Moi vaan kaikille!
Olen jo muutaman päivän lukenut tätä ketjua, ja ajattelin liittyä minäkin "kerhoon". :wave:
16.4. / Minnuli77 / 36 / 2. / TYKS /poikaolo
Plussasin viikko sitten tiistaina, kun menkkoja ei alkanut tulemaan, ja viimeisimpien menkkojen perustella laskettu aika tulisi tuonne huhtikuulle. :heart: Raskausviikkoja tänään koossa 5+5
Testissä (Apteekin) toinen viiva tuli näkyviin HETI. Ei siis tarvinnut odotella mitään. Toista testiä en ole tehnyt, vaikka mieli tekisi. Yritän vain jääräpäisesti olla sitä mieltä, että raskaana tässä ollaan.
Ensimmäistä lasta ehdittiin yrittää puolisentoista vuotta ennen kuin sai alkunsa ja tähän toiseen meni sellaiset reilut puolivuotta. Esikoinen täyttää parin kuukauden päästä 2 v.
Olo on raskauden osalta oikeastaan yhtä "olematon" kuin ekastakin, eli ei oikeastaan tunnu missään. Vähän useammin täytyy käydä vessassa ja väsymys on jotain aivan käsittämätöntä. Näiden "oireiden" perusteella siis laitoin tuonne tietoihin tuon poikaolon, koska myös ensimmäinen raskaus meni, ettei mitään ihmeempiä huonoja oloja ollut. Olin jopa melkein aktiivisempi kuin ilman raskautta.
(Toki siihen ei paljon tarvita.) Nytkin mieli himoitsee juoksemaan, uimaan, salille... Miehen 2-vuorotyön ja esikoisen vuoksi ei näitä mielitekoja oikein pääse toteuttamaan.
Neuvola on varattuna 2.9., joten jonkun aikaa tässä täytynee vielä mallaa oottaa. Toivottavasti yrittäisivät löytää sykkeen. Ekan raskauden eka neuvola oli jotain ihan olematonta -- kuten raskaustuntemuksenikin.
Ekasta raskaudesta jäänyt muutama juttu kroppaan:
1. Sahalaita silmissä aina silloin tällöin.
Tuolloin raskauden aikana ei tullut kertaakaan päänsärkyä, vaikka sahalaitaa näkyikin. Nyt ennen tätä toista raskautta on sahalaitaan parikertaa liittynyt myös päänsärky. Ei ole kivaa!
2. Iskias-vaiva: Ei jäänyt laitokselle.
3. Rintalastan "kolossa" oleva kipeä "piikki": Tosi outo juttu. Oon miettiny, miten pahasti uusi raskaus painaa tuota "piikkiä". Nyt on kyllä todella kosketusarka.
Tällaisilla täällä mennään. On kiva, kun on tällainen paikka, jossa voi näistä "olemattomuuksistaan" avautua.
Minnuli77 ja Nökö 5+5
Ps. Täytyy olla tuon "tekonimen" kanssa tarkkana, kun viimeksi tuo jäi pysyväksi.