Huhtikuun Hurmurit ~Huhtikuussa meidän kuu <3 <3 ~

Kultapupu, voimia vatsataudin vastaiseen taisteluun! Toivottavasti tauti on nopeasti ohitse menevää sorttia ja kiertää muut perheenjäsenet kaukaa.

Minua on supistellut viime yöstä lähtien laimeasti. Kuitenkin sen verran ettei yöunista tullut mitään :( Aloin iltapäivästä kellottaa ja tasaisesti 8-12 minuutin välein niitä on tullut. Ovat makuulla siedettäviä mutta liikkuessa aika ikävän tuntuisia, kun koko vatsa kiristyy. Reilu tunti sitten supistukset alkoivat pistää jo otsaa ryppyyn niin otin Tens:laitteen käyttöön. Vielä en osaa sanoa sen tehosta paljoakaan mutta taitaa se ainakin vähän taittaa selkään tulevaa kipua. Tällä hetkellä supistuksia tulee noin kahdeksan minuutin välein ja ne kestävät puolisen minuuttia. Jännä nähdä mihin suuntaan tilanne kehittyy :popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
41+0 ja ei mitään.... ei yhtään mitään :headwall:
Alkaa pikkuhiljaa mennä jo toivo että tämä haluaisi edes itsestään alkaa tulla pihalle. Esikoisesta tässä vaiheessa oli jo alkanut supistella kipeästi, vaikka loppujen lopuksi syntyikin vasta 41+5. Turhauttavaa. Odottavan aika on todellakin pitkä.
Lueskelin toukokuisten ketjua ja se turhautti ehkä vielä enemmän kun tuntuu että sielläkin jo monella alkaa tapahtua.

Neuvolasta sanottiin että yliaikaiskontrolli vasta 41+5 ja jos käynnistämään joudutaan niin se vasta 42+ jotain..?!?! Huoh. :O Hieman ihmetyttää että vaikka se radikin on, niin silti annetaan mennä noin pitkälle :( Mutta, ei kai tässä auta muu kuin vaan odotella edelleen.
Tsemppiä kaikille muillekin odottelijoille, ja Hyvää Pääsiäistä! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Ja taas illalla/yöllä vähän kipeämpiä supistuksia epäsäännöllisesti. Niiden ja esikoisen kanssa valvottiin suunnilleen 4 aamuyöhön mutta sit kun saatiin esikko vihdoin nukkumaan niin sammuin kun saunalyhty. Toistaiseksi ei ole taas ollut mitään tuntemuksia tänään.

Vatsatauti taitaa olla selätetty kylläkin onneksi, nyt vaan yritetään päästä takaisin normaaliin rytmiin. Esikoisella alkoi toi mahatauti jo torstaina illalla niin toistaiseksi vielä näyttäis että me vanhemmat selvittiin ilman? Toivossa on hyvä elää :)

Hildur taitaa olla tosi kyseessä? Onkohan vauva jo peräti maailmassa :rolleyes:

Meryl ootko saanut mitään painoarviota? Tsemppiä sinnekin, että vauva ymmärtää tulla ennen yliaikaiskontrollia :)
 
Kultapupu ei ole muuta kuin terkkarin "käsikopeloarvio" joka oli että pienempi kuin esikoinen, mutta jos menee pari viikkoa yli lasketun niin varmaan 4-kiloinen kuitenkin siinä vaiheessa. Radin takia en ole siis päässyt kokoarvioultraan tmv. kun arvot on pysyneet kotimittauksissa ok, niin neuvolan mielestä ei ole ollut tarvetta. Sekin hieman ihmetyttää kun tuntuu että toisissa neuvoloissa heti radi-diagnoosin jälkeen vauvan kokoa seurataan todella tarkkaan. No, ei meillä.
Toivotaan että olisi ihan normikokoinen, huoh. Itseä alkaa vähän pelottaa, varsinkin mitä enemmän näitä päiviä tässä menee.

Siellä sentään jotain merkkejä lähestyvästä synnytyksestä Kipeät supparit on lupaavia -> jotain tapahtuu, ainakin pehmentävät/avaavat paikkoja, vaikka viime synnytyksen jälkeen toivoisinkin että kun ne kipeät supparit alkaa, menisi synnytys sitten samalla nopeasti eteenpäin. Viimeksi kärsin kipeistä supistuksista melkein viikon yhtäsoittoa, joka ei todella ollut kivaa ja olinkin synnytyksen koittaessa jo todella väsynyt :( Nyt onkin vaikea uskoa että voisiko tämä sitten käynnistyä ilman mitään ennakkovaroituksia oikeasti, vai mennäänkö sitten käynnistykseen saakka..???
 
Viimeksi muokattu:
Missä vaiheessa olette ajatelleet paljastaa vauvan nimen muille vai oletteko kertoneet sen jo ennen kastetta/nimäisiä? Meillä oli nimi melko varmasti lyöty lukkoon jo ennen syntymää, mutta haluttiin nähdä vauva ennen lopullista päätöstä. Todettiin miehen kanssa, että "tekovaiheen" nimeä ei kannata pitkään käyttää, sillä se oli vaarana jäädä puhuttelunimeksi, joten otettiin oikea nimi hyvin äkkiä käyttöön. Samalla se on tullut muidenkin tietoon ja käyttöön. Nyt on vielä pohdinnassa, että pidetäänkö nimenantojuhlat ja jos pidetään, kutsutaanko ainoastaan lähimmät sukulaiset vai pitäisikö myös parhaat ystävät kutsua. Toisaalta olisi mukavaa kutsua isompikin porukka koolle toivottamaan vauva tervetulleeksi sukuun, mutta mietin omaa jaksamistani. Minkälaisia suunnitelmia muilla on?
 
Meryl Höh, mäkin luulin että radi meinais automaattisesti kokoarviota loppuraskaudessa. Toisaalta kokeneet hoitsutkin on usein aika hyviä noissa käsikopeloarvioissa. Mutta toivotaan että nyt lähtis sit reippaasti käyntiin itsekseen!

Mulla ei tosiaan ekassa raskaudessa ollut yhden yhtä kipeetä supistusta ennen sitä käynnistystä. Jotenkin ihan outoa että nyt niitä on ollut enempi tai vähempi jo pari viikkoa! :attn: Eilen tuli päivällä useemman tunnin ajan, yhdessä vaiheessa tuli sitten säännöllisesti 5min välein mutta ei tehny kunnolla kipeetä vaikka vähän tuntu selänkin puolella. Joskus 7 maissa illalla ne sit alko hiipumaan ja sen jälkeen ei olekaan taas ollut mitään. Ärsyttää kun aina herää toiveet ja sitten ei kuitenkaan :headwall: Tänään on ihan selkeesti tullut taas vähän sitä limatulppaa mutta sekin tulee silleen pikkuhiljaa näköjään.

Luultiin että esikoisen mahatauti olis jo ohi kun oireita ei ollut suunnilleen pariin vuorokauteen. Viideltä aamulla sit herättiin siihen kun sitä tavaraa tuli taas molemmista päistä :( No tuntia paria myöhemmin lapsi oli taas ihan normaali pirteä itsensä vaikka maha on vielä vähän löysällä. Että näköjään tällänen tulee-menee-tauti.

eeku Me paljastettiin esikoisen nimi vasta nimiäisissä ja varmaan toimitaan samoin tämänkin kanssa, juuri sen takia kun esikoisenkin nimi vaihdettiin syntymän jälkeen. Nimiäisiin kutsuttiin myös ystäviä, meillä on onneksi molemmilla suht pienet suvut joten ei ollut ihan kauhean iso kööri. Sisarukset ja vanhemmat myös autteli paljon, teki tarjottavia ja mun isä oli puhujana ja nimen paljastajana. Nimiäisiä varten vuokrattiin läheisen leikkipuiston sisätilat käyttöömme, oli himpun alle 20e/h, vähän tilavampi kuin oma koti ja löytyi tekemistä lapsivieraillekin :)

Huomenna olis sit neuvola taas. Oiskohan voinut kiinnittymistä tapahtua kun on taas vihlonut niin paljon tuonne alas ja häpyluu kipeenä? :p Ja harmi kun th:t ei taida tehdä sisätutkimuksia : / Olis ollut kiva tietää että onko näillä suppareilla ollut mitään vaikutusta.

Kp & Kultakala 38+6
 
Pikainen päivitys täältä reilun vuorokauden ikäisen tytön vierestä! Pää on ihan pehmeä ja univelkaa yli oman tarpeen mutta hetkeäkään en vaihtaisi pois! En edes niitä tuskaisia ja pitkiä tunteja jotka avautuminen kahdesta kolmeen senttiin vei. Se tuska oli ihan jotain järkyttävää! Epiduraali palautti uskoni ihmiskuntaan ja koko touhuun ja loppu olikin melkeinpä miellyttävää. Kirjoitan tarkemmin synnytyksestä kunhan saan ajatukset ja ajan järjestykseen :D

Nyt vaan toivotaan että vähän kohonneet tulehdusarvot pysyisivät maltillisina ja että ruokailurytmi saataisiin kohdalleen sokeriarvojen takia.

Hildur/20.4.2014/ tyttö / 2880g / 48cm/ 39+6 /21.4.2014
 
Valtavasti onnea Hildur!! :heart:

Nimen paljastaminen oli meillä tarkoitus tehdä vasta nimäisissä, mutta osa tietää jo kutsumanimen. Esikoinen oli vahingossa paljastanut nimen anopille, kun oltiin sairaalassa. Itsekin olen vahingossa käyttänyt nimeä jo parin ihmisen kuullen. Mutta muille paljastetaan vasta nimiäisissä. Jos onnistutaan olemaan lipsauttelematta siihen asti. :p
 
Hildurille onnea!!

Kultapupulle tsemppiä mahataudin kanssa, kurja vaiva :/ Meillä kans oli pääsiäisvierailla mahatautia, mutta ei ole ainakaan vielä meihin tarttunut.

eeku: Meillä vähän mietitään tuota nimen paljastamista, varmaan pidetään nimiäiset vasta juhannuksen jälkeen, kun on kaikenlaista hässäkkää alkukesästä. Siihen asti ei viitsisi nimeä "piilotella".

Yöllä heräsin YHTEEN kipeään supistukseen, ja toivoin että ne jatkuisi mutta yhdeksi jäi. Ei siis mitään merkkejä synnytyksestä..

Mirenna 38+6
 
Käytiin äsken neidin kanssa neuvolassa ja olipahan mitat! :whistle:
Omasta mielestäni vauveli olikin kasvanut jo aika paljon, mutta yllätyin silti. 52cm ja 3840g oli tämän päivän mitat, eli 2,5 viikossa pituutta tullut 4cm ja painoa 665g, pään ympäryskin oli kasvanut 2,2cm. Neuvolatäti meinasi, että normaalisti vauvat saattavat kasvaa 1kk neuvolaan tuon 4cm. Miten muilla vauvat kasvavat? Onkohan tästä kasvamassa ihan jättiläinen? Kuulemma kasvukäyrä nousee melkein pystysuoraan! Ainakin tietää, että maitoa tulee tarpeeksi. :D
 
Mahatauti näyttäis taas kerran olevan ohi :p ja toistaiseksi näyttäis vieläkin että me vanhemmat säästyttiin siltä.

Neuvolassa kävin tänään,
viikkoja siis 39+0 POKS!

Ja tuomio oli että vauva on kuulemma kiinnittynyt ja "sykkyrässä niin alhaalla kun vaan voi olla". Th:n puheista päätellen veikkasi että jopa viikon sisällä syntyisi vaikka varmaksi ei voi tietenkään sanoa. Mutta kuulosti lupaavalta :rolleyes:
Paino 84,2kg (-607g/vk)
RR 116/81
sf-mitta 32cm
Pissa puhdas, sykkeet hyvät ja kaikki muutoinkin hyvin. Liikelaskentaa sain ohjeeksi tehdä nyt ahkerasti kun puhuin että liikkeet on ihan selvästi vaimentuneet/vähentyneet tässä muutaman päivän aikana. Liikkeitä on kuitenkin tullut mutta tuntuu että joutuu oikein herätellä tuota vauvaa välillä. Tähän saakka on ollut kuitenkin sellainen ikiliikkuja että vähän olen ihmetellyt, mutta kaipa sitä tilaa alkaa olla sitten vähemmän.

Limatulppaa on tosiaan tullut eilisen lisäksi myös tänään hieman pikkuhiljaa, supistuksia on ollut vaan nyt jotain yksittäisiä silloin tällöin. Tämä oli jo toinen terkka joka muistutteli että kannattaa melko nopeasti lähteä synnärille kun ne oikeat supparit tulee, tuli sellainen olo että olis jotenkin erityisen suuri riski synnyttää matkalle :D Mutta synnärille vaan matkaa noin 15min riippuen ruuhkasta, vaikka pitää kyllä esikoisen hoitajat ja kyyti saada vielä paikalle ennen sitä. Mies ei kyllä varmaan arvostais jos joutuisi kätilöksi :kieh: Mutta mahikset siihen taitaa kuitenkin onneksi olla aika pienet. Luulen että kyse oli enemmän siitä kun olen uudelleensynnyttäjä ja edellinen oli käynnistetty eli ei tiedä kauan se olis kestänyt luonnostaan.

Sit vaan odotellaan :)
 
Tänne nousi kuume. Koko päivän ollut heikko olo mutta neljän maissa alko kuume nousta ja särkylääkkeestä huolimatta nouser vaan. Olo on ihan kauhea. Lisäksi verenpaineet nousi kans, mutten viitsi soitella synnärille kun siellä tullut käytyä turhan takia ihan tarpeeksi. Supisteleekin, muttei kipeästi. Hassua kun aamulla kävin neuvolassa niin silloin vielä olo oli ihan hyvä ja paineet kohdillaan.
 
Onnittelut kaikille synnyttäneille! :)

Täällä tänään rv 41+1 ja joku aika sitten heräsin siihen, että luulin pissanneeni housuun vähäsen. Hipsin siitä sitten vessaan ja vessan lattialle lorahti myöskin jotain.. jonkin verran tuli sitten sellaista kellertävää limaa ja jotain todella vetistä sekaisin. Eiköhän tämä nyt ollut ainakin limatulppaa, mutta voisko myös tihkuttaa lapsivettä? Laitoin siteen alkkareihin, mutta vielä ainakaan ei ole tullut lisää. Heti tästä alkoi menkkamainen jomotus alamahassa ja nyt tässä sohvalla maatessa on tullut jokunen laimea supistus alle 10 min. väleillä. Joku, jolla on tihkutellut lapsivettä. Kuinka tiuhaan sitä on lirahdellut? Aika jännää, jokohan tänään olisi se päivä? :)

Mulla on neuvolaan aika 9.45 sijaisterkalle, enkä tiedä meniskö vai ei sinne.. jos nää supistukset tästä voimistuu, niin jätän ainakin väliin. Jos olisi oma neuvolantäti paikalla, niin menisin, koska hän teki viime viikollakin sisätutkimuksen, mutta sillon oli vaan sormelle auki ja kanavaa n. 2 cm.
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Onnea kaikille vauvautuneille ja jaksamista masuille odottelun kanssa! :) Ihana on ollut lukea teidän kuulumisia imetyksen lomassa kännykällä, vaikka ei kirjoittamaan ehdikkään.

Yönenkeli meidän tyttö oli 52 cm pitkä, voi päivittää tuonne listalle

Synnytyskertomusta Kipeät supistukset alkoi epäsäännöllisinä rv 40+5, aamuisin ja iltaisin n. 10 min välein ja päivällä harvemmin. 40+6 kävin pitkällä ja mäkisellä kävelyllä sekä miehen kanssa Ikeassa. Iltaa kohti supistukset alkoi muuttua taas säännölliseksi ja tiheämmiksi, laskettiin yhdessä supistusten väliä tunti puolen yön aikaan ja supistuksia tuli 5 min välein ja kestivät minuutin. Valvoin koko yön supistusten kanssa, kävin välillä lämpimässä suihkussa ja liikuskelin alakerrassa, mies nukkui. Aamukuuden aikaan soitin kyssille ja lähdimme miehen kanssa sairaalaan, kohdunsuu auki 4 cm ja supistuksia piirtyi käyrälle säännöllisesti 5 min välein.

Synnytystoiveissani olin maininnut ammeen kivulievityksenä ja muutenkin toivonut mahdollisimman luonnollista synnytystä. Ensimmäiset kaksi tuntia vietin ammeessa ja se oli i-ha-naa. Käytiin miehen kanssa kävelemässä sairaalassa ees taas supistusten vauhdittamiseksi. Kahden aikaan päivällä olin 6 cm auki.

Supistuksia oli tullut koko päivän 5 min välein, kuudelta kun oltiin oltu salissa jo 12 tuntia tarkistettiin kohdunsuun tilanne uudelleen: 8 cm. Tuohon 8 cm tilanne jumittuikin seuraavaksi 4 tunniksi, lapsivedet menivät sisätutkimuksen yhteydessä ja kun tunti sen jälkeen ei edelleenkään muutoksia, aloin saamaan oksitosiinia. Kipu alkoi käydä sietämättömäksi ja sain paraservikaali ja pudendaali puudutukset. Iltakymmeneen asti olin pärjännyt ammeen, lämpöpussien ja ilokaasun avulla.

Aluksi olin miettinyt synnytysjakkaraa, mutta päädyin ponnistamaan puoli-istuvassa asennossa. Ponnistusvaihe kesti 38 minuuttia, seurauksena kaksi tikkiä ja elämäni paras hetki kun sai vauvan rinnalle. :heart:

Vaikka synnytys oli pitkä, ei jäänyt mitenkään pahoja muistoja. Kivut olivat sietämättömät vain pari viimeistä tuntia, muuten pärjäsin supistusten kanssa hyvin. Jälkeenpäin väsymys oli kyllä melkoinen, seuraavan lapsen kohdalla en ehkä välttele synnytykseen lääkkein puuttumista noin pitkään.

Vauvan kanssa sujuu hyvin, kuinka voikaan joku olla niin pien ja söpö. Itku meinaa olla hetkittäin herkässä, mutta pääosan ajasta on ihanaa. Täysimetyksellä mennään, mutta kestovaippoja en ole jaksanut ajatellakkaan.

ässä+pikkuinen 1 vko :heart:
 
Mitenhän LiLeHe? Joko olet päässyt tositoimiin?

ässä + pikkuinen: Kiitos synnytyskertomuksesta, mukava muutenkin lukea alun vauva-arjesta, itsellä kun ei ole moisesta kokemusta ollenkaan :)

Kiitos Kultapupu! Tauti alkaa olla selätetty.

Mitään synnytykseen viittaavaa ei ole :( Yöllä heräsin vatsakipuun, muttei mielestäni ollut mikään supistus, mahaa vaan särki. Mutta särky meni hetken kuluttua ohi ja loppuyön sain nukuttua. Huomenna olisi terkkarikäynti ja ensiviikolla äitipolin kontrolli verenpaineiden takia. Taudin lisäksi oloa huonontaa nuo verenpaineet. Ärsyttää, kun ne on tosi koholla muttei niitä tunnuta otettavan vakavasti neuvolassa eikä äitipolilla!!

Mirenna 39+1
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa ja hirmuisesti onnea vauvautuneille!:flower::heart:

Oon kyllä ahkerasti käyny lukemassa, mutta ei ole oikeastaan ollut mitään kirjoitettavaa, niin enpä ole sitten viitsinyt keksimällä keksiä juttua :)

Tänään kävin ä-polilla ultrassa ja katsottiin samalla kohdunsuun tilannetta, niin 3 cm auki ja kuulemma ihan kypsät paikat, että kohta varmaan päästään tosi toimiin;) on tässä kyllä monena iltana valvottukin, kun on supistellut lupaavasti, mutta sitten taas kuitenkin hiipuneet. Lääkäri kysyi, että haluanko, että käynnistetään, mutta en ollut osannut varautua yhtään siihen, niin sanoin vaan, että eiköhän odotella, että alkaa luonnollisesti :D Ensi viikon keskiviikkona sitten käynnistellään, ellei ole itsekseen alkanut. Eli viikon päästä on viimeistään nyytti sylissä :heart:

Mua rupes jännittään ihan sikana!! Jotenkin oon osannu painaa tuonne taka-alalle kaikki synnytysajatukset, kun en ole halunnut miettiä sitä. Mutta nyt kun kuulin, että synnytys on oikeasti ihan käsillä, niin en oikein tiiä miten päin tässä olisi. Huhhuh... Sitten kun vielä näin siinä sairaalan pihassa yhden perheen juuri kotiutumassa pieni vauva kaukalossa ja näin miten vaikeasti se nainen käveli, niin palautu oma synnytys mieleen ja miten vaikea se oli. Kätilö ja lääkäri olivat kyllä hyvin kannustavia ja sanoivat, että yksikään synnytys ei ole samanlainen ja nyt kun vauvalla on tie "raivattuna", niin pitäisi olla helpompi tällä kertaa. Hope so!

Musta on ihana lukea teidän synnytyskertomuksia, että tänne vaan tulemaan!:)

Toissapäivänä oli neuvola ja kaikki oli siellä ok. Sf-mitta oli 37 cm ja siinä se onkin viimeiset 5 viikkoa ollutkin. Välillä käynyt 35-36 cm, mutta sitten taas palannut takaisin. Painoa tullut kokonaisuudessaan 14 kg, kun edellisessä tuli 15 kg, eli aika samoilla linjoilla mennään.

Synnytystä ennakoivia tuntemuksia on tosiaan ollut jo sen 3 viikkoa ja olin ihan varma, että vauva syntyy ennen laskettua, mutta eipä vaan tullut! Jännä miten raskaudet on erilaisia, kun esikoista odottaessa ei ollut juuri mitään muutakuin harkkasuppareita, eivätkä nekään olleet kipeitä. Nyt on kipeitä suppareita ollut sieltä 36 viikolta lähtien ja monena iltana olen valvonut yli puolenyön ja ollut tyyliin kassin kanssa ovella lähdössä, mutta sitten ne ovat vaan hiipuneet. Sitten sukkapuikkokivut ovat myös olleet tosi tiheässä ja tosi kipeitä! Mutta toisaalta nyt on hyvä tietää, että alakerrassa on jotain tapahtunut, etten ole turhaan kärsinyt :D nyt on valtava paineen tunne, mutta sitäkin on ollut jo viikon verran. Ei ehkä näin paljon kuin tänään sen tutkimuksen jälkeen, mutta ollut kuitenkin.

Ylihuomenna olisi miehen papan 80-vuotiskekkerit, mutta saa nähä päästäänkö. Oon vaan ollu koko ajan ihan varma, ettei päästä sinne, että vauva on jo syntynyt ja ollaan vaan kotona omalla porukalla. Niin enpä ole sitten varautunut mitenkään tuolla vaatepuolella! Mulla ei oikein oo mitään nättejä raskausvaatteita ja ne on siis ihan pukujuhlat, eli hehheh. Mut jospa ne ymmärtäis, kun en muutenkaan niin hehkeenä tässä ole :D vaikka vielähän tuo kerkee ennen lauantaita syntyä, niin ei tarttis sitä sit miettiä:saint:

Vemia 39+6
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Pikainen päivitys. Meille syntyi tänään rv 41+2 ihana poika mitoin 51cm ja 3724g <3 Synnytys piti käynnistää oksitosiinitipalla, kun lapsivesien tihkuttelun alusta oli kulunut jo 30 tuntia ja olin vain sormelle auki siinä vaiheessa. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja melko nopeasti lopulta. Kirjoittelen lisää, kun kotiudutaan :)

Tsemppiä kaikille vielä synnytystä odottaville! :)
 
Paljon onnea LiLeHe!!
Onneksi vielä teillä muilla tuntuu nuo käynnistykset onnistuvan!

Täällä koitetaan toipua rintatulehduksesta. Pari päivää on mennyt tajunnan rajamailla, kun ti-ke yönä nousi kuume yli 39 asteen. Eilen kävin lääkärissä ja sain antibiootit. Nyt on kuume laskenut, mutta tuo toinen rinta on edelleen tosi kipeä ja punainen ja tuntuu, että kaikista tyhjennys yrityksistä huolimatta ne pahimmat kohdat ei lähde tyhjenemään. :(
En oikein tiedä, mitä vielä voisin koittaa, kun saunaan en uskalla vielä mennä, ettei taas nouse kuume.. Oisko kellään mitään vinkkejä?
 
Nyt seuraa avautumista, kävin neuvolassa tänään. Aiemmin kirjoitin tuosta että ärsyttää kun ei oteta tosissaan. Mulla on kaikki raskausmyrkytyksen oireet, korkea verenpaine, proteiinia virtsassa, päänsärkyä, valopilkkuja, huonoa oloa. Nyt lisäksi sappiarvot ovat koholla. Sain alkuviikkoon lääkärin, mutta menin tietysti googlettamaan mitä korkeista sappiarvoista voi seurata. Nyt pelkään viikonlopun yli kohtukuolemaa.. lisäksi mun paino on vaan laskenut ja pelkään ettei kaikki oo hyvin :( luultavasti tää on vaan lopunajan panikointia, mutta ärsyttää että ketään ei tunnu kiinnostavan syntyykö mulle elävä lapsi vai ei!
 
Nyt seuraa avautumista, kävin neuvolassa tänään. Aiemmin kirjoitin tuosta että ärsyttää kun ei oteta tosissaan. Mulla on kaikki raskausmyrkytyksen oireet, korkea verenpaine, proteiinia virtsassa, päänsärkyä, valopilkkuja, huonoa oloa. Nyt lisäksi sappiarvot ovat koholla. Sain alkuviikkoon lääkärin, mutta menin tietysti googlettamaan mitä korkeista sappiarvoista voi seurata. Nyt pelkään viikonlopun yli kohtukuolemaa.. lisäksi mun paino on vaan laskenut ja pelkään ettei kaikki oo hyvin :( luultavasti tää on vaan lopunajan panikointia, mutta ärsyttää että ketään ei tunnu kiinnostavan syntyykö mulle elävä lapsi vai ei!
Sori että tunkean teidän ketjuun kesäkuisista, mutta tuli mieleen että soitapas suoraan äitiyspolille/synnärille (numerot äitiyskortissa?) ja kysy että miten toi menee - kerrot mitkä oireet ja millä arvoilla ja että olet tosi huolissasi. Ja sitten että millaisia niiden arvojen pitäisi olla tai miten pahaksi tilanne pitää päästää ennen kuin voit tulla näytille sairaalaan. Itse juuri eilen soitin synnärille kun paineet kohosi yllättäen ja liikkeitäkään en tuntenut normaalin mukaisesti - pyysivät mut käymään hetimmiten. Sä itse tiedät parhaiten sen tunteen, että onko joku mahdollisesti vialla tai ei, ja valitettavasti joskus joutuu taistelemaan että tulee kuulluksi. Ylireagointia ei mun mielestä ole näissä asioissa laisinkaan.
 
Kiitos vastauksesta :) Ajattelin soittaakin, mikäli nyt paineet kohoaa tai vauva ei liiku tarpeeksi. Terkkari siis soitti käyntini aikana tuonne polille ja sieltä lääkäri oli sitä mieltä että maanantaina meneminen riittänee. Terkkari tosin ei maininnut kuin kohonneet verenpaineet ja sappiarvot (jätti sanomatta esim. muut raskausmyrkytyksen oireet).
Onneksi tuonne voi päivistysaikaankin soitella.
 

Yhteistyössä