*HUHTIKUUN MASUASUKIT*Joulukuussa

Haudi.

Juustolla menee hampparit täälläkin, Hesen juusto on ihan ykkönen. :p

Kuppikoko on paisunut hädintuskin Bstä tuonne Cn ja Dn välimaastoon, nyt käytössä 75C, kun ennen oli 70B tai A. Parista mallista ei olis D ollu yhtään liian iso. Aikamoista. No, herralle ainakin kelpaa. ;) Mä kans sinnittelin pitkään vanhoilla, mutta sit alkoi ahdistaa liikaa, nyt on viikon verran ollut sopivat telineet.

Masu paisuu ku pullataikina, ja painoa on jostain ilmaantunut kilo lisää yhtäkkiä, eli nyt +6kg. Tuntuu jo, ettei mahanahka pysy mukana; tuntuu ahtaalta välillä :eek: ja jotkut kiinnitykset vihloo välillä niin pirusti tuolla nivusten tienoilla. Ja lonkat on alkaneet kipuilemaan enemmän, myös tuo terve puoli, jota en ole aiemmin loukannut.
Tulikos valitettua tarpeeks? :D

Yrityksistä, tavallaan 3kk oli yritystä, mutta niistä yks ihan tahallaan taukoa olosuhteiden vuoksi. Eli yks kierto 'harjoiteltiin' ja sit napsahti. Tosin silloin ekassakin tuli alkuoireita, eli ilmeisesti napsahti mutta ei vain kiinnittynyt tms. Vähällä siis päästiin täälläkin.

Pahoittelut kommentoinnin puutteesta, skarppaan taas jatkossa. Nyt kalasoppa kutsuu, ja kokeiden jälkeen vuorossa aineiden tarkastus. Kivoja nämä lukukauden vaihteet...

väsynyt ventti ja vilkas viuhti 24+1 :xmas:
 
Niin juu, ja alkot täälläkin täyskiellossa, ehdottomasti! Millilitran taisin maistaa punaviiniä, kun oli uutta ja erilaista, mutta sitäkään en nielaissut. Aika outoa kirjoittaa tommosia jossain alan lehdessä...

Muutenkin oon ehkä hitusen hysteerinen/ neuroottinen/ tms. ravinnon suhteen näin raskausaikana... ihan hiukan vaan. :saint:
 
Höh. Kaikilla tuntuu kuppikoko suurentuneen edes vähän, paitti mulla. Samalla A kupilla mennään eikä toivoa paremmasta. Ainoastaan on ympärys mittaa joutunut suurentamaan ja kupit pysyy samassa :kieh:

Holit täälläkin pannassa. En ole aikaisimmissakaan odotuksissa tippaakaan hörpänny. Tässä alkuraskaudessa haaveilin holitonta saunasiideriä muutamaan otteeseen, kunnes kaupassa sitten kerrankin muistin haaveeni. Siinä seisoin hyllyn edessä pullot kädessä vertailemassa holittomia vaihtoehtoja, kunnes totesin että perhanaako mä millän sidukalla teen, juon vettä. "Normi oloissa" kyllä silloin tällöin maistuu :)
 
yritystä ei täällä oikeestaan ollut, yks kerta ilman kumia ja siitä on meijän masu pöttiäinen saanut alkunsa :D .

tissit on kasvaneet kupista c-75 kuppiin d-75 joka alkaa jäädä sekin pieneksi.

cheddaria oon syönyt leipien päällä ihan hyvällä omalla tunnolla, eikä mielessä oo käynyt ennen tätä päivää sekään ettei parmesan juusto ole pastoroitu :eek:
eip. muuta. päivän jatkoja. :D
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja zikiziki:
mie oon käsittäny ton tissiasian sillee, et vast synnytyksen jälkee ne turpoo??? kertokaahan kokeneet :D
jaa siis kyllähän tuo hormonitoiminta lisääntyneenä aiheuttaa tuota verisuonten leviämistä, imetystiehyiden juttuja, kasvua sekä rasvankertymistä etuvarustukseen ja täten aiheuttaa "kantotelineiden" koon vaihtuvuutta, ei kuitenkaan kaikilla... :whistle: mulla tuo siis ymp mitta jäi pysyvästi siihen 85 tienoille. kuppi rusinoitua imetyksen hiivuttua.. harmi sinänsä "i like big boobs and i can not lie " (oikea versio taitanee mennä i like big buts ) mut i`m no but woman :D :p

tarkentakoon joku toinen sitten taas jos moon ihan hakoteillä noitten tissijuttujen kanssa..
 
En jaksnnut /ehtinyt eilen kirjoitella.
Sairaalassa sit kävin ja lääkäri ultrasi kaverin aivoja.Suurinpiirtein 10min oli ihan hiljaa... :eek:
sitten mun oli pakko kysästä ett mitä siellä näkyy????
Hän vastasi että näitä löydöksiä (????) on 96% ja ne ovat aivan normaaleja, huolestutetaan vain turhaan ihmisiä.->en siis tajunnut mitään....noh, hän sitt selitti että nää aivot ei ole kasvaneet eli ovat edelleen sen 8 milliä ja se raja-arvo on 1cm eli ei mitään hätää!

Kysyin oikeesti sen sata kertaa että onko kaikki todella ok ja hän vastasi että on.
No, kai se on lääkäriä uskottava :/ eihän ne saa tolleen sanoa jos epäilevät jonkun olevan vinossa.
Sitt kun satuin sanomaan että on tuota painoa tullut 3 vkossa 3 kg niin hän passitti mut kätilön luo ja sain julmetun moisen nivaskan Raskausajan diabeteksen ruokaohjeita!!!
Ja tää kätilö sanoi että kun nyt on tullut 6,5 kg painoa niin enää ei saisi tulla yhtään
kiloa :headwall:

Haluavat mut vielä johkin kontrolliin rv:lla 30 eli ota nyt sitten selvää onko kaikki kumminkaan ihan okei :( , pakko kai ajatella että on muuten pälli leviää.

Sori en jaksa nyt kommentoida mitään juttujanne mutta luin kyllä kaikki.

Kiitos :hug: :sta kaikille!

Lis69 22+4
 
Heips,

Käytiin tänään siellä kontrolli käynillä. Vauvat kasvaa hirmu vauhtia ja onneksi erittäin tasaisesti. Painoero oli säilynyt grammalleen samana. Huoli ei kuitenkaan kokonaan väisty tällä vaan uudelleen ultraan kahden viikon kuluttua. Vaikka kuulemma nyt ei näytä siltä että olisi "varastamisesta" kyse niin tilannetta on tarkailtava sen varalta erittäin tiiviisti.
Ihanaahan tuo on kuitenkin käydä vauvoja kurkkimassa tiuhaan.

Rinnat on täällä kasvanut ( onneksi ) ihan kiitettävästi. Mahtaako tulla tuplakooot verraten aikaisempaan. Nippanappa 85 A;sta lähdettiin ja nyt vanhat imetysliivit 90 c täyttyvät jo niin että mitenkähän sitten kun maito nousee ja imettää. Hieman enkä niin hiemankaan toivon että jotain tästä jäis jälkeen imetyksenkin, vaan taitaa olla turhaa toivetta. Ne sen kun ovat kerta pienentyneet kerta kerran jälkeen. Nyt ei varmaan jää mitään täytettä kuppeihin.

Vuffi + tyypit(taisin nähdä toiselta killuttimet tänään) rv 22 + 6 :heart: :heart:
 
AAM
lis69 :hug: olipas tuosta painosta kovin ymmärtämättömiä sitähän voi äkkiäkin tupsahtaa mm stressin takia huomaamatta syöpötellyt enempi (sulla on ainakun sitä riittävästi ollut) :wave: ainakin allekirjoittanut kuuluu siihen kategoriaan että helposti tulee natusteltua ylimääräisiä.. :whistle:

vedät vaan kasviksia ja kevyempaa enempi :) näkkäriä ja vaaleet leivät pois.. mulla toimii keitot tosi hyvin. ei tuu liian täyteen mutta herkkuja on esim itse tehty purjo perunakeitto tosin uolivalmiista perunapakasteesta :LOL:.. :p *kuola*

toisaalta jos ne näkee tarpeen niin sokerirasitukseenhan sitä joutuu mutta silti parempi sielläkin käydä ETTEI mtn ikäviä tule sitten vastaan.. vaikka se oliskin turha käynti.
 
Hienoa Lis69, että sait ultrasta 'puhtaat paperit', eiköhän siellä olla kunnossa kun noinkin kovasti lääkäri kerran vakuutteli! Painosta, 6,5kg tullut ja noin tyly tuomio tuli? Mulla oli viime neuvolassa tullut 5kg ja sanoivat, ettei ainakaan liikaa ole. Tosin lähtöpainoltani olin siis alipainoinen. Näyttää kumminkin siltä, että aika moni täältä "pääsee" sokerirasitustestiin, sinne ilmeisesti ne on suakin laittamassa? Mulla on just ennen uutta vuotta se edessä. Ihan varmuuden vuoksi laittoivat.

Tissiasioista, toivon kyl kovasti, etteivät enää keväällä ihan kauheesti turpois... mähän kaadun nokalleni siitä painosta! Nyt jo mies vitsailee, että oonko salaa käynyt jossain otattamassa lisätäytettä, kun on niin pinkeet ja isot pallot. :LOL:

ventti + viuhti 24+1
P.S. Kalasoppa on hyvää, sit joulutorttua jälkkäriks :p
 
Kohdunsuun tilanne sama, noin 2cm ja kiinni. Lääkäri yritti saada ylilääkäriä kiinni (joka oli sitten sopivasti leikkauksessa), kun hän rupesi miettimään pitäisikö antaa kortisoonipiikki. Viikkoja on kuitenkin vasta 24+0, mutta painoarvio oli 720gr ja kortisoonia ei mielellään anneta liian aikaisin. Sanoi minulle, että jos voin niin jää odottamaan miten tästä edetään, saneli koneelle, että kotiutetaan ja katsotaan uudestaan viikon päästä tilanne. Sanoi vielä, että jos tulee vuotoja tai muutoksia supistuksissa niin sitten ennen sitä heti näytille. Kysyin että mitä tarkoittaa muutoksia niin kuulemma voimaakkaampia. Mulla supistukset ovat tuntuneet yhtä kovina painontunteina, ja jos mä nyt odotan että tulee kovemmiksi, on pian synnytys käynnissä, itse kun ei voi kohdunsuuta arvioida.. EI sitten yhtään ressaa joka supistus nyt :/

Odotin tunnin lisää jonka aikana kätilö laittoi tuon keltarauhaspistoksen ja sanoi, että yritetään saada kiinni ylilääkäriä, kun viikkoja on kuitenkin vähän että pitäisikö ottaa osastolle ainakin muutamaksi päiväksi. Ja sitten vihdoin taas istuttuani kätilö tuli ja sanoi, että kannet jää lääkäreiden aamumiitinkiin ja mulle soitetaan huomenna :| :|

Että sellainen kiva 3 tunnin reissu, taisi olla hiukka kiireinen päivä siellä. Unohdin sitte tilata ajan jouluaatonaatolle, kun pitäisi mennä piikki ottamaan, mutta toisaalta huomenna puhelinsoiton jälkeen voi sitten varata ajan, ellei ne pyydä sinne osastolle.. Tuskin siellä aikoja on, mutta pakko on ängetä mut johonkin väliin kun ilmeisesti tolla piikillä tarkka 1 vko piikitysväli.

jaahassu ja Sammo 24+0
 
Noni, nyt harmittaa et oon kieltäytyny niist hamppareista kuus kuukautta :'( :D. Ei mitää, aloin jo suunnittelee koska käyn nauttimassa hampparia ja missä :p. Mul on nii vesi kielellä ku ajattelinki.. AAAAh.

Jaahassu: Mut kuitenki hyviä uutisia ku paikat on kiinni. Purista oikee lujaa pimpsaa yhteen koko ajan jos se vaiks auttais :D. Ei vaa, lepoa nyt vaan :). Onhan toi inhottavaa, että koko ajan täytyy elää pelossa. Mut en tiedä auttaako tämä, mutta nykyäänhä ne saa jo viikolla 23 syntyneistä keskosista hyviä tuloksia. Tietty peukut pystyssä että se pysyy yksiössä huhtikuuhun.

Lis69: Huh, siinä oli varmasti jännitysmomenttia kerrakseen. Eiköhän se lääkäri tienny, mistä puhu mutta kätilöstä voidaan keskustella. Mäki oon varmaa tammikuussa siellä sokerirasitusjonossa perän pitäjänä ku varmasti kiloja tästä alkaa tulemaan ku pääsen niit juustolla höystettyjä hampurilaisia syömään.

Nukuin kans niin huonosti viime yön että oon vieläki yökkärissä ja haisen iha rekkamieheltä. Täytyy varmaa siistiytyy ja käydä suihkussa jos vaikka toi mies kotiin tultuaan innostuis mun hyvästä tuoksusta.

Säde ja masukki 23+4
 
Alkoholi täälläkin ehdoton nounou, paitsi pari kertaa ku on miehellä ollu jotain hyvää erikoisolutta, niin oon maistanu niin että kastan kielen siihen ja sit käyn sylkemässä. :p

Tisseistä Mulla on normaalisti (75-)80A ja nää on hirveesti tuntunu kasvavan, mut silti menee 80A ihan iloisesti. Tai no nyt alkaa hiljaksiin tuntuu että vois käydä isompia testaamassa.. Miehen mielestä mun tissit on suorastaan valtavat, mut katotaan, ehkä nää tästä viel kasvaa B:hen? :D Ainoo että ei hirveesti tee mieli mennä rintsikkaostoksille ku tulee jo maitoa, niin ei kauheesti haluta käydä tahrimassa sovituskopissa. :p

).)
Tentti meni ihan pepulleen... tai siis, oletin että sinne tulee sellasia järkeviä kysymyksiä, jostain isoista aihekokonaisuuksista (esim. Konstruktivismi matematiikan opetuksessa, joka on ollu yhtenä tenttikysymyksenä aiemmin), niin sit siel oli kolme kysymystä, joista yks koski Bloomin taksonomiaa... Ihan kiva muuten, mutta se oli tasan yks kuvio yhdellä sivulla. Kiva lukea tenttiin jotain yli500 sivua tenttimateriaalia ja sit kysymykset on jotain nippelitietoa. :kieh: No, mitä kavereilta käsitin, niin mulla oli suhteessa muihin ihan yllättävän hyvin edes hajua siitä mitä se tarkottaa... Mut silti. :kieh: Niin ja toinen kysymys oli kans sellainen että sitä asiaa käsiteltiin tasan yhdellä sivulla. Huoh. Kolmas kysymys oli sit jo järkevämpi, piti esitellä sosiaalisia taitoja kehittäviä opetusmenetelmiä... Ainoo että siinä oon missannu sen, että kysymys oli ollu kaksiosainen, joten huoh.
Sit tää koko tentti oli kaksosainen, ja olin ajatellu tenttiä vaan kirjaosion, niin luentoihin/tehtäviin perustuva osio oli PALJON helpompi. Joten vastasin siihenki sitte "lonkalta". et näin. Seuraava tentti oliskin sitten 11.5. joten nyt sais sit pitää peukkuja että se olis läpi.

Kävin sit tentin jälkeen lohdutukseks keskustassa syömässä ja ostin miehelle paidan. :)
Kävi miten kävi tentin kanssa, en ajattele sitä enempää, mun joululoma alkoi just nyt.

Laala ja Punkero rv22+0
 
SädeI kyllä tuo Pirpana ainakin mellastaa aika paljon tuolla
massussa. Minä kyllä luulin että tuo ois sen käsi, mutta en mee
vannomaan :D voi hyvinkin olla jalkakin... :heart:

kyllä mä ainakin oon syönyt kerroshamppareita. :D
ja me yritettiin vauvaa 5kk


TinyAngel &Pikku pirpana 20+5
 
Nostetaanhan kun oltiin jo toisella sivulla!

Kiitos Manna tsempityksestä, onneksi huomenna on jo vähän viisaampi tämän asian suhteen!

Täytyykin kohta lähteä nukkumaan ja kiilata itsensä seinän ja tyynymuurin väliin ettei vahingossakaan käänny yöllä selälleen... Saapahan nukkuessa ehkä muuta ajateltavaa yön ajaksi.

Sanni-Maria ja pikkunen 26+3
 
AAM
nostellaas meitä ko tokalle pagella oltiin tiputtu :eek: :p

täh Iitaselle äiskäpakkaus tuli jo :D ? mainiota ja ne on tietysti ihquja ne hipellykset eiks jeh ?? =)

mulla noi roskaruoat menee semmoi kausissa että tekee mieli välillä ihan erkkinä ja sit yhtäkkiä ei edes muista koko paikkojen olemassaoloa (mikä tietty helkkarin hyvä asia) :D :LOL: ukonkin puolesta.. :whistle:

) .) lauantaina on vikat vauvauinnit pojan kanssa, pitää alkaa hillitsemään terkan mukaan vauhtia ko noita supistuksia pukkaa tosi ahkerasti vieläkin vaikka olen lopettanut pojan nostelun pääosin ja kauhia halipula vaivaa enempi mua ko häntä :| ensi syksynä mennään sitten siskon kanssa sisarusuintiin koko perheellä jos löytyy aikoja vain :)
tai sit tyytyä vaan jatkossa lauantai/sunnuntai-iltapäivä uikkaamiseen..

HA tyttökaverini joululahjasukat valmistui vihdoinkin ja kävin vielä hakemassa lankaa lisää jos pojalle vääntäisin sinivalkoiset hätäsukat aatoksi tuntuu että niitäkään ei oo taas riittävästi ! :xmas: kahdet villikset on jo kulutuspisteen lopussa jotka tein keväällä.. ja tumput olen jo tehnyt joten sukat uupuisi..

kummipojille lahjat on joten ukolle jotain pientä vakiojokajoulusamalahja-meininki puuttuu vaan enään... |O lähtisköhän sitä tutimaan ?

AM & hippunen 23+1
 
Heipäs hei taas pitkästä aikaa!

En edes muista, milloin olen viimeksi kirjoitellut. Joten pahoittelut, jos toistan paikoitellen aiempia juttujani :)

Viime aikoina on ollut työssä niin kiireistä, ettei enää vapaa-ajalla juuri jaksa koneen ääressä istuskella. Muutaman kerran viikossa yritän kuitenkin käydä täällä lueskelemassa kuulumisia. Mutta jostain syystä en ikinä "ehdi" kirjoittamaan omia kuulumisia.

Joulun vietämme miehen kanssa kotona kahden kesken. Tai siis aaton, joulupäivät hän joutuu olemaan töissä. Molempien suku olisi kyllä halunnut meidät vieraiksi, mutta ymmärsivät kyllä, että kaipaamme ihan kahden keskistä, rauhallista yhdessä oloa.
Rakastan kyllä joulun aikaa ja lahjojen ostamista kaikille mahdollisille ihmisille. Se vain on niin mukavaa. Vielä on kuitenkin osa lahjoista hankkimatta ja jonkun verran hankituistakin vielä paketoimatta. Lisäksi kortit odottavat vielä kirjoittamista, sen urakan aika on huomenna.

Olen vihdoin alkanut tuntemaan vauvan liikkeitä. Tai siis tajunnut, että aiemminkin kyse on ollut vauvan liikkeistä, eikä ilmavaivoista. Mutta ei ne vieläkään kauhean selviä ole, johtunee edessä olevasta istukasta.

Paino oli noussut viime neuvolakertaan mennessä yhteensä 2 kg. Siitä on siis nyt noin pari viikkoa. Hyvä niin, sillä ylipainoa löytyi etukäteen.

Onko muilla esiintynyt iskias- tai muita kipuja liikkuessa? Pari viime viikkoa olen ollut osan ajasta liki invaliidi, kun käveleminenkin koskee alavatsaan todella kovasti ja iskias tulee ja menee. Neuvolan mukaan kyse on ihan normaaleista kivuista, mutta luin parista lähteestä, että kyse taitaa olla lantion löystymisestä. Todella inhottavaa.

Yrityskerroistakin oli kyselyä. Meillehän tämä oli kolmas vuoden sisällä alkanut raskaus. Ensimmäinen raskaus alkoi heti pillereiden lopetuksen jälkeen, toinen kolmannesta tai neljännestä kierrosta keskeytyksen jälkeen ja tämä raskaus alkoi toisesta tai kolmannesta kierrosta km:n jälkeen. Eli aika helpolla (näin jälkikäteen ajateltuna) meillä raskaudet alkoivat. Tosin rk:n ja km:n jälkeen ei kyllä helpolta tuntunut.

Rintavarustus on kyllä selvästi kasvanut, vaikka rehevää se on aina ennenkin ollut :D Välillä jo tulikin vähän maitoa ja sen kyllä tunsi, kun tuota "alustavaa maidonnousua" tapahtui!

Alkoholia en ole raskaana nauttinut pätkääkään. Yhden keskushermostovaurioisen vauvan haudanneena en kyllä suostu sen kanssa riskejä ottamaan. Vaikka entinen esimies (naispuolinen) kehtasikin esitelmöidä siitä, että kyllä raskaana ollessa voi myös alkoholia nauttia... Hampurilaisia sen sijaan olen syönyt hyvällä omallatunnolla koko raskauden ajan.

Tinkatar ja Pikkiriikki 21+3
 
öisiä ajatuksia

Jokainen supistus hirvittää, pelkää että muutosta tapahtuu, vaikkei sitä ollut viikossa tapahtunut.

Viime viikolla soitin äidilleni ja veljelleni tilastani pyysin veljeäni käymään joku päivä. Äitini olen kerran nähnyt, veljestä en ole kuullutkaan. Veljen vaimon kanssa ollaan läheisiä ja kerran hänelle soitin viime viikolla ja hän kysyi miten olin jaksellut. Kummatkin tiesivät että kerran viikkon käyn nyt pistoksilla, ei ole kumpikaan kysellyt kertaakaan kuulumisia. Hitto että tuntuu pahalta. Olen herkkä ihminen, mutta suoraan sanottuna nyt on sellainen olo, että jos joudun osastolle, en taida heille edes ilmoittaa :( Isäni kyllä soitti tänään ja kysyi miten meni ja sanoi, että huomenna tiedetään sitten enemmän. Aamulla mummini kävi pikaisesti ja kyseli mitä minulle tänään tehdään.

Kuullostaa itsesäälissä rypemiseltä, mutta on tosi kiva, kun tuntuu ettei niitä välitä miltä tuntuu ja miten meillä vauvan kanssa menee. Vaikkei muutoksia ole tapahtunut niin päässä tapahtuu, kovasti mietin ja murehdin sitä, mitä sitten jos vauva syntyy keskosena? jos ei jaksa elää keskosena? jos saa erittäin vaikean kehitysvamman jos syntyy keskosena?
Vaikkei siinä tilanteessa heti vertaistukea saisikaan, olisin nyt perhana luullut, että äitini tai veljeni vaimoineen tajuaisi, että nytKIN asiat mietityttävät ja pelottavat. Mun äitini on muutenkin aina välillä hermostuttava ajatustensa kanssa, mutta helvetti tuntuu pahalta.
Onneksi on mies joka välittää. Kyllä äitini ja veljeni varmasti välittää, mutta jos ei tajua ihan itse että olisi kiva jos soittaisi ja kysyisi kuulumisia, jos se kylämatka meille on liian pitkä, toisilla n. 10km ja toisilla n. 4km..

JOs joudun sairaalaan ennen kun ollaan turvallisilla viikoilla synnyttämään menossa ja JOS heille kerron asiasta ja JOS he tulevat katsomaan pakko varmaan sanoa sitten itku kurkussa, että olisi sitä henkistä tukea jo aiemminkin tarvittu :'(

 
Helou mamit, pitkästä aikaa?
Oon taas lukenut kaikkien jutut, hirveesti tullu tekstiä sitten viime kerran :eek: kappas, onhan siitä jo viisi päivää :)
(.)
Meillä oli tänään neuvola. Kaikki kunnossa, pissa puhdas, liikkeet ++, beiben syke n.150, hemppa 130, verenpaine matala 100/60..hups.. Lisäksi varattiin tammikuun 12 päiväksi sokerirasitus ja sitten 21 pvä on neuvolalääkäri jossa ultrataan! JEE! Mä luulin ettei enää ultrata ollenkaan :) Ja sain sen todistuksen jolla kelan jutskia saa hakea. Sf-mitta 19,5.
painoa mulla on tullut koko aikana 1,9 kg.

Mä olin tossa vähän kipeänäkin.. Sunnuntaina menin töihin normaalisti, ei ollut mitään vaivoja tms. Yhden aikaan käytiin likkojen kanssa tauolla ja sen jälkeen mulla oli toosi kylmä. Kävelin ympäri myymälää että tulis lämmin, ei auttanut ei ja ajattelin että mittaan kuumeen jos se nyt sit onkin sitä. Kahden maissa kuumetta oli "vaan" 37,3 päätin että enpäs jää tänne jos on kuumetta. Sitten tulikin ropleema että kirjottaako ne takautuvasti saikkua mein työterveyshuollossa.. Työkaveri oli sitä mieltä, että kyllä ne kirjottaa, mene kotiin vaan, kyllä me nähdään että sä olet kipeä. (Ei muuta mutta sunnuntai ja tupla palkka..).
Pääsin kotiin jossa menin heti sänkyyn kahden paksun untuvapeiton alle tärisemään. kahdessa tunnissa kuume nousi 38,6. Alko olo olla jo niin inhottava, kylmä ja semmonen kamala horkka että soitin päivystykseen ja selvitin tilanteen. Ystävällinen täti kertoi että ota panadolia, ja oheisti oikean annostuksen. Panadol sitten onneksi laski kuumeen. Seuraavana yönä kuume taas nousi 38,8 ja taas panadolia.. Ma aamuna menin työterveyshuoltoon ja selvitin sunnuntain että olin kipeä ja esitin sille kirjanpidon johon merkkasin aina kun mittasin kuumeen mitä se oli mihinkin aikaan ja milloin olen ottanut panadolia. Täti sanoi ettei tässä ole mitään epäselvää, kyllä hän kirjoittaa eilisenkin saikkupäiväksi (JEE). Eilen illalla kuume ehti taas nousta 38,6 ja taas sain ottaa panadolia. Tänään aamulla oli enää 37,6 ja nyt sitten loppupäivän oonki saanut olla normilämmöissä. En ollenkaan tiedä mistä tommonen kuumepiikki tuli. Mulla kyllä oli flunssa, mutta siitä on jo melkein kolme viikkoa. En kyllä ihan "räätön" ole vieläkään. Soitan kyllä vielä huomenna terveydenhoitajalle että ainakin keskiviikko vielä saikkua. Tää tiistai ei ole ollut aivan täysin kuumeeton päivä. Ja nyt ei oteta mitään turhia riskejä. Että semmonen sairaskertomus.
Kaikenlisäksi mulla oli jonkin verran tossa vasemmalla puolella sellasta kipuilua, ajattelin että nyt se kysta varmaan on puhkeemassa/laajentuntut/räjähtämässä/jotain-ihan-kamalaa. Ne kivut ei enää tänään ole vaivannut ja mä luulen että vatsan huonolla toiminnalla on myös jotain tekemistä niiden kanssa.. Ummetusta siis aika ajoin..


Suonenvetoihin Mulla on ollut suonenvetoja silloin tällöin ihan ilman raskauttakin. Pappa on aina sanonut että silloin kun se tulee, pitäis heittää suolaa suuhun. Se kuulemma auttaa. Oon myös kuullut tosta magnesiumista ja meillä isäntä pruukaa ottaa sitä aina urheilun jälkeen, ei tule lihaskramppeja kuulemma. Minä kun en urheile niin en tiedä ;)


Nukkumisen kanssa mulla on ihan samat ongelmat kuin muilla! Ainoo vaan että LÄLLÄSLÄÄ!! mä pystyn edelleen nukkua mahallani, ainakin jonkin aikaa. Nukkumaan meno venähtää aina tosi myöhään, nytkin kello on jo 12. Sit herään vessaan 4-6 välillä ja sen jälkeen nukahtaminen on toosi vaikeeta. Viime viikonloppuna heräsin lauantaiaamuna 6 ja tulin tähän koneelle, kävin suihkussa, söin vähän corn flakseja ja menin takas nukkuu :) näppärää. sit kello oli 11 kun noustiin ja taas illalla ei väsyttänytkään ihan heti.

ziki ja säde, hyvä jos teillä on pienet koirat.. Meillä on akita, joka painaa ainakin 30 kg eli ei ole ihan pikkunen.. se on kuitenki mein vauva ja erityisesti miehen lellikki. niillä on ollu aina semmonen erikoinen side. se varmaan voimistuu entisestään sit kun vauva tulee ja on mussa kiinni..


Kertokaapa niitä vauvojenne sykkeitä, etenkin te joilla varma tieto sukupuolesta. Meillä kun tänään neuvolassa syke oli taas 150 luokkaa niin mulla vaan vahvistuu tyttöolo koko ajan. Ja mä niin toivoisin poikaa.. Eli onko niissä sykkeissä oikeesti eroja, voitais verrata.


Yrityksestä, söin pillereitä 9 vuotta. Toukokuun lopussa lopetin, tuli yhdet menkat jotka pillerit aiheutti. Sitten "luomukierto" joka kestikin 48 päivää, eli mulla alko heinäkuun 10 menkat. Suraavasta kierrosta se sitten napsahtikin. Tavallaan yllätyksenä koska mä olin kuvitellut AINA etten raskaudu kovin helposti. Mutta kuten moni on jo sanonut, niin kiitollinenhan tässä saa olla, sillä monilla tuntuu olevan kovasti vaikeuksia saada lapsi. Lisäksi kun mulla on se kysta niin oon ajatellut/pelännyt, että jospa tämä jääkin meidän ainoaksi jos se kysta vaikka tekee jotain peruuttamatonta olemassaolollaan. Kaikkea sitä ajatteleekin.. :x


alkoholi ja ruoka holin suhteen mulla on ollut nollalinja. punkkuja oon haistellut, mutten maistanut. muutaman holittoman siiderin, sellasta helleforsia oon juonut, mutta sit totesin että ää, juon mielummin vaikka vichyä, ei turhaa sokeria ainakaan..
sushia oon syönyt kerran raskausaikana. kävin semmosessa paikassa jossa ne annokset teki myös raskaana oleva ja hän sanoi syöneensä kaikkea vaikka raskaana onkin. vakuumissa olleita ei syönyt, eikä munkaan annokseen sellaisia laittanut. hyvää se oli, JA KALLISTA..
graavikalaa oikeen odotan, vaikka sehän perjaatteessa on kielletty.. mein pappa kuitenkin tekee maailman parasta ja se ei ole vakuumissa ollutta joten sitä aijon syödä pari siivua. Maksaa tekisi kovasti mieli, lähinnä maksamakkaraa.. mutta kun ei niin ei.. juustoista sen verran, että tuorejuustoja, creme bonjouria oon syönyt, se on kuitenkin aika erilailla valmistettua kuin nuo homejuustot joista taas oon pysynyt erossa. valkohometta kyllä tekis mieli. ja hamppareita oon minäkin syönyt..


tissit nänninpihat on laajentuneet ja tummuneet selvästi, nännit kasvanut ja ne on tooosi herkät. joskus iltasella kun liivit heittää olalta niin tuntuu että nännit olis märät. en vaan itse ole vielä nähnyt mitään niistä tulevan. täytyy isännälle sanoa että kokeilee ;)
kuppikoko ei varsinaisesti ole kasvanut *thank god* sillä se oli valtava jo alussa.. 75e siis.. ympärysmitta tuntuu sen sijaan kiristävän vanhoissa liiveissä joten täytyy varmaan siksi ostaa joitain uusia liivejä.

sokerirasituksesta käytäntö tosiaan muuttuu ja sitä yhtenäistetään valtakunnallisesti. Eli jatkossa kaikki ensisynnyttäjät jotka yli 25v ja joiden BMI on yli 25 joutuvat rasitukseen, viikolla n.25. Tietty myös sellaset alle 25v joilla riski, eli suvussa diabeetikkoja tai sitten ihan sitä ylipainoa niin menevät myös automaattisesti. Sitten tulee vielä korkean riskin ryhmä jotka joutuu rasitukseen aikasemmilla viikoilla, eli joilla bmi on yli 35. Näin mun terkka tänään selvitti.

kelan papruista vielä.. Onko se kelan laskuri nyt se luotettavin josta katson päivämäärät niihin hakemuksiin? Lähinnä ne rahakaudet yms.

Summa summarum.. mä lupaan käydä jatkossa kirjottamassa vähän lyhyempiä viestejä vähän useammin eiks joo.. :LOL:
 
"iltaa" mammat ;) ihanaa ku oli tullu taas paljon juttua, mie tykkään lukea kaikkien kuulumisia! :)
jaahassu :hug: jaksuja siulle noitten ajatusten kanssa, eiköhän sieltä sitten ihan terve muksu putkahda :)

pakko oli tulla piipahtaa täs koneella ku ei saa taas unta!! mie oon nykyää nii levoton öisin! ÄRRR!! |O no mut saampa vähä mutustaa salaa tota kinkkua :p nyt koira tuli vinkumaa et mamma nukkumaa.. :D jaaha.. mentävä on ettei ukko herää :D
ziki ja pontso 21+5
 
Huomenet kaikille taas..
Hyi kun näin iljettävää painajaista..Mutta siitä en kyllä ala kirjottaan..

Oli kyselty ALKOHOLISTA ja TISSIEN KASVUSTA ja KUINKA KAUAN YRITYSTÄ ja SUONENVETOJA ja JUUSTOSTA...
Alkoholia en ole käyttänyt ikinä raskaus aikana enkä kyllä liiemmin muutenkaan.. Ei vain maistu.. JA kun suvussa on paljon alkoholismia niin ei mielestäni kannata alkaa läträän sen kaa ettei ittekkin ole kohta täys juoppo :LOL:

Tissien kasvusta että täällä on kans kasvanu hurjasti kun ennen tuntui et olis varmaan jo saanu miettiä aa kuppia niin nyt tuntuu b:t pieniltä...

Sitten tuosta yrityksestä eli meillähän tämä alkoi ihan sellasesta yhestä kerrasta ilman kortsua ja sellanen aika vieläpä oli että oltiin et tustkin tärppää,mut kuitenkin lasta oltiin jo sunniteltu alkaa yrittämään..

Suonenvedoista että mulla ainakin vetää suonta joskus yöllä kun unissaan alkaa venytteleen oikeeta jalkaa niin sitä sit vetää.. Mut VOIKO SUONTA VETÄÄ NILKASTA??? Mulla kun onmuutamia kertoja jotai nilkassa ollu sen tapasta...

Sitten juustoista... Mä olen ainaki ihan normaalsiti syöny koko ajan juustoja ja kasvishamppariinkin otan aina juuston ja ananaksen :p Voi jumpe et on hyvää eikä taatusti silti ole epäterveellistä kun kasvishampparista puhutaan!!

Ei taas ole tullut kirjoiteltua pitkiin aikoihin kun on ollut tässä kaikenlaista stressiä jne..
Voi teitä joilla noita suppareita tulee koko ajan!! Toivottavasti saatte vielä pidettyä hippuset massussa!!!
Minä näin eilen vaavin joka oli syntynyt vkolla 27 ja painanut vain 1080g!!! Vaavi oli nyt 5kk ja silti toooosi pieni! Tuntui sitten hullulta että jos itekkin 4vkon päästä menis synnyttään jo!!! Toivottavasti pysyis kuiteski sisällä sinne 36vkolle asti ainakin..Pääsis oulaisiin kuiteski synnyttään! Varmastihan tääki tulee sen pari vkoa etuajassa niinku edellisetki.. Neuvolantätiki sano et on kumma jos ei tääki tule aiemmin..

No,mutta taas pksu viikko lisää ja hokasin sitten että mulla on just jouluaattona 24pv 24vkoa täynnä :LOL: Muistaa varmasti aina että miten pitkällä oli jouluna tästä raskaudesta :LOL:

No mutta vois laittaa kuvaa tänne taas..Nyt tuntuu et on alkanu meneen enemmän sinne poikamassun malliin taas tää pötsi..Napa tosin yrittää kovasti pullahtaa mut en tiiä riittääkö sillä koko siihen :LOL:

Sivusta

Viistosti

Ja edestä...

Eli noissa siis se 23vkoa

Mutta nyt pitää alkaa herätellä tuo pieni unikeko tuolta että joudutaan hoitoon ja töihin..
Hyviä vointeja kaikille masunkasvattajille!!!

Vaavimasu ja napukka 23+0
 
AAM
Vaavimasu onpas komia maageri sulla tosiaan :eek: söpöt pikkarit :D

Jaahassu kurjaa että tuntuu siltä että ei riittävästi huomaa huomioida omat sukulaiset.. mullakin välillä olo on että jos et valita nioin ei kyllä kukaan kysykään sillä tavalla että kuinka olet voinut, olettavat että feeling just fucking fine (kuten ed raskaudessakin).. :hug:

Teppana ei mtn ongelmaa kivoja noi pitkätkin viestit.. mulla ei tuota muistikapasiteettia ole noin pitkiä kirjoittaa ja mä en käytä sitä wordpadia niin :D vedän omalla lyhyellä kana-aivollani aina sen verran mitä musitan.. ei musta ois luovaksi kirjoittajaksi :D :LOL:

Am & hippunen 23+2 nyt puurolle :p
 

Yhteistyössä