JOulukuviot alkaa olemaan plakkarissa. Lahjat on ostettu ja joitakin on vielä paketoimatta mutta hyvällä mallilla kumminkin. Kortit on postitettu ja piparit leivottu. Ensiviikon ohjelmassa olisi joulusiivo ja lootien teko. En pahemmin juhlapyhistä piittaa mutta joulua rakastan. En tiedä vielä tälläkään iällä ihmeellisempää kuin jouluntaika. Ihana juhla!

Pitäisi vissiin pikkuhiljaa etsiskelemään kätköistä vauvan vaatteita. Neutraaleja ajattelin nostaa esille vaikka varma tyttövauvasta olenkin. Onpi hämmästykseni kyllä suuri, jos pojua salissa tarjoaa :)

Mammavaatteista: Olen aina inhonnut mammavaatteita, niistä on väännetty kyllä ihan kamalia luomuksia. Joitakin olen löytänyt semmoisia tavallisia. Tuo masutuubi on ollut erittäin hyvä keksintö, suosittelen. Kaikki vanhat paidat menee kuin väärä raha.

Ja vielä kukkuraksi :hug: Lisa69 toivottavasti pikkuisellasi on kaikki hyvin ja hermoilet turhaan.

SydänAlma ja Nyysä tasan 25 rv
 
pakko kysyy et miten se masutuubi toimii? kun mulla kaikki normipaidat loppuu nykyisin navan kohdalle niin mietin vaan et ihan sama minkä masutuubin siihen väliin vetäsis, niin aina ois näkyvissä kolme kerrosta: ala-, väli- ja yläosa... :D vai kuuluuko sen tuubin nimenomaan näkyä housujen ja paidan välistä?

mammavaatteita oon tilannu reippaasti huuto.netistä ja jonkun verta uutenaki ostanu ja niitä on nyt niin paljo koti- ja toimistokäyttöön, et tuntuu ettei vaan voi kyllästyä noihin ennen ku vauva jo syntyyki :p eipä, tunnen itseni... :whistle: ja vieläki mua muuten ärsyttää isosti ettei raskaana oleville oo urheiluvaatteita :kieh: oon etsiny ja kyselly niitä koko helsingin läpi mut ei vaan löydy.

sydänalma täällä toinen levottomista jaloista kärsivä ja toissa yönä alkoi myös suonenvedot :headwall: siis voiko niille tehdä mitään? ovat todella ärysttäviä vaivoja yöaikaan, ei saa nukuttua ja hermo menee.

tänä aamuna yöunia lyhensi myös se että heräsin ku vauva monotti molemmille puolin kylkii yhtä aikaa kunnon potkut. olin ihan et huhhuh, sielläpä ollaan kasvettu masussa :eek: =) koko aamun vauva jakso potkia, mut sitte nukahti (tai ärsyyntyi) kun isi ja äiti oli aikas lähekkäin :)

lis69 voimia huomiseeen :hug: minäkin uskon että kaikki on hyvin.

hyviä unia kaikille!

t. manna + lilli 24+4
 
Huomenta ja hyvää alkanutta viikkoa. :)

Närästys is back. :/ Koko viikonlopun on poltellut ja ei ees meinaa Gaviscon helpottaa.. :/ Vaan jospa se siitä taas rauhoittuis.

Tuli tuossa etsittyä vanha neuvolakortti ja katsottua sen ajan suosituksia. :D
"Tuoremehujen aloitus 6 viikon ikäisenä", 5kk toinen kiinteä ja vähitellen kananmunakeltuainen, maksa :eek:, keitetty kala ja liha.
Maitoseokseenkin kuukauden ikäisenä oli oma ohjeensa: 6dl maitoa, 3dl vettä, 9tl maitosokeria.
:xmas:
Että on ne ajat muuttuneet. :D Ja nämä siis vuodelta -75/76. Onkos muilla omia neuvolakortteja tallella? :wave: Olisi kiva nähdä eri vuosilta minkälaisia suosituksia on kirjattu ohjeeksi. :)

Ruttana & Beanie 24+5 :heart:
 
Masutuubeista niin, nythän on muotia se kerrospukeutuminen, joten masutuubin kuuluukin näyttää siltä, että siel on tavallaan toinen paita alla. Eli sen siis kuuluukin näkyä. Itellä on valkoinen, musta ja ruskea. ;) Hennesistä saa niitä halvalla. :) Saahan niitä toki Bebesistä, mut yks tuubi maksaa siel jotain 20? tjsp. :eek: Tosin on siel kyl sit ihanemmat väritkin, mut kun ite enimmäkseen käytän farkkujen kanssa (niin siis eihän mulla oo edelleenkä muuta ku ne farkut ja farkkuhame :LOL: ) niin noi värit riittää oikein hyvin.
Turussa on se Oz Baby mistä saa mm. Mamaliciousin ja Noppiesin vaatteita, jotka on huomattavasti kivempia kuin hennesin kammotukset. Tietääks joku onko täällä muita paikkoja mistä saa mammavaatteita?

nukkumisesta mä olen jotenki aivopessy itteni luulemaan että nukun ihan normaalisti, mut sit ku täältä luin ihmisten univalituksia, niin tajusin, että itekin nukun erityisesti aamuyöstä tosi katkonaisesti ja tuskaisasti. :/ Tääkin yö ollu ihan karmea. Sit keskellä yötä ku herää niin tuntuu et mikään ei oo hyvin ja mahakin sattuu ja närästää... ja sit jos ei näitä niin viimeistään sitä jää sit kuulostelemaan potkuja, kun meillä ainakin tuo yks potkii aina yöllä eniten. :kieh:

Jaahassu toivottavasti ei tarttis nyt loppuvuotta sairaalassa viettää... :hug: Kaikki menee varmaan ihan ok. Koitetaanhan kaikki uskoa niin? Koita viel ainakin kuukaus pitää beibe masussa, Vau.fi -sivuston laskurin mukaan 6.1. eteenpäin sun vauva selviää yli 90% mahdollisuudella vaikka syntyiskin. :) Jalat ristiin vaan. :D Mun sisko joutu kans vuodelepoon kokonaan näillä viikoilla, ja sanottiin että saa olla kotona jos oikeesti muistaa maata koko ajan, muuten osastolle... Ja sit kun viikolla 37 sai ruveta taas liikkumaan niin sitähän ei pidätelly mikään. Lopulta tyttö syntyi 8pv yliaikaisena. ;) Et ei sen viel tarvii syntyä, kunhan muistat levätä vaan. :)

Ootteko treenannu lantionpohjan lihaksia tai aiotteko ruveta treenaamaan? Miten treenaatte? Oon todennu että olis varmaan parempi alkaa treenaamaan, ettei loppuraskaudessa tuu pissa aivastaessa. :LOL: Kun nyt jo tekee pahaa. :LOL: Mietin vaan että miten niitä pitäis/kannattais treenata? Ostaa treenikuulat vai muuten vaan jumpata?

).) Aloin eilen avautuu miehelle, että mä vähän petyin siihen että jos se vauva onki tyttö sen takia, että pelkään että se on miehelle pettymys (oi tätä ihanaa hormonien keksimää logiikkaa)... Mies oli ihan että haloo, hälle kelpaa kumpi vaan kunhan on terve! Tai siis itse asiassa ei tarvii olla ees terve, vaan siis normaaliälyinen, jolla normaalit elintoiminnot, olis ihan kiva... :kieh: Tietysti mitä vaan rakastetaan, mutta noin niinku elämän suht helppona säilymisen kannalta... Sit puhuttiin että pitäis sinne Pohjantähteen ottaa yhteyttä sit viimeistään heti vuodenvaihteen jälkeen, koska vakuutus pitää varata ennen raskausviikkoa 28 ja se alkaa tammikuun lopussa, ja kuitenki meidän pitää mm. vaihtaa kotivakuutus sinne.... Oon lukenu noita eri vakuutuksia, ja kyl se Pohjantähti vaikuttaa ehdottomasti parhaalta. Eihän esim If korvaa mitään. Paitsi sellaset mitkä on jo rakenneultrassa todettu että ei pitäs olla... :kieh:
Pitäis varmaan alkaa lukee tenttiin. Tää päivä olis niinku siihen varattu. Pitää vaan aamulla hoitaa päivän nettiselailut pois alta. :LOL:

Laala ja Punkero rv 21+6
 
heissan hei!

annuli333 sun ei ole pakko mennä siihen sokerirasitukseen. vapaaehtoinenhan tuo on. itsellekkin siitä mainittu että vko:lla 28-30 pitäisi mennä, mutta se on multa otettu 4 kertaa ja aina kaikki ollu ok. joten harkitsen menoa. ja sen olen myös neuvolassa sanonut. esitti toiseksi vaihtoehdoksi että mittaa neuvolassa aina välillä paastoveren sokerin ja sitten jos siinä jotain niin sitten menen siihen sokerirasitukseen. siinä tosiaan menee hukkaan 2 tuntia ja sitten pitäis lapset saada viihtymään tk asemalla. neulakammoisena en oikein lämpene ajatukselle. joten harktse jos kieltäydyt ko kokeesta.

(.) ei mitään kummempaa... sf mitta oli rv 20+4 19cm. musta tuntuu että painoa on tullu ihan viime aikoina hirmuisesti ( eikä todellakaan tarttis tulla yhtään lisää...) tunnen itseni satunnaisesti norsuksi :whistle: tosin tuvotustakin on, jää kunnon raidut sukista nilkkoihin.
joululahjoista osa vielä ostamatta, ei montaa. paketoinut en ole vielä yhtäkään. juuri eilen miehelle sanoin että tarttisin omaa aikaa paketoinnin verran joku ilta. lähdemme kohti lappia heti jouluaaton jälkeen, joulupäivänä tod näk. ja palaamme loppiaisena. määränpää vielä avoinna kun lähdemme asuntovaunulla niin hauskempaa on matkustaa kun voi matkan edetessä tehdä suunnitelmia että minne mennä... joten sitä odotellessa :D

voikaahan paksusti! =)

iltsu & beibe :wave:
 
Masutuubista;tilasin netistä;tanyasum tai joku ,2kpl ,ovat sellaisia pitkiä.Ne hennesin kun ovat tosi nysiä.Ja ne toimii vallan hyvin vanhojen paitojen jatkeena.Joittenkin villapaitojen alle kun tykkään laittaa t-paitaa niin sen saa kivasti ton tuubin alle jotta ei sitten iho kutise.

Nukkumisesta..juu ei saa kunnolla nukuttua tämäkään ja sama ongelma on tuo vessassa ravaus ja sama tunne siinäkin että vaikka välillä tuntuu että on rakko niiiiiin täys niin pikku liru tulee ja sitten sattuu silti..Eli kaippa se vaavi siellä niin makoilee että toi paine siitä johtuu.

Eilen alkoivat sitten kivat masun päältä tunnistettavat liikkeet ja niitä onkin sitten ollut koko ajan=)Heti ekana aamusta tunsin ja illalla nuklahdin käsi masun päällä=)

perjantaina vihdoinkin neuvola 2kk tauon jälkeen.

milky 21´+3
 
millipilli
Ilmoittaudun :wave: kun Allusmamma ihan oli perään kysellyt :D

Joo, täytyy tunnustaa että oon kovin laiskasti tällä puolella ollut ja muiden kuulumisistakin oon ihan pihalla... kerhon puolella enemmän pyörinyt. Pysyy helpommin kuulumisista siellä pienessä porukassa perillä :D mutta yritän skarpata tälläkin puolella.

Miehen kanssa vietettiin viikonloppu Budapestissa ihan kahdestaan ja nyt on jalat ihan muusina kaikesta siitä kävelystä... välillä piti vähän tahtia hidastaa kun vatsasta vihlaisi ja iskias meinas vaivata, mutta oikein kiva reissu oli muuten.

Vauva melskaa oikein urakalla, monesti ihan sattuu liikkeet kun oikein kunnolla muljaa. Ja tuntuu aina ihan innostuvan siitä jos mies laittaa käden vatsalle. Kunnon potkusarjat annetaan isille aina.

Huomenna aamulla mulla on sokerirasitus. Voi apua miten mä pystyn olemaan syömättä tänään klo 20 eteenpäin |O 26. viikolla se pitäisi tosiaan olla, mutta mulla olis just ens viikolla 26. viikko joten menen sitten nyt jo rasitukseen. Neuvola on torstaina ja se onkin sitten lääkärineuvola myös. Mitäs vielä... KELAn paprut odottaa täyttämistä, en oo saanut vielä aikaiseks. Josko vuodenvaihteen jälkeen ne sitten heti täyttelis ennen kuin taas singotaan matkailemaan. Lähdetään puoleksitoista viikoksi Lappiin helmi-maaliskuun vaihteessa eli silloin kun mulla on viikkoja 34+... junalla meno ja autolla kotiin paluu.

Mä olin nyt ihan omanapainen kun oon ollut niin laiska, mutta lupaan ja vannon skarpata :D

millipilli & Frank 24+1
 
Laala käväsin sellases odottavien äitien fysioterapiaryhmässä ni pääpointti kai oli siinä, et supistaa lantionpohjanlihaksii päivittäin. Mut sitähän voi tehä vaiks liikennevaloissa. Rentoutusvaiheen pitäis olla kaks kertaa niin pitkä ku supistusvaiheen. Toinen mitä käski harjotella on se, ku nousee seisomaan ja istuutuu niin supistaa samalla. Ja harjottelee kävelemistä niin että jännittää lantionpohjanlihaksia. Ei kait siihen harjotuspalloja tarvi :).

Nukkuminen tääl on kans yks uneton mamma. Puolenyön aikaa saa unta ja sit neljän viiden välissä heräilee. No meenki täst nyt päikkäreille. Onneks kouluaki on enää yhtenä päivänä :whistle:
 
huomenta mammat :) taas yksi huonosti nukuttu yö takana.. väsyttää ihan sikana! |O mut silti ei viiti nukkuu koko päivää.. aamuyöstä taas heräilin ja sitä torkkumista se sit oliki koko loppuyö. :(
milky miulla iha sama homma ton virtsaamisen kaa, tuntuu et kauhee kusihätä mut sit vaa liru tulee ja koskee/juilii :( eile tunsin oikee ku kaveri painu tonne häpyluun alle ja sit kävinki tunnin sisällä 4 kertaa vessassa.. |O oikee kiusanhenki masussa! muistan kyllä mainita asiasta ku pontso on aikuinen :D

joo eile taas huomattii kuinka nää hormonit toimii.. katteltii telkkuu sängyssä ja vaava rupes mylläämää, ni sanoin sit miehelle et laita käsi vatsalle, ni laitto sitte oman mahan päälle kätensä, no herneethä siit vedin nokkaa :D (vaik iha hauska juttuha se oli).. no siinä sit keskusteltii et eikö miestä kiinnosta yhtää ottaa kontaktii vauvaan ym.. vähä hävettää tällee jälkikätee :ashamed: mut mies onneks osas vaa nauraa (taas) miulle ja kaappas kainaloo.. :heart: miten voisimmekaan elää ilma niitä ;)

Jee tällä viikolla pääsen vihdoin sinne kauan odotettuun rakenneultraan!! mut sekin piti siirtää tiistailta torstaille ku ukolla työt ei anna muute periks.. :( toivoo vaa niin kovin et ois terve vauva, se ois kaikista paras joululahja! muuta en tänä jouluna toivo :heart:

ziki ja pontso 21+3
 
AAM
Haudiliilikset ! :wave:

suonenvedot ovat täälläkin (taas) kipuilleet ja varsinkin sohvanlla köllötellessä pahoja ! :kieh:

Jaahassu :hug: huonoaäitäiomatuntosoimaa-ystäväni :)
ja suppareista: toivottavasti et joudu sairaalaan ihan pysyvästi kuitenkaan.. mulla noi suppareita o joka päivä ja melkein niin että nopsempi kävely voi saada helpostikin kunnon "sarjatulen" aikaan.. säteilee hauskasti tuolle haaraan kans :(
Kuten myös minäkin pidän silmällä yhtä tyttövauvanhuutopakettia ;) se on jotenkin esikoisen synnyltä jäänyt paha tapa.. mut toi on niin hyvä paketti tosi kauniita ja hyväkuntoisia. Uutena maksaisi niin maltaita..

Tuubi täällä on pari pidempää mallai olevaa toppi yks veromodasta semmoi heleän pinkki jossa hopeita raitoja & sit yks oma tehty musta jossa on pitsi reunat :) oikein söpöstely toppi..

Joulu: kotona ollaan vaarilla käydään joulupäivänä ja meidän mutsi varmaan aatoksi tulee meille, kai.. jos nyt ei viina satu vielä ennen aattoa menemään meidän ohi :'( :|
Lahjoja ei osteta ollenkaan aikuisille vain ainoastaan lapsille.. semmoinen kulutusjuhlan tuntu ilmassa että oksat pois ko käytiin sunnuntaina ostoksilla. :| :xmas: |O *nää itsetehdyt käsityöt on asia erikseen ;) *

Millipilli tosi jees kuulla sinustakin ja hätistele muutkin kuulumisia turisemaan... :wave:

Lis69 :hug: kertoileppa mitä sanoivat ko ehdit.. toivotaan että kaik o kunnossa ja systeemit kuosissa.. :)

Am & hippunen 23+0 räts poks :heart:
menipä tämänkin viestin kirjoittamiseen kokonaisuudessaan 2,5h :D :LOL:
 
Heps ja heipparallaa!

Olipas upea ilma aamulla kävellä pimeessä bussille! Ei yhtään tuulta ja kirpeä pikkupakkanen, eikä silti yhtään liukasta. Ainoa vika, että oli taas hiukan kiire... ja kiireellä kun kulkee, niin sit seuraa supparit perässä ja sepäs onkin sit mukavata. Nyt on eilen ja tänään ollu pari semmostakin, et on ihan sattunutkin. :( Tarttiskohan käydä varmuuden vuoks vilauttamas lääkäris paikkoja, kun on aika usein ollu viime aikoina 'kovetuksia' ja nyt tosiaan kipeitäkin muutama.

Nukkumisessa on ongelmansa täälläkin. Lähinnä oon päivällä väsynyt ja illalla sitten piristyn. Sitten tulee mentyä liian myöhään nukkumaan, ja joka yö herään kerran yössä vessaan ja syömään. Ja sitten aamulla ylös klo 4:50. Eli väsymystä on ilmassa ihan vaan unen puutteen vuoksi. Ja töissä kun on ei oikein voi päivällä nukkuakaan. Bussissa saa kotimatkalla sit korkeintaan tunnin päikkärit otettua.

Joulu on ovella ja kaikki hommat vaiheessa. Kortit sain ihme kyllä tehtyä eilen ja lähetettyä tänään. Ja torttuja on nyt tehty kaks kertaa. (ja au, taas vetää maha kovaks) Lahjoja ei ole ostettu ensimmäistäkään, mutta on sentään mietitty jo ja suurin osa on tiedossa mitä hankitaan.

Eka vaatekin on ostettu, en oo mitään ostanut Viuhdille vielä, mutta eilen ostin pikkuisen bodyn. Olis ollu iiihanan karpalonpunainenkin tarjolla, mutta kun ei tuo oo kertonut kuka eli kumpi on, niin se jäi kauppaan ja mukaan lähti neutraalimpi väri. Kutominen on yhä pahasti kesken, mutta eiköhän sitä ennen huhtikuuta ehdi vielä tehdä. :whistle:

Lantionpohjan lihastreeneistä olin kans fysioterapiaryhmäs kuten Sädekin. Siel sanottiin, että VIITENÄ päivänä viikossa tarttis treenata ja kolmea eri harjoitusta: maksimivoimaa, eli vedetään ihan täpöt ja pidetään hetkonen, ja rennoksi, ja sitä toistetaan niin kauan ku jaksaa. Sitten nopeat, eli puristetaan täysillä ja samantien löysäks ja taas heti perään piukaks: jännitys-rennoks-jännitys-rennoks -sarjaa, siis. Ja taas nii pal ku jaksaa. Ja vika oli sit pito, eli ei vedetä täyttä puristusta, vaan vain kevyesti ja sitä sit pidetään pitempään. Ja taas toistetaan. Sanoivat, että nää aktivoi myös poikittaisen vatsalihaksen, eli saattaa tosta edestä kans tuntua ja sitä ei kannata pelästyä. Ja tosiaan näillä viikoilla tarttis viimeistään aloittaa treenit.

Lis69:lle tsempit, jaahassulle kans ja :hug:, ja zikille hyvää rakenneultran odotusta, vähän vielä! Muille mammoille kaikille tasapuolisesti loistavaa viikon alkua ja hyvää joulunodotusta! :xmas:

ventti ja viuhti 24+0
 
Laala mut eikös veritas korvaa ainakin samat ku pohjantähti? Ja siin ei oo omavastuuta. TOSIN summa on sit ainaki satkun isompi vuodessa, mut jos lapsi sairastelis ni sithä siin säästäis verraten pohjantähteen. Koska pohjantähdessähä on se 70? omavastuu/ SAIRAUS. Eli suunnillee aina uus maksu korvatulehuksestakin jos se uusiutuu vaikka kolmen kk välein.
 
Uutta viikkoa mammat!

Manna: Urheiluvaatteita bongasin Esprit online-shopista (kun googlettaa esprit niin avautuu ekaks linkiksi... ) mutta ne joutuu toki tilaamaan ulkomailta. Siel oli ihan kivoja pöksyjä, ajattelin tilata kaverin kanssa tuolta kun ei täältä korvesta mitään mammavaatteita saa :kieh:
Masutuubi on kovassa käytössä ulkoiluhousujen kanssa ja miusta on ihan kiva kun siitä saa sellaisen vaikutelman kuin olisi kaksi paitaa päällekkäin. Kovassa käytössä on myös henkkamaukan pidemmät topit, jotka voi laittaa toisen paidan alle. Tosin tuota masutuubia tarvitsee pitämään housut ylhäällä kun vetoketju ei tod mene kiinni asti... Yhdet pikkujoulutkin tuli vedettyä masutuubin turvin ja hyvin pysy housut jalassa vaikka vetoketju ei mennyt milliäkään kiinni :LOL:

Sokerirasituksessa tuli käytyä tänä aamuna ja kylläpä oli ilta ja yö tuskaa olla syömättä. Muutenkin meni eilisen päivän ruokailut miten sattui, joten nälkä oli kova jo illalla. Itsekin olen neulakammoinen ja kaikki verikokeet hempasta lähtien pitää ottaa pitkällään mutta itse olen sitä mieltä että hyvä kun tutkivat. Ei ole intoa puskea viisikiloista vauvelia ulos kun pienemmässäkin on varmaan tekemistä ihan tarpeeksi. Ei vaan taida nuo Käypä hoito-suositukset päteä vielä kaikilla paikkakunnilla, joten osa siltä kokeelta välttynee. Ottivat sitten samalla vielä pienen verenkuvan jotta saadaan varmuus siitä hemppa-arvosta. Huomenna sitten lääkäri, joka kattoo onko supistuksilla ollut jotain vaikutusta.

Yöt ovat alkaneet todellakin olla jo tuskaisia, ovat olleet jo pari viikkoa. Mitä ihmettä ne ovat sitten joulun jälkeen kun nyt on jo hankalaa... Selällään en saa enää nukkua joten aamuyöstä nukuin jonkun aikaa istuen sohvalla kun ei saanut enää kyljellään unen päästä kiinni. Näihin univaikeuksiin kun lisää vielä alhaisen hempan niin hyvä tulee... Voisin nukkua koko päivän!

Oletteko muut pähkäilleet sitä, miten vastata kun tutut ja puolitutut kyselee miten on odotus mennyt ja onko vointi ollut hyvä? Kuuluuko tämä niihin kysymyksiin johon vastataan että hyvin on mennyt vaikka kuinka voisi valittaa oloaan? :/

Väsynyt Sanni-Maria ja melskaava pikkunen 26+2
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni-Maria:
Oletteko muut pähkäilleet sitä, miten vastata kun tutut ja puolitutut kyselee miten on odotus mennyt ja onko vointi ollut hyvä? Kuuluuko tämä niihin kysymyksiin johon vastataan että hyvin on mennyt vaikka kuinka voisi valittaa oloaan? :/
Väsynyt Sanni-Maria ja melskaava pikkunen 26+2
moon aina jos / kun joku tulee asiaa kysymään että vähän on normi kremppaa en mitenkään tarkemmin jos joku puolituttu on.. kavereille sitäkin pidemmät valitukset ja teille :D
 
ventti juu noin se meilleki tais selittää (kauhee ku sulla on hyvä muisti). Mä ajattelinki et jotai tais unohtuu :LOL:. Mut anyway, must ehkä pointti oli siinä et niit kannattaa supistella. Taisin unohtaa kaikki maksimit yms. heti ku ovesta ulos lähdin :ashamed:

Sanni-Maria
ei kukaan koskaan odota kuulevansa mitään vuodatusta. Taidan sanoa aina, et ihan kivasti on menny. Välillä ollu selkäkipee. Vähättelen tietty sitäki. Mut oikee ystävät saa kunnon valitukset eli oikeestaa sama vastaus ku allusmammalla :)

Masuttaja on tänää 23+3! :heart:
 
Kyselyihin mä ainakin vastaan että hyvin menee. Sit yleensä kysytään että eiks oo ollu pahoinvointia, niin sanon, että kuuluu asiaan. :LOL: Ei sellasta alkupään pahoinvointia edes muista enää. Eikä oikeastaan sitäkään että joka päivä sattuu selkä ja närästää ja nukkuu huonosti, kun se on pääasia, että pieni potkii hurjasti, sen mä muistan vaan mainita. :heart:

).) Tenttiin lukemista blaah. Kun musta tuntuu etten oikeesti osaa treenata niitä lantionpohjan lihaksia (enkä kunnolla edes tunnistaa) niin tilasin sit sellaset smartballsit. :D Luin vaan jostain että niiden avulla vois olla helpompi tunnistaa niitä lihaksia, ja ehkä treenatakin. Katotaan nyt oliko kuin järjetön ostos. :kieh:
Mies pääsi töistä hetki sitten, tilasin siltä kotiin tuliaisiksi Big Macin, mun alko tekee ihan sairaasti mieli hampurilaista! :LOL: Ja vasta aamulla hirvittelin että painoa on tullut jo viis kiloa... :kieh: Kunhan nyt ei kauheesti tulis enää enempää, tai siis viel saa mun puolesta tulla toiset viis, mut ei sit enempää, kiitos. :kieh:

Laala ja Punkero rv 21+6
 
AAM
Laala: Mies pääsi töistä hetki sitten, tilasin siltä kotiin tuliaisiksi Big Macin, mun alko tekee ihan sairaasti mieli hampurilaista! Ja vasta aamulla hirvittelin että painoa on tullut jo viis kiloa...
Laala toi oli paha :LOL: mutta samaan hengenvetoon:
:ashamed: no itse kävin eilen hakemassa veljen laittaman riistakäristys - spagetin päälle vielä pari junnu mäkfiistiä mäkkäristä yhden mulle ja toisen taaperolle) :D.. :whistle: miten niin syön paljon.. ??? :kieh: :kieh: :eek: <--- kita auki !!
ja poika ois muuten nostanu metelin jos oisin syönyt senkin oman pois.. ymmärtää pahan päälle jo.. :( hyi mua !
 
Viikon alkuja mammat, se ois sit tosiaan melkein jouluviikko ja kyllä (toimisto)työläinen odottaa jo kovasti et pääsee leputtaan aivojaan :xmas: Ihan kohmeessa pää, ollu siitä heinäkuun plussatestistä asti vaik väliin yrittäny tsempata :whistle:

masuutubikeskustelusta, siis iso kiitos kaikille jotka jaksoi valistaa minua(kin?) niiden käytöstä =) en mä tajunnut et niitä vois käyttää housujen päällä ja siten pidentää esim. just urheiluhousujen käyttöaikaa raskauden edetessä! ja kiitos myös sanniksen esprit-vinkistä :flower: oon kyllä hgissä käynyt niiden valikoiman läpi (esim. bebesissä muistaakseni) mutta ei sielläkään ole urheiluosastoa. hyvä kuitenkin jos netistä saa!

sokerirasituskoe juu, et helsinkihän säästää tietty tässäkin asiassa eikä varmasti oo testejä, jollei oo ylipainoa tmv. vaikkei mulla oo painon osalta riskiä tuohon, niin haluaisin mennä, kun parilla tutulla ollut r-ajan diabetes ja lisäksi meidän suvussa on ihan älyttömästi niin I- kuin II-tyypin diabetestä...

muiden vontikyselyihin
oon vastannu totuudenmukaisesti, eli et muuten loistava olo, mut NÄRÄSTÄÄ :kieh: rennietä syön yhä mut ruttanan suosittelema gaviscon on jo ostolistalla. voishan noista pienemmistä vaivoistakin valittaa, mut levottomat jalat ja yöheräily on aika pientä tähän närästykseen verrattuna. ja toisaalta, kaikkein tärkeintä on vaan et pikkuinen potkii ja melskaa ja voi hyvin, sen mäkin muistan aina onnellisena mainita :heart:

hyvä et on ollut puhetta lantionpohjaliikkeistä kävin semmosen samanlaisen fysioterapian kuin säde (etkös säkin ollut helsinkiläinen?) ja sieltä sai hyvä ohjeet mut on vaan unohtunu tehdä :whistle: nyt aloin heti töissä treenaan, eipä tätä kukaan huomaa kuin ehkä mun omituisesta ilmeestä mitä tääl oikein yritän tehdä :D

mulla on kans toi pissaaminen yhtä lirutusta nykyisin :| tuntuu ettei rakko tyhjene kunnolla ja vaikka ois kova hätä, niin lirun lirun lirun vaan tulee ulos. omituista mut ilmeisesti kuuluu tääkin asiaan :/

allusmamma toivottavasti ei kilpailla huuto.netissä samoista tyttövaatepaketeista :D mä oon pari jo huutanut et voisin olla nyt hetken (pitkän sellaisen!) huutelematta mitään. oon tosin niin koukussa tohon huuto.nettiin niin vauvan- kuin mammavaatteiden osalta, et mitenköhän onnistuu pysyy pois? :/ mies jo uhkas et pistää sen ei-sallittujen url:ien listalle :whistle:

*MUOKS* ainiin, mites teillä toi rintavarustus muuttunu? mulla nännit tummuni ja kasvanu ja tuntuu et verisuonet kuultaa ihon läpi. lisäks on kuppikoko kasvanu 70C=>75D.. minkähänlaiset utareet sitä imettäessä sit on?? *MUOKS LOPPU* =)

tsemppii kaikille kovasti supisteleville, sokerirasituskokeeseen joutuville ja zikille kärsivällisyyttä rakenneultran odotteleen! kyllä se sulla tosi myöhään nyt onkin. toivottavasti myös lis69 kuullaan sinulta pian hyviä uutisia uusintaultrasta.

t. manna + lilli 24+5
 
Onpa kyllä nopeaa toimintaa kelalla. Torstaina kävin viemässä laput sinne ja jo tänään tuli postissa päätös ja raha tulee tilille tortaina. Ei voi muuta sanoo ku et siel on oltu nopeita. Tänään just aattelin et kauhee ku aika menee hitaata,viel melkee neljä kk aikaa laskettuun. Toisaalta taas kauhee ku ei kerkee käydä koulua ku n.15viikkoa korkeintaan, et eihän siinä ajassa kerkeä paljo mitään.
 

Yhteistyössä