*HUHTIKUUN MASUASUKIT*Joulukuussa

Päivästä tännekkin piiiitkästä aikaa. mä oon ollu jossain ihan hukassa näköjään. sellanen 10 sivua lukematonta textiä :eek: lueskelen sitten pikkuhiljaa teitä kiinni

:whistle:


Mutta joo saikulla just jouluviikon alkuun ja sit olis muka 2 päivää töitä ennen lomaa :kieh: taidampa mennä perjantaina ihan suoraan taa lääkäriin. huomasin taas että ei musta ole oikeen mitään enään tekemään :( kotona siivoomisen jälkeen en kävele enään illalla kun ei pääse ylös eikä kanna jalka :( (siivoominen = imurointi, pyykit, tiskikone ja lisäksi kaupassa käynti)

 
Vaavimasun masu on ihana=)Oma ei näin ensiodottajalla vielä noin huikea ole.Tosin olen myös suhteellisen pitkä joten jakautunee kai sopivasti varteen.

Juustoista
,tuorejuustohan on ns.kiellettyjen listalla,mutta moni tuorejuusto on pastoröitua joten eikö pitäisi olla sallittua?

Samoin kuin maksamakkaraahan saa vähäsen syödä,itse en syö sillä se ei maistu.
 
kela :LOL: nyt mä tunnen itseni taas niin tyhmäksi.. Siis toi sv9 eli äidin vanhempainetuushakemus, siinä haetaan vaan äippälomarahaa, EIKÄ vielä tarvitse tietää mitään hoitovapaasta yms?? helkutin hankala täyttää, sen vaan sanon.. Ja sitten että mies saa sen isäkuukauden hmph..
 
Mie hain sillä yhellä kaavakkeella niin äitiyspakkausta kuin -rahaakin sekä lapsilisää. Myös vanhempainrahaa. Ja laitoin siihen myös lisätietoihin, että aion jäädä lasta kotiin hoitamaan ja isä pitää isyysloman. Parempi se noin on hoitaa kaikki yhellä kaavakkeella :) Ku sit voi erikseen esim. viedä vanhempainrahaa varten sen todistuksen, et on käyny jälkitarkastuksessa yms =)
 
:ashamed: no se, että ne kaudet menee oikein.. kun mies haluaa pitää sen isäkuukauden siellä vanhempainrahakauden lopussa, niin en oikein ymmärrä nyt sitten, että mitäs tuohon "isyysraha ajalta" laitetaan päiviksi. Kun eikös isiloma ole sitten kun vauva syntyy ja enhän mä voi tietää tarkasti vielä milloin se tapahtuu. tää lomake mitä ihmettelen on siis sv29.
 
Mä en niist lomakkeiden nroista tiedä :D Eli niiden perusteella en kyl voi sannoo.. Täyttelin vain sen äidin lomakkeen ja mies saa sit omansa täytellä kuha ehtii. Ja mies tosissaa ei isäkuukautta meillä pidä ku mulla ei vakityötä oo laisinkaa. Meillä siis meneeki tällei helpommi :p
 
AAM
teppana mä käytin sitä kelanlaskuria mikä on netissä ja sen perusteella latoin mitä se antoi, voihan se todellisuudessa muuttua vielä :whistle: :|

http://asiakas.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication
eli tuolta näkyy selkeästi ne kaudet :)
 
Eikös ne isän paperit täytetä vasta myöhemmin? Muistaakseni isyysloman korvaukset haetaan vasta sitten kun isä on vapaansa pitänyt?

Meillä esim. isä sopinut sanallisesti työnantajan kanssa että pitää sen normi isyysloman (kaikille kuuluvan) 3 vkoa heti kun lapsi syntyy. Ja kelaan laput tästä toimitetaan vasta sitten kun loma pidetty.

Vanhempainvapaa/isäkuukausi vapaatkin voi käsittääkseni ilmoittaa vasta myöhemmin jos isä ne sieltä vanhempainvapaan lopusta pitää.

Minä ainakin täytin hakemuksista vain äitiysavustus, äitiysrahaa ja vanhempainrahaa koskevat tiedot ja pistin eteenpäin.

IItanen
 
AAM
juu mä tein kans niin että ilmoitin että annan ne 12 päivää isulle mutta se ilmoittaa ne syystä kolmannesta myöhemmin kun mun työtilanteesta ei tiedä vielä mtn ennen huhtikuuta 2009 lisää... :whistle: tiedä jos tarviikaan palata 2010 tammikuussa äitiyslomalta töihin.. jos on työpaikkaa mihin palata :( valtiolla on kiva olla töissä :D ja huhtikussa ollaa fiksumpia ;)
 
Hakuajat;
Isyysraha äitiys- tai vanhempainrahakauden aikana; Viimeistään 2 kuukauden kuluessa vanhempainrahakauden päättymisetä

Vanhempainvapaa ja isyysraha isäkuukaudelta; 2kk ennen isäkuukauden alkamista

Eli isyysvapaan voi pitää ensin ja sitten anoa rahat ja isäkuukaudesta ilmoitetaan 2kk aikaisemmin.
 
Vaavimasu mä jään kans kakksoseks mun mahani kanssa :whistle:. Sitä alko heti tuijottelee omaa masua ja ihmettelee miksei se kasva noin isoks :D. No kaikilla omaa tahtia..

Sen verran omaa napaa nyt, että v-tuttaa ihan suuresti ku menin avaamaan postit. Ne meinaa heittää meitä vuokran korotuksella maaliskuussa. Ei nouse ku 40 euroa, mutta kyllä se tuntuu isolta rahalta ku vuokra on lähemmäs 700. Ystävät kotikaupungissa elelee leveesti jossain rivari kolmioissa tolla hinnalla. Saunat ja kaikki löytyy myös. Tiedän, et meillä on viel suht edullinen kämppä ku miettii että tää on kolme vuotta vanha ja tilaa on, mutta silti. Vielä ku tietää, että jos muutetaan Helsingin sisällä isompaan (kolmioon) ni sit vasta kalliiks tuleeki. ÄÄÄÄÄÄ. No katotaan jos vaikka muutetaan takas Poriin. Kuulostaa seki nii pirun houkuttelevalta, not :LOL:.

Sit tää meijän koiraki on yks tavallinen. Nyt sen jalka on iha ok, mut korvat tulehtu ja ku vietii lääkärii ne huomas et tällähän on oikee kunnon bulldogin hampaat jotka töröttää minne sattuu. Neki pitää leikata. Sit ne tökötit korvissa kutittaa sitä nii paljon, että on iha levoton koko yön eikä me saada nukuttua :kieh: . Sit se vielä paskoo meijän valkosen olohuoneen maton joka päivä. Me ollaan koht vararikossa sen kanssa ku joka kuukausi on joku uus leikeltävä kohta :headwall: . Ei vaa on se ihana, mut jos siit olis vähä vähemmän vaivaa ni olis parempi. No ehkä meitä vaa valmistellaan vauvan tuloon :p.

Sit jotain hyvääki, oon vielä raskaana, oon kohta tehny pakolliset koulujutut ja huomenna alkaa joululoma, AAAAH. Nii ja mul on ihana mies (joka sais tienata pari sataa enemmä :LOL: )

Nii joo allusmamma, kai sä ees laitoit ton kiven omaan taskuun?

Säde ja nasuttaja 23+5
 
Heisan mammat!

säde1 täällä ainakin mäkin tuplajuustohampurilainen maistuu :) että hamppareita vaan hakemaan!

Yrityksestä Meillä onnisti neljännellä kerralla. Testasin vasta 43 päivänä, kun edellinen kierto oli 39 päivää ja ehdin siinä jo tehdä 2 negatiivista testiä niin ajattelin, että taas on vaan pitkäkierto. Mutta sitten silloin sunnuntai aamuna oksensin, niin illalla päätettiin sitten tehdä testi ja sinnehän ilmestyi 2 viivaa :) :heart: hui, kyllä aikaa menee nopeeta, tuntuu että se oli vasta justiin.

Tissit on vähän turvonneet, mutta samat rintsikat menee edelleen päälle.

Sanni-Maria toivotaan että pikkuisella on kaikki hyvin masussa!! Ja samaa mieltä oon Mannan kanssa, että jos ois ollu hätä niin oisivat laittaneet varmaan sairaalaan heti.

Alkoholi siihen en koske lainkaan raskausaikana! Mulle tulis ainakin niin huono omatunto, jos lasillisenkin joisin, jotenkin se on vaan mulla periaatekysymys.

Ja ettei unohdu, niin pakko kommentoida sitä napa keskustelua.. Näin nimittäin toissa yönä unta, että mun napa pullahti kirjaimellisesti pihalle, ja siis se oli niin kamalan näkönen :D kiva nähdä pullahtavasta navasta unta :LOL:

Lis69 uskotaan ja toivotaan, että vauvalla on kaikki hyvin! :) ja voi hyvänenaika mitä kommenttia sait painosta..

Jaahassu kiva, kun pääsit kotiin lepäilemään! Nyt vaan lepoa ja lepoa ja täällä peukut pystyssä että vauveli pysyy kolossaan huhtikuulle! :)

Nukkumisesta oon saanut kyllä yllättävän hyvin nukuttua! Nukuin kyllä ennen aina mahallani, mutta siitä lähtien kun testiin ilmestyi 2 viivaa, niin en oo uskaltanu nukkua mahallani. Moni sanoikin, että nuku nyt hyvänen aika vaan ihan rauhassa mahallas kun vielä pystyt :D mutta ei.. :D

Vauvan sykkeet, meillä ei kylläkään ole sukupuoli selvillä, mutta sykkeet on ollu 170 ja 160. Tyttöä moni veikkaillu noiden perusteella, mutta en tiiä onko noihin uskomista??

Teppana oli tuosta graavilohesta laittanut ja siis se on mun suurta jouluherkkua. Aina on ite laitettu eli ei oo mitään vakuumipakattua niin kai sitä voi vähän syödä, mitä mieltä ootte?

Vaavimasulla on kyllä ihana masu :)

Allusmamma mä oisin noin ihanan kiven kyllä napannu talteen! :)

omaanapaa.. ottaa hiukan aivoon kun hammaslääkäri peruuntui tältä viikolta, toivottavasti ei kauheen kauas siirry, sillä en siellä jaksa kauheen isolla pötsillä makoilla.. nojoo.. pieni juttu.. olin vaan jo henkisesti valmistautunu :D
Masussa asuu vaudikas asukki, koko viikon pitäny kunnon myllerrystä! ja äiti ja isi nauttii onnellisena! =) :heart: Ens viikon maanantaina on vielä neuvola :)
ihanaa kun tulee joulu, mä oon jotenkin niin joulu ihminen, että nautin kyllä kovasti koko joulunajasta. Lahjat on kaikki ostettu ja tänään on paketoinnin vuoro, ihanaa, laitan joululaulut soimaan ja rupeen hommiin :)

Mutta nyt lopetan tän romaanin kirjottamisen.

Oikein ihanaa joulun odotusta kaikille! :)

Sannismami ja masuvauva 21+3
 
Soitin tunti sitten ajanvaraukseen. Oli erittäin työhönsä kyllästynyt ihminen vastassa :kieh: No ei täällä mitään lue ainakaan, täytyy jättää kyselyLAPPUA :)o ) lääkärille. Minä sitten vielä varmistin, että kai ne sitten soittaa minulle?? vastaus: "mmmmmmm" :headwall: :headwall:

Just niin, eihän tässä olekaan kyseessä kuin mahdollisesti kortisoonipiikki ja osastolle meno.
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja sannismami:
Allusmamma mä oisin noin ihanan kiven kyllä napannu talteen! :)
Sannismami ja masuvauva 21+3
joo niin mäki mut ei ollut hakkua mukana :D :LOL: :LOL: ois tykänneet maisemoitsijat varmaan kyttyrää ko yks kaivaa siellä lekan kanssa ja kauhia reikä maassa tai kivetyksessä ;)
 
AAM
jaahassu oliaps töykeää palvelua mitä olet saanut ! ensin ne siellä kämmii ja eivät varaa aikaa ja sitten vielä tommoi tyyppi sattui :hug: koeta jaksaa ja olla pitkäpinnainen.. älä anna niitten tyhmien sun päivää ja joulumieltä pilata
 
Säde mein hauva on vissii valeraskaana :D raahaa ja paijaa vinkulelujaan ja vinkuu ite samanlailla :D iha sekasi..se on kivaa keskellä yötä herätä siihe..ja sil on nyt tullu kauhee hinku nukkuu koko yön miun kainalossa tai mein välissä sängyssä.. no mut mamma tykkää paapoa pikkusta!! :D

 
AAM
ziki hyvänen aika onko bisse (bishon friese vai miten se meni :D) hauva kun sulla on :) ? kaanis :heart: :heart: ja niin hyvinhoidetun näköinen ko joskus tulee noita takkusia vastaan... :|
vai on pienellä pesänrakennusvietti kans meneillään.. se siis on tarttuvaa ;)
:LOL:
 
joo on bisse :D se on vaa rotuisekseen hirmu pieni kokoinen.. kukaa ei usko ku sanon et se on jo kolme vuotias :D luulee pennuks.. mut miust on kiva ku se jäi vähä miniks :) se tuntuu olevan tarttuvaa tuo pesänrakennusvietti :D
 
Tuli tosta mieleen mun kummityttö, joka on viime vierailust lähtien innostunu kulkemaa pallo mahassa. Tais 2-veelle (ens kuussa jo 3) iskee eka vauvakuume :LOL:. Keksi myös, että oli ollut lääkärissä kuuntelemassa vauvaa. On se ihana, tättän kulta!

Ihana koira! Tollasta karva möllykkää mäki toivoin, mut päädyttii sit miehen lemppariin ku sellanen oli tarjolla :). Meijän Lenni on kans niin mamman poika ettei toista. Nukkuu aina jos ei kainalossa ni vähintäänki pää rinnalla. Sit ku pussaillaan niin eiköhän tää oo jo puolustamas omaa reviiriään. Ihana erotiikantappaja siinä :D.

Sykkeet: Meijän pojalla on ollu heitelly 135-145 välillä. Ultrassa ja useimmiten neuvolassa ollu tasan 140. Rönkkijän jälkee sillä oli 145. Ei kai tykänny lääkärin tökkimisestä.
 
ilmottaudun joukkoon, la 29.4, että enkös mie tänne kuulu? :snotty:

toista odottelen, joskus nimmarilla "nannuli29" pyörin täällä esikoistani odottaessa, nyt piti vaihtaa nuo lukemat uusiksi =)

vkolla 21+ siis mennään, ns. riskiraskaus-seurannassa munuaistaudin vuoksi, mikä ilmeni esikoista odottaessa, ei vakavaa, ja kaikki mennyt oikein hyvin, mutta seurannassa ollaan!! täytyypä alkaa lueskeleen teidän juttuja, että hetki voi mennä ennenkuin kärryillä ollaan :whistle:
 

Yhteistyössä