Huhtikuun hurmurit 2015

Heippa uusille! :wave:

Oireista, nälkä on koko ajan täälläkin ja paino nousee ja turvottaa. Viikonlopun aikana rinnat on tulleet enemmän kipeiksi ja painavimmiksi, iltaisin niitä "kuumottaa". Hajut häiritsee välillä tosi paljon, työkavereiden hajuvedet erityisesti. Vatsassa on kaikenlaisia nippailuja ja jomotteluja.

Lapsille kertomisesta, mun vanhin poika on tällä hetkellä tosi suurissa ongelmissa, ollut oikeastaan koko ikänsä "hankala" lapsi mutta nyt murrosiässä menee aina vaan hullummaksi. Ammattikoulu piti aloittaa mutta viime viikolla selvisi ettei se ole siellä ollut kuin pari päivää. Kun jäi siitä kiinni, otti "hatkat". Tällä hetkellä on siis kateissa kokonaan. Kauhea huoli ja stessi koko ajan siitä ja sitten tästä raskaudesta vielä lisäksi. Hän ei siis tiedä tästä mitään, enkä tiedä koska kerron. Löytyisi nyt ensin jostain. :( Meidän 2,5 v taas ei varmaankaan ymmärrä vaikka kertoisikin. Kyllä mä siltä yksi päivä kyselin olisiko kiva jos meillä olisi vauva kotona. Olisi kuulemma. :)

Neuvola on jo torstaina. Äkkiä se aika sitten kuitenkin menee. Ultraan on enää 4 viikkoa!

Imoen ja 8+0 *poks*
 
Vakuutus lopetettiin tytöiltä ihan tässä muutaman kuukauden sisällä, koska meni liian hankalaksi sen yhtiön kanssa. Tarkoitus oli katsoa se lapsenturva(?).fi eli IF:n mainostama lastenvakuutus. Mitään kovin vakavaa ei ole koskaan tapahtunut, mutta jotenkin tuntuu, että se on hyvä olla olemassa kaiken varalta :)

Ruoista oon välttäny kaikkea mitä ennenkin :D kalaa en syö ja lihan pitää olla todella hyvin kypsennettyä. Aurajuustoa en syö kuin pizzassa, verenpaineen kannalta saan syödä salmiakkia vaikka pussillisen päivässä ja tässäkin raskaudessa oon laittanu pastöroimatonta maitoa kahviini anoppilassa :D Tosin tässäkin tiedän tilan josta maito on ja luottoa on puhtaudesta ja lehmien kunnossapidosta. Mozzarellaakin söin heti alussa ja maksalaatikkoakin teki yhtenä päivänä mieli :D Ajatellut asiaa niin, että jos näistä ei normaalisti pelkää sairastuvansa, niin miksi nyt pitäisi? Vai hyökkääkö sieltä pöpö juuri raskaanaoleviin?

Olot on vaan lisääntynyt.. Aamupala on kuin venäläistä rulettia, toissa aamuna piti lähteä jo oksentamaan, muulloin saanut juuri pysymään sisällä.. Kahvia ei pysty enää aamuisin juomaan, etoo jo ajatuskin, piti vaihtaa teehen. Väsymys on ihan järkyttävä, juuri mitään ei saa aikaiseksi, tai jos jotain alottaa, niin hetken päästä pitää taas levätä. Mies ei tajua tätä, koska aiemmissa ei ole ollut, ihan älyttömän kivaa kuunnella kuittailua siitäkin.
 
Huomenta päivää,

Tervetuloa uusille jälleen :)

Vakuutuksista meillä otettu vasta syntymän jälkeen, niin varmaan tälläkin kertaa.

Syömisistä/ruoka rajoitteista aurajuustoa pizzassa menee ja fetajuustoa salaatissa mutta en mä niistä ressaa tai koe syyllisyyttä. Kahvinjuonti on luonnollisesti vähentynyt kun ei maistu ja salmiakkia koitan vältellä mutten täyspannaan julista. Maalaisjärkeä minäkin suosin tässä asiassa niinku melko moni kuulostaa tekevän.

Liikunnasta mites muut harrastaa liikuntaa tässä alkuvaiheessa? Meikä ainakin entiseen malliin vaikka väsyttääkin. Loppupeleissä saan siitä jaksamista ja paino pysyy vähäkään kurissa. Niin kauan ku hyvältä tuntuu niin meinasin jatkaa. Rajut liikunnat meinasin jättää viimestään puolivälissä tai ennen jos siltä tuntuu.

painonousu + maha mulla tullut korkeintaan 1kg alusta. Alussa tuntui että maha pömpötti heti mutta nyt on jotenkin asettunut vielä "ei-niin-selvästi-havaittavaksi". Mulla oli alussa ummetusta ha turvotusta ja siksikin saattoi näyttää/tuntua pullevalta. Äitiysvaatteita olen alkanut kuitenkin jo karhuamaan siskolta takaisin vähitellen odottamaan sitä aikaa kun niitä tarvitaan. Normifarkut ei vielä kirraa pahastikaan. Tavallaan ootan sitä aikaa et masu alkaa oikeesti näkymään ja saa näkyä oikeesti. Ekan ultran jälkeen en pistä enää pahaksi vaikka alkais orastavasti pyöristymäänkin :)

Lapsille kertomisesta meillä (pian) 5v ja 3v pojat joille aateltiin ekan ultran jälkeen varmaan kertoa. Ei pidetä kiirettä siksi että odotusaika on kuiten niin pitkä. Ollaan sivuttu keskusteluissa kuiten aihetta ja pikkuveli olisi kuulemma kiva. täällä kans jonkun mainitsema "pomppulinna"-ilmiö ja oon joutunut sanomaan pari kertaa että äitillä on maha kipeä jotteivat hyppisi alvariinsa mahan päällä.

Olot jatkuu samana eli väsyttää ja lievää "korvennusta"/närästystä ajoittain ja pissalla pitää käydä enemmän. Lievää ärtyneisyyttä mutta melko iisiä toistaiseksi kaikenkaikkiaan.

Kivaa viikonalkua kaikille :heart:

-Baby3 + manu 7+5
 
Moikka,

Baby 3, liikuntaa harrastan minäkin aktiivisesti niin kauan kuin jaksan. Tavoitteena on tehdä normaalitahtiini 5-6 treeniä viikossa, noin 5-6 h / viikko niin kauan kuin puhtia riittää. Etenkin henkinen jaksaminen on paremmissa kantimissa, kun voi päästellä ylimääräisiä höyryjä liikkuen! Edellisessä kahdessa odotuksessa pystyin salilla käymään ja kahvakuulailemaan ihan loppuun saakka (vk. 37 ja 39).
Esikoisen kanssa juoksulenkit jäivät jo viikolla 14 (lähinnä siksi, kun juoksemisessa tuli aina ärsyttävä pissahätä), mutta tokassa juoksin vielä viikolle 30 saakka. Spinningit ja kävelylenkit toimivat hyvänä areobisena sen jälkeenkin.
Katsoin eilen joltakin kuntovalmennus sivuilta, että viikolle 24 saakka voisi vetää oman kunnon mukaan treenejä, ja sen jälkeen sykkeet ei saisi ylittää 150bpm yli 15 min ajan. Näillä eväillä ajattelin mennä liikunnan kanssa eteenpäin, jos vain kaikki sujuu normaalisti. Liikuntakielto olisi kyllä jotain aivan kamalaa!

Pikku-Katti
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Baby3
Heipparallaa täältäkin suunnalta jälleen. :wave:

Sapuskat: Sama maalaisjärki täälläkin kuin muillakin. Olen ollut aika pahatapainen aiemmin syömisissäni liittyen näihin pöpöihin... Jotenkin aina mieltänyt hommat niin, että jos saan pöpöjä tarpeeksi, niin en sairastele. En tiedä johtuuko siitä vai hyvistä geeneistä, mutta flunssia sairastelen maksimissaan noin joka toinen vuosi ja kunnon mahapöpö on ollut viimeksi ala-asteikäisenä. Mutta nyt olen tämän massun myötä tehnyt myönnytyksen ja ruvennut pesemään vihannekset ja hedelmät. :D Mutta kuorineen ne syön silti... Ihan vain vitamiinien ja kuitujen takia. Pehmeistä juustoista olen vähän maistellut semmoisia, mitkä on pastöroidusta maidosta tehtyjä. En tiedä auttaako se asiaa, mutta eipä noitakaan suuria määriä mene. Kotimaisia marjoja olen myös iskenyt suoraan pakkasesta puuron sekaan, vaikka ovatkin kaupasta hommattuja. Makeutusaineita olen vähän rajoittanut ja koittanut juoda entistä enemmän vettä kevytlimppareiden sijaan. Yksi kahvimuki päivässä ja sitä rataa...

Liikunta: Aiemmin tuolla kirjoittelinkin, että itselleni omavalmentaja ohjeisti jo tässä vaiheessa välttämään pitkäkestoista rääkkiä (eli juuri tuo idea, ettei sykkeet olisi kovin korkealla sitä 15 min tai pidempään kerralla). Intervallia suositteli ja tietty paljon pk-lenkkejä, jotka itselleni lajienkin puolesta sopivat mainiosti. Viikko-ohjelmassa on siis paljon kävelyä, vähän fillarointia ja pari salikertaa. Jumppiin en ole nyt uskaltanut lähteä, kun en osaa vetää niitä rauhallisesti, vaan aina on sykkeet tapissa. Uinnin ajattelin ottaa mukaan kuvioihin kunhan saan vähän virtaa jostain. :D

).( Täällä on nyt tuhrutellut ruskeita vanoja jo melkein viikon. Tänään soitin jo neuvolaankin ja tiedustelin mitä tästä pitäisi olla mieltä. Neuvolan täti totesi, että jos ei enempi vuoda ja oireet jatkuu, niin kaikki ok. Vaan kun ei mulla ole niitä (oikeita) oireita ollutkaan! Nyt täällä sitten arvon, että menisikö ultraan vaiko ei menisi. Toisaalta on levollinen olo tuhruista huolimatta, mutta silti takaraivossa kaihertaa. Ensimmäinen neuvolakäynti on kahden viikon päästä, mutta siitäkin varmistui, ettei siellä ultrata tahi kuunnella mitään. Tai voidaan yrittää kuunnella, mutta kymppiviikolla ei välttämättä vielä mitään kuitenkaan kuulu. No, arpominen jatkukoon.

Olen myös onnistunut kehittämään ahdistuksen painosta. Se kipusi tuossa kesän aikana normaalista muutaman kilon ylöspäin, ja se ahdistaa. Olin niin ajatellut, että raskauden alussa on se normipaino ja sitten jatketaan samanlaista syöntiä kuin ennenkin, ettei kauheasti makkarakiloja kertyisi vauvakilojen lisäksi. No, ei niitä kiloja nyt tässä parin kolmen viikon aikana olekaan tullut lisää, mutta silti potuttaa nuo kesän aikana kertyneet kilot. Olenkin todennut, että vaikka vauvamasua ei vielä olekaan, niin pitää käydä ostamassa kaupasta mukavat siistit työhousut, joissa ei vyötärö paina. Farkut muistuttaa koko ajan noista muutamista kiloista kireydellään, jonka myötä odotusilo muuttuukin läskiahdistukseksi. :D Eli mukavat housut -> parempi mieli -> nautinnollisempi raskaus... Tänään siis vaateostoksille töiden jälkeen.

tamariini ja maha 7+4
 
Viimeksi muokattu:
Tänään oli varhaisultra takana. Aamulla kyllä stressasin eniten koko näiden hoitojen ja plussaamisen jälkeen. Mietin että jos siellä ei tälläkään kertaa ketään näy, taasko joudutaan pettymään. Mutta viikkoja on nyt 7+0 ja siellä tyyppi köllötteli ja sydän hakkasi! Voi ihmetys, en olis kyllä uskonut.

Oireista: Tuntuu että kaikilla on ollut hirmuisesti oireita, mutta ei mulla oikeastaan paljoa ole, ei etovaa oloa, ei okseta. Ainoastaan silloin tällöin vatsan juilimiset hyvin vähän, rinnat on suuremmat ja ehkä väsyttää hitusen enemmän.

Liikunnasta: Itse harrastan joukkueurheilua ja niitä ajattelin vielä muutamia viikkoja jatkaa. Sitten siirryn muihin vähemmän alttiisiin lajeihin.
 
Missähän vaiheessa nää pelkotilat helpottaa? Olen hetkittäin ihan varma, että ei siellä mitään lasta olekaan. Mitään varsinaista syytä pelkoon ei ole; ei ole vuotoja (edes yhdynnän jälkeen, mikä kai olisi yleistä), rinnat aristaa ja ihan kaikki saa herkistymään itkuun asti. Silti miltei joka yö näen unta, että alan vuotaa - aamulla ihan ekaksi pitää varmistaa etttei näin ole. Aika raskasta. Olisi kiva olla iloinen ja onnellinen, vaan kun ei stressaamiselta meinaa ennättää. Ehkä se sitten helpottaa, kun käydään siinä ekassa varsinaisessa ultrassa? Toivoa sopii.

Viikonloppuna saatiin veljen perheeltä vauvakamoja, heillä kun kuopus on jo vuoden ikäinen eikä enää kaikkea tarvitse. Autoon lastattiin vaatteita, sitteri, rattaat, keinu, aktivointimatto, hoitoalusta... Myös täyspuinen syöttötuoli. Kertokaapa lapselliset, miten nuo jämähtäneet puurotahrat saa irti? Miten rankoilla aineilla sitä tohtii hinkata? Ainahan sen kai voisi hioa ja maalata, jos eivät puurojankit muuten irtoa. Vähän ihmeissäni näitä tarvikkeita tässä tuijotan. Vauvatarvikkeita, huh! Mutta, todella kiitollisia ollaan. Mikä säästö tässä tulee, kuulemma lelujakin ovat pakkaamassa meille sivuun kun jäävät heillä tarpeettomiksi. Meillä on kyllä ehkä maailman ihanin tukiverkosto. :heart:
 
Suuri suru kohtasi meidät taas tänään. Perjantainen kova selkäkipu oli sit kuitenkin ensimmäinen merkki keskenmenosta. Eilen tuntui pientä nipistelyä kohdunsuulla ja tänään aamulla alkoi tuhru, joka yltyi ihan kunnon hyytymäiseksi vuodoksi. Lääkärissä kävin, joka laittoi lähetteen kättärille ja tutkimuksiin. Tämä viikko saikkua. Kyl täs tulee jo ajatelleeks, et onko täs mitään järkeä enää, kun on jo kaks ihanaa tyttöä. Mut kuitenkin halu saada kolmas on niin vahva, et tutkimuksiin haluan lähteä, jos sieltä tulis vihdoin apua! Jo pelkästään tieto siitä, et nyt asiat alkaa kulkee eteenpäin, helpottaa!

Onnellisempaa odotusta teille muille!!! <3 Ja paljon tarrasukkia!! Toivottavasti kukaan teistä ei joudu kokemaan tätä samaa!!

SalVe
 
Hei vaan kaikille!

Hienoa, että jotkut ovat jo päässet kuulostelemaan pikkuistensa olemassa oloa.
Itsellä vielä viikon verran ensimmäiseen neuvolaan, ja siellähän ei vielä oikein mitään tehdä kunhan vaan jutellaan, joten "ekaan kertaan" on vielä aikaa. :D

Omaa napaa täytyy taas sen verran kommentoida, että ihan KAIKKEEN menee hermo. Mun kanssa on varmaan todella hienoa olla kumppani/työkaveri/vastaantulija tällä hetkellä. Ei jaksa vaan mitään ihme säätöjä! Viikonlopun jälkeen oli ehkä 20 minuuttia töissä sellainen olo, että saattaisi jotain saada aikaiseksikin... Noh, ei ole enää! Viime viikonlopulla oli myös lähes koko ajan todella hurja etova olo. Hopeareunukseksi tässä tapauksessa riittää se, että ei ole tarvinnut halailla kuitenkaan posliinia.

Kysymys: Onko täällä odottajia, joilla tyttöraskaus olisi myös ollut yhtä "helppo" kuin poikaraskaus? :D Kovasti toivoisin, että toinen olisi tyttö, mutta... Kommenteistannekaan päätellen "tytöt" eivät ole saaneet äitejään kukoistamaan. Kyllähän poikalapsi on ihan yhtä ihana kuin tyttö, mutta silti toivon tyttöä. Itse en ole kovin "söpistelevä" itse, vaikka hameita tykkäänkin käyttää. Siitä huolimatta pidän itseäni vähän poikamaisena rämäpäänä, joka ei tyttöhommissa jaksaisi. Sen vuoksi olisi ihanaa päästä kotosalla "söpistelemään" pikkuisen tytön kanssa. :heart: Nyt esim. sisustuksessa on mm. kukkakuosit ihan nou-nou miehen taholta, eikä sitä toista viitsi väkiste kiusatakaan. :stick:

Tällaisilla "maanantaifiiliksillä" täällä päivä etenee.

Minnuli ja Nökö 6+4

Voi Salve! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Tässä töissä ruokatunnilla tuli sellanen ahaaelämys, että "ei hitto, mä en saa tätä salaattia naamaani".. Salaatti ja vielä kanasalaatti, mun suurin herkku jo vuosia, ja nyt en saa sitä alas... WHAT! Yksinkertasesti en saa sitä nieltyä :D
Tätä fiilistä seurasi tunne, että mä taidan oikeesti olla raskaana. Ja sitten luin aiempia kirjotuksia, että kuultu sydämenääniä ym ja iski epätodellinen olo. 2 viikkoa ja mullakin voi olla siihen mahdollisuus.

Oli pakko laittaa miehelle viestiä, että en ole rainnut hänelle sanoakaan tästä onnellisuuden määrästä. Yritettiin esikoista 11kk kunnes se viimein onnistui. Niin monet itkut ja alkavan masennuksen oireet koettu, kun kuultu läheisten ystävien raskautumisesta vahingossa tai pyhästä hengestä. Viimein MEILLÄ on siihen mahdollisuus. VAU! <3

Suurimmat pahoittelut Salve! Tätä ei ikinä toivoisi edes pahimmalle vihamiehelle! Jaksamisia <3
 
Heipp! Hiukan pelon sekaisissa tunnelmissa meni meijänkin vkl... Aloin lauantaina vuotamaan ja varasin ajan yksityiselle ultraan. Kätilöopistolla vaan yrittivät kauniisti rauhoitella, että jos menee kesken, niin mitään ei voi tehdä, ota särkylääkettä ja ala lepäilemän. Onneksi sain lauantai illaks Töölöön Mehiläiseen ajan!! Eikä muuten ollut edes niin kallis kun pelkäsin (lauantai iltataksa 141 €) :) Lääkäri oli Marja Heiskala. Aivan ihana, suosittelen! Vauvvelilla oli kaikki hyvin ja se oli vaan jotain istukan kiinnitysvuotoa, joka on kuulema täysin normaalia näillä viikoilla......huuuuuuh!!! Terkkariin sain lääkäriajan ultaan huomiseksi, kun en kertonut, että jo kävin yksityisellä... hiukan vielä tiputtelee, niin todellakin haluan uudelleen mennä, kun kerran oli mahdollista. Suosittelen siis jokaiselle epäilevälle varhaisultraa!!! En tiiä mitään enemmän rentouttavaa tietoa kun ne ihanat sydämensykkeen liikeet <3
Siili Suhonen 8+6

Paljon voimahaleja Salve!!!! <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ttaisku
Voi ei SalVe! Tsemppiä teille! Ja tsemppiä kaikille pelkojensa ja huoliensa kanssa painiville

Oltiin tänään neuvolassa, tietoa ja lappusia tuli, ja neuvolakortti, siinä tuli vähän sellainen olo että oho, meistä tulee vanhempia! Olis kyllä kiva, jos siinä jotenkin testattais, ultrattais tai jotain, eikä vaan juteltais, mutta ultralähetteen pitäis tulla kohta ja parin viikon päästä olis se eka ultra. (ja ihan turhaan olin pari tuntia käymättä vessassa, ei siellä mitään näytteitä nyt otettu, rv 10 pitää käydä labrassa ja viedä pissanäyte ja ottavat verinäytteet). Mies kommentoi neuvolasta kotiin ajaessamme, että tais mua jännittää, kun oli punaiset läikät poskilla koko ajan. Jännitti sitäkin, ja onhan isä siinä aika ulkopuolinen, vaikka terkka koittikin molemmille puhua.

Kevis + itu 8+4
 
SalVe Paljon halauksia ja voimia!

Liikunnasta: Oon yrittänyt käydä pari kertaa viikossa uimassa, pari kertaa viikossa juoksemassa ja kertaalleen joogassa. Liikunta selkeästi helpottaa sekä yleistä pahaa olo että piristää mielialaa. Mulla on maha iltaisin kipeä (turvotusta), joten se vähän haittaa juoksemista. Oon tehnyt niin, että pääasiassa juoksen ja väliin vähän kävelen ja sitten taas jatkan juosten kun tuntuu taas hyvältä. Aamulenkit olisi parempia, mutta en oo normaalistikaan mikään aamuihminen saatikka sitten nyt aamupahoinvointeineni. Edellisessä raskaudessa taisin harrastaa työmatkafillarointia (10 km/suunta) ja uimista pari kertaa viikossa melkein äitiysloman alkuun asti.

Ruuasta: Vältän pastoroimattomia maitotuotteita, yrttiteetä, alkoholia ja kofeiinia ja yritän syödä pieniä välipaloja (jogurttia tmv) suht usein. Kahvia on siis ihan pakko välttää, kun sen hajukin jo etoo. (Myös suklaa (???) ja ne työkavereiden hajuvedet etoo). Mun yksi ystävä on nyt kahvilakossa ja on aika huvittavaa huomata, että hänen vieroitusoireet kahvista muistuttavat kummasti mun raskausoireita; ärtyisyys, yleinen huono olo, väsymys ja se että näihin kaikkiin auttaa se, että syö välipaloja usein ja harrastaa liikuntaa :) Olenkin tässä miettinyt, että voi hyvin olla että iso osa omista oireistanikin liittyy siihen etten voi juoda rakasta aamu/iltapäiväkahviani!

Painon nousu: Paino on noussut tämän aamun vaa'alla käynnin mukaan puolisen kiloa. Kaikki vaatteet mahtuu aamuisin päälle, mutta täytyy vähän miettiä, että mitä pukee, koska päivän mittaan maha turpoaa. Illat meneekin sitten lökäpöksyissä =) Edellisestä raskaudesta en ainakaan muista tällaista turvotusta. Saisi jo mennä ohitse :(

AnMaaria 8 + 0
 
Viimeksi muokattu:
Salve, voimia sinulle <3 :-(
Mulla oli kans eilen melkoinen selkäkipu. Meni itsekseen ohi, mutta kokoajan pelottaa miten raskaudessa käy. Nauttia en tästä uskalla yhtään.
Voi ku toivon että kättärillä todettaisiin että vuoto olikin jotain muuta.

Silvia ja pikkuinen poks 6+0
 
Voi Salve :hug: Halaus ja voimia!!

Vakuutus En kyllä tierä vielä. Esikoiselle otettiin jo odotusaikana mutta kertaakaan ei oo tarvittu. Yhden ainoan kerran olen varmuudeksi tarkistuttanu korvat kun oli epäilys mutta ne oireet johtuikin hampaista..pirun kallis sitä on kyllä maksaa kun ei oo tarvetta. Toisaalta ei koskaan tierä josko tarvis myöhemmin..

Imoen Toivotaan että poika pian palaa/löytyy. Huoli on varmasti suuri mutta varmasti kaikki on hyvin. :hug:

ttaisku Tunnistan tuon sydänoireen..mulla se lähinnä johtuu (uskoisin) kun kroppa jännittää pahaa oloa ja siitä makuulla ollessa tunnistan että pian tulee lähtö vessaan. Toki sitä on aina makuulle mennessä mutta se pieni ero on siinä rauhoittumisen nopeudessa. Viimeksi se pysyi kyllä loppuun asti.

Vinkkinä muistutan et jos jollain on astmalääkkeet niin ottakaa ne mukaan synnärille! Ja muistakaa ottaa niitä ennen h-hetkeä!! :) Just ja just jaksoin punnata viimeks neitin ulos kun hän jäi jumiin ja voimat oli jo vähissä..tuli sen verran palijo puuskutettua että taju meinas lähtiä.

Silvia Logo Mulle riittää se pelkkä auringon kirkkaus niin päätä särkee..pitää oikein olla verhot kiinni yötä päivää. :kieh: Mutta ei veestä onneksi tule.. tuntuuko sulla pahastikin se?

(.) Paino noussut sen 2-3kg..lähinnä on turvotusta mutta ei enää niin pahana. On siis huomattavasti helpompi olla. Tosin tissin kannattajat pitäis olla.. :LOL: yhtään ei saisi rinnat painaa ja pakko rintsikoita on ollu löysätä kun muuten tuntuu hinkkaavan/painavan väärään kohtaan. Tuo kaulankohta on mulla taas tosi arka..ei saa painaa korut/paita/peittokaan ei saa osua. Heti ahistaa. Jopa jos pää on liian alas esim.makuulla niin ei hyvä. Hassuja nämä oireet taas. Yritän tässä saaha meille lapsenvahtia jos joku päivä yrittäis käydä tiputukses...jos ne mut huolis sinne. Illalla en viittis mennä jos joutuu jäämään yöksi. Huomen aamusta pakko tehä ruokapäiväkirjaa mutta heikolla hapella mennään muuten.

Nauris ja rusina 7+3.
 
Tänään sain minäkin varattua neuvola-ajan. Toivottavasti nyt ei joudu perumaan!! Melkein kolmen viikon päähän meni, ois saanu aiemminki muttei mulle passannu ajat. Sillon on viikot 8+6. Ei ultrata. Np-ultra viikoilla 12-13 ja r-ultra noin viikolla 20. Muuten tarvittaessa. :)

Lapsille kertomisesta, tekisi ihan hirveesti mieli kertoa kuusivuotiaalle esikoiselle, mutta en aio kertoa ennen tuota np-ultraa. Vähän olen kyllä kysellyt että miltä tuntuis, jos.. Mutta ei se oo tosissaan ottanu, niin kuin en ole tosissani ollutkaan.. ;) Esikoinen on potenut vuosia vauvakuumetta ja toivonut kovasti pikkusisarta, mutta tänä kesänä otettiin koiranpentu ja tuntuu, että vauvakuume helpotti sillä. :D Vaikka varmasti se innostuu kun kerrotaan.

Ruuasta, tulee vaan nälkä ku lukee teidän ruokajuttuja :D Mulla ei ollu enää yhtään muistissa mitä saa syödä, joten on ollu tosi hyvä täältä lukea miten te rajotatte syömistä. Löysin tämmösen jutun ruokaan liittyen. Siinä sanotaan että "Suomessa juustot, mukaan lukien tuorejuustot, ovat pastöroituja ja näin ollen turvallisia odottaville äideille." :p

Pahoittelut Salve :(

Liipa 6+2 :heart:
 
Pelottaa ja ahdistaa.
Selkä on ollut kipeä eilis illasta asti, mutta onneksi vielä särkylääke helpottaa kipua.
Samaan aikaan sitten oksennan kun on niin paha olo ja vatsassa tuntuu repäisy kipuja.
Kokoajan pelkään että menee taas kesken. En tiedä miten selviän jos kolmas menee putkeen kesken. :-(

Kohta pitää miettiä pahoinvoinnin takia saikkua, mutta kirjoittaako ne terkkarilla siihen jonkun valekoodin? Meillä kun töissä hyvin nopeasti pomo tajuaa jos on jotain raskauteen liittyvää.


Ahdistunut Silvia ja pikkuinen 6+1
 
Silvia: voi että! Onko aiemmissa keskenmenoissa ollut samanlaista?

Voisit kysyä terkkarilta, että töissä ei vielä tiedetä, että jos he korjoittaisivat siihen vain vatsapöpö ym. Meillä ainakin edellisessä työpaikan työterveyslääkärillä ymmärrettiin. Ja nythän on todella paljon muutenkin vatsatautia liikkeellä joten menee varmasti läpi töissä.

Todella kamala tilanne :( onko sulla tullut vuotoa?
Melkeen silti kyllä varaisin hetimiten sen lääkärin. Vain varoiksikin :)

Yritä jaksella ja pävittele sun tilannetta!
 
Ikävä tilanne Salve. Voimia!

Jaksamista ja tarrasukkia Silvia! Toivottavasti kaikki on hyvin.

Ruoka. Aika samoilla linjoilla menen muiden kanssa. Oon ehkä hitusen tarkempi kuin osa. En tiedä, johtuuko siitä, että kyseessä on ensimmäinen raskaus, mutta en nyt yleensäkään tietoisesti halua ottaa minkäänlaisia riskejä.

Vakuutus. Ei mitään käsitystä vielä. :)

Oireet. Lauantaista eteenpäin oireet ovat olleet viime viikkoa lievempiä. Väsymystä on vähemmän, jos ollenkaan. Olen mennyt kyllä tietoiseti aiemmin nukkumaan ja työni on aika rankkaa, joten viime viikon valtava väsymys saattaisi selittyä silläkin. Etovaa oloa on ollut lievempänä. Kuitenkin tasaisesti joka päivä vähintään kerran. Toisaalta rinnat ja nyt myös nännit ovat ajoittain jopa kipeämmät kuin viime viikolla ja paleluakin taitaa olla enemmän tai ainakin yhtä paljon. Valkovuotoa on edelleen runsaammin kuin tavallisesti.

Olispa jo 12.9. niin saisi varmuuden ja näkisi, että siellä oikeasti joku on.

nööse (ja nimetön) 5+4
 
ttaisku, katoin jo aiemmin, että meillä osui neuvolat samalle päivälle. :) Mulle ainakin puhelimessa sanoi, että ultrataan, joten siihen luottaen odottelen tuota päivää. Sä taisit vaan päästä näkemään pikkusen jo pari päivää mua ennen. :)
 
Nööse: joo siis musta tuntuu, että täällä Porissa ei kyllä ultrata ekalla kerralla, vaan enemmänkin jutellaan ja otetaan tarvittavat testit ym. Sen vuoksi halusin varata vielä mun lempigynelle ajan, koska toukokuussa sovittiin hänen kanssaan, että heti kun tärppää niin menen sinne :) toivon koko sydämestäni, että kaikki olisi kunnossa.
Ei jaksaisi mitenkään odottaa!
 

Yhteistyössä