*HUHTIKUUN MASUASUKIT*Joulukuussa

Ajan kulumisesta..juu kuluu aivan valtavan nopeesti ja kerkeen silti onneksi tekeen kaikkea mitä töissä ollessa eli leipoon jne..

Multa ei ole kertaakaan otettu sf-mittaa vaikka huomenna tulee jo vko 21 täyteen=( Mutta näin saattavat olla erilaiset nää jutut eri paikkakunnilla.

Meillä on nyt varmaankin kaikki hommattuna vaaville(siis isot jutut) paitsi tuo sänky.Ja vaatteita en aio ostaa kun saan niiiin paljon kummipojan äidiltä että hyvä jos niitä kaikkia ehtii käyttämään!Ja sukupuolta ei tiietä eikä halutakkaan tietää.Vaikka mulla vahva arvaus asiasta.Ostettiin nääs oman maun mukaan tummansininen sitteri ja vaunutkin tosi tummat niin varmasti tulee tyttö.Vaikka eipä se olisi noihin värijuttuihin vaikuttanutkaan!

Vaavi ilmoittelee olostaan tasaisesti ,välillä on hiljaisempia päiviä ja välillä iltoja joissa laittaa ihan mukkelismakkelis tuolla mahassa :D

Seuraavaa neuvolaa odotellessa joka on vasta 19.12 kun viimekerta oli jo 23.10 :(

milky 20+6
 
Syksyn ensimmäinen flunssa...blääh! Ja just ku ajattelin, että saan nukkua ja levätä koko päivän, kuopus tuli kuumeeseen :( No elämä on... Vaavi tänään onneksi rauhallisempi kuin eilen. Saan hetken huilia myllerryksestäkin.
Mä yritän kansa sinnitellä helmikuulle töissä ja sit annan luvan ottaa rauhallisesti. Toki jos tilanne vaatii, niin jään aikaisemmin, mutta nyt näyttää vihreetä valoa.
Hausakaa torstaita kaikille
Superheppuli ja MaijaEemeli rv 22+4
 
superheppuli miulla ollu jo kolme flunssaa syksyn aikana.. rupee jo riittää! onneks nyt on iha terve olo (kopkop puuta vaa) :)

asiast kukkaruukkuun, eli ku miulla tulee toi alaselkä aina hiton kipeeks ku vähä jotai raskaampia hommia tekee (menee yön aikana kyl pahin ohi) ni voiks se olla sitä iskiaskipua?? ku ei se niiku lihaksissa tunnu se kipu..
 
Zikiziki: Kipu voi olla myös ristiluussa, mikäli ei tunnu perinteisenä lihaskipuna. Tai sit sitä iskiashermon juilimista. Mie kaaduin muutama vuosi sitten altaan reunalla selälleni ja siitäpä jäi vaivaksi ristiluu, jota täytyy aina "napsautella" paikoilleen kun rupeaa aina painamaan. Onneks saa itse napsautettua mutta huono asia tuossa on se että helposti kans sitten menee jumiin kun löystyy.

Jotakin muutakin piti oikein kommentoida mutta nyt ei muista, joten eilisiä neuvolakuulumisia tähän väliin:
rv 25+4
painonmuutos +700g/vko, paino nyt 69,1 kg
rr 128/68 ja 130/70
pissa puhdas
hb 107 (vain!)
sf-mitta 24,5 cm
vauvelin syke 143-156 ja kovasti liikkui :heart:

Maanantaille aika sokerirasitukseen (tehdään täälläkin automaattisesti kaikille muille paitsi kahdelle poikkeusryhmälle) ja tiistaina aika lääkärille joka tarkistaa onko supistuksilla ollut mitään vaikutusta kohdunkaulan tilanteeseen. Nyt oon loppuviikon syömättä mitään karkkeja, koska en todellakaan halua enkä pysty itseeni piikittämään mikäli joku arvo ois sokerirasituksessa koholla. Lisäksi rautaa pitää nyt ottaa päivittäin, ei ihmekään jos "vähän" väsyttää kun hemppa noin alhaalla. Raivostuttaa vaan kun kaikki raudat mitä oon kokeillut aikoinani, pistää mahan ja suoliston toiminnan ihan toisiin ulottuvuuksiin... :/

Lisäksi pikkunen taisi säikäyttää terkkaakin kun sykkeitä kuunnellessa tyyppi liikkui ja samantien sykkeet putosi sataan. Nousi kuitenkin heti takaisin mutta vähän pidempään se terkka kuunteli ja seurasi että tapahtuuko noin uudestaan liikkumisen yhteydessä. Ei kuitenkaan tapahtunut joten kaikki ok. Kysyin mistä voi johtua ja selittikin mutta en muista. Luin jostain rautalisä-sivulta että raudan puute voi oireilla huonomuistisuutena :whistle:

Ai niin, navastahan miun piti kommentoida! Mie oon taas oikein kytännyt että milloin se pullahtaa ulos. Jotenkin niin hassua. Kun maha rupes kasvamaan, sanoin miehellekin että kiva kun voi kohta putsata navan kun on miulla niin syvä ettei sinne pohjalle asti ees normaalisti nää! Ja tääkin täällä heiluttaa :wave: että on tullut leikittyä ja käänneltyä napaa ees sun taas. Kivan veneen tapin näköisen taideteoksen siitä saa aikaiseksi :LOL:

Nyt riittänee...

Sanni-Maria ja pikkunen 25+5
 
S-äänet kuunnellutettu, heti löytyi ja hyvin pumputti. :D Hiljakselleen se vauveli siellä on sitten jo potkiskellutkin. Eli ei huolta, onneksi. Liekö sitten ollut vaan nukkumassa ja terkka sanoi ettei niitä kaikkia liikkeitä edes välttämättä vielä tunnekaan. Mutta niin sitä vaan kovin helposti huolestuu. :ashamed:
 
SuukkoSulle mulla kans vatsa kipuilee, esim. pistää lyhyesti tai jomottaa. väliin tuntuu kirjaimellisesti kun kohtu venyis ja paukkuis. näitä tuntemuksia on ollu alusta asti, mut neuvoloissa ja ultrissa kaikki ok. viime päivinä on ollu myös häpyluiden alueelta lähtevää kipua mut kai sekin kuuluu asiaan. on sitä aina ihmeissään näistä ku esikkoa odottaa. :eek:

oon melkein kade kaikille teille jo kotona oleville, jotka keskustelette miten aika kuluu. mulla työtahti kiristyny ja vapaallaki hirmuna menoja ja puuhaa, yleensä puol ysin aikoihin pääsee sohvalle pötkähtään. no, ei pitäisi valittaa, koska tarkoittaa myös sitä että oon hyvässä kunnossa ja ylipäätään voin vielä puuhastella. ja vapaa-ajan menoistahan voisi joskus kieltäytyäkin. :whistle: mut töissä voisi tahti hellittää vähitellen, ärsyttää kun pitäisi ennen ä-lomaa saada kaikki kehitykset valmiiksi ja jakaa + kouluttaa omat hommat kymmenelle ihmiselle, ettei tarvis firman palkkaa sijaista (ei muka oo varaa). valivali joo, mut ei se mun ongelma oikeesti oo jos eivät sijaista palkkaa enkä aio vastailla laitokselta puhelimeen, kuten jo "vitsillä" (??) väläyttelivät :kieh:

vauvan liikkeistä rauhoittavaa kuulla että muillaki hiljaisempia ja riehakkaampia päiviä. kun mä oon aina hiukka huolissaan jos vauveli on rauhallisemmalla tuulella, vaikka tiedän että tarvii pikkusenki väliin huilii.

mullakaan ei flunssaa "koputan puuta" mutta en ole muutenkaan vuosiin flunssaa sairastanu vaikka miehellä, töissä ja kavereilla tuntuu riehuvan joku pöpö koko aika. sain varmaan hirmusen vastustuskyvyn kun asuin vuoden etelä-amerikassa malarian ja koleran keskellä =)silloin sairastin paljon eikä ollu köyhänä opiskelijana varaa lääkäriin ja lääkkeisin, et vastustuskykyä tuli oikeesti kehitettyä.

tässä kuva mun pakista eiliseltä, piti taas ikuistaa uuden kuukauden kunniaksi :D

[img=http://img508.imageshack.us/img508/7924/yk10122008masusivustarvpg4.th.jpg]

hyviä vointeja ja talvista torstain jatkoa!

t. manna + lilli 24+1 :heart:
 
Täällä yritetään pärjätä hel.....sen selkäkivun kanssa :'(
Siis mä en tajua mitä tää on!Mulla on kohta koko kroppa ihan jumissa kun joudun varomaan tota selkää ja paras asento esim.kävellä olis sellasessa puolikumarassa, ou jee.
Iskias juilii oikeassa pakarassa ja se nyt on jo ihan tuttua touhua :LOL: mutta kun nyt koko häntäluun seutu huutaa ja ei kehtais tuota Panadoliakaan vetää koura kaupalla. :p

Ajan kulumisesta kotona kyllähän tää täällä menee kun on pakko touhuta ton esikoisen kanssa ja mies reissussa mutta kyllä illat varsinkin on hemmetin pitkiä :(

Mikäs siinä jos olis hyvässä kunnossa niin viipettäs tuolla pulkkamäessä ja ties missä mutta kun on tällainen rampa niin minkäs teet?
Huomenna mennään koko päiväksi mummon ja ukin luo ja saa itte hiukan huokaista kun vahtivat ja leikkivät pojan kanssa.

Mäkin vein tänään paprut kelalle, otetaan rahana äitiysavustus kun tota kamaa on hemmetisti.
Onneksi saan tän vauvan kohdalla saman rahan +joku indeksikorotus kun tuolta esikoiselta.
Mäkin kysyin sitä että mitä saa tosta alle 3-vuotiaasta niin sanoivat että teidän tuloilla ei luultavasti mitään!!!!!!!!!!!!Eli mä hoidan sitten ilmaiseksi kotona tota esikoista,kiitti vaan hemmetisti.

MIllä viikoilla sinne sokerirasitustestiin mennään ja antaako ne neuvolasta lähetteen vai miten se tapahtuu?Munkin pitää sinne mennä mutta terkka sanoi ett katotaan sitt seuraavalla kerralla vaikka mulle jäi jotenkin mieleen että vkolla 26...oonks ihan viärässä?

Onko muilla muuten turvotusta?Mua hirvittää kun tuntuu vähän jalat omituisilta.
Edellisessä raskaudessa oli vasta ihan lopussa ja kun äidillä on ollut mun veljeä odottaessa raskausmyrkytys niin hiukka hirvittää :|

Noh,ananasta ja pakkasesta mansikkasosetta kehiin ja katotaan sitten.

Päivän jatkoja leideille :flower:

Lis69 22+6
 
Lis69: mä sain neuvolasta lähetteen ja sanoivat, että viikolla 26. Tai jos osuu jouluun, niin saa mennä seuraavallakin vasta. Varasin ajan rv 26 alkuun, kun sattui sopiva aamuaika olemaan. Ihan erikseen käskyttivät, ettei tarvinnut itse veikkailla.

Manna, multa kans joo kysyivät, että ooksää nyt sit 3 vai 4 päivää pois huhtikuun alussa. :LOL: Ja iki-ihanat oppilaat kun sanoin, et kaik hommat täytyy olla palautettuna hyvissä ajoin ennen maaliskuun alkua kun jään pois, niin olivat sitä mieltä, että kai kaikkee voi sähköpostilla palauttaa sit huhti-toukokuussakin... sanoin vaan, että mulla on silloin kyl muutakin tekemistä kun lukea teidän töitänne. Hohoijaa. On ne vaan niin ... .... kullannuppui. :heart:

ventti + viuhti 23+3
 
Terve!

Tänään oli tuo kauan odotettu rakenneultra. Kaikki pikkuisella hyvin, mitat vastasi viikkoja, painoarvio 340gr. Pojan killittimiä ei löytynyt mutta ei uskaltanut varmaksi tytöksi sanoa.

Mites teillä muilla tytön kohdalla? Onko sanottu, että varma tyttö?? Mulla oli tuon kuopuksen kohdalla, että sanottiin olevan todennäköisemmin tyttö kuin poika ja kukkautta ennen laskettua paljasti itsensä sitten pojaksi. Tosin kuopus oli aina jalat ristissä kun ultrattiin, tämä uusi vimpula taas esitteli itseään aivan estottomasti.

Jännä, että kaikki muut mitat (vartalo, päälaki) vasti viikkoja mutta reisiluun pituus oli viikon enemmän :) .

Vointeja kaikille.'

Onnellinen miinulainen + hymy 20+4
 
miinulainen meille lupailtiin tyttä rakenneultrassa myös. vauva oli ihan estoton tapaus :p ja kätilö sanoikin melkein heti että tytöltä kaikin puolin vaikuttaisi... sanoi kyllä silti moneen kertaan että varmaa ei ole koskaan enkä nyt pinkkiä ole ostanutkaan (paitsi yhden huuto.net-setin pikkuprinsessan vaatteita... :whistle: ) juu, onnee kovsti hyvistä ultrakuulumisista myös! :flower: =)

ventti kuulostaa niin tutulta, huoh... meilläkin laskevat että ainakin vauvan syntymään asti autan kotoa käsin tarvittaessa töissä. tulevat kyllä pettymään :saint: :D
 
AAM
selkäkipusia ei tällä mutta sukkaa yritin tänään aamupäivällä laittaa niin otti pirusta vattan pohjasta niin että oli pakko istualteen laittaa jalkaan :eek: olo on ku vanhuksella mietin ett tästä nää varmaan pahentuu vaan...

Sitten eilen kävin iltasella kaupassa on ostin 50:eur kamaa ja sitten autosta noustessa ähisin kahden kassin kanssa ovelle, siis ruoka (en vaate :D) -kassien kanssa jotka painoi varmaan 5 kiloa per väsky :( Ja permanto sentään ukko istuu tuolissa, kökkii kengät jalassa röökillä ulkona ja taivastelee ko on joo liukasta ja lunta.. :kieh: :kieh: :LOL: mietin että mitäköhän pitää tehdä että jatkossa tajuaa tulla kantamaan kassit pyyteettä, en viittinyt mitään sanoa huikkasin vain että ai vitsi ko supistelee ikävästi ko kävelin sen ohi *vinkvink* EI sekään mitään kyllä suoraan sanomatta tajua.. * tunneäly ukolla taas jossain jorpakossa... kele !! :kieh:

Töissäkin on jo sanoneet ko olen kokoajan äänessä että onko mulla on ollut hiljaista kotona kun pitää suunä päänä olla *kauniimmin siis sanoneet*. sen siitä saa kun on kipeänä kotona ja ei pääse siellä fiksusti" juttelemaan ihmisten kanssa :( :'(
täällä (töissä siis) sitten pitää avautua oikein urakalla ja purkaa :LOL:

Nyt asiakkaille avautumaan :D ;) *ne ei valita* ainakaan vielä :whistle:

AM & hippunen 22+3 :heart:
 
moi kaikille pitkästä aikaa..!!

enpä ole käynytkään täällä hetkeen mutta mukana olen edelleen.. :)

rakenne ultrassa on käyty ja poikahan sieltä on tulossa. kyllä niin selvästi näkyi ettei ole tyttö millään lailla mahdollinen joten veikkaukseni meni vikaan.. vaikka pääasia että jos terve olis..

eli jos hani päivität tuon pojan.

unicorn ja asukki 21+6
 
Päivää!

Hei, kaikki jotka ei kestä vessajuttui ni ei kannata lukee pidemmälle :p. Tuntuuks kenestäkään muusta, et pidätyskyky on huonontunu? Siis asia kakkosta pidäteltäessä? Muutenki tuntuu, että vatsa koko ajan sekasin. Kävin apteekist hakee maitohappobakteereita jos auttais. Mua vaan pelottaa, et oon duunist saanu jonku clostridiumin.

Laktoosin pilkkojia varmaan saa käyttää raskaana ollessa (btw) :whistle: ?

Mä täs odotan luokkalaisia meille, ku pidetään pikkujoulut. Meiltä keilaamaan. Toivottavasti pallo ei vie mua mukanaa. Vois masuasukkia sattua.

ONNEA HYVISTÄ ULTRAUUTISISTA!!

Huomenna 23!
 
AAM
Milky sf mitta otettiin mullakin vasta kun noi 20 rv:tä oli kulunut : ja maha siis fiksun "iso" että kannattaa ja pystyy ottamaan..

superheppuli lunssaa nyt täällä kans yskäviruksen jatkeena, eka menossa ;) :wave: :snotty:

tyttö näkymisestä. kätilö sanoi että tuossa missä tyhjää niin pitäisi olal rämmäleitä ja hässäkkää jos on poika :eek: :xmas: :xmas: kattelin sit ton näköisenä ja sit :| ja sit :D ton näköisenä. Eli petyin siihen että oma olo valehteli että tää ei ollutkaan poika mutta sitten kätilö sanoi että hymyillä saa että lapsi on muuten terve tyttö sit tuli :ashamed: :ashamed: :ashamed: :headwall: :headwall: olenpa mä tyhmä ja saamaton ja turha.. ja kiittämätön kun ajattelin että pojan mä haluan... :headwall: :headwall: . Puoliso sanoi siihen että hän tiesi. Mä siihen: niin varmaan |O . Odotin siis poikaa ja harmitti kun olikin tyttö mutta oikeasti ei harmittanut koska lapsi terve ja kaikki kunnossa. Oma tyhmä pää vaan oli poiakvirityksessä etten "osannut" iloita sillä hetkellä vasta jälkeen päin ajattelin että mitäköhän se muori ultraaja mietti musta ja mun reaktiosta ( :| ) hyvä etten näyttänyt siltä että ranteeni oisin viiltänyt kun sain kuulla että tyttö tulee.. :whistle:
loong story paljon asian vierestä, selvä tyttö oli, häpyluut loisti olomassaolollaan ja noilla viikoilla ois vehkeet pitäny näkyä selvemmin ko oli haarat levällään ko Apollolla...

unicorni :hug: IT`s a BOY :D

nyt kotio

AM & hippu
 
Suukkosuulle;olrait ,olette vakuuttaneet mut=)

Olen huomannut että mulla on ärsyttävä ongelma vaikka maha ei nyt iso olekkaan=)On vaikea päästä oman pikkuisen autoni penkille ja ylös kun ei enää pysty täysin samoin liikkumaan kuin ennen.
Samoin testasin tänään housuja jotka oli mulle ennen väljät..juu eivät ole enää sillä eivät mene enää kiinni.Huoh.mutta kivahan se kun tuo masu kasvaa=)

Mulla hemppa ollut koko ajan samaa ,yli 130.Mutta olen kohtalaisen alusta syönyt multitabsin raskaustabuja ja niissähän on rautaa jonkun verran.Muuta en tahtoisi ottaakkaan sillä ainakaan toi ei käy vatsan päälle laisinkaan.Ja calsiumia otan myös päivittäin kaksi kun mulla aika minimaalissa toi maidon käyttö vaikkakin olen sitä selkeesti nyt lisännyt.Näin paljon ko nyt ni en varmaan ikinä ole maitoa käyttänyt.harmittaa kun en sitä tykkää juoda,olisi niin helppoa saada pvn kalsium annos täyteen
 
Ruttana Mä oon huomannu sen ettei niitä läheskään kaikkia liikkeitä tunne.Esim. dopplerilla kun itse s-ääniä kuuntelee niin kuuluu paljon liikettä mutta en silti tunne ja ultrassa tyyppi pyöri ympyrää mutten sitäkään tuntenut.

Napa-asiasta :D Mä kuulun kanssa niihin ketkä ei erityisemmin navan pullahdusta odota..Mutta pahalta kyllä näyttää.Mua pelottaa se vauvankin napa sitten kun se syntyy :ashamed: Kun sitä pitää sitten puhdistella,mies saa sitten hoitaa sen homman :LOL:

Misstar 23+6
 
Pikaisesti kuulumiset..
Lekuri ois antanu saikkua vaikka hetiki mut sovittiin et katotaan sit lääkärin neuvolassa et jos haluan saikkua tai jos aiemmin tulee jotai niin soittaa vaan..
Kohdunsuu oli napakka ja kiinteä ja kii ja kohdunpohjankorkeus oli 20cm ja poitsua se ultra edelleen näytti :LOL:
ekg:ssä ei ollut mitään kummallista.. Kilpirauhaskokeiden tulokset ei vielä ehtiny tälle päivää,mutta tuskinpa niissäkään mitään löytyy...
Mutta nyt syömään saunaan ja nukkumaan

Vaavimasu ja napukka 22+1
 
Napakriisistä Mun nappinapani kääntyi sisäänpäin vasta murrosikäisenä kun vyötärölle alkoi kerääntyä luun ja nahan lisäksi jotain mihin se upposi. Napa ei siis ole todellakaan mikään syvä ja tällä hetkellä se on ihan suora eli suoraan näkyy navan pohja peilistä, ei ulokkeita ei syvennyksiä, ei kriisiä. Pieni "nahkapoimu" jää navan yläpuolelle että sen tunnistaa navaksi :LOL:

Talvitie Sanoisin että ei olla tietosia sukupuolesta, ei kätilö ollu oikein innokas tutkimaan, kyllä se ultralla jalkoväliä vilautti ja totesi ettei nää mitään, mutta voi siellä kyllä kuitenkin jotain olla. Todellakin vain vilautti ja teki erittäin selväksi kantansa sukupuolentutkimiseen. Joten en nyt sanoisi sukupuolta tietäväni. Yritetään uudenmman kerran vielä kysyä joulun jälkeen tehtävässä uusinta ultrassa.

Kelan paperit toimitettu kelaan jo viikko sitten :D ja päätös äippäpakkauksesta (joka siis sittenkin jälleen otettiin) tuli jo alku viikosta. Ensi viikolla odotan pakkausta saapuvaksi, täällä toiminta sen suhteen on ollut nopeaa :)

Iitanen 24+2
 
ultran sukupuoliveikkauksista... Itelle kans tuli vähän *höh* olo kun se kätilö sano että enemmän tytöltä näyttäis nyt. :ashamed: Täytyy sanoa, että mä ennen odotusta olin sitä mieltä että tytön haluan, ja sit ku on kuitenki ollu ihan poikaolo, niin on vaan tuudittautunu sellaseen että tietenki se on nyt poika... No mut nyt on uus ultra viel varattu, että jos näkis alkuvuodesta sen sukupuolen vähän varmemmin. Mulle on ihan sama kumpi tulee, enemmän mua tällä hetkellä häiritsee se etten tiedä. :LOL: Tai siis se, että se ultraaja ei osannu sanoo mitään varmaa. Mut oikeesti kumpi tahansa on ihan yhtä toivottu. :heart:

Muakin kiinnostaa mikä vauvan navan puhdistamisessa pelottaa/yököttää? :D Mua ei se hirvitä, mut se kynsien leikkaus on jotain mitä odotan kauhulla. Oon sanonu että mies saa leikata kynnet jos haluaa että meidän vauvalla on sormet jäljellä kun se täyttää vuoden. :whistle:

Hempasta ei oo hajuakaan, mut oon alusta asti syöny Multitabs Raskaus nappeja kaks päivässä. Samoin oon nyt syöny kaks Gefilusta joka aamu, kun haluan että maha pysyy sopivan pehmeänä. :D Ja kun oon käsittäny että se Gefilus vois auttaa siihen että vauvasta ei tulis ehkä niin tappavan allergista.

).) Meidän Punkero on ollu ihan villi tänään. Yks tuttukin sai parit potkut osakseen ku lättäs käden mun mahalle. :D Yleensä en kyl tykkää että ihmiset lääppii mun mahaa, mut oon nyt vaan päättäny sietää sitä, kun ite tekisin ihan samaa. Ylihuomenna on mun vanhempien hääpäivä, pitäis huomenna leipoa sitä varten ja sit ylihuominen ollaan juhlimassa siskojen perheiden kanssa vanhemmilla. :) Kivaa. :) Punkerollakin on bileet kun syön jotain makeeta. :D Myös kahvin juonti saa sen ihan villiksi. Koitan silti välttää jälkimmäistä, kun se ei muuten tee niin hyvää. Tänään oon vaihteeks siivonnu hirveesti ja nyt siirtyi jo yks tuoli makkarista olkkariin, ja ens tiistaina on viiminen tentti yliopistolla, sen jälkeen alan siivoamaan makkaria sellaseen kuntoon että voin alkaa rymsteeraamaan sitä Punkeron sänkyä ajatellen. :heart: Haluan että kaikki on ajoissa valmista. Tai ainakin kaikki mitä täällä kotona on jo hankittuna. :) Tulee paljon todellisemmaksi että on vauva tulossa. :heart:

Laala ja paljon rakastettu Punkero rv21+2
 

Yhteistyössä