Huhtikuun Hurmurit 2014 ~ Helmi- ja Maaliskuussa ~

Miwwille onnea kovasti pienestä tytöstä! <3

Muakin kiinnostaa kuulla, miten kiirreelliiseen sektioon lopulta päädyttiin...hmm...

Kovin pieniä vauvoja vielä, kun noilla viikolla syntyvät, siis yönenkelillä ja miwwillä, alle 3kg ja alle 50cm...kuulostavat niiiiin pienen pieniltä...

Ite kuitenkin joudun synnyttää viikolla 41+ 6, varmaan jonkun 4,5kg jätin :/
 
Miwwille onnea pienokaisesta!

Nanija: Mulla kans kutina vaivaa, alkuraskaudesta kävin verikokeissa, mitään ei löytynyt. Silloin kutisin kauttaaltaan, sitten ihan apteekin yhdestä perusvoiteesta ja kortisonivoiteesta löytyi apu. Nyt kutina palannut, ja juurikin kämmeniin ja jalkapohjiin.

Olen kokoajan sanonut että mulla on ollut helppo raskaus, eikä suurempia vaivoja, mutta tässä vaiheessa pienetkin vaivat alkaa ärsyttämään. Nyt tämä kutina ja sitten nuo verenpaineet. En tiedä pitäiskö huolestua, kun pissanäytteessä oli proteiineja viimeksi. Täytyy maanantaina viedä uusi näyte ja soitella terkkarille. Lisäksi tää perätila ei tunnu tästä muuksi muuttuvan, mutta ei auta kun odotella parin viikon päässä olevaa lääkäriaikaa..

Mirenna 34+4
 
Pitkästä aikaa tähänkin ketjuun vähän päivittelyä.. Ihan ensimmäisenä megaonnittelut Yönenkelille ja Miwwille pienistä ihmeistä! :heart:

Tavallaan tähän mahaan ei kuulu mitään uutta, viikkoja poksahti tänään 37+0, eli ollaan virallisesti nyt täysiaikaisia ja vauva saa tulla sitten kun siltä tuntuu. Kaikki hankinnat on kasassa ja elo mallillaan, mitä nyt paino hipoo satasta. Porkkanaa ääntä kohden ja toivotaan siis ettei syntyvä bebekki ole kokoluokkaa ekaluokkalainen...
Närästys, vuotavat tissit ja helkkarin ilmavaivat, ne on kaikki täällä. Mikään kiire ei ole päästä mahasta eroon ja valuvat daisaritkin kestän, mutta olisihan se kiva jos ei tartteisi haista ja röyhtäillä kokoaikaa :LOL:

Vähän reipas viikko ja se on huhtikuu, eli meidän kuu! Hurjaa miten loppujen lopuksi kaiken jälkeen ollaan näillä viivoilla, joilla vauva on jo melkein käsivarsilla.. Mihin tää aika oikein on kadonnut?

Fujin & Pippelsson 37+0
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Onnea Miwwille pikkuprinsessasta! :flower:

Täällähän pitää nyt oikein alkaa päivystää kun heti sattuu ja tapahtuu kun ei käy katsomassa! ;)

Ylihuomenna olis neuvolalääkäri ja stressaan erityisesti sitä painoa taas. Viikko viime neuvolan jälkeen oli pysynyt paino samassa ja torstaina oli jopa tippunut 600g mutta viikonloppu taas vietetty sukulaistytön synttäreitä ja mässätty vaikka mitä. Turvotusta oli varsinkin eilen jonkin verran ja tänäänkin vähän tuntunut että kyllä sen heti huomaa kun syö vähän mitä sattuu. Piti vielä väsätä kissan muotoinen kakku tuonne synttäreille niin jäi ruuanlaittokin vähemmälle, eli ollaan aika einespainotteisesti menty sitten perjantaista saakka. Tänään sit väänsin ihanan raikasta vispipuuroa, täytyy kohta mennä vetää vielä satsi iltapalaksi :p Huh, todettiin tänään miehen kanssa et ei vissiin pitäis vedellä noita ylijäämäkakkuja ihan surutta naamariin kun tässä keväällä on/tulee olemaan näköjään meidän lapsilla ja niiden serkuilla synttäreitä melko tiheään tahtiin. Ei toivoakaan et olis rantakunnossa kesinä jos jatketaan samaan malliin :D

Täällä on ollut sellaista ihan pientä kutinaa myös, ei kuitenkaan mitään mitä ei kestäis tai että pitäis verille raapia. Olen vaan kiinnittänyt huomiota että normaalia enemmän. Kai se aika tavallista on tässä vaiheessa raskautta mutta ajattelin kuitenkin mainita asiasta tiistaina varmuudeksi. Vaikka käsittääkseni hepatoosissa se kutina olis aika sietämätöntä?

Kp & Kultakala 34+5
 
Miwwi paljon onnea! :heart:

Kohtapian pitäis lähtee sinne TAYS:aan kimpsujen ja kampsujen kanssa, jännää!! Oon kyllä henkisesti ihan valmistautunut jäämään synnyttämään, jos pistävät vielä kotiin niin en varmaan enää tiedä että mitenkä päin siellä kuuluisi olla.. :D

Karviaismarja ja Irmeli 38+6
 
Tämä se oli sitten se Viimeinen masu kuva ennen ihanaa prinssiä


Se olis maanantai ja pikkanen mies viikon ikäinen perjantaina mennään sitten neuvolaan katsomaan mitat. tänään käydään tohtoril tarkastamas et o biliarvo alkanu laskeen. kun se tohtori niin sitten sanoi vaikka vaikutti ainakin ettei se tiedä hölkäsen pöläystä mistään. perjantaina oli arvo 217 ja käski sit kontrolliin lauantaina, no lauantaina se oli 219 ja lääkäri sit soitti: oliko soittopyyntö jätetty? kuka tämän on määrännyt? sit ei tienny oikeen mitään et mitä pitäs tehdä vai pitäskö ja tiuskas et no kontrolloidaan se viellä maanantaina et lähtee laskemaan. Lääkäri vaikutti tosiaankin ihan siltä että minun olisi pitänyt tietää mitä tehdään. Vaikkakin perjantaina erilääkäri (päivystys) sanoi että jättää ohjeet seyraavalle, koska soitti perjantaina lastenlääkärille jkl:ään. No tänään siis ohjelmassa arvojen tarkastus.
 
Kiitos kaikille :heart: Täälä voidan vauvan kanssa hyvin, äiti vaan on vielä vähän kipeä, mutta muuten kaikki meni hyvin. Täälä pari halusi tietää mitä tapahtui nii lyhyesti.

Torstaina illalla alkoi siis supistelut jotka oli kipeitä ja en ollu koko päivänä tuntenu oikeen vauvan liikkeitä joten päätettiin mennä käymään sairaalassa jossa otettiin sitten sydänkäyrää ja näyttöön piirtyi sitten samalla säännöllisiä supistuksia joita en siis itse enää tuntenut ja lääkäri sitten tutki ja sanoi että kyllä näyttäis että synnytys on käynnistynyt mutta testi näytti negatiivistä ja sain sitten sen jonkun supistuksia lieventävän vai estävän lääkkeen(en muista kumpi) ja sitten päästiinkin kotia. Perjantaina aamupäivällä alkoi taas supistella joita sitten laskettiin ja seurattiin kotona, niitä tuli säännöllisesti ja oli kipeitä mutta ajateltiin vielä seurata tilannetta kunnes yhtäkkiä sängystä noustessa vuodin sitten kunnolla verta ja soitin synnytykseen ja sanoi että tullaan näytille ja sitä verta vaan tuli ja paljon sitten lääkäri tutki ja sanoi että mennään hätäsektioon silloin en muista miksi ja mitä tapahtui. Jälkeenpäin vaan kerrottiin että että istukka oli revennyt, mutta se heitettiin sitten vahingossa roskiin eikä sitä voida tutkia. Vähän jäi epäselväksi miten näin kävi.
 
Viimeksi muokattu:
En oo enää mistä päästä tää vauva on tulossa ulos. Ei taida itekkään tietää. Välillä on tulossa oikeasta kyljestä, sitten navasta ja tällä hetkellä tuntuu, että vauva työntää päätä mun persaukseen/häntäluuhun ja se vihloo kovin ikävästi, mutta samalla sitten jaloilla puskee tissejä ja mahalaukkua kohti ja ruuat meinaa nousta ylös.

Täällä on tullut vaivaksi päänsärky ja jumalaton turvotus ei lopu vissiin koskaan, vaikka olen koittanut mitä tehdä niin ei auta mikään.

marpa ja milli 36+4'

PS. Vauva on saanut luvan tulla ulos 7.4 lähtien :) (LA17.4)
 
Miwwi Hui, siellä on ollut sitten ihan totiset paikat :O Järkyttävää, että teidät on laitettu silloin torstaina vielä kotiin supistuksia estävien lääkkeiden kanssa! Ihmetyttää, miksei teitä ole otettu sairaalaan tarkkailuun yöksi, ainakin minun yksi kaveri pakotettiin jäämään vastaavassa tilanteessa sairaalaan (viikkoja 37+2) yöksi ja seuraavana päivänä syntyi poika. Tuossa teidänkin tilanteessa olisi ollut selvästi ainekset pahempaankin, mutta onneksi kaikki taitaa olla nyt hyvin, tietysti tilanne oli varmasti traumaattinen. Mulla on ainakin ihokarvat pystyssä kauhusta. Mutta mahdottomasti onnea pienestä tytön ihmeestä:heart: ja toipumisia äidille ja isille rankasta kokemuksesta :wave:
 
Apua, jo kolmas vauva! Melinille onnea tytöstä :)

Miwwin tilanne kuulostaa hurjalta, hienoa että kaikki päättyi kuitenkin hyvin!

Mulla on sellainen olo, etten varmaan synnytä ikinä :) Olo on ihan liian normaali kutinaa, hengästymistä ja vessassa juoksemista lukuunottamatta. En edes tiedä, miltä liitoskipujen ym. pitäisi tuntua. Harkkasuppareitakaan ei ole kuulunut pitkiin aikoihin. Vauvan liikkeetkin on vähentyneet ja stressaan kokoajan niistä, onko niitä liian vähän..

Eipä tässä vielä mikään kiire ole, kun viikkoja vasta 34+5
 
Onnea Yönenkeli, Miwwi ja melin pienistä nyyteistä! :flower:
..Yhtään en ole kateellinen..Ehen..

Täällä neuvolalääkärissä juuri käyty, ja tilanne suht alkutekijöissään, paikat pehmeät mutta kohdunsuu kiinni ja kaulaa edelleen 3cm. Esikoisesta samaan aikaan kohdunsuu oli auki, paikat pehmeät ja kaulaa enää 1-2cm ja silti meni kaksi viikkoa yli lasketun. Hieman kuulostaa ahdistavalta :(
Kivuttomia suppareita on kyllä, ja sukkapuikkokipuja koko aika, mutta ne ei näköjään ole tehneet yhtään mitään ja lääkäri totesikin että näyttää siltä että tarvitaan niitä kipeitä supistuksia ennenkuin mitään alkaa tapahtumaan. Itse alkaisi olla jo niin valmis, ja pelottaa se yli lasketun ajan meneminen vauvan koon puolesta. Lääkärin mukaan tuntui käteen normaalilta ja sf-mitta ei ollut noussut kolmessa viikossa yhtään, mennen ekan kerran nyt keskikäyrän ALApuolelle (aina ollut melkein yläkäyrällä). Mutta eri mittaajathan mittaa hieman eri tavalla myös.

Esikoisen kanssa tuntuu olevan pinna koko ajan tiukilla, kauhea uhma ja kun itse on väsynyt eikä enää taivu oikein mihinkään jne. niin tukalat oltavat on taattu. Onneksi näyttäis siltä että ilmat sentään taas muuttuu keväisemmiksi, niin toivon mukaan päästään enemmän ulkoilemaan. Jospa siitä piristyisi itsekin.

Maaliskuun ketjusta luin että parista ultrasta tyttölupauksen saanut synnytti pojan. Nyt sitten pyörii tuo sukupuolikin taas mielessä, kun on kaikki vaaleanpunaiset ja violetit vaatteet pestyinä ja viikattuina hoitopöydän laatikoissa.

Mun puolesta vauva siis saisi tulla jo vaikka heti. Vaikka muutoin onneksi tässä raskaudessa olen välttynyt suurimmilta vaivoilta mitä viimeksi oli, esim. ihan järkyttävä turvotus lopussa. Nyt hieman iltaisin huomaa turvotusta, mutta ei vielä pahasti, ja painokin on pysynyt suht aisoissa. Selkä kylläkin on kovilla ja ei kestä enää oikein pitkiä kävelyitä tai pitkään seisoskelua.

Kohta ollaan tosiaan jo huhtikuussa, aika on todellakin mennyt todella äkkiä!
Tsemppiä kaikille näihin viimeisiin viikkoihin! :)

-Meryl 37+1-
 
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli
Miwwi ja Melin oikein paljon onnea!!!!! :flower:

Hurjalta kuulosti Miwwin kokemukset, ihmettelen minäkin, miksi ihmeessä antoivat mitään lääkettä ja päästivät kotiin. Ja vielä heittävät istukan roskiin, ettei varmasti selviä, mistä oli kyse. Onneksi kuitenkin loppu hyvin, kaikki hyvin! Onko leikannut lääkäri käynyt juttelemassa sinun ja/tai miehesi kanssa synnytyksestä? Toivottavasti toivut leikkauksesta nopeasti!

(.) Ihmettelen suuresti, kun mulla ei vielä lähimäinkaan ole sellaista tunnetta, että nyt alkaisi riittää. Aikaisemmissa on ollut jo, mutta nyt ei vaan haluaisi luopua mahassa myllääjästä, vaikka vaivoja onkin. Onko se sitten sitä, että tietää hyvin luultavasti olevansa vikaa kertaa raskaana?

Kultapupu mietti esikoisen hoidossa olemista. Meillä myös isovanhemmat hoitavat synnytyksen ajan, mahdollisesti myös mun sisko ja ehkä täti. Ei ole ihan priimakunnossa nuo isovanhemmat tällä hetkellä, niin tarvitaan vähän vahvistusta hoitojoukkoihin. Jos vauva syntyy sovittuna leikkauspäivänä, niin lapset menevät jo edellisenä päivänä yökylään, kun aamulla on meillä aikainen lähtö. Musta se on tosi haikeaa, mutta ymmärrän, että se on hoitajien ja lasten kannalta kaikkein helpointa. Sinä yönä kun ei muutenkaan tule uni ja sitten vielä yksi yö lisää lasten ikävöimistä. Uskon kyllä, että hoidossa niillä menee oikein hyvin. Mutta miten pärjäävät muut sairaalassaolopäivät isänsä kanssa, se mua huolettaa paljon enemmän! Hassua, että näin päin. En ole nyt ollut pois kotoa pitkään aikaan kuin tyyliin käynyt lähikaupassa. Kauheita ajatuksia, että jos sattuu jotain tai jos isänsä ei vaan yöllä herää kitinöihin (yleensä siis ei herää). Toivottavasti päästään vauvan kanssa pian kotiin. Ja sitten murehdin sitä, kun lapset tulee sairaalaan katsomaan, millainen itku siitä seuraa heillä, puhumattakaan minusta (!) kun lähtevät kotiin ja minä jään sinne. Esikoinen oli viimeksi autossa huutanut suoraa huutoa parin kymmenen kilometrin ajan..... Mua itkettää jo valmiiksi se tilanne.

Mietityttääkö muita, että mitä jos on synnytyksen jälkeenkin samanlainen hermoheikko raivoaja ja pinna on edelleen yhtä kireällä kuin nyt? Vaikka pitäisi vaan luottaa siihen, että niissä hormonihöyryissä kestää mitä vaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Miwwille ja Melinille hurjasti onnea pienistä neideistä! :heart:

Äitiyspolilla käyty koko- ja synnytystapa-arviossa. Tällä hetkellä tyttö onpi 3050 g, sykkeet oli hyvät, lapsivettä riittävästi sekä istukan ja napanuoran toiminta kunnossa. Kohdunkaulan tilanne vaan meinaa vähän raastaa, kiinteä&kiinni ja pituutta 2 cm. Yhtäkään kivuliasta supistusta ei ole ollut, vaikka kovasti oon kyllä yrittäny liikkua, saunoa, siivoilla yms. Katsotaan vaan niin täällä käynnistellään synnytystä joskus 41+ viikolla lähemmäs nelikiloisen tyttären kanssa. Vointi on kyllä hyvä, että mikäs tässä raskaanaollessa, mutta olisi niin ihana saada oma pieni syliin. :heart:

Miten teillä miehet pitää isyyslomaa? Me ollaan sovittu, että mies pitää sen 18 vrk kunhan minä ja vauva kotiudutaan sairaalasta. Sopivasti osuu pääsiäinen ja vappu loma-ajoiksi, niin lomakin venyy vähän pituutta. :)

ässä+pikkuinen 37+6

ps. alkaa mennä usko lääketieteen opiskelijoihin, kolmeen olen törmännyt tämän raskauden aikana ja kukaan ei ole uskaltanut kätellä kunnolla tai katsoa silmiin ja jos jotain pitäisi minulta kysyä, se tehdään naama punaisena ja ääni täristen kohti lattiaa...
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu ja Nanija
Meillä mies on laskeskellut, että isyysloma osuisi töiden kannalta parhaiten, jos synnyttäisin juuri laskettuna aikana, koska silloin on muutenkin lomaa :D En taida uskaltaa luvata, että onnistuu. Joka tapauksessa mies pitää kaksi viikkoa lomaa heti synnytyksen jälkeen, oli se milloin tahansa.

Paljon onnea Miwwille ja Melinalle vauvoista!
 
melin Onnea prinsessasta <3

Äippyli_81 Kyllä lääkäri on käynyt selittämässä mitä tapahtui ja kyselemässä onko jäänyt jotain mieleen. Tästä asiasta on minun ainakin vaikea puhua kun tunteet nousee sen verran pintaan että keskustelusta ei tuu mitään : / ja en tosiaan voi ymmärtää kuinka vahingossa heitetään istukka roskiin tälläsissä tilanteissa kun sen syyn olisin halunnu tietää, että tulevissa raskauksissa jos olisi osattu varautua sitten. Mutta onneksi kaikki meni hyvin :)

Tsemppiä kaikille lopuille loppuraskauteen! :heart: :)
 
Melinillekin onnittelut! :flower: Ihanaa, kun tulee vauvauutisia!

(.) Hepatoosiepäilyt tarkistettu ja näytteet näyttivät olevan kunnossa. Kaikki on siis ok, ja nyt vaan seuraillaan ja odotellaan. Tässä vaiheessa tuntuu, että viikot menevät hirvittävän hitaasti. Toisaalta tieto siitä, että nyytti on sylissä 4 viikon kuluessa helpottaa.

Nyt on sänkykin laitettu paikoilleen ja petivaatteet pesty. Illalla taas tuntui harkkasupistuksia, mutta tiesin että ei niistä mitään suurempaa seuraa, kun supistus tuntui "vain" vatsalla, mutta ei levinnyt selkään ja reisiin, kuten ns. normaaleissa supistuksissa yleensä itsellä on käynyt. Joten jatketaan odottelua!

ässä+pikkunen: rakenneultrassa käydessä törmäsin samaan ilmiöön. Kolme kandia istui rivisissä hiljaa kätilön selän takana ja niin että eivät nähneet varmasti mistään mitään! ajattelin silloin, että ovatko vain kuunteluoppilaina paikalla...

Isyyslomista ainakin osa pidetään heti kun jako kahteen tapahtuu =)

Niin ja viikot pyörähti, 39. viikko here we go!

Nanija ja muru 38+0
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Miehen isyyslomat on työnantajan kanssa sovittu niin, että vauvan syntymää seuraavana työpäivänä menee kirjoittamaan työpaikalle tarvittavat paperit ja mies on sitten sen aikaa pois työmailta kuin tarvitsee. Meinasi olla kyllä sen täydet 18 vrk. Mahdollisesti jaetaan sitten vanhempainvapaatakin niin, että mies saa olla kotona ja minä menen takaisin töihin, katsellaan nyt miltä syksymmällä näyttää :)


Eilen yöllä heräsin kipeisiin supistuksiin, joita ei ole aiemmin ollut. Luulin jo, että tänä yönä lähdetään synnyttämään, mutta n. 10 minuutin välein tulevat supparit laimenivatkin pois ja sain uudelleen nukahdettua. Tänä aamuna on ollut menkkatyylistä kipuilua kohdun alaosassa. Saa nähdä, mitä tää nyt meinaa. Itsellä on vahva tunne, että käynnistykseen mennään kumminkin joskus 41+, ei tää voi vielä syntyä...

ralliruutu 38+5
 
Karviaismarjalle tsemppiä!

Montahan vauvaa tässä ehtii syntyä vielä ennen huhtikuuta? :D

Kävin paineiden takia neuvolassa, alapaine huiteli yli sadan. Sain lähetteen polille. Nyt sit odotellaan aikaa. Painoa tullut viikossa KILO! Vähän liikaa.. mulle on kyllä karkit ja jäätelö maistunut.. SF-mittakin oli ihan ok, ja nousi takaisin omalle käyrälleen, viimeksi tippui vähän liikaa. Varmaan johtuu vauvan asennosta tuo. Ei osannut terkkari sanoa, miten päin poju on, mutta jospa se tässä viikon päästä viimeistään varmistuisi. Sain myös lähetteen maksa- ja sappikokeisiin hepatoosiepäilyn varalta.
 

Yhteistyössä