Huhtikuun hurmurit 2015

Onko muuten suunnitteilla jo facebook-ryhmää? Itse kirjoittelisin mieluummin hieman "suljetummin" :)

Onneksi tänään ei ole juurikaan ollut kipuja. Oli n. viikon ihan todella kovia kuukautismaisia vatsa- ja selkäkipuja, en voinut kuvitella olevani raskaana, skeptisesti odottelin vuosisadan menkkoja!
 
Minunkin puolesta kaikille uusille tervetuloa! :)

En nyt millään muista sen rautajuoman nimeä mutta luontaistuotekaupasta ja punanen etiketti ehkä.. ehkä toi just mistä jmia mainitsi. On tehty siis ihan raskaanaoleville. Maku ei todellakaan mieltä ylennä mutta en minäkään sen kanssa kärsinyt ummetuksesta.

mulla nyt menossa 4+4 ja eilen tehdysdä testissä ei vieläkään testiviiva ollut kontrollin vahvuinen. Ei nyt mikään haamukaan enää mutta.. menkat on kuitenki jo myöhässä 5 pv. Jotenkin vaikea vaan uskoa ja sisäistää et kaikki olis niinkun kuuluukin. Mulla ei mitään syytä (ei aiempia km eikä vaikeutta tulla raskaaksi) ole taustalla mutta minkäs sille voi että kun huolettaa niin huolettaa. VU:ta mietin mut kahtotaan nyt..

hei onko muilla turvottanut nyt jo alkuraskaudessa näillä helteillä? Mulla ei ennen plussaa turvottanut mää helteet yhtään mutta nyt on siitä plussasta lähtien ollu jalkaterät turvoksissa...
Muutoin on kauhian normaali olo, mikä toisaalta on kiva mutta tietty sekin saa miettimään et onks kaikki hyvin..
 
Minäkin pääsen vihdoin siirtymään tänne! Vaikkakin pelonsekaisin tunnelmin.

Tällä hetkellä laskuri näyttää 4+3, mutta kierrot on vähän vaihdelleet joten tarkentunee ultrassa sitten. Näillä näkymin la olisi 11.4.

Mulla on takana keskenmeno puoli vuotta sitten, ja nyt kun vihdoin tärppäsi, luonnollisesti pelottaa aivan hulluna. Varhaisultraan haluan mutta sitäkin pitää vielä odotella kolmisen viikkoa.

Oireet on olleet samat kuin ekassa raskaudessa eli flunssamainen olo (kurkkukipu, nenäntukkosuus ja aivastelu) sekä jatkuva migreeni jo ennen plussaa, niin ettei lääkkeet auta. Ilmeisesti kehoni reagoi heti ensimmäisiin hormonimuutoksiin tuolla päänsäryllä.
Nyt päänsärky alkaa onneksi helpottaa, joskin "oikeiden" raskausoireiden puute pelottaa.
Testi on näyttänyt vahvistuvaa plussaa jo viikon ajan joten eikökän tässä paksuna olla.

Listaan voi päivittää:

LA 11.4 Uimis, 25v, 1.lapsi, SAS
 
Tervetuloa kaikki uudet plussanneet :)

Mulle ainakin passaa fb ryhmä jos joku sellasen perustaa!

Joku on kerenny jo ultrassa käymään vähän jännää! Omaan on aikaa vielä 13pv mutta toivotaan että aika menee nopeeeesti! Viimeset paripäivää ollaan koko perhe oltu kauheessa flunssassa, ai että miten ihanaa yhdistettynä pieneen pahaanoloon väsymykseen ja tähän kuumuuteen. Toivotaan siis pikaista paranemista!
 
taustalta voisin minäkin ilmoittautua joukkoon. neljättä odotellaan eka haamu tuli 31päivä ja siitä viiva on vahvistunut lupaavasti, ei suuria oireita, heikotusta ja armoton väsymys. aikasemmin ollut melkein heti plussauksen jälkeen aamupahoinvointia, muutaman viikon oksentelua eli sitä odotellessa :D mun rivi olis tällänen: LA ?.4. kotopulla, 26v, 4.lapsi, k-hks lasketun ilmottellen tarkemmin kun se varmistuu :) tälläinen omanapainen tällä kertaa jahka pääsen juoneen mukaan niin varmasti muutakin :)
 
Heippa,
Täällä yksi uus ilmottautuu
Eli Handed, laskettu aika 10.4,toinen lapsi, 33-vuotias ja jorvissa tarkoitus synnyttää.

Eli plussa tuli 2viikkoa kierrukan pois oton jälkeen, eli nyt 4+5. Mulla on jo ihana juuri 2-vuotta täyttänyt tyttö ja sisarus on toivottu. Väsymys puskee päälle kauheesti ja vatsa on jo nyt turvonnut ja näyttää samalta kun neidin kohdalla viikolla 20 :))

Tänään varhaisultraa varaamaan :)

Ps. Mä en nyt osaa noita tietoja punasella laittaa mun puhelimella????
 
Viimeksi muokattu:
Täällä lähti päivä käyntiin oksentamalla..
..kuopuksen toimesta. Ensin nukkui 20-9 joista viimeiset 2 tuntia kainalossa, herätessä kysyin onko se kipeä niin vastaus oli vaimea "joo", kannoin sen sitten alakertaan ruokapöytään odottamaan aamupalaa ja annoin vettä, niin eikö lentäny jo kaaressa.. Hankala mennä sanomaan onko vaan ollut niin kova nälkä, että on oksentanu (eivät oo taaskaan suostunu syömään kunnolla päivällä) vai onko auringonpistos tms.(eikö sekin tuu silloin auringossa ollessa eikä seuraavana päivänä??) vai onko vaan tullut mahatauti :(
 
moi! täältä kans ilmottaudun varovaisesti mukaan :) eilen tein liuskatestin ja tänään varmistin asian digillä. meille tulee vauva! oon siis 23v toisen lapsen odottaja. vaikka tää on jo toinen kerta eikä edellisestäkään hurjaa aikaa oo, niin kaikki tuntuu taas niin jännältä! LA:ksi laitan nyt 10.4, mutta se varmasti vielä muuttuu. kierrot ollu tosi epätasasia. eilinen plussa tuli kp36, lauantaina kp33 sitä ei vielä näkynyt.

LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala /sukupuoli
10.4 / ötökkä~ / 23 / 2. lapsi / TAYS / ?

sitä facebook-ryhmää olisin kyllä vailla :) en jotenkin osaa näillä foorumeilla kirjotella, kun kaikki on kasvottomia. esikoisen fecebook-odotusryhmä oli (tai siis on edelleen) ihan huippu! sieltä oon saanut niin paljon apua, neuvoja, tukea ja jopa irl-ystäviä :) eli toivottavasti täältäkin löytyy fb-ryhmän kannattajia!
 
Mä voisin luoda ryhmän, (jos vaan osaisin :) ) Yritin luoda, mutta ei antanut sitä tehdä koska ei ollut ketään jäseniä lisättävänä.. Eli varmaan heti pitää olla joku tässä mukana myös. Jos joku laittaa mulle viestinä nimensä ja kuvauksen profiilikuvastaan, lisään kaveriksi ja jos sitten saisi ryhmän pystyyn? Siihen sitten lisää porukkaa mukaan samalla kaavalla. Ja salainen ryhmä siis.
Toki jos joku osaa/tietää tämän homman paremmin, niin auttakaa :D
 
Tervetuloa kaikki uudet plussanneet !
Luen ketjua päivittäin, mutta ei tule juuri kommentoitua...eipä ole oikeestaan mitään uutta: olo on aika hyvä, välillä tulee nälkäisenä huono olo ja huimaus, päänsärkyä, vatsannippailuja. Mutta pääasiassa olo hyvä :)
Perjantaina ultra ja sinne ehdottomasti menossa, koska tämä raskaus hoitoalkuinen ja lääkkeitä käytössä.

Kaikille ihanaa loppuviikkoa :)
Paulanna ja pavut 6+0 poks
 
Noniin, salainen ryhmä luotu :)
Halukkaat pääsevät mukaan joko laittamalla yvllä mulle tai Zemarille FB:ssä käyttämänsä sähköpostiosoitteen niin saadaan kutsuttua ryhmään, tai sitten laittaa nimensä ja kuvauksen profiilikuvastaan --> lisäys kaveriksi ja sitten ryhmään.

-Truudy, ilmeisesti 4+0
 
Tyntti harmi ettei pikkuinen jaksanut pysyä mukana :hug:

Täällä on molemmat tylleröt ihan järkyttävällä päällä, molempia väsyttää ja kiukuttaa, mutta ei vaan voi nukkua.. Ihanaa vasta olikin kun mieskin oli hermorauniona kun korjattiin meidän auton pakoputki ja tämä mamma väänsi hylsyn vinoon yhteen mutteriin :D ei paljoa oo tänään hampaita naurattanu..

Minäkin laitoin truudylle viestillä FB tietoja, en tiedä tuliko perille kun tuli tilanne ja palasin takaisin viestiinkin jo kerran..

Huutakaapa sitten uudet jos en ole pariin päivään laittanu teitä listalle, voi olla etten oo huomannu kun nytkin laitoin jokaisen yksitellen kun en meinannut huomata edes punaista :D
 
Hmm.. jääkö tänne joku muukin miun lisäks kirjotteleen? Itse en ihan vielä näillä viikoilla halua FB-ryhmään..

Ja nyt on aamupäiväpainotteista ällötystä täälläkin. Ensin oli niin hienoista että luulin kuvitelleeni kaiken. Mutta eilen ja tänään iskenyt samaan aikaan, tunti aamupalan jälkeen. Nälkä on mutta kaikki ällöttää. Eilen autto kun söin suolaista nuudelia mutta tänään ei normiruoka auttanut enkä saanut ees syötyä kunnolla. Päivälepo sit lopulta auttoi. Mut perjantaina alotan työt ja sit ei paljoo lepäillä.. kokoaikanen syöminenkin on hankalaa. Olen koko ajan työssäni muiden ihmisten ympäröimänä joten veikkaan että paljastun aika pian jos koko ajan pitää pupeltaa jotain..
 
Sandelma, pyysin ryhmään liittymistä myös mutta ehkä näin aluksi tuntuu itsestä paremmalta kirjotella kuitenkin tänne.

Mä oon miettinyt myös töihin paluuta... Alkaa ensi viikolla ja koulumaailma on tosi intensiivistä menoa. Miten pärjään jos huono olo iskee jne. Missä vaiheessa te muut kerrotte työnantajalle, oisko ekan ultran jälkeen?

Mulla ei oo mitään ihme oloja ollut onneksi vielä, tissit on pinkeet ja kipeet vain vähän mutta nenä on ihan tukossa! Ilmankostuttajan avulla saan pysymään auki. Vinkiks siis muillekkin jos samaa vaivaa...
 
Samour, mäkin töissä koulussa... oon siis oikeesti jumissa luokassa tuntien ajan ja kun kyseessä vieläpä eskarit niin niiden kanssa myös ulkoilen ja liikun joka paikkaan.. työnantaja tietää meidän lapsihaaveet mutta en silti ajatellut ihan heti kertoa. Jos pystyn pitää salassa niin sit ekan ultran jälkeen. Mut luultavasti tuun paljastuu aiemmin ku ramppaan syömässä yms.
 

Yhteistyössä