Huhtikuun hurmurit 2016 *maaliskuussa*

Nostremame: Tsempit huomiseen!
Itkuhälyytin on meillä joku about 15v vanha philips, hyvin toimii edelleen. Kaverilta sain tuon.
Limatulpasta Ei mitään tietoa edellisessä,eikä tässä raskaudessa..

Täällä ei taas uni tule..vessassa ravataan ja vauva on niin huonossa asennossa tuolla mun oikean kyljen puolella ja jalat kylkiluun alla,että huonolle tuntuu olla makuuasennossa.
Kaveri on parasta aikaa synnyttämässä, hällä oli keskiviikkona laskettuaika :)

Katjuska rv 38+2

Täälläkin yks uneton, miehen kanssa ollaan riidelty pitkin päivää ja alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä, että jos ei tolla asenne muutu, niin pakkaan tavarani ja muutan pois, kunhan tää vauva on ulkoistettu.

Käytiin taas pyörähtää synnärilläkin ja tiistaillekin on aika, ei huvita mennä sinnekään, kun ei ne siellä mitään tee. Rahaa menee vaan hukkaan. Ja toteavat, että sitten vauhditetaan, kun vedet menee, jos ei supistukset ala vuorokaudessa, no viimeksi alkoi tunnissa vesien menosta, joten ei lohduta sitten yhtään, paineet nyt jatkuvasti 150/110 pitäisi kuulemma levätä paljon ton yksivuotiaan kanssa.

Ärsyttää, kun on näin ikävä fiiliskin.... Tulis nyt vaan suosiolla pikkuhiljaa, niin ehkä tota esikoistakin olisi helpompaa viihdyttää...

SaNii 38+4

Nostremamelle paljon tsemppiä sektioon! Ihanaa, kun sullakin on kohta nyytti kainalossa.

Hanzulle ihanaa aikaa, kun pääsitte kotiin <3

Tsemppiä miesten kanssa taisteleville. Tämä on kyllä sitä aikaa, ettei kaipais mitään ylimääräistä mielipahaa, mulla ainakin on ihan tarpeeksi jo oman fyysisen olotilan kestämisessä. Onneksi tuo oma ukko on tosi ihana ja näin viidellennä kerralla jo ymmärtää tämän homman ;)

Mulla poksuu tänään viikot, kaksi viikkoa enää laskettuun aikaan. Sen kunniaksi sain nukuttua parhaan yön aikoihin. Toissayö oli ihan karsea, kun selkä ja kädet oli niin kipeenä. Sain nukuttua hätäiseen kaks tuntia. Nyt onkin ihan erilainen olo, kun nukuin peräti 6,5t vain kahdella vessa- ja juontireissulla.

Mulla oli eilen äitiyspolikäynti. Pissa oli puhdas, verikokeet kaikki ok, mutta verenpaine tosi korkealla (165/94). Vauvan sydänkäyrä oikein hyvä. Lääkäri oli taas eri ja tämä ei puhunut käynnistyksestä nyt mitään, vaan päätyi nostamaan verenpainelääkitystä. Huomenna pitää mennä taas näytille ja odotan mielenkiinnolla kuka kolmesta lääkäristä sattuu vai saanko vielä neljännen erilaisen hoitosuunnitelman :D Olin siis valmistautunut täysin siihen, että synnytys käynnistetään ensiviikon alussa, mutta nyt niin ei välttämättä tapahdukaan. Toivoisin kyllä kovasti, että vauva alkuviikosta syntyisi, kun sunnuntaina sitten mies lähtee Saksaan 4 pväksi. Olisi niin ihanaa päästä vauvan kanssa kotiin ennen sitä..

Meillä kissan leikkaushaavan yläosaan alkoi kertyä turvotusta ja jouduttiin torstaina rauhoittamaan ja avaamaan haavaa. Sinne oli kertynyt nestett kudospussiin ja nyt on sitten uusi toipilasaika :( Säälittä niin tuo pieni sisupussi, kun yksin naukuu taas pesuhuoneessa kauluri päässään. Istuin jo vartin siellä rapsuttelemassa ja koko ajan pikkukolli puski ja kehräs. Sehän on vasta pentu, ikää on 7kk ja kaipaa paitsi ihmisseuraa, myös omaa kissakaveriaan. Toinen kissa käykin tassulla huitomassa kaveria oven alta aina välillä :D

ITKUHÄLYTTIMIÄ minä en ole ostanut, ajattelin jättää hankkimatta, mutta päätin nyt kuitenkin tilata. Kyllä ne vaan helpottaa elämää, kun kissojen takia ei oikein voi ikkunoitakaan auki pitää.

LIMATULPASTA oli joku kysellyt. Ekasta en huomannut. Toisesta tuli ihan selkeesti limatulppa keskiviikkoiltana kertaplumpsahuksella ja tyttö syntyi sitten to-pe yönä. Kolmannella kerralla heräsin supistuksiin ja samalla alkoi valua limatulppaa, tyttö syntyi siitä 7t kuluttua. Viimeksi sitten limaa valui enemmän ja vähemmän useamman viikon ajan. Samaa on nytkin, että välillä tulee ja välillä ei.

LIIKKEET vaihtelee täälläkin. Välillä on hiljaisempia päiviä ja sitten on taas niitä toisenlaisia, kuten eilinen. Vauva tuntui jumppaavan suunnilleen koko päivän. Sen olen huomannut, että mitä enemmän itse touhuan, sitä vähemmän vauva liikkuu.

Munarikasta pääsiäisen jatkoa kaikille, toivotaan edes muutamaa pikku pääsiäisvauvaa maailmaan!

T. Huhtihapsukkainen 38+0

Täällähän on kirjoiteltu koko yö! o_O Oma yöni meni jälleen mallikkaasti. Puoli kakstoista oon nukahtanut ja juuri sain simmut auki. Yks vessakäynti. Ja eilen nukuin vielä ne nyt kuvaan astuneet tunnin päikkäritkin! Että täällä kyllä nyt levätään :D
Illalla piti kyllä käydä kaks kertaa :poop: eli vauva tulee varmasti alemmas koko ajan. Rinnoissa ei muuten ole mitään oloa ja ne on jotenkin pienentyneetkin... sukkapuikkopistot ovat vaihtuneet lähinnä rautakankipistoiksi! Kun tulevat niin ovat veretseisauttavia :mad:
Eilinen leffa oli hyvä mutta olihan se aika naurettavaa yrittää saada hyvä asento. Kyllä oli pers puutunut sen jälkeen! Tänään pitäis illalla mennä syömään ystävien kanssa. Päivän voikin sitten kuluttaa vaikka tekemällä palapeliä :ROFLMAO:
Tänään tukee siis tähän ketjuun vauva!!! Huikeaa!!!!!
Nöösikkä 38+2

Huomenta :)

Täällä rupee monella olemaan näköjään ja aika tukalat oltavat! Toivottavasti rupeis vaavit pikku hiljaa tulemaan!

Mulla on nyt muutamana yönä supistellu tosi kovasti pari kertaa, mutta ei muuta. Ehkä tää vauva ei tuu koskaan ulos täältä :D

Eilen illalla saunoin ihan kunnolla ja sitten vielä seksit päälle ja tänään siivoon :D Jospa noi vähän auttais xD

Mun täytyy nyt pyhien jälkeen soittaa terveyskeskukseen et onko mahdollista saada kyynärsauva... Mulla toi oikee jalka meinaa lähteä alta vähän väliä ja en pysty kunnolla kävelemään.. Hienoa :(
Eihän tässä oo kun reilu 4vko laskettuun aikaan eli jos menee yli niin 6vkoa olla vissiin sit paikallaan,kun ei uskalla kävellä kun jalka saattaa pettää alta ihan milloin vaan. Nyt kyllä *ituttaa ja PALJON!!

Täälläkin kyllä ollu parisuhdeongelmaa jos jonkinmoista.. oma väsymys + hormonit niin oon kyl ollu normaalia kiukkuisempi. Sit siihen vähän rahahuolia ja miehen pitkääkin pidemmät työpäivät niin avot!! Nytkin oon vähän herne nenässä kun ei voinu ny ees pääsiäisenä olla kotona, huomenna kuulemma ehkä. Ja nyt sit tuskin voikaan pitää sitä 2vko lomaa kun vauva syntyy. Et olen sit täällä 12h päivässä vilkkaan 3veen ja vauvan kanssa... Puuuuuuh...

Mulla hiertää hermoon myös se et väsyttää muttei saa nukuttua. Mua särkee niin paljon jokapaikkaan. Voi vauva, miksi teet tästä niin kamalan vaikeaa?:D
Vieläkin on alakerta kipeenä ja menkkajomoja taas ollu aamun..

Keksisinkö jonkun positiivsen asian tähän, ettei mee ihan valittamiseksi.. :D No tiistaina on rv36 täynnä! Ei oo enää kauaa :'D

Siivottiin kunnolla to ja eilen harrasteltiin seksiä, joten pitäiskö tänään mennä sitten saunaan :LOL: Ei kyllä vielä tarvitsisi vauvan syntyä kun viikkoja on vasta 36+2, mun puolesta saisi sitten syntyä kun on 37+0 täynnä.

Mutta enpä usko, että on aiemmin tulossa. Eiköhän tuo möyrijä viihdy tuolla yksiössään vielä kuukauden päivät :)

Tsemppiä kaikille parisuhteen kanssa painijoille! Onhan tämä raskaus ja varsinkin loppuaika aika tunteiden vuoristorataa ja helposti rasittaa parisuhdetta. Itse ainakin olen vähäisten unien jälkeen huonolla tuulella ja helposti tulee äyskittyä miehelle.

KAPUSHA tuo iskiaskipu on ihan hirveää! Esikoisen odotusaikana oli todella pahana ja jalka meinasi pettää alta useasti ja pettikin. Onneksi en ikinä kaatunut pahasti. Soita ihmeessä terkkariin ja vaikka neuvolaan/äippäpolilla jos menee pahemmaksi ja yritä vaikka kerjätä sitä käynnistystä...

LIMATULPPA tuli esikosta lauantaina ja hän syntyi la-su välisenä yönä. Tulppa oli ihan selkeä iso kananmunan valkuaista muistuttava verinen klöntti. Kuopuksesta en muista ainakaan huomanneeni.

Mukavaa pääsiäisen aikaa kaikille! :)

Meillä Hyvinkäällä tuo streptokokkinäyte otetaan kuulemma vasta sitten kun mennään synnyttämään. Näin ohjeistettiin neuvolasta. On siinä hyvät ja huonot puolensa, että otetaan vasta silloin. Jos tämä vauva päättää syntyä spontaanisti, toisin kuin isoveljensä, niin en usko että meidän kohdalla kiire sen kanssa tulee. Mutta niillä jotka ovat nopeampia synnyttäjiä, voi tulla kiire saada antibiootti, jos se sitten positiivista näyttäisikin. Mutta on ainakin "tuore" näyte.

Limatulpan bongasin esikoisen odotuksessa. Yöllisellä vessareissulla se kunnon klöntti lumpsahti pönttöön kunnolla veren kera ja koska silloin oli tiedossa marginaalinen etinen istukka, niin lähdettiin sitten sairaalaan (rv 41+4). Sairaalassa sitten lopulta puhkottiin kalvot ja verta tuli jossain vaiheessa lisää enempi. Ja sitten lopulta tuntien kuluessa kaiken päätteeksi sitten kiiruhdettiinkin sinne hätäsektioon.. Mutta siis hänen kohdalla sen kyllä näin. Kuopuksen synnytys käynnistettiin ballongilla rv 42+0, silloin en sellaista huomannut missään vaiheessa.

Mä toivoisin niin kovasti, että tämä vauva tajuaisi ihan itsekseen lähteä syntymään. Iso toive olisi, että syntyisi ennen kuin rv 41 käynnistyy (eli viimeistään vapuksi)... Ne on vaan jotain niin tuskaa ne vikat viikot. Ja kun tämä raskaus on ollut paljon rankempi fyysisesti ja henkisesti kuin aiemmat, niin tälläkin hetkellä oon jo aivan täynnä tätä koko raskautta :( Mutta hän tulee sitten kun tulee. Erilaisiin ässiin mulla ei aiempien kokemusten perusteella ole mitään luottoa, mutta tuskin niistä haittaakaan on. Joten siivotaan ym. sen verta kun jaksetaan :p Vadelmanlehtiteetäkin tuli ostettua, vaikka senkään tehoon en luota. Lähinnähän se on kohtulihasta vahvistava se vaikutus mikä siinä on, ei niinkään synnytystä edistävä. Mutta hyvänmakuista joka tapauksessa :D
Välillä supistelee, välillä ei. Ei vielä tässä kohtaa niin paljoa, että tarvitsisi kellottaa. Mutta mua on aina supistellut raskauksissa loppua kohden mentäessä suhteelisen paljon ja kipeästi ja tiheestikin, mutta ei ole ollut synnytys käynnissä. Mä uskon synnytyksen olevan itselläni lähellä siinä vaiheessa, kun huomaan vereslimaista vuotoa tai menee lapsivedet ;) Silloin kun on vereslimaista vuotoa tullut, niin oon ollut kummallakin kerralla sen 3-4cm jo auki. Esikoisesta siinä vaiheessa, kun limatulppa lähti ja kuopuksesta siinä vaiheessa kun ballonki tuli ulos.

Kuopuksen kanssa kasattiin tuossa yksi päivä hoitopöytä ja täytettiin se tavaralla. Ja eilen nostettiin miehen kanssa pinnasängyn pohja alimmalta tasolta korkeammalle ja laitoin patjat jo valmiiksi. Tuli vähän siistimpää makkariinkin. Lakanoiden kanssa vielä odottelen.
Sairaalakassissa on nyt varmaan jo ne oleellisimmat mitkä nyt voi ennen synnyttämään lähtöä sinne pakata. Vaikka en usko, että vielä useaan viikkoon on sen lähdön aika. Mutta sitten taas takaraivossa ääni sanoo, että sitä ei kumminkaan koskaan tiedä, niin parempi olla sitten valmista, jos jostain kumman syystä tämä tulisikin reippaasti aiemmin kuin veljensä. :p

Voimia kaikille ja erityisesti teille, joilla tuntuu parisuhteessa vaikealta/kireältä!
Itsellä tämä raskaus on hormonien puolelta pistänyt paljon enempi koetukselle tunteineen kaikkineen kuin mitä aiemmissa on ollut... Miehen kanssa kaikki kuitenkin oikein hyvin ollut :love:

vaimo ja vaavi rv 35+5

Jep, täälläkin ärsyttää mies, tosi paljon, en ymmärrä, miten se voikin olla noin ärsyttävä. Ei harrasta mitään baareiluja tms. mut eilen saunan jälkeen piti ihan uhallaan kulauttaa kurkkuunsa kolme olutta, kun just pari päivää sitten sanoin, et vauvan syntymään asti pitäis olla aina ajokunnossa eli ihan limulinjalla, jos tulee äkkilähtö. Kerta kaikkisesti menee hermo tollaseen idioottiin, ja aikuinen mies :mad:

Limatulpan bongasin vasta kuopuksesta, pari päivää ennen synnytystä tuli verensekaista kirkasta limaa :sick:

Kolme ässää on täällä aina ollut käytössä ennen synnytystä, mut nyt tuo mies raivostuttaa niin paljon, et siivotkoon ihan itte vaan, ja sitä kolmatta ässää ei kyllä tule saamaan aikoihin, jos koskaan, ellei lakkaa olemasta ääliö.

Taidan tästä vetäistä punttitreenin, jos se vähän purkais tätä agrea ja angstia -on niin kurja sääkin, et ei viitsi lähteä kaupungille ostoksille ja pyykkiäkään jaksa koko päivää pestä.

Ai mäkö huonolla tuulella, en kai :ROFLMAO:

Ihanat miesaggret täällä. :ROFLMAO: No ehkä se ei ole niin ihanaa, koittakaa jaksaa.. Itsellä ei kyllä ole valittamista. Mulla on ollut hirmuinen tehopäivä, aamu 8 aloin siivoamaan ja hoitamaan tiskejä yms., ruuankin tein. Energiaa yhtäkkiä riittää, nukuinkin vihdoin ihan hyvin.

Tuli syötyä mämmiä ehkä vähän liikaa. :unsure: Meinaa tulla morkkis, mutta mittaan pian sokerit. Ei ne onneks ole kertaakaan heittänyt liikaa.

Mulla on nyt monta päivää ollut menkkajomoa ja säännöllistä paineentunnetta, supistuksia ja vihlontaa. Yöllä tuntui että vauva tippuu pönttöön kun kävin pissalla. :D Mutta meinaa olla vähän turhauttavaa, kun seurailee niin paljon omaa kehoa ja oloja ja odottaa synnytystä. Vaikea olla ajattelematta. Pitää kuitenkin yrittää keskittyä tähän hetkeen, tulee kun on tullakseen! Toivon vaan, ettei menis hirveesti yli (muutamasta syystä), ja sellanen olo onkin ettei menis, katsotaan olinko oikeassa.

Vadelmanlehtiteetä ajattelin kans hommata, jos edistäis synnytystä ja auttais palautumisessa.

Päpuu 37+2

Limatulpasta, aiemmin en ole sitä bongannut. Enkä kyllä nytkään ainakaan toistaiseksi.

Mun mies on oikeesti tosi ihana, vaikka saa mut kyllä raivon partaallekin. Meilläkin eilinen minun hermostuminen alkoi oluesta. Hänkään ei käytä mitään alkoholia moneen kuukauteen ja sitten saattaa juoda yhden saunaoluen tai jos on iltameno niin yleensä max 6-8 alkoholiannosta hänelle riittää. Eilen sitten alkoi vitsailla, jos remontin yhteydessä pari kolme jois. Ja sitten ei ymmärtänyt lopettaa vitsailuaan ja sen kun yhdistää minun väsymykseen ja siihen tunteeseen, että mieskin on ollut viime viikkoina alakuloinen ja vetäytyvä. No papuhan siinä nenään meni, että mene ja tee ihan mitä lystäät, että minä kyllä pärjään eikä tartte tulla kyselemäänkään mitään. Mutta noiden yli kyllä päästään, kun kumpikaan ei linnottaudu asemiinsa . Oikeesti olen sitä mieltä, että usein ihmiset eroaa liian herkästi. Pitkään sinkkuna oltuani tuli kyllä tavattua monenlaista kuspiätä. Jos oma mies ei alista henkisesti tai fyysisesti, ole väkivaltainen, alkoholin väärinkäyttäjä, pettäjä tai raha-asioissa mahdoton niin monta asiaa kannattaa katsoa läpi sormien. Eihän sitä itsekään ole täydellinen ja joskus saa ihmetellä, että mitenhän tuokin minua jaksaa. (n)

Eilen aika paljon supisteli mutta laantuivat siinä mielenosoitusten melskeessä. Aamulla sitten hempeiltiin. :love:

Olo on jo aika tukala ja joutaisin kyllä jo synnyttämään. Ehkä sitten saisin nukkuakin eikä lonkat olisi niin tohjona.

Koitetaanhan jaksaa eikä tehdä hätiköityjä ratkaisuja. (y)

Niittys 37+3

Tsemppiä kaikki joiden miehet on ruvenneet hankaliksi!

Mun miehellä on jotain sympatiaraskausoireita ja on yhtä vetämätön, uupunut ja omissa oloissaan kuin minäkin nykyään. Onneksi on osannut eritellä vähän edes noita tunteita ja puhua mullekin niistä, mikä on hänelle harvinaista. Ymmärtääpä paremmin miltä musta tuntuu nää vikat viikot.. Jäi myös työttömäksi samaan aikaan ku mä jäin kotiin, mikä varmaan vaikuttaa kans mielialaan. Ollaan suosiolla jätetty siivoukset ja muut s:ät sellaisiin hetkiin kun siltä tuntuu, jos ei kumpaakaan huvita laittaa ruokaa niin tilataan pizza/ mennään nuudelilinjalla jne. Aluksi oli outoa olla pitkästä aikaa molemmat kotona ja oltiin vähän napit vastakkain kun toisen naamaa näki koko ajan, mut nyt ollaan sopeuduttu ja annetaan toisillemme tilaa. Toisaalta helppo kun kummallakin on samanlainen fiilis ja tilanne. Se sit tekee jotain joka jaksaa.. Ehkä parempi et tää tuli nyt eikä vasta vauvan synnyttyä :D

Vadelmanlehtiteetä uskalsin alkaa taas juoda kun tuli 35rv täyteen ja lopetin makaamisen. Se lisää mulla supistelua tilapäisesti ehkä n. tunniksi mutta en enää jaksa panikoida sitä. Muutenkin tulee supistuksia päivin ja öin eikä mitään tapahdu. Tää syntyy varmaan vasta vappuna :confused:

Tsemppiä teille joilla on tällä hetkellä kitkaa parisuhteessa! <3 Meillä menee miehen kanssa tällä hetkellä ihan hyvin. Mitä nyt minä saatan välillä kiukustua jostain ihan tyhmästä, mutta muuten ei oo ollu mitään :)

Minä sain siivottua, kissat harjattua ja pyykkiä pesin koneellisen. Kohta lähen kaverin kanssa käymään kahvilla ja sitten pitäs kaupassa käyä vielä :)

Täällä on ihan kökkö ilma, vettä vaan sataa :(

Voi kun se oliskin pelkkä mies joka ottaa aivoon :D Mun äiti on ruvennut ihan mahdottomaksi, se on ruvennu mun miehelle juttelee, että sen pitäis kuule vaan siellä kotona lepäillä eikä tehdä mitään. Ei sais käydä kävelyllä edes sen mielestä "että jaksaa sitten synnyttää" Mulle se yritti samaa, mutta en alkanu kuuntelee edes alkua pidemmälle.
Yksvuotiaan kanssa ei kotona paljon lepäillä, mies tekee töitä pääsääntöisesti kuus päivää viikossa (välillä vähän enemmänkin...) eli kaikki kotityöt pitäis muka jättää vaan kasaantumaan siihen, kun vauva on syntynyt, aevan loistava idea! Pikkuvauvan kanssahan niitä kotitöitä jaksankin paremmin tehdä. Aina ei ymmärrä logiikkaa...
Onneks toi mies on nyt pääsiäisen kotona, ekaa kertaa öö... Viiteen vuoteen...

Ai vähän tää kotona oleminen sopii mulle :D Lenkille ei oikein pääse, kun pihassa tehdään näköjään näin pyhinäkin remonttia ja on isoja autoja paikalla, niin ettei vaunujen kanssa pääse ohitse edes.
Onneks on sentään koko pääsiäiseks ostettu hyvää ruokaa, joten vauva saa ihan rauhassa viihtyä ens viikkoon tai varmaan sinne viikoille 42 asti, mutta onpahan isimies sitten pidempään kotona!

Varattiin miehen kesälomallekin just matka, lähdetään kolmeks viikoksi etelään sitten koko perheen kanssa, että pakko sitä on vaan kestää taas. Eihän tätä ihan loputtomiin jatku! Korkeintaan... Reilut kolme viikkoa jäljellä!

Täällä virpomassa käyty ja illalla kokolle. Vähän leivon välissä jos vieraita saadaan huomenna tai ma.

Minulla sen streptokokin vastauksesta sanottiin ihan äitipolikäynnillä, kätilö niin ettei vastausta saa. Ei kyllä kanta sivullakaan mitään tulosta ollut. Ainoastaan otettu. No, on edes otettu.

Limatulpasta: Kirkasta verensekaista limaa pulpahti pari päivää ennen synnytyksen käynnistymistä toisen lapsen syntymän aikaan. Muistan kun oltiin provinssirockissa ja siellä wc:ssä tulla tupsahti. Onneksi oli sidettä jo siltä varalta silloin, jos lapsivedet tms menee ja sairaalakassi auton perällä oli varuuksi myös :LOL:

Täällä on kans välillä ongelmia jalan kanssa. Tuon vas.puolen iskias jalka on välillä sellainen ettei sille voi pahemmin varata ja meenkin sitten seiniä pitkin tukien wc:hen. Juurikin heti kun pidemmäksi ajaksi oikaisee, niin tuo vaiva alkaa. Paristi on jo käynyt mielessä kävelysauva tms.
Oikein tätä loppuaikaa odotan miten pahaksi tuo kävely meneekään.. Ja itse synnytyksessä, kun yleensä ne supistuskivut selän puolella tuntunut...

Limatulppa tuli esikoisesta vasta kun synnytyssupistukset oli jo alkaneet. Kokonaisena klönttinä plumpsahti vessanpönttöön.. ihanaa...

Huomenna virallisesti 39+0 ja supistuksista ja muista vaivoista huolimatta en odota edelleenkään synnytystä, sitten 40+0 vasta. Joten tuntuu oudolta kun muut on jo 37+0 "lähössä synnyttämään". Heh. Muistakaa nyt kuitenkin että yleensä vauvan paras kasvaa loppuun asti mahassa jos ei jotain vaaraa ole...

• Tykkää
Reactions: Zenmama
Onnea nostremamelle!

Itse toivon vain ja ainoastaan, että ehdin sairaalaan synnyttämään. Siksi on pirullista viikkokausia kyttäillä samanlaisia supistuksia, joiden alkamisesta edellisellä kerralla oli tyttö syntynyt 3.5 tunnin päästä. Matkaa sairaalaan kuitenkin reilusti yli tunti ja lanssi tulee hyvällä tuurilla reilun puolen tunnin päästä sen soitosta. Että ei tätä kovin pitkään haluaisi katsella, varsinkin kun lapsivettä reiluhkosti ja pää vielä sen verran korkealla, että lapsiveden mennessä voi napanuora luiskahtaa väliin. Onneksi sairaalassakin olivat sitä mieltä, että käynnistetään 38+1, jos ei ole siihen mennessä syntynyt. :)

Nostremame, paljon onnea :)

Vedin kunnon punttitreenin ja mies läksi lasten kanssa mummolaan, niin ei enää v***ta niin rankasti:) Mä tulisin kyllä ihan hulluksi ilman liikuntaa, se on jotenkin vaan se paras tapa mulle purkaa ketutus.

Muuten en ookaan saanu tänään mitään aikaan, pari koneellista pyykkiä ja sit oon vaan istunu sohvalla ja kutonu, vaikka olis voinu pestä vaikka jääkaapin ja siivota pari keittiön kaappia. Laiska mikä laiska. No ens viikolla sit ahkerammin, jos huomisen pyhittäis ulkoilulle.

Pitää vielä tunnustaa, et lankesin syömään yhden korvapuustin :whistle: Maistui taivaalliselta, kun viimeksi olen herkutellut jouluna, kun söin pari joulutorttua (en tietenkään molempia kerralla).

• Tykkää
Reactions: Irith ja Niittys
Onnea Nostremame! :love:

Pakko kertoa tänne, että multa tuli limatulppa! :LOL: Tunsin jotain limaista pöksyissä ja istuin sängylle tutkimaan tuotosta ja kun nousin, niin peiton päällä oli pitkulainen paksu sitkeä lima. Oliko kokonainen en osaa sanoa, mutta oli se aika iso. Käytiin sitten kävelyllä ja sen jälkeen menin vessaan, niin maha ihan löysällä. :eek: Syitä voi olla toki monia ja katsotaan nyt rauhassa, tässä voi ja saakin mennä vielä aikaa, mutta arvaatte varmaan että vähän silti jänskättää!! :D

Pakko kommentoida tuohon Sadeyesin viestiin, että mä en ainakaan ole "lähdössä synnyttämään", mutta mun mielestä se on ihan luonnollista viimeisillä viikoilla jo miettiä ja odottaa sitä synnytystä, totta kai kun loppusuoralla ollaan! Sekään ei välttämättä ole hyväksi vauvalle jos menee liikaa yli, no mulla esim. radi vähän painaa. Enkä usko että ässillä ym. voi sitä vauvaa savustaa sieltä ulos, korkeintaan vähän nopeuttaa jos se on jo joka tapauksessa tulossa. Saahan sitä olla vähän kärsimätön/innostunut/täpinöissään ihan positiivisessa mielessä, jokainen meistä on erilainen. :)

Yhteistyössä