Huhtikuun hurmurit 2015

Heissuli vei
Olen toista lasta odottava 38v. Helsingistä. Perheessä on isä ja 02/11 syntynyt tyttö. Keskemenot 08/2013 ja 04/2014.
Plussasin viikolla. Ekasta raskaudesta uskalsin nauttia, mutta varsinkin tästä nyt plussatusta en edes nauti. Pelko on kokoajan seurana :-(
Huomenna maanantaina on vasta 5+0.
Neuvolaa en ole vielä edes varannut, kai se kohta pitäisi.

20.4 / Silvia Logo/38v. / 2. / KOS/? Kuvitelkaa tämä punaiseksi, koska en osaa vaihtaa väriä tässä uudessa versiossa :-(

Silvia ja pikkuinen 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet messiin! :wave:

Hyihyihyi!! Nyt tuloo valivalivali, sori!:ashamed: Mutta voi jessus mä olin unohtanu miten karsee tämä alkuraskauden olotila on. Ihan sanonko mistä, ja hehkeenä pitäis loistaa ku naantalin aurinko. Menee kyllä niin samaa rataa ku esikoista odottaessa. Ja ensviikkoa odotellessa tosiaan, satavarmasti pahenee "viimenen kuukausi".. aivan liian tarkka nenä, kaikki hajut ällöttää -> pytylle, mahtaa jonkin sortin migreenin poikasta olla kun valoon reagoin, (ikinä ei sitä ole ollut) liian kirkas valo, aurinko, tv-tietokone, -> päätä särkee, huono olo-> pytylle. Ääniyliherkkyys tuli takas..ja muksulla sopivasti kiljunta kausi menossa.:headwall: Suoraan sanoen kyllä potuttaa kärsiä näistä oireista kotona kun töitä tehdessä niitä ei huomannu kun täytyi keskittyä muuhun.

Jmia Ihanat vauvakuvat!

Muille kertomisesta Miehen sisko tietää, ja pari vauva ryhmää esikoisen ajalta. Jäin heti alkuun mamma-treffeillä kiinni kun mua vain hymyilytti kun yksi kysyi että kelläs sitten on uutisia.. :p Tavataan edelleen kerran kuussa sen porukan kanssa ja yksi ryhmä on täältä kokoon saatu aikoinaan. Ihanan tutuiksi tultu vaikka fbssä ollaan vain tekemisissä. Anoppi ehkä saa pian tietää jos tulee käymään mutta muuten ei kerrota..mun äiti on kyllä sellanen papupata hölösuu että se saa tietää viimesenä. :whistle: Näin hienosti sanottuna.

Taisi olla hieman pitkät piuhat kun joku aiksemmin kirjotti että isosisko/veli paita olis kiva ja kuka siitä hoksais.. Mä tajusin nyt vasta pointin. :LOL: Mutta joo, tuossa oliskin ideaa sitten 12vk jälkeen.

Yritysaika nyt 3-4kk, heti tärppäsi kun sain lopetettua yöimetyksen.

Itse en raskautta murehdi yhtään..johtuen varmaan oireiden runsaudesta, samoin oli aikasemmin. Silloinkin tuntui että mitään ei olisi saanu tehdä muitten mielestä..ja ite menin tukkaputkella loppuun asti. Jo äänestä ja kysymyksistä sen kuuli. Ja se paheni jos sattui sairastamaan lenssua tai muuta.

Testin mukaan poika tulossa mutta epäilen..ehkä ei.. =)

Ruokapuolesta olen sen huomannut että mieli tekee proteiinipitosta ruokaa, (vaikka ei pystyisi syömään) varsinkin kananmunia. Niitä oon tänäänkin jo 4 mussuttanu. Tiedä sitten johtuuko imettämisestäkin, neiti teki lakon kiinteiden kohdalla kun taas tekee hampaita. Eli se tietää tissittelyä paljoooon enemmän. Ja jogurttia menee myös paljon!

Jos nyt nukkumaan että jaksais palata arkeen paremmin mielin aamulla..

Nauris ja rusina 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Raskausoireet tulivat varmaan 3+5. Pahaolo alkoi jo silloin ja nyt on jo monena päivänä oksettanut ja rinnat ovat ihan järkky kipeät. Selän ja mahan jomotukset ovat vähän helpottuneet. Joka raskaudessa mulla on ollut myös pääkipeä, kun pesen kasvoja tai aurinko paistaa otsaan. Nyt tässäkin on sama taas tullut. Ei kiva oire, mutta sitä odotin että milloin alkaa. Onko muilla ollut vastaavaa kipua?

Mun lisäksi tästä alkaneesta raskaudesta tietää vain mies. En halua kertoa kenellekkään, ennen kuin on ihan pakko. Onneksi olen absolutisti, joten ei tarvii missään juhlissakaan selitellä mitään :-D

Nyt vaan toivon koko sydämestäni, että tämä raskaus menee hyvin ja keväällä meille syntyy toinen lapsi <3
 
Uskaltaiskohan sitä itsekin varovaisesti siirtyä tänne.:) Plussa tuli testiin ekan kerran viikko sitten lauantaina, haalea oli sillon vielä. Viime perjantaina pärähti heti tosi vahva plussa ja tänään digitestiin 2-3. Kaksi perättäistä km takana kolmannen yrityksen aikana, et pelko on koko ajan mukana! Mut toisaalta, nyt on luottavaisempi olo, kuin keskenmenneissä.

Mä en ole pystynyt olee hiljaa!:) Muutamalle hyvälle työkaverille kertonut...työ fyysisesti rankkaa dementiaosastolla ja tiesivät myös keskenmenoista. Lapsille en ole vielä kertonut, ehkä sit np-ultran jälkeen, jos sinne asti päästään. Viimeks meni kesken 11+0!:(

18.4/SalVe/31/3./KOS/

SalVe 5+1
 
Tervetuloa uudet ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Kertomisesta, kaksi ystävää tietää, muille ei ole tarvetta kertoa vielä. Töissä yritän salata niin pitkään ku mahdollista. Äidille kun kertoo niin sen jälkeen koko suku tietää, joten koetan lykätä sitäkin.

Yritysaika oli taas pitkä, tosin yrittämällä ei tällä kertaa yritetty mutta ehkäisyä ei ole käytetty koko aikana synnytyksen jälkeen ja poika tosiaan täyttää kohta 2,5 vuotta. Hänen yrityksensä kesti kolme vuotta, joten aika samoihin menee.

Oireista, aika oireetonta on ja sen vuoksi taas huolettaa. Kahvia pystyn juomaan edelleen, lievää huonoa oloa on ajoittain. Nää ekat viikot on niiiin pitkiä!

Imoen ja *poks* 7+0
 
Meillä tietää vain meidän perhe, käly+mies, yksi kaverini ja miehen yksi kaveri. Moni jo aavistelee, naapurillehan esikoinen kertoi että meille tulee vauva, taisin aika läpinäkyvästi korjata tilanteen :D

Olot hieman helpottanu, tosin näin viime yönä unta oksentamisesta ja tänä aamuna lähdin jo vessalle kävelemään.. Heikotusta ei onneksi enää ole ja päivisin ei okseta, väsymys vielä vaivaa ja eilen saatiin miehen kanssa riitakin siitä aikaseksi :D Ensi viikolla olisi jo neuvola, jännittää jo saadaanko syke kuulumaan :)

Nyt olis lista päivitetty, kannattaa vilkasta löydättekö ittenne sieltä, muutaman mustalla kirjotetun päivityspyynnönkin näin ja listasin, toivottavasti niitä ei ollu enempää :D
 
Hellou kaikki uudet ja vanhat,

Nytpä ehdin kirjoitella ekaa kertaa kunnolla tänne. Lukasin pinon läpi ja pääsin hieman kärryille mistä tällä puhutaan ja voin osallistua keskusteluun. Jännä juttu että ihan samoja juttuja niitä pyörittelee omassa mielessä ku täälläkin oli nostettu esille :)

Oireista Maltilliset niinku kahdessa ekassakin. Lievää ellotusta (ei koskaan tarvinnu oksentaa), väsymystä, tissien kasvua ja jotain epämääräisiä alamasutuntemuksia, näppyjä enemmän ja rasvaset hiukset. Melko helpolla pääsen siis. Tuo väsymys on ehkä pahin ku 2 vauhdikasta poikaa (3v ja pian 5v) häärää kotona. Olen toki töissä ja pojat hoidossa mutta silti! Mies oli just viikon reissulla ja meinas vähän väsyttää. Onneksi tuli eilen illalla kotiin ja saa vähän jaettua kotihommia yms.

Murehtimisesta. Mulla ei yhtään km takana mutta silti tunnistan tässä alkuraskaudessa sen hirveän pelon ja pakokauhun jos erehtyy ajattelemaan että kaikki ei meniskään hyvin. Nyt oon keksinyt että vähäiset raskausoireet ja maltilliset alamasutuntemukset liittyisivät jotenkin tähän :( Puuh! Sydänäänten kuuntelu vasta 11.9 (10+1) ja ultra-aika pitäis varata tietty myös. Itselläni myös keväällä todettu (lievä) kilpirauhasen vajaatoiminta ja siihen liittyvä lääkitys päällä (annosta nostettu nyt raskauden alettua) ja sekin saa aikaan pelkotiloja. Aika menee niin hitaasti. Ei oo varma uskaltaako nauttia vielä täysillä vaikka haluais!!

kertomisesta isovanhemmat tietää, mun kaksoissisko tietää ja miehen sisarukset tietää. Myös esimies tietää ja pari työkamua. Halusin silti kertoa vaikkei mitään varmuutta "ötökän" olemassaolosta edes ole. Surraan sitten yhdessä jos ei mee niinku Strömssössä.

Nimistä. Vaikka mulla on kaksi poikaa niin toivoisin kolmatta vielä. Pääsis helpommalla ja olis lelut, vaatteet yms. Toisaalta tyttö tois rikkautta meidän kaikkien elämään että sekin passais. Saahan noita vaatteita ja kamppeita tytöllekin jostakin tietenkin!! Pojalle nimi lähes varma mut tytölle hakusessa. Meinataan kuitenki kysyä rakenneultrassa jos näkyy et osaa orientoitua. Voipi olla meidän viimenen muksu.

Yritysaika oli 3 kiertoa eli ei paha. Tosin kilpirauhashommien takia kierto välillä sekava ja pitkä mut kuitenkin vain noin 4kk yrityksen aloituksesta ku tärppäs.

Hyvää viikonalkua kaikille :)

Baby3 ja Manu 6+5
 
Heippa hei ja tervetuloa taas uusille odottajille. :)

Nyt seuraa täyttä ja silkkaa omaa napaa... Koittakaa kestää.

Minua nyt ihan oikeasti alkaa stressata tämä oireettomuus. Tiedän, että pitäisi olla onnellinen kun huono olo ei kalva. Ja tiedän myös, että täysin oireettomiakin raskauksia on olemassa, mitkä jopa päättyvät aivan onnellisesti synnärille. Mutta silti tuntuu niin täysin käsittämättömältä, että miten naisen sisällä voi kasvaa pieni uusi elämä, ilman että sitä huomaa mitenkään?!? No siis... Ei niitä menkkoja tietysti ole. Mutta kun siihen se sitten jääkin.

Ja nyt sitten tämän olotilani myötä olen itsekin jo ruvennut pyörittelemään ajatusta varhaisultrasta. Vaan taidanpa edelleen malttaa mieleni. Ei tässä vielä niin hevosen selässä olla, että maailma kaatuisi, todettaisiin mahdolliset huonot uutiset sitten viikolla 8 tai viikolla 10.

Onneksi on niin hirveästi menoa ja meininkiä koko ajan, ettei näitä juttuja kauheasti ehdi murehtia. Toisaalta meno alkaa yltyä jo niinkin hurjasti, että välillä tekisikin vain mieli pysähtyä ja keskittyä itseensä ja oloonsa. Noh... Josko neuvolassa kolmen viikon päästä sattuisikin tulemaan jotain hyviä uutisia, niin sitten pistän jarrua muussa elämässä päälle ja päätän nauttia tästä elämänvaiheesta oikein kunnolla. : /

Sekavin aatoksin,

tamariini ja maha 6+4
 
Tervetuloa uudet!

Olosta ja oireista Töissä on niin paljon puuhaa, ettei kyllä ehdi itseensä keskittymään yhtään, mutta heti kotimatkalla piti kokeilla, onko tissit kipeet (tosi välkyn näköistä varmaan) ja tunnustella oloa, ja onhan ne ja vähän oli paha olokin, hetken mietin, pitääkö mennä puskan puolelle, mutta ei onneksi. Kotona piti heti laitella leipä ja ottaa kylmää mehua (kylmä, laiha menu on mulla auttanut paljon). Aamuisin joskus jää leipä kesken, mutta sitten oon vaan mikrottanut saman jääkaapissa päivänsä viettäneen leivän ja syönyt kotiin tullessa, että vaikka jokin vähän aikaa pykii vastaan, ei kuitenkaan koko aikaa. Hassua. Ja voimakkaat hajut on pahoja. Yksi kurja on että mun ihana hajuveteni, jonka keväällä ostin, ällöttää mua nyt.

Viikko neuvolaan! toivottavasti kuuntelis sykkeen jne, mutta enpä tiedä onko heillä sellaisia laitteita. Saakohan siellä jo lähetteen np-ultraan?

Pohdiskelee

Kevis + itu 7+4
 
Täällä neuvolasta ilmoittavat gravidaan ja sieltä lähettävät postissa kutsun siihen ultraan. Ja onhan neuvolassa laitteet, ne kuuntelee myöhemmässä vaiheessa joka kerralla sykkeen, se on vaan neuvolasta riippuen, kuuntelevatko ekalla kerralla, koska on niin hankala löytää ne sykkeet :)

Tamariini mulla alkoi molemmat aiemmista raskauksista oireettomina, ainut oli, että menkat jäi pois :) Oon täällä kertonu, että jostain 12 viikoista eteenpäin alkoi olot, mutta on se ollut vasta myöhemmin kun olen tarkemmin miettinyt. Jostain puolesta välistä eteenpäin esikoisesta kun olin työharjoittelussa jonka keskeytin heikoituksen takia ja kuopuksesta ihan viimeisillä kuukausilla kun oltiin jo muutettu isompaan asuntoon ja siellä oksetti ja esikoisen 1v synttärit oli vielä vanhassa asunnossa, kuopuksen synnyttyä esikoinen oli kuitenkin vasta 1v3kk.

Vähän lisää omaa napaa; Nyt on tullut kauhea jännitys siitä ultrasta, jotenkin on niin varma tunne, että saattaa olla kaksi kyytiläistä. Sehän se oliskin jos lapsiluku tuplaantuisi kerrasta :O :D Koittanut vaan uskotella itselleen, että on se kuitenkin sen verran harvinaista ja vaikka äitikin on kaksonen, niin ne oli kuitenkin alkunsa saaneet hoitojen kautta, eli aika varmasti johtunut vain siitä. Levollisin mielin vaan nyt.. jotenkin. Ainakin oireet on jo vähän hellittäny :D
 
Meillä kuunnellaan sykkeet vasta toisella neuvolakerralla. Et se eka neuvola on siinä mielessä vähän "tylsä"!:) Mut kaikki lähetteet laitetaan ja aika pian postista tulee kutsu ultraan, jossa viimeks oli aika myös rakenneultraan.

Mä oon kans kauhea stressaaja, mut nyt on on jotenki varmempi olo, et olen päättänyt ottaa rennosti ja ajatella, että kolmas kerta toden sanoo.:)
 
Kas noin! Toinen kerta toden sanoi ja niin vaan näkyi ultrassa pikku pylpyrä, joka läpätteli kovasti. Tohtorin mukaan ei missään nimessä ole kyllä oikeasti seiskaviikko menossa, niin piskuinen se oli, mutta onhan olemassa sentään! Nyt voi huokaista helpotuksesta ja keskittyä olemaan vaan aika pikkusen onnellinen. :heart:

Valitusta täältäkin: Olis aika kiva nukkua yöt vielä tässä vaiheessa. Jumangiga että osaa olla rintavarustus hellänä. Pitää kohta kai viritellä sängyn viereen hinkeille oma hetekka...
 
Moikka kaikki!

Voi olla, että on vielä liian aikaista liittyä ryhmään, koska tänään sain plussan testiin, tai oikeastaan kolmeen testiin :D

Esikoista odoteltaisiin ja lasketun ajan laskin olevan n. 26.4., mutta sen tietysti näkee tarkalleen, vasta kun käy neuvolassa tai gynellä.

Ajattelin testata uudelleen vielä viikon päästä. Ja jos sillon vielä näyttää plussaa, niin varaan ajan omalle gynelle syyskuun ekalle viikolle, jolloin olis rv 7.

Olen ihan shokissa edelleen. Tämä oli yk 11 ja syyskuussa tulis vuosi täyteen pillereiden lopetuksesta. En olisi ikinä uskonut tässä kierrossa tärppäävän.. Mutta nyt kun oireita tunnustelee, niin kyllä nää raskausoireita taitaa olla.
-menkkajomot
-kuplinta alavatsalla
-ilmavaivat
-rinnat tosi kipeet ja turvonneet
-valkkaria runsaasti

26.4. / ttaisku / 24v / 1. / SATKS / ?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: nööse ja tikru83
Heissan!

Minäkin varovasti tänne ilmoittaudun. Haamun sain ensimmäistä kertaa elämässäni testiin 13.8 siitä lähtien viivan vahvistumista seurattu. Esikoisesta siis haaveilemme, vuosi tuli yritystä nyt elokuussa täyteen eli yk 12 kävi tärppi clomifen avusteisesti. Neuvolaan soittelin tänään ja sain LA 24.4, mutta luulen että 26.4 olisi lähempänä...

Murehtimisesta huomasin, että minulla on hirrrveä tiedonjano. Haluan tietää kaiken nyt heti. Murehtia en osaa, mutta en ole vielä kyllä uskaltanut asiasta vielä iloita kovasti. JA sitten olen tyhmä, kun aloin heti miettiä ja tuntea huonoa omatuntoa siitä kuinka töissä pärjäävät kun meidän "tiimissä" on nytkin vähän väkeä...

Kerrottu ei olla yrityksestä sukulaisille, mutta kaksi "samassa jamassa" olevaa kaveriani tietävät. Raskaudesta tiedemme vain minä ja mieheni.

Nimistä poikien nimiä on kertynyt pitkä lista, tytöille hankalampi keksiä :)

Minua ei peloita niinkään tuleva synnytys vaan pahoinvointi : /

24.4 /Minisport /28v. / 1./ KYS


rv 4+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ttaisku ja nööse
Kai minäkin uskaltaudun tänne pikkuhiljaa. Eli yritystä takana yli 4 vuotta ja nyt elokuussa piti olla eka ivf, mutta maailma on ihmeitä täynnä ja viikko sitten pärähti elämäni eka plussa testiin! Ei tätä oikein todeksi usko. Varhaisultraan mennään 3.9. Nyt jännittää että olisipa siellä kaikki hyvin ja, että kyytiläinen pysyisi matkassa.
Menkoista laskettuna la olisi 17.4, mutta luulen että voi aikaistua tuosta vielä..

17.4/Kazu87/27/sas
 
Tervetuloa munkin puolesta kaikille uusille :)

Ihanalta tuntunut lukea, kun olette käyneet ultrassa/ kuulleet sykkeen :heart: Ei millään malttaisi odottaa omaa vuoroa..Lähinnä kaikista eniten odotan, että varmistuu se millä viikoilla tässä mennään, koska kierto on ollut epäsäännöllinen.

Täällä lievät kutvotukset on kadonneet kokonaan. Tai sitten oon vaan alitajuisesti harrastanut jatkuvaa napostelua niin ei ole huono olo ehtinyt iskemään. Vaaka varmaan paljastaisi totuuden, jos sinne tohtisi nousta. Kahvi maistuu entiseen malliin.

Kutvoilun tilalle on tullut ihan hirveä itkuherkkyys. Alan itkemään jo kun ajattelen itkua. Mies kysyi eilen, että onko kaikki kunnossa. Vastasin "No, tottakai on" ja hirveä itkuparkukohtaus päälle :LOL: Tuokin vollotus lähti siitä, että kerroin esikoisen yhdestä koulupäivästä, ja että kun sekin on jo niiin iso poika. Että näin suuret ilon/surun aiheet :)

Alavatsan kiristykset jatkuu edelleen. Välillä tuntuu vihlovan koko ajan ja välillä ei tunnu miltään.

Odottavan aika on pitkä :kieh: Ja kuitenkin, aika kulkee niin nopeaa, että kohta ikävöi näitä alkuraskauden odotushetkiä. Varmaan siksi näitä pyörittelen, kun voi olla että on viimeinen lapsi : /

*muoks* viimisestä lauseesta johtuen lähti tulppa irti ja vollotan mahaa silittäen :D Eihän se viimeinen lapsi oo kiveen hakattu, mutta ajatukset kulkee ihan omia polkuja näissä tunne kuohuissa.
 
Viimeksi muokattu:
Ihania ultrakuulumisia! :heart: Itselläni huomenna ensimmäinen käynti, alkaa hiljalleen jännittää.

Kuinka paljon teillä muilla vaihtelee oireet päivittäin? Itselläni kun tuntuu vaihtelevan ihan hurjasti ja toisinaan se ihmetyttää. Onko kyse jostain hormoonien heittelyistä vai mistä? Vakiona on ainoastaan se, ettei kahvi maistu ja siitähän seuraa kofeiinin ystävälle ennen pitkää hirmuinen päänsärky!
 
Hei,

Minäkin uskaltaudun tänne liittymään, jos joukkoon mahtuu vielä!

21.4 /veepu123 /25v. / 1./ ?

Plussatesti viime viikolla, lauantaina tein digin joka näytti "Raskaana 2-3 viikkoa".
Nyt jännäilen, että koska sitä neuvolaa uskaltaisi varailla.. Milloin te olette varanneet?
Lisäksi mielessä pyörii että pitäiskö mennä varhaisultraan vai ei..

veepu & baby 5+0:heart:
 
Testi näyttää, että poika olisi tulossa. Voihan nämä olot ja tuntemukset tästä vielä muuttua. Tähän mennessä raskaus on mennyt erilailla kun esikoisen(tyttö) kanssa. Pahoinvointia ei ole melkein ollenkaan, mutta sen sijaan väsymys on jotain aivan hirveää.. Esikoisesta oksensin viikolle 20 asti, mutta en ollut mitenkään erityisen väsynyt. Toki silloin pystyikin lepäämään enemmän. :)

Voi kun poikien nimiä on vaikea keksiä! Tytön nimi olisi jo valmiina, pari ekstra vaihtoehtoakin on jos mieli matkan varrella muuttuu. Mutta pojan nimi... Pää lyö tyhjää. Pari kivaa nimeä on tullut vastaan, mutta mies ei niistä tykkää. Joten se siitä sitten. Vielä voi sanoa, että aikaa on miettiä. Tuntuukin että tuota aikaa on aivan liikaa, niin hitaasti nämä päivät kuluu.

Viime yönä näin tosi ahistavaa ja kamalaa unta! Olin menossa synnyttämään ja vietiin esikoinen vanhemmilleni hoitoon. Uni ei keskittynyt ollenkaan itse synnytykseen, vaan juurikin tuohon hoito asiaan. Sanon tässä välissä, että esikoinen(1v1kk) on ollut kolme kertaa hoidossa(vanhemmillani joka kerta) ja max.2,5h kerrallaan. En vaan raaski laittaa hoitoon, ja kun tarvettakaan ei ole niin se on sitten jäänyt. Niin eli unessa vietiin tyttö hoitoon, koska oltiin menossa synnärille. Itkin autossa ihan kamalasti, kun tajusin että nyt hän olisi hoidossa kokonaisen päivän tai jopa monta päivää! Plus vielä yökylässäkin olisi tottakai.. Sain kamalan stressin, että onko siellä kaikki hyvin ja onko vaatteita pakattu tarpeeksi mukaan. Kun sitten heräsin oli tyyny ihan märkä ja olin paniikissa. Onhan tuo tietysti tiedossa ollut, että tyttö hoitoon menee siksi aikaa. En tajua mistä tuo paniikki tuli, pitää varmasti vaan ennen huhtikuuta totutella yökyläilyyn. Ja tämä on varmasti pahempi asia minulle kun lapselle ;D

Oireet vaihtelee täällä myös paljon! Välillä tuntuu, että olisi huono olo. Mutta pian ei ole mitään! Imetyskin sattui nänneihin jokunen viikko sitten, mutta nyt ei ollenkaan. Repäisykipuja tulee päivittäin, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Ihan erilaista kun esikoisen kanssa. Ei saisi verrata raskauksia toisiinsa, mutta väkisinkin niin tekee. :D

Kati & Nappi 6+0
 
Oon todella todella yllättynyt näistä vatsan "vaivoista", tai jomoista.
Ehdittiin tosi pitkään toivoa vauvaa ja kuumeiltiin todella. Silloin ite kehitteli kaiken maailman tuntemuksia ja oireita.
Mutta en todellakaan olisi uskonut olevan in voimakkaita tuntemuksia.

Olen ehtinyt nyt jo klo 9 mennessä käymään 3 kertaa vessassa ja tuntuu ehkä jopa yhtä kovia "menkkajomoja", kuin kuukautisten aikaan kahtena ekana päivänä!
Aamulla huimasi ja heikotti, koska oli todella kova nälkä.
Nyt kun yritän syödä maitorahkaa (joka ollut aamupalani noin vuoden ajan), niin yhden lusikallisen saa nieleskeltyä ja tarvii pitää tauko, koska ei saa muuten alas. Ja tuntuu myös, että tulisi paljon pienemmästä täyteen.
En tiedä kuvittelenko vain?!

Sain kaveriltani muutama kuukausi sitten foolihappotabletteja, kun olivat hänellä enää turhia. Nyt huomasin, että olivat menneet vanhaksi 6/2014. Eli tarvii lähteä hakemaan uusia.
Osaisko joku neuvoa, mitä muita vitamiineja ja muita tarvii hankkia? Ja myös jos on jotain tiettyjä valmisteita/merkkejä?

Täällä edelleen pelonsekaisissa tunteissa. En vain usko tätä todeksi. Tuijotan tuota eilen tekemääni Clearbluen testiä, jossa näkyy edelleen tulos. En uskonut tämän päivän ikinä tulevan. <3

Ja aivan ihanaa kun on tälläinen ryhmä missä kertoa omista ajatuksista ja tunteista. Kiitos ylläpitäjälle, että jaksat päivitellä tätä vaikka itselläsikin on varmasti oloja ja väsymystä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jmia
Sinne meni mun kirjoitus bittiavaruuteen :-(

Ei noi vitamiinit... pilalle kovin nopeasti mene. Pikkuhiljaa alkaa teho laskemaan, mutta ei 06/2014 vielä pilalla ole. Itse käyttäisin kyllä.

Kiinalainen testi näyttää poikaa. Mutta tämä alkuraskaus on ollut kyllä ihan yhtä vaikea kuin tytöstä. Paitsi että helle puuttuu. Oksettaa koko ajan (24h) ja olen jo kerran oksentanut. Iskias vaivaa kuten jokaisessa raskaudessa on alussa vaivannut. Liittyy vissiin jotenkin hormoneihin. Mutta nautin pahasta olosta, se tarkoittaa vain hyvää.

Silvia ja pikkuinen 5+1
 
  • Tykkää
Reactions: ttaisku
veepu123 kyseli neuvola-ajan varaamisesta. Itse soittelin neuvolan ajanvaraukseen viikko plussauksen jälkeen, eli viime viikon alussa. Sain ajan vasta kuukauden päähän, jolloin olen jo 10. viikolla. Neuvolatätikin hieman tätä harmitteli ja totesi vain, että ruuhkaa on. Eli ainakin pääkaupunkiseudulla kannattanee soitella mieluummin ajoissa kuin myöhään jos mielii alkuvaiheessa päästä neuvolatädin kanssa jutustelemaan.

Vitamiineista minulle myöskin samaisen ajanvarauksen yhteydessä suositeltiin äitiysvitamiinien ottamista. Eli siis se valmis sekoitus, jossa on kaikki perusvitamiinit paitsi A. Noh, olen itse taas sitä mieltä, että tähän vuodenaikaan vitamiineista ei ole sapuskan puolesta pulaa, joten olen syönyt pillerimuodossa vain foolihapot ja D-vitamiinit. Lisäksi kun en itse voi mussuttaa kalaa, olen napsinut myös omega3-pillereitä täydentämään muusta ravinnosta saamiani rasvahappoja.

Kiitos Jmia rauhoittavista kommenteista. Myös illan puhelu omalle äidille hieman rauhoitti ja tasoitti mieltä. Noh, tänään olenkin sitten ollut itkuinen muuten vain. Eli jeee! Oire!! :D Stressiä pukkaa kaikki elämän muutokset. Tuntuu, että tosiaan turhan monta uutta juttua tuloillaan ja omaa kontrollia ei ole näistä mihinkään. Oi ja voi. Jos tohtisin, niin ottaisin viikon saikkua, karkaisen mökille maailmaa pakoon, pistäisin tulen takkaan ja kömpisin makuupussiin patjalle takan eteen. Ja pistäisin puhelimen kiinni. :kieh:

tamariini ja maha 6+5

Ainiin! Ja testin mukaan tulisi tyttö. Olisin kyllä salaa tosi tyytyväinen, jos pitäisikin paikkansa. :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Moi vaan kaikille!

Olen jo muutaman päivän lukenut tätä ketjua, ja ajattelin liittyä minäkin "kerhoon". :wave:

16.4. / Minnuli77 / 36 / 2. / TYKS /poikaolo

Plussasin viikko sitten tiistaina, kun menkkoja ei alkanut tulemaan, ja viimeisimpien menkkojen perustella laskettu aika tulisi tuonne huhtikuulle. :heart: Raskausviikkoja tänään koossa 5+5 ;) Testissä (Apteekin) toinen viiva tuli näkyviin HETI. Ei siis tarvinnut odotella mitään. Toista testiä en ole tehnyt, vaikka mieli tekisi. Yritän vain jääräpäisesti olla sitä mieltä, että raskaana tässä ollaan. ;) Ensimmäistä lasta ehdittiin yrittää puolisentoista vuotta ennen kuin sai alkunsa ja tähän toiseen meni sellaiset reilut puolivuotta. Esikoinen täyttää parin kuukauden päästä 2 v.

Olo on raskauden osalta oikeastaan yhtä "olematon" kuin ekastakin, eli ei oikeastaan tunnu missään. Vähän useammin täytyy käydä vessassa ja väsymys on jotain aivan käsittämätöntä. Näiden "oireiden" perusteella siis laitoin tuonne tietoihin tuon poikaolon, koska myös ensimmäinen raskaus meni, ettei mitään ihmeempiä huonoja oloja ollut. Olin jopa melkein aktiivisempi kuin ilman raskautta. :LOL: (Toki siihen ei paljon tarvita.) Nytkin mieli himoitsee juoksemaan, uimaan, salille... Miehen 2-vuorotyön ja esikoisen vuoksi ei näitä mielitekoja oikein pääse toteuttamaan.

Neuvola on varattuna 2.9., joten jonkun aikaa tässä täytynee vielä mallaa oottaa. Toivottavasti yrittäisivät löytää sykkeen. Ekan raskauden eka neuvola oli jotain ihan olematonta -- kuten raskaustuntemuksenikin. ;)

Ekasta raskaudesta jäänyt muutama juttu kroppaan:
1. Sahalaita silmissä aina silloin tällöin.
Tuolloin raskauden aikana ei tullut kertaakaan päänsärkyä, vaikka sahalaitaa näkyikin. Nyt ennen tätä toista raskautta on sahalaitaan parikertaa liittynyt myös päänsärky. Ei ole kivaa!
2. Iskias-vaiva: Ei jäänyt laitokselle.
3. Rintalastan "kolossa" oleva kipeä "piikki": Tosi outo juttu. Oon miettiny, miten pahasti uusi raskaus painaa tuota "piikkiä". Nyt on kyllä todella kosketusarka.

Tällaisilla täällä mennään. On kiva, kun on tällainen paikka, jossa voi näistä "olemattomuuksistaan" avautua.

Minnuli77 ja Nökö 5+5

Ps. Täytyy olla tuon "tekonimen" kanssa tarkkana, kun viimeksi tuo jäi pysyväksi. :D
 

Yhteistyössä