Kultapupu onko joku todennut teidän sairastavan influenssaa? Mun käsittääkseni tässä vaiheessa vuotta influenssa ei ole vielä saapunut Suomeen, se on enemmän kevättalven juttu, aikaisintaan vuodenvaihteessa. Nyt on toki ollut liikkeellä kovaakin ja sitkeää syysflunssaa, joka ikävä kyllä on mutkin löytänyt ja pitää otteessaan vaan
mutta kaikki flunssa ei ole influenssaa.
Raskaana olevalle ja tämän lähipiirille suositellaan siksi influenssarokotetta, koska vastustuskyky on raskaana olevalla heikompi. Ja koska alle puolivuotiasta vauvaa ei voi rokottaa influenssaa vastaan, suojaa äidin+lähipiirin rokottaminen vauvaa (vasta-aineet, ja se että kun lähipiiri ei sairastu, ei infektio tule lähelle vauvaakaan). Ja pakko nyt omasta kokemuksesta todeta tästä flunssasta (jossa olen enempi tai vähempi ollut marraskuun puolivälistä alkaen) niin onko se tää raskaus, mikä tekee flunssasta "vaikeamman kestää". Oon ihan loppu tähän niistämiseen, yskimiseen, tukkosuuteen, siihen et joka paikka särkee tai jostain sattuu koko ajan. Voimat ehtyy ja kun nukahdat sohvalle niin päänsärky yltyy ku on nukkunut jossain vinkurassa. Ja ulos ei oikein jaksa/viitsi mennä flunssaisena, niin ei saa raittiista ilmasta edes helpotusta päänsärkyyn. Ja mulla ei ole missään vaiheessa ollut kuumetta! Entäpä sitten jos sitäkin olisi?
Rokotteen saa helposti oman neuvolakäynnin yhteydessä. Itse otin töissä inf.rokotteen. Lapsillekin haettiin ensimmäinen annos, ja toisen annoksen yhteydessä joulukuussa laitan miehenkin ottamaan rokotteen. Oon itse sairastanut influenssan viimeks 13-vuotiaana, muistan että oli aika kauhee mutta ei mikään voittamaton sairaus perusterveelle. Nyt en vaan haluais olla loppuraskaudessa influenssan kourissa, enkä jaksais kyllä kipeitä lapsiakaan hoitaa
Meistä kukaan ei oo aiemmin ottanut inf.rokotetta eikä olla sitä lapsiperheaikana sairastettu, nyt on jotenkin sellainen ajatus, että ei voi hyvä tuuri jatkua enää. Ja kun sikainfluenssarokoteasia alkaa olla loppuun tutkittu ja käsitelty juttu, en näe tämänvuotisessa rokotteessa riskiä sen suhteen. Vaxigrip on kyllä ollut piiitkään käytössä, kannat vain vaihtelevat vuosittain.
Olimme pari viikkoa sitten rakenneultrassa, kaikki vauvalla hyvin, istukka turvallisella korkeudella ja meilläkin sarja täydentyy
kolmannella tytöllä :heart:
Talvis ja vauhtipötkylä 22+5