Huhtikuun hurmurit 2014 ~Heinä- ja elokuussa~

Täältä myös lähti piikrulle yksäriä :)

Närästyksestä Mulla oli joskus keväällä, siis ennen edes mitään yrityksiä ihan hirvee närästys"kausi", joka kuitenkin loppui jossain vaiheessa. Nyt ei raskauden aikana ole vielä juurikaan ollut, ihan pientä silloin tällöin. Toivon kyllä ettei tuliskaan!
 
piikru sai viestiä multa kans :) ja en hylkää tätä palstaa :)

Tupakoinnista sen verran, että pakko myöntää, poltan, mutta oon vähentäny ja lopetan kokonaan. Onneks töissä tuli ehdoton kielto tupakoinnin suhteen, niin se jo helpottaa :) Esikosta lopetin rv12 mennessä.

Tänään ollu melko oireeton päivä, mutta kun tossa seiskan aikaan menin saunaan, niin noin 2min pystyin oleen ja oli pakko lähtee pois..tuli niiiiiin huono olo! Ja tää iltaväsy on aika kova.

Meinaan huomenna soittaa Pihlajalinnaan ja kysyä, et olisko aikaa ottaa mut varhaisultraan jo ensviikolla..en malttais millää odottaa sinne 20.pvään :D

Nyt peitto korviin ja unta kaaliin. Onneks huomenna on vielä vapaapäivä :)

:heart: : Coyo ja pikku 6+1
 
Onko muilla vuotoja? Mulla oli 4+0-4+1 sellasta vaaleanpunaista valkovuotoa ja nyt oli yöllä taas tullu vähän tummempaa(rusehtavaa vuotoa) toissailtana tosin oli yhdyntä. Ei oo kiouja ja tosoaan 9kk sitten esikoinen synty sektiolla niin voiko olla seki yks syy?

Bluedreams ja pöntiäinen 5+3
 
Mulla ei ole närästystä vielä tullut riesaksi. Esikoisesta sitä oli jonkin verran loppuraskaudesta, mutta ei mitenkään häiritsevän paljon.

Facebook-ryhmään en itse uskalla ihan vielä liittyä. Ehkä sitten myöhemmässä vaiheessa, kun on hieman todennäköisempää, että kaikki sujuu hyvin. :) Eli ainakin minä sitten täällä kirjoittelen.

Tupakkaa en ole itse polttanut koskaan, joten sitä ongelmaa ei ole.
 
Närästys onneksi ei vielä oo. Jokaisessa raskaudessa mulla on alkanu joskus rv25 jälkeen ja ollut ihan loppuun asti. Mikään ei meinaa helpottaa ja yöllä herää miljoona kertaa siihen kun nousee hapot suuhun ja kauhee polte vaan ruokatorvessa. Toivotaan ettei nyt alkais niin aikasin tai sit pitää pyytää neuvolalääkäriltä resepti vähän tehokkaaseen aineeseen kun ei noista apteekin normi tuotteista oo mitää apua.

Tupakka itse poltin nuoruudessa eli aloitin joskus 13v ja lopetin kun aloin odottaa esikoista 2008. Noitten meckelien
Ja keskenmenojen välissä olin kanssa silloin polttamatta mutta en pystynyt olemaan sitten polttamatta niitten jälkeen mutta esikoisen odotus aikana en
Oo koskenut enkä sen jälkeenkään vaikka mieli tekis vieläkin.

Täällä vaan pieni kuvotus vaivaa aamusin mutta vielä ei mitää muita oireita ole.

Tiukuliina ja hippu 5+5
 
Moikka,
uusi palstailija taalla:
Itun emo/35/toka/Euroopassa

Tata pikkukakkosta on odoteltu ja tehty lapsettomuusklinikan apujenkin kanssa nyt 2 vuotta. Sisuunnuin kesalla alkaneisiin inseminaatio hoitoihin ja paatin pitaa taukoa hormooneista niin jopa nayttais tarpanneen luomuna :)
Eli meilla on nyt LA 12.4. ja KP siis 5+5?
Pitkahkon yrityksen jalkeen yksi km takana (rv6 tai 7), joten viela en tastakaan uskalla hillua. Olisin saanut ajan ultraan sinne klinikalle jo talle viikolle, muta ajattelin ens viikon loppuun odottaa, etta mies on kotona ja etta on parempi mahdollisuus etta sydanaanet jo kuuluvat. Kuten taalla joku jo sanoi, pelko siita, ettei siella mikaan tykyta tai liiku on viela aika suuri (vaikka nyt on etiaisia siita, etta tama menisi hyvin).

Lotus - hiivan pentele se taallakin nayttais alkaneen - kiva, viimeks karsin melkein koko raskauden ajan siita. Muuten on nivuskipua (laantumaan pain), mahan turvotusta, tissien kipua (juostessa) ja aklotysta ruokailun viipyessa. Repivia kipuja on tullut iltaisin. Vasymys pysyy viela poissa, ja parempi niin, vaikka kohta sekin varmasti iskee.

Kiva olla taalla teidan kanssanne! Asun keski-Euroopassa ja on kiva kuulla Suomen kaytannoista.

Minakin pysyttelen taalla, enka tule Facebookkiin, ainakin siihen asti kunnes kaikki on ok.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa munkin puolesta tiiti89! Kiva saada mukaan joku muukin samanikäinen ensisynnyttäjä!

Mä yritän muistaa täällä myös käydä, fb on niin "helppo" kun se nyt on tossa muutenkin kokoajan auki :D

Tupakasta, mä en ole myöskään ikinä polttanut niin ei tarvii sitä pohtia. Mies tosin polttaa, mutta eipä mun tarvitse sen tupakan käryissä hengailla niin siitä ei juuri haittaa ole.

Mulla ei ole ollut vuotoja ollenkaan, tosin viimeyönä näin unta että tuli ihan hirveesti verta, olin unessa kuitenkin ihan varma että kaikki on kunnossa vuodosta huolimatta ja osittain jopa onnellinenkin että nyt ainakin pääsen kunnalliseen varhaisultraan asian todentamaan :D Tiedä sitten mitä sekin tarkoittaa.
 
Mulla alkoi eilen vuoto. Eilen tuli vessassa käydessä pyyhkiessä rusehtavaa vuotoa. Viime yönä oli jäänyt samaa rusehtavaa pikkareihin asti ja nyt tänään pissalla käydessä ihan verta holahti. Tälläkin hetkellä käytän pikkuhousunsuojaa ja onhan siellä taas ruskeaa vuotoa :/

Tiedän että alkuraskaudessa vuoto on ihan normaalia mutta tää paniikin määrä on ihan valtava! Kipuja on ollut vatsassa vähän, ihan koko raskausajan. Tänään on kahdeltatoista soittoaika neuvolaan, katsotaan mitä he asiaan sanovat. Neuvola-aikahan minulla olisi ensi torstaina 15.8. Ei sinnekään onneksi pitkä aika ole. Ottaakohan ne siellä ultran? Tiedättekö yhtään?

Panikoiva VanillaLady ja Napero noin 5 viikkoa
 
Kiitos Fujin,ihanaa siirtyä tuolta edellisestä ketjusta tänne ja kiva kun on "tuttujaki" :) Yönenkeli Myy87 / 26 / ensimmäinen / K-PKS LA 18.4.
Meinasin maanantaina soittaa neuvolaan kun saan uudet työvuorolistat..jännää :) Ja kohta meen hyvän ystävän kans shoppaileen ja syömään, ja samalla ajattelin hänelle kertoa raskaudesta, koska hänelle sillon kerroin myös yrittämisen aloittamisesta ja on ollut suurena tukena koko ajan :)
Mites muuten te muut tuumatte? Millon meinaatte kertoa ja keille? Mulla on vähä ristiriitaset fiilikset, toisaalta tekis mieli kertoa kaikille, mutta sitte kun koskaan ei voi olla varma miten asiat menee niin ei tohtis..: /
 
Kiva kuulla että täällä keskustelu jatkuu :) olin joskus reilun vuoden fb:ssä mutta ihan käytännö syistä lähdin sieltä pois - sivut ei koskaan toimineet koneellani, joten alkoi v***ttaa :D mulla on yksi kaveri joka ei ole fb:ssä, muut ovat, ja pikkuhiljaa loput fb:ssä olevat kaverini ovat tottuneet että siellä liikkuvat asiat esim. juhlakutsut täytyy toimittaa mulle muilla keinoilla. Joskus unohdun ja se on kurjaa, joten ilmoitelkaahan jos siellä jotain erityistä keskustelette, koska mulla ei oo sen kanssa ongelmaa et haluaisin olla kasvoton. En vaan jaksa sitä typerää sivustoa.

Tupakointia minulla oli 2003-2008 lopetin kun alettiin esikoista yrittämään. Sen jälkeen satunnaista kännipolttelua mut viimeisen vuoden aikana olen pyrkinyt siitäkin eroon koska se ei minulle sovi. Tupakoinnista raskauden aikanahan on juuri tullut uusia tutkimustuloksia, kuinka se vaikuttaa syntyvän lapsen aivojen kehittymiseen - muistaakseni tulevaan keskittymiskykyyn ja ongelmanratkaisuun. Sikiön kasvuun tupakointi vaikuttaa hidastavasti, puhumattakaan siitä mitä sikiön on havaittu tekevän äidin tupakoidessa. Syntymän jälkeen vieroitusoireet tupakasta sekä äidin imettäessä negatiivinen vaikutus imetykseen. Itse sanoisin siis että vaikka tupakka on pienempi paha verrattuna alkoholiin ja huumeisiin, koska ei aiheuta esim. vammoja, niin mitä vähemmän äiti tupakoi raskauden aikana, sen parempi :) vaikka täysin ei pystyisikään olemaan ilman, jokainen savuke vähemmän on lapselle enemmän.

Meinasin eilen kertoa anopille, kun soitin ja kyselin puikkoja lainaan. Neulon vauvalle haalaria synnäriltä kotiutumiseen, ja anoppi tietystikin kysyi mitä neulon kun soitin. Vastasin että vauvahaalaria, johon anoppi että ai, kaksosille vai? (Kaverini saa kaksoset ja olen miettinyt kauan mitä neuloisin lahjaksi.) En sitten saanut sanotuksi, vaan laitoin luikuria tulemaan. Yhdelle ystävälleni kerroin edellispäivänä kun oltiin kylässä ja keskustelu ajautui siihen, kuinka kaikki saavat vauvoja.

Talvis ja salamatkustaja 5+3
 
Oli pakko tehä digi kun alko tuo vuoto ahdistaan ja näytti +3 eli ainakin on viikossa noussu hormonoarvot. Tuulimunassa ja kemiallisessahan ei nouse monestikaan. Pitää nyt toivpa että tuo pikkuvuoto on vaan jotain harmitonta. Ei onneks nyt oo taas tulöu ja siis varmaan millilotra kokonaisuudessaan vuotoa tullu. Samalla tavalla ku viillo sitten ka voiham tuo selittyä istukan kiinnittymiselläkin?

Yritän nyt silti saada aikaistettua vu:ta ens viikon loppuun.
 
Ihanaa että meitä on näin paljon jo nyt täällä! Ja tulee päivittäin paljon tekstiä :) Tykkään ite kirjotella aktiivisesti ja mielenkiinto hiipuu kyllä jos muuten on hiljasta! :D

Bluedreams uskon ja toivon että on ihan normaalia vuotelua! Mut toivottavasti saat aikaisemman ajan ultraan oman mielenrauhan takia :)
 
Soitin juuri neuvolaan tuosta vuodosta. Sanoivat että nii kauan on ok kun ei ole pahoja kipuja tai vuoto ei ole jatkuvaa (niin että sidettä tarvitsisi). Sitten soitellen päivystykseen ja sitä kautta lähete gynelle jos tulee kivut ja kovempi vuoto.

Nyt sitten vaan odottelen. Toivottavasti pikkuinen pitää tiukasti kiinni ja nämä olisi vaan kohdun kasvuun liittyviä vuotoja.
 
VanillaLady, päivystykseen vaan jos tulee vielä runsaampaa vuotoa. Toivotaan että olisi ihan harmitonta tuo, mutta säikäytti varmasti!

Facebook-ryhmään en vielä uskalla liittyä, ehkä sitten eksn ultran jälkeen :) Henk.koht. tykkään kyllä enemmän siellä keskustella, mutta eiköhän täälläkin silti pysytä!

Nyt on kyl ollu aika huonovointista menoa.. Syöminen auttaa, mutta minkäs teet kun ei sitten tee mieli yhtään mitään. Oksentaa ei oo onneksi tarvinnu, kuvotusta tää lähinnä on. Kai mä vouhotan tästä vaan liikaa, täytyy yrittää keskittyä johonkin muuhun :) Mutta ei tää kai monen viikon vaiva oo, ei ainakaan esikoisen aikana ollu. Väsymyskin painaa, ei jaksa esikoisen päikkäreitten ajan kyl tehdä muuta kun maata sohvalla :D No eilen siivosin sentään jääkaapin, ettei sieltä saa mitään listeriaa :p

Mut kyl tää on kaiken vaivan arvosta :heart:

Olin tossa yks ilta tytön kanssa mummilla kylässä. Huh kun huokasin helpotuksesta kotiin päästyä kun sai avata shortsien napin :D Turvottaa turvottaa... Eikä ihan vielä salaisuutta paljasteta!

Banski 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa jälleen kaikki uudet :flower:

Täällä ei onneks ole ollut vuotoa, sekoisin totaalisesti :D Valkovuoto vaan ihan järjetöntä ja nyt alkanu ihme nippailut/repäisyt munasarjoissa. Varsinkin ylösnoustessa, aivastaessa ja yskiessä melko koviakin kipuja. Ja ihan molemmin puolin vuorotellen.. Mut se johtuu vissiin keltarauhasesta ja kohdun kasvusta, joka on aika huimaakin näillä viikoilla? Kun pikkuinen ainakin kasvaa jopa 1mm päivässä :)

Onko muilla ollu moisia repäisykipuja?

:heart: : Coyo ja pikku 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Mullakaan ei ole ollut vuotoa. Nippailuja ja alavatsakipuja oli vielä pari päivää sitten, mutta nyt ne on hävinnyt. Ehkä pientä vihlontaa - hyvin pientä. Enemmän olen nyt huolissani, että onko joku vikana, kun olo niin hyvä! Onpa tää tyhmää, kun eka stressaan kivuista ja sit kun ne loppuu stressaan siitäkin. Mut kai tää päivien erilaisuus on normaalia. Viikkojakin kuitenkin vasta 4+4...

Toivottavasti VanillaLadylla vuoto on aivan harmitonta!
 
Coyo, mulla on noita nippailuja ollut joka raskaudessa alussa. Nyt alkoi päivä plussan jälkeen kun aiemmin alkanut vasta viikoilla 6 ja 8. Etenkin aivastaessa tuntuu, välillä myös jos kovaa vauhtia nousee sängystä tms. Kovin kovia mulla ne ei ole, mutta tuntuvia kuitenkin.

Facebookissa en valitettavasti ryhmään liity, mutta täällä jatkelen kirjottelua kuitenkin.

Huonoa oloa ei oo enää ollut päiväkausiin (tuleekohan tuplana kohta takasin:D), väsymystäkään ei vielä. Neuvolaan en oo saanu vieläkään soitettua, mutta eipä tässä niin kiirettä. Maanantaina sitte soittelen. Paino oli tippunut 3kg nyt viikossa, mikä hiukan ihmetyttää kyllä...mutta olenhan tosiaan jättänyt kaiken sokerin pois, joten se liittynee asiaan :D
 

Yhteistyössä