Huhtikuun Hurmurit 2014 ~Joulukuussa~

Hiljaiselon jälkeen täällä taas! Olin unohtanut salasanani, ja olin ihan varma että muistan sen oikein.. Nyt onneksi sinnikkäästi jaksoin kokeilla ja löytyihän se oikea.

Mulla oli tänään rakenneultra. Poikalupauksen voisi päivittää :)

Mulla on odotusaika sujunut hyvin, väsymystä ja päänsärkyä ja muuta pientä, hemoglobiini huitelee sadassa, ja olen yrittänyt syödä rautaa että saisin sen nousemaan.

Pikkuhiljaa hankintojakin aletaan tekemään. Nyt alan lueskella teidän muiden kuulumisia :)

Mirenna 20+2
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Marpa mulla on mielikuva että olisin nähnyt niitä ihan prismassakin vauvahyllyssä (siis siellä missä kertakäyttöisetkin ovat, ja talkit yms) mutta en mee vannomaan. Oletko katsonut lastentarvikeliikkeistä? Äitiyspakkauksessa tulee 1 pari mutta se nyt ei tietenkään pitkälle kanna :D Netistä nyt ainakin saa ostettua, myös esim huutonetistä.

muoks.
(Liivinsuojista puhetta) Täytyy muuten varmaan ostaa alkuun kuitenkin noita kertakäyttöisiä varalle kun lueskelin että monella, joilla maitoa on alkuun valunut paljon, ei kestot ole riittäneet alkuunkaan. Mulla oli paidat märkinä sairaalassa heti alussa viimeksi ja pitkään oli niin että kertiksiä sai vaihtaa koko ajan kun oli litimärkinä niin saa nähdä että pitääkö nuo kestot sitten alkuun kovin hyvin :p Mutta aion silti hommata niitä kestojakin koska esikoisenkin kohdalla se maitomäärä tasoittui parissa kuukaudessa.

Tietääkö joku mitä eroa noilla bambuilla sun muilla on? Osaatteko suositella mitkä on olleet teidän mielestä parhaita? En tiennyt että noitakin liivinsuojiakin on noin montaa eri sorttia :D
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :)

Neuvolan voimavarakyselyn käsittely oli meillä ihan olematonta. Mies ei päässyt neuvolakäynnille ja neuvolatätinäkin oli ihan vieras sijainen. Mies oli raksinut omaan paperiinsa, ettei tiedä missä asioissa kääntyä neuvolan puoleen ja neuvolatäti kommentoi asiaa vain "heheh tämä taitaakin olla isän paperi". Minun vähäisiin tukiverkkoihin täti antoi neuvoksi avoimet päiväkodit ja perhekerhot, eli ei siihenkään mitään uutta mitä en aiemmin tiennyt. Synnytykseen tai vastasyntyneen hoitoon liittyviä huolia ei käsitelty lainkaan. Käynti oli kyllä muuten hyvä ja sijainen mukavan oloinen, ehkä jossain vaiheessa pääsee puhumaan noista mieltä askarruttavista asioista. :)

Seuraava neuvola 8.1. Olenkin jo odotellut raskaustodistusta, että pääsisi hoitamaan asioita Kelan kanssa ja jossain vaiheessa saisi äitiyspakkauksenkin hypisteltäväksi.

ässä+pikkuinen 23+4
 
14.luukku 14.12.2013
Hyvää Joulua kaikille, kaikesta huolimatta, mitään pelkäämättä, mitään unohtamatta:

Pienen pirtin ikkunassa nyt kynttilä palaa.
Se sydämiimme toivoa valaa.
Ulkona nyt lunta sataa,
kohta joulurauha maahan palaa.
Omassa kodissa, sydämmessä,
siellä asuu rauha ikuinen.
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Hei taas pitkästä aikaa!
Rakenneultra on takanapäin, ja poikahan siellä näytti jumppailevan! :) Kaikki oli vauvalla rakenteellisesti hyvin ja painoa ja pituutta on hällä 440g ja 19cm.
Nyt on jotenkin sellainen olo, että vihdoin vähän "tuntee" sitä mahanasukkia ihmisenä, kun se tosiaan on aivan ihmisennäköinen, liikkeet tuntee ja sukupuolenkin tietää :) Nyt ehkä ymmärrän sen miksi sanotaan, että raskaanaolevat ovat naisia kauneimmillaan, kun hymyilyttää koko ajan!
Osittain myös tähän iloisuuteen ja tyytyväisyyteen vaikuttaa myös se, että pahoinvoinnit on vihdoin selätetty ja energiatasot normalisoituneet -> on pystynyt hoitamaan deadlinet yliopistolle aikanaan, käymään töissä ja kotiakin olen saanut järjestykseen (muutettiin syksyn aikana). Niin ja eilen oli ensimmäinen (joulu)lomapäiväkin! Lomalta tämä ihmekyllä tuntuu,vaikka koulutöitä pitääkin sen aikana saada tehtyä... :)

Nyt vain kuitenkin rentoa joulun- ja vauvanodotusta edessä...

Herneenpalko & Herne 21+6 (seuraava neuvola onkin kela-neuvola 30.12.)
 
Kaverin synttäreiden kunniaksi käytiin keilaamassa tänään ja oli tosi kiva käydä pitkästä aikaa :) Kotiin kävellessä kyllä kärsittiin harkkasuppareista ja liitoskivut on nyt taas ihan mukavat, mutta oli sen arvosta! Ja kerran meinasin lentää sinne radalle itsekin, vaikka en nyt ihan niin pallo vielä ookkaan :D

Ihanaa, herneenpalko, että on hyvä fiilis. Mietin myös tuossa kotimatkalla että varmaan ohikulkijat mietti mitä oon vetänyt, kun hymyilytti niin että välillä oikein piti vetää virnistystä vähän pienemmälle :D Tänään on kyllä ollut muutenkin erityisen hyvä päivä, mutta kyllä oot ihan oikeessa tossa positiivisuus-asiassa.

(.) Nyt mulla ei sitten mene enää takki kiinni! Ratkesi eilen vetoketju kun istahdin bussissa alas, ja nyt joutuu laittamaan pari villapaitaa päällekäin että pärjää tuolla ulkona. Onhan se takki jo aika piukeena tässä ollut, ei vaan osaa hoitaa asioita ajoissa :D Viikko nyt pitää mennä näin, mutta sitten käyn hakemassa sen äitiystalvitakin vihdoin. Täytyy ehkä soitella etukäteen varausta, ettei ne ole loppu sitten :p

Kp & Kultakala 20+4
 
15. luukku 15.12.2013
Lumet lähti, syttyi tähdet.
Ilman lunta, ilman valoa, on sekin joulua.

Piparin tuoksua, lapsien juoksua.
Paperikääreitä, lapsien hymyjä.

Herkut nuo, ne ilon tuo.
Pienet isot ihmiset, joulun alla tasavertaisia on.

Mielen muisti, jouluna luisti.
Perhe kokoontuu,
joulun kultarippeet kerääntyy.
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Sunnuntaita kaikille :)

viikon töissä piiitkän loman jälkeen ollut,onneksi ensi viikon jälkeen jo taas viikon joululoma :D Kyllä vaan huomasi,kun töihin palasi,että kun joutuu sen 8h tekemään ja olemaan liikkeellä niin iltäovästä on aika poikki ja mahaa kivistää.

Mun ei onneksi tarvii uutta talvitakkia ostaa. Villakangastakki ei enää kiinni mene,mutta viime talvena ostettu Vilan untsikka on sen verta reilu,että varmasti mahtuu koko talven. Samoin toppapuku ja housuistahan voi sitten jättää nappia auki/venyttää ponnarilla.

Se olis joulu reilun viikon päästä,huhhuh. Viel muutamat lahjat ostamatta,mutta ne hoidan viikonloppuna.

Huomenna klo8 olisi sitten RU,vihdoinkin...täällä jo tosi monet käyneet: ONNEA HYVISTÄ ULTRAKUULUMISISTA <3

Isäntä tilasi krapulapvän ruoaksi pizzaa...mentävä kai syömään,onneksi itse ei tarvitse tuommoisista kärsiä :)

JuLiDe 20+0
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
16.luukku 16.12.2013
Kauneus, loisto, kimmellys, juhlatunnelma oiva.
Tuoksut, puhtaus, salaperäisyys, odotus ja toivo.
Papereiden rapina, supina, kiire ja jouluaskareet.
Jouluateria, yhdessäolo ja onnellisuus kruunaa kaiken.
Hyvää Joulua kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Olipas rankkaa toi keilaaminen, kun toista päivää selkä niin kipee, että hyvä kun pääsee taas sängystä ylös ja pystyy kumartuu :O

Me ei olla kun pari lahjaa vasta ostettu, perinteisesti toi lahjojen osto jää meillä aina viime tippaan ;) Muutenkin ollaan sovittu, että tänä vuonna hommataan vaan lapsille lahjat, sukulaisille ja omalle. Tilasin kyllä miehellekin pikkulahjan mutta ei se mitään :D Sanoin sille että mulle riittää toi takki ja ehkä joku paita/tunika mikä mahtuu päälle jos tää maha päättää nyt räjähtää.

Jouluruokaakin tullut maistettua, kun ostin valmis-perunalaatikon lauantaina. En jaksais odottaa että pääsee joulupöytään, nam! Vielä pitäis itse koittaa tehdä se perunalaatikko, jos tänä vuonna onnistuisi paremmin kuin viimeksi. Sen lisäksi varmaan teen rosollin, tuskin muuta kun joulut vietetään muualla.

Kp & Kultakala 20+6
 
Huh.. tänään on käyty ostaa kaikki viimoset tykötarpeet näihin joululahjoihin. Nyt olen aivan puhki.

Eilen soittelin isälle, kun olen sinne jouluksi menossa. Ja mun isä oli niin ihana, kun kyseli mitä voin syyä ja mitä tekee mieli syyä ja sitten lopuksi se vielä kysy, että haluanko, että hän hankkii joulukuusen. <3 Ja totta kai haluan :D

Nyt pitäs jaksaa tää viikko vielä opiskella ja pestä pyykkiä, jotta voi lähtä jouluksi pois täältä.

Marpa & Milli Menninkäinen 22+4
 
Tänään oli meillä rakenneultra ja poika siellä pyöriskeli! :) Mies, joka on ollut kahden vaiheilla siitä että haluaako tietää, läppäs kädet yhtäkkiä korvilleen, joten tieto on nyt sitten vain minun hallussa!! Saas nähdä kuinka kauan säilyy näin.. :LOL: Meillä kun keskustellaan pääosin englanniksi, saa olla varovainen mitä sanaa kaverista käyttää. Ja nimen miettiminen joutuu myös nyt jäämään hyllylle, luulen, en osaa nimittäin ollenkaan olla miettivinäni. Ei onnistu multa edes pienimmätkään aprillipilat , kun naama menee niin virneeseen :p

Kaikki oli kuitenkin hyvin ja normaalisti, mikä on suuri helpotus. Onnea teille muillekin hyvistä ultrakuulumisista, keillä se nyt vasta oli!

Äh, nyt kun mietin asiaa, niin harmittaa että en voi keskustella miehen kanssa poika-asioista. Itse hieman toivoskelin poikaa, mutta nyt tuntuu myös vähän haikeelta että ei tule pientä tyttöä :)

Dorian 20+5
 
Hieno vatsa Yönenkeli :)

Ultrakuulumisia pikaisesti,kaikki näytti olevan hyvin RU:ssa. Painoi tällä hetkellä 350g. Istukka etuseinässä.
Sukupuolikin selvisi...uskomatonta mutta totta,kolmen tytön jälkeen sieltä tulossa poika :D mies aivan fiiliksissä,itse en ole vielä sisäistänyt,että poika tosiaan tulossa :) vaikka kumpaankaan suuntaan ei nyt oloja ollut niin jotenkin ajattelin,että eikai meille muita kuin tyttöjä :D suvussakin lähes kaikki tyttöjä. Noh,nyt meni vaatevarastot kyllä täysin uusiksi. Ei enää vaal.pun.hörhelöitä ;)

JuLiDe 20+1
 
Mä rupean selvittävään noita kela-papereita sun muita tammikuussa, kun nyt ei jaksa. Pitää selvitellä kans miten ensi syksynä sitten opiskelut jatkuu, kun en halua ihan koko aikaisesti sitten vielä opiskella ja opintotukiakaan ei ole paljoa jäljellä, joten jos voin vain niin en niitä haluaisi nostaa.

Olisi kyllä kiva jos sais nähdä uuden äitiyspakkauksen niin tietäis kumpi on kivempi, mutta samapa tuo toisaalta on kun ei maksa mitään itselle.
 
Minä hain jo äitiysloman toissa viikolla, helmikuun lopusta heinäkuun alkuun. Ajattelin hakea ensimmäisen pätkän vanhempainvapaata äitiysloman perään heinäkuun alusta syyskuun loppuun, kun miehellä päättyy sinne työsopimus eikä varmaa tietoa jatkosta :| Hän olisi kuitenkin mielellään käyttämässä loput vanhempainvapaasta, jos työt eivät jatku. Taloudellisista syistä kun minun on palattava sitten töihin, halusin tai en...

Äitiyspakkauksen päätös tuli viikko sitten ja sen pitäisi kyllä ilmestyä lähipostiin vielä ennen joulua. Hain tarkoituksella ajoissa, että saan vuoden 2013 pakkauksen, siinä kun on mielestäni hyvät vaatteet ja miellyttävät värit, eikä ensi vuoden pakkauksesta tiedetä vielä mitään... Ja jossain välissähän oli sitä spekulaatiotakin, että vuoden 2014 pakkauksesta tulisi "lama-pakkaus" eli sieltä poistettaisiin jotain tuotteita säästöjen nimissä. En kuitenkaan usko, että niin kävisi, ainakin Kelan sivuilla oli sanottu, että ensi vuoden pakkaus pysy sisällöltään suurin piirtein samanlaisena kuin aiemmatkin.

Kävin viime viikolla ensimmäistä kertaa neuvolalääkärillä tutkituttamassa kohdunsuun ym. Ei olisi tutkittu vieläkään, jos en itse olisi ruikuttanut! Lääkärikin ihmetteli, että miten ei ole muka tutkittu aiemmin, nythän viikkoja oli kuitenkin jo 24+1. Mutta ei tosiaan ole ollut yhtään neuvolalääkärin tukimusta varhaisultran jälkeen, jossa lääkäri katsoi ultraamisen lisäksi vain limakalvojen kunnon ja ettei tule vuotoja. Mutta myöhäisestä tutkimuksesta huolimatta kaikki oli ihan kunnossa, kohdunkaulaa jäljellä 5 cm, kohdunsuu kiinteä, mutta hieman kypsynyt jo, lääkäri kuitenkin rauhoitteli, ettei mitään syytä huoleen.

Eilen oli ensimmäiset harjoitussupistukset. Viimeinen päivä töissä tälle vuodelle ja hirveä kiire, koko ajan sai vaan kiirehtiä, että asiat tulee hoidetuksi ennen lomaa. Harjoitussuppareiden jälkeen lapsi on ollut ihmeen hiljainen, lähinnä vain valjuja potkuja eikä samanlaisia potkusarjoja, kuten normaalisti iltaisin ja aamupalan jälkeen. Olisiko vaan minun kiire ja stressi vaikuttanut sitten häneenkin...

ralliruutu 25+0
 

Yhteistyössä