*HUHTIKUUN MASUASUKIT*Joulukuussa

huomenia,
joulu senkun lähestyy ja todella vauhdilla. Joulukalenterien luukuista tämän erityisesti tajuaa.
Kivoja vaunuja olette ostaneet. Meillä päädyttiin pitkän harkinnan jälkeen teutonioihin ja kovaan koppaan. Värikin miellytti silmää ja siinä oli niitä ominaisuuksia, joita tarvittiin.

Vauvan asennosta: meillä taitaa vauva pyöriä ympäri kuin väkkyrä, mutta ehtiihän tässä asettu vielä oikeaan asentoon. Voimakkaimmat liikkeet tuntuu kuitenkin alhaalla.

Paino on nyt ainakin mulla asettunut vähäksi aikaa. Tosin keräsin mukavasti kiloja alussa, joten nyt ei enää ole niin väliksikään. Jossakin taisi olla, että 17-24 viikoilla paino nousee nopeasti.

Allusmamma: Pirkanmaalaisten kerholle ja tapaamisille kuluu ihan hyvää. Olemme tavanneet jo kaksi kertaa syöminkien merkeissä ja mukavaa on ollut. Taitaa olla tämä keskiraskaus niin seesteistä aikaa ja joulukiireet vievät mukanaan, että kirjoitteleminen tänne on jäänyt vähemmälle. Kunhan tässä uuteen vuoteen päästää ja loppuraskaus ja synnytys häämöttävät mielessä, niin varmasti juttu tulee enemmän.

Tänään on vuorossa vielä jouluostoksia ja joulukorttien kirjoittelua, joten kaikille hyvää lauantaita!
 
Huomenta


Meni viime yö ihan harakoille.. Ei meinannu uni tulla sitten millään. Ja tunnin kun olin ehtinyt nukkua soitti kaveri että lähtee synnärille. Ja sen jälkeen tuli taas tunti pyörittyä sängyssä ja lopulta annoin periks ja tulin katsomaan telkkua. Kolmen aikaan uusi yritys ja taas sama juttu. Joten ei muuta kun neljän aikaan sohvalle, jossa se uni sitten lopulta tuli.

Nyt sitten oottelen kuulumisia josko vauva olis syntynyt. :)

Nimiehdotus: Miten ois HuhtiHöperöt ( tai Huhtikuun Höperöt)? :D

Väsynyt Ruttana & Beanie 24+3 :heart:
 
Huomenta

Vaunut on meillä kovasti hakusessa. Tuplavaunuissa ei kauheesti ole valikoimaa ja me päädyttiin kyllä ostamaan käytetyt, kunhan hyvät löytyy. Hieman hirvittää kun on niitä käynyt liikkeissä katsomassa että ovat tosiaan oikeat hyökkäysvaunut. Saa hyvin tilaa raivattua :LOL:

Vauvan asennosta. Kolmesta edellisestä en ole pystynyt varmuudella sanomaan miten päin ovat saati nyt kun potkuja tulee oikeelle vasemmalle ja joka puolelle. En edes yritä arvailla. Pääasia että potkuja tulee =)

Univaikeudet on kyllä tosiaan astunut kuvioon. On jo sen verran tukala olo et mikään asento ei ole hyvä. Seistä ei pysty, alkaa supistaa. Suoraan istumaan ei pysty, kun alkaa supistaa. Maate ei ole hyvä kun vatsa painaa joka asennossa . Heh eikä tätä kestä enään kuin monta kuukautta ;) sitä onneksi vielä jaksaa muista että mikä on lopputulos, joten antaa vaan olla vaikeeta kyllä se joskus helpottaa. =)

Keltainen jaffa on muuten edelleen ihan sairaan hyvää. En ole koskaan ennen tykännyt, mut nyt jääkylmä lasillinen tai pullollinen ah... :p täytyy lähtee taas kauppaan.

Vuffi + tyypit rv 22+3 :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
EI sekään mitään kyllä suoraan sanomatta tajua.. * tunneäly ukolla taas jossain jorpakossa... kele !! :kieh:



AM & hippunen 22+3 :heart:
:hug: sama täällä ... mies välillä todella TAUKKI :kieh:
Mutta en kyllä kanna kauppakasseja jätän ne maahan ja lähen kävelemään ;)
 
Sairastelut: vesirokko 2:lla lapsella peräkkäin, flunssa/kuume, VATSATAUTI :kieh:
Nyt alkaa riittää ... :/
Lapsivesitulokset ( lopulliset ) OK =)
Ajokorttia ei ole vieläkään ... :/ tämän viikon kokeen peruin, olin juuri lähössä viimesille ajotunneille keskiviikkona kun täti soitti mulle että mun mummi on kuollut :( Menin sitten mummia kattomaan ja peruin tunnit ja kokeen....
Ensiviikolla taas yrittämään.. ei kai tässä siten muuta
Kaikille hyviä vointeja :wave:
 
Miula sattuu nykysi ain tuonne alas iha siihe malliin, et ei ois käyny pissalla aikoihin vaikka käyn siis suht useinkin. Ni sattuu etenki aamulla veskin jälkee aika paljonkin. Just sillai, et iha ku ei sais käytyä tyhjentämäs :kieh: Ni onks se se kasvava kohtu vaan joka rakkoa painaa? Mite se täs vaihees jo painais?

SS & mytty 23+1
 
baby, no jopas! Toivottavasti pian helpottaa nuo taudit ellei oo jo helpottanu! Paljon pahoitteluja mummis vuoksi :( :hug: :hug: Miun mummi kuoli ku olin au pairina Lontoossa. Ei kyllä haitannu sillo (noin 4 v sitten) ku en muutenkaa ollu läheinen sen kans. Se ku aina puhu vain siitä, kuinka haluis jo mullan alle miehensä viereen. Et sille ainakin oli iha hyvä et pääsi minne halusi. Eikä sit ollu enää surullinen=)
 
baby2003: Onnea hyvistä lapsivesitutkimustuloksista. :) Ja pahoittelut mummisi poismenosta. :hug:
Toivottavasti nuo taudit on nyt taaksejäänyttä elämää.

SuukkoSuulle: Mä oon myös huomannut että alkaa tuo kohtu rakkoa jossain määrin enempi painamaan ja riippuu myös paljon vauvan sijainnista. Varsinkin kun nousee ylös niin vessaan on mentävä vaikka olisi just käynyt.
Eilen tuntui siltä kuin vauva olisi yrittänyt vatsanahasta läpi ja ensin en tiennyt että onko ne supistuksia kun alkoi niin kovin kiristämään, mutta koska niitä tuli tiuhaan eikä painetta tuntunut alhaalla niin kappas, vauvahan se ihan ylhäällä punnersi. :D
Muutoinkin kun tuo kohtu tosissaan tuntuu olevan ylhäällä niin heti kiristää.
Onneksi ei oo enää pitkälti äippäpolikäyntiin niin saa tämän hetkisen tilanteen myooman suhteen selville. :)
 
Suukkosuulle: Mä muistelen että jossain kirjassa luki että se kohtu painaa rakkoa jo ihan alkuvaiheessakin..
Ja mulla on nyt taas noi yölliset vassakäynnit noussut noin kolmeen kertaan yössä.Ja apua jos jostain syystä ei ole yöllä herännyt niin aamulla sattuu niin helvetisti.
Ja vauvankin asennon vaihtelut tuntuu "mukavasti" rakossa,tulee aina ihan yhtäkkiä vessahätä.

Nukkuminen alkaa olla tuskaa.Illalla saan oikeen hyvin unta(meen yleensä joskus 23.00 aikaan nukkumaan) mutta herään joka hemmetin yö neljältä!!Tätä on jatkunut nyt noin pari viikkoa.Ja siis joka yö täysin samaan aikaan ja sen jälkeen en enää saa unta kun noin 15min pätkissä.Sitten kun nousen sängystä oon niin väsynyt etten jaksa tehdä mitään vasta kun iltapäivällä kun saan nukuttua pienet päikkärit.Uni ei siis vain päivällä tule!Tää on tosi raivostuttavaa ja joku sano että voi johtua siitä että kroppa alkaa jo elää vauvan mukaan..Mutta jos tää tällee jatkuu huhtikuulle niin mähän oon jo kuollut pystyyn siinä vaiheessa kun vauva syntyy :eek: |O |O
 
Huhtihippuset /hiput :D

Täällä potkitaan lähinnä alakertaan. Taitaa olla enimmäkseen perä- poikkitilassa tällä hetkellä. Mahtuuhan tuo vielä pyörimään vaikka ja kuin. On venyttänyt niin hyvin tilaa jo etukäteen :)
 
heipsan taas kaikille...:)

itellä myös toi sama unettomuus vaivaa...:/ liekö mistä johtuneen... :eek: Tänää oltu koko konkkaronkka luistelemas ja aika varovasti saa siel jääl mennä ettei vedä mukkelis makkelis... :D mut pääasia et kaikki tykkäs.. mieski oli kuin pikku poika ku pääsi mailan ja kiekon kans heiluu... :LOL: :D oon tässä huomannu et alkaa toi vauva masu sen verran olee tiellä et sain ähinän kans laittaa luistimia jalkaan... :LOL: muutenki aika iso toi massu jo viimeks viikoilla 17+3 oli kohdunpohjan korkeus 17cm...onko teil muilla millaisia kojdunpohjankorkeuksia ollut? mut kai mä llähen kattoo mitä tapahtui joulupukille 2.. :D nii ja täytyy myöntää et eipä oo mitään muuta ku vaatteet hankittuna et aika paljon olis hankittavaa ku esikoisen jäljiltä ei oo jääny mitään.. pinnasänky hajos ja vaunut olin saanut äidiltä jotka oli tosiaa 80-luvun vaunut eli ihan hirveät... :LOL: eli kiristää pantaa.. :whistle:

mamtit87 ja vaavi 21+0 *poks* :heart:
 
Mulla oli 22+0 sf-mitta 25 cm Neuvolantätikin sanoi että melkoinen maha :LOL: Mutta Kapris oli perätilassa ja varmaan jalat suorana siellä venytteli just mittaushetkellä...Mut että yläkäyrän yli meni että viuhahti vaan! esikoiselta oli samoilla viikoilla melkeen 10 senttiä pienempi sf-mitta....

Nyt kyläilemään!

Gardenia&Kapris 22+5 :heart:
 
baby2003: Onnea ja osanotot :hug:

Lupaili tuo koira hyvää torstaina, ku meille tuli kylään kolmikuinen vauveli (ihana :heart:). Ensin se murisi sille ja haukku. No kyllä se siihen tottu, mutta sit ku mä otin sen syliin ni johan alko mamma kiinnostaa. Lähti seuraamaan ja hyppi.. "huomioi mut!!". Joo, ja siis täällä oli jotain 15 ihmistä ruokineen kaikkineen ja oli kaikkien kimpus siihen asti et sain vauvan käsiini. No eiköhä se siihen sit totu aikanaa ettei oo enää meijän ainoo vaava :whistle:

Säde + vauveli 23+1
 
säde miutaki vähä pelottaa et mitenköhä toi mein pikkuhauva suhtautuu.. se on ollu miun vauva.. :heart: ja on oikeesti niin kovin miun perää.. että vaikeeta tulee olee varmaa..

sf-mittaa joku kyseli, miulla se oli sillo 18+4 17cm..

pissavaivat ja unettomuus joo miulla kans koskee välil toho alavattaa tai tulee sellane paineen tunne.. ei kiva :(
oon nyt huomannu et pontso on aika vilkas aina öisin, viime yönäki monta kertaa herätteli mammaa..päivisin on sit hiljasempaa.. nyt se mylläys näköjää taas alkaa ku söin tuossa yhen jäätelön :p

ziki ja pontso 21+1
 
huhtihellut, huhtihiput, huhtinuput, huhtiherttaset... :)

baby2003 onnea hyvistä tuloksista ja osanotto mummusi puolesta.

unettomuus vaivaa täälläki eikä pissahätään herääminen sitä helpota... unen saa kyllä iltaisin helposti ja vaikka kuinka aikaisin, mut aamuyöstä alkaa sit heräily. nukahdan kuitenkin jossain vaiheessa mutta seiskalta kellon soidessa tuntuu kuin ois just vasta saanu unta ja päivän on puoliunessa |O hoh. tätä vauhtii oon kyllä kaikkee muuta ku hyvin valmistautunu vauvan tuloon ja yövalvomiseen, ku on jo valmiina univelat :/

sf-mitta oli mulla vkolla 21+6 18,5cm ja ihan keskikäyrällä.

kirjotin just yli 30 joulukorttia ja voi hitsi et on käsi kipee ny... tulee ihan mieleen lukioajat ku piti käsi krampissa kopsata maikan opetuksia vihkoon, auts, mut nyt on hyvä mieli ku on kortit kirjotettu, jee. pistin muuten miehen ja oman nimen perään myös meidän vauvelin lempinimen tai ihan vaan masu + LA :D jos meni jollekin joka ei oo ihan perillä viimesimmästä tapahtumista... :p

manna + lilli 24+3
 
Niin kävin tosiaan eilen neuvolassa. Paino noussut huimat 800g koko raskauden aikana ja kaikki muut arvotkin ok. Mutta sf-mitta oli (muka) 4 viikossa pompsahtanut 18 sentistä 26 senttiin.. Ja tätihän määräsi taas sokerirasitustestiin. Vaikka se otettiin 6 viikkoa sitten ja arvot oli todella normaalit. Mutta tuo BMI mulla on 27 niin automaattisesti kai ainakin sen kerran testaavat. Ärsyttää mennä taas turhaan hukkaamaan aikaa kaheksi tunniksi labraan :kieh: Varsinki ku tiiän ettei sieltä kuitenkaan mitään löydy! Sanoin kyllä terkalle että ekassa raskaudessakin sf-mitta pomppas 27cm samalla viikolla kuin nyt ja kas kummaa parin viikon jälkeen oli laskenu 24cm:iin. Yläkäyrillä on kyllä menny molemmat raskaudet ja tytöt syntyneet 3710g ja 3730g painoisina. Eli ihan normaalin kokoisina ja ilman mitään diabeteksiä. Mun käsittääkseni se mitta voi tosiaan vaihdella senkin mukaan, missä asennossa vauveli pötköttelee/venyttelee mittaus hetkellä.. Ja on varmaan jonkin verran yksilöllistäkin. Tarviiko niitä aina niin kirjaimellisesti noudattaa noita käyriä?! No joka tapauksessa ärsyttää...

Nukkumisesta: Huonosti on täälläkin nukuttu, vähän väliä herään ja pissalla on laukattava. Ihan selvästi välillä juilii virtsarakkoon ku vauva liikkuu ja painaa sinne päin. No enää reilut kolme kuukautta.. =) Nehän menee vaikka valvoessakin...
Vauvan asennosta: Taitaa vielä pikkuinen pyöriskellä ympäri, mutta enimmäkseen potkut tuntuu ylhäällä. Ainakin rakenneultrassa pötkötteli jo pää alaspäin :heart:
Mitähän muuta vielä.. Baby2003 onnittelut hyvistä uutisista ja osanottoni niistä surullisemmista :heart:
Leppoisaa lauantai-iltaa masukaverit :hug:
Minusta se HuhtiHöperöt olis hyvä ja osuva nimi tälle poppoolle :hug:
Aah, ihanaa kun on kaksi vapaapäivää!!!! Tänään menikin koko päivä töissä..
Hei ja kestovaippailusta vielä: Ajattelin kokeilla sitä tämän vauvan kans eka kertaa. Kertokaahan te joilla on kokemusta, kannattaako? Ja ovatko all-in-one kestarit ihan käytttökelpoisia? Kuulostavat ainakin helpolta vaihtoehdolta... :)

annuli ja pikkuinen 24+1
 
Pinon nimiehdotuksia... miten olis Huhtikuun haittakapulat tai Huhtikuun Hajuherneet? :LOL:

Kestovaipoista Oon käsittäny, että ne on vähän kuka mistäkin tykkää, joten mun suunnitelma on että hommaan vähän kaikkia parit ja kokeilen mitkä tuntuu toimivammilta ja sitten hommaan isompia kokoja vaan niistä kivoimmista. :)

).) Punkero sai eilen lahjaksi amerikasta tuodun velourhaalarin. :D ihana. Ei muuta merkittävää... Keskiviikkona neuvola! :) Sitä odotellessa...

Laala ja Punkero rv21+5
 
Hyvä että muillakin tuota unettomuutta aamuyöstä.Mulla sama juttu ett unen päästä sa hyvin kiinni mutta aamuyöstä alkaa se kaellon kattominen ja huokailu.
Sain illalla poitsun nukkuu 22 ja tulin vielä ite telkkaria kattomaan ja vaikka kuinka yritin niin oli vain pakko luovuttaa ja sitt yöllä ei taas uni tullut.Vessassa on pakko käydä pari kertaa riippuen kuin paljon on juonu illan aikana.Tänäkin aamuna sitt vetästiin esikon kanssa 9 asti unia ja kun kävin laittaa toisen pikku päikkäreille toss puol kahden jälkeen niin vetäsin ite tunnin tirsat....ou jee nyt ei ainakaan uni tule ens yönä :headwall:

Mulla toi SF-mitta oli 20+2 jo 22 cm ja ylärajoilla mennään...
Nyt sitt tosta ajasta tullut oman vaakan mukaan painoa yli 3 kg :p ,miten hemmetissä voi olla mahdollista!!!!
Ekat 20 vkoa meni ett painoa tuli 3,6 kg ja nyt melkein kuukaudessa saman verran, ei hitto.

HUomenna olis sitten sairaalassa se tarkistusultra kun mittaavat niitä aivoja :'( .Mies työreissussa ja joudun yksin menee, arvatkaa pelottaako?
Eilen en jotenkin tuntenut vauvan liikkeitä vaikka kuinka yritin houkutella ja tänäänkin aika vaimeeta ja sitt viel sanomalehdessä oli kuolinilmoitus pikkupojan joka oli elänyt 2 pvää....tarviiko muuta kun itku on tullut vähän väliä tänään :'(

Kyllä mun pitäs fikusna tietää ett noi liikkeet voi välillä "hävitä" jos vauva potkii mun selkärankaa kohti mutt silti :ashamed:
Ei se auta kun nyt ryhdistäytyä ja alkaa tekee hannatädin pikkuleipiä niin on jotain vierasvaraa.

Sunnuntaita kaikille

Lis69 23+2
 

Yhteistyössä