Huhtikuun hurmurit 2014 ~Syyskuussa~

11+0 poksis :)

Täällä tuntuu toi vaakakin raksuttelevan ihan omissa lukemissaan vaikka en mitään herkkuja syökkään jugurttia leipää jne jne. Saas nähdä millasiin äfääreihin se oikein venyy ja paukkuu nyt outoa kun lähtö tilanne normaali painossa kun esikoisessa oli 73kg ja kakkosessa yli 80 kg nyt oli siis lähtö se 62,5 kg ....

Pregnancy Weight Gain Calculator | Pregnancy Weight Gain Chart & BMI

kävin tuossa vilkasemassa ja näyttää et ois noussu paino enempi kun on sallittua :/ no voihan jospa se nyt tasaantuis siitä sitten
 
Itun emo, Seelannissa tavattiin ja tänne muutettiin 6v sitten. Kyllä vaan on elämä helpompaa täällä, on lämpimät talot ja hyvät työajat. Lastenhoito toimii. Useammin kun vaan pääsisi lomailemaan niin hyvä. Hirvitti huomata että pian lennot meidän jengiltä on jo 8000e. Lottovoittoooo??

Oma olo alkaa helpottaa. Vihdoinkin!! Painoa tullut vaikka syöminen on mitä sattuu. Suolakurkkuja, vaaleeta leipää.. liha-ja maitotuotteet tuottaa ongelmia. Mitään makeaa ei sovi syödä.

Np ultraa pitäisi varmaan varata. Oon pudonnut viikoista kärryiltä. Oletan olevani 10+ ne aiemmat ultrat kun näytti mitä sattuu. Voihan vetovoimattomuus mikä iski taas. Ja niin päätin tänään olevan hyvä päivä. ..
 
  • Tykkää
Reactions: Itun emo
Kultapupu: juu ladyvitaa pitäisi ottaa 3tbl päivässä, että sillai tuntuu rasittavalta.. :D Mut jännä että ne minisunit ois nii isoja sitten vaikka lukeeki helposti nieltävä. Kiitos tabletin kuvailusta :)

manije Multitabs vitamiinit, onko ne minkä firman,vai ihan multitabs :D osaatko kuvailla pillerin kokoa/muotoa... :ashamed:

Adalie: hei, semmosen pureskeltavan version tahtoisinkin, harmi kun et muista mikä merkki oli!.. Sen tiiän että ns. "normi" multivitamiinejä on pureskeltavia versioita, mutta niissä se sisältö on monta kertaa köyhempi kuin näissä raskaille/imettäville suunnatuissa...

JA kait siihen facebook ryhmään olisi kiva liittyä! laitan yv. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Mulla on Multivitan raskaus-imetys vitamiinia. Se on 17mmx4mm :D aika silonen pinta, helposti hulahtaa kurkusta. Yhden tarvii vaan ottaa päivässä. Oletko koskaan yrittäny ottaa tabletit ruuan kanssa? minä pureksin ensin ruuan suussa ja sitte tungen tabletin suuhun ja nielasen. Mulla jää kans kaikki kurkkuu jus pelkän nesteen kanssa yritän ottaa.
Oksettaa, oksettaa ja oksettaa. Kaamee olo ja väsyttäis ihan koko ajan. Syö, tulee huono olo, älä syö tulee vielä kaameempi olo. Mitenkää ei oo hyvä olla. Tuntuu että menee ihan usvassa nää päivät. Yrittää vaa selviytyy pakollisista hommista ja odottaa että pääsee taas nukkumaa. Voi kun tää alkais helpottaa. Haluisin jo päästä nauttimaan tästä raskaudesta
Villis ja Vilperi 8+4
 
Ansku Ihan multitabs raskaus ja imetys lukee purkin kylessä :) Kysäse apteekissa nii saat oikeeta! Tähän hätään en mittaa löydä mut aika pieni pyöree tuo on.. Oisko jotain reilun sentin halkasija ja paksuus on ehkä jotain 4mm?? Arvioita vaan mut ei tosiaan oo iso ja silee pinta niin menee helposti alas.. :) Multi-tabs

Jaksamisia kaikille jotka kärsii oksentelusta tai muista vaivoista! :hug:

Tälleen pikasesti vaan ja nyt siirtyä sohvalle ja unten maille!!

manije ja sintti 10+5(eilen menin päivää eellä jo!) ;)
 
Ansku-89, joo en varmaan lukenut niitä pakkausohjeita silloin, tyytyväisenä vedin yhden pillerin päivässä (enkä edes rautaa tarvinnut lisäksi!) ja vasta kun paketti oli lopuillaan niin sisko kertoi että niitä olis pitänyt useempi päivässä ottaa :D Ilmankos kesti pakkaus niin pitkään :LOL: Joo toi on melko iso toi minisun mutta toisaalta, melkeen laattasin kun vedin viikolla paracetamolin joka oli vähän pienempi kuin tuo vitamiini, mutta jää helpommin esim kieleen kiinni. Vitamiinin vedin muutama minuuttia myöhemmin ja se taas meni helposti. Mutta jos on ongelmia nielemisessä niin suosittelen kyllä jotain pienempää tai niitä pureskeltavia! Ja toi oli hyvä neuvo toi ruuan kanssa, Viides villahousu.

Pahat olot jatkuu, koko päivän on jonkin verran, muutaman kerran päivässä tulee voimakkaampana, varsinkin illalla. Pahan olon aiheuttaa hajut, syömättömyys, syöminen... Perjantaina jouduin turvautumaan primperaneihin, onneksi löysin vielä pari levyä edellisestä raskaudesta! Sen jälkeen oon sinnitellyt ilman. Välillä muistelen viimeraskautta, en voi uskoa miten nopeesti on aika kullannut muistot ja mietin että miten h*lvetissä mä oon lähtenyt tähän samaan rumbaan heti uudestaan. Välillä mietin että no, tän jälkeen on nyt toistaiseksi ainakin lapsiluku täynnä että onpa hoidettu sitten alta pois nää raskaudet, kun mun keho selkeesti tykkää näistä. Ja sitten taas ajattelen että kyllä se lopputulos on miljoona kertaa tärkeämpää kuin se että "vähän" kärsii matkalla. Ja toistaiseksi tuo viimeinen onkin onneksi ollut päällimmäinen ajatus. Toivon silti ja koputan puuta että nää olot kestäis joku kuukauden korkeintaan..

Jätskiä tekis myös mieli, varmasti hyvä herkku näihin vointeihin, mutta ei viitsitä kauhean usein sitäkään ostaa kun se on ihan sairaan kallista nykyään. Jos tekee mieli herkkuja (kuten välillä tekeekin) niin oon ostanut jotain pieniä askeja tai lakuja, näin toimin myös laihduttaessani. Silloin ei tule ahnehdittua hirveitä määriä vaikka söiskin useamman kerran viikossa. Ja ne merkkaripussit on kanssa hyviä, sellasia hampaantappajia ettei voi syödä kun pari kerralla! :D Eli mitään herkkupäiviä ei olla harrastettu, vielä en oo päättänyt että mitä tehdään sitten lasten kanssa. Olen kyllä sitäkin ihan hirveesti miettinyt, mutta ei siitä sen enempää.

Hammaslääkärin aion varata kunhan pääsen tuonne neuvolaan. Oon yrittänyt jotenkin vältellä koko aihetta koska inhoan hammaslääkäreitä, mut on tosi vaikea saada sinne. Mutta tiistaina nyt pakko tsempata itsensä ja soittaa sinne. Ikenet on vuotaneet tosi paljon mullakin, molemmissa raskauksissa. Ihan selkeä raskausoire sekin.

Tsemppiä muillekin olojen kanssa painiville, toivotaan ettei kellään kestä enää pitkään! Ja lisää hyviä ultrakuulumisiakin oli, hyvähyvä :) Ja hyvän takia kannattaa vähän kärsiä :D Vaikka ei aina tuntuis siltä..
 
Mukavaa, että moni on jo päässyt ultraan! Meillä on tällä viikolla neuvola, siellä saan lisätietoa siitä, miten np-ultraan varataan aika. Vähän epäuskoinen olo vieläkin tän raskauden suhteen, kun olo on niin hyvä. Välillä heikottaa jos ei muista syödä tarpeeksi usein.
Mulla on jonkun verran ylipainoa, joten yritän tarkkailla syömisiä. Lauantaina on karkkipäivä, jolloin yleensä ostan karkkipussin ja perjantaina pizzapäivä, jolloin tehdään pizzaa tai ranskalaisia. Muuten yritän syödä terveellisesti. En ole muita vitamiineja ottanut kuin b:tä (mulla on kasvisruokavalio) ja omegaa. Kalkkia pitäisi varmaan syödä myös, kun mun maidon juonti on niin onnetonta.
 
Onko jollakin kokemuksia noista raskauskeijun dopplereista? Mikä olis paras vaihtoehto? Millä viikoilla ootte saanu äänet kuulumaan? :) te jotka ootte pidemmällä tai aikasemmissa raskauksissa :)

Puuh! Täälä edelleen voidaan pahoin.. :x :D

Miwwi 10+0 poks!
 
Viimeksi muokattu:
miwwi piti tulla vastamaan sinulle.
Tilasin tuon angelsounds dopplerin (mikä on tarjouksessa) viikko sitten maanantaina raskauskeijusta ja torstaina tuli, samana iltana piti tietenkin kuunnella ja kyllä kuului.
Samoilla viikoilla näköjään mennään :)

Luppa- &kirppu 10+0
 
  • Tykkää
Reactions: Miwwi
Mulla on se JPD-100B tjsp enkä oo ihan satavarmasti ainakaan vielä kuullut mitään. Omat virtaukset löytyy helposti sekä oikealta että vasemmalta. Yhdessä vaiheessa luulin kuulevani alkion sykkeet, mutta tulin kuitenkin varmuudeksi siihen lopputulokseen, että kyseessä on mun omat sykkeet. Toi laite on siitäkin hassu, että se väittää mun sykkeen olevan yli 150 :D Joten mielenkiinnolla odottelen koska sillä ihan varmana löytäisi alkion sykkeet.

Tänään saakin kirjoitella ekakertaa viikoilla, joissa on kaksi numeroa - jee!
Huomenna sitten seulontalabrat aamusta. Niin tää vaan etenee vaikka kuinka pessimistisesti ajattelisi.

Fujin & 10+0 whoopwhoop!
 
Olo senkun paranee ja ruoka alkanut maistuu! Hirveen määrän juuri riisiä tabascolla.nams!

Jopa niin innoissani hyvästä olosta, että kävin kauneushoitolssa laittamassa ripset ja kulmat, ihanaa luksusta kun kolmeen viikoon ei pinsettejä katsottukaan :))

Verikokeissa kävin aamusta ja 26.9 ultra-ajan sain varatuksi. Ens viikolla jo vkolla 12 mennään!!! Oon niin iloinen:D

Tehdään korjauksia ensiviikolla tietoihin kun la varmistuu

..onko fbssä millaista keskustelua? Täällä hiukan hiljaisempaa...?
 
Onnea Bluediamond hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Mullakin on Angelsounds kotidoppleri ja se on joku perusmallinen. Ei vaan ole sitä geeliä, mutta googlettamalla löysin tiedon, että perusvoide käy myös. Tänään sitten kokeilin ekaa kertaa. Istukan äänet sain kuuluviin, mutta sydänääniä en vielä. Enköhän mä testaile niiden kuuluvuutta sitten jatkossakin.

Neksu 9+5
 
  • Tykkää
Reactions: Miwwi
Vihdoin pääsin sinne neuvolaan, ja olihan se nyt kiva juttuhetki (varmaan 1,5h) mutta eipä siellä juuri mitään tehty. Eipä tullut mieleen sitten kysyä jos sydänääniä kokeilis löytää, vasta kun oltiin jo lähdössä muistin, mutten sitten enää viitsinyt. Muutaman viikon päästä olis ultra, aika tulee tosiaan postissa, ja ensi viikon lopulla käyn jättämässä veri- ja pissanäytteet labraan. Neuvplassa laski muuten viikot samalla tavalla kuin minä, mutta sitten la on hänen mukaan 23.4.14, mutta vaihdetaan vasta kun varmistuu ultralla. Kuukautiskierroksi laitettiin epäsäännöllinen koska vaan yhdet menkat ehti olla välissä.

Seuraava neuvola olis sitten vasta rv 22 eli 18.12.

Ihanaa että edes jotenkin on nyt saatu edistymään tämä homma. Täällä on eilen alkanut ihan kunnolla se laattaaminenkin. Tänään kun juoksin neuvolaan (oli aikainen aamuaika) sain puolikkaan leivän alas ennen kuin alkoi oksettaa ihan armottomasti. Pakko oli vähän pysähdellä ja tottakai juuri pikkukoululaiset siinä pörräilee kouluun, olis ollut sitten yleisöäkin jos olis joutunut puskan puoleen kääntymään. :p

Onneksi ollaan nyt kutakuinkin selvitty flunssasta voittajina, mutta tällä hetkellä päivät menee niin että aamupäivällä väsyttää ihan sairaasti, vaikka olot olis siedettävämpiä, ja illemmalla voimistuu sitten se pahoinvointi.

Kp & Kultakala 8+6
 
kotidobleri multa löytyy se ihan perus angelsounds dobleri ja sain ekan kerran sykkeet kuuluviin 11+0 eli pari päivää sitten ja ihme kyllä kuulu vasemmalta alhaalta ihan häpyluun yläpuolelta tai siitä mihin se loppuu. Mulla taakse päin kallistunut kohtu niin kuulemma kuuluu hassussa kulmassa tai niin neuvola lääkäri sano tänään.

ON tänään oli neuvola lääkäri ja tässä kuulumisia

Rv 11+2
Paino -1,8kg lähtöpainoon
Paineet 125/86
Pissa puhdas
Hb 128
Sikiön sykkeet 140

Kohdun suu oli kiinteä ja kiinni ja kanavaa reilu 2,5cm sormin mitattuna.

Ens viikon tiistaina sitten np-ultra ja muuta pientä ylläriä.

Tiukuliina ja hippu 11+2
 
Mulle voisi päivittääNP-Ultran 2.10 ja samaan rahaan rakenneultran 26.11..
Tänään käyty labroissa ja saatu noi seulontaultraääniajat.. Alavatsakivuissa löytyy ja pieni paniikki nostaa päätään vaikka olo onkin muuten ihan rento.
Kaks viikkoa ja päivä pitäisi malttaa odottaa seuraavaa ultraa. Rupeaa pikkuhiljaa muistumaan millaista se oli kun odotti kuumeisesti joulupukkia kyläilemään... :LOL:

Fujin & 10+1
 
kultapupu miten on noin pitkä väli seuraavaan neuvolaan??? Siis tätäkö se nyt tarkoitti se uudistus, että terveitä äitejä ei seurata enää niin paljon kuin ennen... Mä olen aina tykännyt käydä neuvolassa, sydänäänet on aina niin kiva kuulla, eikö sinne nyt pääsekään enää juuri lainkaan? Höh!

Fujin mulla on myös ollut alavatsa ja -selkäkipuja. Sen verran, että on pötkölleen pitänyt mennä. :( Mutta eikös vaan, että nämä nyt vaan kuuluu asiaan ja on ihan täysin harmittomia!

Hiustenlähdöstä oli joku aika sitten puhe. Olin mainoksen uhri ja piti koittaa L'orealin Arginine resist (tai jotain, en viitsi hipsiä ylös tarkistamaan ettei lapset herää) shampoota ja hoitoainetta. Viikon verran olen käyttänyt ja tuntuisi siltä, että toimii! Ja ihanan pehmoiset ja sileät hiukset tulee.

ON Torstaiaamuna olisi eka neuvola. Pitäisi varmaan taas nuo lappuset täyttää.
Ensi viikolla meilläkin muutto. Ja siitä enää viikko, niin pääsee ultraan!
 
listaa päivitelty

Ultraan viikko sitten voikin varata yhden neuvola ajan ja sitten odotella sitä rakenne ultraa, täällä sanottiin ettei välttis ois ollu neuvolaa ollenkaan ultrien välissä mut tuo mun oma nevola täti halusi et otetaan yks aika siihen väliin.
 
Moi! Olen laiska kirjoittamaan uusiin ryhmiin, clomittarissa kirjoittelin yritysaikana ja jotenkin nuivasti olen saanut itseäni tänne kirjoittelemaan..
Tänään oli siis eka neuvola ja kaikki kondiksessa. Hb 144 ja pissa puhdas jne..sydänääniä ei kuulunut, neuvolantäti ei olisi halunnut edes kuunnella mutta mä leikilläni pakotin. Tässä on nyt sit ensviikolle varattava pissanäytteen vientiaikaa ja sikiöseula-aikaa jne..
Varhaisultrassa olen käynyt sekä yksityisellä, että neuvolalääkärillä keskenmenon pelon vuoksi..
Muutenkin kaikki ok, kilppariarvot olivat loistavat ja oksentamiselta on vältytty, edelleen.
Tänään rv 9+4
 
mie kävin ultrassa tänään ja takapakkia otettiin aika reilusti :D siellä se madon sydän sykki mut viikkoja piti olla kasassa 8+6 niin ultrassa olikin vaan 7+2 maksimissaan :D Eli miulla LA:kin varmaan siirtyy sitten toukokuun puolelle jossain välissä. Mutta sydän madolla sykki oikein hyvin ja reippaasti. kahenviikon päästä onkin sitten uus ultra että onko lähteny kasvamaan ja sitten saan aijan NP ultraan ja verikokeisiin.. Noh ainakin nyt tietää että siellä kasvaa joku. :p Ens viikon oon ulkomailla niin kohtahan se ultra sitten taas jo on :D
 
Mä en voi uskoa, että tänään täytty "jo" 8 viikko!! Olo on ihan normaali edelleen, paitsi nälkä on kokoajan, en pärjää töissä kahvitauosta ruokataukoon ilman ruokaa, vaan työpöytä on täynnä kaikkea evästä, oon yrittänyt hedelmillä ja miniporkkanoilla pitää nälkää kurissa :)

FB-ryhmä kiinnostaisi, onhan se salainen niin, että mun kaverit ei esim. näe että kuulun ryhmään? :) NP-ultran jälkeen voisin siihen liittyä.

Mä olen jo varovaisesti kysellyt tutuilta vauvakamoja, haluaisin kovasti jo alkaa hankkimaan osaa tavaroista. Toisaalta, vielähän tässä voi tapahtua mitä vaan, mutta toisaalta pääseehän niistä tavaroista tarvittaessa eroon.. Meillä kun ei ole ennestään mitään, esikoista kun odotetaan.

Mirenna 8+0
 

Yhteistyössä