Huhtikuun hurmurit 2015

Ultrassa löytyi yksi alkio, mitat välillä 6mm-7,8mm. Natiaisen syke näkyi väreilynä näytöllä. Meidän pieni rakkauspakkaus. <3

Kone laski keskiarvoksi rv 6+2, mutta ultraaja sanoi 6mm mitan olevan hiukan varmempi, joten sen mukaan nyt olisi rv 6+0. Hän kuitenkin muistutti, että pieniä mittavirheitä tulee helposti, koska kuva on niin rakeinen. Näin ollen pysyn omissa laskuissani, eli rv 6+2 ja la 5.4.2015.

Enempää en nyt kirjaile tähän, kun taas nälkä vaatii sapuskaa.
 
Asunnosta meillä on n. 130 neliön ok-talo ja ihan riittävästi tilaa. Nytkin on pari huonetta jonain "vierashuoneina", kun ei niille ole käyttöä, mutta jospa nyt tämä uusi tulokas tulisi niin sitten olis hänellekin oma huone ja jäisi vielä se vierashuonekin :)

Työjutuista sopimus loppuu vuoden loppuun, sen jälkeen on ihan auki, todennäköisesti apurahoilla elän alkuvuoden...niitä pitäis vaan nyt ensin hakea ja saada mielellään myös! En siltikään kyllä kerro töissä tästä ihan heti, mutta sinänsä tää tulis tosi sopivaan saumaan, joutaisin oikein mainiosti maaliskuussa jo äitiyslomalle!!! Ois ihan täydellistä.

Oloista ei oo mitään tyttö- tai poikaoloa ja mulle on ihan sama kumpi tulee. Välillä mietin, että ois kiva jos esikoinen sais veljen niin ois sitten kaks veljestä, mutta sit taas toisaalta tyttökin ois kiva, kun se ois sitten erilainen :D Et ois sit molemmat. Mutta tosiaan ihan sama. Näistä oireista ei voi vielä ainakaan oikein päätellä onko erilaista kuin viimeks. Alussa tuntui jotenkin, että tää pahoinvointi olis tullu jo aiemmin, mutta ei sitäkään kyllä oo kuin aamuisin eikä oo oksentaa vielä tarvinnut, eli ehkäpä tässä viikon sisään alkaa nähdä millaseks tää kääntyy. Tietty jos kovin erilaiset oireet olis niin vois ehkä ajatella, että oliskin eri sukupuolta.

Ihanaa lukea noita varhaisultra kuulumisia! Tekis kyl hirveesti mieli, mut en oo vieläkään päättäny mennäänkö vai ei.

Pelkään kyllä hulluna miten rampa musta tämän raskauden aikana tulee...viimeksi alkoi siis supistuksen vaivata jo reilusti ennen puoltaväliä, siis ihan päivittäin ja paljon, ja sitten tuli toi iskias aivan jumalattoman kipeeks ja paheni vaan loppua kohden, kunnes se oli sitä, että jos menin selälleen sohvalle en meinannu ylös enää päästä. Ja jotenkin tuntuu, että jäi jotain "vikaa" selkään muutenkin viime raskaudesta, että saa nähdä mitä tästä vielä tulee. En kyllä erityisemmin nauttinut raskausajasta viimeksikään.

Rii ja asukas 5+1 tai 2 tai....
 
Asunnosta, me ollaan nyt aika tarkalleen 6 vuotta asuttu omassa talossa, ostettiin siinä kohdassa kun muutenkin virallisesti yhteen muutettiin. Meillä on neljä makuuhuonetta, molemmilla pojilla on omansa ja sitten meidän huone ja yksi ylimääräinen joka tällä hetkellä lähinnä varastona. Järjestelyitä olen jo kauan sitten miettinyt niin, että jos vielä yksi lapsi tulisi, saisivat pikkuiset olla samassa huoneessa siihen saakka että tuo esikoinen muuttaa pois kotoa. Ei kuitenkaan enää varmaan montaa vuotta meidän kanssa asu. Haaveissa olisi vaihtaakin taloa kun ei olla tuohon täysin tyytyväisiä, mutta saa nähdä, toteutuuko koskaan.

Oireita ei juurikaan ole, kuten ei ollut viime kerrallakaan. Nälkä on normaalia suurempi ja iskee useammin. Olin touko-kesäkuun superdieetillä ja kovalla vaivalla sain vaivaiset 5 kg tiputettua, ihan turhaan. :LOL: Ei vaan, ehkä on sitten sen verran vähemmän tiputettavaa ensi kesänä. Mulla on molemmissa raskauksissa paino noussut yli 20 kg. Onneksi ne raskauskilot tuntuvat kuitenkin myös lähtevän kuin itsestään sitten ajan kanssa.

Mä ajattelin tuon faceryhmän kanssa odottaa sinne np-ultraan, siihen asti lueskelen täällä.

Uusille tervetuloa ja Onnea! Mua ei muuten neuvolatäti onnitellut lainkaan kun aikaa varasin. :O

Imoen ja 6+1

Ai niin, sukupuolesta vielä: mä niin toivon että mä saisin tytön. Olen aina toivonut. Ja nyt toivon erityisesti, kun on takuuvarmasti mun viimeinen lapsi.
 
Viimeksi muokattu:
Hellou ja onnea kaikille meille :)

Asunnosta ja tarvikkeista: meillä on kerrostalokolmio, tietokonehuone saa kokea muutoksen sitten joskus, kun pinnasängystä on aika luopua. Pinnis mahtunee juuri ja juuri makkariimme, ei ole vielä tullut perehdyttyä niiden kokoihin ja valikoimaan! Vaunuille on talon alakerrassa varastohuone, pitää varmaan katsella sellaiset vaunut, mistä saa kantokopan tai mitä ne on, irti ja nukkuvan muksun kannettua ylös helposti. Onko semmosia, missä se sama koppa toimis turvaistuimena autossa, ja vaunuissa makuupaikkana ja istumiseen? Hoitopyödälle en ole keksinyt paikkaa, mutta ilmeisesti läheskään kaikki eivät pidä sellaista tarpeellisenakaan. Vauvan vaatteille ja vaipoille kyllä tarvitsee jonkin säilytyskalusteen. Pyykkikoneemme on päältä täytettävä, eikä sivustatäytettävää mahdu kylppäriin, joten sen päällinen hoitoalustalle ei taida onnistua.. Ai pikkasen etuajassa pohtimassa näitä, mutta ei onneks mitään ressiä näistä, oliskohan tammialet sopiva aika hankinnoille? Tai tulevat isovanhemmat varmaan joululahjaksi haluis jotain hankkia? :D

Oireista: huh-huh, en oo voinut pahoin töissä (koputan puuta), mutta kyllä on ollut poikki päivän jälkeen! Eilen simahdin vähäksi aikaa sohvalle. Uni tulee illalla helposti, mutta heräilen yöllä pissalle useamman kerran. Rinnat on tosi kipeet yhä (helpottaako se jossain vaiheessa?). Aaltoilevasti etovaa oloa, mutta pöntön halailut oon vielä välttänyt. Aamulla nakerran keksiä ekana. Kauhee muuten kun tulee nyt naposteltua vähän väliä jotain, ettei oo paha olo, niin hampaat on kyllä kovilla. Pitänee jotain ksylitolipastilleja hommata, ettei ihan olis happohyökkäys koko ajan päällä!

Hampaista, oon ymmärtänyt että raskaana on erityisen tarkkaa hampaiden kanssa, ettei mitään tulehduksia muhi ja siten vaaranna pientä, ja kun raskauden aikana immuunipuolustus on heikompana, niin helpommin tulee tulehduksia, ja kun vielä napostelee ja jos oksentaakin.. niin onko teillä (varsinkin joilla on jo aiempia) neuvolassa puhuttu asiasta ja pääseeks hammashoidon hirmujonoissa etusijalle vai miten menee? Ite kävin just hammastarkastuksessa yksityisellä (varattu jo ennen tärppipäiviä), joten ei varmaan tarvetta oo, mutta kiinnostais tietää.

Oloista Ei mulla oo mitään tyttö- tai poikaoloa, ja kumpi tahansa on yhtä tervetullut. Miehen tiedän toivovan vähän enemmän poikaa. Varmaan kysytään sitten kun se näkyy. Mutta mä en tykkää niistä pastellivaaleenpunasesta ja -sinisesta, raikkaita perusvärejä kiitos tavaroihin ja vaatteisiin! Vaikka niistä pastelleista ei titysti puklut niin näy..

olipas siinä :)

Kevis + itu 6+5
 
Viimeksi muokattu:
Ihanan isoja asuntoja teillä :)

Hampaista Hyvä kun muistutit kevätkaihonkukka :D En tiedä pääseekö jonon oli, voisi soittaa ja kysyä. Minä varasin ajan hammashoitolaan juuri ennen kuin plussasin, ja pääsen kuulemma joskus 6 kk:n päästä tarkastukseen :D Jos pääsisi raskaana vähän aiemmin... Minulle tuli ekassa raskaudessa aika paljon reikiä (4, normaalisti max 1 ollut), koska voin alussa niin pahoin, oksensin ja oli pakko napostella tunnin välein jotain mitä vaan alas sai... Kuulemma myös syljen koostumus muuttuu raskausaikana (tulee helpommin reikiä) ja ikenet monilla verestää helposti. :/

Tyttö/poikaoloista Ei oireista oikein voi päätellä mitään vielä :p Mutta jossain takaraivossa jyskyttää että toinen poika meille tulisi. Tyttöä ehkä vähän enempi toivoisin, koska olisi kiva kokea millaista on olla tytön äiti. Toisaalta esikoista ajatellen toinen poika voisi olla parempi, ja onhan ne pienet pojatkin vaan niin ihania. Ja löytyisi kaikki vermeetkin sitten valmiina.. Onneksi ei siis tarvitse itse tätä asiaa päättää, ei siitä mitään tulisi :D
 
Helou ja uusille :wave:

Asunnosta, meillä on tällä hetkellä ihan sopiva kerrostalokolmio, mutta jossain vaiheessa tarkoitus jotain isompaa rivaria tms. katsella. Mutta tässä kyllä pärjää vielä, katotaan sitten vuoden-parin päästä :)

Varhaisultraa mietin minäkin edelleen, lähinnä että minne ja milloin. Pitäis vähän googletella! Tarkoitus kuitenkin käydä.

Oloista, mulla on ollut inhottava flunssa, nyt onneksi parempaan päin. Muutama päivä sitten riesana oli kamalat selkäkivut. Eilen ja tänään ollut tosi oireetonta, ei juurikaan minkäänlaisia raskaustuntemuksia ja olen ollut todella energinen! Pikkasen tosin tässä nyt iltaa kohden alkanut etomaan..

Truudy n.4+6
 
Kiitos noista työpohtimisista, helpottaa heti kun tietää ettei muutkaan kertoisi! :D Joku joskus sanoi, että jos miehet olisi raskaana niille ei tulis mieleenkään edes miettiä kertovansa työhaastattelussa.. :)

Hampaista sen verran, että ikenet tosiaan veresti edellisessä raskaudessa. Kävin loppuraskaudesta hammaskiven poistossa ja voi kamala sitä veren määrää! Hoitajakin oli hieman hämillään, näytin varmaan mukavalle.. :D

Meillä on poika ja sitä toivoin kovasti, nyt taas olisi tyttö tervetullut, tosin olen aivan varma että poika on taas tulossa. Mutta kumpi vain kelpaa, kunhan jompi kumpi tulee! :)
 
Vähän tuntuu oudolta. Mitään suurempia oireita ei ole..Lievää alapään vihlomista on tuntunut pari päivää ja vatsan turvotusta. Vähän laittaa miettimään, että ollaanko tässä raskaana lainkaan vaikka testi niin näyttikin : / Tulisipa lähete ekaan ultraan nopeasti ja pääsisi sinne neuvolaan. Tosin sydänäänien kuuntelu on ollut tähän astikin hakusessa kun istukka on molemmissa raskauksissa ollut tuossa edessä.

Tänään tosiaan soittelin neuvolaan, ajan sain syyskuun ekalle viikolle. Neuvolan hoitaja kysyi samalla haluanko sikiöseulontaan; en osannut äkkiseltään vastata. Onko teille tarjottu heti ja oletteko ottaneet? Miten muuten meni nuo ultrat ja vastaavat..Oliko näin, että eka ultra tuossa rv10 hujakoilla ja rakenneultra sitten n. rv20?


Miten musta tuntuu, että en muista yhtään mitään raskauteen liittyvistä asioista vaikka on jo kolmas kyseessä? Raskausdementia iski heti alkuun :LOL:
 
Mä sain tänään äippäpolin kirjeen ja varhaisultra on sitten ensi viikon keskiviikkona eli oisko se 6+3 jos oikein muistan. Toivon kovasti että näkyis syke jo!

Tiedättekö muuten saako varhaisultrasta jo ultrakuvan mukaan? Eihän siinä varmaan juuri mitään näy mutta olis kiva kertomistapa miehen vanhemmille, joiden kanssa ei odoteta sinne viikolle 12.
 
Uimis, minä sain tänään vu kuvia matkaan. Kunnallisella kävin varmistuttamassa raskauden keston. Tuijottelinkin niitä kolmea kuvaa moneen otteeseen tänään, vaikka papulta pikkuinen kuvassa enempi näyttää kuin vauvan alulta. ;) Syke näkyi hyvin jo ultranäytöllä, ihan tämmöisen maalikonkin silmään. Tietysti riippuu monesta tekijästä näkyykö sitä vai ei varhaisessa vaiheessa.

Kämpästä sen verran, että me asutaan lähes ytimessä kivassa kaksiossa. Pakko alkaa etsiä isompaa kämppää hyvissä ajoin odotuksen aikana, koska makkariin ei mahdu pinnasänkyä parisängyn lisäksi. Ja meillä on tuo teini-ikää pikku hiljaa kolkutteleva esikoiseni, joka haaveilee jo omasta huoneesta. Tämän kaupungin hintatasolla kolmio ois sitten etsinnän alla seuraavaksi kodiksi.

Sukupuolella ei ole mitään väliä kummallekaan meistä. Pääasia että lapsi olisi suht terve. Puhumme keskenämme pikkuisesta mieheni viime kesänä keksimän pojan nimen mukaan. Se on niin passeli, että jos poika syntyy, niin ehdottomasti se on hänen nimensä! :)

Ootteko te muut jo pyöritelleet nimivaihtoehtoja mielessänne?

Aion osallistua sikiöseulontaan. Ensimmäistä odottaessa en osallistunut, mutta olin silloin alle 20v. Nyt kun ikää alkaa olla kohta 30v, niin senkin puolesta jo haluan osallistua siihen. Täällä pitää jo ekalla neuvolakäynnillä osata sanoa osallistumisestaan.

Mullakin on viime päivinä vihlonut tai enemmänkin jomottanut menkkamaisesti kohdun seudulle lähinnä illalla nukkumaan mennessä. Aattelisin että kipuilu liittyy kohdun kasvamiseen omalla kohdallani. Sen lisäksi on paljon repiviä kipuja nivusten seudulla ja muualla alamasulla juurikin nopeissa liikkeissä.

Ihanaa kun tänään ei ole tarvinnut halailla pönttöä! Olo on pysynyt kurissa, kun syön pikkuisen monta kertaa päivässä, eli lähes tunnin välein. :D Unohdin tuossa aiemmin mainita, että viikonloppuna piti iltapalaksi syödä hernekeittoa. Tänään mutustelin makaronilaatikkoa yöpalaksi, mutta nälkä tuntuu silti masun pohjassa. Huomaan, että on hyvin tarkkaa, mitä pystyy suuhunsa laittamaan nälästä huolimatta. Päivän ateriatkin pitää tarkasti suunnitella sen hetkisten mieltymysten mukaan. Vielä viikko sitten mutustelin sipsejä ja suklaata mielelläni, mutta nyt ei tee (onneksi) niitä mieli pätkän vertaa. Ajatuskin niistä oikeastaan etoo.

Tämäkin on hullunkurista, että toisina päivinä olen todella väsynyt ja tuntuu, ettei mikään unimäärä riitä. Viime yönä nukuin taas tosi huonosti, mutta silti heräsin aikaisin ja kukun myöhään. Jospa tämä tästä tasoittuisi.
 
Täältä ilmoittautuisi uusi odottaja joukkoon. :wave:

Omien laskujen mukaan laskettu aika olisi 14.04.2015
pieni toive / 24 / 3. / K-SKS / ?

Huh, kun jännittää onko kaikki nyt niinkuin pitää. Edellinen raskaus oli kohdun ulkoinen (04/14). Tänään soittoa neuvolaan. :) Rinnat aristaa välillä ja välillä taas ei. Eilen iski ihan kunnon kuvotus ja sitä onkin sen jälkeen riittänyt...hyi. :D
 
Sukupuolesta ei mitään aavistusta, ei vielä oikein tunnu edes siltä, että todella olisi raskaana niin sukupuolen pohtiminen tuntuu ihan utopistiselta :D Nimi tosin olisi pojalle valmiina, tytön kanssa olisi useampi vaihtoehto. Tällä hetkellä ajatus tuntuu kyllä vielä mahdottoman kaukaiselta, koska koko vauva tuntuu niin epätodelliselta. Ehkä se on tää oireiden vähyys, mikä ei oikein anna uskoa raskauteen ihan täysillä vielä. Menkkamaiset iltavatsakivut, palelu ja päänsärky on tällä hetkellä ehkä tuntuvimmat oireet eikä niitä jotenkin osaa kunnollisiksi raskausoireiksi luokitella :D
 
Meille olis molemmille nimet, P-tyttökatraan jatkeeksi on tulossa joko Pekko tai Pirke, riippuen näyttääkö tulokas nimeltään :) sit ollaankin hukassa jos ei näytä yhtään suunnitellulta nimeltä, P:llä on niin vähän ja vanhoja nimiä.. :D Aiemmat on Petra Miia Juulia ja Pinja Siru Emilia, eli 5-, 4-, ja 6-kirjainta joista viimeiset loppuu -lia, Tytöstä tulisi Pirke Suvi Amalia ja poika olisi EHKÄ Pekko Jiri Eemeli, toinen nimi hakee vielä paikkaansa kun ei kuulosta joukkoon kuuluvalta.. R- olisi kiva saada toiseen nimeen kun muissakin on ja lyhyitä on huonosti.

Ehkä hieman lokeroivaa tää nimen valinta, mutta tyttöjen nimet oli ihan täysi vahinko, niin jatketaan nyt tätä samaa sarjaa :D Ja sopu piti saada tuosta Pekko- nimestä ennen koko vauvan tekoa, miehen ehdotus ja haluaa välttämättä sen. Hiukan piti totutella ajatukseen(puhuttu Pekosta jo vuosi vitsinä) :D
 
Ihanan aktiivinen porukka! Tuntuu, että kerran päivässä kirjottelu ei riitä, että muistais kommentoida kaikkea kivaa. :D

Ihania varhaisultrakuulumisia teillä. :) Kieltämättä kun noita lukee, niin alkaa ajatus kiehtomaan. Vaan ehkä mä pistän jäitä vielä hattuun.

Hampaat ensin käsittelyyn. Itsekin tuosta sylkihommasta luin, että se taitaa olla se suurin syy hampaiden herkkään reikiintymiseen raskauden aikana. Olen aina ollut vähän laiska aamupesijä, sillä hammasluu (ja vissiin se sylki) on sitä sorttia, että reikiä ei yhden pesun taktiikallakaan tule. Mutta nyt olen kiltisti harjannut hampaat joka aamu ja samoin hinkannut langalla hammasvälit puhtaaksi noin joka toinen päivä, kun yleensä jaksan taaemmat hampaat taiteilla ehkä kerran viikkoon jos sitäkään. Samaten mietin noita naposteluja. Kun siis se on se selkein oire, joka mulla on: nälkä. Mutta onneksi sekin tulee ikään kuin oikeaan aikaan noin kolmen tunnin välein. Se vain tulee voimakkaampana kuin ennen. Nyt sitten koitan ruokien välillä lipittää kiltisti vettä, ettei hampaat saisi mitään turhia ärsykkeitä.

Minulla on myös tuota BebeBanbinon kokemaan vaihtelevaa unen tarvetta. Eilen aamulla olin aivan tööt ja työpäivä oli yhtä taistelua. Kotiin kun pääsin niin kaaduin sohvalle ja vedin tirsat. En edes pitkiä, mutta silti illalla oli levoton olo ja vaikea saada unta. Ja aikaisesta herätyksestä huolimatta tänään on ihan pirtsakka fiilis. Omituista...

Minä kyllä vähän toivon tyttöä. Toki poikakin on tervetullut, mutta kun meillä jo perheessä viipeltää kaksi sälliä "miehen jäljiltä", niin tyttö olisi siinä mielessä oikein kiva. Mies toivoo enempi poikaa, joten ainakin toinen meistä sitten saa mitä tilaa. :D Mitään oloja ei tietysti ole, mutta oma äitini oli kuulemma ihan varma, että pikku tyttö sieltä tulee. Taitaa joku muukin toivoa...

Nimiä ei olla kyllä mietitty vielä yhtään. Ehkä osittain siksi, että siitä tulee varmaan aikamoinen kädenvääntö. :p Alkukirjaimen jo tiedän ja siitä en jousta, sillä minun ja miehen nimet alkaa samalla kirjaimella, ja minusta olisi hauskaa, jos kaikkien kolmen nimikirjaimet olisivat samat. Tiedän, tyhmää... Mutta kun. :rolleyes:
 
Nimistä, tytön nimi on valmiina ollut jo vuosia. Pojan nimi on hankalampi koska miehelle ei kelpaa mun ehdotukset ja sillä ei ole omiakaan ehdotuksia. :D Harvinaisen nimen haluaisin, esikoinen on saman niminen kuin about 100000 samana, edellisenä ja seuraavana vuonna syntynyttä.
 
On kyllä mukavaa kun on aktiivista keskustelua :)

Nimistä Tytölle nimi olisi valmiina, Peppi tai Vilma, riippuen siitä kummalta nyt sattuis näyttämään enempi :D Nämä kun oli mietinnässä jo silloin kun ekaa odotettiin, mutta poika tuli niin "jäi käyttämättä".
Pojalle taas ei ole mitään nimeä mietittynä... Tällä hetkellä mikään ei oikein iske :D

Vääntöä nimestä tuskin tulee, mies sai päättää esikoisen nimen joten minä saan päättää nyt. Tosin kyllä meillä molempien maut otetaan huomioon päätöksen teossa :)

Ps. plussa testissä taas kivasti tummentunut, mutta oireet ei kyllä ole lisääntynyt..
 
Nimestä Esikoinen on Sandra ja sukunimi on harvinaisempi, eläimen nimi joten olisi suotavaa että toisenkin nimi rimmaisi kumpaankin. Eli ei siis perinteistä suomalaista nimeä. Ja rannikolla kun asutaan niin nimi saattaa tulla ruotsinkielisenäkin. Viimeksi mies keksi laitoksella 2pvänä nimen yhtäkkiä.. myöhemmin selvisi että isäni mummon nimi oli samanniminen aikoinaan. Eli tavallaan meni sukuun mutta hyvin kauas. Katotaan miten käy tällä kertaa.. :)

Hampaat Reiäthän tulisi hoidattaa jo ennenkuin testi näyttää plussaa. Ja plakkikin olisi hyvä poistattaa pian. Kunnallisesta en tiedä mutta yksityisellä ne ei ota valovedoksia hampaista ja puudutusaineitta käyttävät aika naftisti, täällä ainakin muutama paikka näin. Keväällä viimeksi kävin hammaslääkärissä. Käyn yksityisellä pari kertaa vuodessa plakin poistossa ja taas pitäis mennä. Viimeksi paikattiin reikä ja sieltä pois päästyäni piti soittaa ja varmistaa et kuin kauan pitikään olla imettämättä sen jälkeen..yhtään tajunnu siinä vaiheessa kun piikki pistettiin. :whistle: Vanha sanontahan menee että yksi tyttö/vai lapsi vie äidiltään yhden hampaan. Omat ainakin pysyi suussa mutta reikiä kyllä tuli.. :(

Viimeksi ultrissa ei kunnolla selvinny kumpi meille tulee joten poikaa odotin loppuun asti. Nyt tämä raskaus oireilee niin kummallisesti että josko loppua kohti selviäis. Halutaan kyllä tietää jos vain näkyis tällä kertaa. Sukupuolella ei väliä mutta olis noi tytön vaatteet jo valmiina odottamas.. :p Ja sama kokokin ehkä menis kun kummatkin on kevään lapsia.

Työjutut Meillä tämä oli suunniteltu juttu näin. Pieni ikäero ja mun ei tarvi palata töihin. :) Olen siis vakituinen mutta työhönpaluu ei yhtään natsaa. Ja mitä luultavimmin tulen etsimäään uuden työpaikan. Muuten olis 2vuorotyö ja toinen auto olis pakko hankkia..ei kiitos ja muutenkin haluan viikonloput viettää perheen parissa ja tuolla olisi vain joka 3vkl vapaa. Tässä vaiheessa ajattelin laittaa perheen etusijalle. Ja se sopi miehelle. Mun piti palata alunperin töihin jo maaliskuussa mutta neiti ei syönyt muutakuin rintaa joten oli pakko pidentää hoitovapaata vuodella. Ja sitten alkoikin toisesta haaveilu. :heart:

Sikiöseulantaan osallistutaan kyllä. Muistaakseni kysyvät heti alussa sen, saahan sen sitten myöhemmin perua jos katumapäälle tulee. Miehelleni se on eräänlainen alkuvarmistus että kaikki on/olisi hyvin.

Nauris ja rusina 5+5
 
En osaa boldata kännykällä niin käytän capslockia :D

SUKUPUOLI: esikoinen on tyttö joten poika olisi kiva :) Ja hänen tulevassa huoneessa on yksi seinä petroolinvärinen, joten senkin puolesta ei tarvitsisi maalata heti uudestaan!

NIMI: Esikoisella oli nimi Ada jo vuosia sitten päätetty. Sitten nimi alkoi yleistyä ja haluttiin jotain erikoisempaa. Synnärillä mies etsi netistä harvinaisia etunimiä ja alkoi lukea listaa. Sieltä löytyi :) Jos tästä tulee poika etunimestä joudutaan vääntämään. Miehen suosikki ei ole mun suosikki :D jos on tyttö meillä on kaksi hyvää vaihtoehtoa etunimeksi.

SEULONNAT: osallistutaan kaikkiin.

OIREET: yhä etovaa oloa ja väsymystä. Tänään iski huono olo kaupan lihaosastolla.
 
Vilkasta tosiaan täällä, kiva! Hauska lukea ajatuksistanne.

Seulonnoista taidan osallistua kaikkiin mitä tarjotaan, kun oon kuitenkin jo kohta 35. Mutta mitä sitten tehdään, jos on kohonnutta riskiä poikkeavuuksiin, sitä ei olla yhdessä puhuttu, ja se on varmaan parempi jättää siihen, jos sellainen tilanne on, kaikella sillä tiedolla mitä sitten on ja hankitaan. Nyt syön kiltisti foolihapponi, että köynnissä oleva hurja hermosolujen kasvu sujuisi hyvin, mutta kaikkeen ei pysty vaikuttamaan.

Varhaisultra houkuttaisi kovasti, kun lukee ihania kokemuksianne sieltä (ei se varmaan toimenpiteenä niin ihana, mutta mitä näkee ja kuulee pikkutyypistä :heart: ), mutta saatiin parin tonnin yllätyslasku, joten varmaan fiksuinta pistää jäitä hattuun ja luottaa että siellä se on, pikkuinen itu. (Se ei ole yhteinen "työnimi", keksin vaan kun sopi tuon kukkas-nimimerkkini kanssa. Sanon usein pikku-miehensukunimi. Oli muuten pahuksen vaikea löytää nimimerkkiä, joka olisi vapaana, kun rekisteröidyin tänne. )

Nimistä ollaan muutaman kerran puhuttu, mutta ei ole mitään valmiina. Kun olen koulussa töissä, on melkoisen monta nimeä, jotka ovat nou-nou.

Oireista uutena oon "ilokseni" huomannut naaman kukkivan, leuassa on finnejä.

Tuo viileämpi ilma auttaa vähän, ettei oo ihan niin poikki, mutta miten mahtaa käydä, kun pitäisi pitkät housut kiskoa jalkaan? Turvottaa, ja jokunen jäätelökin liikaa on tainnut kesän aikana tulla syötyä.

Kevis + itu 6+6
 
Seulonnat.. Niihin meinataan osallistua tälläkin kertaa. Jos jotain poikkeavaa löytyisi, ei varmaankaan jatkettaisi tutkimista. Pidettäisiin lapsi kaikesta huolimatta, enkä halua tehdä mitään missä on pieninkin keskenmenoriski.

Nimistä.. Ei olla vielä sen kummemmin mietitty. Okei, mä olen kyllä miettinyt ja muutama hyvä nimi on mielessä. Miehelle ne ei käy, joten suostuttelu jatkuu tai sitten pitää vaan keksiä uusia. Onneks tässä on vielä aikaa! Ja varmasti sitten rakenneultran jälkeen aletaan miettiä tarkemmin nimiä, kun tiedetään kumpi on tulossa. :)

Hmm.. Nauris86, voi olla että tunnetaan. ;)
 
Nimistä: Meillä on päätettynä nimet kahdelle tytölle ja yhdelle pojalle, joten toivotaan kovasti että meitä tälläisellä katraalla siunataan :D Jos tulee kaksi poikaa, ollaan ongelmissa! Tykätään vanhoista nimistä ja nämä kaikki kolme alkavat V:llä, kuten miehenkin nimi. Nimet meillä on olleet tiedossa jo ennen yrityksen aloittamista, ja jo tällä hetkellä kutsutaan sikiötä näillä nimillä. Vaihdellen tytön sekä pojan nimellä. Ei tietenkään kenenkään kuullen, haluamme pitää sen salaisuutena :)

Oloista: tänään alkanut jonkun sortin pahoinvointi, mistä oon ollut hämmentävän iloinen :D Oksennellut en ole ja olo pysyy ookoona niin kauan kun mussutan jotain. Tervetuloa +30kg!

Vielä viikko varhaisultraan!

Uimis 5+4
 
Uimis, niinpä! Bongasinki sut heti täältä. :)

Pieni toive:kin täällä! Onnea hurjasti! Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee niin kuin pitääkin. :) Varmasti meneekin.

Nimistä ja sukupuolesta, meillä on esikoinen poika ja pojan nimi ois valmiina. Tytön nimiä oon yrittänyt ehotella, mut mies ei oo vielä lämmennyt. Osalta varmasti vaikuttaa sekin, että kumpikaan meistä ei usko että tyttö saataisiin! Miehellä 5 veljeä ja yks sisko. Sen veljillä on yhteensä 7 poikaa ja yks tyttö!! Joten kukaan sukulaisistakaan ei varmasti usko että tyttö tulis. Ollaanki mietitty, että se yksi tyttö varmaan vahvistaa vaan sääntöä. :) Toisaalta, poika olisi mun mielestä helpompi lapsi ja varsinki nuori, mutta on se oman tytön kaipuu kuitenkin pienenä mielessä. Ja kiinalaisen syntymäkalenterin mukaan tää ois tyttö :D Esikoisesta jää nyt iso (7v) ikäero, ja vielä kaksi lasta haluttaisiin ja ne pienellä ikäerolla.

Töistä, onpa ollu helpottava lukea näitä juttuja. Kyllä se pitää ajatella vaan omaa etuaan, niin se työnantajakin tekee. :)

Varhaisultran nyt päätin että en mene. Just sen takia, että sen jälkeen voi kuitenkin jotain mennä pieleen. Sitten kuitenkin kiinnyn siihen eritavalla jos kuulen sydänäänet ja suru on suurempi jos kesken menee. Nyt ajattelen sitä vielä, että jos oon raskaana ja koko raskaus on vieläkin vaan toive. :)

Voimia muillekkin väsymyksestä kärsiville! Kyllä tää vielä ohi menee. :) Tää vois jo nyt lähtä nukkumaan, vaikka tunnin päikkäritki takana...
 
Onpa mukava lukea kaikkien kuulumisia täällä päivittäin :) itellä ollut tosi paha olo ja piti hakia loppuviikko sairaslomaa kun kertakaikkiaan nii voimaton olo. Heti näin sanottuani totean et tänään ollu parempi päivä.

Isosisko kipas tuomas Sea Band-rannekkeet mulle, onko muil kokemusta? Itellä noi autto tosi nopsaa :) tiiän et voi olla pään sisästäki et aattelee et ne helpottaa mutta oikeesti etominen tuntuu et ois vähentyny yli puolel. Tai sitten mulla vaan välissä parempi päivä, kuka tietää mut otan kaiken helpotuksen mitä on tarjolla :D

Hammaslääkäristä et ite rampannu jo ennen raskautta suuhygienistil ja 5.9 oid hammastarkastus. Toivotaan ettei ois reikiä :/ hygienisti kyl arveli ettei ois.

Mukavaa viikonjatkoa kaikille! :)
 
Täällä on taas paljon kivoja keskusteluteemoja :)

Neanna mulla on kokemusta Sea Band -rannekkeista, joita käytin mun ekassa raskaudessa jota leimasi kammottava oksentelu (kuljin ämpärin kanssa kotona ettei tarttis olla pelkästään vessassa). En kyllä huomannut vaikutusta. Mutta voihan se olla, että jollain toisella tehoaa paremmin. Ehkä menenkin sun viestin innoittamana penkomaan rannekkeet esiin kaapin pohjalta :) Mulla on aika karseen paha olo suuren osan päivää nytkin.

Hampaista: runsas oksentelu ekassa ja tokassa raskadessa aiheutti mulle hammaseroosion, ienten vetäytymistä ja 3 reikää (entuudestan ei ollu yhtään). Kaikille oksentelijoille tiedoksi että kannattaa harjata varovasti ettei rasittuneet ikenet kärsi, ja oksentelun jälkeen voi huuhdella suuta kevyesti vedellä, ei siis tartte eikä kannatakaan olla koko ajan harjaamassa.

Kävin eilen varhaisultrassa ja kaikki oli normaalia lääkärin mukaan, sain kuulla ja nähdä sydämen sykeen :heart: Muutamalla päivällä heitti laskettu aika omasta arviostani, mutta en ollut siitä ihan varma muutenkaan.

t Calypso ja yllätys-murunen n. 6+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä