*HUHTIKUUN MASUASUKIT*Joulukuussa

Siinä vauvan navan puhdistuksessa on se alku "pelottavaa" kun siinä on ne jäänteet siitä napanuorasta :p Muutenkin pelottaa istukat ja napanuorat.En kestä verta yms...ja kaikki elimet ja...Apua :eek: Eli olen siis tosi herkkä tollasten juttujen suhteen.Haluisin sairaanhoitajaks mutta joo ei ehkä ihan onnistuis :D

Viikkoja 24+0! Nukuin just 4tunnin päiväunet..kiva,kiva :kieh: yöllä tulee varmasti uni..
 
Kertokaas te muut, tunnetteko miten päin se vauveli siellä masussa majailee? :wave:
Mulla vaikka on tuota vatsanpeitettä ihan riittämiin ( :whistle: ), niin pystyn tunnustelemaan vauvaa ja jos totta puhutaan vaikka niin ihanaa kuin se onkin :heart: niin on myös aikas spooky. :xmas:

Eilen kun kävin niitä sydänääniä kuunnelluttamassa niin harmittaa etten tajunnut pyytää ottamaan samalla sf-mittaa, kun tuntuu niin korkealla olevan tuo kohtu taasen.
Mutta sehän sitten selviää taas neuvolassa tammikuussa.


Ruttana & Beanie 24+2 :heart:
 
mä en jostain syystä saa ikinä kirjoitettua tänne oikein mitään, vaikka vähän väliä käynki tääl kurkkimassa.

tota napakeskustelua olen täällä naureskellut :D . itsellä ei ole mitään juttui sen suhteen, on kyllä noussu jo niinku ylös, mut ei tule ikinä näkymään sillai paidan läpi. siitä kyl en tykkäis jos sellainen napa olis :ashamed: mut niin jotenki pieni on miulla ettei siitä saa väännettyä mitään torvia tai muita härdellejä :LOL:

mutta se vauvan navan puhdistus. siitä mulle on jääny trauma. esikoisella oli sen kanssa alusta asti vaikeuksia ja AINA siitä puhuin lääkäreille yms. mut kukaan ei kiinnittäny huomiota. noh olin sit kuitenkin oikeassa ja poika joutuu varmaan joskus käymään napaleikkauksessa kun on jonkin sortin hoitovirhe siinä ja sitte siihen tullu sellanen ihme juttu. en osaa paremmin selventää, mut kiukuttaa kun ei ite tienny noista asioista ja sit ku yrittää apua saada ni ei saa :'(

vauvan asento masussa ei mitään haisua. ei ollu esikosta, eikä ole tästäkään. välillä työntyy sellainen pallo ulospäin, mut en tiedä onko se sit peppu vai pää???

Hani ja (tyttö ) tänään tasan 25+0 :eek: :eek: :eek:
 
Allusmamma söpö pieni kätönen :heart:

lumi-enkeli kylläpäs on todella eri käytäntöjä neuvoloiden tekemisissä.
Minulla on mitattu sf-mitta jo kaksi kertaa.


Happy79 En minäkään noista vaunuista kauheesti mitään ymmärrä, vielä.
Mutta aijon kuitenkin ostaa semmoiset joilla pääsee hyvin liikkumaan metsässä/hiekkateilläkin eli
pitää olla isot renkaat ja niitä pitää olla neljä. Ja kuljen myös paljon autolla joten ne pitää saada kätevästi kasaankin.Ja ehdottomasti haluan yhdistelmä vaunut.
Nyt mietin seuraavia vaihtoehtoja, tosin en ole vielä käynyt livenä niitä katsomassa
saattaa siis mieleni vielä muuttuakkin. Vaihtoehdot ovat tällä hetkellä
Brion kombit tai


Emmaljungan SMART DUO vaunut.



napakeskustelua Minulla napa on piilossa, ainakin vielä :D

vauvan asennosta masussa mulla ei ole kyllä mitään hajua.
Kaikki on vielä niin uutta, esikoista kun odotan :heart:


Meillä mies tunsi ekaa kertaa Pirpanan potkun keskiviikko iltana.
Vieläkään ei oikein meinaa uskoa tuntemaansa. Minä muka tein sen itse
jotenkin...:heart: :D

TinyAngel & Pikku Pirpana 20+1
 
happy79 täällä toinen epätoivoinen vaunujen ostaja, tai siis ostamaton... :/ tuntuu et niissä on niin paljon asioita mitä pitäs ottaa huomioon et apuaaa. juu, varmaan ne vaunut tupsahtaa eteen jos en asialle mitään tee :whistle: et pitää varmaan taas joku päivä yrittää toistamiseen vaunukauppaan. tai sit lähetän miehen laitokselta hakeen mitkä tahansa vaunut HETI :LOL:

mullakaan ei mitään käsitystä vauvan asennosta masussa mutta tällä viikolla se kyllä potkiskellu enempi myös tonne alas häpyluun seudulle et oisko se sit poikittain pyöriny sillon? :/ kauheen erilaisii päivii sillä on, väliin potkii koko äivän ja tänään taas muljautellu voltteja, et varmaan sillä on nyt akrobatiapäivä.

mukavaa vkl alkua!

t. manna + lilli 24+2 :heart:
 
Musta taas tuntuu et kaikki yhdistelmät ja muut vaunut o hirmu tönkköjä. Yhdistelmät niiden pitää olla, mut sit ku yrittää kaupoissa niit "hyssytellä" et siin muka ois vaavi ni ei ne oikee sillai jousta ko mie haluisin :p Mut Brio Kombeja oon miettiny ties kui kauan. Saa ny nähä..

Napa mulla on iha syvällä, samalaine ku ennenkii :) Saa nähä pullahtaako se sit loppuajasta :)
 
tinyangel kiitos vaunutiedoista! sullahan on aika samanlaiset vaatimukset kuin mulla et pitää tutkia noi tarkemmin. tosin mulla on vielä semmonen pikkujuttu et vaunut pitäs olla kevyet kun saattaa olla et niitä kannetaan sit rapuissa 3. kerrokseen... :whistle: ku ei oo hissii eikä vaunusuojaa talossa mitähän siitäkin tulee?? :/
 
SusseN: täälläkään ei ole räpsitty vielä yhtään varsinaista masukuvaa paitti yksi kännykän kameralla kun meikkis makoilee sohvalla joten sitä ei lasketa :)
Monesti on pitänyt ottaa mutta aina se on vaan jäänyt. Tätä menoo saakin sit kuvailla masuasukkia kun se on jo ulkoistettu...

Mulla ei oo mitään tietoa siitä miten päin vauva mahassa on. Maha tuntuu niin kiinteältä ettei siitä oikein tunne mitään selvää vaikka yrittäis vähän kopeloidakin. Oletan että olisi samoin päin kuin rakenneultrassa eli vähän niinkuin poikittain mutta pää kuitenkin vähän alempana kuin muu kroppa mut tää on vaan mutua. En mie osaa tunnistaa oikein sitäkään et mitkä on potkuja ja mitkä muuta liikettä kun liikkeet menee miten sattuu.

Vaunut me tilattiin suurelta osin sen perusteella et hirvittävänä Esprit-fanina bongasin netistä heidän vaununsa! Ovat siis Saksassa melko tunnettua (mainospuheiden perusteella) Hauck-merkkiä ja hyviltä kyllä tuntuivat kun kotia ne saatiin. Pehmeällä kopalla ovat kun vähäisen tilan takia ajattelin että pehmeä koppa on sit helpompi säilyttää. Ja se koppa tulee sen istuinosan päälle. Nyt on suunnitelmissa tilata myös saman sarjan turvakaukalo koska sen saa liitettyä samaan runkoon joten palvelee sitten myös pelkänä runko + turvakaukalo - yhdistelmänä. Oon melko nirso kaikkien noiden värien suhteen joten sekin aika paljon ratkaisi.

Viime yö meni istuen pöntöllä ja kuunnellen varpusparven lentelyä sekä kerran oksensinkin. Luulen että rauta tekee noita oireita kun nyt päivällä olo ollut ihan normaali. Tympeetä, mutta toisaalta tympeetä kun jatkuvasti vaan väsyttääkin.

Ihanaa kun on viikonloppu edessä!

Sanni-Maria ja pikkunen 25+6
 
manna8 se saattaakin olla hankalaa jos pitää tosiaankin
rappuja pitkin kuljettaa vaunut kolmanteen kerrokseen...
Siskollani oli aikoinaan sama ongelma kun asui kerrostalossa eli joutui
aina ensin viemään vauvan vaunun kopassa kotiin ja sitten
tulla hakemaan loput vaunuista.Muistaakseen hänellä oli silloin
pehmeä koppa jonka jaksoi kantaakkin paremmin, en kyllä oo
ihan varma...
 
Mites ois Huhtikuun hulinoitsijat :D , Huhtikuun hulluilijat, Huhtikuun haaveilevat, Huhtikuun hymisijät, Huhtikuun hempeilevät... Kylläpä runosuoni sykkii tähän aikaan illasta! :LOL: Onneks kohta pääsee kotia ja syömään, tortilloja listalla, nami :p

 
Mie mässäilin salkkareitte ajan sipsejä, dippiä ja pepsi maxia :D Hyi mua.. nooh, sipsejä en oo kyl muuteskaa syöny ties millo. Varmaa joskus vuos sitte kunnol syöny :D Ni jos se ny ei nii kauhee rikos ois ku ny mutusti enempiki.. :saint:

 
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Mie mässäilin salkkareitte ajan sipsejä, dippiä ja pepsi maxia :D Hyi mua.. nooh, sipsejä en oo kyl muuteskaa syöny ties millo. Varmaa joskus vuos sitte kunnol syöny :D Ni jos se ny ei nii kauhee rikos ois ku ny mutusti enempiki.. :saint:
NOUUUUH!!!!! arvaa käviks tekee mieli sipsuja!!! :LOL: oi nami ja pepsiä.. :p mie oon kyl ollu täs lahiaikoina sellane herkkupersii et huhhuh :D mut on se jännä et ne kilot taitaa tulla enemmä tolle ukolle ku miulle! :D
 
Meillä on vaunut hankittuina.Ensin meinasin sellaset crescentin pehmeellä kopalla mutta kaverit kaikki meinas että kovakoppaset parempia kun tilavampia sitten vaavin nukkua pihalla ja näin ja siten päädyttiin emman vaunuihin=)
Crescentin olisi kyllä olleet musta nätimmät,mutta oli niillä hintaakin 300? enemmän,vaikka se ei ollutkaan se kriteeri.

Yritin tehä joulusiivoa vaatehuoneessa mutta oli pakko lopettaa kun huomasin että löysin isännän piilon joululahjoista.Vaaville oli näköjään hankittu nalle puh-lakanat sun muuta.>Joten lopetin siivoomisen ,enkä sano ees että koitin siivota=)
 
Vauvan asennosta Kun meen makaamaan selälleni niin sillon vauva näkyy tossa sellasena pötkönä,mutta ei mitään hajua kummin päin vaikka oon yrittänyt tunnustella.Viimeks kun oltiin ultrassa ja se sano että vauva on pää alaspäin niin yritin sitten kotona kokeilla mutta en silti saanut selvää kumpi pää oli kumpi :D
Ja vaavi on aina oikealla puolella mahaa.AINA.

Nukkumisesta on alkanut tulla tuskaa.Pitää aina nukkua kyljellään ja jos ei ole tyynyä mahan alla sattuu mahaan.Ja aamusin tuntuu selässä ja joka paikassa kun on joutunut nukkuu koko yön samassa asennossa.AUTS.

Näkyykö raskausarvet heti kun ne tulee vai näkyykö ne vasta joskus myöhemmin??

Ja aamupahoinvointi on taas back!Eilen ihan oksensinkin taas...Miksei tää voi jo loppua?!Maanantaina on onneks neuvola niin saa tietää mikä sen hempan tilanne on..Apteekissa kävin jo rautatabut ostamassa mutta en oo vasta kun kaksi päivää syönyt.Muuten ihan ookoo olo.
 
Täällä kanssa toinen salkkareiden aikana herkuttelija. :wave:
Tosin nyt olin vaihtanut sipsit maissinaksuihin (siis niihin rasvattomiin ja suolattomiin), ihan vaan itseäni huijatakseni, mutta liene kuitenkin mulle parempi ne kuin nuo tavan sipsit. :xmas:

Nimestä: Mulla ei oo ehdotuksia, mutta eipä tuo nykyinenkään yhtään hullumpi ole vaikkei nyt niin rimmaakaan. ;) Siihen on jo niin tottunut. :D
 
Hellurei :wave:

Brion Kombit Me ostettiin tai silloinen tuleva pappa osti meille vaunut, kun esikoista odotettiin. Päädyttiin Brion kombeihin, joissa kovakoppa ja teleskooppi- sekä heittoaisa. Ovat olleet kovassa käytössä, niin hiekka kuin asfalttiteillä ja lähes joka päivä pakattu kasaan auton perälle. Teleskooppiaisa on tosi kätsä, jos vanhemmilla pituuseroa. Saa säädettyä itselleen sopivaksi. Ja heittoaisa on ihan must tuulisilla ilmoilla. Saa vauvan suunnan käännettyä kätevästi, että ei tarvii työntää kasvot tuulen suuntaan. Suosittelen. Varsinkin niillä sateisilla ilmoilla on ollut tosi kätevä, kun tuuli meinaa viedä mukanaan...

Siis nyt reilut 2v olleet käytössä ja vielä mikään ei ole hajonnut. Ihanat. Saa tuleva vauva jatkaa niissä vaunutteluaan.

Ja kovakoppa haluttiin sen vuoksi, että kesällä vauvalla on sika kuuma pehmeässä (meidän mielipide). Kovaan jää enempi tilaa ilman kiertää. Lisäksi talvella sinne saa hyvin mahtumaan vaatetta sekä makuupussia. Ja kova oli kätevä myös ekoja yökyläreissuja tehtäessä, kun vauvalla oli tuttu oma peti mukanaan. Mutta onhan ne kovakoppaiset raskaammat nostaa ja kantaa...

Vauvan asennosta: aika hyvin pystyy päättelemään missä asennossa vauva luuraa, jos tuntee ne voimakkaat potkut. Eli jalat potkii kovempaan. Sitten pystyy päättelemään mitenkä päin siellä pötkötellään. Tosin näillä viikoilla tilaa on masussa vaikka heittää kuperkeikkaa. Saattaa asento vaihtua hetkittäin.

Esikoista odottaessa vauva jymähti raivotarjontaan jo rv29 saakka. Oli tosi kiva, kun pikkuiset jalat potki suoraan palleaan ja kylkiluihin. Ei ainakaan pystynyt kovin suuria annoksia ruokia syömään kerrallaan... Tuntui, että tulee samantien takaisin. Siellä se köllötteli raivotarjonnassa vkolle 38 saakka.

Oksentamisesta Minä myös oksensin eilen aamuna taas kertaalleen. Mutta alkaa siltäosin jo helpottaa :)

Ruokahalu on vähentynyt ja oikeestaan tosi harvoin tekee mieli enää mitään. Mutta suurinta herkkua on nykyään ruisleipä ja mandariinit. Nams.

Relatipat Esikoiselle ne hommattiin ja voi sitä itkua, vääntöä ja parkua, kun eivät sopineet alkuunkaan. Vatsan väänti kuralle ja kakka tuli vihreänä. Kokeiltiin niitä kolmeen eri otteeseen ja aina samajuttu. Oli vielä kurjan kallis puteli. Meille ei sopinut.

Itse olen koko raskausajan käyttänyt gefilustabuja sekä mehuja, piimää ja juguja vaihtelevasti. Jospa välttyisi kiusalliselta hiivalta niiden avulla. Mitään hiivaa ei kyllä olekaan ollut. Mutta näin täällä.

Nyt pyykin ripustukseen :wave:

Mammanen ja pötkylä 24+0
 

Yhteistyössä