Huhtikuun Hurmurit ~Huhtikuussa meidän kuu <3 <3 ~



Tyttöoloja / lupauksia 16
Poikaoloja / lupauksia 18



MENOSSA MUKANA:


Odottajia yhteensä: 97



LA
Laskettuaika (LA) / Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

????
IdaAdele/?/kolmas/OYS
funkyest/26/toinen lapsi/ps

18.3.
Lotus / ? / Toinen / TYKS

23.3.
nemiah / 26 / Toinen / HYS

31.3.
nend / 24 / Ensimmäinen / KOS
pikkumyy../ 25/ Toinen/ KYS

1.4.
Arpis / 19 / ensimmäinen / SKS
Bluediamond/27/toinen/TAYS Tyttölupaus
Merlina/22/Toinen/L-PKS
Karviaismarja / 28 / Ensimmäinen / TAYS Tyttölupaus

2.4.
Coyo / 26 / Toinen / TAYS
Lunia12/30/toinen/tays
Sini-Tuulia/26/neljäs/koks Poikalupaus

3.4.
melin/30/neljäs/pkks Tyttölupaus
Leena13/32/ensimmäinen/VKS
ralliruutu / 24v. / 1. lapsi / PKKS Poikalupaus

4.4.
Talvis / 25 / Kolmas / SAS tai TYKS Tyttölupaus
mörkö1/22/toinen/SatKS

5.4.
LilMy / 21 / Toinen / TYKS
Daniella / 25 / Neljäs / TYKS
Yönenkeli / 28 / Kolmas / K-SKS Poikalupaus
suski28 /neljäs /35/ KYS
Wilmiss/ ? / kolmas / TYKS

6.4.
tiitii88 / 25 / Ensimmäinen / KYS

7.4.
lilleri88/25/ensimmäinen/satKS Poikaolo

8.4.
Nanija / 26 / Kolmas / KYS Poikalupaus
Eireann / 32 / Toinen / Jorvi Poikalupaus
Adalie / 23 / Toinen / PKSSK Poikalupaus
manije / 23 / Toinen / OYS Tyttölupaus
ässä+pikkuinen / 24 / ensimmäinen / KYS Tyttölupaus
Jonna_84 / 29 / Ensimmäinen / Kos

9.4.
Wonderworld*/24v/neljäs/?
JennEm /27v. /2.lapsi / TYKS
Bluedreams/ 29 / toinen/ ? Tyttölupaus

10.4.
St. Brigitten/24/kolmas/LKS Tyttölupaus

11.4.
Karko/30v./toinen/TYKS
Mmiauu/19/ensimmäinen/KOKS
kenke/25/ensimmäinen/PS

12.4.
Adelma / 25 / Ensimmäinen / Tyks

13.4.
tialia / 21 / ensimmäinen / KOS Poikaolo
Meryl / 32 / Toinen / KOS Tyttölupaus
Fujin / 24 / 1. lapsi / KOS Poikalupaus

14.4.
Laurina/28/ensimmäinen/TAYS
manteli 2010/35/toinen/HYS
anma/?/toinen/TAYS
Miwwi / 23 / ensimmäinen / ? Tyttölupaus
luppa-/29/neljäs/LS
eeku/Ikä 31 / ensimmäinen/TYKS


15.4.
Betti/36/ensimmäinen/KOS
LiLeHe / 27 / neljäs / K-SKS Poikalupaus

16.4.
Neksu/28/3.lapsi
Kytossa / 26 / Toinen / Tays/Koks?
zzasu/19/Ensimmäinen/K-HKS
vilmuski/ 27/ toinen/ KAKS Tyttölupaus

17.4.
Ninsku86 / 27 / ensimmäinen / OYS
-Kirppu- /24 / Toinen lapsi / Seks
Äippyli_81 / 32 / kolmas / HYS
Marpa/25/ensimmäinen Tyttölupaus
Mimmuskainen/24/ensimmäinen/KYS
sunjoy/ 32 / kolmas / Seks

18.4.
Myy87 / 26 / ensimmäinen / K-PKS
Tuttava1985/?/ 2 lapsi/?
Sandra86 / 27 / toinen / MKS

19.4.
Aisha12/25/Toinen/ KOS
sunny84/29/toinen/LKS
miiapk/?/toinen/?

20.4.
Epeliina / 25v / Toinen / LS
Ansku-89/ 23v/ 1./ SATKS
Hypica/33/1/Tyks
Lumimyrsky/28/toinen/TYKS
Neppari13/ 22/ toinen/ PS Poikalupaus

21.4.
napppii/25v/toinen lapsi/KAKS
Hildur/30/ensimmäinen/Jorvi

22.4.
Taisku-80/33/toinen/TYKS
skoopee/28/toinen/KOS

23.4.
Viides villahousu, 33v, 5 lapsi, Koks
niim-mi/34/neljäs/PHKS
Herneenpalko/23/ensimmäinen/K-SKSPoikalupaus
Praline/32/toinen/K-SKS
Micsuliini/32/ensimmäinen/SATKS
zinna85 / 28 / 1. / Jorvi Tyttölupaus

24.4.
JonMa / 23 / neljäs / K-sks
Jenina7/ 18/ Toinen/ KOS

25.4.
Vemia/26/toinen/k-sks Poikalupaus
Heku/22/ensimmäinen/TAYS Tyttölupaus
cabi/25/ensimmäinen/k-sks

26.4.
Kriztina / 28 / ensimmäinen / Hyks Poikalpaus
Makru/36/ensimmäinen/K-SKS

27.4.
Clavel/ 24/ensimmäinen/Tyks tai Sas
Raidallinen/21/kolmas/TYKS
Effie / 22 / Ensimmäinen / K-HKS

29.4.
Dorian / 32 / ensimmäinen/ ? Poikalupaus
ElluE / 25 / Ensimmäinen/ K-SKS
Boboli/23/kolmas/JS
Kultapupu / 23 / toinen / KOS Tyttölupaus
solezki83/30/ensimmäinen/KYS Tyttölupaus

30.4.
Mirenna / 25 / ensimmäinen / ? Poikalupaus
PiipaKaa /38/ kahdeksas/ MKS

3.5.
Nuve/3.lapsi/SKS

4.5.
NiinaAnniina /21/ toinen / pkks
JuliDe/32/neljäs/? Poikalupaus

Surun kohdanneet, olette ajatuksissamme:
Elea85

SYNTYNEET: :heart: Nimimerkki / päivämäärä / sukupuoli / paino / pituus / Rv / La

Yönenkeli / 17.3.2014 / Poika / 2675g / 48cm/ Rv 37+2 / La 5.4.2014
Miwwi / 22.3.2014 / Tyttö / 2700g / 45cm / 36+5 / La 14.4.2014
melin / 23.3.2014 / Tyttö / 3800g / 51cm / 38+3 / La 3.4.2014
Karviaismarja / 28.3.2014 / Tyttö / 3530g / 50cm / 39+3 / La 1.4.2014
Wilmiss / 1.4.2014 / tyttö / 3650g / 51cm / 39+3 / LA 5.4.2014
Daniella- / 1.4.2014 / Tyttö / 3750g / 49,5cm / 39+3 / LA 5.4.2014
vilmuski / 4.4.2014 / Tyttö / 3175g / 48cm / 38+2 / LA 16.4.2014
Sini-Tuulia / 4.4.2014 / poika / 4338g / 54cm / 40+2 / LA 2.4.2014
Bluediamond / 6.4.2014 / Tyttö / 3210g / 49cm / 40+5 / LA 1.4.2014
ralliruutu / 7.4.2014 / Poika / 3655g / 51cm/ 40+4 / LA 3.4.2014
eeku / 9.4.2014 / Tyttö / 3020g / 50cm / 39+2 / LA 14.4.2014
Äippyli_81 / 10.4.2014 / tyttö /2634g / 48cm/ 39+0 / la 17.4.2014
tiitii88 / 11.4.2014 / Tyttö / 2820g / 48cm / 40+5 / LA 6.4.2014
Nanija / 13.4.2014 / Poika / 4350g / ? / 40+5 / LA 8.4.2014
Eirann / 13.4.2014 / Poika / 3805g / 51cm / 41+2 / LA 8.4.2014
ässä+pikkuinen / 16.4.2014 / Tyttö / 3670g / 52cm / 41+5 / LA 8.4.2014
Hildur / 20.4.2014 / tyttö / 2880g / 48cm/ 39+6 / LA 21.4.2014
Jonna_84 / 20.4.2014 / Tyttö / 3190g / 48cm / 41+5 / LA 8.4.2014
LiLeHe / 24.4.2014 / Poika / 3724g / 51cm / 41+2 / LA 15.4.2014
Meryl / 25.4.2014 / tyttö / 3930g / 53cm / 41+5 / LA 13.4.2014
Nuve / 29.4.2014 / Tyttö / 4210g / ? / 39+2 / LA 3.5.2014
Mirenna / 30.4.2014 / Poika / 3400g / 50cm / 40+0 / LA 30.4.2014
Vemia / 30.4.2014 / poika / 4202g / 53cm / 40+5 / LA 25.4.2014
Kultapupu / 1.5.2014 / tyttö / 2980g / 48cm / 40+2 / LA 29.4.2014

Raskauden seuranta:



Lyhenteet:

VU = Varhaisultra
NP = Niskapoimu-ultra
IB = Istukkabiopsia
RU = Rakenneultra
N = Neuvola
NL = Neuvolalääkäri
ÄP = Äitiyspoliklinikka
S = Sokerirasitus
PV = perhevalmennus



SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


PÄIVITYSPYYNNÖT SELKEÄSTI EROTTUVALLA TEKSTILLÄ!


Blogeja

St. Brigitten HttP://arkirallia.blogspot.fi

Fujin Pian minäkin tiedän kaiken - Vuodatus.net

nend Nicole tahtoo taivaan

Yönenkeli Arjen askareita - Vuodatus.net

Edelliset kuukaudet :

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2285899-huhtikuun-hurmurit-2014-heina-ja-elokuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2293844-huhtikuun-hurmurit-2014-syyskuussa/
Huhtikuun hurmurit 2014 ~Lokakuun lorut~
Huhtikuun Hurmurit 2014 ~Marraskuussa~
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2314192-huhtikuun-hurmurit-2014-joulukuussa/
Huhtikuun Hurmurit 2014 ~Tammikuussa 2014~
Huhtikuun Hurmurit 2014 ~ Helmi- ja Maaliskuussa ~
 
Viimeksi muokattu:
Yönenkelille kiitoksia uudesta ketjusta :)

Wilmikselle tsemppiä!!

Mulla neljäs uneton yö takana. Iho kutiaa niin paljon ettei saa nukutuksi öitä. Viime yönä sitten valvoin kahteen, ensin vauva mekasti mahassa niin paljon, että tuntui kun kylkiluut olisi murtuneet. Ahdisti henkeä ja oksetti ja supisti. Vauva ollut viime ajat tosi rauhallinen, siksi ihan ihmetytti tuo monen tunnin jumppa! (Herättelee toiveita, että pikkuinen olisi ymmärtänyt kääntyä siinä samalla..) Jouduin nousemaan monesti vuoteesta juomaan ja vessaan. Tuntui, etten kestä sitä kipua ja huonoa oloa. Mietin, miten ikinä voin selviytyä synnytyksestä, kun en kestä edes tavallista huonoa oloa ja vauvan liikkeitä :D

Musta tuntuu että alan olla jo aika kypsä tähän oloon, oon kokoajan tosi ärtynyt vaikka mitään suurempaa syytä ei ole. Jännitän tosi paljon tulevaa synnytystä ja sitä, kun en tiedä synnytänkö alakautta vai sektiolla. Koko raskausaika on ollut tosi rauhallista mulla, mutta nyt tuntuu että tunteet kuumenee ihan pienestä ja kaikki ärsyttää.

Mua ihmetyttää, kun monet puhuu liitoskivuista, mulla ei sellaisia ole ollut ollenkaan, tuleekohan niitä ollenkaan vai onko vasta viimeisten viikkojen ongelma.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äippyli_81;29733713:
Ralliruutu ei ole kyllä sänkypuuhat paljon innostaneet. Ei nyt lopussa eikä kyllä oikeastaan koko raskausaikana... :ashamed: mutta varsinkin nyt on sen verran kipuja ja sitä paineen tunnetta, että aika lailla viimeisenä on mielessä. Voi miesparka... sitten tulee vielä se ihana jälkivuoto ja vauvaan totuttelu, niin vähiin saattaa jäädä lähitulevaisuudessakin. Tosin eilen havahduin tajuamaan, että kohta täytyy taas ehkäisyasioita miettiä.
Kaikkia ässiä ollaan harrastettu kyllä koko raskaus vaikka ei siinä mielessä että yrittäisin saada synnytystä vielä käyntiin - saa mun puolesta pysyä vielä muutaman viikon. Katsotaan muuttuuko mieli sitten lähempänä laskettua aikaa :) Mutta Ralliruutu ymmärrän noi fiilikset sänkypuuhia kohtaan. Kyllä on jo pidempään ollut melkoisen hankala olo sängyssä kun taitaa olla suunnilleen kaksi asentoa missä ylipäänsä pystyn olla. Lisäksi mies ei nyt aina ole siinä tohinassa muistanut noita liitoskipuja ja ei välttämättä ymmärrä että kun se liikuttaa mun jalkaa millin johonkin suuntaan niin se sattuu ihan helvetisti. No nyt ei liitoskivut ole tosiaan olleet ihan niin pahat mutta maha tulee tielle ja olo on tukala. Toistaiseksi on kuitenkin vielä himot voittaneet haitat.
Jep, kuulostaa kyllä niin tutulta : / Meillä oli alkuraskaudessa tosi aktiivista kammarin puolella varmaan jonnekin 19 viikon paikkeille, sitten alkoi hiljentymään, kun maha alkoi näkyä ja seksi aiheutti kahden päivän selkäkivut ja ärsytti alapään limakalvot sellaisiksi, että jo wc:ssä pyyhkiminen tuotti kipua. Lisäksi mies sanoi, että vaikka hän tietää vauvan olevan ihan turvassa, niin silti hän alitajuisesti varoo tosi paljon, vaikka vaan köllötettäisiin sängyllä vatsat vastakkain. Itsekin varon tietyllä tavalla, ettei vatsaan kohdistu seksin aikana painetta sekä sitä, että jos joku liike tai asento alkaakin aiheuttaa voimakasta kipua ihan yllättäin, niinkuin keskiraskaudessa monesti tapahtui ja homma piti lopettaa siihen. Ja tosiaan toimivia asentoja on se yksi... Niin eipä juuri ihme, miksi on niin hiljaista molemmin puolin, vaikka mieli tekisikin lähes päivittäin sitä kolmatta ässää :D

Ehkäisyasiat on alkaneet myös mietityttää, ei kyllä kiinnostaisi alkaa enää käyttämään kumia 1,5 vuoden kumittomuuden jälkeen ja hormonaaliset ehkäisykeinot on poissuljettu vaihtoehto jo valmiiksi. Ja mies on tarkkana, että uutta muksua ei saa heti tulla putkeen, pitää kuulemma ehtiä tutustua ensimmäiseen huolella, mitä se nyt ikinä tarkoittaakaan (varmaan sitä, että yksikin saattaa hyvin riittää :D ).

ralliruutu 39+5
 
Mä oon myös miettinyt noita ehkäisyasioita. Mulle ei jostain syystä kumit käy, heti menee alapää rikki ja samanlaisia oireita kuin vaikka hiivatulehduksesta, mutta oireet menee ohi jättämällä kumin pois. En tiedä myytäiskö apteekissa jotain mitkä ei aiheuttais allergista reaktiota? Ollaan kuitenkin ajateltu että helpoin ratkaisu olis hankkia se ehkäisykapseli käteen ja saisinkin sen ekan ilmaiseksi. Ilmeisesti hormonaalista ehkäisyä ei sais kuitenkaan aloittaa jos luovuttaa äidinmaitoa(?), eli jos luovuttaminen onnistuu niin pitäis muutamaksi kuukaudeksi keksiä sitten joku muu ehkäisy. Kolmen kuukauden selibaatti ei houkuttele :D Pitänee ottaa asia puheeksi neuvolassa...
 
Vauvaonnittelut Karviaismarjalle ja tsemppiä Wilmiss ja vilmuski! :heart:

Mirenna mulla alkoi liitoskivut ehkä kaksi viikkoa sitten, välillä menee päiviä että vihlaisee vain kerran tai kaksi ihan pienen hetken ja toisina päivinä taas sattuu enemmän.

Ehkäisyasiat on mietityttäny täälläkin, hormonaalisesta ehkäisystä ei ole oikein löytynyt sopivaa ja toisaalta ei oikein ole motivaatiotakaan alkaa kokeilemaan kaikkia mahdollisia, jos löytyisi joku hyvä. Varmaan kondomeilla mennään ainaki alku, nykyisellä tahdilla äp:n mukana tulleet riittää varmaan pariksi vuodeksi. :D

39+0 ja neuvolakuulumisia, vauva laskeutunut ja sykkeet ja liikkeet ok. Sf-mitta 33 senttiä ja painoa tullut 340 g / viikko. Raskausajan monivitamiinista ja rautalisästä huolimatta hemoglobiini 109. Pitää varmaan synnytyksen jälkeenkin jatkaa lisäraudan syöntiä, jos vauvan masu vaan kestää. Kipeiden supistusten saldo edelleenkin nollassa, toiveikkaana yritän kuulostella kaikkia tuntemuksia, mutta turhaan... Tänään kirjasin vähän toiveita synnytystä varten ja pakkasin minun ja vauvan kotiutumisvaatteet valmiiksi miehelle kassiin. Muistaa vaan napata sen ja kaukalon kun tulee meitä hakemaan. :)

Seuraava neuvola 9.4., elän kyllä toivossa että jos ei tarvitsisi enää mennä, vaikka neuvolatäti onkin ihana.

ässä+pikkuinen 39+0
 
Oon kokoajan kehunut miten ihanaa meidän neuvolassa on, kun on tuttu terkkari eikä vaihdu. Tänään menin toiveikkaana aamulla sinne, että olisin saanut jotain käryä siitä, miten päin vauva majailee, mutta siellä olikin harjoittelija. Olin tosi väsynyt ja ärsytti vaan sen harjoittelijan kaikki kysymykset :) Yritin kuitenkin vastailla kärsivällisesti ja onneksi lopuksi tuttu terkkari tuli käynnille mukaan.

Ehkäisyasioita ei täällä olla juurikaan mietitty, varmaan mennään ilman mitään ja toinen saa tulla jos on tullakseen.

Paino nousee kohisten melkein kilo/viikko tahdilla. SF-mitta on palannut takaisin keskikäyrälle ja verenpaineetkin pysyneet nyt sallituissa lukemissa lääkityksen ansioista.

Mirenna 35+6
 
Kiitos yönenkelille uudesta pinosta! Jee, meidän kuu!!

Ehkäisyasioita mietitty täälläkin. Nyt on ollut täällä kanssa loppuraskaudessa makkarissa tosi hiljaista, joten odotan jo että pääsee vähän aktiivisemmin peuhaamaan kun saa tän mahan pois. Mut sit toi ehkäisy, kumot on aika plääh mut mitään hormonaalista en suostu käyttämään niin kauan kuin täysimetän. Mietin uskaltaisko sitä luottaa tohon täysimetykseen kun viimeksikin menkat alkoi vasta 8kk synnytyksestä (vaikka täysimetin 4-5kk), mutta sitten toisaalta, kun en missään nimessä haluis et sieltä oliskin sit kolmas heti tuloillaan! :O Joten ehkä nyt kuitenkin pitää sit aluks taipua pelailemaan niiden kumien kanssa vaikka ei kyllä yhtään innostais. Sit myöhemmin kun imetän enää harvakseltaan voisin ottaa minipillerit.

(.) Täällä ei edelleenkään mitään oloja että synnytys ois käynnistymässä. Olo on ihan ok väsymystä lukuunottamatta, mut silti asetan nyt toiveita siihen ylihuomisen äippäpolikäyntiin ja sisätutkimukseen... Sen jälkeen aattelin mennä vielä ramppaamaan portaita ylös alas ja pistää miehen hommiin illan päätteeksi makkarissa, jos ei sillä lähde tulemaan ni sit ei varmaan mitkään kotikonstit auta ja pitää vaan rauhassa odotella. :)

Eireann 39+0 (tai 39+4)
 
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli
Huh huh, meidän kuu tosiaan jo! Aika hurjaa. Kiitos Yöenkeli pinosta, vaikka oletkin itse jo jakautunut.

Mirenna selviskö siellä neuvolassa, kummin päin vauva olisi? Ja liitoskivuista, niin mulla ei kahdessa ekassa ollut niitä oikeastaan ollenkaan, mutta nyt sitten senkin edestä.

Ehkäisystä sen verran, että itse varmaan päädyn taas kuparikierukkaan. Mulla oli se tuossa edellisessä välissä (kauanpa ehtikin olla...) ja runsaista vuodoista huolimatta tykkäsin kyllä. Mulla laittaa hormonaaliset mielen ihan sekaisin, niin en niitä tosiaankaan halua.
 
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli
Meidän kuukausi :heart: Kiitokset Yönenkelille!

Yönenkeli: Sulla näyttää olleen sama synnäri kuin itselläni. Oliko ruuhkaa kun itse olit synnyttämässä/osastolla? Neuvolassa kuulin, että paljon on nyt synnyttäjiä tässä huhtikuun kieppeillä.

Liitoskivut on ainakin itselläni lisääntyneet ja pahentuneet raskaus raskaudelta. Nyt neljännen kohdalla on välillä häpyluu ja nivuset niin kipeänä iltaisin, ettei meinaa sängystä/sohvalta ylös päästä. Esikoisen kohdalla en edes tiennyt, mitä liitoskivut on. Eikä kyllä kakkosenkaan kohdalla pahemmin vaivanneet.

Ehkäisy on täälläkin ollut mielessä. Meillä ei kumpikaan halua mulle hormonaalista ehkäisyä, joten vaihtoehdot taitaa olla tasan kumi tai sterilisaatio. Mies sais kyllä tuon jälkimmäisen teettää itselleen, jos siihen päädytään. Se vaan tuntuu jotenkin liian lopulliselta..Kumin ongelma taas on se, että se on niin helppo "unohtaa", kun oikein himottaa. Ja sillonhan se on yleensä myös otollisimmat hetket raskaudelle ;) Meillä esikoinen oli vielä käytännössä täysimetyksellä, kun aloin odottaa toista. Siihen en luottaisi ehkäisy mielessä. Me oltiin silloin päätetty, että toka saa tulla, kun on tullakseen.

Nyt illan aikana tuli useampikin kipeä supistus, mutta ei kovinkaan säännöllisesti. Tähän mennessä ei ole vielä ihan noin tuntuvia tullut, että ihan selässäkin tuntuu. Joka kerta ne vaan sitten hiipuu yötä kohden, huoh! Tosin ei tämän vauvan nyt vielä tarvitsisi syntyä, kun todennäköisemmin olisi sitten keltaisuutta yms.

Maanantaina kävin neuvolassa ja muuten kaikki oli ok, mutta terkka halusi mun tulevan ensi viikolla ylimääräiselle käynnille, kun verenpaineen alapaine oli 95. Nyt täytyy kolmesti mitata viikon sisällä. Kävin siinä neuvolan jälkeen heti itsemittauspisteellä mittaamassa, niin sain alapaineeksi 75.. Taisi lähtö kotoa olla vaan turhan hektinen :D Vauvan pää oli jo lähtökuopissa, mutta vielä liikkui vähäsen. Oli kova meno masussa, kun sykkeet oli huimat 175 :D

LiLeHe ja Veikka rv 38+1
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Täällä valvotuttaa...illalla oli pari tuntia supistuksia, mutta ne hiipui pois, eivätkä olleet kipeitä. Nyt klo3.10 asti sään.10min välein, mutta ei kovinkaan pitkiä eikä kamalan kipeitä.nyt en viitti käyä nukkumaan, kun jos vaikka ihan oikeasti lähtisi synnytys käyntiin.Ja jos ei, niin kohta joka tapauksessa joutuisi nousemaan, kun lapset herää.

saapi nähdä...no, jos ei tänään niin kahden viikon sisällä, sillä tänään on la :D

mummi pääsisi yövuorosta 07.30, joten jos kuitenkin sopii toivoa, ettei ennen sitä tarvisi lähteä ;) niin olisi lapsenvahti, mutta jos tarvii niin täytynee herättää omat pikku-siskot.

Ehkäisy: hmm, en ole miettiny yhtään...tai siis kuopuksen jälkeen ajateltiin, että hän olisi meidän viimeinen biologinen lapsi, mutta luopumisen tuska oli mulla niin suuri, että en sitten pystynyt aloittaa mitään hormonaalista ehkäisyä ja kumin käyttö nyt selvästikään ei ole meillä hallussa :D

hitto mun pitää kai lähtä pakkaa se sairaalakassi loppuun, ihan varmuuden vuoksi.

Sini-Tuulia ja Pikku-Bonus 40+0
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
LiLeHe sillon kun itse olin siellä oli hiljasta... kun me oltiin salissa ei muissa ollut ketään ja jos en ihan väärin muista niin olisiko 6-7 vauvaa ollut samana päivänä ainakin sen taulun mukaan mihin saa sitten laittaa nuppineulan sen mukaan oliko tyttö vai poika. ja osastollakin olin yksin 3 hengenhuoneessa kunnes meidän kotiutumis päivänä sinne tuli joku muukin.
 
Neuvolassa ei osattu sanoa mitään vauvan tarjonnasta. Jännästi tuntuu potkut sivuilla, luulen, että vauva on edelleen perätilassa tai sitten jotenkin poikittain :) Reilun viikon päästä olisi kontrolli, jossa yritetään kääntää (vaikka en sitä käännöstä haluaisi) ja sitten parin viikon päästä on magneettikuvaus (vaikka en aijo alakautta synnyttää missään nimessä perätilassa olevaa vauvaa)..

Yönenkeli: eiköhän me jatketa sitten jutustelua syntyneissä? Itselle ainakin tällainen vertaistuki on tärkeää, kun on esikoinen kyseessä ja kaikki asiat uusia.

Tänään tasan 36!
 
Huhtikuu, viimeinenkin :heart: Kiitos Yönenkeli pinosta!

Lääkärissä käyty jälleen painoarviossa. Vauvan tämän hetkiseksi painoksi tuli nyt 3,9 kg. Lääkäri pyöräytteli kalvoja (tuntui niiiiiin ilkeältä) ja venytti sormilla jotenkin kohdunsuuta ja sanoi, että sen pitäisi vauhdittaa tuloa. Siinä pöydällä maatessa alkoi vähän supistelemaankin ja lääkäri huomasi sen, kuulemma kohtu reagoi hyvin ärsytykseen. Saattaa kuulemma tulla jonkinlaista veristä limaa. Niitäpä nyt sitten seuraillaan ja jopa odotellaan! Ihan jo tuon vauvan koonkin puolesta olisin niin valmis lähtemään synnärille! :D Pitää varmaan tehdä sitä S:ää jota yksin ja tähän aikaan päivästä voi tehdä, eli siivota. Jos se auttaisi vaikka edes vähän :)

Nanija ja muru 39+1
 
Kyllä minä ajattelin täällä listoja päivittää, jutustella ja seurailla kun loputki hurmurit syntyy, vaikka oma etukäteen jo syntyikin. Silti miellän tämän ryhmän omaksi ryhmäksi kun koko matka kuljettu yhdessä.
 
Oi, onnea Wilmiss tytöstä :flower:

Ja ei varmaan Sini-Tuulia sullakaan enää kauaa mee jos on tullut noin säännöllisesti supistuksia. Toivotaan niin :)

Joo tuonne syntyneisiin voisi tehdä sitten sen seuraavan ketjun kun alkaa suurin osa vauvoista olla pihalla jne? Olisi kiva tosiaan munkin mielestä jatkaa jutustelua samassa porukassa vielä synnytysten jälkeenkin :) Ja iso kiitos Yönenkeli kun oot jaksanut päivitellä alusta saakka noita listoja, ja vielä nytkin kun sulla on pikkuinen jo ulkona!
 
Onnea Wilmiss! :heart:

Joo minä oon samaa mieltä kuin Yönenkeli että tämä meidän kuu ollaan kaikki tässä ja vauvautuneetkin tulee tähän pinoon kertomaan kuulumisia, ja sitten ensi kuusta voidaan perustaa uudelle puolelle uusi ryhmä :)

Nanija mä odotan jo jännittyneenä tota samaa kalvojen pyöräyttelyä kun huomenna ajattelin sitä pyytää äippäpolikäynnillä! Tuuthan kertomaan miten tilanne lähtee siitä etenemään, onko minkä verran vaikutusta... Itseä jännittää jotenkin ihan hirveästi huominen käynti jos se oikeesti lähtis sillä tulemaan, vaikka toisaalta haluisin et lähtee kun pelkään et muuten venyy ja venyy ja menee käynnistykseen, mut toisaalta on sellainen olo et apua, mitä jos se lähtee OIKEESTI tulemaan sieltä, nytkö tää pitää jo synnyttää!?! :O :D Huomista siis jännittyneenä odotellen....

Eireann 39+1 (39+5)
 
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli
Onnea Willmiss :flower:

Eireann eilen tuntui, että sukkapuikkomaiset juilinnat lisääntyi ja muutama supistuskin tuli. Touhusin koko päivän, että saisi tuntemukset lisääntymään. Ei kuitenkaan edennyt vielä mihinkään. Siinä tutkimuspöydällä kyllä tuntui siltä, että voi apua, nyt tämä tulee, kun venytti kohdunkaulaa ja pyöritteli niitä kalvoja ja se aiheutti jättisupistuksen. Nyt on kaikki mahdollinen tehty, ei kai auta muu kuin odotella, että kroppa hoksaa miten tämä saadaan ulos :)

Nanija ja muru 39+2
 

meillä voidaan hyvin ja vauva tuntuu olevan kiltti ja hyvin syövä. Tosi isännän vieressä ei malta niinkään nukkua kuin mamman kainalossa. Painoa itseltä lähtenyt nyt n. 9,2 kg viellä olisi 17,4 kg jäljellä että olisi samoissa mitoissa kuin ennen, mutta mikään kiire tässä ei ole. Minä nautin vauvan kanssa mammimisestä ja yhteisistä tissittely hetkistä. Tässä kolmannen kanssa tuntuu että on itsekkin tosi rauhallisin mieli niim tissittelyn kuin kaiken muunkin suhteen. Tsemppiä loppu odotukseen kaikki te ihanaiset mammat.
Yönenkeli ja pieni mies
 
40+0 poks! :)

Tänään oli toivottavasti viimeinen neuvola. Sisätutkimuksen tehneen terkkarin mukaan "vauva on todella alhaalla ja kohdunkaulaa alle 1 cm, kohdunsuu pehmeä ja sormelle auki". Verenpaineet 132/79, paino pysynyt samassa kaksi viikkoa, pissat puhtaat, sf-mitta 35, vatsan päältä tehty painoarvio 3800g.

Yösupistukset valvotti koko viime yön, onneksi nuo näyttää tehneen tehtävänsäkin. Syntyis vaan jo :heart: :D
 
Saihan tässä muutaman viikon nauttiakin, eilen palasi liitoskivut. Käytiin aamusta muskarissa ja iltapäivällä mentiin vielä uimahalliin, joten taisi olla liikaa sitä nostelua ja kumartelua vaikka meillä tuollainen keijukainen onkin (jotain hyvää siinäkin että tehdään noita pienempiä vauvoja!). Tänään sitten piti kauppareissu ajoittaa esikoisen päikkäriaikaan joten ajattelin samalla kävellä lenkin, jos auttaisi noihin liitoskipuihin. Erittäin rauhallisesti kävelin mutta jokainen askel oli kyllä tuskaa lantiossa ja takapuolessa. Lisäksi mahassa myllerrettiin ja potkittiin samalla kivuliaasti :headwall: Ajattelin sit että se on vaan tämä alku, kyllä se puolen tunnin kohdalla alkaa helpottaa. Puoli tuntia käveltyäni ajattelin että no nythän on vasta vähän lämmetty, kyllä se tunnin kohdalla alkaa helpottaa. Tunnin käveltyäni piti jo alkaa pysähdellä ja esikoinen yhä vaan sitkeästi pysytteli hereillä joten päätin unohtaa koko touhun ja kävelin metroasemalle. Kaupastakin menin vielä bussilla kotiin ja kun olin saanut esikoisen nukkumaan sänkyynsä, rojahdin sohvalle lepuuttamaan liitoksiani. Kerkesinpä edes muutaman viikon nauttia hieman helpommasta liikkumisesta ja pidemmistä lenkeistä, täytynee taas jättää unelmoinnin tasolle hetkeksi.

Mutta huomenna aamusta pääsee sitten ultraan =) Tosin vähän jännittää että mitä ne meinaa sitten jatkossa, mutta en jaksais odottaa että saa sen painoarvion.

Nyt on joitain päiviä ollut myös erityisen paljon hengenahdistusta ja eilen nukkumaan mennessä tuntui jonkin aikaa että sydän ois tykyttänyt kurkussa :$ Erityisesti makuullaan tuntuu että ilmeisesti se vauva siellä painaa keuhkoja tai muuta. Kävellessä taas ihan kun olis keilapallo mahassa ja painaa rakkoon ikävästi. Molempia tuntemuksia on ollut kyllä pidemmän aikaa mutta nyt tuntuu melkein koko ajan. Meinaiskohan että vauva olis tällä kertaa hieman isompi kuitenkin vai olisko vaan nyt asennosta kiinni sitten? Tänään ajattelin kuitenkin varmuudeksi vielä mitata paineet kotimittarilla kun tuo hengenahdistus on lisääntynyt niin paljon parissa päivässä. Näillä viikoilla se maha taitaa kyllä olla korkeimmillaan että varmaan siitä johtuu.

Kp & Kultakala 36+2
 

Yhteistyössä