Huhtikuun hurmurit 2016 *maaliskuussa*

Mulla ei oo kertaakaan ollut syötävää mukana synnytyksessä. Mies on käynyt tarvittaessa välillä syömässä jossain. Esikoisen synnytyksen aikana muistan kätilön hakeneen jossain vaiheessa limsaa ja pillin, sanoi, että tarvin energiaa. Mutta syötävää en siis ole koskaan kaivannut. Synnytysten jälkeen olen aina saanut saliin leipää, mehua ym ja ne on maistuneet aivan taivaalliselta :D
 
Mäkään en ymmärrä kyllä sitä, että miks jotkut alottaa jo savustamaan rv36 sitä lasta ulos:confused: Tiedän yhen tutun, joka oli käyny siinä rv36 lääkärikäynnillä ja lääkäri oli sanonu, että täällä on kaikki valmista. No eiköhän se tuttu ruvennu heti savustamaan sitä lasta ulos, kun oli "lupa". No se lapsi meni sitte vähän yli.

Ehkä minäkin pakkaan jotaki herkkua sitten sinne sairaalakassiin:ROFLMAO: oon muutenki ollu nyt loppu raskauden ajan vähällä herkuttelulla.
 
Joo ei vielä 36 viikolla yritetä savustaa vauvaa ulos. Mut 39+ saa tulla! ;) Esikoinen syntyi 40+0 ja istukka oli jo tosi kalkkeutunut ja vauva lähti suoraan teholle kun sokerit oli niin matalalla..että ei ois hyvää tehny kyl enää 1-2vk hautoa mahassa!
 
Löytyi uusi pino taas, kiitos Katjuskalle! :)

Maaliskuuta mennään. Tänään oli oikein hieno päivä, auringonpaisteesta energiaa (y) Ulkoiltua tuli paljon juniorin kanssa; hiihtäen ja lenkillä, kun toinen lapsista vielä liikuntakiellossa huomiseen. Yskii kyllä vieläkin siihen malliin, että saas nähdä paukahtaako joku jälkitauti kuitenkin vielä jossain välissä.

Syntymäpäivästä: Toiveissa olisi, että ajallaan tulisi, mutta kun aiemmat menneet yli 10pv ja 14pv niin varmaan menee nytkin yliaikaiseksi. Ylihuomenna on synnytystapa-arvio käynti, niin kuulee vähän tän hetkistä tilannetta ja mitä edessä tuleman pitää. Jänskää!

Syömisestä synnytyksessä: Synnytyksen jälkeen ollaan vanhemmat aina saatu evästä; leipää, mehua, teetä/kahvia. Itse synnytyksessä ei ole tullut syötyä. Mukaan kuitenkin jotain pientä popsittavaa otan sairaalakassiin :)
 
Mä en varsinaisesti tätä rupea ulos yrittämään, mutta kyllä ajatuksena on rohkeammin ja "tavallisesti" taas liikkua ja touhuta kun rv 37 on täynnä. Sikäli jos tässä tilassa voi tavallisesti liikkumisesta puhua, aika verkkaista on tuo meno ollut lähes koko alkuvuosi. :D

Lääkärin viikon takaisen tuomion jälkeen olen ottanut super rauhallisesti, istuskellut ja makoillut mahdollisimman paljon sekä jättänyt kaiken ylimääräisen riuhtomisen myöhemmälle. Liikunta on ollut koiran kanssa pienet kävelyt, ei muuta. Vähän alkaa pää hajota, ja aionkin viikon päästä omaa oloa tunnustellen lisätä vähän reippaampaa liikuntaa päiviin.

Jos se lapsi sieltä on sitten tullakseen, niin tulkoon. Olen kuitenkin sitä mieltä, että koska hengenvaaraa ei enää ole, niin syytä makoiluun ei ole. Jo nyt huomaa, kuinka liikunnan väheneminen on lisännyt jalkojen pakotusta/suonenvedon kaltaisia tuntemuksia sekä muita alaraajojen ja alaselän kolotuksia. Se vaikuttaa myös mielialaan ja vatsan toimintaan.. Pelkään että pian saan osakseni turvotusta ja muita vaivoja, ellei joku muutu :sick:

Tänään täynnä siis rv 36, eikä mitään uutta auringon alla. Vauva on edelleen kyydissä ja uskon jo vahvasti, ettei se sieltä ennen aikojaan ole tulossa. Etenemistä siihen suuntaan silti tapahtuu, ja päivittäin on enemmän supisteluja ja vihlontoja. Paineen tunne alhaalla on vahva, ja pään huomaa olevan hyyyyyvin alhaalla esim vessassa käydessä tai vauvan hikotellessa. :ROFLMAO: niin hullun tuntuista.

Mä uskon aika vahvasti, että tämä on kuin onkin meidän vauvan syntymäkuukausi. Se jos mikä vasta hullulta tuntuukin. :love: Ihanaa maaliskuuta ja alkavaa kevättä kaikille, pian meidän odotukset palkitaan!
 
Kiitos uudesta ketjusta!

Tänne tulee niin paljon tekstiä että en kerkiä kaikkia kunnolla lukea.

Mä kävin tänään lääkärillä hakemassa lisää saikkua. Nyt oli tapahtunut se mitä olin vähän epäillyt. Paikat pehmentyneet, sormelle noin auki ihan koko matkalta ja kohdun kaulaa oli jäljellä noin 2cm. Teki samalla koko arvion joka oli 2091g eli hyvissä mitoissa mennään. Vauvan pää on jo ihan alhaalla ja sen oon kyllä huomannutkin. Nyt en saa rasittaa itseäni ja ei nostelua/kumartelua. Ei kuulosta helpolta taaperon kanssa. Vaikka tiesin tämän kaiken omien tuntemusten perusteella oli se silti kamala shokki. Ennen aikasen synnytyksen riski on korkea. Tämän jälkeen kävin neuvolan tädillä ja siellä oli kaikki hyvin. Paino oli tippunut 200g viime käynniltä. Nyt painoa tullut noin 3 kiloa. Paineet oli hyvät ja pissa puhdas. Nyt varmaan on sopiva hetki pakata se sairaalakassi.

Ei tarvi kyllä yhtään ylimäärästä kävellä kun paikat tulee niin kipeeksi. Tänäänkin kun käytiin kaupassa niin huomasin että ei oo mulla sinne enään asiaa. Kyllä nyt pitää yrittää ottaa niin rennosti. Onneksi mulla on niin ihana mies joka on jo vähän aikaa hoitanut kaikki asiat. Kyllä sille saa hattua nostaa kun käy töissä, hoitaa mua, hoitaa taaperoa, hoitaa koiran ja hoitaa koti työt. Onneksi ei tarvi kauvaa enään kestää miehen tätä kaikkea.

Eilen otetu vertailu kuva. Huomaa kyllä huoman eron.


Norappi ja pikkukakkonen 31+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
Ihania mahakuvia norappi :love:

Täällä on tosi huonosti nukuttu yö takana ja kissat päätti herättää jo 7.30.. Alku yöstä ei ollu mitään, mutta sitten joskus 1 aikaan yöllä rupes koskemaan toiseen lonkkaan aika kovasti, no sitten se kipu säteili alaselkään ja sitten rupes tulemaan "menkkakipuja" alamahaan. Jonkun aikaa ne sitten siinä kesti ja aamulla, kun heräsin ei ollut enää yhtää mitään o_O Osaako joku sanoa mitä nuo "menkkakivuit" tai menkkajomotukset oikein on tai tarkottaa? :D

Täällä oli eilen niin ihana ja aurkoinen keli, mutta nyt on tommonen synkkä ja ei edes aurinko paista :(

Pippuri ja papu rv35:love: Mihin ne viikot oikein menee :D Jokohan se rv35 kunniaks tulis, se kuponki millä voi hakee sen liberolaukun :ROFLMAO::LOL::D
 
Kiitos uudesta pinosta.

Sairaalakassia en ole vielä edes miettinyt. Voishan sitä kyllä jo pikku hiljaa alkaa edes ajattelemaan. Luultavasti kuitenkin toukka menee reilusti yli ja tulee vasta joskus lähempänä vappua. Ensimmäinen syntyi 41+1 ja toinen 40+4 (ja hänen laskettua aikaa oli siirretty viikolla myöhemmäksi, joten jos vertaa esikoiseen jonka aikaa ei ollut muutettu, niin 41+4 olis ollut viikot). Yli siis menee luultavasti tämäkin ja veikkaan että tosiaan reilusti, koska nythän la aikaistettiin viikolla. Toki onhan tässä näitä aikaistavia tekijöitä ilmaantunut: rd ja nyt viimesimpänä streptokokki B, johon pitäis käydä antibiootit tänään hakemassa. Meinasin kuitenkin pysyä kotona laskettuun päivään asti ja sitten siirtyä loppuraskaudeksi Rovaniemelle odottelemaan. Kyllähän ne täällä suosittelee että sinne siirryttäisiin jo ennen laskettua aikaa ettei syntyis matkalle, mutta olen niin varma että menee yli.

Kotona alkaa olemaan kaikki valmiina. Vielä kun saan toukan vaatteet pestyä niin hyvä. Neuvola oli tosiaan maanantaina ja siellä löytyi perjantaina viemästäni virtsanäytteestä streptokokki B. Muuten kaikki oli ok ja toukkakin oli ymmärtänyt kääntyä oikein päin, vaikkakin kätilö kyllä sanoi että tilaa on vielä kääntyillä, koska ei ole laskeutunut. Sf-mitta kulkee edelleen tasaisesti hiukan alakäyrän yläpuolella.

Toukka16 34+2
 
Onhan tuossa aika iso koko ero noiden kuvien välillä norappi! :D Juu kannattaa ottaa nyt rauhallisesti muutama viikko :)

Täällä nukuttu viimeyönä vähän paremmin, kuin kahtena edellsenä :) tuntuu koomiselta kutsua hyväksi yöksi sellaista, että VAAN 5 kertaa kävin pissalla :D mutta nukuin kuitenkin siinä väleissä aina :) Miten just onkin aina parhaat unet menossa kun herätyskello soi 7 poikaa kouluun laittamaan! Suonenveto pohkeessa nyt uutena oireena, yöllä kaks kertaa kramppasi kunnolla!

pippuri: Mulla on kans noita menkkaipuja välillä.. kait ne saatta kohdunsuuta pehmittää&alkaa paikkoja vähän avaamaan pikkuhiljaa..TAI sitten ei.. :D nää on aina semmoisia kaikki kovatkin kipuilut,että voi olla että nekään ei mitään saa aikaiseksi tuolla alakerrassa, ja sit puolestaan voi ihan oireettomasti tapahtua paljonkin..

toukka: Siis sulla katottiin ihan pissanäytteestä tuo streptokokki?

Katjuska 34+6
 
  • Tykkää
Reactions: norappi
Katjuska87, joo kun on ollut supisteluja niin kätilö halus varmistua ettei ole mitään tulehdusta.

Edelliseen unohtui laittaa vielä vaipoista, että luultavasti hankitaan erilaisia ja katsotaan sitten mitkä parhaiten sopii. Sormet ristissä että muumit olis hyvät biologisen hajoavuutensa takia.
 
B-str seuloraan emättimestä ja peräaukosta, mutta se voi aiheuttaamyös ihan perus virtsatieinfektion. Ja välillä virtasatestissä voi näkyä ns . normaaliflooran seassa b-str kasvua, joka mainitaan jos tiedossa raskaudenaikainen näyte.
 
Noista vaipoista muuten vielä, niin esikoisella käytin muutaman kk ikäisestä lähtien x-tra halppisvaippoja, ja nyt tarkemmin asiaa tutkineena ne taitaa olla saman tehtaan valmistamia ja samoja vaippoja kuin muumit.. mut pienin koko on vasta 5-9kg. Kaupassa kun kattelin hintoja,niin olivat tosi paljon halvempia kuin muut. Ne lähtee testiin heti kun kilorajat täytyy babylla niihin..ihan mieluusti suoriudun vaipparumbasta monia satasia halvemmalla jos vaan mahdollista!
 
  • Tykkää
Reactions: norappi
Toukka16 minkä antibiotin sait streptokokkiin?? Mulla on ollut se streptokokki koko raskauden ajan pissanäytteissä ja siksi saan sitä antibiottia suoneen synnytyksessä, mutta ei ole annettu antibiotteja nyt.. Paitsi tuo nitrofur-C on mulla nyt päivittäisessä käytössä estolääkkeenä virtsatieinfektioihin, mutta tietääkseni se ei tehoa streptokokkiin? (n)

Pippuri menkkakivut on ihan normaaleja alkuraskaudesta asti. Nehän onkin yks yleisin alkuraskauden oire. Mulla on niitä ollut koko raskauden enemmän ja vähemmän. Voi johtua virtsatieinfektiosta, emätintulehduksesta, kohdun kasvamisesta, kohdun kiinnikkeistä, alkuraskaudessa muistaakseni keltarauhasesta?, vauvan pään aiheuttamasta paineesta, pissahädästä, harjotussupistuksista, kohdunsuun kypsymisestä... mitähän vielä. :p Oon tässä yli vuoden lueskellut melkein päivittäin kaksplussan yritys- ja odotusketjuja ja tullut huomattua että lähes kaikki on mahdollista raskausaikana. :geek:

Katjuska X-tra vaipoissa ei näytä olevan allergia- ja astmaliiton merkkiä, joutsenmerkkiä eikä tuota 100% klooriton merkkiä ??? Valmistava firma kyllä on sama. Pitää katsoa tarkemmin tuoteselostetta kun käyn tänään kaupassa. :geek: Et ole kestoilua harkinnut? Sillä pääsee vielä halvemmalla. ;)
 
Mua ahdistaa tää vaippa-asia jo valmiiksi.. :/ inhottaa se ajatus kertakäyttöisten vaippojen kasvattamasta roskavuoresta, mutta samalla tiedän että mulla ei rahkeet riitä kestoiluun.

Meillä on aika pieni asunto, ja jo nyt pyykkihuolto aiheuttaa päänvaivaa, siis kahdella ihmisellä.. sitten kun siihen lisää vielä vauvan pyykit, niin en usko että onnistuisin lisäämään siihen yhtälöön vielä vaippapyykkiä. Pyykkäyksen lisäksi pitäisi tietysti ratkaista myös säilytyspaikat vaipoille sekä puhtaina että likaisina. Myöskään miestä en saisi tähän mukaan, joten vaippa-asiat jäisivät yksin minun kontolleni.

Tulin pitkän pohdinnan jälkeen sitten siihen tulokseen, että me ainakin aloitetaan kertisvaipoilla. Ensimmäinen lapsi pistää muutenkin kuviot ihan uusiksi, niin siihen alkuun tuskin kaipaa yhtään lisähaastetta. Katsotaan sitten myöhemmin jos ja kun saadaan perusarki rullaamaan, josko olisi jaksamista ja halua kestoilulle :)
 
Juu, ei minustakaan olisi kestovaippailijaksi. Ei sitten mitenkään :pRespectit vaan niille jotka jaksaa ja viitsii! (y)
Mun vauvat on olleet aina hyvin hoikkasäärisiä ja solakoita, joten oon eniten tykännyt Liberoista istuvuutensa vuoksi. Jonkin verran oon käyttänyt myös Pamperseja. Housuvaippaiässä Liberot ovat olleet ehdottomasti istuvimmat, kun pojilla ei oo paljoakaan rasvaa ollut vyötäröllä eikä reisissä. Ja poikien iho on ollut aina priima, joten senkään vuoksi ei ole tarvinnut miettiä suuremmin mitä vaippoja käyttää. Olettaisin, että tämä kolmas poitsu olisi samaa kaliiberia ruuminrakenteeltaan. Mun maitokin on ilmeisesti melko rasvatonta, koska imetysaikana vauvat pysyvät solakoina. Toisilla, kun se on oikeeta supermaitoa ja kasvattaa vauvan painoa hienosti, mutta ei mulla. Johtuneeko siitä, että mulla ei imetys vie kiloja pois ollenkaan..? (n) Kroppa säilöö kaiken liian tarkasti itseensä.. :confused:
 
Juu onhan se vaippavuori aika jäätävä mitä tulee :/ meilläkin kun tulee olemaan ens vuoden alkupuolelta lähtien taas 1-3 muutakin vaippapyllyä oman lisäksi (yleensä ovat niin pieniä että ovat vielä vaipoissa):D Mulla perhepäivähoitajana ollessa on joskus olut koko ryhmä vaipoissa, niin se on muovikassillinen käytettyjä vaippoja per päivä.. :p Ja on kokemusta noista kestoistakin hoitolapsilla, mutta päätin jossain vaiheessa että kertakäyttövaipat hoitoon kiitos, ei sekään pidemmän päälle kivaa oo jotain kakkavaippapusseja säilytellä kotiinvietäväksi.
 
Sadeyes, Kefexin 750mg näyttäs olevan tuo lääke.

Kestovaippoja minä kyllä pohdin, mutta voi olla että jää pohdinta asteelle. Kokeilla aion kyllä niitäkin. Mulla kanssa aiemmat olleet hoikka, joten pahoin pelkään että ne saattavat falskata. No tämän ruumiinrakenteesta ei vielä tiedä kun isäkin on eri.
 
Kirjotinki stoorin vanhaan ketjuun vahingossa ja en saa täl puhelimella kopsattuu, mut tosiaan tänään käyty neuvolassa, painoa yht tullu 9,7kg ekasta neuvolasta, kaks neuvolan tätiä koittivat onko vauva vielä perätilassa ja kumpikaan ei osannut sanoa yhtään miten päin mahtaa vauva olla eli lähete ultraan :D peruivat viime lähetteen sinne kääntämiseen kun oli laitettu vähän aikasin se lähete mut nyt taas alkaa olee vähä kiire jos ensin odotan saloon lähetettä ultraan ja sitten mahd jos perätila niin lähetettä tyksiin:D tai jos ajat nopeesti saa ni sit ei :) sf mitta 31cm niinkun viime kerralla mutta vauva laskeutunut ni se selittää :) malttamaton olo! Mut ei pitkään ni odotus palkitaan <3
 
Moikkis! Sainkin tälle päivälle ultran ja käyrillä käynnin :) Vauva tuntui olevan pää alaspäin ja jo kiinnittyneeenä, että lääkärin mukaan tuskin enää kääntyy. Painoarvio oli nuy 2800 g, toki 15% heitto tossa voi olla. Mut normikokoisen oloinrn :) liikkui hyvim ja lapsivettä tuntui hyvik olevan. On kyllä jännät paikat, kun h-hetki lährdtyy, mut kyllä mäkin tod haluaisin että beibi pydyis ainakin sinnr 38-vkolllee mahassa♡ kokoajan mulla on kyllä ollu sellainen olo, että syntyy ennrn laskettua! :D saapa sit nähä...

Ihana ilma yänään, oon kävelemässä käyny ja sellasta :)
Vaippa-asiaa en oo kauheesti miettiny, koitetaan mikä meidän vauvalle parhaitrn passaa ja onhan se ekologisuiskin tärkeä pointti :)

Eilen pakkasin sairaalakassia. Vauvan kassia oon jo airmminkin pakkaillu. Pitäs vissiin vähä tuttipulloja ja tutteja pestä ja keittää..

Anscu ja Pikkuinen 36+1
 
Kestovaippailu ois muuten vaihtoehto ellen vihaisi pyykinpesua yli kaiken ja sitä nytkin parhaani mukaan välttelen. Sit pakon edessä pesen yhdessä päivässä 3-4 koneellista pyykkiä :D
Liberoilla mennään. Esikoinen oli ainakin hoikka ja muut vaipat falskasi aika pahasti joten liberot oli parhaat :)

Tänään on kyl taas ollu sellai olo et räjähdän, siis fyysisesti :D Miten muka vauva mahtuu viel reilu 7vko kasvamaan?! Mihin se mahtuu enää. Hävettää tää ulkomuoto kun maha on ku oottais kolmosia, kaksoisleuka väpättää ja reidet on ku tukit vaikka painoa ei oo tullu kun se 8kg tähän mennessä.... Mutta hyi :( Suihkussa tarvii varmaan käydä kohta silmät kiinni ettei nää omaa kuvajaistaan saunan ovesta...
Syömisen jälkeen on niin ahdistava olo ja tätä särkyä on aika vaikea kestää vaikka yrittäis suhtautua miten.

Täytyy ruveta kehittelee jotain suunnitelmaa et miten noi kauppa-asiat hoidetaan jatkossa... Varmaan niin et yritän saada miehen lauantaisin mukaan ja ostetaan sit mahdollisimman paljon. Mä en kohta pysty enää kantamaan kuin ehkä tän oman olemukseni joten jonkun 6 ruokakassin hilaaminen kaupasta ei oo hyvä idea.. :(
Inhottaa kun ois vihdoin jotain halua tehdä jotain ni sit ei pysty. Olo on niin tuskainen.

Kapusha 32+1
 
Mä ajattelin testata nuo näytepakkauksista saadut Muumit ja Liberot, mut sit oon ostanut jo Lidlin Toujours pienimmän vaippapaketin. Katsotaan mikä toimii! Kestovaippailut olis tosiaan kiva vaippojen kemikaalien ja luonnon säästämisen sekä rahan takia, mutta ei mustakaan taida olla siihen.

Hei muuten, radityypeille mutta miksei muillekin!: Terkkari sanoi mulle eilen, että on jokin uusi suositus, että kannattais alkaa lypsää tai pumppaa maitoa jo ennen synnytystä n. viikolta 38 eteenpäin. Vaikkei maitoa tuliskaan, se stimuloi rintoja antamaan paremmin maitoa heti synnytyksen jälkeen! Erityisesti siis tärkeä vauvoille, joiden äideillä on ollut raskausdiabetes, mutta miksei siis kenelle tahansa. Ajattelin ehottomasti toteuttaa tämän.

PS. Muistakaa jumppailla lantionpohjan lihaksia säännöllisesti nyt jo. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: norappi
Ansculla on tosiaan hyvät viikot jo nyt!!! Eipä ole enää paljoa jäljellä. Sulla voi olla vaavi koska vaan sylissäsi (y)
Huomenna täällä 35+0 ja päästään uudelle viikolle.
Masu on päivittäin kipeä aina jostain... Tänään yläkaarestaan. Pistelee kummallisesti.
Syödä pitäis säännöllisesti kun sekin aiheuttaa näemmä kipuja. Aamuisin tulee syötyä ehkä liian vähän ja sit näin iltapäivästä on jäääärkyttävä nälkä ja makean himo. Oon myös opettanut itseni taas siihen että kaffen kans pitää saada jotain herkkua. Tänään yllätys; suklaa ei maistanutkaan vaan nyt tekis mieli joko pullaa tai sit vaniljajäätelöä, kinuskikastiketta ja ananasta :p
Onneks, onneks, nukun vielä hyvin! Kerran pissalle mutta pääsääntöisesti noin 9-10 tunnin unia. Väsy alkaa tässä iltapäivällä ja väkisin vaapun ja touhuan tuonne ysiin, kymppiin ja sit kaikki paikat arkana kömmin sänkyyn. Jos yöunet ei palauttaisi paikkoja niin voisin olla jo aika romuna. Tsemppiä teille joilla paikat kipuilee myös öisin!

Nöösikkä 34+6
 
  • Tykkää
Reactions: anscu
Täällä yks järjen jättiläinen.. Sain PITKÄSTÄ aikaa nukuttua yön suht hyvin. Pissalla toki ravasin, mutta muuten en ollut vaikeaa saada unta aina uudelleen. Aamulla heräsin sellaiseen hassuun olotilaan, ettei mikään paikka ollut kipeä! No niin, siitähän se ajatus sitten lähti. Kävin koiran kans lenkillä, hinkutin vessan ihan kunnolla puhtaaksi ja aloin imuroida. Sitten tujahtikin samantien kolme ihan kunnon supistusta. Pötkähdin hetkeksi sohvalle, että loppuisivat ja kun siitä nousin, onki ollut kaikkea muuta kuin kivuton olo. Selkä sökö, alamahalla inhottavaa repivää kipua jne. Kannattiko..?

No mutta, tänään on meidän lasten harrastusrumba ja kohta lähden kuskailemaan. Yhdellä on näytelmäharkat ja kahdella jalkapallotreenit. Itsellä pari tuntia aikaa tapettavana.

Mulle ei ole (onneksi) terkka puhunut mitään vielä ainakaan mistään maidon lypsämisestä. Minä ajattelin toimia kuten ennenkin, eli reilusti pyytää alkuun lisämaitoa, jonka annan pullosta. Mulla nousee maito vasta 2-3vrk synnytyksestä, jos menee niinkuin aiemmin. Mulla on muutenkin aika rento ote tuohon vauvan ruokintaan; ruokitaan sieltä mistä se parhaiten onnistuu. Joillakin tissistä, joillakin pullosta ja meillä yleensä sekä että.

Vaippoja meillä on tuolla Liberoa ja Pampersia molempia paketti. Kestoilu ei ole minun juttu, jätän sen ahkerimmille. En ole kovinkaan merkkiuskollinen, on yleensä ostettu mikä on ollut tarjouksessa :)

Mutta nyt auton rattiin..

Huhtihapsukkainen 34+4
 
Kiitos Nöösikkä♡ kyllä on jo alkanu ihan kunnolla jänskättämään ja aina lenkillä mietin, että mitä jos ne veet nyt menis! :D nopeasti tuntuu nämä loppuviikot kyllä hurahtavan :) ja hyvinhän täällä alkaa olla jo kaikilla viikot, että loppurutistusta vaill että tsemit meille kaikille! :)

On tuntutu muuten jännälle, ku maanantaina neuvolalääkäri toivotti lopussa onnea synnytykseen ja tänään ultrassa ollu lääkäri teki samoin. Että kai se on uskottava, että synnytys todellakin on läheklä :)
 

Yhteistyössä