Huhtikuun hurmurit 2015

Tsemppiä kaikille vuotelijoille! Toivottavasti on harmitonta! Tosi nihkeästi täälläkin ottavat, itsekkään en meinannut päästä edes silloin lääkärille kun supisteli kolme viikkoa, vuoteli ja keskenmeno oli aika selvä, mutta ei meinannut loppua se vuoto. Lopulta sitten vasta kun valehtelin kipuni vielä suuremmaksi, pääsin ultraan jossa todettiin ettei kohtu ollut tyhjentynyt kunnolla itsellään ja sain tyhjennyspillerit. Eli tuntuu ajatus olevan se, että sitten vasta kun nainen saa tyyliin kohtutulehduksen niin ottavat näytille... Keskenmenot saa murehtia ja kärsiä yksin kotona tässä yhteiskunnassa :/ Tietty rahalla saa ja hevosella pääsee, eli yksityiselle sitten jos kukkaro kestää...

Aiheesta kukkaruukkuun.. ei mekään olla naimisissa, ei edes kihloissa. Yhteistä eloa takana 7 vuotta. Itse en missään nimessä halua isoja häitä. Vähän ollut joskus puhe että jos sit samalla menis naimisiin kun tämä toinen lapsi kastetaan, mutta se on miehestä kiinni.... :whistle:

Tervetuloa uudet :wave:
 
Foolihaposta, syön sekä Multivita raskaus -monivitamiinia, jossa on foolihapooa, että Foliren-foolihappotabletteja, mutta niitä en ota ihan joka päivä. Kummassakin on 400 mikrogrammaa foolihappoa. Päiväsaannin turvallisena pidetty yläraja 1 mg ei ylity, vaikka ottaisi molemmat ja ruuastakin saa folaatteja. Ja miksi syön molempia? Hankin Folirenit ennen raskautta, ja plussattuani hankin Multivitat, että saan muitakin vitamiineja ja kivennäisaineita tarpeeksi, ja pihinä en raaski jättää hyllyyn vanhenemaankaan :D
Omega-3 -kapseleita pitäisi hankkia, ja lisärautaa, jos hemoglobiini alkaa putoamaan. Mietin just näkkäriä himoitessani, että onkohan raudanpuutosta, näkkärissä kun muistaakseni on hyvin rautaa (ja kuitua). Uskon siihen, että mieliteot johtuvat ravintoaineiden/hivenaineiden tarpeesta.

Naimisissa ei mekään olla, mun mielestä voitais kipaista maistraatissa vihkaistavana (hyvissä ajoin) ennen lapsen syntymää, ja kattoa juhlia sitten myöhemmin. Ne pohjalaiset pidot olis liikaa järjestelyjaksamiselle ja budjetille. En tarvitse mitään prinsessapäivää. Yhdessä ollaan oltu 3 vuotta, eikä häät tai naimisiinmeno muuttais mitään, tää vauva sen sijaan muuttaa arkea! (mutta ollaan siihen valmiita, tai vähän tietysti hirvittää unien rikkonaisuus ja vastuu pienestä)

Kauheen kuuloista, ettei pääse tarkistettavaksi sairaalaan, vaikka vuotaa! Se huoli ja pelko yksin murehdittavana, ihan hirveetä!

Tsemppiä kaikille, oli tilanne mikä tahansa!

Kevis + itu 10+3
 
Voihan *paljon julkaisukelvotonta tekstiä*...täällä alettiin vuotamaan. :( Nyt en oikein tiedä mitä sitä tekisi. Sairaalaan en aio lähteä, se on varma. Huomenna olisi neuvola, mutta nyt mietin että pitäisikö sekin sitten vain perua. Vai menenkö tarkistuttamaan tilanteen, vaikka jokseenkin uskon että tämä oli taas tässä. Vuoto on kyllä vähenemään päin ja mitään hyytymiä en missään vaiheessa ole huomannut...eikä kipuja ole ollut.
 
Voimia kaikille vuodoista kärsiville. Toivottavasti kaikki olisi hyvin ja pikkuinen tiukasti kyydissä.

Itsellä olo vaihtelee. Välillä joutuu käymään oksentamassa parikin kertaa päivässä/yöllä ja toisinaan ei ole mitään oireita. Alavatsaa hieman ajoittin jyhmii ja yritän olla välittämättä siitä. Jostain syystä pelkää että kun menen ultraan ei kohdussa näy mitään, ei vain ole tyhjentynyt. Mitään vuotoja ei ole ollut tai vastaavaa. Ostin tori.fi:stä käytetyn kotidoplerin. Tiistaina sain sydänäänet kuuluviin, sen jälkeen en ole varma sainko vai en. Toisaalta laitetta suositellaan käytettäväksi vasta rv 12 eteenpäin. Yritän nyt rauhoittua ja nauttia kunnes toisin todistetaan.

Naimisiin mentiin maaliskuussa vuosipäivänä. Oltiin oltu silloin yhdessä 15 vuotta ja kihloissakin 8 vuotta. Kahden todistajan, termiitin ja lapsenvahdin läsnäollessa sanottiin tahdon. Mentiin kotiin ja syötiin salaattia ja patonkia. Myöhemmin tarjottiin kummankin vanhemmille yllätyslounas ja kerrottiin naimisiin menosta. Vanhat ketut olivat kyllä jo arvanneet asian :D

CVAD ja omien laskujen mukaan 10+2, neuvolan mukaan 9+6
 
Hei kaikki! =)

Olen uusi täällä. Löysin foorumin vahingossa, kun etin googlesta raskaustietoa.

25.4./Peppi83/31/1/OYS

Miten teillä muilla on paino lähtenyt nousemaan? Kävin eilen vaa'alla ja olin aika järkyttynyt omista lukemista. Olen 171 pitkä ja lähtöpaino on 62. Syön terveellisesti ja harrastan suht. paljon liikuntaa. Käyn 2-3 kertaa viikossa salilla, joka päivä koiran kanssa lenkillä ja tähän viikkoon asti kävin 2-3 kertaa viikossa juoksemassa. Nyt juilii lonkkaa sen verran (nivelsiteet löystynyt jo raskaudesta ??), että jätin juoksemisen pois. Jokatapauksessa eilen kävin siis vaa'alla ja painoa oli 67 eli tullut viisi kiloa lisää raskauden alusta!!! Ulospäin se ei vielä pahemmin näy. Housujen vyötärö kiristää ja laitan mielummin löysän paida / tunikan, ettei ala tulla raskausepäilyjä. Ruokahalu on vähän kasvanut ihan kuluneen viikon aikana, mutta en varmasti ole syönyt viiden kilon edestä.
Kaikki nettisivustot vakuuttavat, että alkuraskaudessa kiloja tulee 0-2 :confused:, joten senpä vuoksi kaipailisin vähän muitten kokemuksia. Viikkoja siis 7+2 ja neuvola varattu 9+3. Ällötystä ja väsymystä on, mutta ei oksentelua. Hääkeskusteluihin kommentoin sen verran, että ollaan oltu naimisissa jo useempi vuosi.
 
Viimeksi muokattu:
Pitää varmaan ruveta päivittämään ja lukemaan viikonloppuisinkin, pahoittelut, en jaksanu lukea kaikkea, selasin päällisin puolin kyllä jokaisen.. :ashamed:

Me mentiin viime marraskuussa naimisiin maistraatissa, asiasta tiesi vain miehen sisko ja kaksi meidän kaveria, jotka sitten tulivat todistajiksi :) Isä kyllä arvasi aamulla (kumma juttu kun sanottiin juhlakamppeet päällä että käydään jyväskylässä ja tullaan reilun tunnin päästä takas :D) kun vahti tyttöjä sen aikaa. Äiti tais reagoida taas tuttuun tapaan että ette kai te oikeesti??! Joo. Oikeesti. Se kyllä osaa niin hyvin tuon onnittelun, esikoisestakin meinas pakottaa aborttiin :D Kihloissahan ollaan oltu jo melkein 4 vuotta, kuun puolessa välissä yhdessäoloa jo 5 vuotta :)

Ällötys on lähes selätetty! :) Heikotus on vieläkin menossa mukana, mutta sen saa vaan itseaiheutetusti, on sentään vältettävissä :) Ja nythän on alkanut jo kymppiviikko 10+1 :heart: Ei olis enää pitkä aika ensimmäiseen ultraan! Tosin oon jo unohtanu soittaa siitä verikokeesta :ashamed: Voi olla että perun sen ajan jos pääsen nyt alkuviikosta käymään siellä.. Ei kai auta muu kuin mennä jonottamaan. Voisihan sitä tarkistaa onko vapautunut aikoja :)


Jmia & minimäkäräinen 10+1 :)
 
Voi ku oliskin jo noin pitkällä, että ultra lähenisi :-/
Mulla on ainakin 5 viikkoa vielä siihen.

Kyllä mä ymmärrän kättärin kannan siihen että eivät jokaista vuotavaa voi ottaa tutkimuksiin. Mutta kun yöllä alkaa vuoto ja kivut, niin se on henkisesti ihan kauheaa ja mä ainakin vain itkin hiljaa vessassa. Yritin olla hiljaa, että mies ei heräisi. Meillä piti saada neuvolasta ja ta:lta sinne lähete ja seuraavana päivänä sen sitten sai.
Nyt vaan kovasti toivon että ei tarttisi mennä ennen ku np ultraan kättärille.
Mahaa juimii vällillä joten ehkä se kohtu siellä kasvaa.

Eka oli mennyt kesken 8+ viikoilla ja kohta se on edessä tässä raskaudessa. Viime raskaudessa ei päästy kuin 6+ viikoille.

Silvia ja pikkuinen 7+6
 
Pakko kysyä, että oko kellään muulla jo tässä vaiheessa ummetusta?!! Mulla alkoi heti plussatestin tehtyä erilaiset mahaongelmat, alussa oli sellasta närästyksen tyyppistä ja maha oli vähän ikään kuin sekaisin. No sen jälkeen se sitten onkin ollut päinvastoin ja nyt varmaan jo pari viikkoa hirveetä ummetusta!! Tällasta mulla ei ikinä normaalisti ole, tai ainakin tosi harvoin! Oon yrittäny juoda paljon, lenkkeillä päivittäin, syödä kuituja...mutta ei vaan todellakaan toimi kovin hyvin. Toki nyt jotenkin, mutta siihen nähden mitä syö niin ei vaa tarpeeksi tule pihalle! Ällöä I know, mutta siis NIIIIN ärsyttävää!!! Tiedän, että liittyy raskauteen hormonaalisten juttujen vuoksi, mutta tää on p*rseestä!!!

Rii ja asukas 8+5
 
Näköjään monella muullakin on lähipäivinä alkanut vuotamaan, paljon haleja teille!
Maanantaina oli neuvola ja kerroinkin täällä, että silloin tuli pikkusen verta ja se loppuikin yhtä nopeasti kun alkoikin. Tänään sitten hulahti verta oikein kunnolla, ei kumminkaan kirkasta verta, vaan semmoista vaaleanruskeaa limaa. Nyt sitä on koko päivän tullut, melkein yhtä paljon kun menkkojenkin aikana. Ei oo mitenkään kauheen luottavainen olo enää. :(

Facebookin puolella tästä jo kerroin ja sain paljon ihania ja tsemppaavia kommentteja, toivon tosiaan että tämä on harmitonta!! Johtuisiko sitten, että nyt olisi "menkkojen aika". Tai sitten että istukka porautuu kohdun läpi, niinkuin Facebookissa ehdotettiin. Sama se, kunhan pikkunen pysyy matkassa.. Tiistaina on ultra varattu yksityiselle, joten en ala enää soittelemaan terveyskeskukseen. Tuskin pääsisin edes tutkimuksiin ja eihän sille mitään voi tehdä jos keskenmeno on alkamassa. Itkettää. :'(

Naimisiinmenosta.. Me ollaan miehen kanssa kihloissa. Itse asiassa tänään on meidän 1-vuotis kihlapäivä! Yhdessä ollaan oltu pian 4v. Naimisiin meinaatan mennä, ehkä 2-3 vuoden päästä. En halua olla pullea hääpäivänä, eli raskauskilot + "muutama" ekstrakilokin on saatava pois sitä ennen!

Mahantoiminnasta.. Ummetusta on täälläkin ollut melkein alusta lähtien. Pari kertaa viikossa tyhjenee ja silloin tyhjeneekin kunnolla. :D Tän takia maha on kipeenä eli ei oo mitenkään kiva juttu.

Kati & Nappi 8+5
 
Painonnoususta et mulla on vaan tippunut paino, lähtöpainoksi todettiin 58,7kg ja tänään aamulla kävin vaa'alla ja näytti 57,4kg. Veikkaan et lähtee nousemaan nyt kun ruokakin on alkanut maistumaan :) !

Ummetusta täälläkin :( ! Esikoisesta tuli vasta loppuvaiheilla -_- Mun pitääkin varmaan taas turvautua levolaciin vaikka maistuu ja on koostumukseltaan ihan hirveää !!

Me ollaan nyt oltu miehen kans naimisissa 3 vuotta :) ! Kadehdin teitä joilla se on vielä edessä, sen päivän vois vaan kokea uudelleen ja uudelleen :D <3 !

Tsempit myös lähettelen teille joilla vuotoa ilmennyt :( !

Mulla on ihan hirviät liitoskivut, ainakin uskon et nää on liitoskipuja (?) mut sattuu aika paljon alapäähän kun nousen tai kävelen.. Tuntuu et pimppa tipahtaa lattialle :D ! Mulla on kyllä kokemusta liitoskivuista, mutta ne tuntui silloin enempi häpyluiden kohdalla, ei siis haarojen välissä.. Onko muilla ?

Niinu & mini 10+5 <3
 
Doppler on minullakin, viime viikolla en saanut kuin omani kuuluviin, olisi niin ihanaa kuulla edes toisen syke...mutta en ole nyt jaksanut kokeilla, ensi viikolla sitten.

Liitoskipuja ei ole ollut :) Paino on sama kuin ennen raskautta, mutta vatsa selkeesti raskaanaolevan, saas nähdä kuinka mahtavaksi kasvaa ? Aiemmissa raskauksissa ollut melko pieni ja levinnyt koko vatsalle, vaikka poikia ovatkin olleet, paino noussut vain max 8 kg. Nyt kyllä pelkään jotain ihan eri lukemia näiden tuplien kanssa, mutta antaa tulla mitä tulossa on :LOL:

Paulanna ja pavut rv 10+4
 
Pitkästä aikaa taas jaksan ja ehdin kirjoitella. Väsymys alkoi olla niin valtavaa, että aloitin raudan syömisen, kun monesti kohdallani tuo hemoglobiini on ollut alhainen. Väsynyt olen edelleenkin, mutta pahimman terän uskon saaneeni pois raudan avulla, joten saattoi todella olla taas ongelmana matala hemoglobiini.

Naimisiin mentiin viime vuonna ja yhdessä on oltu yli 6 vuotta. Varmasti sukulaiset ainakin ovat jo vauvauutisia odotelleet. :)

Foolihappoa syön 400 mikrogrammaa päivässä.

Neuvola olisi perjantaina ja varmasti ainakin torstaista alkaen tulee olemaan jännitystä ilmassa. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin!

Toivottavasti vuodoista kärsivien vuodot osoittautuvat harmittomiksi.

Osa on jo niin pitkällä viikoissaan!

nööse (ja nimetön) 7+2
 
Meidän dobbleri on jossain kellarissa. Pitäisi joku päivä mennä sitä etsimään. Tosin ahdistunkohan, jos en sykettä kuule :-(

Maha toimii vähän miten sattuu. Välillä hyvä että kerkeää vessaan ja välillä taas saa kokoajan käydä ja mitään ei tule.


Silvia ja pikkuinen 7+6
 
ON: vuoto muuttunut värjääntyneeksi valkovuodoksi ja tulee ainoastaan vessassa käydessä kun pyyhkii. Muutama "nauhamainen" viiva..

Sain kaverilta lainaksi dobbleria, yritin sykettä ja jonkun sykkeen sain, mutta epäilen että se on ihan mun oma. Vaikka olikin ihan alhaalta häpyluun vierestä, niin luulen sen olevan oma. Liekö vatsa-aortasta tai muusta. Viikkoja vasta 7+0 joten ei senkään puolesta vielä dobblerilla pitäisi kuulua.

Enää en välttämättä ole niin huolissani kuin aamulla. Nippailut ja vihlonnat jatkuu edelleen, eikä muita "kipuja" ole kyllä ollut missään kohtaan. Mies enemmän panikoi ja oli etsimässä päivystävän lääkärin aikoja, mutta sain vakuutetuksi, että ei ne mitään asialle tee tässä kohtaan. Eli odotetaan tiistaihin. Olen ottanut tosi rauhassa tämän päivän ja huomenna töissäkin aion "löysäillä". Olen siis urheiluliikkeessä myyjänä.

Emme ole naimisissa tai edes kihloissa, mutta yhteiseloa takana jo 6 vuotta. Yhdessä asuttu noin 4,5 vuotta. Ollaan puhuttu kihlauksesta paljon ja luulen sen olevan edessä. Isoja häitä emme kumpikaan halua. Ollaan mietitty , että mentäisiin kaksin vihille ulkomailla ja pidettäisiin vain "bileet" sukulaisille ja ystäville. Se olisi meidän tyylistä enemmän. Maistraattikin sopisi.

ttaisku 7+0
 
"Kiva" kuulla, et muillakin on tätä ummetusvaivaa! Mä turvauduin nyt tänä aamuna vauvojen luumusoseeseen, ainakin aiemmin se on joskus auttanut. Toivottavasti nytkin! On niin rasittava vaiva...

Täällä on oltu naimisissa nyt kolme vuotta.

Täällä alkanut pahoinvointi nyt vähän helpottamaan, ei ole enää ihan koko päivää Eli nyt lähinnä tällai aamuisin ja vielä aamupäivällä, mutta eilenkin jo iltapäivällä teki mieli makeeta!!Mikä on kyllä uutta, tai siis varmaan merkki siitä, että alkaa olotila vähän taas normalisoitumaan. Olis ollut toisaalta kiva, jos makeanhimo oiskin pysyny pois koko raskauden, mut eipä se pysynyt viimekskään muuta kuin nää ekat viikot ;) Onneks paino pysyi silti kurissa, muhun ei onneksi oikeen kerry noi makeensyömiset, muuten oisinkin varmaan satakilonen ;)

Huomenna poksuu jo 9+0! Tai no "jo", mutta kuitenkin :)

Rii ja asukas 8+6
 
Käynpä huhuilemassa tänne välillä niin tiedätte, että olen vielä mukana. Ei ole ollut mitää Raportoitavaa, ei pahaa oloa ja neuvolakin vasta pitkän ajan päästä...

naimisiinmenosta olette pitäneet galluppia, me olemme mieheni kanssa olleet 3,5v naimisissa ja yhdessä asuttu jo 8v.

Foolihappoa syön sen 400mg päivässä.

Vuosi meidän piti odottaa, että saatiin kaksi viivaa tikkuun. Viikonloppuna saimme kuulla, että miehen sisarelle tulee vauva ja meidän lasketuilla ajoilla on eroa vain pari viikkoa. Ehkäpä odottelimme tätä :)
 
Oli ihana yö kun en voinut pahoin. Aamulla jo vähän kauhistutti, mutta nyt se alkoi taas.

Joo huhtikuun hurmurit syyskuu voisi olla hyvä idea. Mun kone ei näytä sivuja 25 pidemmälle vaan pitää pienestä täpästä päästä eteenpäin.

POKS POKS POKS POKS POKS


Silvia ja pikkuinen POKS 8+0
 
Maanantaiaamua vaan kaikille!
Ja voimia kaikille tarrasukat hukanneille... Se on ehdottoman väärin... :hug:

Omaa napaa tähän alkuun ensin vähäsen. =) Etova olo on vähäsen laantunut, mutta väsymys on edelleen ihan mahdotonta. Työn tekeminen ei kyllä ole ajatuksissa päällimmäisenä vaan nukkuminen. (Siksi lueskelenkin vähän väliä tätä palstaa... kesken työpäivänkin). Nukkumista ei ole helpottanut esikoisen ja kissan ravaaminen pitkin yötä, pitkin kämppää.
Olo raskauden suhteen on vähän kaksijakoinen, koska ei olla varhaisultrassa käyty. Eli olo on kovin raskautunut, mutta kun ei neuvolassa sydänääniä edes koetettu kuunnella ja ultra on vasta KOLMEN viikon kuluttua, niin olo on vähän... Blaah!

Töissä naispuoliset työkaverini tietävät tilanteesta, muut saavat arvuutella vielä np-ultraan saakka... elleivät tajua kysyä. Kertomisesta tällä hetkellä on siis hiljainen päätös, että jos joku kysyy, kerrotaan, jos ei tajuu kysyy, niin saapi vielä vähän odottaa. Parin edellisen viikon aikana turvotus on iltapäivästä ollut aikas hurjaa, mutta nyt näyttäisi vähän se ainakin laskeneen, joten ehkä ne kyselyt vielä siirtyvät parilla viikolla. Omat normivaatteet, kun menevät päälle vielä ihan hyvin.

Naimisissa ollaan miehen kanssa oltu nyt 2 vuotta. Meillä oli tarkoitus ennen esikoisen "olen tulossa" ilmoitusta muutenkin mennä naimisiin 2012. Tapa vaan, millä naimisiin menomme toteutimme muuttui matkan varrella esikoisesta johtuen. Eli menimme naimisiin mieheni kanssa maistraatissa vajaa pari kuukautta ennen esikoisen syntymää, ja paikalla oli tuona elokuisena perjantaina todistajina eräs hyvin ihana ystäväpariskuntamme. :heart:
Koska olimme jo aikaisemmin päättäneet - siis minä pohjalaisena :D - "isohkoista" häistä, mutta emme - tai siis minä en halunnut - olla raskaana niitä juhlittaessa, päädyimme tuohon maistraattivihkimiseen. Ennen maistraattia olimme jo sopineet, että varsinainen juhla pidetään tasan vuoden kuluttua tuosta päivästä. Vihkisormuksemme olivat siis kaikille sukulaisillemme ja ystävillemme vuoden verran kihlasormukset.
Avioliiton siunaustilaisuudessa oli kirkossa ihana kuulla selän takaa kaikki se supina, et "siis mitä toi pappi sano?" "siis ne on jo naimisissa???"
Tämä oli ehdottomasti meille oikea tapa toteuttaa naimisiin meno!!!
Onnea kaikille, jotka kyseistä toimenpidettä tällä hetkellä suunnittelevat!

Noh, vähäksi aikaa nyt takaisin töiden pariin!

Minnuli ja Nökö 8+6
 
Heissan mammat!

Foolihappoa samaiset 400mg päivässä kuin melkein kaikilla muillakin.

Ensimmäistä hääpäivää vietetään ihan kohta, yhteiseloa meidän uusperheellä kuitenkin takana jo melkein 6 vuotta. :heart:

Vuodoista: Toivotaan todella, että kaikilla vuodot ovat harmittomia. Itselläni oli, joten kovasti tsemppaan, että niin teillä muillakin!

).( Melkein tekisi mieli piirtää tuo oma napa jo toisin päin. Sen verran kovasti turvottaa... Onneksi olen aina tykännyt käyttää töissäkin aika löysiä huppareita tai muuten "tilavia" vaatteita, joten en usko tämän nyt muuttuessa jokapäiväiseksi toiminnoksi, kauheasti kenenkään silmään pistää. Farkut tosin ovat jääneet kaappiin ja nyt mennään vielä lämpimien säiden salliessa leggingseissä. Eilen kävin kyllä taas H&M:n mammaosastolla silmäilemässä tarjontaa. Melkein tekisi mieli kyllä jo jotkut pöksyt ostaa, jotta ei näissä trikoissa tarttisi koko ajan tallustaa... Ja johan se on kohta aamulla kylmäkin!

Tällä hetkellä on kyllä aika ventti olo. Flunssa alkoi tehdä tuloaan eilen illalla, niveliä särkee, nokka tukossa, korvat lukossa ja väsy kahta kaameampi. Tekisi mieli vain huokailla koko ajan ja pistää silmät kiinni. Mutta huomenna on eka neuvola, ja se piristää mieltä. :)

Muuten ei kovin kummoisia tänne. Olo edelleen väsyä lukuunottamatta kokolailla normaali.

tamariini ja maha 8+3
 
Heippodei kaikki uudet ja vanhat :)

Pahoittelut niille joiden matka jäänyt kesken ja tsempit huolestuneille ja vuotaville :hug:

Ummetuksesta itelläkin alkuvaiheessa kuvioissa. Nyt vähän helpottanut muttei maha toimi entiseen tapaan vieläkään vaikka kuinka liikkuis ja jois vettä yms. Levolac oli käytössä yhden pullon verran ja "täystyhjennykseenkin" jouduin turvautumaan jonkun kerran. Olispa ihana kun maha toimis normisti...

häistä oli puhetta. Meillä yhteiseloa takana jo 10v ja naimisissa noista 6v ja kilhloissa 8v, eli "vanha juttu" meidän kohdalla :LOL:

Ärsyttää semmonen homma ku maha on niin "iso" että ulkopuolinen arvaili että laskettu aika olis jo tämän vuoden puolella. Sanoin vaan että on kovasti ens vuoden puolella. Mitä se tarkka la kellekkään kuuluu. Etenkään ku en oo ees vieä kuunnellu sydänääniä tai käynyt ultrassa eikä satavarmuutta et siellä on ketään :ashamed:
Mä ärsyynnyin tuosta. Ja ehkä vielä enemmän siitä, että se oli luullut kuulemma jo keväällä että oon raskaana. Mun alaselkä on valmiksi notko (eikä pyöristy kunnolla) joten maha näyttää isolta vaikkei oliskaan. Onko kohtalotovereita? Eikä mua siis haittaa että maha kasvaa mutta inhottavaa aina selittää että missä vaiheessa raskaus on kun toiset luulee että kohta synnytän vaikkei olis puolivälissäkään...grrr.

painosta vielä ettei juurikaan tullut (onneksi) mutta siirtynyt mahan kohdalle. Lähtöpainoa vähemmän ku aiempia ootellessa ja siksikin saattaa näkyä jo nyt.

Raskausajan tukivöistä kysymys: ootteko käyttäneet? Missä yhteyksissä? Suositteletteko? Saisin edukkaasti siskon kaverilta ostaa että tässä mietiskelen vaan että tuliskohan tuollasta käytettyä..kahen aiemman aikana ei oo ollu käytössä.

Sydänääniä pääsee kuuntelemaan torstaina ja keskiviikkona pitäis käydä siellä verikokeissa. Ultraan reilu 2 vkoa.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Baby3 + manu 9+5
 
Silvia Logon viestiä luin ihaillen, että osalla on jo kahdeksan viikkoa täynnä. Sitten tajusin, että neuvolan laskujen mukaanhan mullakin oli eilen 8+0 :p Jotenkin nopeasti on tämä aika mennyt, toisin kuin ekaa odotellessa.

Ummetuksesta sen verran, että mulla oli esikoisen kanssa ummetusta heti alkuraskaudesta. Nyt viisaampana aion heti tarttua levolaciin tms. jos vatsan toiminta alkaa hidastua. Sen verran tuskaiseksi ehti viimeksi olo mennä.

naimisiinmenoa suunnitteleville onnea ja iloa! Meillä kohta 3 vuotta avioelämää koossa ja yhteiseloa 8 vuotta.

Ylihuomenna luvassa eka käynti neuvolaan. Sydänääniä en pääse vielä kuulemaan, mutta ihanaa päästä oman neuvolatädin juttusille :)
 

Yhteistyössä