*HUHTIKUUN MASUASUKIT*Joulukuussa

AAM
missäs muuten tampesterin + plus ymp kuntien porukat luurailee hillutaankos siellä kerhopuolella niin tiiviisti että meidän tänne kokonaan hyljätty ?? :kieh:
JJ:t, guess, millipilli ja (hapamperi siis :D) ja muut Tre ja ymp kuntien kerholaiset EHTIKÄÄS TÄNNE KERTOMAAN kuulumisia :wave: ja sotasuunnitelmia ja kokoontumisia miten on sujuneet vai joko te olette jo unohtaneet meidät "muut" kokonaan... ??

Navan puhdistus ja kynsienleikkaus on iisi biisi hommaa kun hoitaa sen nukkumisaikana tai ainakin kynsien leikkuun. Ja semmoi naamanraavinnan esto tumput on kyllä eka asia minä otattu mukaan sinne sairaalaan sitten (ensisynnyttäjille tiedoksi).. omamme ois repinyt silmänsä päästään jos ei ois ollut mukana :eek: eivät antaneet hoitsut mun leikata tai edes viilata kynsiä pieneltä ko ei ollut tumppuja heti ja aina en halunnut kapaloida pieniä kätösiä :heart: kun niitä on niin ihana katsella.. *huoh* :saint:
meinasin että viilaan ne salaa jossain nurkan takana :D :kieh: en sit kuitenkaan.. ukko haki tokana päivänä kotoa :heart: sit loppui repiminen ja pienet vekit naamassa..

*muoks* mun om pakko laittaa teille yks kuva mini kätösistä synnytystä seuraavana päivänä esikon albumista.. :D * vauvoilla ja vanhuksilla on paljon yhteistä ;)
 
SuukkoSuulle äläs pilkkaa! :kieh: Mulla ON isommat kädet kuin mun miehellä! Mul on myös isompi jalka, ja olen 7cm pidempi! :kieh: Mä satuin rakastumaan miehessäni johonkin muuhun kuin isoon ulkokuoreen, joten itse kun olen 182cm pitkä, niin mulle riitti ihan hyvin 175-senttinen mies, jolla on sirot luut, mutta vähemmän sirot lihakset kyllä. ;) Mut se takaa että meille voi tulla normaalikokoisia lapsia, kun on edes mies vähän pienempi. ;) Kyl se tosin rajoittaa sit vähän sitä miten paljon käytän korkokenkiä, mut toisaalta mun miehellä on hyvä huumorintaju, että sit ku jossain juhlissa vedän korkkareilla ja joku sanoo että mä näytän hirveesti isommalta niin mies sanoo siinä vaiheessa, että niin se on Kimi Räikköselläkin itseään pidempi nainen. :D
Jotten ihan kuulostaisi jättiläiseltä, niin täytyy sanoa, että silti oon kuitenkin aika hoikka ollu aina, eikä se jalka silti oo "kuin" 41 kooltaan. B)
Et näin meillä.. :LOL:
 
AAM
Laala.. hmm kuin "vaan 41" ota sun pituudesta 10 cm niin jalan koko täällä vielä sama ko sulla :wave: ja kädetkään täällä ei oo pienimmät mahdolliset.. kuten ei nuo lattajalatkaan, joten uneksia saan italialaisista piikkikoroista :p


 
Noista Allusmamman maitsemista hanskoista vaan ,et oisko jollain jotain ohjetta? Mietin jos alkaisen itse tekemään.Kuin pitkä varsi siihen pitää tehdä?Vai onko resori suotavaa?

(.) 4d ultra takana,kaikki pienokaisella hyvin.Sukupuolesta vaan villiveikkaus...Taitaa olla äitin tyttö kun jalat ristissä tai sit tulee poika äitiinsä..
Itse saikulla kun jalat turpoo jo nyt.Mitähän tää on viikoilla 30+...
 
Okei..no sitte ymmärrän jos mies leikkais :D Mie ite vaa oon nii kaavoihini kangistunu, et en vois olla lyhemmän miehen kans :D Mie en yksinkertasesti vaan viehäty lyhemmistä miehistä.. Mistä lie sit johtuu. Kai se johonki turvallisuudentunteeseen sit liittyy tms =)
 
SuukkoSuulle mä taas oon lapsena/nuorena vähän turhan paljon joutunu kokee väkivaltaa isommilta pojilta jne niin ehkä mulle taas oli "turvallista" olla sit itseäni pienemmän kanssa. Kuka tietää... Plus että kyl se loppupeleissä oli niin, että miehessäni rakastuin luonteeseen, enkä siihen pituuteen tai ulkomuotoon (vaikka mun mies onkin ihan järjettömän söpö mun mielesta)... PAITSI ihan ekana silmiin (voi mieletön miten paljon toivon meidän vauvalle mun miehen silmiä vaikka omistanikin tykkään)... :D

Happy79 jos otat äitiyspakkauksen, niin siel tulee ainakin hyvät tumput. Ja mä ajattelin ostaa ehkä sellaisia bodyja parit, missä on sellaset päällekäännettävät hihat, eli sen nyrkinki saa sinne hihan suojaan. :)
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Happy79:
Noista Allusmamman maitsemista hanskoista vaan ,et oisko jollain jotain ohjetta? Mietin jos alkaisen itse tekemään.Kuin pitkä varsi siihen pitää tehdä?Vai onko resori suotavaa?

(.) 4d ultra takana,kaikki pienokaisella hyvin.Sukupuolesta vaan villiveikkaus...Taitaa olla äitin tyttö kun jalat ristissä tai sit tulee poika äitiinsä..
Itse saikulla kun jalat turpoo jo nyt.Mitähän tää on viikoilla 30+...
http://www.kaspaikka.fi/neulonta-A&O/

sieltä ohjeita ja osiosta ? mutta en tiiä onko villa hyvä materiaali mutta miksiäs ei tekis :)
 
heippa taas.. noista napajutuista.. täälä kans pullahtaa napa jossain vaiheessa(on jo sen näkönen) =) mulla ei oo tota sf mittaa kans mitattu vielä..mutta esikoisestakin alettiin mittaan vasta viikolla 32-> eikä sillonkaan päässy millekkään käyrälle, joten todennäköistä on että ei vielä hetkeen alata mittaan..
mitähän sitä oikeen keksis tekemistä, kun mies lähti tänään helsinkiin..lähtee huomenna puolekstoista viikkoa balille(indoneesiaan) :ashamed: jäätiin esikoisen kanssa kaksin kotio..
t: lumi-enkeli rv 21+2
 
SuukkoSuulle missä sä mun kuvia katoit? :eek: Oonko jossain mainostanu jotain. :whistle: Voi ei enkö olekaan enää anonyymi... :LOL:
(jos oot katsonu irc-galleriasta niin voi äly siel on kyl sit maailman huonoimmat kuvat sekä musta että miehestä. :LOL: ei tietenkään olla noin rumia. :D )
 
hei mommat, oon jostain saanu päähäni, että erityisesti viimeisellä kolmanneksella (kertokaa joku tyhmälle mitkä viikot ne sitten on..?) olisi ertyistä hyötyä jos mama vetää maitohappobakuja. Moon ajatellu taas alkaa juomaan niitä gefilus pikkujuomia, en vaan muista ostaa koskaan :D
En kyllä usko että mein lapsesta tulee kovin allerginen jo tuon talossa asuvan koiran takia.. Toinen mitä oon kans kuullut, on, että odotusaikana kannattais käydä hevostallilla tai navetassa vähän altistuttamassa itseään.. Kukahan huolis mut talliinsa tai navettaansa.. :eek:

allusmamman käsikuva on kyllä aika söde :heart:

kynsimisen esto tumpuista sen verran, että luulen että merseroitu puuvilla tai bambu vois olla hyvää lankaa noihin. eikä ne olis kuumatkaan sitten. ja onhan niitä vaikka mimmosia ihania vauvalankoja olemassa..
 
teppana viimeinen kolmannes on viikot 38-42 about.
Ja mä olen kans käsittäny että maitohappobakteereista ja probiooteista olis hyötyä allergian ehkäisyyn. Siitä on tehty kai jotain alustavia tutkimuksia ainakin sen suuntaisia... :)
Mä olen hirveen allerginen, enkä oo ainakaan menossa hevostalleille, kun viimeksi kun kävin, niin tuli maksamaan 700markkaa lääkekuluina... :whistle: Jostain syystä oon siis käyny hevostallilla viimeks markka-aikaan.

No mut nyt nukkuu. :p Öitä! :wave:
 
Laala sieltäpä sieltä :D Ja ettepä tietenkään ;)

Ja vika raskauskolmanneshan on 28-42 vkot! Mut tais sul Laala tulla vaa näppäilyvirhe ko et sie varmaa noi hakusessa oo? :D

Ja mie en oo oikee milleen allerginen.. Miehel taasen on krooninen nenän tukkoisuus/heinäallergia
 
napajuttuun ni miulla se on ainaki viel kuopassaan piilossa :)
voi ku pontso innostu tänää mylläämää kovin istuin sohvalla ja tunsin hirmu potkuja, satuin sit kattelemaa masuu siin samalla ni kamala ku muljus!! :D en oo enne huomannu! oisko karatekid saanu lisää kokoo täs parin päivän aikana :heart: no sit ukko juoksi vieree ja laitto käden masulle ni sai sekin ekan kontaktin pikkuseen :) kyl oli ihana nähä se hymy sen naamalla :heart: oon nii onnelline ollu koko illan B)

ziki ja pontso huomenna 21+
 
AAM
ziki oi se ilma ois ollu näkemisen arvoinen on kyllä niin liikkiksiä noi ukot sit välillä :heart: oikein "isukkeja".. oma tunnevammaisenikin täällä kotona :kieh:

Suukkis on varsinainen salapoliisi.. ;)

meillä kans toi kissa ja kaverilla kasa koiria ja siivotaan tosi harvoin joten.. :whistle: taitaa meidän pikku-ukon vastustuskyky jo sillekin kasvaa vaava ko oli. Eiköhän neitille tapahtdu sama ja kun ei olla millekään täysallergisia niin toivottavasti seuraavista mukuloistakaan ei tulisi.. vaan sekään ei aina takaa sitä :(
mutta maitohappobakteereita kandee vetää relatippoja siis.. :D
 
allusmamma aivan ihana kuva pikku kätösestä!!mulla oni itselläni albumit täynnä kanss kuvia käsistä, tassuista, ja usein niin myös koko kuvia, että' käpälät on etusijalla (joku ihmeen tassu fetissi :D :ashamed: ) ja tän tulevan pikkusen käden aijoin kipsata muistoksi, kun esikoisessa jäi tekemättä...oon myös harkinnu sen mahamuotin tekemistä :D

Laala täällä kanssa pitkän huiskee :wave: (176) jolla oma hobitti :D .meillä pituus ero jää kyllä alle 5 sentin ja mies on iso jalkaisempi,käsisempi ja paljon skrodempi.

Allergiaa ei ole mulla (paitsi lääke) eikä miehellä.ja kissoja löytyy parikin kappaletta ja se vähemmän siisti asunto :D

Mulla on ensi viikon lopulla jo eka neuvola lekuri, joko muut on saaneet aikaa? laittoivat neuvolasta tän vuoden puolelle vaikka kuulemma viikoille laskettuna hieman aikasin,mutta sanoi kun esikkokin tuli etuaikaan..

ai, niin.tänne taisin nurista, kun kelasta tuli paperit ettei raskaus todistusta ollut mukana ja pyysivät lähettämään sen. olivat mokomat laittaneet sen johonkin toiseen mappiin ja kehtasivat vielä tivata uudemman kerran, että oleko aivan varma että se on heillä.pah! no asiat selvis siltä osin, kaikki hyvin :D oon vaan jotenki aina karvat pystyssä noiden kelan asioiden kanssa :kieh: :kieh: :kieh:

viikon lopun alkuja kaikille. =)
 
Heipähei!

Täällä sitä mennään tasaista eloa.
kävin eilen palauttaan kelalle paperit, piti käydä kysyyn et miten se äpäiväraha nyt menee sen opintotuen kanssa. saan toukokuun loppuun asti opintotukee ja äpäivärahaa yhtä aikaa, hurjaa mitkä tulot :D oon tässä monelle sanonutkin et kuullostaa niin isolta summalta toi äpäiväraha kun tähän asti on pärjätty opintotuella ja -lainalla. Äpäivärahan minimi kuulemma nousee siitä 15, jotain e 20, johonkin e, se ei tarkkaan muistanu se kelantäti, mut kiva korostus silti!

Ihania masukuvia tellä!

Mulla on kauheen turvonnu ja lihava olo, vaik paino on tasan alkulukemassa. Neuvolatäti oli vähän eka "huolissaan" ku ei oo paino noussu yhtään, mut sanoi et ei hätää jos syö terveellisesti eikä pissassakaan ollut ketoaineita. Ei puhunut mitään siitä sokerirasituksesta. Mulla siis bmi 26 ennen raskautta joten siihen joutuisin,mut en tiiä laittaaks sit sinne ku ei mitään enää puhunut ja uudenvuoden tienoilla se pitäs olla siis rv 26.


 
Moi

Piti tulla erityisesti pääkaupunkiseutulaisille kertomaan, että huomenna on joku kestovaippatapahtuma Malmilla. Ajattelin ite käydä siellä vähän ainakin tietoa hommaamassa, kun kestot olisivat kuitenkin toiveissa.

Pieni mainospala siis:
JOULUISET VAIPPAKARNEVAALIT
>
> lauantaina 13.12.2008 klo 11-14
>
> Malmin ala-asteen liikuntasalissa, Kirkonkyläntie 17, Helsinki

Pääkaupunkiseudun kestovaippayhdistys järjestää ja siellä saa tietoa toiminnasta, on vaippakirppis ja ainakin tapahtumaa järjestämässä valtavasti alan (netti)kauppoja ym., uskoisin että ne siellä jotain myyvätkin.

( . ) Täällä sitä taaperretaan edelleen väsyneenä ja välin päänsärkyisenä, muut vaivat on nyt jääneet vähemmälle, mm. selkäkipu. Vauva sätkii ja potkii kyllä vähän väliä, joten sen suhteen ei huolta ole. Mulla on tullut painoa jo noin 6 kiloa, ja pelkään että musta tulee tosi valas, kun en ole aivan pieni muutenkaan. Myös ekat orastavat raskausarvet valitettavasti sisäreisissä näkyvät. Hitto soikoon. |O

Mukavaa perjantaita mammat!

Vain viikko joululomaan..... B) :xmas:

Tilia ja yhä edelleen nimetön tyyppi 22+3
 
Hejssan..

Mä oon niin kateellinen teille neulojille. Mä oon niin peukalo keskellä kämmentä noissa hommissa. Olis niin ihana tehdä ite edes lapaset lapsille, mut ei kun ei. En mä osaa. Joskus väkisin koittanu jonkun sukan tehdä ala-aseteella ja muistaakseni siitäkin jäi kantapää uupumaan.. Onneks on mummit ja iso-mummit jotka tekee munkin puolesta :)

Navasta, kuoppa on nyt ja esikoisestakin oli loppuun asti, tosin syvyyttä ei lopussa ollut enää kauheesti.. Saa nähä miten nyt käy.

Eilen oli taas neuvola.
Paino +1,5kg :ashamed: esikoisesta tosiaan tuli se 25kg eli pahalta näyttää..
Sokerirasitukseen meen vuodenvaihteen jälkeen, vaikka ihan normaalikokoinen lapsi tulikin viimeks (3650g) Saadaanpahan mielenrauhan neuvolantäti ja mä molemmat :D
RR: 117/63
Hb: 130, eli rautalisä auttaa hyvin
Sf: 19, pikkusen oli siis käyrän yläpuolella
Turvotukset -
Liikkeet +, syke meni 170 ja kovasti monotti sitä anturia tää kaveri..

Kysyin siitä neuvolalääkäristä ja ekan kerran on meillä päin vasta joskus viikoilla 26+, on kuulemma se alkulääkäri jätetty pois, nyt säästetään. Ja ei sitä kohdunsuun tilannetta olla kiinnostuneita tietämään vielä niin alussa ja kun on ne molemmat ultratkin tossa ennen 20. viikkoa.. No joo, eipä mulla mikään hinku ole sinne räpellettäväksi mennä ja ei siellä kauheesti viisastu, eli fine by me.

Siis voi juma, mietittiin yks ilta tytölle nimeä ja kun esikoisella on ns. luontonimi niinkatteltiin sitte semmosta listaa.. Ukolla välähti kun mä niitä nimiä luettelin.. Tilli-Taateli :LOL: |O :$ Enpä tienny että miten päin sitä olis.. No onneks se oli vaan läppä heitto.. Mutta noita Tillejä oli kuitenkikn viime vuonna väestörekisteriin lisätty 8kpl. Jo on kumma nimi sanon mä. Taateleita olikin sitte vaan 1..

Just täyttelin netissä noita kelan-lomakkeita ja taas tulin siihen tulokseen että ei, en mä osaa..Äitiysavustuksen ja lapsilisän osasin kyllä täyttää mutta se vanhempainraha hakemus olikin täyttä hepreaa.. No, Kela-reissu tulee kuitenkin kun pitää se todistus sinne kiikuttaa ja palkanlaskijalle joku lappu hakea, ainoo vaan että Helsingissä on noita toimistoja vähennetty ihan rankalla kädellä. Kaks lähintä toimistoo on lopettanu :kieh: Pääsee retkelle siis joku päivä kunhan jaksaa.

Piin ja Tilli-Taateli 22+2
 
laitetaas taas masukuvia.. mie oon nii innokas kuvailemaa tota pötsiä :heart: :LOL:


kyllä se napa ainaski vielä on vähäse piilossa :D



onneks ens viikon torstaina on se rakenneultra ni jos sais tietää et kumpi siel nyt oikee on.. ja perhana jos se pihtaa yhtää niit haaruksia siel ni miul menee hermo :D:D nyt on tullu sellane olo et pakko tietää kumpi siel on, vaik ei nekää ihan varmoi tetoja oo mut vähä suuntaa antavia :) ja luulis et näkyy ku miulla aika myöhäsillä viikoilla on se..

taas tuli miehen suusta niitä sammakoita eile.. "kiva ku siulla näkyy jo toi masu tollee ihanan pyöreesti etkä näytä vaa pelkästää lihonneelta" :kieh: kiva kiitooooos :D

ziki ja pontso 21+
 
AAM
ziki kyllä toi sun masu poikamasulta näyttää.. jos yhtään nyt tässä mukaveikkausta haluaa tehdä.. :p :/
mutta sit ku vertaan omaani ed raskauden kuviin niin maage on kyllä ihan saman näköinen musta ko ennenki.. |O :| et se siitä ja sen perusteista :D jos tyttö ja poikamahaa vertaa..

AM & hippunen 22+4 :heart:

hyvät viikendit ! :wave:
 
AARGHH...Lähtee järki noiden vaunujen kanssa... Sanooka nyt tyhmälle ensikertalaiselle että kummat kannattaa ottaa.Sellaset yhdistelmävaunut jossa on erillinen vaunukoppa ja istuinosa vai sellanen jossa istuinosa on sen vaunukopan alla samassa paketissa??
Kävin tänään tuolla oran tehtaanmyymäslässä ja ne yhdistelmävaunun koppa näytti niin kovin pieneltä.Vaunut muutoin oli kyllä jees. Ja vielä kova vai pehmee kantokoppa...???
 
Happy Mä otin ne mitkä vaikutti kivoimmilta. :D Meillä on varattuna Brio Singit, niissä on erikseen vaunukoppa ja sit sen tilalle vaihdettava ratasistuin. Mut esim mun siskolla oli sellanen missä on taas alla se istuin ja päälle tulee koppa. Toisella siskolla oli pehmeellä kopalla ja toisella kovalla.... Ja molemmat on ollu ihan tyytyväisiä.
Pääasia on varmaan, että löydät vaunut, jotka sun oman intuition mukaan on sun tarpeisiin kätevimmät, ja miellyttää silmää. Mieti myös, että Jos esim liikut paljon autolla, että saat itse helposti kasattua ja nosteltua niitä, ja että jos liikut paljon maastossa, että pyörät on sopivat niihin tarpeisiin.
Kova koppa on käsittääkseni hiukan viileämpi kuin pehmeä, joten mä päädyin kovaan. Saahan sinne sit täytettä.
Tämmöstä mietittävää. Ite kans ekaa odotan, joten en takaa mun "neuvoja" oikeiksi, mut näin oon ite kelannu, ja koittanu netistä vähän lueksia. ;)
Ite varattiin singit siks että ne on ainoot mitkä menee meidän autoon, ja kun luultavasti liikun aika paljon kaupungilla ihan vaan rattaiden/vaunujen kanssa, niin ne vaikutti aika kevyiltä liikuteltavilta. :) Plus että kuosit miellytti silmää. ;) Tai siitähän se lähti että ensin katottiin mikä näyttää kivalta ja sen jälkeen mietittiin kivannäköisistä että mitkä täyttää muut kriteerit. Vaunuthan on äidin lookin jatke. :D

Laala ja Punkero rv 21+3
 
Ihania mahoja teillä.. =) Minen kehtaa arpisesta lölleröstä kuvaa laittaa, eipä tosin ole vielä kuvia napsittukaan.
Neuvolakuulumisia vähän.. joka kerta ollut eri terkka ja taas oli. Tämänpäiväinen on kuulemma se minun oma terveydenhoitajani...saa nähdä nähdäänkö toista kertaa..
Painoa on tullut koko aikana 2 kg. Ihan kiva jos näin maltillisesti tulee jatkossakin, esikoiselta kun tuli kaikenkaikkiaan 20 kiloa... :whistle:
Sf-mitta oli 20. Sydänäänet 140 ja hemppa EDELLEEN 103. Ei nouse nestemäisellä eikä tabuilla... toivoa sopii ettei tosta enää laske, kun olo on aika lailla vaan väsy.
Noista maitohapoista, otan aamulla yhden gefilus-kapselin.. tiedä sitten onko niistä hyötyä, mutta onpahan ainakin syöty.
=)
Ei muuta kun mukavaa joulun- ja vauvan odotusta kaikille mammoille!
 

Yhteistyössä