Huhtikuun hurmurit 2013 *syyskuussa*

ihania ultra kuulumisia!!!:heart:
mäkin sain sitten varattua ultra ajan!
parin viikon päähän se meni ja olin jo ihan paniikissa että joudun sinne yksin kun miehellä alkaa ensi viikosta päivävuoro ja se ei voi mitenkään olla kesken päivän pois.. mutta se menee klo 9 ja sain sen ajan heti aamulla 8, joten mennään yhdessä.. vielä pitää kehitellä tytölle joku hoitaja siksi aikaa, täällä kun ei missään nimessä saa ottaa lapsia mukaan ultraan.. toki sen tavallaan kyllä ymmärränkin että saa kätilö/lääkäri työrauhan :)

scrat ja whisky peat kiitos neuvoista tuno veriseulan suhteen.. tosiaan olin kyllä neuvolasta lappusen saanutkin missä kerrottiin mutten jotenkin älynnyt sitä edes katsoa :)

miehistä on juttua riittänyt.. ja siis mun mieshän ei uskalla oikein edes puhua tästä raskaudesta mun kanssa ennen kun on se ultrassa varmaksi (oikeaan paikkaan) todettu. sanoi ettäei nyt vielä suunnitella kauheesti mitään kun jos sitten käykin jotain. tavallaan aika liikuttavaa. mut sit taas kun mä olen jumalattoman väsynyt ja huono olo on kokoa ajan niin jotenki sitä kaipais vähän sellasta huomiota just että vaikka silittelis masua tms.. mutta on kyllä ihan kiitettävästi touhunnu tytön kanssa että mä olen saanu levätä (= nukkua :D )
meillä melko harvoin ihan riidellään,mutta sanaharkkaan tulee sillon tällön, nyt ei kylläkään oo tässä tainnu mitenkään normaalia enempää tulla.. paitsi että mies oli tyhjentäny astianpesukoneen, murrr.. se on vaan niin MUN juttu että en vaan kestä jos joku muu sen tekee kun sitten on kipot ja kupit väärinpäin ja väärissä paikoissa.. :D

toiveena kauniina ÄRSYTTÄVÄ työkaveri!!

ylläri iltatähti IHANAA!! tarvitseeko sun nyt mennä siihen punktioon jos yhdistelmä seula on ok? vai onko se ns. pakollinen?

namida,alexa, mulla myös jotain ihme menkamaisia jomotuksia ollu vähän väliä, yks päivä sitten olin ihan kyyryssä sohvalla kun en voinu rankaa suoristaa kun niin juili, mutta meni itekseen ohi. kävin antamassa pissa näytteen kun luulin että olis tulehdus niin ei edes ollu.. mitään vuotoakaan ei oo ollu että kaipa tää on normaalia sitten..aloin vaan sitten pelkäämään sitä kohdun ulkopuolista..iik.. mutta mennessä näkee ja niin kauan kun sitä ei ole todettu niin raskaana ollaan! joku toinenkin taisi täällä sanoa juurikin noin jossain vaiheessa.. en vaan muista kuka :)

kuinka moni on alkanut jo nähdä vauvaunia? mä olen nyt muutaman viime yönä nähnyt unta KAKSOSISTA, ja siitä miten me yhtäkkiä lähdetäänkin ostamaan toinen kaukalo ja sänky, vaunuihin muka mahtuisivat hetkeksi kaksistaan yms. tyttö sekä poika. hah, hullua kyllä olisi jos tosiaan kaksi tuolla masussa myllertäisi - ei kylläkään mahdottomuus kun mun suvussa niin paljon on kaksosia :) serkulla on kolmoset :) ja sitten on myös ollut näitä unia että terkkari soittaa ja peruu neuvola ajan kun ei ole enää tarvetta käynnille kun on mennyt kesken.. mutta nuo unet oli silloin ihan alussa :)

vaivaako flunssa muita? multa lähti eilen ääni lähes kokonaan ja melko yhtäkkiä. tänään olen kähisten soittanut ajanvauraukset sun muut.. :D kuume ei nouse mutta muuten on kyllä olo kuin ois jyrän alle jääny :/ yskää on ja nenä vähän tukossa (yöllä eniten), kurkku kipee ja välillä tuntuu että korvatkin. huh. nousis nyt vaan se kuume niin voisin vaan maata ja nukkua ja toipua ihan rauhassa.

mulla työkierto puolessa välissä ja tuntuu että riittäis jo :D meillä siis aina 6 pv. töitä ja 4 vapaata. rytmin vaihtelut on nopeita ja siksikin varmaan tää väsymys on niin kokonaisvaltaista. olen jo miettinyt pyytää pelkkään aamuvuoroon jotta saisi rytmin yhdeksi ja samaksi, mutta katsotaan ja taistellaan.. jospa nää alun oireet tästä lähtis väheneen :)

nyt hipsin punkkaan jotta saan tän päivän päätökseen, öitä kaikille!

m-m & hippu 10+0 POOOKSSSS :)
 
Heipä hei kaikille!

Olipa paljon ihania ultrakuulumisia! Onnittelut niistä:heart:

ylläri iltatähti hieno juttu, että sait noin mahtavia uutisia.

Toiveena kauniina olipas todella tökerö työkaveri, kun tuollaisia suustaan päästää:mad:

Tunteista ja miehistä ollut puhetta. Joo..Meillä kyllä minä olen tällä hetkellä niin herkillä säädöillä, että ajoittain säälin miestäni:whistle: Itku tulee ihan äärettömän helposti. Lapset katsoi tässä yhtenä päivänä jonkun ankkalinnan joulu dvd:n ja minä itkin yhdessä kohtaa ihan kunnolla.

Meillä mies ei myöskään ole mikään romantikko ja vaikka on kiinnostunut kyllä tästä raskaudesta ja odottaa vauvaa todella kovasti, niin turha on odotella saavansa jalkahierontoja ym. pyytämättä.

mansikka-maija Mä näin just pari yötä sitten unta missä lääkäri meinasi käynnistää synnytyksen ja minä intin ettei vielä voi, kun viikkoja on kasassa vasta 12:O
Ja siitä flunssasta, mä olin muutama viikko sit kunnon räkiksessä ja nyt viikonloppuna oli pientä yskää ja äärimmäisen kipeät keuhkoputket. Nyt olo taas suht normaali, joten eipä sitten tullutkaan flunssa koko voimallaan.


Itse olen tässä pari viimepäivää pohdiskellut vaippa-asioita. Nelosella käytettiin jonkin verran kestoja, mutta siirryttiin sitten kertiksiin. Nyt kuitenkin houkuttaisi kokeilla uudestaan tuota kestoilua. Onkos muut jo pohtineet tälläisia asioita?

(.) Tosiaan perjantaina oli sitten np-ultra. Viikkoja oli kasassa tuolloin itseni ja neuvolan laskuopin mukaan 11+5(menkoista,kierto 28 päivää), mutta kättärin tietokoneen mielestä 11+6:confused: No niin tai näin, ultra tehtiin mahan päältä ja ruutuun ilmestyi erittäin vilkas pieni ihminen:heart: Mittoja oli vaikea saada, kun toinen liikkui niin vimmatusti. No lopulta mitat saatiin ja koko vastasi viikkoja 11+6, joten se jäi voimaan ja la siis 6.4.2013. Kaikki oli niinkuin kuuluikin. Niskaturvotuksen lukemat unohdin kysyä, kätilö tuumasi vain,ettei ole paljoa.
Ultran jälkeen kävin verikokeessa ja nyt odotellaan sitten vastausta sieltä.

Niin eli päivityspyyntö: bigmama/6.4/5/kos

bigmama&matilda rv 12+5
 
Huomenta aamuvuorosta ;D
Oli ihan pakko tulla lukemaan eiliset "jutut" kun en illalla ehtinyt!
TÄNÄÄN vihdoinkin se np-ultra, tosin vasta illalla mutta KUITEN =)
Monena aamuna saanu jo ravata auton ikkunat jäästä joten talvi tullee.... :/

Kuuhlaan

12+3
 
Mansikka-Maija: mä näin just pari yötä sitten unta, missä meillä oli jo vauva. Juuri varmaan syntynyt, kun ihmeteltiin kuinka paljon on anopin näköinen :) Mutta se oli tyttö, joten jännä nähdä pitääkö paikkansa.

Bigmama: Me kestoiltiin esikon kanssa ja kestoilen tämän toisenkin kanssa. Ne on niin ihanan värisiä ja loppuajasta tein itse vaippoja tytölle, niin pääsee kyllä tosi halvalla. Ne alkuajan nb-vaipat meinaan kyllä ostaa. Nalle nöttösiä varmaan. Sitten on paljon hyväkuntoisia fuzzeja varastossa ja loput mitä tarvii ompelen itse. Yövaippoja ja villapöksyjä pitää ostaa jostain kans.
 
Mansikka-Maija: Soitin just omaan neuvolaan ja siellä sanottiin että kyllä keskussairaalasta on oltu sitä mieltä ettei punktiota tarvi kun ei ole aikaa tullut :)
Ite mietiskellyt sitä että kun tulos on keskiarvo iästä,niskapoimuturvotuksesta ja verikokeesta niin muitten arvojen on oltava hyvät että kun ikä-arvo korkea ja keskiarvoksi saatu normaali eli toiset kompensoineet ikä arvoa.

Näillä nyt mennään ja nyt saa alkaa nautiskella odotusajasta tosissaan ja haaveilla vauvahaaveita:heart:
Ylläri iltatähti jolla poksahti 14+0
Meinasi unohtua Tsempit ultraan menijöille ja kaikille onnellista odotusta :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mäki näin unta, olikohan viime viikolla, että meillä oli pieni ihana tyttövauva:heart: joka näytti vähän minulta vauvakuvissa. Meillä esikoinen on kuin ilmetty isänsä. Uni oli muuten kyllä aika sekava, mä olin menossa suoraan synnytyksestä johonki ruotsin kokeeseen ja esikoisen jätin yksin autoon odottamaan jne. jne. :D

Onnea taas ihanista ultrakuulumisista :flower:

Sitten vähän intiimipuolen asiaa..Tuntuuko muilla sellaista vihlontaa emättimessä? Ei siis kohdunsuulla vaan seinämissä/emättimen suulla.

Muistan, että esikosta oli samanlaista suurinpiirtein samassa vaiheessa, mutta silloin oli myös emätintulehdus. Soitin kuitenkin neuvolaan ja sain maanantaille lääkäriajan ja neuvola-ajan(kun tiistaina ois neuvola.)

Kipu ei ole kokoaikaista, vaan silloin tällöin vihlaisee. Ei mitenkään järkyttävän kovaa, mutta tuntuu inhottavalta. Voi kun ei ois nyt mitään vakavaa : /

Että se mun mielenrauha ultran jälkeen kesti sitten kaksi viikkoa..

Hjannah&Pallero 13+4:heart:
 
Kerkesin jo tonne edelliseen keskusteluun nää laittaa, kunnes huomasin et ootte siirtyny tänne :D

Miutki vois lisätä listaan, oon uus

Nella_ / 22v. / 1. lapsi / PKSSK / 21.4 TAI 1.5 (en ole varma, koska kuukautisten mukaan pitäis rv 10+5 eli laskettuaika 21.4, mutta yksityisen lääkärin ultrassa kun kävin kahdesti, oli raskaus pikkusen "jälessä" kuukautisiin nähden, eli nyt olis sen mukaan rv 9+2 ja laskettuaika 1.5..)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka :)
En ookkaa hetkeen tänne kirjoitellut. mutta tänään käyty neuvolalääkärillä ja ultrattiin:) Siellä se pieni köllötteli ja sydän löi hienosti <3 viikkoja pitäis olla 10mutta vastasi kooltaan 9+3. oli kuitenkin sen verta huonot laitteet että sanoi viikojen määrän selviävän np-ultrassa joka 12.10 :)
on niin helpottunut olo kun näki että massussa eloa on <3

Täällä oli puhetta miehistä :) meillä mies innoissaan ollut koko päivän kun kuuli että kaikki hyvin :) aikasemmin ei varmaan raukka ole uskaltanut :D hieman kammoksuu ajatusta että meillä kohta 1v1kk ja vauva :) tai kammoksuu ehkä väärä sana vaan pelkää miten kotona selvitään, kun joutuu olee töissä pitkää päivää ja kolmesti viikossa lätkätreenit :) onneksi esikoinen silloin jo viisi ja on nytkin toiminut äitin apurina :)

Täällä ihania ultrakuulumisia myös muilla <3 onnittelut niistä !

Nyt pakko hieman levätä kun tytsyt päikkäreillä :)

Jansku-89 & vaavakka 10 (9+3?)
 
Onko teillä muuten millasia kokemuksia ratsastamisesta raskauden aikana? Itse harrastin viime viikkoon asti ratsastusta pari kertaa viikossa, kunnes torstai-perjantai välisenä yönä oli ilmestynyt verta housuihin. Järkytyin aamulla ja varasin ajan kunnan lääkärille, jossa pääsin sitte ultrattavaks. No siellähän se murunen vielä oli ja sykkeen kera <3 mutta lääkäri sano että ratsastusta pitää välttää koko raskauden ajan, ja seksiä ei saa harrastaa ennen ens ultraa :eek: Seksi ei sinällään harmita, koska halut on muutenki hävinny ihan totaalisesti, ei huvita ees pussailu eikä halailu miesystävän kanssa :( Mutta tuo ratsastus.. Onko se vaarallista myös jos menee ihan vaikka kävelyä sen pollen kanssa? Tärisyttääkö sekin liikaa? Oon kyseisen hepan kanssa ollut tekemisissä melkein 10 vuotta, joten luottoa on. Se vaan harmittaa siinä ratsastuksen lopetuksessa, että se on tähän asti ollut kaikkein rauhottavin harrastus. Saa ajatukset hetkeks muualle ja mieli rauhottuu. Toki ei se niin tärkeää ole, ettenkö vois sitä lopettaa raskauden ajaksi, mutta mielenkiinnosta vaan kyselen.. Lääkäri kyllä sanoi, että verenvuoto on voinut johtua myöskin ensimmäisten kuukautisten poisjäännistä tai kohdun kasvamisesta, tiedä häntä.. Onneksi nuppu on silti kunnossa :)
 
Pikainen ja omanapainen päivitys, huomenna koitan päästä ja jaksaa lukea kaikki ajatuksella...

:hug: kaikille joille murhetta tullut. :'(

Ja :heart: kaikille hyville uutisille.

Itse kävin eilen päivystyksessä äkillisen ja runsaan vuodon takia, ja olin ihan varma että kesken on mennyt. Kuitenkin löytyi syke vahvana ja taisaisena eilen, ja tänään neuvolassa kuunnellessa oli edelleen hyvä syke. Vuoto lähes kokonaan loppu, siteeseen asti ei mitään ole eilen illan jälkeen tullut. Luultavasti aiheuttaja on istukan siirtyminen kohdun suulta, mutta silti sitä pahinta miettii koko ajan. Kipuja ja hyytymiä ei onneksi ole. Ja th sanoi että vaikka joka pv saa mennä sydänäänet kuuntelemaan jos haluaa... :heart: Mies ollut tänään sairaslomalla ja olen vaan maannut, loppuviikkokin pitää rauhallisemmin ottaa, mutta ei vuodelepoa onneksi... Nyt ei auta kuin toivoa parasta ja pelätä pahinta... Luulin jo olevani selvillä vesillä kun viikkoja on se maaginen 12+...

Pahis ja Jope 12+4 :heart:
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille niitä saaneille! :flower:

Pahis: Olipa ihana uutinen tuon säikäytyksen jälkeen! Ja kiva th ku saat luvan kanssa käydä tarkistaan tilanteen niin usein ku siltä tuntuu. :D

(.) Armottomat selkäkivut ovat saapuneet. Työterveys olis pistäny mut saikulle pariks päiväks, mut en nyt mukamas ehtiny jäämään ja ku ei ollu enään eilen niin pahana ku toissapäivänä ku aikaa varasin ja just nyt olis kauheen vaikee olla pois ku ei oo kerta ihan kuolemankielissä. Sanoin, että tuun ens viikolla uudestaan, jos ei oo menny ohi. Joka askeleella vihloo. Mulla on vanha vamma selässä ja nyt sitten on hyppiminen kielletty ja lenkkeilyn tajusin itse lopettaa jo aikaa sitten ku siitä sai viikon selkäkivun. Nyt sitten kävelylenkki jo riittää nostamaan kivut pintaan tai esikoisen syliin nostaminen. Sain muutaman käynnin fysioterapiaan, mut sen enempää sieltä ei tipu. Tuntuu hullulta, että ne mieluummin pistäis suoraan saikulle ku antais vaikka kunnon satsin fysioterapiaa. Onhan se työnantajalle aika kallista saikuttaa mua jo tästä alkaen ja olishan se itellekki kiva saada selkä kuntoon ku vielä puoli vuotta jäljellä...

Mahan näkee jo, vaikka kaapuja pidänkin. Lapsen tarhakaverin vanhempi kysyi jo, että tuleeko meille toinen ja jumpassa myös huomattiin. Välillä tuntuu, että joku vilkuilee, muttei kehtaa kysyä. Kävin kirpparilla ostamassa ison kasan empirelinjaisia mekkoja ja muita soveltuvia vaatteita ku yli puolet vaatekaapista on ihan käyttökelvotonta tässä tilassa. Tissit kun on kasvanu sen 2-3 kuppikokoa, niin tyköistuvat yläosatkin näyttää tosi irstailta kun kaikki tursuaa tai sitten eivät mahdu kiinni. Esimerkiksi jotkut muuten a-linjaiset mekot ei mee tisseistä päälle, niin masensi jo vähän tämä muutaman vaatekappaleen kanssa eläminen. Varsinaisia äitiysvaatteita en jotenkin viitsi kauheeta kasaa hommata, noista tunikoista ja väljistä paidoista voi olla iloa myöhemminkin. Äitishousuja oon hommannu kahet, mut en oo kehannu nyt niitä pitää ku vielä oon mukamas yrittäny tätä tilaani piilotella, ku niissä se näkyy selvemmin. Leggarit/sukkikset + tunika/mekko ei oo niin alleviivaava. Mut veikkaan et kyllä tää muutaman viikon sisään rupee oleen vaikee piilottaa hyvällä tahdollakaan. Töissä vaan en vielä haluais, että kaikki ihmiset tajuaa.

Moika ja Nuppu 14+0 Poks!

PS. Nyt ku vaan ruikutin tuosta selästä, niin pakko myöntää et pahoinvointi on vähentyny ja mieliala muuten kohonnu. Voisin jopa kuvitella miltä energinen toinen kolmannes tuntuu: Se tuntuu energiseltä ainakin verrattuna siihen väsyneeseen alkuun.
 
Onpa tullut hyviä uutisia monille! Ihanaa! :)

Ihmisten suhtautumisesta todella inhottavia tapoja ihmisillä, mitä ootte kertoneet tällä palstalla. Että kaikilla ei ole mitään tilannetajua! Kyllä sitä voisi onnitella kun kuulee työkaverin raskaudesta, ja tuo että "näin unta ettei se ole elossa" oli kyllä kaiken huippu! Kyllä ihmiset osaa olla tökeröitä. Mä en ole vielä kertonut muutamaa kaveria ja isovanhempia lukuunottamatta kellekään. Mutta eiköhän kohta ala arvailuja kuulumaan kun maha vaan kasvaa.

Nella_ ratsastuksesta. Sitä ei käsittääkseni suositella lähinnä putoamisvaaran vuoksi? Eli vaikka ihan vaan menisit käyntiä, mutta aina on pieni riski olemassa että hevonen säikähtää jotain, ja putoat. Lisäksi ihan hoitamisessakin saa harkita mitä tekee, kyllähän heppaihmiset tietää, että joskus hevonen voi kaataa hoitajansa, tai hoitaja joutuu puristuksiin esim. hevosen ja seinän väliin. Vaikka näin käy tosi harvoin, niin ei sitä silti mielellään kokisi raskaana ollessaan. Tietty sitten se hölskyvä liike on myös asia erikseen. Kaikenlaista muuta liikuntaa kun on helpompi säädellä, esim. jumpassa tehdä niitä liikkeitä mitä pystyy, mutta ratsastaessa ei oikein sille liikkeelle mahda mitään. Ellei sitten pysäytä hevosta. :)

Omaan napaan ei mitään uutta tällä erää. ;)
 
Hei!
En ole jaksanut aikoihin kirjoittaa tänne mitään, kun koko kuukausi on ollut jotenkin helvetillinen....rankka ja pitkä ja uuvuttava. Lukemassa olen kyllä käynyt, mutta ei ole vain ollut voimia kirjoittamiseen... Ihan ekaksi suurensuuri osanotto kaikille huonoja uutisia kohdanneille, ja ONNEA kaikille hyviä uutisia ultrista saaneille! :flower:

Aloitin työt kuun alusta ja lapset meni hoitoon ja vaikka teen osa-aikaista silti tuntuu tosi rankalle tää työn ja hoidon yhteensovittaminen, illat tosi lyhyitä jne. Ja lisäksi kun hormonit heittää ja olen ollut kun mikäkin hormonihirviö kotona, että itseänikin hävettää, ja päälle pukkas t.o.d.e.l.l.a ikävän monen viikon flunssan, niin ei oo ollut helppoa aikaa. Sinänsä mitään pahoinvointia tms raskausoiretta ton väsymyksen lisäksi ei ole ollut, kuten ei aiemmissakaan raskauksissa.
NYt alkaa pikku hiljaa ehkä tuntumaan, että hormonit alkaa helpottamaan enkä kotonakaan ihan joka asiasta skitsoo niin kun ennen. Toivotaan, että tästä alkaisi nyt se kuuluisia HEHKEÄ keskiraskaus :xmas: (as if....)

Miehistä
, meillä mies on onneksi ollut tosi ymmärtäväinen tän mun kamalan olon kanssa ja jaksanut pääasiassa tukea ja auttaa. Muutenkin kyllä hoitaa arjessa asioista aina vähintään puolet ja on kaikessa mukana. Omat oikkunsa ja ärsyttävät juttunsa on silläkin mutta täytyy sanoa, että kaikenkaikkiaan aika ihana pakkaus :heart: enkä pärjäis ilman.

Toiveena kauniinalla oli kyllä harvinaisen tahditon työkaveri :headwall: mistä tommosia oikein tulee?! Melkoisen sammakon päästi....:rolleyes:

Ylläri iltatähti, kyllä se niin just on, että jos yhdistelmäseulatulokset ei hälytä, ei punktiota ehdoteta, vaan lisätutkimuksena ainoastaan sillon, jos seula hälyttää. ONNEA hyvistä uutisista! :)

mansikka-maija, todellakin vaivaa flunssa täällä myös |O Olo ollut jo useamman viikon aivan tukkoinen, ja tällä viikolla iski vielä kuume ja kurkkukipu ja YSKÄ. Karmea olo.....Nasolin ja Panadol ovat mun uudet parhaat ystävät. Täytyy myöntää, että hieman ikävä vanhaa kaveria Buranaa, se auttas vielä paremmin, mutta kun ei voi nyt ottaa niin ei voi..

Vaipoista
, esikolla mentiin kokonaan kertiksillä, kuopuksella oli palava halu ja vakaa aikomus kestoilla, mutta kissanviikset....oli kuitenkin liian hankalaa, ja muutamia kertoja lukuunottamatta koko homma jäi...Nyt tuolla oliskin pahvilaatikollinen kestoja odottamassa että saan aikaiseksi vietyä ne myyntiin jonnekin kirpparille.

(.) Ehkä rohkaistuin siksikin tänne nyt kirjoittamaan, kun tänään kaveri ultrasi, ja siellähän se pieni viskeli menemään, sykkeen kera :heart: Oli kasvanut hurjasti siitä yksityisen ultrasta, jossa kävin vuodon takia 5+6, vaikkei nyt mittoja otettukaan. Näkyi pää ja kädet ja jalat ja kaikki.. Tuntuu niin paljon todellisemmalle tää raskaus nyt. Ja jaksaa paremmin odottaa ensi viikon np-ultraa ;)

Hyviä vointeja kaikille!


Ariet 10+1
 
Viimeksi muokattu:
Taas tullut paljon loistavia ultra-uutisia, onnea kaikille niistä! Ja erityisesti onnea myös Ylläri iltatähti ! Aivan mahtavaa, että sait puhtaat paperit np-ultrassa ja myös veriseulassa! Nyt voit jatkaa odotusta turvallisin mielin!

ON: minulla myös selkäsärkyä. Sitä mulla on aina alkuraskaudessa ja tarvitsenkin sellaisen tukivyön. Sinänsä jännä homma, että loppuraskaudesta selkä voi sitten taas loistavasti. Tukivyötä ei enää ole, kun ei pitänyt enää lapsiakaan tulla, mutta jos viikonloppuna jaksaisi lähteä shoppailemaan.
Alavatsan kivut ovat lieventyneet ja vuotoa ei ole ollut, joten kaikki hyvin, ehkä.

Eilen sain postissa ultra-ajan, se olis sitten maanantaina 08.10! Jee, tuskin jaksan odottaa!! Menemme miehen kanssa yhdessä, ei tarvitse mahdollisia huonoja uutisia ottaa yksin vastaan.
Mies myös aivan selvästi stressaa, että uutiset ovat huonoja, ei ole sitä suoraan sanonut, mutta olen jo aika kouliintunut lukemaan rivien välistä.

Se tässä on ollut omituista, että toisaalta kauhistuttaa/jännittää/kaduttaa tämä raskaus... kun kaikki on nyt niin helppoa ja meidän "vauvakin" on jo 5-vuotias. Ja toisaalta suunnittelen, että ehkä voisi vielä yhden vauvan tehdä tämän seuraavan kaveriksi... :LOL:

Ihanaa loppuviikkoa kaikille!

T: Alexa ja muukalainen 10+3
 
Aattelin kysyä että onko teillä tyttö -vai poikaoloja??

Mulla tyttöolo. Pääasiahan mulle on terve lapsi, sukupuolella ei ole väliä, mutta fiilis tytöstä on tosi voimakas... Tosin näin unta että olin ultrassa ja se olikin poika. Mähän näin unta että saan lapsen Joonaksen nimipäivänä joka on 29.3. En reagoinu ekaan uneen kun kelasin et tää johtuu vaan toiveilusta mut kun sama uni tuli toistamiseen katsoin kalenterista et koskas mun pitäis sit olla raskaana ja sain vastaukseksi että juurikin nyt! Silloin oli siis heinäkuu. Ja niinhän sitä sit oltiin. Eli tässä on mulla kaksi "ennustusta": virallinen LA on mulla viikko eteenpäin 5.4, saa nähä syntyykö minä päivänä nyt sit ja kumpi tulee, eli onko mussa ennustajan vikaa. =)

Namida ja Emppuli 13+0 Poksss!!
 
Viimeksi muokattu:
Piiiiiiitkästä aikaa taas kirjoittelemassa tänne :) nopeasti kuluu aika, vaikka odotuksen suhteen voisin kääntää kalenteria eteenpäin useamman kuukauden...

Alun jännityksestä päästy sen verran, että ensimmäisessä ultrassa käyty myös täällä ja kaikki todettu normaaliksi <3

Rattaiden "säilyvyyttä" mietin täällä. Saimme jo nyt tuttavilta kelvot Brion rattaat ja tilan puutteen vuoksi säilytän niitä lasitetulla parvekkeella. Mahtavatkohan pysyä kankaat yms kunnossa kevääseen asti? Miehen kanssa kiistelemme kannattaako ne peittää jollain vai ei, ei siis sen suurempia huolia täällä :D

Mies on onnesta soikeana ja ollut täysillä mukana koko touhussa alusta asti <3
 
Heippa pitkästä aikaa kaikille :)

Mulle voisi päivittää la 5.4 ja synnäri sama

Haleja huonoja uutisia kohdanneille ja onnittelut hyvistä ultra-kuulumisista!

Mulla on ihan jäänyt kirjottelu järkyn pahoinvoinnin vuoksi. Sain lääkäri-neuvolassa rv 9 pahoinvointilääkkeet ja närästyslääkkeet tai siis reseptin ja olo muuttui jokseenkin siedettäväksi :) On silti edelleen pientä kuvotusta ja oksukin välillä tullut, väsykin vaivaa vielä, mutta huima ero kuukaudenkin takaiseen oloon! Tämä siis on jo kolmas raskaus, eikä edellisissä ihan tätä luokkaa ollut nuo olot : /

Mutta siis rv 9 lääkärissä ultrattiin ja siellähän se beibi polski :heart: Toissapäivänä oli sitten np-ultra ja kaikki oikein hienosti! Lasten kanssa ollaan kovasti kateltu vauvan kuvia, poika 3v. on erityisen innoissaan vauvasta ja toivoo kovasti tyttöä :) Kuopus on sen verran pieni (pian 1,5v.) ettei oikein vielä hiffaa.

Maha on oikeastaan alusta saakka ollut esillä, mutta nyt kyllä ei ole epäilystäkään! Ja hei, kaikista parasta on että mä tunnen jo liikkeitä :heart: Viime raskaudessa ihan samoilla viikoilla tunsin ekat liikkeet, vaikka kuinka sanotaan ettei niitä vielä voi tuntea, niin kylläpä vaan voi!

Miehistä : Huomaan kyllä joo itekkin että käpy palaa mieheen helposti ja niin on hänkin huomannut :p

Kestoista: Ihan alusta saakka oon kestoillut esikoisen kanssa ja hän oppi kuivaksi sillon kun tyttö syntyi, joten samat vaipat ovat nytkin käytössä ja rahaa on säästynyt piiiiiitkä penni, luonnosta puhumattakaan :saint: Mä tiedän että monia ei-kestoilijoita ärsyttää tällanen suitsutus, mutta niin se vaan on :) Jos on tulossa pidempi vaihtoväli vaipalle (mennään jonnekkin) laitan kertiksen, mutta tytöllä alkaa helposti peba punottamaan niistä.

Nyt kun ollaan jo "turvallisilla" viikoilla, voisin mielelläni liittyä fb-ryhmään, mikäli mut sinne huolitte? Kenelle laitettiinkaan kaveripyyntö? Ja ryhmähän ei näkynyt profiilissa muille? En ole kaikille vielä ehtinyt keromaan ja mieluiten tekisin sen muun kun fb:n välityksellä ;)

MurustenMami kera kolmannen murusen 13+0 poks!
 
Taas tullu iloisia ihania ultrakuulumisia, joten onnea kaikille niistä ja suskin vaava näytti superihanalle :D

Kiitos kaikille, jotka kommentoi tota työkaverin lotkautusta, kun jo kerkesin miettimään, että olenko jotenkin erityisen herkkänahkainen.

Ruokahimoista.. ei niin minkäänlaisia erityisiä. Ainoastaan RUUAN MÄÄRÄ.. :ashamed: ja mies tosiaan typeryyksissään erehtyi asiaa arvostelemaan, niin lopputulema oli, kun nostin asiasta raskaushormooneilla sfääreihin asti nostetun metakan, että pyysi kovin anteeksi :)

Onneksi pahan ilman linnulla ei ollutkaan mitään vakavaa!! Nuo säikäyttää AINA oli missä vaiheessa tahansa!

Hjannah kyseli vihlaisuista.. itselläkin ollut juuri pikku juilaisuja, vihlaisuja just siellä! Ihan kuin joku tökkäis sisältä päin neulalla. Mutta ei kestä siis kauan. En ole itse huolestunut, kun eiköhän kaikenmoiset tuntemukset ole ihan ok, kun ei kauan kestä ja ei samaan aikaan ole vuotoja.. Eilisestä iltapäivästä iltaan asti kävely koski kun toiselle puolelle nivusta vihloi kävellessä. Enkä todellakaan ole tehnyt mitään sellaista urheilullista mikä olisi voinut aiheuttaa sen, joten eiköhän sekin mene jonnekin venymiskipujen piiriin. Tänä aamuna ei taas mitään.

Nt-ultra on tulevana torstain. Kylläpä jännittää... entä jos ei olekaan kaikki kunnossa.. no ensi torstaina on viisaampi. Sitten lupaan ostaa ekan nutun jos luoja suo!

Toive ja 10+4

Kaikille tsemppiä odotukseen!!
 
  • Tykkää
Reactions: suski90

Yhteistyössä