Huhtikuun Hurmurit ~Huhtikuussa meidän kuu <3 <3 ~

Pari päivää sitten neuvolassa käyty sekä neuvolalääkärillä. Lääkäri arvioi syntymäpainoksi noin 3,5 kg jos syntyy about laskettuna aikana. Pää alaspäin hengaa, on kiinnittynyt ja todella alhaalla jo. MUTTA kohdunkaulaa edelleen 3 cm jäljellä ja täysin kiinni, ohan tässä vielä aikaa laskettuun aikaankin. Yhtään selkeää supistusta en ole tuntenut, alavatsassa vähän kiristystä / sukkapuikkoja / menkkamaista juilintaa kylläkin.

Mikäs tässä äippälomalla ollessa ja vauvaa odotellessa :)
Onnea kaikille jo vauvan saanneille !!

Kriztina + poika 36+5
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
38+0 POKS!
Ihme ja kumma, vieläkään ei ole tullut tunnetta, että loppuisi tämä raskaus jo. Mutta tuli tai ei, viikko enää ja sitten......... Huijui! Vauva kyllä puskee alemmas, minkä pääsee. Muutama hiljaisempi päivä on nyt liikkeissäkin ollut. Katsotaan, kuinka käy.
Mun äiti oli äsken tutustumassa lasten iltarutiineihin, että osaavat sitten hommat. Huominen pitää kuulemma pysyä kasassa, koska hänellä on menoa eikä ole kotona. :D Ja miehen säikäytin soittamalla töihin tavallisuudesta poikkeavaan aikaan. :D :D :D Vastasi puhelimeenkin, että nytkö lähdetään. Pitäisi ehkä se sairaalakassi pakata pikkuhiljaa.

Onnittelut Wilmiss tytöstä!:flower:
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Haukotus... |O
viimeiset kaksi viikkoa menty vartin-puolen tunnin pätkissä yöunet. Nyt alkaa jo painamaan, huomasin äsken kun laitoin kylmän viileästi puhtaat pyykit narulta suoraan takaisin pyykkikoneeseen! Onneksi älysin ennen kuin laitoin pesun päälle....

Kalvojen pyöräyttelystä ei ilmeisesti ollut apua. Ei ainakaan vielä ihmeempiä merkkejä. Yöllä heräsin pariin kipeään supistukseen, mutta niitähän on tullut tässä jo muutenkin. Jotain omituista limaa on tullut välillä vessakäynnillä (sori, ällöttävää! ) en usko että limatulppaa on mutta sellaista eri väristä kuin normi valkovuoto, vaalean ruskeaa tms.. Sukkapuikkojuilinnat tuntuu lisääntyneen. Lääkärissä ke oli siis paikat kahdelle sormelle auki. Lääkäri antoi olettaa, että jotain tapahtuisi parin päivän sisällä kun katsoi niin veikeästi ja sanoi että ei mene kauaa. No, tämähän uskoo aina kaiken!! :kieh: Eipähän tässä olossa muuten vikaa ole, mutta kun vauva alkaa olla niin iso että missään asennossa ei voi istua/nukkua/olla ilman että jalka/kylki/pakara puutuu. Ehkä pitäisi vaan lähteä shoppailemaan tai keksiä muuta tekemistä kuin tämä odottelu ja kuulostelu niin aika menisi nopeammin.

Nanija ja muru 39+3
 
Onpa turhauttavaa. Kipeitä supistuksia tulee jo kolmatta päivää putkeen, mutta ne eivät vaan tahdo muuttua säännöllisiksi :x Tai välillä ovatkin säännöllisiä, 6-10 minuutin välein tulevia, mutta sitten taas hiipuvat pois.

Viime yönä näin unta, että olin jossain matkalla ja minulla ei ollut enää vauvamahaa. Unessa mietin, että "toivottavasti saan vielä lapsen joskus, kun esikoinen kuoli istukan irtoamiseen". Kamala uni :( Eikä asiaa helpota se, että vauvalla tuntuu olevan tänään vähän rauhallisempi päivä.

40+1
 
Nyt on äippäpolikäynti takana päin ja olikin yllättävän nopea keissi :)

Sf-mitaksi sai tämäkin lääkäri vain sen 29cm yhä edelleen mutta ultrauksen perusteella sitten painoarvioksi sain noin 2,5kg (2,4-2,5kg oli arviot). Veikkasi että laskettuna aikana olis hieman alle 3kg pötkylä :heart: Käyrillä osui sinne -1 eli alimman ja keskikäyrän väliin ja mitat oli niin hyvät että ei tarvi mitään seurantaa. Kehui vielä että tosi virkeä vauva, teki kuulemma jotain "virkeän vauva hengitysliikkeitä"kin :D Ja lapsivettä oli normaalisti, "hyviä lammikoita".

Tällä kertaa tämä lääkäri muuten sanoi että vauva on jo aika alhaalla. Olisko laskeutumisen takia sit pysynyt sf-mitta vieläkin samana? Onhan tässä viimeisen viikon aikana jotenkin saanut juosta pissalla entistä enemmän että sillä tavalla en ihmettele. Kohdunsuuta ei katsottu mutta reilu viikko sitten siellä ei ollut tapahtunut yhtään mitään, eikä sen jälkeen normijomotteluja kummempaa ole tapahtunut. Hengenahdistuksista kyseli hieman lisää ja tuli myös siihen tulokseen että vauva varmaan painaa keuhkoihin.

Selkää ja kylkiä on myös muuten vähän jomotellut pari päivää kummallisesti. Varmaan vaan rasituksesta, mulla ei menkkakivut tai supistukset ole oikeastaan selässä tuntuneet vaan enemmän alavatsassa. Mutta kyllä sitä alkaa jo kaikenlaisia merkkejä ja oireita ihmetellä :)

Nyt on kyllä hyvä mieli, päivä on alkanut loistavasti :heart: :cool:

Kp & Kultakala 36+3
 
Pakko oli tulla pakittelemaan aamuisia turinoita...

Aamulla kirjoitetun vuodatuksen jälkeen sain otettua tunnin "päikkärit". Kun heräsin (varoitus: ällöttävää luvassa) tunsin outoa tunnetta alakerrassa ja vessakäynnillä tuli limatulppa ulos. Sellainen desin läjä sitkeää limaa ja jotain verensekaista mönjää. Jee! Jotain edistystä kuitenkin vaikka aamulla turhautti todella paljon... :D

Ralliruutu kurja uni, jospa kuitenkin siellä olisi "tyyntä myrskyn edellä" eli vauva latailee akkuja koitokseen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Nanija Mun äiti sanoi, että odottaessaan pikkusiskoani, hänellä oli tullut limatulppa ja siitä pari tuntia, niin oli käynnistynyt synnytys :) Toivottavasti sielläkin alkaisi siis tapahtumaan ihan pian :heart:

Kurja uni oli kyllä joo, miten voikin jäädä niin alavireinen fiilis yhdestä lyhyestä unenpätkästä! Pitäisi varmaan koittaa keksiä jotain mielekästä tekemistä, että unohtuu tämä odottelu ja mieli sais vähän piristystä :p
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Onnittelut Wilmiss pikku tytöstä! :flower:

Kuulostaa siltä, että moni saattaisi synnyttää ihan kohta! Ihana tulla aina lukemaan tänne kuulumisia ja katsomaan, jos oisi tullut uusia vauvauutisia. :heart:

(.) Täällä ei edelleenkään yhtään kipeää supistusta. Kivuttomia harkkasupistuksia tulee eniten öisin, aina kun herää yöllä niin maha on ihan kivikova. Maha on kuitenkin laskeutunut ihan kunnolla, seurauksena raskausarpia alkaa ilmestymään myös navan alapuolelle. Vauva on rauhoittunut, liikkeitä tulee paljon harvemmin kuin ennen. Ehkä jo ensi viikolla pääsis synnyttämään. :)

ässä+pikkuinen 39+3
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Onnea kaikille synnyttäneille! Tässä lomalla ollessa ei oo tullut oltua koneella, oikeestaan ollenkaan. Nyt piti tulla laskuja maksaa, ja samalla lueskeleen.

Jännät paikat niin monella, täytyy nyt muistaa tässä nyt tiuhemmin seurailla! ja, komppaan tuossa aikaisempia kommentteja, hyvä idea mustakin että toukokuussa tälle porukalle uusi ketju! Musta on ainakin hirveen mukava lueskella miten lähtee nyt kaikille vauvojen kanssa käyntiin, itse kun oon aivan siellä viimeisillä päivillä. Ja iso kiitos tosiaan Yönenkelille ketjun pidosta!!:flower:

Mulla oli koko arvio tiistaina (36 viikkoa täynnä) 3,3 kg ja olen ollut ihan hermoraunio koko loppuviikon.. lääkäri oli muutenkin tosi töksähtelevä, ja sanoi vain että mietitään sitten käynnistystä ensi tapaamisessa kolmen viikon päässä, jollei vauva ole syntynyt. Olin ihan rikki ja hämmentynyt ja mieskään ei osannut kysellä niin meille jäi tosi huono fiilis koko jutusta. Koska mulla on se radi, syyttelen nyt itseäni päivät pitkät. Ja vähän diabeteshoitajaakin, kun on koko ajan vain hokenut että arvot on hyviä ja yksittäiset ylitykset ei vaikuta, jatka vain harvakseltaan mittaamista ja laita arvoja sähköpostilla säännöllisesti. Ei mitään muuta tukea tai neuvoa ja tässä nyt ollaan.. harmittaa :(

Sellainen valitus tällä kertaa. Kaikenlaiseen oon mielessäni valmistunut mutta en jotenkin ollenkaan käynnistykseen, täytyy alkaa siitä nyt opiskelemaan :)

Dorian ja monster truck 36+2, noin
 
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli
Onnea Wilmiss!!

Mä en ole saanut nukuttua ihon kutinan vuoksi. Nyt on mennyt reilu viikko tosi lyhyillä yöunilla. Heräilen tunnin välein siihen että raavin käsiä. Kutina on päivällä myös ihan kauhea. Hepatoosikokeet on olleet puhtaat, soitin neuvolaankin mutta siellä ei ollut tänään lääkäriä joten menee maanantaille..

Vauvan koko ei mua ole aiemmin hirvittänyt, mutta nyt ottanut vähän kiriä kasvussa. Toivottavasti ei kasva kovin isoksi. Musta tuntuu, että nyt on käännytty pois perätilasta, mutten ole ihan varma asiasta. Viikko pitäisi odottaa äitipolin kontrollia. Olen jo niin valmistautunut sektioon, että en oikeastaan enää stressaa tuosta tarjonnasta.

Sairaalakassi on pakattu sekä vauvalle kotiintulovaatteet valittu hoitolaukkuun valmiiksi. Voi olla, ettei noita tarvitse vielä kuukauteen :) Mutta onpahan pääpiirteissään laitettu kasaan.

Tsemppiä niille, ketkä ovat jo loppumetreillä! Perästä tullaan hitaasti mutta varmasti.

Mirenna 36+2
 
Kiitos kaikille onnitteluista! On tämä aivan mahtavaa :kiss:
Täällä ollaan jo kotiuduttu eilen. Kaalinlehdet rintsikoissa. Kysyntää on maidolle ollut ja nyt on sitten se toinen ääripää, kuka sen kaiken jois :D no eiköhän se tasapaino kohta löydy.

Aion kans jännittää teidän muiden kanssa vielä ja kiitos munkin puolesta Yöenkelille että jaksat ylläpitää tätä. Hyvä idea että ollaan tämä kuu tässä vielä.
 
Dorian eihän se vauvan koko välttämättä ole mitenkään seurausta raskausdiabeteksesta. Varsinkin, jos sulla on pääsääntöisesti ollut tasaiset arvot. Minkä kokoisia vauvoja teidän suvussa muuten on tavannut syntyä? Helpommin sanottu kuin tehty, mutta ei varmaan kannata murehtia, että olisit itse aiheuttanut. :hug: olet kumminkin mittaillut sokereita ja varmasti sen myötä myös miettinyt syömisiä ja juomisia eli olet tehnyt parhaasi!

(.) Ihmeellistä alavatsakipua ollut tässä nyt muutaman päivän. Välillä tuntuu, ettei saa esim. vaatteita päälle, kun sattuu niin paljon. Ja vetää välillä jalatkin ihan voimattomiksi. Aamulla ihmettelin miehelle ääneen jopa, että kuuluukohan tämän mahan olla näin kipeä. (ihan kuin se nyt olisi mulle osannut vastata :D) Välillä se kipu ja lievästi kipeät supistukset säteilee selänkin puolelle.
 
  • Tykkää
Reactions: Dorian
Onnea Wilmiss!
Täällä on saatu urakka lopultakin päätökseen. Reilu 6 vuorokautta tuli vietettyä sairaalassa, ennen kuin neiti suvaitsi syntyä. Eli saa päivittää: tyttö 4.4.2014 48cm ja 3175g, 38+2. Palaan myöhemmin kirjoittelemaan tarkemmin synnytyksestä. Tätä tarinaa kirjoitellessa voi vierähtää tovi. :)
ps. En jostain syystä saa noita värejä ja lihavointeja käyttöön tästä luurista...
 
vilmuksi hirmuisesti onnea :heart:

Bluediamond tsemppiä matkaan, puuh puuh supistuksille sinne että eivät loppuisi tai hiipuisi :popcorn:

Ehkäsystä me keskusteltiin tuossa TH:n kanssa vaihtoehdoista ja päädyttiin että varmaan kokeillaan ensimmäiseksi minipillereitä ja sitten jos ne tuntuu sopivalta niin valitaan sitten joko kapseli tai mirenan hormonikierukka... onkos muilla niistä kokemuksia? Näidenhän pitäisi sopia imetyksen aikanakin.

Lista on päivitelty kuosiin, minä yritän täällä joka päivä käydä päivittämässä listaa ja kurkkimassa kenen puolesta jännäillään yms yms. tietysti kertomassa pikku herran kuulumisia

Tänään olisikin sitten se LA , mutta herrahan täyttää maanantaina jo kolme viikkoa :heart: aika lentää nyt niin siivillä ettei tahdo perässä pysyä.
 
Paljon onnea tytöstä vilmuski! :flower:
Onpas muuten tyttövoittoista sakkia syntynyt! Tytöt kiireisempiä? Vaikka vilmuskin prinsessa ei ilmeisesti kauheaa kiirettä sitten pitänytkään lopulta :p

Bluediamondille tsemppiä täältä myös, että pääsisit nyt tositoimiin! :)

(.) Eilen illalla supisteltiin taas vähän täälläkin, en tiedä oliko sattumaa vai suoraa seurausta mutta supistelu alkoi heti sen jälkeen kun peuhattiin miehen kanssa. Muitakin ässiä tuli kyllä tehtyä päivän aikana. Pitää vissiin rajoittaa ettei kaikkia samalle päivälle, ettei nyt ihan vielä syntyisi! Supistuksia tuli epäsäännöllisesti 5-10min välein ja oli kyllä niin pieniä ja vaihtelevia että tiesin kyllä ettei tässä synnyttämään oltu lähdössä. Menin sitten nukkumaan epämukavan olon pois. Yölläkin vessareissulla jomotteli mutta ei enää supistellut onneksi.

Jotenkin sellainen selittämätön olo ollut viime päivinä, että noinkohan tämä viitsii pysyä sisällä sinne laskettuun aikaan saakka. Toisaalta lääkärikäynneillä ei ole mitään huolestuttavaa vielä ollut eli jos se nyt vielä pari viikkoa ainakin kestäisi yksiössään :)

Kp & Kultakala 36+4
 
4.4.2014 klo21.55 syntyi terve poika,4338g, 54cm, py36cm, rv40+2

Pääsimme kotiin tänään puoliltapäivin, olen niin helpottunut, kun odotus ohi :)

Onnea myös vilmuskille<3

Tsemppiä kaikille tositoimissa oleville sekä vielä odottaville! Jännityksellä odotan muiden vauvauutisia!

Dorian: mulla ollut tässä raskaudessa sokerit ok, olen syönyt suht ok, lihonnut ok jne. Ja SILTI tämä 4.lapsemme oli suurikokoisin sisaruksiinsa verrattuna, eli perimä ja geenitkin vaikuttaa paljon...
 
Onnea taas uusista vauvoista!

(.) Mun maha on laskeutunut. Paine palleasta on hävinnyt ja mieskin huomasi, että jotain on tapahtunut. Josko tämä enteilisi jo jotain, vaikka supisteluja ei ole vieläkään ollut. Ainoa kipu on iskiashermossa ja liikkumaan pääsee ainoastaan klenkkaamalla. Pian pitäisi mennä saunomaan, joten toivotaan sen pistävän jotain liikkeelle. Menin eilen lueskelemaan käynnistetyn synnytyksen vaikutuksista ja nyt tuleva maanantai jännittää entistä enemmän, sillä ei täällä huomisen aikana mitään tapahdu.
 
Onnittelut Vilmuskille ja Sini-Tuuliallekin :flower: ja Bluediamondille tsemppiä matkaan!

Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena. Limatulppa tuli siis eilen, sen jälkeen epäsäännöllisiä supistuksia. Jos kaksi edellistä lasta oksitosiinilla käynnistettynä syntyneet niin voiko tämä kolmas tulla ihan omilla supistuksila? Jotenkin epäilyttää... Ja jännittää myös koska vauva alkaa olla nyt sen 4 kg : / synnärillä sanoivat, että katsellaan, todennäköisesti lähipäivinä syntyy ja että ei mielellään käynnistetä,koska siinä voi aina tulla ongelmia. Jaa-a, eipä ole kokemuksia muusta kuin käynnistyksestä ja hyvin on molemmilla kerroilla käynnistyneet! Pientä turhautumistako...? Ei kai.. :kieh:

Nanija ja muru 39+4
 
Viimeksi muokattu:
Vau, täällä tapahtuu :) Onnea Sini-Tuulia ja Vilmuski!!

Kiitos Äippyli ja Sini-Tuulia, en tosiaan tiedä yhtään minkä kokoisina meidän suvussa on synnytty, paitsi että itse ja sisko olimme reilu 3 kg. Luulen että olen tässä viime kuukauden aikana höllännyt tätä ruokavahtimista, mutta nyt taas tarkkana kuin porkkana (mikä tietenkin tarkoittaa, että tekee koko ajan mieli kaikkea makeaa). Se käynnistys huolettaa vain, tuntuu että miten siinä keho herää mukaan jne..

Hurjasti tsemppiä kaikille jotka odottelee siellä lähtöä!!!

Dorian
 
vilmuskille ja Sini-Tuulialle hirmu paljon onnea! :heart:

Olisi kyllä mukava lukea synnytyskertomuksia, kunhan vaan vauvautuneet niitä haluaa, ehtii ja jaksaa rustailla. :)

Dorian ei oo onneksi enää kauaa tätä ruokavalion tarkkailua jäljellä. Ite ainakin aion ottaa sairaalaan suklaata evääksi ja syödä sitä ilman minkäänlaista huonoa omaatuntua ja syyllisyyttä. :) Kurjaa että tuolle käynnille sattui ikävä lääkäri. Mulle tuli jotenki paljon helpottuneenpi olo, kun omalla käynnillä lääkäri selitti, että raskauden aikana insuliinin tuotannon pitäis 2-3kertaistua ja kaikilla se ei vaan istukan takia onnistu, mutta tilanne palaa normaaliksi heti synnytyksen jälkeen. Nyt vaan peukut pystyyn, että verensokerit on sitten vauvallakin tasaiset :)

Mitä teidän vauvoilla on kotiutumisvaatteena? Oon pakannu bodyn, housut, sukat ja pikkuiset tumput sekä villasukat, -tumput ja -pipon. Lisäksi vauvalle on 56 senttinen toppapuku. Matkaa ei ole paljon mitään, sairaalan parkkiksella autoon, autossa alle 15 min ja sitten kotia. Tarviiko tuonne toppapuvun alle mitään haalaria lisäks? Nimimerkillä esikoista odottava :D

ässä+pikkuinen 39+5
 
  • Tykkää
Reactions: Dorian
Meillä on kotiutumisvaatteina samanlainen setti. En ajatellut, että vanuhaalarin alle tarvitsisi bodyn, sukkisten ja housujen lisäksi muuta. Automatka on meilläkin lyhyt, joten sen varmaan tarkenee tuossa asussa.

Osittain samaan aiheeseen liittyen ollaan mietitty sopivaa sisälämpötilaa kotona. Asutaan vanhemmassa puutalossa ja viihdytään miehen kanssa melko viileässä, mutta pitäisikö vauvan takia pistää vähän lisää lämpöä? Varsinkin makuuhuoneessa ollaan tykätty pitää n. 18-19 astetta maksimissaan, mutta onko se liian vähän vastasyntyneelle?
 

Yhteistyössä