Huhtikuun hurmurit 2016 *maaliskuussa*

On kyllä tosi mukava lukea teidän kaikkien tekstejä! Todella jalat maassa - tyyppistä äitiä näyttäisi meidän huhtikuiset olevan. (y) Näillä äitipalstoilla kun juuri törmää enemmän ja vähemmän jopa tarkoituksenmukaiseen provosointiin. Mitä kukin niistäkin nyt sitten saa.
Hitsi, noita harsoja on pakko vielä ostaa lisää. Mulla nyt muutama kun olin varma että jostain laatikon pohjalta niitä vielä pari löytyy. No mies on tainnut ne kaikki sosialisoida autoräteiks :LOL:
Nöösikkä
 
Hyvä, että monella ollu hyviä neuvolakäyntejä :)

Tuo valkovuoto on mullaki välillä ongelma :D pitää vaihtaa alkkarit aamulla ja illalla.

Mullakin monet kaverit sanonu, että eikö oo kiva kun ei oo menkkoja, mutta mitä oon lueskelku, niin sitten ekat menkat kyllä varmaan vuotaa sen 9kk edestä:LOL:

Jee vihdoin mun libero lahjakortti tuli ja pääse illalla hakemaan sen :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: norappi ja SaNii
Tulispa se libero ilmotus tännekin jo pian, nooh onhan tässä vielä aikaa ootella. Kiirettä ku mihkään ei oo. Pitäis kyllä varmaan vähän listata vaippojen, tippojen ja loppujen harsojen ostoslistaa ettei jää joku tärkee hankkimatta :)

Olikohan siitä jo puhetta kun meillä kävi jo lastenneuvolasta täti kotikäynnillä. Täällä muuttunut käytäntö, että esikoista odottavat ja tänne kaupunkiin muuttaneet saavat kotikäynnin jo ennen lapsen syntymää. Vartin verran se täällä kertoili lastenneuvolan tavoista ja kyseli meidän tukiverkostoa ja odotuksia. Ei ollu huumeruiskuja keittiön pöydällä esillä :D

pumskeli rv 33+1
 
Imetyksen toivon tällä kertaa onnistuvan paremmin. Esikoinen oli täysimetyksellä vaan kuukauden kun alkoi painokäyrä notkahtaa niin suositeltiin lisämaitoa.. Poika sitten tottui siihen pulloon eikä jaksanut enää 4kk ikäsenä keskittyä tissiin; se kun ei tullut mukana vaikka käänsi päätä kun kuului joku kiinnostava ääni :D
Ehkä tällä kertaa yritän itse panostaa siihen imetykseen vielä enemmän. Aikaisemmin olin että en imetä jos on vieraita tms mut nyt oon päättänyt et meen vaan vauvan kanssa toiseen huoneeseen ja piste. Julkisille paikoille nyt tuskin kahden pienen kanssa oon lähdössä niin sitä ei tarvi miettiä. Ite huomasin että rintaruokinta on vaan niin sata kertaa helpompaa kun pullorumba, tai ainakin meillä oli sen aikaa kun imetys sujui :)

Tää olo on ihan kamalaa.. Voisin nukkua vuorokaudet ympäriinsä. Särkee,kolottaa,*ituttaa. Esikoisparka jää kohta ihan heitteille "ei äiti nyt jaksa", "äitiä sattuu". Saa katsoa ihan liiankin kanssa lastenohjelmia kun en vaan jaksa tehdä mitään... Onneksi nyt anoppi kävi hakemassa poitsun niin saa edes jotain virikettä ja pääsee kunnolla ulos. En mä tuolla ulkonakaan sen kanssa oikein mitään voi tehdä kun tää typerä maha on tiellä.
Nytkin vauva myllää ihan hulluna, pädi vaan hyppii kun yritän pitää mahan päällä ja tuntuu et joku repis mun vatsaa sisältäpäin auki... Alapäässä kauhea paine ja jomotus samoin häntäluun tienoilla.. Tätäkö mun pitää oikeesti kestää yli 7vko??!!!
 
Täällä on kanssa alkanut tuntua painetta etukellarissa ja takakellarissa, ja vatsa pinkeenä joka työpäivän jälkeen, vaikka kevyttä toimistotyötä teen, ja yritän kyllä jaloitella tosi usein. Kaikki kumartelut ja kyykkimiset vetää myös pinkeeksi. No onneks ens vkolla äippäpolin kontrolli, katsotaan, minkä kokoinen tyyppi vatsassa asustaa ja kai se samalla voi kohdunsuunkin ultrata, siitä on kuitenkin jo kolmisen vkoa kun se on tsekattu. Kaivella en kyllä anna, tuntuu niin karmeelta :sick:

Töissä pitäis vielä pari vkoa jaksaa, ja kyllä yritänkin, vaikka illat on yhtä ahdistusta. Jää muuten hirvee läjä töitä tekemättä, joita ei pysty muille delegoida. Pitää vaan toivoa, et älomalla on vielä siinä kunnossa, et pystyy viimeiset hankinnat hoitamaan, ei meinaan oo yhden ainoa vaippaa, tuttia, pulloa, siteitä, imetysliivejä, maidonkerääjiä tms. hankittuna :D

O ja 32+1
 
  • Tykkää
Reactions: Nöösikkä
Mistä te olette saaneet vaippojen näytepakkauksia?! Meillä ei ole ainuttakaan. Eikä mitään muitakaan juttuja ole tullut mistään.

Sängyistä kyselin aikasemmin. Nyt saatiin uusi sänky ja täytyy kyllä sanoa, että yöt ovat paljon parempia nykyään. Lonkat eivät ole niin tuskaisen kipeät kuin aiemmin. Tuo Jyskin 8cm Memoryfoam on kyllä ihana petari! Vaihtelevasti herään vessaan. Normi herääminen on ehken sen 3 kertaa yössä, joskus vähemmän joskus useammin.

Päivittäistä olemista haittaa sukkapuikkotuikkimiset alakertaan. Viikkoja vielä sen verran vähän, että pakko lepäillä, että ei paikat kypsyisi liian aikaisin. Onneksi jäin saikulle kolmisen viikkoa sitten. Ensi viikolla on neuvola ja pitää kysellä, josko otettaisiin jo silloin streptokokkinäyte vai jätetäänkö seuraavan viikon äitipolikäynnille. Nyt on vauvakamoja kohtuudella kerätty kasaan mutta sairaalakassia ei kyllä ole vielä pakattu, ei itselle eikä muksulle. Syömisiä en kyllä aio ottaa mitään mukaan. Ei siellä ehdi niitä miettiä ja kanttiinista hakee jotain, jos tarttee. No ehkä sen salmiakkipussin vois ostaa kassiin. =D Omia vaatteita en aio ottaa mukaan muuta kuin kotiinlähtö vaatteet. Nautin siitä, että saan jättää ne verkkohousut ja muut rötköt sairaalan huoleksi eikä tartte roudata niitä kotiin. Korviketta ostin pari purkkia ja pari tuttipulloa ja tuttia pitäis keittää valmiiksi. Eiköhän sitä sillä sitten vauhtiin pääse.

Niittys 34+1
 
Heips.

Tänään käyty äitipolilla synnytystapa-arviossa, rv 35+1.
Kätilön kans jutustelua hetki, sitten tunti odottelua ja lääkärintarkastus. Oli lääkäri hieman vähäpuheinen, ja tänään iltasella yhden kaverin kanssa juteltiinkin, niin hänellä oli sama lääkäri syksyllä ja samanlaisen kuvan oli lääkäristä saanut. En siinä sitten kaikkea tarkentavaa alannut kyselemään, mutta selvisi, että alatiesynnytykselle ei esteitä ja vauvan paino 3kg paikkeilla. Otti sen streptokokkinäytteen samalla. Uusi aika äitipolille kontrolliin tuli lasketun ajan kieppeille. Pitäisiköhän varata silloin jo auton perälle sairaalakassia mukaan... tiedä mitä tulee tapahtumaan :D Kätilö tuumasi aikaa antaessaan, että saa tulla jo ennemminkin synnyttämään.

Samalla kertaa kun tuolla suuremmassa cityssä kävi, niin cittarista tein löytöjä :) mm. vauvalle pampers paketti lähti tarjouksesta mukaan. Vielä aion liberoita ostaa. Saa sitten testailla kummat sopii paremmin. Kertiksillä mennään. Ensi viikolla vielä käyntiä isoommille kaupoille, niin haen sitterin ja tuttipullot. Imetyksessä mennään sen mukaan miltä näyttää. Osa-imetystä mennyt molempien lasten kohdalla entuudestaan n.4kk ajan, niin epäilen, että menee nytkin. Mikrossa on maidot lämmitelty.

Libero kuponkia ei ole täälläkään näkynyt, missä lie viipyy. Saisi jo tulla :)
 
Niittys: Mulla on ilmaisnäyttein 1&2 koon vaippoja varmaan jotain 50kpl :D Liberolaukkuja sain 2, laitoin sinne sähköpostia silloin että miten sen laukun voi saada, kun kuulin ettei synnäriltä enää jaeta, eikä ollut vielä infottu tuosta uudesta kuponkisysteemistä. Niin posti toi sen laukun mulle kotiovelle asti..ja jonkin ajan päästä tuli vielä kuponki postilaatikkoon sit. Mulle se kuponki tuli tosi aikaisieen siks,kun olin ilmoittanut lasketunajan 10.1. mut se raskaus menikin kesken, enkä saanut päivämäärää muutettua. Lastentarvikkeesta noudettavassa babyboxissa oli sit pampersseja, ja neuvolasta sain 2 eri kerralla pamersin boxin,eli niitäkin siis 2kpl. Ja muumivaippanäytteitä saa tilattua netitstä. :)
 
Me ei olla neuvolasta saatu pampers näytettä :( No jospa mekin vielä saatan se :D

Mulla taas viime yönä oli niitä menkka kipuja ja sitten pari kertaa tuntu siltä, kun joku ois viiltäny jollain puukolla alamahaan:confused: mutta onneks noi tuntemukset ei kestänyt ku ehkä 10min ja sen jälkeen alkoi vauvalla kauheet myllerykset :ROFLMAO:

Mitä vaatteita te pakkaseen itselleen sairaalakassiin? Kun ajattelin tänään sitä ruveta pakkaamaan, mutta en tiiä monetko sukat ja alkkarit kannattaa pakata :ROFLMAO:
 
Pippuri: Yhdet sukat ja alkkarit pakkasin, ne mitkä laitan sit kotiinlähtiessä päälle. Sairaalassa käytän sairaalan verkkopikkareita, joihin saa laitettua sellaisen ihanan mega vaipan, se jälkivuoto on ekoina päivinä ihan jäätävää..Sit pakkasin imetysliivit (nämä ainoa vaate mitä aion käyttää sairaalassa) löysät leggarit,alustopin ja kietaisumekon mikä päällä sit voi kans imettää kotiintultua :)
 
Minäki pakkasin vain kotiinlähtövaatteet sairaalakassiin. No myös villasukat pakkaan, jos haluaa niissä olla. Kyllähän sieltä sairaalasta saa sitten kaiken tarvittavan siellä oloon. :) Väljät ja rennot kotiinlähtövaatteet, kun on varmasti vielä paikat hellinä ja mahaa jäljellä siinä vaiheessa.
 
Mullakin loriseee toi alakerta. Valkovuotoa tulee ihan järkysti ja taas mietin mistä sitä tietää jos lapsivettä tihkuu kun vuoto muutenkin vetistä?

Mulla supistelee säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta nyt on alkaneet ne inhat sukkapuikkokivut alakertaan.. Oletan että, siellä ehkä tapahtuu jonkinlaista kypsymistä?

Mä odotan aika innolla ensi viikon kardiologia ja seuraavan viikon kokoultraa. Eivät olleet oikein tyytyväisiä mun sokereihin ja jännittää onko vaikuttanut vauvan kokoon.. Sokerit pysty muuten hyvinä, mutta aamupaasto heittää valitettavan usein 0.1-0.4. Eli siis vähän, mutta kuitenkin.. Harkitsivat jo lääkitystä, muut onneksi ei tarvinnut aloittaa. Nyt pitää muuttaa ruokavalio vielä tiukemmaksi, eli hiilarit ihan minimiin. Menee oikeastaan jo ihan (hyvä)karppaukseksi, mistä en ole iloinen.

Sairaalakassia ei ole vielä pakattu ja mä taidan pakata sen aika kevyeksi muutenkin :D Otan kotiintulovaatteet mulle ja vauvalle, imetysliivit, kännyn, laturin, neuvolakortin, hammasharjan, tahnan, dödön ja siinä se? Ehkä :)
 
Kevätkukkanen: Mulle neuvolantäti sanoi eilen että ne sukkapuikkovihlaisut johtuis siitä,että vauvan pää pyörähtää virtsarakon suulla,että ne ei tee kohdunsuulle mitään edistymistä.. tiedäpä sit mikä vihlaisu se aina mistäkin johtuu, mut näin se sanoi..
 
Kevätkukkanen noita vihlontoja mulla ollut jo monta, monta viikkoa. Lapsi työntää jalkoja ja pyllyä rakkoon ja kohdunsuulle ja ne kivut on välillä niin jäätävän kauheita, että nojailen pöytään ja kiroilen ja vedet valuu silmistä. :confused: Iltaisin varsinkin kun vauva on menevällä päällä niin ne vihlonnat saattaa jatkua tunnin putkeen. Tänä aamunakin tullut jo varmaan parikytä suht mojovaa vihlasua...
Ei noiden kuitenkaan pitäs kohdunsuuta mitenkään kypsyttää.
Niitä lapsivesiliuskoja pitäs ainakin neuvolasta saada ja kai apteekistakin?? Jos lapsivettä epäilee.
Mullakin alkanut nyt tuo vetinen valkovuoto ja pari kertaa jo ollut varma että pakko tuon on olla lapsivettä tai pissaa. :ROFLMAO:

Pippuri sukat, alkkarit, joustavat imetysliivit, löysä paita ja löysät housut. Itte koen ne sairaalan kaavut mukavina ja aion niitä käyttää siellä ollessa tälläkin kertaa. Ja sitä verta voi tulla niin paljon, että omat vaatteet on heti veressä. Mun jälkivuoto oli kyllä yllättävän vähäistä ja loppui nopeasti.
 
Mä en ota sairaalaan muita vaatteita kun ne missä kotiin lähden; haaremihousut, hupparin(tms), alkkarit,sukat ja paidan.
Imetysliivit nyt tietenkin mut muuten aion hengailla sairaalan kaavuissa, eipä haittaa jos menee likaiseksi :) En kyllä ajatellut kauaa siellä sairaalassa olla mut saa nähdä.

Tänään on ehkä asteen parempi päivä. Ei heti ärsytä kun silmät avaa! Täytyy yrittää pysyä positiivisena.. :D
Olen kyllä ajatellut et tää on mun viimeinen kerta raskaana; on tää sen verran kamalaa. Pahinta tekee tuo väsymys ja kömpelyys. Ärsyttää odottaa jonkun apua vähän joka asiaan. Ja oon kyllä ehkä tylsistynyt kun lokakuun lopusta hengaillut kotona ja kun täällä korvessa ei nää ketään eikä täällä tapahdu mitään :( Kavereita kun ei oo ketkä tulis käymään...
Viikon kohokohta on kauppareissu johon siihenkin saa kohta oottaa jo et mies tulee mukaan. Voi huoh!

Mun vatsa on ihan kosketusarka :eek: Tää on tuttua viime kerrasta mut tulipa tämäkin ongelma aikaisemmin.. Samoin tissit on niin kipeet et jos hipasee paidallakin niin itku meinaa päästä. Ne vissiin luulee et vauva syntyy ihan justkohta että pitää valmistautua. Iltaisin suihkun/saunan jälkeen paita kastuu kun tissit vuotaa :'D
 
Täällä myös supistelee tänä aamuna mojovasti. Tällä kertaa vetää myös tonne ristiselkään. Pitäisköhän nää kipuilut alkaa ottaa positiivisesti? Kaikki kipu on pois synnytyksestä? :ROFLMAO:
Välillä valkovuoto täälläkin niin vetistä että oon miettinyt onko mukana lapsivettä, mutta ei kai. Toistaiseksi lapsiveden määrä ollut koko ajan hyvä.
Tänään on loman viimeinen päivä. Muu perhe on moottorikelkkailemassa ja mä touhuilen taas omiani eli luen teidän tekstejä. Luxusaikaa! :love: Huomenna ajellaan kotiin ja sit alkaa lopun odotus kotipiirissä.
Nöösikkä 35+1
 
Lapsivesi haisee muuten aika samalle kuin sperma, sellaiselle imelälle. Ja sitä tulee aina lisää, eli jos epäilyttää niin side housuihin ja seuraa lorahteleeko lisää, kokeilee vaihtaa makuulle ja istumaan jne.. Jos vielä epäilyttää niin synnärille tarkistukseen! Ny kun on tiellä tuota reilua juoksevaa valkovuotoa pitkin reisiä vähän väliä niin ei enää ihmettele yhtään miks niin monet soittelee ja epäilee et onko lapsivettä. Mut parempi vara kuin vahinko, jos oikeasti epäilette niin käykää tarkistuksella. Se ylimääräinen käynti on pienempi paha kuin se että vettä on tihkunut viikon ja siellä muhii infektio. :confused:

Tuliko teille se liberolappu kotiin postissa vai sähköpostiin vai miten? Ei oo kuulunut mistään mitään..
 
Kiitos, kun jaksoitte neuvoa aloittelijaa vähän tossa sairaalakassin pakkaamisessa :)
Ja vielä mitä pakkaatte vauvalle? :D muuta kun ne vaatteet siis.

Mulle tuli eilen se liberolappu postissa :)
 
Viimeksi muokattu:
En yhtään tiedä minkälaiset sairaalavaatteet on nykyään... Onko niissä tapahtunut muutoksia 6 vuodessa? Mutta siis ennen piti olla ehdottomasti omat sukat ja liivit. Muuten sairaalan vaatteilla pärjäs. Ja kotiin pitää ehdottomasti varata pitkiä siivellisiä yösitetä. Samoin jos onkin kovin kipeä vielä kotiutuessaan niin ruokaa :D ettei tarvi heti kokkailla. Itse teen perusjuttuja pakastimeen niin saa sit vaan yönyli sulattaa ja heittää mikroon päivällä. Ei tuu sit myöskään naposteltua pelkkiä herkkuja jos ei heti jaksakaan laittaa ruokaa. Särkylääkkeitä jälkisupistuksiin... Mitä vielä?
Nöösikkä
 
Ei oo kuulunut liberolappua mullekaan. Jospa se piakkoin...

Vauvalle pakkasin sairaalakassiin bodyn, sukkahousut, pitkähihaisen potkarin (ei sukkaosiota), villasukat, tumput, pari erilaista pipoa ja kypärälakin (kokeilen sitten mikä on hyvä) sekä pehmeän hupullisen kokopuvun, ei kovin paksu mutta lämmittää vähän. Lisäksi otan viltin kaukaloon. Jos onkin kylmät ilmat, niin ulkopuvun otan tarpeen mukaan, mutta en usko että tarvii. Kuitenkin sairaalasta suoraan lämpimään autoon ja siitä kotiin.

Niin joo Pippuri kysyikin muista kuin vaatteista. :D Otan yhden harson ja pari vaippaa. Juuri mietin tässä pitäiskö varalta ottaa tuttipullo, vaikken kyllä sitä vielä niin pienelle haluaisi opettaa, mutta kun ei koskaan tiedä mitä käy. Mites muut meinaa?
 
Joo postissa se liberokuponki tulee :) ootko Irith ihan kätilö vai lapsivuodeosastolla hoitajana tms? Varmaan mielenkiintoista oikeasti kokea tää rasakausaika/synnytys/oman vauvan hoito! :) varmasti antaa uutta näkökulmaa siihen työhönkin.

pippuri: en pakannut vauvalle muuta kuin vaatteet :)

Pitihän se käydä juoksee sittarissa mammuttimarkkinoilla pampersin vaippatarjouksen perässä.. :ROFLMAO:
 
Pähkinäpuu: Kyl ainakin silloin kun mun esikoinen oli vauva, niin osaston puolesta sai tuttipullon jos tarttes lisämaitoa antaa vauvalle! Ja tutinkin tyrkkäsivät suuhun kun oli vauva kansliassa hoidettavana kun mulla oli itsellä niin kova spinaalin jälkeinen päänsärky etten pystynyt hoitaaan vauvaa..
 

Yhteistyössä