Kiva kuulla että täällä keskustelu jatkuu
olin joskus reilun vuoden fb:ssä mutta ihan käytännö syistä lähdin sieltä pois - sivut ei koskaan toimineet koneellani, joten alkoi v***ttaa
mulla on yksi kaveri joka ei ole fb:ssä, muut ovat, ja pikkuhiljaa loput fb:ssä olevat kaverini ovat tottuneet että siellä liikkuvat asiat esim. juhlakutsut täytyy toimittaa mulle muilla keinoilla. Joskus unohdun ja se on kurjaa, joten ilmoitelkaahan jos siellä jotain erityistä keskustelette, koska mulla ei oo sen kanssa ongelmaa et haluaisin olla kasvoton. En vaan jaksa sitä typerää sivustoa.
Tupakointia minulla oli 2003-2008 lopetin kun alettiin esikoista yrittämään. Sen jälkeen satunnaista kännipolttelua mut viimeisen vuoden aikana olen pyrkinyt siitäkin eroon koska se ei minulle sovi. Tupakoinnista raskauden aikanahan on juuri tullut uusia tutkimustuloksia, kuinka se vaikuttaa syntyvän lapsen aivojen kehittymiseen - muistaakseni tulevaan keskittymiskykyyn ja ongelmanratkaisuun. Sikiön kasvuun tupakointi vaikuttaa hidastavasti, puhumattakaan siitä mitä sikiön on havaittu tekevän äidin tupakoidessa. Syntymän jälkeen vieroitusoireet tupakasta sekä äidin imettäessä negatiivinen vaikutus imetykseen. Itse sanoisin siis että vaikka tupakka on pienempi paha verrattuna alkoholiin ja huumeisiin, koska ei aiheuta esim. vammoja, niin mitä vähemmän äiti tupakoi raskauden aikana, sen parempi
vaikka täysin ei pystyisikään olemaan ilman, jokainen savuke vähemmän on lapselle enemmän.
Meinasin eilen kertoa anopille, kun soitin ja kyselin puikkoja lainaan. Neulon vauvalle haalaria synnäriltä kotiutumiseen, ja anoppi tietystikin kysyi mitä neulon kun soitin. Vastasin että vauvahaalaria, johon anoppi että ai, kaksosille vai? (Kaverini saa kaksoset ja olen miettinyt kauan mitä neuloisin lahjaksi.) En sitten saanut sanotuksi, vaan laitoin luikuria tulemaan. Yhdelle ystävälleni kerroin edellispäivänä kun oltiin kylässä ja keskustelu ajautui siihen, kuinka kaikki saavat vauvoja.
Talvis ja salamatkustaja 5+3